Malj Nagydj >> idpontok2014.03.18. 21:34

Elhoztam nektek a Malj Nagydjra vonatkoz idpontokat, illetve az M1-M2 csatornra vonatkoz idpontokat is.. Ezeket az idpontokat bal oldalon az -esemnynaptr- modulban is megtallhatjtok.
MALJ NAGYDJ: 2014. mrcius 30.
mrcius 28., pntek
03:00 - 04:30:Pnteki 1. szabadedzs
07:00 - 08:30:Pnteki 2. szabadedzs
mrcius 29., szombat
06:00 - 07:00:Szombati szabadedzs
09:00 - 10:00:Idmr
mrcius 30., vasrnap
10:00 - 12:00:Verseny
M1-M2 csatorna idpontjai:
2014. mrcius 28. (pntek)
M2: 21:15 Szabadedzs felvtelrl
2014. mrcius 29. (szombat)
M1: 08:15: Boxutca
M1: 08:45 Idmredzs
M2: 21:20 Idmredzs ismtlse
2014. mrcius 30. (vasrnap)
M1: 09:30: Futam
M2: 21:30 Futam ismtlse
Vettel: Egy kis hiba, s azonnal lell az j aut!2014.03.18. 18:41

Sebastian Vettel is tudja, hogy nha egy egszen olcs s apr alkatrsz is tnkretehet egy versenyhtvgt az j Forma-1-ben.
A nmet pilta j eslyekkel plyzhatott volna a dobogra az vadnyit Ausztrl Nagydjon, de az autjval gondok voltak, gy az idmrhz hasonlan a futam sem sikerlt szmra. Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrl „jonca” azonban dobogra llt, m vgl sem rlhetett, hiszen az zemanyag-problma miatt kizrtk a versenyrl.
Az RB10 tovbbra sem megbzhat, de a temp megvan, ami j eljel lehet a csapat szmra. Korbban a Mercedes is elmondta, nem szabad lerniuk az osztrk grdt.
„Brhogy is alakuljon a folytats, nem lesz knny. Nem lesz knny, mert ez a csomag sszetettebb s bonyolultabb mint valaha.” – Vettel a nmet mdinak a versenyt kveten.
„Senki sem mehet biztosra, s ltom a szerelkn, valamint a mrnkkn, hogy mennyivel tbbet kell dolgozniuk az j csomag miatt. Segtek nekik, amennyire csak lehetsges, mert mi egy csapat vagyunk. A helyzet azonban nem knny s a folytatsban sem lesz az. Ez biztos.”
„Lthattuk, hogy brmi megtrtnhet. Daniel teljestette a versenyt s fantasztikusan teljestett. Boldogok voltunk a dobogja miatt, de a kizrs mindent elrontott. Borzaszt rzs lehet ez szmra, de elg ers ahhoz, hogy tovbblpjen, valamint a csapat sem adja fel.”
„Szval egy csapat vagyunk, legyen sz sikerrl s kudarcrl. Ha egy komponens azonban nem mkdik, akkor mindennek vge. Egy apr s olcsbb alkatrsz is lenullzhatja az autdat. Ez is jelzi, hogy milyen sszetett a csomag. Sokat kell mg ezen dolgoznunk, ahogy a Renault-nak is. k is csaldottak, de mindent megtesznek, hogy a dolgok a helyre kerljenek. Folyamatosan tartjuk velk a kapcsolatot, s egyeztetnk.”
SEB 2014. MRCIUS 16.-I BEJEGYZSE2014.03.17. 19:55
sajt fordts

Senkisem felels...
Szmunkra a Melbourne Nagydj vgt az 5. kr jelentette,
De sajnos tudtuk, hogy az els verseny klnsen nehz lesz. Mr a msodik felvezet krnl szrevettem, hogy baj van az autval, s ahogy lthattuk ksbb meg is adta magt az aut. Daniel j idt futott, m a futam vgn kizrtk, amit borzasztan sajnlok, mert szebb lett volna, ha egy nagyszer eredmnnyel zr hazjban.
Vissza az authoz: Nem szabad elfelejteni, hogy az aut kapcsoldik a rendszerhez, s ha a rendszer nem mkdik akkor semmi sem. A hiba a motorban rejlett. Hirtelen elvesztettem az uralmat a kocsi fltt, s gy reztem, hogy nincs benne er, ekkor lttam, hogy, ennl rosszabb lesz a helyzetem. Megprbltam mindent, hogy az autt "helyre rzzam", de sajnos nem sikerlt.
A motor nem ment olyan jl, emiatt fleg a Renault srcok csaldottak, de mr lehetsgem volt megbeszlni velk. Fontos, hogy ne hibztassunk senkit, hiszen senki sem egyedl viseli a felelssget. Mi egy csapat vagyunk s egytt kell dolgoznunk, jobban s rosszban egyarnt.
Ms csapatoknak sem volt knny a mai napon, ezrt nem ltok okot a pnikolsra. tbeszljk a htvgn trtnteket, s minden ernkkel azon lesznk, hogy a kvetkez versenyhtvgn maximlisan odatudjuk tenni magunkat. Mindaddig, amg gy gondolkozunk minden csak jobb vlhat.
Sebastian
SEB 2014. MRCIUS 15.-I BEJEGYZSE2014.03.17. 19:16
sajt fordts

