A Ferrari csapatnl els futamra kszl Sebastian Vettel, aki Melbourne-ben eddig egy alkalommal, 2011-ben tudott diadalmaskodni – mg a Red Bull-lal.
„A tl folyamn sikerlt teljestennk a programunk nagy rszt. Most itt az id, hogy kiderljn, mennyire vagyunk versenykpesek a plyn. A melbourne-i aszfaltcsk remek helyszn, de mivel kzutakbl ll ssze, teljesen ms is, hiszen a felszne nagyon hepehups, ami nagy kihvst jelent. Az egyenetlen felszn miatt Ausztrliban puhbb belltsokat kell vlasztanod, mint a legtbb helysznen, hiszen prblod cskkenteni az aut ugrlsnak mrtkt, amennyire csak lehetsges” – nyilatkozta a Ferrari oldalnak a ngyszeres bajnok.
Flavio Briatore ironikusnak tallja, hogy mikzben eddig az olaszok egyltaln nem foglalkoztak Sebastian Vettellel, most hirtelen a nagy kedvenckk vlt. A volt csapatfnk szerint a ngyszeres bajnokot nem lehet egy napon emlegetni eldjvel, Michael Schumacherrel.
gy fest, az olaszok hamar a szvkbe zrtk a Ferrari j versenyzjt, Sebastian Vettelt. Noha a nmet els versenyt a Scuderia szneiben csak a htvgn futja, a tesztidszakban sok pozitv vlemnyt lehetett hallani rla mind a szurkolk, mind a csapat kreibl.
A korbbi csapatfnk, Flavio Briatore kiss viccesnek tallja mindezt, szerinte ugyanis a ngyszeres bajnok szemlye nemrg mg alig-alig foglalkoztatott valakit hazjban. „Az olaszok hihetetlenek. Sebastian Vettel korbban nem rdekelt senkit Olaszorszgban, most pedig, hogy a Ferrarinl versenyez, a jv s a mlt nagy versenyzje. Korbban viszont mintha Vettel nem is ltezett volna” – mutatott r Briatore a hirtelen fordulatra.
„Nagyon j versenyznek tartom Vettelt, a legjobb t-hat versenyz egyike. Amikor j autban lt, szinte legyzhetetlen volt. Amikor viszont gyenge autt vezetett, nehzsgei voltak. Daniel Ricciardnl pont fordtott volt a helyzet. ltalban kzpszer autkkal kellett boldogulnia, s hirtelen olyan autba kerlt, amelynek a vezethetsge az nyre volt. Mg ha Vettel jobb versenyz is, Schumacherhez vagy Sennhoz nem hasonltanm t” – fogalmazott Briatore a Sky Italinak.
A volt csapatfnk Vettel j csapatrl, a Ferrarirl szt ejtett, szerinte az olaszok vgre rtalltak a helyes tra. „Ltom, mi trtnik most nluk, s rajtam mlt volna, n is hasonl dolgokat vittem volna vgbe a csapatnl. Tl sok ember volt mr ott, tl nagy volt a zrzavar” – vlekedett.
„Az F1 alapveten nagyon egyszer, kicsit olyan, mint a hadsereg: valaki parancsol, a tbbiek engedelmeskednek. A mrnkk elgynyrkdnek a sajt munkjukban, akik fizetik a tevkenysgket, azok viszont mr kevsb. Gyakorlatilag rjuk megy el a sok pnz, teht kontrolllni kell ket. n azt mondanm nekik, hogy ha valamit elm tesznek, az legyen igazn hasznos, klnben nem is adok r pnzt. Az F1 nem demokrcia, szksg van egy parancsnokra.”
„Ha most dicsrjk a Ferrarit, nem szabad elfelednnk, hogy ezt az autt tbb mint egy vig tervezgettk, azaz mg Stefano Domenicalinak s Luca di Montezemolnak is volt beleszlsa a projektbe. Maurizio Arrivabene ugyanakkor kivl munkaer. Jl ismeri az F1-et s a Ferrarit – mg ha ms szemszgbl is. A dohnyiparbl rkezett, de szerintem ez jt tesz a Ferrarinak. Mr csak azrt is, mert most valdi cgknt kell irnytani a csapatot.”
