Hrek Sebastianrl ( news ) |
McNish: A Red Bullnak mg nem kell aggdnia2014.02.09. 08:42

Az egykori Formula-1-es pilta, a Le Mans-i 24 rs verseny hromszoros gyztese Allan McNish szerint a Red Bull idei bajnoki eslyeit annak ellenre sem szabad lerni, hogy Sebastian Vettel az els jerezi teszten mindssze 11 kr megttelre volt kpes az j autval.
„Az j Formula-1-es szezon mr csak alig tbb mint 5 htre van s ktsg sem fr hozz, hogy a Red Bull jelents htrnyba kerlt az ellenfeleivel szemben” – rta McNish a BBC.com-on megjelent cikkben.
„Az hogy kptelenek voltak komoly mennyisg krt megtenni az els jerezi teszten azt jelentette, hogy a lehetsges tesztkilomterek harmadt elvesztettk a felkszlsi idszakban, mikzben a korszak legnagyobb szablyvltozsa ll elttk.”
McNish szerint gy a jerezi teszt egyik legnagyobb vesztese egyrtelmen a Red Bull, ugyanakkor az energiaitalosok bajnoki eslyeit mg nem szabad lerni.
„Vettel nyerte az elmlt ngy bajnoki cmet, az lrl, de tudja, hogy mirl szl ez a jtk, s mg nem kel aggdnia. Az j csapattrsa, Daniel Ricciardo, aki csak 9 krt tett meg azonban mg inkbb vrhatja, hogy autba ljn. Ez az nagy eslye s sok krre lenne szksge, klnsen azrt, mert az els nagydjon, a hazai versenyn Ausztrliban mg inkbb a rivaldafnyben lesz. gy Danielt ez mlyebben rintette, de neki meg van a sebessge s tehetsge, gy ez a szmra sem problma. sszessgben gy gondolom teht, hogy br a Red Bull pilti csaldottak voltak Jerezben a tekintetket mr a kvetkez Bahreini tesztre vetik.”
A Red Bull gondjainak a megoldsa azonban rszben a Renault-tl fgg.
„Nincs sok id februr 19-ig az els bahreini tesztig. Ha a Renault tudja, hogy mi a baj, akkor a mrnkk dolgozhatnak a megoldson, de ha tbb problma s krds is van, amire a Renault Jerez utn utalt is, akkor ez sokkal nehezebb lesz. Ugyanakkor a Renault-nak hatalmas forrsai vannak s meg akarjk oldani a problmkat, mert tudjk, hogy milyen fontos is a j start egy szezonban. Emlkszem 2003-ra, amikor a Renault tartalkpiltja voltam, megbzhatsgi gondjaik voltak a szezon eltt, a motorok 200 kilomter megttele utn lerobbantak, de az els futamra megoldottk s hirtelen megbzhatak lettek. A Renault gy hatkonyan megtallhatja a megoldst egyik naprl a msikra. Ezzel egytt a Red Bull is megmutatta mr, hogy meg van a kpessge arra, hogy gyorsan mkdsre brja a dolgokat, amikor nem kezdtk olyan jl a szezont, mint a tbbiek. Nem krds, hogy most le vannak maradva, de n nem tennm fel r a pnzemet arra, hogy nem fogjk ezt megoldani. A krds csak az, hogy ez mennyi ideig tart majd. De te nem a szezon els futamn nyered meg a bajnoksgot, de biztosan nehz helyzetbe hozod magadat, ha a f ellenfeleid sok ponttal kezdenek, te meg nem.”
Seb ajndka2014.02.08. 10:07
Az elmlt vben Sebastian Vettel elajndkozta az egyik buksisakjt Fernando Alosonak, hogy tovbb gyaraptsa a buksisak gyjtemnyt. Napvilgra kerlt egy kzeli kp Seb zenetrl, amit el is hoztam nektek!
"Fernandnak.
Nagyszer versenyz vagy a plyn. Szeretek versenyezni ellened." - Sebastian Vettel

Felkerlt az oldal galrijba a msodik hivatalos 2014 -es stdikp Sebastianrl!
  
