Szgyelli kiesst okoz hibjt Sebastian Vettel, m gy rzi, mr az els kanyarban odalett mexiki versenye. s Daniel Ricciardo sem vdaskodott a leintst kveten.
Tempja alapjn akr a Mercedesek lett is megkeserthette volna – valjban viszont csak a lekrzsnl tallkozott velk… Sebastian Vettel mr a Mexiki Nagydj els pillanataiban tudhatta, ez nem az napja lesz. Nem rajtolt jl, majd az egyes kanyarban sszekoccant volt csapattrsval, Daniel Ricciardval. Defekt s egy els krs kerkcsere lett az eredmnye – innen mr csak prblt kapaszkodni, de kzben ktszer is hibzott – elszr csak megprdlt, aztn a falban vgezte.
A tavalyi Osztrk Nagydj ta nem adott fl versenyt, idn pedig elszr esett ki – igaz, Spban sem rt clba, de 12.-knt akkor rangsoroltk. Miutn az 52. krben elkvetett hibja idejn mr Kimi Rikknen sem volt mr versenyben, a Ferrari idn elszr tvozott res kzzel egy htvgrl. A 2006-os Ausztrl Nagydj ta nem lthattunk hasonlt. rdekessg, kilenc ve szintn egy nagy bajnok, Michael Schumacher hibja (falhoz csapta autjt) histotta meg pontszerzsket.
„Rosszul rajtoltam, de ilyen a versenyzs. A defekttel gyakorlatilag el is szott a futamom. Prbltam visszakapaszkodni, de a kt hiba nem segtett. Az utols pedig az n hibm volt, nem is vagyok bszke r. Temp tern kzel voltunk a Mercedeshez, olyan kzel, amennyire mr rg nem” – kesergett Vettel a Sky Sportsnak.
Majd a Ricciardval trtnt incidensrl is beszlt. „Az egyes kanyarban becsuktam az ajtt, de nem volt mg mellettem. Mr tl ks volt helyet hagyni neki. Aztn a msodik s harmadik kanyarban reztem, hogy gond van, az egyenesben pedig ki is derlt, hogy mi. Ilyesmit szndkosan nem lehet csinlni, nem hibztatom t. Ez persze mindig fj, klnsen, ha mr az els kanyarban trtnik.”
Ricciardo mindekzben elmondta: „Nem akartam lbon lni nmagamat – ha az n hibm is volt. De mg nem lttam a felvtelt. Egyszeren csak ott voltam. Nem volt szksg semmifle megmozdulsra. Egyszeren sszejttnk. Ott voltam a bels ven, nem hiszem, hogy brhov is mehettem volna. gy rintette a kanyarcscspontot, mintha n ott sem lettem volna. Nem tudom, mi mst tehettem volna mg” – mentegetztt a hromszoros futamgyztes. Esetket egybknt az FIA is vizsglta, m gy tlte meg, nem felels egyik versenyz sem, puszta versenybaleset trtnt.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfnke igyekezett levenni a terhet versenyzi vllrl, s kijelentette, tanulniuk kell a trtntekbl. „A versenyzinknek voltak gondjaik ma. Ez egy lecke volt. Ebbl kell most kiindulnunk, s innen tovbbmennnk. Megtanultuk, mit nem szabad csinlnunk” – magyarzta az olasz mdinak a csapatfnk. „Ahhoz, hogy naggy vlj, el kell rni az eget, de addig is a fldn kell maradnod. Ma a fldn maradtunk. Ez egy lecke. Sebastiannak nem kell bocsnatot krnie tlnk, ahogy neknk se tle. Mi mind egysget alkotunk.”
„A rajt utn bezrtam az ajtt, mivel Daniel nem igazn volt mg mellettem. Aztn amikor az utols pillanatban meglttam t, kinyitottam az ajtt, de taln tl ks volt. Ksn fkezett, aztn a msodik s harmadik kanyarban is rajtam volt, majd jtt a defekt. Ilyesmit nem lehet szndkosan csinlni, szval nem fogom okolni t. Hov ment volna? Nem volt helye. De mindenki a legjobbat akarja nyjtani. Rossz rzs, ha valaki neked megy, klnsen az els kanyarban. De ez van. Ami utna trtnt? Nem volt gond a fkemmel.”