Az idmredzsre vonatkozan....
Hinyzik a motor zgsa
A tegnapi napon gy reztem, hogy minden rendben van az autval, de sajnos a mai nap kibrndt volt szmunkra.
Mr reggel szrevettem, hogy az aut nem gy megy, mint az els szabadedzsen. A lnyeg az, hogy nem voltunk elg jk s a 12.ik hely volt a maximum szmunkra. Termszetesen j lett volna javtani, de a vgre mr nem volt lehetsgnk.
Gratullok Danielnek. Klassz volt ltni, hogy milyen jl teljestett. A msodik helyen majd megmutatja, hogy valjban milyen az aut, s milyen lehetsgek rejlenek az RB10-ben. Mint mr tbbszr mondtam, leginkbb az apr rszleteken mlik minden, ezrt most az egsz estnket azzal tltsk, hogy megoldjuk a hibt.
Az jtshoz hozz kell szokni, mikzben az aut teljestmnyvel foglalkozol.. Sok vezet, magamat is belertve sajnljuk, hogy az autk kevesebb teljestmnyre kpesek, tovbb nehz a sok jts miatt. Hinyzik az ismers hang, avagy a motor zgsa, de taln idvel megszokom.
A clom a holnapi napra vilgos - Azt akarom, hogy javuljunk, tanuljunk s fejldjnk lpsrl lpsre, amennyire csak lehetsges. A tegnap lttam, mi trtnik akkor, ha minden sszell, s ha j ton haladunk. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan jobban fogjuk kezelni a helyzetet, csak egy kis trelmet krnk.
Sebastian
Ausztrl Nagydj >> jabb kpek2014.03.17. 09:54
jabb kpek tallhatak meg a galriba az Ausztrl Nagydjrl!

Vettel sajnlja csapattrst2014.03.16. 20:06

Sebastian Vettel kezdetben azt gondolta, az akkumultorral van gond, de kiderlt, a motor adta meg magt. A Red Bull Racing pont nlkl zrta a futamot, legalbbis a jelenlegi lls szerint.
Vettel futama az tdik krben rt vget, de mr a msodik formcis krn rezte, valami nincs rendben az autval. A csapat rmt vgl az vette el teljesen, hogy kizrtk Ricciardt. “Nagyon sajnlom Danielt, mivel annl nincs jobb, mint egy j eredmny a hazai nagydjadon”- mondta a nmet bajnok.
Ami a sajt versenyt illeti, a kvetkezket mondta. “Nem tudjuk, mirt trtnt, s mg nem rtjk a problmt. Minden sszekttetsben ll, s az elejn azt gondoltam, egyszeren nincs er az akkumultorban. Majd kiderlt, a motor ment tnkre valahogy. Nagyon kompliklt, ahogy minden egytt mkdik mindennel, de vgl az a hatsa, hogy le kell lltanod az autt”- sszegezte a fejlemnyeket.
Pedig a leintst kveten mg megknnyebblst jelentett szmra, hogy Ricciardo alatt jl megy az RB10.
“Abszolt. Azt remltem, a futamon nem trtnik meg vele ugyanaz, mint velem. Nem ltsz bele az j technikba. Nzzk meg Hamiltont. is kiesett. Versenyzknt termszetesen ez frusztrl. Azrt vagyunk, hogy versenyezznk, ne egy helyben lljunk.”
Amikor a szenzor diktl: Horner szerint tves volt az FIA mrse2014.03.16. 20:05