A Mercedest nagyon meglepte a Red Bull szenvedse2014.02.08. 09:31

A Mercedes megerstette, hogy igencsak meglepte ket a Red Bull nagyon gyenge idnykezdse, melyet Jerezben mutattak be. Persze abban is biztosak, hogy a cmvdt tilos lerni.
A Red Bull nagyon gyenge produkcit mutatott be a mlt heti jerezi tesztels sorn, hiszen sszesen 21 krt tudtak csak teljesteni ngy nap alatt. A zsinrban ngy vilgbajnoki cmet begyjt osztrk grdnak gondjai akadtak a htsi rendszerkkel s a Renault erforrsokkal is. ppen ezrt komoly erfesztseket kell tennik annak rdekben, hogy a soron kvetkez, bahreini tesztelsek sorn kijavtsk a hibkat. Nagy vltoztatsokra van szksg teht a Red Bullnl.
A Mercedes vezetje, Toto Wolff azt nyilatkozta az Autosportnak, hogy nem szmtott volna ekkora blamra a cmvdtl az elmlt ngy vben mutatott formjuk ismeretben.
„n, szemlyesen valban meglepdtem. A problmk, melyek az els s msodik napon jelentkeztek, mg belefrnek, azokra szmtani lehetett. Azonban ilyen kevs tesztkilomter megttele nagyon meglep. Tbbet vrtam a Red Bulltl.”
Az igazgat persze azt is hozztette nyilatkozathoz, hogy bzik az energiaitalosok feltmadsban, vlemnye szerint nem tart majd sokig a vegetlsuk.
„szintn szlva, nem vagyok biztos abban, milyen formtum problmik is akadtak pontosan, csak olvastam rluk. k egy nagyon j csapat, remek hozzllssal s a mltban mr azt is megmutattk, hogy mindig versenykpesek tudnak lenni. Ezrt sincs ktsgem afell, hogy hamarosan kilbalnak a hullmvlgybl, amibe sodrdtak, s tllpnek a gondjaikon, legyenek azok akr motorikus, akr karosszrit illetek.”
BBC: a Renault legalbb kt hnappal le van maradva az F1-es motorral2014.02.08. 09:25

A brit mdium meg nem nevezett forrsokra hivatkozva lltja, hogy a Renault Sport F1 nem ll valami fnyesen az j 1.6 literes turb munklataival. A Renault-motort hasznl csapatok tbb problmval is kzdttek Jerezben, elssorban a Red Bull szenvedse volt szembetl.
Kobayashi 54 krt tett meg pnteken Jerezben, igaz, legjobb ideje 15 msodperccel maradt el Masstl. A Caterham versenyzje ezzel rekordot dnttt a Renault-motort hasznl kollgi kztt – nem volt nehz dolga. A problmk rgtn az els napon kezddtek, s vgig kitartottak.
Newey s Horner csak egy installcis hibrl beszlt kedden, de szerda este mr a Renault-nak kellett magyarzkodnia a trtntek miatt. A helyzet az utols kt napra sem javult: a Red Bull 21, a Toro Rosso 54 megtett krrel utazott haza. Rob White a teszt utn igyekezett rszletezni a helyzetet, de biztos megoldssal sem llt el.
Marko nemrg elmondta, t kell tervezni pr dolgot, s mindez dht, de bzik a mrnkkben. A BBC forrsokra hivatkozva azt rja, a Renault “legalbb kt hnappal el van maradva a tervhez kpest”. Jerezben a turb egyszer sem rte el zem kzben az 50 szzalkos tltst, s ugyanez igaz az energiatrolsra: egyetlen alkalommal sem mkdtt teljes kapacitssal. Tovbbi nehzsg, hogy vibrcik lptek fel az ertvitelben, ami a plyn mutatkozott meg elszr, tesztpadon nem tapasztaltk.
A Red Bull apr nylsokat vgott az RB10-be, melyek nem a legkifinomultabb megoldsok voltak, radsul a helyzeten sem segtett. Az aut tlmelegszik, Newey ismt szk helyre zsfolta be a technikt. A Lotus ma Jerezben krz az E22-vel, ahol jelen van a Renault is, s lltlag a cg tbbi gyfele is, hogy egytt tanuljanak a helyzetrl.
Lauda az Auto Bildnek nyilatkozva kifejtette, sohasem szabad albecslni a Red Bullt.
“Nem szabad albecslni a Red Bullt. Taln vesztettek 3 vagy 4 napot, de nem tbbet… Habr mindez idt s energit emszt fel, nem egy megoldhatatlan problma.”
talakulhat a Forma-1 idmr edzse: Vgre izgalmas lesz a Q3?2014.02.08. 08:58