Mg hogy tt nlkl! Egymsnak egy centit sem engedve vvta meg presztzsharct a kt Mercedes – negyedik nekifutsra Nico Rosberg vgre gyzelemre vltotta pole-jt! Ferrari-katasztrfa: Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is sszetrte autjt. Kilenc ve elszr nem rt clba a Scuderia!
A Mercedes pole pozcibl rajtol versenyzje, Nico Rosberg diadalmaskodott a versenynaptrba 23 v utn visszatr Mexiki Nagydjon, miutn az egsz futam sikerlt maga mgtt tartania az t szorosan kvet vilgbajnok Lewis Hamiltont. A nmet pilta negyedik futamgyzelmt aratta 2015-ben, amely egyben lete tizenkettedik sikere volt a Forma–1-ben.
A harmadik helyen ezttal a williamses Valtteri Bottas vgzett, aki a hajrban, egy biztonsgi aut utni jraindtsnl elzte meg a pozcit addig birtokl orosz Danyiil Kvjatot.
A piros lmpk kialvsnl az Ezstnyilak alkotta els sor formciban jtt el, a harmadik rajtkockbl rajtol ferraris Sebastian Vettel azonban kiss beragadt, s azonnal helyezst bukott Kvjattal szemben az els kanyarig tart kzel egy kilomteres versenyfutsban. A ngyszeres vilgels mell mg kis hjn Daniel Ricciardo is befrt a Red Bull-lal, m Vettel rzrta az ajtt a korbbi csapattrsra. A Ferrari-pilta gy sem tartotta meg sokig a negyedik helyet: a koccansban jobb hts defektet szenvedett, s iszkolhatott a bokszba j gumikrt.
Az len Rosberg, Hamilton, Kvjat, Ricciardo, Bottas, Max Verstappen, Felipe Massa, Sergio Prez sorrendben folytatdott a kzdelem. Az edzsekhez kpest jval melegebb idben zajl futamon a Williamsnl azonban mr a 9. krben rszntk magukat a kerkcserkre, ami ideiglenesen visszavetette ket a kzpmeznybe. A felzrkzs kzben Bottas belebotlott a motorcserk miatt csak a mezny vgrl indul, illetleg onnan ppen felkapaszkod msik ferrarisba, Kimi Rikknenbe, s a kt finn hrom futamon bell immr msodszor tkztt ssze, amikor a 21. krben Rikknen rzrta az ajtt az 5-s kanyarban mellr Williams-versenyzre. A 2007-es vilgels a jobb hts felfggeszts trse miatt ott helyben feladta a tovbbi csatrozst, honfitrsa azonban tovbb tudott hajtani.
St, amikor a Red Bullok tbb mint 10 krrel a Williamsek utn szintn megltogattk a szereliket, Bottas s Massa mg Ricciardt is megelztk. Az jonc Carlos Sainz szintn egy korai kerkcservel kerlt ideiglenesen Prez el – a hazai plyn versenyz mexiki csak a 33. krben tudta visszaelzni t, miutn Sainz ktsgbeesett vdekezsben nemes egyszersggel levgta az 5-s kanyart, majd knytelen-kelletlen maga el engedte a Force Indi-st.
A 47. krtl kezdve ismt felprgtek az esemnyek: a mercedesesek eddigre tbb mint egy killsnyi idt szedtek ssze Kvjattal szemben, gy a biztonsg kedvrt mg egyszer kihvtk a bokszba a versenyziket. Hamilton viszont olyannyira nem volt meggyzdve a lps indokoltsgrl, hogy nhny krig gy nzett ki, hogy nem is teljesti csapat krst. Az 50. krben aztn vgl fstlgve engedelmeskedett – msodpercekkel azeltt, hogy Vettel kicsszsa miatt bekldtk a biztonsgi autt.
A nmet r nem jellemz mdon pocsk futamon van tl: az els kanyaros koccanst kveten a 18. krben kiprdlt az S-kanyarok bejratnl, ksbb Pastor Maldonado elzse kzben kifkezte magt a clegyenes vgn, mieltt az 52. krben a gumifalban fejezte be a nagydjat – megint csak az S-kanyarok bejratnl.