Christian Horner szerint az FIA mrse pontatlan volt, ezrt sem fogadtk meg a tancsukat. A Red Bull Racing nem akarta, hogy cskkenjen a teljestmny, mrpedig a javasolt bellts ezzel jrt volna.
Ricciardt kizrtk, az FIA pedig tbb pontban rszletezte az indoklst. Az ramlst mr mszerrel tbbszr is problma volt, a csapat pedig a sajt feje utn ment.
Horner azzal kezdte az rvelst, hogy az FIA ltal biztostott szenzorokkal mr a tesztek ta gondok vannak, majd megjegyezte, “eltrsek addtak, megbzhatatlanok voltak”. “Valjban az is lehet, hogy egyes autk nlklk versenyeztek, vagy a verseny alatt mentek tnkre. Szerintnk egy olyan szenzor volt az autnkban, ami hibs volt”- jelentette ki a csapatvezet. “A kalkulciink alapjn – melyet arra az zemanyagra alapozunk, amit az injektorok biztostanak egy olyan motornak, ami egysges a pitlane-ben – nincs ingadozs”- jegyezte meg.
Elismerte, hogy az FIA szlt nekik a futam alatt, tl nagy az ramlsi rta, s lljanak t, de gy reztk, a testlet vlemnye nem korrekt, a szenzor pedig rossz adatokkal szolgl.
“Informltak minket, mi pedig ket, hogy komolyan aggdunk a szenzoraik miatt. Hittnk a sajt mrsnkben. Ha teljesen eleget teszel a szablyoknak, akkor egy olyan helyzetben ktsz ki, miszerint jelents mrtkben cskken a motorteljestmnyed. Vgl egy olyan helyzetben lyukadtunk ki, amikor a szenzorod belltsa fogja diktlni azt, ki az, aki versenykpes, s ki az, aki nem – attl fggen, hogy plusz vagy mnusz a bellts.”
A Red Bull a sajt feje utn ment, ezrt zrta ki Ricciardt az FIA2014.03.16. 20:04

A Nemzetkzi Automobil Szvetsg szerint a Red Bull Racing szndkosan vtett, tette mindezt figyelmeztetsk ellenre. A csapat mgsem adja fel, s fellebbez, de kevs eslyk van.
Az FIA hosszasan rszletezte a dntst, melynek rtelmben kizrtk a versenyzt. A htvge lefolysa alatt ktszer is kicserltk a Gill Sensors ltal biztostott mszert az RB10-ben: az els kt edzsen sem mkdtt megfelelen, gy szombatra msikat tettek be, de annak mkdsvel sem voltak elgedettek – a csapat s az FIA sem. Szombat este a parc ferm alatt jabb csere kvetkezett, utastsra, s visszatettk a pnteki szenzort. (A szenzort az FIA homologizlja, de a csapat tulajdona, az zemelteti.)
Az elejn megjegyzik, hogy a szban forg szenzor trtnett a csapat s a technikai deleglt is dokumentlta – mint mindig -, s a lers megegyezik a kt fl esetben.
A kirendelt technikai deleglt szombat este utastotta a Red Bullt, hogy lltsk be a szenzort az FIA paramterei alapjn, de a csapat nem bzott a rendszerben, gy a sajt belltsai mellett dnttt a futam eltt. (A csapat a megbzhatatlansgra hivatkozva rvel amellett, hogy jogosan hasznltk a sajt ramlsi modelljket.) A technikai deleglt egy emailt is bemutatott a stewardoknak, mely megersti, hogy leadta az utastst a cmvd alakulatnak: amennyiben azokat a paramtereket hasznljk, a bellts leglis.
(A 01614-es Technikai Direktva tartalmazza azt, hogy milyen metodolgia alapjn kell alkalmazni a szenzort, s azt az eljrst is, hogy mit kell tenni, ha meghibsodik a mszer. “Ha MI brmikor gy ltjuk, hogy a szenzor meghibsodott, s azt nem rzkelte a rendszer, akkor MI kommuniklni fogjuk azt a csapatnak, s azt is, vltsanak t a tmogat rendszerre.” Ez a tmogat rendszer egy kalkullt ramlsi modell, mely tartalmazza az FIA ltal kiszabott korrekci mrtkt.)
Az FIA a futam alatt figyelmeztette a Red Bullt, hogy tlptk a fogyasztsi hatrt, s igaztsanak a belltsokon, de az istllnl gy dntttek, nem tesznek gy. A Red Bull az els szabadedzsen tapasztalt mrsbeli eltrsekre hivatkozva lltja, hogy megbzhatatlan az FIA ltal javasolt bellts s maga a szenzor. A futamot ennlfogva a sajt ramlsi modelljkkel kezdtk meg, semmint azokkal az rtkekkel, amit a szenzor is javasolt.
Az FIA vgl ngy pontban tmasztotta al a dntst. Az els, hogy a csapat nem az ltaluk javasolt rtkeket hasznlta a futam alatt, mindezt a felhvs ellenre, ezzel megszegtk a TD/ 01614-es kdjel eljrst.
Annak ellenre, hogy a szenzor valban eltr mrsekkel szolglt a mr emltett els szabadedzsen, ez maradt a megkvnt s homologizlt szenzor, egszen addig, amg az FIA nem ad engedlyt msra a csapatnak.
Az FIA elgedett volt a technikai deleglt magyarzatval, aki elvgezte azokat az igaztsokat, amiket krtek tle, gy a csapat a megengedett ramls keretben autzhatott volna.
Fggetlenl attl, hogy a csapat szerint hibs volt a szenzor, az FIA engedlye nlkl nem alkalmazhatnak ms ramlsmrsi metdust.
Hivatalos: Daniel Ricciardt kizrtk2014.03.16. 20:03