A Forma-1-ben hamarosan jabb szablyvltozst tapasztalhatunk, mely sztnzleg fog hatni a versenyzkre az idmr edzsek vgn.
A brit Autosport gy rteslt, hogy a csapatok s sport vezeti februr 21-n a bahreini teszt idejn sszelnek, hogy megvitassk az idmr edzs mdostsnak lehetsgt. Erre amiatt lenne szksg, mert gyakorta lthatjuk, hogy a Q3-ban szerepl 10 versenyz nem igazn aktv, s taktikzik a gumik miatt.
A sport szerepli mr korbban kifejeztk emiatt az aggodalmukat, miutn a plyn lv s a televzik eltt l rajongk szmra unalmasak a kvalifikcik. A jelenleg rvnyben lv szablyok szerint a Q3-ban szereplknek azokkal az abroncsokkal kell rajtolniuk, amikkel a legjobb idejket futottk az utols etapban.
Az Autosport gy tudja, hogy tbb lehetsget is mrlegelnek az F1 rsztvevi. Ezek kz tartozik az is, hogy a Q3-ba jutottak azokkal a gumikkal rajtolnak majd el, amivel a Q2-ben a legjobb idejket futottk, ahol ltalban gyilkos harc folyik a plyn a helyekrt.
A msik rdekes tlet, hogy a versenyzk kapnak egy extra szett abroncsot a Q3-ra, mely lehetv tenn, hogy a piltk rendkvl aktvak legyenek s mindenfajta sprols nlkl a legjobb id elrsre trekedjenek.
A Pirelli mindig is azt mondta, hogy nyitott ezekre az tletekre, mert szmukra is fontos, hogy izgalmas legyen az idmr.
A lehetsgek kztt szerepelhet az is, hogy a Q3 tbb mint 10 perces legyen, gy a versenyzknek elegend idejk lenne arra, hogy kt teljes idmrs krt fussanak.
A vltoztatshoz azonban egyhang tmogatsra van szksg a csapatoktl, gy ha valaki ellenzi a dolgot, akkor vltozatlan marad a helyzet. Nhny csapat azonban lehetsges, hogy tiltakozni fog, mert gy rzik, noha a Q3 ltvnyosabb lenne, az rthat a versenykpessgknek.
Lowe: Neweynak nincs igaza, az orrkpok biztonsgosak2014.02.07. 18:42

A Mercedes technikai vezetje, Paddy Lowe nem rt egyet a 2014-es alacsony orrkpok veszlyessgt brl Adrian Neweyval. A brit szakember hiszi, az idei a legbiztonsgosabb megolds.
Sok vitt generlt a Forma–1 2014-es „orrtrendje”. Mikzben a szurkolk tbbsge azok eszttikai minsgvel elgedetlen, Adrian Newey a biztonsguk miatt is aggdik. A Red Bull ftervezje mr annak sem rl, hogy az idei szablyozs csnya autk tervezsre knyszertette, de azzal sem elgedett, hogy a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) az orrokra vonatkoz szablyokat gy alkotta meg a nagyobb biztonsgra hivatkozva, hogy azok szerinte a gyakorlatban tovbbra is ugyanolyan veszlyesek, mint korbban.
Mint ismert, a szablyok idn meghatrozzk az orr vgnek magassgt s szlessgt, s e szerint a korbbiaknl alacsonyabbra kell nylniuk, hogy ezzel cskkentsk az tkzs sorn trtn felemelkeds veszlyt. Newey Jerezben elmondta, szerinte ezzel a veszly korntsem mlt el. „Ha htulrl nekimsz egy msik autnak, knnyen al kerlhetsz, s a hts tkz znja al szorulhatsz. Szerintem ez sokkal veszlyesebb eshetsg” – rvelt Spanyolorszgban.
Mercedeses kollgja, Paddy Lowe viszont nem rt egyet vele. A brackley-iek technikai vezetje szerint a mostaninl nincs biztonsgosabb megolds. „A Technikai Munkacsoport rengeteget foglalkozott ezzel a krdssel az elmlt vek sorn, s fknt az FIA Intzet irnymutatsai szerint haladt, amely szintn sok kutatst vgzett a tmban. Ezek alapjn jtt az ajnls az alacsonyabb orrl, mely a legjobb kompromisszumnak tnik a legklnflbb tpus baleseteket tekintve.”
„Itt nem ltezik egyetlen tkletes megolds minden egyes becsapdsfajtra, de neknk minden irny tkzsre figyelnnk kell, klnsen a hts gumikkal val rintkezsre, amirl Mark Webber valenciai balesetekor bebizonyosodott, mennyire veszlyes. Az alacsony orr ebben az esetben klnsen nagy segtsg. Az elemzsek s a kutatsok azt mutattk, ez a legjobb kompromisszumos megolds, s n ezt tiszteletben is tartom, hiszen ezen dolgoztunk a Technikai Munkacsoporttal is” – fogalmazott Lowe az Autosportnak.
Marko: dht, hogy jra kell tervezni bizonyos dolgokat az RB10-en2014.02.06. 15:33