A biztonsgi aut alatt Rosbergk kivtelvel szinte mindenki kihasznlta az „ingyen” kerkcsere lehetsgt, Bottas pedig az jraindtsnl megelzte a kiss elalv Kvjat Red Bulljt is. A mezny ezt kveten mr jobbra incidens nlkl jutott el a clvonalig – igaz, az 57. krben egy pillanatra mindkt mercedeses elhagyta a plyt, Maldonado kis hjn a gumifalnak ment a stadion-szekci elejn, Prez pedig annak ellenre is a plyn tudott maradni, hogy sem llt ki a biztonsgi aut alatt, imigyen pedig teljesen leharcolt gumikkal ltta meg a kocks zszlt a 8. helyen.
Rosberg a gyzelmvel visszavette az sszetett pontverseny msodik helyt a rossz napot kifog s „nullz” Vetteltl – elbbinek 272 pontja van, utbbi 251-gyel kveti t.
Az idei vilgbajnoksg utols eltti versenyre kt ht mlva kerl sor a brazliai Interlagosban.
Plyafutsa sorn msodszor fordult el Nico Rosberggel, hogy egyms utn ngy idmr edzst nyert. Tavaly Silverstone s Spa kztt volt ugyanilyen sorozata – a ngybl csupn egyszer sikerlt vasrnap is diadalmaskodnia, mikzben most 0 gyzelemnl tart. Sebastian Vettel szingapri pole-ja ta nem indult ennyire elkel helyrl; mikzben Kimi Rikknen sorozatban msodszor szorul a rajtrcs hts felbe bntets miatt. Az utols hrom helyen egybknt hrom vilgbajnok tanyzik. A Red Bullok Austin utn jra a top 5-ben; Romain Grosjean Silverstone ta elszr a tzen kvl; Alexander Rossi pedig lete eddigi legelkelbb pozcijban – innen vrja a mezny a lmpk kialvst Mexikban!
*Rikknent 5 rajthellyel htrbb soroljk vltcsere miatt
**Alonst 15 rajthellyel htrbb soroljk motor- (10) s vltcsere (5) miatt
***Buttont 70 rajthellyel htrbb soroljk tbbszri motorcsere miatt; az idmr kihagysa utn az FIA kln engedlyvel rajtolhat
A mexiki futam felvezet msora 19:30-kor kezddik az M4 Sporton!
Amikor felbredtem ma reggel, s mg a P3 utn is azt gondoltam, hogy egy kicsit kzelebb kerlnk ma a Mercedesszhez, de sajnos ez nem sikerlt, s ismt kiderlt, hogy a Mercedessz nagyon ers. Kt egymst kvet krt tettek meg, viszont nem hasznltk fel az egy krben lv sszes energijukat, gyhogy a holnapi versenyen figyelnnk kell rjuk, mert azt gondolom, hogy nagyon gyorsak lesznek a versenyen. Megprblunk mindent megtenni, hogy mi legynk a legjobbak, s harcoljunk, hiszen nincs semmi veszteni valnk. A lehet legjobban Nicora kell figyelnnk, hiszen a clunk a msodik hely a bajnoksgban, s mindent megfogunk azrt tenni, hogy megtartsuk a msodik helyet. Remlem, hogy a versenytempnk a holnapi napon ugyanolyan j lesz mint amilyen a pnteki napon volt. Termszetesen mindig nehz tudni, hogy msok mit csinlnak, de eltekintve ettl; a kemny gumiabroncsokon voltunk pnteken, s gy tnt, hogy nagyon gyorsak voltunk a hossz egyenesekben. Remlem, hogy holnap is gyorsak lesznk. Ez lesz a legfontosabb versenynk, br gy tnhet, hogy egyszer, de mgsem az, hiszen az alacsony tapads miatt knnyen meglehet csszni, mint ahogy lttam msoknl is, hogy kzdenek a gumik letben tartsval.
Ez egy rdekes nap volt, a plya nagyon csszs volt. Az alacsony tapadssal mindenki kzdtt a plyn. Meglep mdon a sebessg nagyon alacsony volt, n azt remltem, hogy a gyors kanyarokban egy kicsit gyorsabbak lesznk. Remlhetleg, ha tbb gumit visznk fel a plyra, akkor kicsit javul a helyzet. Nagyon j rzs volt ltni, hogy mr pnteken ennyi nz volt, ez egy klnleges rzs, olyan mintha egy stadionba lpnnk be, ha jobbra vagy balra nzel, akkor ltod a sok embert... Majd a nagy tribnk kzt hajtunk t. Ez egy kicsit olyan mint Szingapr, csak nagyobb s egy nagyszerbb rzs. Azt hiszem okkal vagyunk elgedettek az eltelt nappal, de bzunk benne, hogy mg tudunk javulni. Sajnos a nap vgn az es eleredt, de ez mindenkit ugyangy rintett. Biztos vagyok benne, hogy tudunk fejldni holnapra, s egy nagyszer idmrt produklunk.
