Hrek Sebastianrl ( news ) |
Sebastian Vettel exkluzv2015.01.05. 17:18
A nmet RTL csatorna rvid dokumentumfilmet ksztett arrl, hogy a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel hogyan vlekedik a vrskrl. Ezt nzhetitek meg az albbi videban
1200 lers motorok jhetnek a Forma-1-be!2015.01.05. 16:56

Nhny ven bell ismt gykeres vltozs llhat be a Forma-1-es versenyzsben – ha hinni lehet a legjabb hreknek, 2017-ben szlesebb gumik, kevesebb aerodinamika, s tbb mint 1000 lers motorok jhetnek!
Minderrl a nmet Auto Motor und Sport cm szaklap szmolt be, mely tudni vli, janur 6-n, holnap Genfben lnek majd ssze a Forma-1-es motorgyrtk. Az lsen napirendi pontknt trgyaljk majd egy j motorformula bevezetst Bernie Ecclestone kvnalmainak megfelelen.
A 84 esztends zletember leszgezte, nhny ven bell ersebb, hangosabb s olcsbb erforrsokat szeretne ltni a kirlykategriban. Ecclestone abban bzik, janur vgre mr sikerl jelents elrelpseket tenni a krdsben. A cl nem ms, minthogy a jelenlegi motorok alapjn nhny ven bell mr tbb mint 1000 lers motorok dbrgjenek az F1-es gpekben.
Az Auto Motor und Sport szerint a tervek kztt szerepel, hogy jelentsen cskkentik az autk aerodinamikai hatkonysgt, nvelhetik az zemanyag-ramlsi limitet, s az sem kizrt, hogy biturbval szerelik fel a motorokat. A kltsgek szinten tartsa vgett pedig sztenderdizlnk az akkumultorokat s elektromotorokat.
Kinzetre is jelentsen talakulhatnak a versenyautk, jval agresszvebbnek tnnek majd, ksznheten tbbek kztt a tervezett szles abroncsoknak.
Arra persze nem sok esly van, hogy ezen vltozsok kzl brmi is megvalsul majd 2016-ra, egy vvel ksbb, 2017-ben azonban valban gykeres megjuls trtnhet a Forma-1-ben.
A Ferrarinak mr szksge volt a vltozsra?2015.01.05. 11:23

A Ferrarinak szksge volt egy komolyabb szerkezeti talaktsra, az j csapatvezet szemlyben pedig megtallta azt az embert, aki visszaterelheti a Forma-1-es alakulatot a helyes tra – jelentette ki a vrsk korbbi versenyzje, Ren Arnoux.
Az olaszok komoly remnyekkel vrtk a 2014-es vet s a msodik turbkorszak kezdett, a szezon sorn azonban a vrtnl jval gyengbb eredmnyek szlettek: a Ferrari 1993 utn elszr zrt gy vet, hogy egy futamgyzelmet sem szerzett s 2009 ta elszr a bajnoki dobogrl is lecsszott. Az, hogy nem lesz eslyk a bajnoki cm elhdtsra mr a szezon elejn egyrtelmv vlt, ezrt a vezetsg komoly tszervezsbe kezdett. Tavasz ta kt csapatvezet is tvozott, de az elnk, Luca di Montezemolo is leksznt s a mrnki grda is talakult.
Az elmlt idszakban sokan kifejtettk vlemnyket a Ferrari talaktsrl: egyesek szerint a csapat mr-mr tlzsba esett, amikor legtbb vezetjt elkldte, msok gy vlik, inkbb egy olyan szakembert kellett volna igazolniuk, mint a Williams technikai rszlegt vezet Pat Symonds, aki kpes volt sszefogni a neves brit alakulat dolgozit. A csapat korbbi versenyzje, Ren Arnoux nem rt egyet a kritikusokkal. „A Ferrarinak vltozsokra van szksge! n rlk Maurizio Arrivabene [a szezonzr utn kinevezett j csapatvezet] rkezsnek, hiszen korbban nagyszer munkt vgzett a Philip Morrisszal” – mondta a francia exversenyz a Ferrari oldalnak.
„ egy igazi profi! Nagyon jl ismerem t, vlemnyem szerint jl tudja, mit kell tenni azrt, hogy a csapat ismt versenykpes legyen – most nem csak egy mrnkre van szksgk. Kell valaki, aki a sebessgvltrt felel, egy msik pedig az erforrsokrt, valaki pedig az elektronikrt, mg ms az aerodinamikrt. Ezeket a szakembereket pedig gondosak kell sszevlogatni, hogy egytt elrhessk a legjobb eredmnyeket” – folytatja Arnoux, aki 1983 s 1985 kztt erstette a vrsket; legjobb eredmnyt els szezonjban rte el, akkor harmadik lett az sszetett pontversenyben.
A Ferrarinl nemcsak a technikai rszleg s a fels vezets alakult t, hanem a piltapros is vltozott: az egylet a Red Bull ngyszeres vilgbajnokt, Sebastian Vettelt igazolta a tvoz Fernando Alonso helyre. Arnoux a nmet rkezst is pozitvnak tartja. „Sebastian egy nagyszer versenyz, ezzel mindannyian tisztban vagyunk. Mr nyert bajnoksgokat, s hihetetlenl magas szintet kpvisel. Most trelmesnek kell lennie, mg Maurizio rendbe rakja az istllt technikai szempontbl. Ha ez megtrtnt, n biztosra veszem, hogy ismt jnni fognak az eredmnyek s a csapat kpes lesz arra, hogy jra a bajnoki cmrt harcoljon” – zrta gondolatt a htszeres futamgyztes.
Nem lesz 1-es rajtszm2015.01.05. 08:44