Briatore vgl elmondta, bzik benne, hogy a maranelliak lesznek a Mercedes legfbb ellenfelei 2015-ben – szerinte ez jt tenne a sportgnak. „A Ferrari nagyon fontos a Forma–1 szmra, ahogy Olaszorszg szmra is. De tartok attl, hogy Melbourne-ben a Mercedes s a tbbi Mercedes-motoros csapat legyzhetetlen lesz. A Williamst ersnek ltom. De a Ferrari ott lehet mgttk. Az alapproblma nem vltozott: van egy olyan motorformulnk, amely egy gyrt flnyt eredmnyezte. Ez a motor jelenti a klnbsget, amely a sportnak semmit sem ad. Remlem, hogy a Ferrari versenykpes lesz, de mr ahhoz is nagyon jnak kell lennik, hogy msodikak legyenek. s akkor mg ott a nagy krds, vajon hny msodperc lesz a lemaradsuk.”
Mivel hamarosan itt az idei szezon els Nagydja, az Ausztrl Nagydjjal, ezrt gy dntttem, hogy itt az ideje egy picit visszaemlkezni, hogy mi is trtnt tavaly. A legfontosabb informcikat lertam, s a hivatalos sszefoglal videt is begyaztam nektek! J szrakozst hozz!
Az ausztrl nagydj volt a 2014-es Formula–1 vilgbajnoksg els futama, amelyet 2014. mrcius 14. s mrcius 16. kztt rendeztek meg az ausztrliai Melbourne Grand Prix Circuiten, Melbourne-ben. Az idmredzsen Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozcit. Az Ausztrl Nagydjat Rosberg nyerte meg a Mercedesszel, mg a Red Bull jonca, Daniel Ricciardo lett a msodik, a McLaren-es Kevin Magnussen pedig lete els Formula–1-es futamn rgtn megszerezte a dobog legals fokt. A futam utn nhny rval megllaptottk, hogy Ricciardo tlpte a 100 kg/rs zemanyagtfolysi limitet, ezrt az ausztrlt kizrtk a versenybl. Ezzel Magnussen a 2., Jenson Button pedig a harmadik helyre lpett elre. Az tdik krben Sebastian Vettel sajnos kiesett mszaki okokbl. Sebastian eddig mg csak egyszer nyert Ausztrliban, mghozz 2011-ben, a Red Bull Racing csapattal! Tovbb a nmet pilta tartja a korrekordot, amit a 2011-es idmrn futott meg, Seb ideje: - 1:23.529. Az Ausztrl Nagydjat mrcius 13. - s mrcius 15.-e kztt rendezik meg.
"t krt tettem meg? A msodik felvezet krnl mr elvesztettk az uralmat a kocsi fltt, s nem rtettk, hogy mirt. A kezdetektl nem volt er benne, s az autk llandan lehagytak engem. Htul voltam, s igyekeztem elrbb jutni, amennyire csak lehet. gy gondoltam, hogy egy kis javuls van, de utna rjttnk, hogy a motorral van a problma. Elvesztettnk pr hengert, majd a motor egyre gyengbb lett alattam. Teljesen elfogyott a technika, de egyelre nem tudjuk, hogy mi volt ennek a pontos oka. Nem ktsges, hogy meg tudjuk oldani a problmkat, viszont krds az, hogy milyen hamar. Kemnyen dolgozunk a Milton Keynesben s a Renaultnl. Nyilvnval, hogy bal lbbal kezdtnk, de ezen a hten sokat tanultunk, s azt is lttuk, hogy az aut nagyon gyors." - Mondta Vettel a 2014-es Ausztrl Nagydj utn
Bernie Ecclestone a Ferrari, a Forma–1 s Sebastian Vettel rdekben is remli, hogy a nmet kpes lesz hasonl mdon irnytani j csapatt, mint tette azt korbban Michael Schumacher.