Megfelel gumikezelssel mg megtrflhatja a Mercedest Sebastian Vettel s a Ferrari. Kimi Rikknen mindekzben akr mg jabb bntetst is kaphat a verseny eltt.
Remlte, hogy szorosabb lesz, de a Mercedes legyzst nem tartotta relisnak. Sebastian Vettel a harmadik helyrl vg neki a Mexiki Nagydjnak – de vajon lehet-e eslye vasrnap a cmvd ellen? A nmet szerint tbb tnyez is segtsgkre lehet mg. Az egyik a gumifaktor. „Holnap kicsivel mg kzelebb kerlhetnk. A gumikkal taln nem lesz knny boldogulni, ezrt remlem, hogy kpesek lesznk r. Mindenesetre izgalmass tehetik a csatt” – vlekedett a nmet.
Emellett pedig a rajtban is lt lehetsget – fleg, ha a kt Mercedes-versenyz elmlyed az egymssal val csatzsban… „Megprblunk jl rajtolni, a tbbi meg majd kialakul. Taln el tudjuk venni a Speedy Gonzales nnket” – vicceldtt. „A stratgia nem lesz egyszer. A versenytempnk egsz jnak tnt tegnap, de nem mentnk sok krt. A kemnyebb gumival mentnk, s pnteken egsz gyorsak voltunk vele. Papron egyszer versenynek tnhet, de nagyon sokat fogunk csszklni az alacsony tapads miatt. Sokaknl lttuk, hogy problmi tmadtak a gumik letben tartsval.”
A Mercedes tancsadja, Niki Lauda nagyon is komolyan veszi a Ferrari, valamint Sebastian Vettel ltal jelentett fenyegetst. „Sebastian holnap komoly veszlyt jelenthet rnk” – vlekedett.
Brmennyire is fagyos a hangulat a kt Mercedes-versenyz kztt, ha valahol Sebastian Vettel flbukkan, ott gy is garantlt a nevets. A mexiki idmr edzst kvet sajttjkoztatn ismt bebizonytotta ezt!
Az elzmnyeket mindenki ismeri. Lewis Hamilton Szuzukban, majd Austinban is bebjik a pole-bl rajtol Nico Rosberg mell az els kanyarban, agresszv manvervel pedig a plyn kvlre tesskeli az ezzel tbb helyet is veszt csapattrst. Akr holnap Mexikban is megtrtnhet, hiszen a kt mercedeses az elmlt hrom futamrl ismert sorrendben sorakozik majd fel a rajtrcsra.
„Nincs klnbsg” – mondta Rosberg, miutn az egyik jsgr arrl krdezte, mit vr a rajttl a mlt htvgi esemnyek ismeretben. „Mindig is csatzunk, ami a mltban trtnt, az mr a mlt, tovbblpnk. Semmi sem vltozott” – jelentette ki szigor arccal. Hamiltonnak nem volt hozzfznivalja: „Ahogy mondta” – hrtotta a krdst.
s ezzel eljtt a harmadik helyezett Vettel ideje! A sajttjkoztatkon elszeretettel vicceld, rivlisait pedig gyakran heccel bajnok ezttal sem hazudtolta meg nmagt, s br t nem krdeztk, szmra ez sosem jelentett akadlyt: szt krt. „Esetleg kilkntek egymst az els kanyarban, hogy eltek kerlhessek…?” – hangzott teljesen „rtatlan” krse a kt meglepett versenyz fel. Knos mosoly, nma csend. „Igen? Nem? Kr!” – mondott le a nagy lehetsgrl Vettel szles mosoly, valamint a sajtszoba kitr nevetse kzepette.
Tudja, hogyan kell feszltsget oldani. Aztn persze mg az sem kizrt, hogy a vgn megkapja, amit akart…
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.