Az első világbajnoki cím - 2010
Az évadnyitó bahreini nagydíjon megszerezte a pole pozíciót. A versenyt a táv kétharmadáig vezette azonban motorhiba miatt vissza esett a 4. helyre és végül így is zárta a futamot. A futamot Fernando Alonso nyerte. Az ausztrál nagydíjon újra megszerezte a pole pozíciót. A rajtot jól kapta el, majd a 26. körig vezetett amikor kicsúszott és kiesett. A futamot Jenson Button nyerte. Vettel Silverstone-ban Ezután jött a maláj nagydíj a kvalifikáción az esős körülmények között a 3. helyet sikerült megszereznie míg csapattársa Mark Webber a pole pozícióból indult. A rajt nagyon jól sikerült a németnek, az első kanyarban átvette a vezetést, majd a futamot végig vezetve nyerte. A kínai nagydíjon ismét a pole pozícióból indult. Azonban a rajtnál Alonso és Webber is megelőzte, majd elkezdett esni az eső, a bokszutcában Webber kerékcseréjét elrontották és így feltartották az érkező Vettelt. A német a 6. helyig tudott felzárkózni, a futamot Button nyerte. A spanyol nagydíjon a 2. rajtkockát sikerült megszereznie, csapattársa mögött. A rajtja jól sikerült, azonban Webbert nem tudta megelőzni. Néhány körrel a leintés előtt a 2. helyről fékhiba miatt visszaesett a 4. helyre. Az ekkor második helyen autózó Lewis Hamilton defektet kapott és nekicsapódott a gumifalnak így Vettel végül a 3. helyen zárta futamot míg csapattársa győzött. A monacói nagydíjon a csapattársa ismét a pole pozíciót szerezte meg az időmérőn míg Vettel csak a harmadikat. A rajtnál Vettel lerajtolta a 2. pozícióból induló Robert Kubicát. Végül a futamot a második helyen zárta Webber mögött. Ekkor Vettel és Webber 78-78 ponttal vezette a világbajnokságot, de Webberé volt az előkelőbb pozíció több futamgyőzelme lévén. Ezután jött a Red Bull számára drámai török nagydíj. Webber ismét a pole pozícióból indulhatott, míg Vettel a 3. helyről. A rajtnál Vettel megelőzte Lewis Hamiltont, de a brit később visszaelőzte. A boxkiállásnál Vettel végül megelőzte Hamiltont. A versenyt ekkor a két Red Bull vezette Webberrel az élen. Vettel egyre közelebb került csapattársához, míg 40. körben megpróbálta megelőzni. Még nem sikerült teljesen körbeautóznia, amikor Vettel elkezdett az ideális ívre húzódni így összeütköztek. Vettel kiesett, Webber továbbhaladt és harmadik lett. A kanadai nagydíjon a kvalifikáción először fordult elő, hogy nem a Red Bull egyik versenyzője indult az élről. Hamiltoné lett a pole, de ő Vettelékkel ellentétben lágy keverékű gumikon ment Q3-ban. Vettel a második helyről indulva (Webber öthelyes rajtbüntetése miatt) a futamon 4. lett csapattársa előtt. A versenyt a két McLaren nyerte Hamiltonnal az élen. Az európai nagydíjon megnyerte a kvalifikációt Webber előtt. Vettel a rajtnál megtartotta az első helyét. Webber a 9. körben balesetet szenvedett (összeért Kovalainen hátsó kerekével) a pálya egyik leggyorsabb részén. A baleset miatt beküldték a safety car-t, a mezőny megkeveredett, de Vettel az élen maradt. Lewis Hamilton aki ekkor 2. volt bokszutca áthajtásos büntetést kapott a safety car alatt történő előzésért. Így Vettel simán nyerte versenyt Hamilton és a másik McLaren előtt. Aztán jött a Brit nagydíj. Vettel a kvalifikáción megszerezte a pole pozíciót míg mögötte csapattársa majd Alonso végzett. A rajt nem sikerült jól ugyanis Webber lerajtolta és ráadásul defektet kapott és visszaesett az utolsó helyre. Végül a 7. helyre sikerült felzárkóznia. A futamot Mark Webber nyerte. A Német nagydíj időmérőjén mindössze 2 ezredmásodperccel szerezte meg a pole pozíciót Fernando Alonso előtt. Vettel elrontotta a rajtot és míg Alonso a megelőzésével foglalkozott, Massa mindkettőjüket. A két Ferrari vezetett, majd Massa a csapat utasítására átadta a vezető helyet Alonsónak. A futamot Alonso-Massa-Vettel sorrendben intették le. Mivel a csapatutasítás tilos, a Ferrarit 100.000 amerikai dolláros büntetésben részesítették, majd továbbították az ügyet a Motorsport Világtanács felé, ahol megúszták a további szankciókat. Utána a Magyar nagydíj következett. Vettel megszerezte a pole-t és meg is tartotta a rajtnál helyezését. Azonban a Safety Caros fázisnál túlságosan leszakadt az élen haladótól ezért bokszutca áthajtásos büntetést kapott végül 3. lett. A futamot csapattársa nyerte. A Belga nagydíjon a váltakozó időjárás miatt az időmérőn csak 4. lett míg csapattársa megszerezte a pole pozíciót. A rajt már csepergő esőben szárazpályás gumikon történt ahol Webber beragadt, így a német 3. lehetett, de Button lerajtolta az első körben. A 16. körben a Blanchimontból kijövet a buszmegálló sikánbán a belső íven akart elmenni elmenni Button mellett azonban nem fért be mellé, balra rántotta kormányt, hogy elkerülje az ütközést, azonban ez nem sikerült neki mivel ekkor már féktávon voltak. Autója keresztbe állt és belecsúszott a Buttonba aki emiatt kiállni kényszerült. Vettelnek csak az első légterelője sérült, a boxba hajtott, így folytatni tudta a versenyt. Később bokszutca áthajtásos büntetést kapott a baleset miatt és így végül visszaesett a 12. helyre. Ekkor még volt esélye néhány pontra azonban Adrian Sutil előzésekor letörte a Force India első légterelőjét és defektet kapott, végül 15. lett. Vettel a japán nagydíj levezető körén Ezután jött az Olasz nagydíj, amin egyáltalán nem volt versenyképes a Red Bull. Vettel az időmérőn 6. lett míg csapattársa 4., de a futamon zseniális boxtaktikával 4. helyre jött fel míg Webber 6. lett. A versenyt Fernando Alonso nyerte. A Szingapúri nagydíjon a második helyről indulhatott csak Alonso mögül, mivel megcsúszott a gyors körén. A versenyen tudta tartani a tempót Alonsóval az utolsó körben néhány pillanatig úgy tűnt, hogy megpróbálhatja megelőzni, de a hátrányuk miatt a világbajnokságot tartották a legfontosabbnak és nem kockáztattak. Japánban a szakadó eső miatt vasárnapra halasztott időmérőn Vettelé lett a pole. A rajtnál simán eljött és végig vezetve megnyerte a versenyt Mark Webber és Alonso előtt. Ekkor 14 pont volt a hátránya a világbajnokságban Webber előtt és Alonsóval volt pontegyenlőségben. Ezután jött a Koreai nagydíj. A kvalifikáción megszerezte a pole pozíciót Webber és Alonso előtt. A mezőny az erős eső miatt a Safety Car mögül rajtolt, majd a versenyt a 3. körben az egyre hevesebben szakadó eső és a látási viszonyok miatt piros zászlóval megállították. A verseny egy órán keresztül állt majd még 14 körig a Safety Car mögött folytatódott. Amikor a 17. kör után elengedték a mezőnyt. A Red Bullnak ott kezdődött a dráma amikor Webber 19. körben a falnak csapta az autóját és kiesett azonban a a pályára visszapördülő autó magával rántott Rosberget is. Vettelnek ekkor hatalmas lehetőség nyílt meg a világbajnoki cím megszerzésére. Vettel a 46. körig vezette a versenyt de ekkor motorja meghibásodott és kiesett. Ekkor úgy tűn,t Vettel elvesztette reális esélyeit a világbajnoki cím megszerzésére, mivel Alonso győzött. A spanyol vezette a világbajnokságot 11 ponttal Webber és Hamilton előtt, Vettel ekkor már 25 pontra volt az tőle. A Brazil nagydíj időmérése esős körülmények között zajlott, nagy meglepetésre a Q3-ban a felszáradó pályán Nico Hülkenberg szerezte meg a pole pozíciót Vettel és Webber előtt. A verseny már száraz pályán zajlott, Vettel simán lerajtolta Hulkenberget, majd végig vezetve megnyerte a futamot Webber és Alonso előtt. Alonso ekkor még mindig vezette világbajnokságot 8 ponttal második Webber, és 15 ponttal a harmadik Vettel előtt. Az évadzáró Abu Dzabi nagydíjon megszerezte a pole pozíciót Hamilton és Fernando Alonso előtt, míg csapattársa csak az ötödik lett. Vettel a rajtnál megtartotta az első helyét, míg Button lerajtolta Alonsót. Mikor elkezdtek kopni a gumik, Webbert behívták a boxba, majd Alonso is így tett, attól félve hogy Webber megelőzni. Végül beragadtak Nico Rosberg és Vitalij Petrov mögé akik az első kör végén kereket cseréltek (Safety Car fázis alatt). Vettelék kiautóztak annyi előnyt, hogy visszajöjjenek Petrovék elé a kerékcsere után, azonban Robert Kubicának is sikerült Alonso elé visszajönnie. A spanyol nem tudott feljönni a negyedik helyre, ahogy Webber sem tudott előrelépni, így a futamgyőztes Vettel (Alonso csak 7. lett) 4 pont előnnyel megnyerte a világbajnokságot Alonso és 14 ponttal Webber előtt. "Nagyon sz*r legyőzni egy olyan verseyzőt mint Alonso! Megkértem Newey-t, hogy 2011-re egy botrányosan rossz autót rittyentsen össze..." nyilatkozta Vettel 3. világbajnokságának megnyerése után.
A második világbajnoki cím - 2011
Vettel 2011-ben is a Red Bullal folytatta pályafutását. A bahreini nagydíjat politikai okok miatt elhalasztották, így az évadnyitó futam az ausztrál nagydíj lett. Vettel az időmérőn a körrekordot futva, 8 tized másodpercet verve a második Hamiltonra megszerezte a pole pozíciót. Végül végig vezetve megnyerte a futamot is több mint 20 másodperccel Hamilton előtt, meglepetésre a harmadik az orosz Vitalij Petrov lett. Vettel előnye természetesen ekkor 7 pont volt A következő futam a maláj nagydíj volt. Itt már szorosabb küzdelemben, de megszerezte a pole pozíciót. Ismét Hamilton lett a második csak most már csak 1 tized másodperc hátrányban. A futamon nem történt semmi különleges, Vettel könnyedén nyerte a versenyt Jenson Button és Nick Heidfeld előt. Hamilton csak a nyolcadik lett. A német ekkor már ekkor magabiztosan, 24 pontos előnnyel vezette a bajnokságot. A győztes Vettel a maláj nagydíj dobogóján Az ezt követő futamon a Kinai Nagydíjon ismét hatalmas előnnyel megszerezte a pole pozíciót. A futamon elrontotta a rajtot és visszaesett a harmadik helyre. Ekkor a két McLaren vezette a versenyt, Sebastian a harmadik volt. Vettel az első boxkiállás után átugrotta a két McLarent, de Rosberg aki két körrel korábban kiállt a boxba az élre állt. Ezért a kétkiállásos taktika mellett döntött és bár az élre állt, Hamilton 4 körrel a verseny vége előtt megelőzte és megnyerte a versenyt, Vettel második lett. A török nagydíjon negyedszerre is megszerezte a pole pozíciót. A futamot Vettel ismét megnyerte. Először született az évben Red Bull kettős győzelem (Webber lett a második és Alonso a harmadik). A következő verseny a spanyol nagydíj volt. Az időmérőn először tudták megverni Vettelt, aki második lett, a pole pozíciót Webberé szerezte. Másnap Vettel lerajtolta a csapattársát de eközben Alonso a negyedik helyről az élre állt. A spanyol azonban nem választott jó boxstratégiát, csak körhátrányban, az ötödik helyen ért célba. Vettel autójában a verseny utolsó köreiben nem működött a KERS, de Hamilton pozícióját megvédte Hamiltontól és megnyerte a versenyt. A monacói nagydíjon ötödszörre szerezte meg a pole pozíciót. A rajt után megtartotta vezető pozíciót, de elrontották a boxkiállását és visszaesett a második helyre. A 33. körben Massa kiesett és a baleset miatt beküldték a biztonsági autót. Vettel nem jött be gumiért és így az élre állt. Úgy döntött, megpróbál végig menni egy kiálláson. Az utolsó körökre nagyon elhasználódtak a gumijai, azonban a 68. körben tömegbaleset történt. A pályára érkező mentő miatt a 72. körben piros zászlóval megállították a versenyt ami viszont azt jelentette, hogy Vettel időveszteség nélkül gumit cserélhet. Vettel a hátralévő hat kört már végig vezette az új gumiknak köszönhetően és megnyerte a versenyt. Következett a kanadai nagydíj. Vettel az időmérőn ismét megszerezte a pole pozíciót. A verseny csak a Safety-car mögül rajtolhatott el az ekkor szemerkélő esőben. A verseny a 4. körben kezdődött el lényegében. A 20. körben sokkal hevesebben kezdett el szakadni az eső mint eddig. Annyira, hogy be kellett küldeni ismét a Safety-cart. A 25. körben az egyre hevesebben szakadó eső és a látási viszonyok miatt piros zászlóval megállították a futamot, csak 2 óra múlva indították újra. Heidfeld balesete miatt ismét be kellett küldeni a Safety-cart így Button és Webber felzárkózott Vettelre és a mögötte haladó Schumacherre. Miközben Webberék megelőzték Schumachert Button feljött a második helyre és elindult Vettel után, akit az utolsó körben utol is ért. Vettel a 7-es kanyarban megcsúszott és Button elment mellette, így második lett a német. Az európai nagydíjon ismét megszerezte a pole pozíciót, majd rajt-cél győzelmet aratva megnyerte a versenyt Alonso és Webber előtt. Vettel előnye ekkor már 77 pont volt. Kanadában Következett a brit nagydíj. A Q3-ban az első körök után Webber állt az élre amikor elkezdett szakadni az eső, ezzel gyakorlatilag eldőlt az időmérő edzés. Másnap a verseny vizes pályán kezdődött. Vettel lerajtolta Webbert és az élre állt, azonban elrontották az egyik boxkiállását így végül Alonso állt az élre, aki meg is nyerte a versenyt. Vettel a második lett míg Webber a harmadik. Vettel hazai futamán, a német nagydíj kvalifikációján "csak" a harmadik lett az első Webber lett. Nem sokkal a rajt után megpördült és visszaesett az ötödik helyre. Ebben a pozícióban maradt az utolsó körig amikor a boxkiállásánál megelőzte Massát és feljött a negyedik helyre. Ez volt az eddigi legrosszabb helyezése ebben az évben. Majd jött a magyar nagydíj, ahol Ismét övé lett a pole. A futam ismét esős körülmények között zajlott. Vettel visszaesett a harmadik helyre, de a második Hamiltont megbüntették veszélyes manőver miatt, így a német a második helyen ért célba. A belga nagydíjon, a változékony körülmények között zajló időmérőn megszerezte a pole pozíciót, majd a futamon elsőként ért célba Webber és Button előtt. Az előzetes számítások szerint a monzai gyors pálya nem feküdt a Red Bullnak, azonban Vettel gyakorlatilag 450 ezredmásodperccel verte a második helyezett Hamiltont. A rajt után Alonso az élre állt, majd a rajt után történt baleset miatt beküldték néhány körre a Safety-cart. Vettel az ezutáni első körben megelőzte Alonsót, innentől végig vezetve nyerte a versenyt győzött. A szingapúri nagydíjon ismét megszerezte a pole-t. Másnap simán elrajtolt és vezette a versenyt. 6 körrel a futam vége előtt a második Button elkezdett felzárkózni rá, de nem tudta megelőzni a németet, aki újabb győzelmével egy pont híján bebiztosította bajnoki címét. A következő futam a japán nagydíj volt. Az időmérőn mindössze 9 ezredmásodperc előnnyel szerezte meg a pole pozíciót Button előtt. A futamon a rajtnál meg tudta tartani az első helyet, azonban a második kiállásánál rossz volt a kivezető köre, így Button elment mellette, a harmadik kiállásnál pedig forgalomba került, így Alonso is megelőzte. A versenyt Button nyerte, akinek a futam előtt még volt némi esélye a bajnoki címre, de ennek már nem volt jelentősége, mivel Vettel a harmadik lett. Vettel előnye ugyan 114 pontra csökkent, de ez már behozhatatlan volt. Vettel ezzel mindössze 24 évesen és 98 naposan kétszeres világbajnok lett. A koreai nagydíjra már világbajnokként érkezett. Szombaton az időmérőn először az évadban Lewis Hamilton meg tudta verni a Red Bullt az időmérőn Vettel így csak a 2. lett. A futamon azonban Vettel nem sokkal a rajt után megelőzte Hamilont és innen végig vezetve megnyerte versenyt. Hamilton 2. Webber 3. lett. Majd jött a Forma-1 történetének első indiai nagydíja. Vettel simán megszerezte az első rajtkockát. Másnap a futamon simán eljött a rajtnál elsőként innen pedig megszerezve 1. Grand Slamjét (Az adott versenyző egy hétvégén megszerzi a pole pozíciót, meg futja a leggyorsabb kört, megnyeri a versenyt (mesterhármas) ezen felül még a verseny minden pillanatában vezeti versenyt) megnyerte a futamot. A 2. Button a 3. Webber lett. A következő futamon az abu dzabi nagydíjon nehezen de megszerezte a pole pozíciót és ezzel beállította Nigel Mansell 1992-es rekordját (14 pole pozíció egy adott szezonban). A futamon azonban jött az ami még nem volt ebben a szezonban. Vettel simán eljött a rajtnál azonban az első kanyarban túlságosan ráment a rázókőre és defektet kapott. Vissza tudott jönni a boxba de ott kiderült, hogy megsérült a hátsófutómű így feladni kényszerült a versenyt. A futamot Hamilton nyerte a 2. Alonso míg a 3. Button lett. Aztán jött az évadzáró brazil nagydíj. Vettel ismét megszerezte a pole pozíciót ezzel megdöntötte az egyik legkomolyabb rekordot a Forma-1-ben (Nigel Mansell 14 pole 1992-ben). A futamon a rajtnál megtartotta a vezető pozíciót de a futom egy állítólagos váltóhiba miatt kénytelen volt átadni az első helyet csapattársának és így ő csak 2. lett végül a futamot Webber nyerte ebben az évben először a harmadik Button lett. Többek szerint a "váltóhiba" csak egy burkolt csapatutasítás volt ugyanis amikor Webber megelőzte a csapattársát egyértelműen látszott hogy Sebastian védekezés nélkül elengedte és Webber a győzelemmel bajnokságban egy pozíciót javított. A bajnokságot ismét Vettel nyerte 392 ponttal, a második Jenson Button lett már komoly hátrányban 270 ponttal, a harmadik Mark Webber lett 258 ponttal, a negyedik Fernando Alonso lett 257 ponttal, az ötödik Lewis Hamilton lett 227 ponttal, őket követte Massa, Rosberg és Schuamcher. A konstruktőri világbajnok a Red Bull Racing lett 650 ponttal, a második a McLaren míg a harmadik a Ferrari lett.
A harmadik világbajnoki cím - 2012
Sebastian Vettel 2012-ben a Red Bullnál folytatta pályafutását. Az évad előtt komoly változtatások történtek a szabályokban ami felborította az erősorrendet. Az évadnyitó Ausztrál nagydíjon az időmérőn csak a 6. helyet sikerült megszereznie. Amely rosszabb volt mint az előző évi bármely rajthelye. A futamon azonban jobban szerepelt. Vettel kis híján megnyerte a versenyt azonban Jenson Button diadalmaskodott. Következett Maláj nagydíj. A kvalifikáción a 6. helyet szerezte meg. Az esőtől kaotikus futamon a 4. helyre jött előre azonban az utolsó előtti körben egy lekörözés közben Narain Karthikeyan kiütötte. A futamot Alonso nyerte. Vettel a futam után a középső ujja mutogatásáért figyelmeztetést kapott. A Kínai nagydíjon kiesett a Q2ben és csak a 11. helyről indulhatott. A futamon a 2. helyre zárkózott fel azonban a verseny végére végérvényesen elkopó gumijai miatt az 5. helyre esett vissza. A versenyt Nico Rosberg nyerte. A Bahreini nagydíjon ez évben először sikerült megszereznie a pole pozíciót. A futamon nagy csatában de sikerült megvédeni az első helyét Raikkönen ellen. A győzelemmel 4 ponttal átvette a vezetést a bajnokságban. Jött a Spanyol nagydíj, csak a 7. helyről indulhatott. A futamon csak a 6. helyen ért célba de a vezető pozícióját megbírta tartani a világbajnokságban. A Monacoi nagydíjon csak a 9. helyet szerezte meg az időmérőn. A futamon a 4. helyre sikerült felzárkózni azonban ismét 3 pontos hátrányba került a bajnokságban Alonso mögött. A hetedik futam a Kanadai nagydíj volt. Vettel megszerezte a pole pozíciót. A futamon a rossz gumitaktika miatt csak a 4. lett. A bajnokságban visszaesett a 3. helyre azonban mindössze 3 pont választotta el a világbajnokságot vezető Hamiltontól. A következő futam az Európa nagydíj volt. Vettel az idényben harmadszor is megszerezte a pole pozíciót. A futamon óriási előnyt épített ki azonban egy baleset után beküldték a Safety Cart így minden előnyét elvesztette. Két körrel az ujra rajt után a generátor hibája miatt kiesett a versenyből. Alonso azonban győzött míg Vettel és Hamilton is kiesett. Alonso óriási 20 pontos előnyre tett szert a a bajnokságban amivel óriási lehetőséghez jutott. Jött a Brit nagydíj. A 3. helyre kvalifikált majd a futamon egy helyet előrelépve a 3. lett. Vettel hátránya 29 pontra nőtt. A 10. futam Vettel hazai futama a Német nagydíj volt. A 2. helyre kvalifikált. Ott is fejezte be a futamot azonban mivel szabálytalanul előzött a futamon ezért az 5. helyre sorolták vissza. Vettel ekkor már 44 pontos hátrányban volt. A következő futam a Magyar nagydíj volt. A 3. helyre kvalifikált, a futamot végül a 4. helyen fejezte be. Alonson 2 pontot hozott aki ekkor már a második helyezettel szemben nyomasztó 40 pontos fölényben volt. A Belga nagydíjon Alonso tömegbaleset áldozata lett. Vettel a 10. helyről rajtolva a 2. lett miután a rajtnál az élmezőny nagy része megsemmisült. Az Olasz nagydíjon ismét a generátor hibája miatt kiesett míg Alonso 3. lett. Azonban jött a fordulat a soron következő négy nagydíjat az Indiai nagydíjjal bezárólag megnyerte. Ekkor már 13 pontos előnnyel vezette a bajnokságot. A következő két futamon szerzett egy 3. és egy 2. helyet. Az évadzáró futam előtt 13 ponttal vezette a bajnokságot. Az évadzáró Brazil nagydíjon a 4. helyről indulhatott. A rajtnál az utolsó helyre esett vissza ekkor úgy tűnt minden esélye elszállt. Azonban a 6. helyre zárkózott fel míg Alonso a 2. lett. Összesen 281 pontot szerzett míg Alonso 278-at. Ezzel minimális előnnyel de mindössze 25 évesen háromszoros bajnok lett.
A negyedik világbajnoki cím - 2013
2013 Vettel 2013-ban az ötödik évét kezdte meg a Reb Bullal. A szabályokban jelentős változások nem történtek mi alapján Vettel folytatni tudta az előző év végi jó formáját. Az Ausztrál Nagydíj kvalifikációján viszonylag jelentős előnnyel megszerezte a pole pozíciót. Másnap a futamon a rajtnál jól tudott eljönni, de a nagy gumikopás és a boxtaktika miatt csak a 3. helyen végzett. A futamot Kimi Raikkönen nyerte. Egy hét múlva a Maláj Nagydíjon az időmérő edzést a változékony körülmények között hatalmas fölénnyel nyerte a két Ferrari előtt. Vasárnap a futam szintén esős körülmények közt kezdődött. Riválisa, Alonso a második kanyarban nekicsúszott Vettelnek. Vettel autója sérülés nélkül megúszta, azonban Alonso egy körrel később kicsúszott, és kiesett a versenyből. Vettel az ötödik körben kiállt száraz pályás gumikért, ami túl korainak bizonyult, emiatt visszaesett a második helyre. Ekkor csapattársa Webber vezetett, Vettel volt a második, mögöttük a két Mercedes haladt Hamilton, Rosberg sorrendben. Vettel a 42. körben kiállt a második helyről kereket cserélni. A következő körben az élről Webber is kiállt, akit addigra Vettel majdnem megelőzött a gyors kivezetőköre miatt. "Get him out of the way. He is too slow." hangzott el a háromszoros bajnok rádióüzenete, a csapat felé. Ám a csapat Webber, Vettel sorrendben várta a leintést, nem akarták, hogy esetleg a 2010-es török nagydíjon történtek megismétlődjenek. Vettel szorosan követte csapattársát, majd két körrel később, a csapatutasítást megtagadva, a 46. körben a boxutca fala és Webber autója közti szűk résben próbálta megelőzni sikertelenül, majd kanyarokon keresztül autó-autó elleni kemény csatában előzte meg csapattársát saját maga és Webber célba érését kockáztatva. Vettel végül megnyerte a versenyt és átvette a vezetést a bajnokságban 9 ponttal Räikkönen előtt. Az eset óriási port kavart, Vettel ugyanis egyértelműen megtagadta a csapat utasítását, ezzel tovább romlott a kapcsolat a két csapattárs között. A német versenyző rövidesen bocsánatot kért a csapat tagjaitól, ám Kínában, a sajtótájékoztatón már kijelentette, hogy hasonló helyzetben ugyanezt tenné. A kínai nagydíjon csak a 9. rajtpozíciót szerezte meg az időmérőn. A versenyt a 4. helyen fejezte be. A futamot Alonso nyerte. Az előnye a vb pontversenyben 3 pontra csökkent. Egy héttel később Bahreinben a 2. pozíciót szerezte meg az időmérőn Nico Rosberg mögött. A versenyen Alonso lerajtolta, de pár kanyarral később visszavette a 2. helyet és a 3. körben Rosberg mellett is elment. A futamot nagy előnnyel nyerte a két Lotus előtt. A világbajnokságot ekkor 10 pont előnnyel vezette Räikkönen előtt.Az ezt követő versenyen, a spanyol nagydíjon a 3. helyről indulva 4. lett. A versenyt Alonso nyerte. Ezzel az egyéni vb-n a verseny előtti 10 pontos előnye 4 pontra csökkent. Monacóban a két Mercedes mögül a 3. helyről indult. A rajtnál is maradt ez a sorrend. A versenyt szinte minden csapat két kerékcserével próbálta teljesíteni, viszont Massa a falhoz csapta a Ferrarit, így a Safety Car bejött a pályára. A kiállásoknál az SC-fázis alatt mind a két Red Bull megelőzte Hamiltont. A futamot később baleset miatt leállították, végül Rosberg mögött másodikként ért célba és tovább növelte előnyét a vb összetettben.Kanadában az időmérőn esős körülmények között szerezte meg a pole-t. A futamot nagyon simán nyerte Alonso és Hamilton előtt. A világbajnokságot ekkor 132 ponttal, 36 pontos előnnyel vezette Alonso előtt. Silverstoneban a két Mercedes mögül a harmadik helyről indult. A futamot sokáig vezette azonban váltóhiba miatt kiesett. Az előnye a pontversenyben 21 pontra csökkent. Hazai versenyén, a Nürburgringen a második helyet szerezte meg az időmérőn. A versenyen lerajtolta Hamiltont és a két Lotus előtt nagy taktikai csatában először nyert hazájában. A pontversenyben ekkor 157 ponttal állt az élen. Magyarországon Hamilton az utolsó pillanatokban megszerezte az első rajtkockát így csak a második helyről indult. A versenyen Hamilton és Räikkönen mögött a harmadik helyen ért célba. A belga nagydíj második és harmadik szabadedzését is megnyerte. A szoros időmérőn másodikként végzett Hamilton mögött. A verseny első körében az Eau Rouge után a Kemmel-egyenesben megelőzte a brit versenyzőt és a futamot végig uralva nyert. Ezzel a győzelemmel 46 pontra nőtt az előnye a pontversenyben. Az olasz nagydíjon egész hétvégén jól szerepelt, majd az időmérőn megszerezte az első rajtkockát. A versenyen magabiztosan vezetve nyert, habár az utolsó 15 körben váltóproblémái voltak. 53 pontra növelte előnyét az összetettben. A szingapúri nagydíjon egész hétvégén dominált, végül 3. Grand Chelemjével távozott. Előnye 60 pont az összetettben. A koreai nagydíjon a pole-pozícióból rajtolt, habár közel volt a követőboly, simának nevezhető győzelmet aratott, a két Safety Car sem tudta kizökkenteni. Újabb Grand Chelemet szerzett, és 77 pontra növelte az előnyét az összetettben. Az indiai nagydíjon elsőként ért célba, ezzel megszerezve negyedik világbajnoki címét. Győzelmével csapata is elnyerte a konstruktőri világbajnoki címet, szintén zsinórban negyedszer.
|