Helmut Marko nem rl a jelenlegi helyzetnek, s egyelre abban sem biztos, hogy Milton Keynesben azonnal megtalljk a megoldst a problmkra. A rossz kezds ismers a Red Bull Racing szmra, szval korai lenne vilgvgrl beszlni.
Mlt hten a Red Bull volt a jerezi teszt negatv meglepetse, mivel folyamatosan gondokkal kzdtt a csapat. A teljestmny egyelre egyetlen csapatnl sem volt tertken, mivel a megbzhatsgot vizsgltk – s a cmvd istll leszerepelt ezen a tren. Februr msodik felben kt teszt lesz mg Bahreinben, addig ki kell tallni valamit.
“jra kell terveznnk bizonyos dolgokat”- ismerte el Helmut Marko az Auto Bild motorsportnak. “Ez dht, de mindig arra emlkeztetem magam, hogy 2010-ben ott sem voltunk az els teszthten”- idzte fel az RB6 trtnett, mellyel vgl megnyertk az els cmet.
Az RB10 hiba volt ott Jerezben, mindssze 21 krt tudott megtenni, majd Newey s Horner hazautazott a msodik dlutnon. A motorsport konzulens nem rl a helyzetnek, de bzik a tervezk tudsban – termszetesen Neweyban is.
“Tnyleg fogalmam sincs arrl, hogy vajon kielgten meg tudjuk-e oldani a problmt. Adriannak van pr j tlete. Alapveten nagyon elegnsnak tartom az autnkat, s a gyors autk tbbnyire gyorsak is”- mltatta az idei alkotst.
kszl az Ausztrl Nagydj helyszne 2014.02.06. 15:26
Valamivel tbb mint egy hnap van htra az idei els futamig, de a szervezk mr javban ptik a plyt. Kpek a 2014-es Ausztrl GP elkszleteirl.
 
 
Vettel: Milyen tancsot adjak Ricciardnak? Felntt ember, legalbbis az tlevele szerint2014.02.05. 18:09