Br Lewis Hamilton vilgbajnok lett, gy megilleti t az 1-es rajtszm, azonban 2015-ben is a 44-es szerepel majd Lewis Hamilton versenyautjn – erstette meg a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA).
A 29 ves versenyz azt krte Toto Wolff Mercedes-csapatfnktl, hogy a kvetkez szezonban is az idn hasznlt 44-essel versenyezhessen.
A tavalyi vben bevezetett szablymdosts szerint a piltk maguk vlaszthatnak lland rajtszmot, amit plyafutsuk vgig megrizhetnek. A mindenkori vilgbajnoknak ezzel egytt jr az 1-es, de ha akar, lemondhat rla.
„Ez az n szmom” – mondta ezzel kapcsolatban az angol.
„Annak idejn a 44-essel nyertem meg a gokartbajnoksgot, szval arra krem a csapatot, hadd tartsam meg.”
Az elmlt ngy vben a Red Bull-lal sorozatban ngyszer vb-gyztes Sebastian Vettel autjn volt lthat az 1-es, a Ferrarihoz igazol nmet pilta jvre 5-s rajtszmmal szerepel majd, amit Nigel Mansell hasznlt sokszor karrierje alatt.
Engedlyezett a motorfejleszts2015.01.04. 16:28

A 2015-s versenyvadban a Honda kivtelvel az sszes gyrt fejlesztheti erforrst, miutn a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) elismerte, hogy egy, a szablyknyvben tallhat kiskapu valban lehetsget ad erre az rintett rsztvevknek.
A tavalyi szezon msodik felben a Renault s a Ferrari mindent megtett azrt, hogy az j vad kezdete eltt lazbb vljanak a motorok fejlesztsre vonatkoz szigor szablyok, a Mercedes azonban hallani sem akart azok megvltoztatsrl. gy teht egyik megbeszlsen sem szletett egyezsg, decemberben viszont minden megvltozott, hiszen – ahogyan arrl az Autosport cm brit szaklap rt – a Ferrari s a Renault szakemberei talltak egy kiskaput a 2015-s szablyknyvben: az FIA nem hatrozta meg egyrtelmen, mikor kell vglegesteni az erforrsokat.
Noha a szvetsg mindvgig azon az llsponton volt, hogy az erforrsok fejlesztst a szezonnyit eltt be kell fejezni, ezt ilyen konkrtan nem foglalta bele a szablyknyvbe. Az FIA szvivje ezzel kapcsolatban elmondta: „Mindig is az volt a terv, br ez a szablyokban sajnos nem volt egszen pontosan megjellve, hogy az rintett gyrtknak a motorokkal kapcsolatos mdostsokat a 2015-s szezon els versenye eltt be kell fejeznik. Nagyon egyszer ez az egsz, de ha elolvassuk a szablyknyvet, az nem mondja ki ilyen egyrtelmen, sajnos!”
Erre elszr a Ferrari technikai igazgatja, James Allison hvta fel az illetkesek figyelmt az Abu-dzabi Nagydj htvgjn, majd az nnepek eltt a tma a Stratgiai Munkacsoport rendkvli lsn is szba kerlt. Az FIA ksbb elismerte, hogy a szban forg elrsok szabadon rtelmezhetk, s a jelenlegi helyzetben az a leglogikusabb megolds, ha elfogadja, hogy 2015-ben nincs tnyleges idpontja az erforrsokkal kapcsolatos fejlesztsek vglegestsnek. Ez egyet jelent azzal, hogy a gyrtk egsz vben fejleszthetik erforrsaikat, igaz csak addig, amg a megengedett 32 mdost ponton bell maradnak, s amg nem lpik tl az autnknt engedlyezett ngy erforrst.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg a karcsonyi idszakban minden csapatnak elkldtt egy hivatalos kzlemnyt, melyben megerstette, hogy a szezon sorn is lehet mdostani az erforrsokon. Ezzel a lehetsggel azonban csak a Mercedes, a Renault s a Ferrari lhet, a hivatalosan idn visszatr Honda mr nem (ppen azrt, mert a japn gyrt most csatlakozik a bajnoksghoz). Nekik februr 28-ig kell vglegestenik hajtegysgket – ahogyan azt a mr emltett gyrtk is tettk a 2014-es vad kezdete eltt. „Mivel a mr jelenlv gyrtk 2014. februr 28-ig knytelenek voltak vglegesteni erforrsaikat, gy igazsgos, ha az j gyrtt is arra krjk, hogy 2015. februr 28-ig homologizlja azt” – rta az FIA versenyigazgatja, Charlie Whiting.