Amita a htszeres vilgbajnok elhagyta a Scuderit, mindssze egy vilgbajnoki cmet sikerlt nyernik a vrsknek (2007-ben Kimi Rikknennel). A csapat az elmlt vekben egyre inkbb hanyatl teljestmnyt mutatott, m 2015-nek teljesen megjulva s a korbbitl eltr szemlletmddal vgnak neki.
Bernie Ecclestone gy vli, a Ferrari jelenlegi helyzete sokban hasonlt az 1990-es vek kzepn ltottakhoz, amikor is Jean Todt csapatfnkk trtn kinevezse utn (a francit maga Ecclestone ajnlotta az akkori elnk Luca di Montezemolo figyelmbe) szintn komoly tszervezsek trtntek az istllnl, mely ksbb pldtlan sikerkorszakot nyitott a sorozatban t vilgbajnoki cmet nyer Michael Schumacherrel.
Az F1 brit feje gy vli, azon grdt valjban a htszeres vilgbajnok vezette. „Amikor Jean Todtot kellett meggyznm arrl, hogy menjen a Ferrarihoz, a csapat hasonl llapotban volt, mint ma. Tl olaszosak voltak, akrcsak most. Aztn jtt Todt, mindent jjszervezett – annak is ksznheten, hogy risi tmogatst kapott Michaeltl. Tudom ezt, mert Michael egyszer elmeslte nekem, hogy valjban mindig is volt a Ferrari csapatmenedzsere. s el is hiszem ezt. Valjban Michael Schumacher irnytotta a Ferrarit. Tudta, mely emberekre van ehhez szksge” – nyilatkozta Ecclestone a Weltnek.
Majd a krdsre, vajon Sebastian Vettel kpes lesz-e hasonl szerepet magra vllalni, kiss bizonytalanul felelt. „Nem tudom, hogy megvannak-e az ehhez szksges szemlyisgjegyei, de remlem, hogy Sebastian kpes lesz gy ptkezni, ahogy akkoriban Todt s Schumacher. Signore Marchionne minden eszkzzel szeretn megmutatni, hogy kpes erre. Michael Schumacher vezette a Ferrarit. Nem hiszem, hogy Sebastian ugyanebbe a pozciba kerl. Marchionne azt hiszi, hogy kpes az lre vezetni az istllt. Remlem, hogy igaza van – miatta, a Ferrari, a Forma–1 s Sebastian miatt is.”
Ecclestone korbban gy nyilatkozott, kicsit bnja, hogy Vettel mr idn csapatot vltott. „Az volt a vlemnyem, hogy a Red Bullnl tl korn fladta. Beszltem vele errl, de nehezre esett egyetrteni velem” – fogalmazott a brit. Majd hozztette, a 2014-es szezon sikertelensge rezheten megviselte a nmetet – s szerinte idn sem lesz egyszer feladata. „Mg most is azt mondom, Sebastiannak nem lesz knny dolga, de ez mr az elz szezonja is nehz volt a Red Bull-lal. sszessgben a csapatban csaldott. A szaktsuk teht rthet volt. Idn nehz lesz felkzdenik magukat a mezny lre. De Sebastian mr az elz szezonbl ismeri ezt a helyzetet, s azt is tudja, id kell ahhoz, hogy az lre kerljenek. Nagyon j bartsgban vagyok Sebastiannal, szval szurkolok majd neki” – mondta Vettel idei kiltsairl.
Vgl pedig arrl is krdeztk, mit tud mg 2013 vgn sbalesetet szenved msik nmet bajnokrl, Michael Schumacherrl. „Semmit sem tudok a jelenlegi llapotrl. Elgg furcsn hangzik, de sokkal valsznbb lett volna, hogy egy versenybaleset miatt kerl ilyen llapotba, mintsem egy sels utn. Ez a legnagyobb tragdia ebben a trtnetben. Volt egy csom balesete, sokat kockztatott, ha ilyesmi ezek sorn trtnik vele, rthet lett volna. Mg csak nem is egy sverseny volt…” – fogalmazott a 84 ves zletember.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.