A Red Bull Racing nmet vilgbajnoka nem igazn szmt arra, hogy tanrknt fog versenyezni Daniel Ricciardo mellett.
Mark Webber elhagyta az istllt, mely gy dnttt, hogy Ricciardnak ad lehetsget a versenyzsre a 2014-es idnyre. A fiatal ausztrl versenyz a HRT-nl s a Toro Rosso istllnl is versenyzett, gy rendelkezik nmi tapasztalattal.
Pontosan emiatt Vettel nem szmt „oktatsra” a Red Bullnl.
„Nehz tancsod adnom neki. Elvgre felntt ember, legalbbis az tlevele ezt mondja.” – mondta Vettel a brazil TotalRace hasbjain.
„Daniel mgtt mr van nhny v, s van nmi tapasztalta a Forma-1-ben. Persze ez egy j lps szmra, mivel egy j krnyezetben fog dolgozni, de ez nem teljesen j, mert a korbbi vekrl ismerheti azt.”
„Mint mondtam, nehz tancsot adnom, mert mindenkinek megvan a sajt stlusa. Biztos vagyok benne, hogy sok olyan dolog lesz, amit taln eltanulhat majd tlem, de remlem, hogy n is meglhetem majd ugyanezt t illeten. A versenyzk klnbz mdon ltjk a dolgokat, s azt hiszem, ha nyitva tartod a szemeidet s flelsz, akkor mindig kpes vagy valamit tanulni.”
„Elg tehetsges ahhoz, hogy megoldja ezt a helyzetet s j munkt vgezzen. Valami hasonlt lhettem meg Mark mellett.”
Vergne mr nem bnja, hogy nem lett Vettel csapattrsa2014.02.05. 14:43
Jean-ric Vergne elismerte, nem volt knny elfogadnia, hogy tavaly a Red Bull nem t, hanem csapattrst, Daniel Ricciardt vlasztotta Mark Webber utdjnak. A francia versenyz ugyanakkor mr tltette magt a kezdeti sokkon.
Miutn Mark Webber tavaly Silverstone-ban vratlanul bejelentette, hogy a szezon vgn elhagyja a Red Bull-istllt s a Forma–1-et, a cmvd csapatfnke, Christian Horner – Kimi Rikknen mellett – a Toro Rosso kt versenyzjt, Daniel Ricciardt s Jean-ric Vergne-t nevezte meg megresedett lsk legfbb vromnyosainak. A csapat vgl aztn Ricciardnak szavazott bizalmat, annak ellenre, hogy Vergne gy rezte, korntsem volt akkora klnbsg kettejk a 2013-as teljestmnye kztt, hogy eslytelen legyen a Red Bullnl.
Noha a cmvd alakulat dntst nehezre esett elfogadnia, Vergne mra tllpett a trtnteken. „Nem volt egy knny idszak, de a tli sznet lehetsget adott szmomra, hogy tgondoljam a dolgokat. Vgl arra a kvetkeztetsre jutottam, hogy egyltaln nincs semmi rossz abban, hogy a Toro Rossnl maradok. Szmomra ez volt a legjobb lehetsg, s a Red Bull is mindig a lehet legjobban dnttt a karrierem fbb krdseiben. Ha k nem engem vlasztottak, az azrt volt, mert mg nem llok kszen erre a szerepre. Van mg mit dolgoznom bizonyos terleteken, s kszen llok arra, hogy idn jobb munkt vgezzek”– fogalmazott a francia az EFE hrgynksgnek.
„Kt lehetsged van ilyenkor. Az egyik, hogy nem rted meg a dntst, s dhs leszel, vagy ppen bnkdsz, s gy gondolod, te vagy a legjobb, k pedig tvedtek. n a msik lehetsget vlasztottam: megrtettem a dnts okt, s a pozitvumaira fkuszltam. Ez kell ahhoz, hogy fejldni tudj a szksges terleteken, hogy jobb versenyzv vlhass. s boldog lgy” – mondta Vergne.
Majd arrl is beszlt, hogy a tavalyi v mit sem vltoztatott hozzllsn, clja 2014-ben is a fejlds. „A clom nem vltozott: szeretnk egy gyors autt, s igyekszem minden versenyt befejezni. Egy idelis vilgban taln megszerezhetnm az els dobogs helyezsemet, vagy a legjobb tz kztt vgezhetnk a bajnoksgban. De az els teszt utn mg lehetetlen brmit is mondani az erviszonyokrl” – mondta.
Majd miutn a Red Bull jerezi gyenglkedsrl faggattk, mgis jslatokba bocstkozott, s egy jabb Sebastian Vettel, Fernando Alonso bajnoki prharc lehetsgrl beszlt. „A Red Bull egy ers csapat, nem vletlenl nyertek egyms utn ngy vilgbajnoki cmet. Emiatt el sem tudom kpzelni, hogy 2014-ben gyengbbek legyenek. Persze Fernando Alonsnak s a Ferrarinak most ott a lehetsg arra, hogy elvegyk tlk a bajnoki cmet. Az ideje mg korntsem jrt le, s nagyon intenzven dolgozik a csapatval a clja elrsrt” – fogalmazott Vergne.
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|