A gyrtk idn az eredeti elkpzelseknek megfelelen 32 mdost pontot hasznlhatnak fel, azaz erforrsuk krlbell 48%-t pthetik t – nmet sajtrteslsek szerint a Renault s a Mercedes mr 27-27 ilyen pontot felhasznlt a fejlesztsek sorn. A szablyok most mr azt is elrjk, mennyit lehet mdostani az erforrsokon a kvetkez vekben. Jvre a hajtegysgek 38%-a lesz mdosthat, 2017-ben ez 30%-ra cskken, 2018-ban 23%-ra, 2019-ben s 2020-ban pedig 5-5%-ra. Igaz, ezek az elrsok mg vltozhatnak, hiszen a gyrtk tovbbra is folytatjk egyeztetseiket a motorokkal kapcsolatban: az Auto Motor und Sport informcii szerint pldul abban mr megllapodtak, hogy az F1-nek 2016-tl ersebb, olcsbb s hangosabb egysgekre van szksge.
Pirelli: Javulhat a teljestmny2015.01.04. 13:17

Komoly tempjavulst vr a Pirelli a 2015-s versenyvadtl. Az olasz abroncsgyrt vezeti abban is bznak, hogy az idei vben a korbbinl vltozatosabbak lesznek a gumistratgik.
A Pirelli 2011-ben csatlakozott a Forma–1-hez, mint a sport hivatalos gumibeszlltja. A sokat brlt gyrt f feladata mindig is a futamok izgalmasabb ttele volt; ez ltalban egyet jelentett azzal, hogy a csapatoknak 2-3 kerkcservel kellett teljestenik a futamokat. A tavalyi vben azonban kiss httrbe szorult a gumistratgia, hiszen az olaszok az j V6-os motorformula bevezetse miatt lnyegesen konzervatvabb abroncsokkal lltak el.
A cg motorsport-igazgatja, Paul Hembery most elrulta, az idei esztendben mr jval agresszvabb gumikonstrukcit fejleszthetnek, hiszen jobban ismerik a hibrid-erforrsok ltal hajtott versenyautk mkdst. „Taln a 2012-es volt a legizgalmasabb vnk. Ht vagy nyolc klnbz pilta nyert futamot, ami szenzcis” – mondta a szakember a Crashnek. „2014-ben teljesen ismeretlen technolgival talltuk szembe magunkat s br voltak elkpzelseink azzal kapcsolatban, hogy mire szmthatunk, ez nem helyettestheti a tnyleges tapasztalatokat.”
„Emiatt taln tl visszafogottak voltunk, jelenleg viszont mr gy rezzk, hogy jra egy agresszvabb fejlesztsi tervet kvethetnk, hiszen a temp idn nagyon sokat fejldik majd. Mr az elz szezon vgn is nagy elrelpseket lttunk, amik szksgesek is ahhoz, hogy a jelenlegi hajtslncban rejl lehetsgeket a kvnt mdon hasznljk ki a csapatok” – folytatja a brit szakember.
„ppen ezrt nagy teljestmnybeli ugrst vrok idn. Viszont ha egy-kt msodperces gyorsulst tapasztalunk a kridkben, az drasztikus hatssal lesz az abroncsok hasznlatra is. vatosnak kell lennnk ezzel, de sszessgben gy rzem, mr tavaly megtalltuk a megfelel egyenslyt. A technolgia nagy vltozson ment keresztl, de az irny nagyon j, hiszen az j hibrid-erforrsok varzslatosak” – fejtette ki vlemnyt Hembery.
Happy Birthday M.S.2015.01.03. 10:15
Michael Schumacher, Sebastian gyerekkori hse s bartja, ma nnepli a 46. Szletsnapjt. Nagyon Sok Boldog szletsnapot kvnunk neki! Gygyulj meg hamar!

