SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

F1: felkészült a szezonra? Tudjon meg mindent

2018.03.11. 18:32
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Egyre közelebb a 2018-as Formula–1-es szezon kezdete, amely sok változást hoz magával a „száguldó cirkusz" világában. Eltűnnek a rajtrácslányok és változnak az események kezdési időpontjai, egy versenyen akár többször állórajtot vehet a mezőny, módosították a hátrasorolásos büntetések kiosztásának procedúráját, még tovább szigorodott az olajégetés, tiltott a „cápauszony", a T-szárny és a felfüggesztéssel történő trükközés, csökkent a felhasználható motorkomponensek száma, újabb keverékekkel bővült a Pirelli palettája, és kötelező elemmé vált a glória.

Az elmúlt években rengetegszer változott a vasárnapi rajtfelállás az időmérőn kialakulthoz képest, Olaszországban például végül egyedül a pole pozíciót megkaparintó Lewis Hamilton indulhatott a kvalifikáción megszerzett helyéről. A sok büntetés sok kavarodást is okozott, pontosan ezért egyszerűsödött a hátrasorolások kiosztásának módszere. Ha egy pilóta legalább 15 pozíciós szankciót kap, akkor azonnal a mezőny végére csúszik vissza. Ha több versenyzőt is büntetnek, akkor a hátrasorolások odaítélésének időbeni sorrendje lesz a mérvadó.
 
Egy futam, több rajt
 
Az izgalom fokozására változik a piros zászlós procedúra is, hiszen a megszakítások után újra felsorakozik a mezőny, és állórajttal folytatódik a versenyzés. Ez azt jelenti, hogy például a 2017-es Azeri Nagydíjon a piros zászlós szakasz végén a pilóták újra felálltak volna a rajtrácsra.
 
A több rajt több kétes indulással is járhat, amire az idei kiírástól még nagyobb figyelem fog szegeződni. Tavaly Valtteri Bottas ausztriai elrugaszkodását érte sok bírálat, ami 2018-ban már áthajtásos, vagy 10 másodperces stop-and-go-büntetéssel járna.
 
Újabb keverékek:
 
2018-ban bemutatkozik az új hiperlágy abroncs, amely az Amerikai Nagydíjon már látott rózsaszín festéssel lesz jelölve. Emellett mindegyik korábbi keverék eggyel lágyabb lesz, ami az előzetes jelentések szerint körönként legalább egy másodperces javulást hozhat. A gyorsulás emellett több kerékcserét, kevesebb egykiállásos stratégiát és felfokozott izgalmakat hozhat.
 
A hiperlágyon kívül a keményebb gumik skálája is bővül a szuperkemény keverékkel, ezért változnak a színkódok is: hiperlágy – rózsaszín, ultralágy – lila, szuperlágy – piros, lágy – citromsárga, közepes – fehér, kemény – világoskék, szupekemény – narancs, intermediate – zöld, illetve extrém esős – sötétkék.
 
AZ EDDIG BEJELENTETT, VÁLASZTHATÓ KEVERÉKEK
 
Ausztrál Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
Bahreini Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
Kínai Nagydíj: közepes, lágy, ultralágy
Azeri Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
Spanyol Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
Kanadai Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
 
Búcsúzó T-szárny és „cápauszony", betiltott trükközés és kötelező glória
 
A sok vitát kiváltó T-szárny és a „cápauszony" tiltott 2018-tól, mint ahogyan a  felfüggesztéssel történő trükközés is. Így az olyan megoldások, mint amelyeket a Ferrari és a Red Bull tavaly alkalmazott, szabálytalanok lesznek.
 
A búcsúzó elemek mellett érkezett egy új is, a glóriának nevezett fejvédő keret. A kötelező elem azonban nem lesz teljesen egységes, hiszen meghatározott feltételek között reklámozási és aerodinamikai lehetőségeket nyújt a csapatoknak.
 
A glória bevezetésével a minimum súlyhatár is megemelkedett 6 kilogrammal, így 734 kg lesz. Viszont ez sem fogja teljesen fedni a keletkező felesleget, hiszen az elem akár 14 kg-t is nyomhat. Az istállóknak kevesebb tere lesz a ballasztokkal játszani, miközben a nehezebb, magasabb pilóták még nagyobb hátrányt kénytelenek elszenvedni.
 
Csökken a felhasználható motorok száma és az olajégetés mértéke
 
Egy pilóta tavaly mindegyik motorkomponensből négyet használhatott fel 20 nagydíj alatt, míg idén többnyire három (V6-os belső égésű motor, turbó, hőenergia-átalakító) és kettő (mozgásienergia-átalakító, energiatároló, elektronikus vezérlő) áll a rendelkezésére 21 versenyhétvégén.
 
