2018.04.07. 09:57
Toto Wolffnak meggyzdse, hogy a Ferrari korn tekerte fl a motorjt, Sebastian Vettelt meglepn, ha meg tudnk tartani pnteki elnyket.
Sima ketts Ferrari-elssggel zrult a bahreini htvge nyitnapja. Az els Kimi Rikknent s a msodik Sebastian Vettelt csupn 11 ezredmsodperc vlasztotta el egymstl, tempjukat a 3-4. helyen zr Valtteri Bottas s Lewis Hamilton nem tudta tartani. Hiba hasznltak k is szuperlgy gumit, s futottk ugyanazon idsvban legjobb kreiket, a finn 0,563, a brit 0,655 msodperccel lassabb volt. A Red Bullok ekzben kzel 1 msodperccel.
A Ferrari lenne a szahri favorit? Martin Brundle, a Sky Sports szakrtje a plya szlrl figyelve megllaptotta, a vrs autk igen jl fekszenek a kanyarokban. Paul di Resta ekzben gy vlte, Rikknenknek ezttal jobbak az eslyeik, mint kt hete. St, a skt szerint tl nagy ez az elny ahhoz, hogy ne aggassza a Mercedest. „Ebben a sportban nincsenek csodk, nem lehet alapjaiban megvltoztatni a csomagot. Lehet kt-hrom tizedet nyerni, javtani a vezethetsgen, de hat tizedet nem lehet tallni az jszaka. Lehet, hogy mg lesz vltozs, vagy hogy a Mercedes valamit mskppen csinlt, de a Ferrarinak mintha jobban fekdne ez a plya.”
Mieltt brki is a tifosi biztos sikerre kezdene fogadni, a Mercedes csapatvezetje, Toto Wolff azrt elrult egy titkot: mrnkeik szerint a Ferrari a megszokottnl jobban fltekerte motorjt, s ezrt a megszokottnl nagyobb klnbsg... „A Ferrari egszen magas teljestmny motormdban futotta a legjobb kreit. Emiatt nem aggdunk annyira. De ettl mg j krk voltak, s Melbourne utn itt is lthattuk, hogy a csapatok nagyon kzel vannak egymshoz. Emiatt nem igazn tudom megtlni a helyzetet” – fogalmazott.
Azt is elmagyarzta, honnan tud ilyen sokat az ellenfl motorbelltsairl. „Rendelkezsnkre llnak a GPS-adatok, gy kvetni tudunk minden autt. s ha ezeket az adatokat egymsra vettjk, lthat, hogy az egyenesekben sokkal tbb idt nyernek, a kanyarokban viszont semmi sem vltozik. Elg rszletesen ltni ezt, s a mrnkk szmra ebbl egsz jl kiderl, ki mekkora teljestmnyt hasznl, mekkora leszortert s lgellenllst.”
Br Lewis Hamilton cstrtkn megllaptotta, a Ferrari motorer tern mr utolrte a Mercedest, s az idmrs motormdja is egy szinten van az vkkel, Vettel nap vgi rtkelse most mgis inkbb Wolff szavait ersti. „Rendben volt a mai nap, nem voltak problmk. Az egyensllyal nem vagyok teljesen elgedett, lesz mg teendnk. Meglepdnk, ha meg tudnnk tartani a Mercedesszel szemben elnynket” – fogalmazott a ngyszeres bajnok, aki cstrtkn mg azt mondta, 3-4 tizeddel lassabbak a Mercedesnl. „A pntekek csalkk lehetnek, mert mindenki ms programot fut. Szmomra a legfontosabb, hogy sok krt teljestettnk, s hogy az autt most jobbnak reztem, mint az ausztrliai pnteken.”
Vettel mr az els htvgn is elmaradt Rikknen tempjtl, mivel nem volt elgedett autja vezethetsgvel. A harmnia tovbbra sincs meg, de a ktszer 90 percben sokat foglalkoztak az els tengelyes problmjval, s szerinte nem eredmnytelenl. „Az egyensly folyton vltozik. Ausztrliban az elejvel nem voltam elgedett, most kicsit jobb volt a helyzet. A gumik elgg melegszenek, hiba megynk este, a plya gy is meleg marad. De az aut egyenslya vltozik. Ez persze mindenkinl gy van. Sokat csszklunk, s szerintem vasrnap az fog nyerni, aki kevesebbet fog.”
„A rvid s hossz etapokon is tudunk mg javtani, de azt nem tudom, hogy a tbbiekkel mi a helyzet. A hossz etapom rendben volt, de azrt lehetett volna jobb” – rtkelt. Valban lehetett volna. Br a Mercedeseknl teli tankkal is jobbnak bizonyultak, tlagkrk tekintetben ezttal a Red Bullok vittk a prmet.