Minden, amit a 2015-s szezonrl tudni kell2015.01.02. 17:41

Hrom jonc pilta, egy visszatr motorszllt, j nhny tvoz versenyz, kt megszn csapat, j s megjtott szablyok, bizonytalan versenynaptr – ezt kell tudni a 2015-s F1-es szezonrl.
Csapatok
A 2014 szn csdbe ment Marussia biztosan, a Caterham pedig valsznleg nem lesz ott a 2015-s rajtrcson.
A McLaren Honda-motorra vltott Mercedesrl – a japnok hat kihagyott vet kveten trnek vissza az F1-be.
A Lotus, mely egyelre csak feltteles nevezknt szerepel a hivatalos listn, Renault-rl Mercedes-motorra vltott, azaz a francik csak a Red Bullt s a Toro Rosst ltjk el erforrsokkal.
Versenyzk
Fernando Alonso a McLarenhez igazolt Kevin Magnussen helyre, aki tesztpilta lesz.
Sebastian Vettel a Ferrarihoz igazolt a tvoz Alonso helyre.
A Red Bull Danyiil Kvjatot lptette el a Toro Rosstl Vettel helyre.
A Toro Rosso kt jonc versenyzvel vg neki az vnek: Carlos Sainz s Max Verstappen lesznek a faenzaiak pilti. Jean-Eric Vergne a Ferrari tesztpiltja lett.
A Sauber szintn mindkt versenyzjt lecserlte: az jonc Felipe Nasr csapattrsa a Caterhamtl rkez Marcus Ericsson lesz. Esteban Gutierrez szintn a Ferrarihoz igazolt tesztversenyzknt.
Az egyelre krdses, hogy a helyt elveszt Adrian Sutil, Max Chilton s Kamui Kobayashi hol folytatja versenyzi karrierjt.
Forma 1 20142015.01.02. 13:34

Mr kaphat az Autsport s Formula Magazin gondozsban s a Pirelli tmogatsval megjelent Szgulds s cirkusz 2014-2015 cm ktet, amely nagy rszletessggel tekint vissza az elz szezon futamaira s trtnseire, ugyanakkor sszefoglalja az elttnk ll vaddal kapcsolatos legfontosabb tudnivalkat is.
ra: 5990 FT
Rendeld meg Online

Forma-1 2014 - A BBC Sport hivatalos idnykalauza Bruce Jones
A Forma–1 a vilg egyik legcsillogbb sportga, a 2014-es idny pedig korbban soha nem ltott izgalmakat s meglepetseket gr. Sebastian Vettel negyedszer is vilgbajnok lesz? Hogy teljestenek az j turbmotorok? Versenybe tud szllni brki a Red Bull Racinggel? Ebben a fantasztikus kiadvnyban megtallod a vlaszokat. A knyv rszletesen bemutatja a csapatokat, a versenyzket s a 2014-es futamok helyszneit. Emellett visszatekint a rekordokat hoz 2013-as esztendre, gy a kiadvny tkletes olvasmny lehet a rajonginak az egsz idny sorn.
ra: 2990 FT
Rendeld meg Online
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|