Az FIA nem kegyelmezett, s tbb mint t rval a leints utn kizrtk Daniel Ricciardt a tl nagy zemanyag-ralms miatt. Az ausztrl bukta a dobogs helyezst
Az FIA kzlemnyben tudatta, hogy Daniel Ricciardo autja folyamatosan megszegte az 5.1.4-es szablypontot a mai verseny alatt. Kizrs lett a vge. rnknt maximum 100 kilogramm zemanyag folyhat t a rendszeren s az FIA mrmszern, s a 3-as rajtszm aut “folyamatosan tllpte” ezt az rtket. Ezzel Rosberg-Magnussen-Button az els hrom helyen.
Jo Bauer a stewardok el tovbbtotta az gyet, aminek kvetkezmnyei lehettek. Ricciardo a msodik helyen rt clba. A csapat kpviselinek kellett jelenteni s magyarzattal szolglni. Az FIA a futam eltt kijelentette, nem tolerljk a fogyasztstllpst.
Az FIA futam eltti jelentsbl az is kiderlt, hogy az R10-ben mg a parc fem ideje alatt kicserltk az ramlst mr mszert. Korbban rtunk a mszerrl, ami egy kls beszllt termke.
s ezzel nem rt vget a trtnet, mivel a Red Bull fellebbez a dnts ellen: elmondtk, “azonnali hatllyal fellebbeznek”. A csapat indoklsa szerint az FIA rendszere “nem konzisztens”, kiszmthatatlan volt egsz htvgn: nem csak nluk, tbb csapatnl is. Abban biztosak, hogy zemanyaguk rendben van.
Az FIA azzal indokolta a dntst, hogy az RB10-ben “rendellenes volt az zemanyag-ramls”.
A hivatalos vgeredmny Ricciardo kizrst kveten:
1 Nico Rosberg Mercedes
2 Kevin Magnussen McLaren
3 Jenson Button McLaren
4 Fernando Alonso Ferrari
5 Valtteri Bottas Williams
6 Nico Hulkenberg Force India
7 Kimi Raikkonen Ferrari
8 Jean-Eric Vergne Toro Rosso
9 Daniil Kvyat Toro Rosso
10 Sergio Perez Force India
11 Adrian Sutil Sauber
12 Esteban Gutierrez Sauber
13 Max Chilton Marussia
Bajnoksg llsa – versenyzk
1 Nico Rosberg 25 pont
2 Kevin Magnussen 18
3 Jenson Button 15
4 Fernando Alonso 12
5 Valtteri Bottas 10
6 Nico Hulkenberg 8
7 Kimi Raikkonen 6
8 Jean-Eric Vergne 4
9 Daniil Kvyat 2
10 Sergio Perez 1
11 Adrian Sutil 0
12 Felipe Massa 0
13 Marcus Ericsson 0
14 Jules Bianchi 0
15 Daniel Ricciardo 0
16 Lewis Hamilton 0
17 Sebastian Vettel 0
18 Max Chilton 0
19 Romain Grosjean 0
20 Pastor Maldonado 0
21 Esteban Gutierrez 0
22 Kamui Kobayashi 0
Bajnoksg llsa – csapatok
1 McLaren 33 pont
2 Mercedes 25
3 Ferrari 18
4 Williams 10
5 Force India 9
6 Toro Rosso 6
7 Sauber 0
8 Marussia 0
|