A megbízhatóság tehát még fontosabb szerepet fog kapni a szezonban, miközben a gárdáknak így eggyel kevesebb lehetősége lesz továbbfejlesztett egységet bevetni. Ha az istálló a megfelelő időpontban képes előállni a módosított erőforrással, akkor nagy előnyre tehet szert a többiekkel szemben.
 
A kevesebb motor mellett még kevésbé lehet az olajégetés nyújtotta előnyöket kihasználni, hiszen 100 kilométeren csupán 0.6 litert lehet felhasználni.
 
Két búcsúzó, két újonc
 
A tavalyi szezonzárón induló csapatfelállások csak két gárdánál változtak. A visszavonuló Felipe Massa helyére végül nem Robert Kubica, hanem Szergej Szirotkin érkezett a Williamshez, miközben a DTM-be kényszerülő Pascal Wehrleint a GP3 és az F2 bajnoka, Charles Leclerc váltotta a Sauberben.
 
Gyerekek a rajtrácslányok helyett
 
A Liberty Media úgy döntött, hogy eltűnnek a csinos hölgyek a rajtrácsról és az eredményhirdetésekről is, őket a gyerekprogram résztvevői váltják.
 
Megváltozott kezdési időpont
 
Az amerikai vezetőség a rajtrácslányok eltüntetése után megreformálta a versenyhétvégék programját is, így a legtöbb európai verseny például a megszokott 14 órás rajt helyett 15.10-kor kezdődik.
 
Versenynaptár
 
Nemcsak a programok kezdési időpontja változott, hanem a versenynaptár is. 2008 után visszatért a Francia Nagydíj, miközben a Német Nagydíjat a megszokott 1 éves kihagyás után rendezik meg újra. A helyszínek száma Malajzia elköszönésével is növekszik, vagyis egy 2016-hoz hasonló, rekordhosszúságú idény vár a mezőnyre és a szurkolókra is 2018-ban.
 
A VERSENYNAPTÁR
    rajt    
Március 25. Ausztrál Nagydíj, Melbourne 7.10     
Április 8. Bahreini Nagydíj, Szahír 17.10     
Április 15. Kínai Nagydíj, Sanghaj  8.10    
Április 29.  Azeri Nagydíj, Baki  14.10     
Május 13. Spanyol Nagydíj, Barcelona 15.10     
Május 27. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo 15.10    
Június 10. Kanadai Nagydíj, Montreal 20.10     
Június 24.  Francia Nagydíj, Paul Ricard 16.10    
Július 1. Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring 15.10     
Július 8. Brit Nagydíj, Silverstone 15.10     
Július 22.  Német Nagydíj, Hockenheim  15.10    
Július 29. Magyar Nagydíj, Mogyoród 15.10     
Augusztus 26. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps 15.10     
Szeptember 2. Olasz Nagydíj, Monza 15.10     
Szeptember 16. Szingapúri Nagydíj, Szingapúr 14.10     
Szeptember 30.  Orosz Nagydíj, Szocsi  13.10     
Október 7. Japán Nagydíj, Szuzuka 7.10     
Október 21. Amerikai Nagydíj, Austin 20.10     
Október 26.  Mexikói Nagydíj, Mexikóváros  20.10     
November 11. Brazil Nagydíj, Sao Paulo 18.10     
November 25. Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi 14.10     

 

2018-AS RAJTLISTA
 rajtszám név (nemzetiség)  csapat  motor 
44 Lewis HAMILTON (brit) Mercedes Mercedes
77 Valtteri BOTTAS (finn) Mercedes Mercedes
Sebastian VETTEL (német)   Ferrari  Ferrari  
7 Kimi RÄIKKÖNEN (finn)   Ferrari   Ferrari  
3 Daniel RICCIARDO (ausztrál) Red Bull TAG Heuer (Renault)
33 Max VERSTAPPEN (holland) Red Bull TAG Heuer (Renault)
11 Sergio PÉREZ (mexikói) Force India Mercedes
31 Esteban OCON (francia)  Force India   Mercedes  
35  Szergej SZIROTKIN (orosz) Williams Mercedes
18 Lance STROLL (kanadai) Williams Mercedes
27  Nico HÜLKENBERG (német)    Renault   Renault
55  Carlos SAINZ Jr. (spanyol) Renault   Renault 
10 Pierre GASLY (francia)  Toro Rosso Honda
28  Brendon HARTLEY (új-zélandi)  Toro Rosso Honda 
20 Kevin MAGNUSSEN (dán) Haas Ferrari
Romain GROSJEAN (francia) Haas  Ferrari 
14 Fernando ALONSO (spanyol) McLaren Renault 
Stoffel VANDOORNE (belga) McLaren Renault 
16 Charles LECLERC (monacói) Sauber Alfa Romeo (Ferrari)
9 Marcus ERICSSON (svéd) Sauber Alfa Romeo (Ferrari)

 

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal