Hírek Sebastianról ( news ) |
"Számukra ez a pillanat különleges"2013.12.20. 16:20
Már pár poszttal lentebb megosztottam veletek az F1 Racing magazin 2014.-es januári számának címlapját, viszont a minap felkerült egy videó a youtube-ra, melyben az F1 Racing magazin szerkesztője, Anthony Rowlinson beszél a legújabb (januári) számról, illetve bepillantást is nyerhetünk a januári F1 Racing magazinba.
"Ahogy még soha sem láttad Sebastiant"2013.12.20. 15:58
Az Infiniti megosztott youtube csatornáján egy újabb videót, melyben Sebastian Vettel a rajongók kérdéseire válaszol mindenféle témában.
Andretti: Nagyon kevés olyan tehetség van, mint Vettel2013.12.20. 15:48
Mario Andretti egy egészen különleges és kivételes tehetségnek tartja Sebastian Vettelt, aki 2010 óta verhetetlen a Forma-1-ben.
„Ő egyike azon ritka tehetségeknek, akiket csak egyszer-egyszer láthatunk a pályákon versenyezni. Ugyanakkor az is tény, hogy valószínűleg jelenleg a legjobb csapat dolgozik mögötte. Mindannyian tudjuk, hogy Adrian Newey milyen értéket képvisel, és így tovább. Amikor mindezt megítéled, arra van szükséged, hogy ezeket a dolgokat együttesen nézd. De egy biztos, Vettel már érett. Szerintem ez nem csak mostanra igaz, hanem már néhány évvel visszamenőleg is.”
„Sebastian nagyon nyugodt, és amikor te magabiztos és nyugodt vagy, akkor a többiek számára igazi veszélyt jelentesz, mert ilyenkor valószínűleg kevesebb hibát vétesz és most pontosan egy ilyen helyzetben van ő.”
Egy évvel ezelőtt még Fernando Alonsót tartották a legjobbnak. Most azonban változhatott a helyzet.
„Nehéz lenne azt mondanom, hogy most nem ő a legjobb. Nagyon nehéz lenne. Azt hiszem, jól látható a fejlődése. Egy pillanatra sem láthattunk tőle visszaesést a teljesítményét illetően. Valószínűleg a legjobb Vettel még nem érkezett meg hozzánk, és ez szomorú hírt jelenthet a versenytársak számára. Ijesztő egy gondolat. Itt azonban nemcsak a versenyzőt kell nézni, hanem a körülötte lévő embereket is. Olyan ez most, mint amikor Michael Schumacher a csúcson volt.”
Andretti szerint Schumacher nem döntött rosszul, amikor visszatért.
„Mindenki sokat várt tőle, mert ő Schumacher. Személy szerint csodálattal néztem rá, mert csak újra versenyezni akart, és pontosan emiatt tért vissza. Független attól, hogy sikeres volt ez a visszatérés, vagy sem. Nagyon kockázatot vállalt ezzel, de csak azért, mert imádott versenyezni.”
A legendás versenyző a Vettelt körülvevő kifütyülésről is beszélt.
„Sebastian úgy beszél erről, mint egy problémáról. De tudod mit? Egyszerűen csak élvezze ezeket a füttykoncerteket. Csak nézzék meg a karrieremet, és azt, amikor életem legjobbját nyújtottam. Ugyanezt éltem át. És a fenébe is, hiányzik ez a fütyülés.”
Vettel a jövőben még erősebb lesz2013.12.20. 12:13
A Red Bull Racing négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel a jövőben még erősebbé fog válni, állítja a német pilóta csapattársa, Daniel Ricciardo. A fiatal ausztrál ennek ellenére bízik abban, hogy fel tudja venni a versenyt márkatársával.
„Sebastian erősebb volt Marknál, ez az utolsó években szerintem egyértelműen látszott” - mondta Ricciardo a Totalrace-nek. „Ő még mindig nagyon fiatal, szóval fel kell tennünk a kérdést, hogy vajon eljutott-e már teljesítőképessége maximumához? Én nem hiszem, hogy már elérte a csúcsot, ez pedig meglehetősen ijesztően hangzik a többi versenyző számára. Egyértelmű, hogy minél többet nyer, annál több önbizalma lesz és a jövőben még könnyebben fogja megszerezni a futamgyőzelmeit” - tette hozzá az ausztrál, aki később saját lehetőségeiről is beszélt.
„Ha az autó jó lesz, újra nyerni fog, és az emberek igazából ezt is várják tőle. Azt azonban senki sem várja, hogy én leszek a csapat elsőszámú versenyzője, ez pedig levesz egy kis terhet a vállamról. Egyelőre csak tanulni szeretnék a legjobbtól, később pedig úgyis meglátjuk, hogy mi történik. Ha most felajánlanák azt, hogy második leszek a bajnokságban ugyanannyi győzelemmel, amennyit ő szerzett, azt egyből elfogadnám. Annak azonban nem örülnék, ha ő világbajnok lenne, én pedig csak ötödikként végeznék. Remélem, hogy közelebb kerülök hozzá, mint Mark!” - mondta magabiztosan.
Ricciardo érkezéséről a címvédő alakulat irányítója, Christian Horner is nyilatkozott. A brit szakember úgy véli, hogy védencének elsősorban a tapasztalatszerzésre kell majd összpontosítania, és teljesítményét nem szabad azonnal Mark Webberéhez mérni. „Hiszem, hogy Daniel nagyon gyors, az azonban, hogy mennyire gyors valójában, csak a következő évadban derül ki. Más lesz a helyzet, mint Mark esetében volt. Amikor ő megérkezett a csapathoz, akkor már a csúcson volt, Danielnek azonban még sokat kell tanulnia, és úgy gondolom, hogy sok trükköt el is les majd Sebastiantól!”
Sebastian Vettel karrierje2013.12.20. 08:55
Nézelődtem a telefonomon, és megtaláltam az alábbi videót, amit még az M1 csatorna játszott le nekünk Sebastian Vettel legújabb VB címe megszerzése után, ezt pedig egyből feltöltöttem nektek. A videóban összefoglalják Sebastian karrierjét a kezdetektől a 4. világbajnoki címe megszerzéséig. Bár a felvétel nem a legjobb,azért nézhető!
Vettelt megállíthatják a következő VB megszerzésében?2013.12.20. 08:15
Noha már hónapok óta javában zajlanak az előkészületek a sok változást hozó 2014-es szezonra, hogy jövőre az erőviszonyok is átrendeződnek-e – s ha igen, mennyire –, arról egyelőre még mindenki csak találgat. Az F1Pulse nevű oldal összeszedett öt érvet amellett, miért nem fog folytatódni Sebastian Vettel és a Red Bull elmúlt években látott sikerszériája.
1. A befújt diffúzor betiltása, szabályváltozások
Az F1-es szaklap szerint az egyik legfőbb érvet a címvédő alakulat visszaesése mellett a jövő évi szabálymódosítások jelentik. Noha egyesek úgy látják, a motorok radikális változása önmagában még nem szünteti meg az istálló aerodinamika terén az elmúlt öt évben szerzett előnyét, a cikk írója hangsúlyozta, az új regulák egyik legfőbb fegyverétől is megfosztják az energiaitalosokat. „A Red Bull előnye leginkább az autója által termelt leszorítóerőből adódott, melyet a kipufogógázokkal befújt diffúzorral szerzett, s melyhez Sebastian Vettel remekül alkalmazkodott. A 2014-es kipufogók megváltoztatása hendikepet jelenthet a bajnokcsapat számára” – írja az F1Pulse, utalva arra, hogy jövőre az autók hátulján helyezik el az egyetlen kipufogót, amelynek gázait ezáltal nem lehet aerodinamikai célokra hasznosítani. „A további szabályváltozások is akadályozhatják még a Red Bull menetelését – például a keskenyebb első szárny, amely szintén olyan terület, ahol Adrian Newey korábban varázsolt” – folytatja a lap, utalva a főtervező korábbi nyilatkozatára, amiben egyebek mellett a vezetőszárnyra vonatkozó előírásokat is kritizálta.
2. Vettel nyilatkozatai
A cikk szerzője kiemelte, Sebastian Vettel negyedik bajnoki címét követően több ízben is úgy nyilatkozott, ki kell élvezniük a 2013-as sikereket, mert nem tudhatják, lesz-e még hasonlóan szép korszakuk. „Biztos vagyok abban, hogy keményen fogjuk nyomni, és mindent megteszünk azért, hogy megőrizzük pozíciónkat, de nincs garancia arra, hogy a következő év olyan lesz, mint az idei. Az új szabályokkal szerintem senki sem tudja, mire számítson. Valószínűleg a nagycsapatok lesznek elöl, de hogy ki, nem tudhatjuk, miként azt sem, mekkora előnnyel… Ez egy ismeretlen tényező. Összességében tehát emlékeznünk kell a mostani időszakra és kiélvezni, amíg lehet” – idézi a lap a négyszeres bajnokot.
3. Newey is aggódik
A cikk szerzője harmadik érvként Adrian Newey nyilatkozataiból is a visszaeséstől való félelemre utaló jeleket vélt kiolvasni. A szakember nemrég az aerodainamika terén történt megszorítások miatt panaszkodott, mondván, egyre kisebb a tér a kreatív ötletekre; korábban pedig arról is beszélt, szerinte a 690 kilogrammos minimumtömeg-határt is tovább kellett volna növelni 2014-re. „Jelenleg valahol a pánikhangulat és a kríziskezelés között tart a csapatunk. Elégedettek lennénk, ha maradhatnánk a régi szabályoknál” – mondta kissé ironikusan Newey az Autosport év végi díjátadóján.
4. Gyengült a Red Bull technikai csapata
Idén megtörtént az, ami az elmúlt években nem volt jellemző: a Red Bull a sikerek ellenére több kulcsfontosságú szakemberét is elveszítette. Bár a vezetőség már évek óta mindent megtesz azért, hogy egyben tartsa sikercsapatát (komoly bónuszpénzeket oszt a bajnoki győzelmek után, és hosszú távú szerződéseket köt alkalmazottaival), több kulcsfontosságú emberük így is új kihívásra vágyott – ami az F1Pulse szerint szintén nem jó előjel az osztrákok számára. „Az év korábbi szakaszában kitudódott, hogy a fő aerodinamikus Peter Prodromou a McLarenhez szerződik 2015-ben. Ő Newey jobbkezeként ismert. Később a korábban szintén a Red Bullnál dolgozó Shaun Whitehead-et nevezték ki a Williams aerodinamikai vezetőjének 2014-ben” – írják, majd hozzáteszik, nemrég az is kiderült, a Mercedes további két szakembert csábított el Milton Keynesből: Mark Ellis teljesítménymérnökként, Giles Wood pedig vezető szimulációs mérnökként folytatja jövő júniustól a németeknél.
5. A Mercedes-motorok ereje
Régóta találgatnak már arról, 2014-ben a három közül melyik motorgyártó kerülhet előnybe – a legtöbb szakember úgy véli, a Mercedes lehet a favorit. A volt csapatfőnök, Ross Brawn korábban úgy nyilatkozott, kezükre játszik, hogy ők a legtöbb riválissal ellentétben motorjukat teljes mértékben autójukhoz igazíthatják, ám egyesek szerint már önmagában az erőforrásuk is jobb lehet a többiekénél. „A korábbi találgatások arról szóltak, a németek nagyjából száz lóerőt találtak. A Renault, a Red Bull partnere mindeközben küszködhet, mivel korábban azt remélték, növelni fogják a maximális fordulatszámot, ami 15 ezerre csökken 18 ezerről. Ráadásul nem is a Renault költségvetése a legmagasabb” – írja a portál. Utóbbi kijelentésük kapcsán egyébként érdemes hozzátenni, a csapatfőnök Christian Horner nemrég éppen arról beszélt, biztos abban, hogy a franciák kevesebb pénzből is képesek lesznek kiváló munkát végezni.
Fia Awards 20132013.12.19. 20:26
További szép estét kívánok minden kedves látogatómnak az alábbi képpel, ami a FIA Awards 2013 díjátadó gálán készült Sebastianról!
Sebastian Vettel a 2014-es évről2013.12.19. 09:05
Sebastian Vettel a Renault legújabb videójában a 2014-es előkészületekről beszél,illetve arról, hogy milyen kihívásokra számít jövőre.
M1: F1 szezon összefoglaló2013.12.19. 08:43
Az oldalon már említettem nektek, pontosabban a Brazil Nagydíj után, hogy Szujó Zoliék készülnek egy 60 perces F1 szezon értékelő kis műsorral az M1 csatornán, ahol a 2013-as idényt értékelik, és visszapillantanak a legizgalmasabb pillanatokra is.. Ám azóta semmi információm nem volt erről a mai napig, hiszen most pontos információt hoztam mégpedig:
A Forma 1 idény összefoglaló adása: 2013. december 31. -én (kedden) 15.30-tól " Sport 2013 - Forma-1" címmel látható majd az M1 csatornán!
két főmérnök is távozik, méghozzá a Mercedeshez2013.12.19. 08:36
A riválisok újabb sikeres „támadást” intéztek a Red Bull Racing ellen: ismét a háttérben, nem a versenypályán. A Mercedes AMG megszerezte Mark Ellist és Giles Wood-ot. Mindketten fontos pillérek voltak a címvédő csapat felépítésében.
Nemrég a McLaren halászott sikeresen a Red Bullnál, mivel Peter Prodromou aerodinamikai főnök 2015-től az ő emberük lesz. Tovább zajlik a csata mérnökfronton, és a Mercedes is bekopogtatott Milton Keynesben.
Ellis gépjármű dinamikáért felelős főmérnök, míg Wood a szimulációért és elemzésért felelős főmérnök volt – írja a Bild. A lap hangsúlyozza, a riválisok nemcsak fontos szakemberekre és tudásra tesznek szert ezekkel az igazolásokkal, hanem a Red Bull felépítésébe és munkamódszereibe is bepillantást nyernek. A Bild azt írja, a két szakember 2014 júniusától fog Brackley-ben dolgozni.
Legutóbb a Williams hajtott végre sikeres igazolásokat, és a Ferrari év közben zsákmányolta ki a Lotust. A mérnökök mozgolódása továbbra is folyamatban van, így nem lenne meglepő, ha további hírek érkeznek ezen a fronton.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|