Nem sikerlt elrontania Sebastian Vettelnek Lewis Hamilton bajnoki nneplst. A nmet kiss csaldott is volt emiatt – fleg azok utn, hogy gy rezte, btor taktikjval az utols biztonsgi auts fzis nlkl akr mg nyerhetett is volna.
„Az eredeti tervnk az volt, hogy elrontsuk kicsit Lewis bajnoki partijt. De sajnos nem jtt ssze” – nyilatkozta Sebastian Vettel az austini verseny utn, melynek vgn a harmadik helyen intettk le. A ngyszeres bajnoknak a futam hajrjban mg volt lehetsge flzrkzni a msodik Nico Rosbergre, s ha meg tudta volna elzni t, Lewis Hamiltonnal vrnia kellett volna az nneplssel.
Vettel gy rzi, taln tbbet is kihozhattak volna a versenykbl, mi tbb, ha nincs az utols biztonsgi auts fzis, szerinte mg a gyzelemre is lett volna eslye. „Taln vllalhattam volna nagyobb kockzatot is a Nico elleni csatban, de be kell ltnunk, hogy ennl tbb nem volt benne. Kicsi ressget rzek, mert nmagamban mindig jobban hiszek, mint a szmokban. s az elmlt vekben kialakult egy sajt tervem, ami eddig remekl mkdtt – ez gy hangzik: amg van matematikai eslyed, addig harcolsz tovbb. De ez az esly most oda, Lewis vilgbajnok” – nyilatkozta a harmadik helyezett.
Vettel ugyanakkor igyekszik a pozitvumokat is megltni: a Ferrari most mr biztosan msodik helyen zr a konstruktri bajnoksgban, s ez 2012 ta a legjobb eredmnyk. „Ha kicsit most szomornak is rzem magam, arra gondolok, hol tartott a Ferrari egy ve, valamint hogy idn nyertnk pr futamot, most pedig a 14. helyrl a dobogig jutottam egy klassz versenyautval. Ennl tbbet nem kvnhat az ember.”
„tmeneti krlmnyek kztt taln a mi autnk volt a leggyorsabb. s az utols biztonsgi auts fzis nlkl taln mg meg is nyerhettk volna a versenyt. De a ha, a volna nem sokat r egy versenyen. Az v sorn komoly elrelpst tettnk a Mercedesekhez kpest, a gyrban s a plyn dolgozknak is csak megksznni tudom ezt – grazie tanto! Tudom, mennyire kemnyen dolgoznak azrt, hogy versenykpes autnk legyen. De ezek az jabb dobogs helyezsek lkst adnak neknk 2016-ra. Remlem, akkor mr megnehezthetjk a Mercedes dolgt. Most pedig a Mexiki Nagydjra sszpontostunk, valamint a lehetsgre, hogy mg Nico eltt vgezhetek a bajnoksgban” – fogalmazott Vettel, akinek elnye a mostani harmadik hellyel 4 pontra cskkent Rosberggel szemben a bajnoksgban.
Vettel fnkben, Maurizio Arrivabenben szintn volt nmi hinyrzet a futamot kveten – elssorban azrt, mert btor stratgijuk, a korai slick-gumikra vltsuk s a kzepes keverk felttele vgl nem hozta meg azt az eredmnyt, amit remltek tle. „Majdnem nagyszer hrrel rt vget a verseny, de aztn jtt a biztonsgi aut. Viszont gy is boldogok vagyunk, hiszen legalbb sszejtt egy dobogs helyezs” – rtkelt Arrivabene, utalva arra, hogy Vettel egy killssal kevesebbel teljesthette volna a tvot, mint a Mercedes.
De vajon mire jutottak volna, ha a motorcsere nlkl Vettel a harmadik sorbl vg neki a futamnak? A csapatfnk szerint ez a krds teljesen rtelmetlen. „Az j motorral kapcsolatos dntsnknek nem volt kze a megbzhatsgi problmkhoz, sokkal inkbb a teljestmny llt a httrben. Tartottuk magunkat a tervhez, amit mg az v elejn alkottunk meg. Aki teljestmnyt akar, annak ldozatot is kell vllalnia, mi pedig ezt megtettk” – hangzott a vlasza.
Vgl pedig a krdsre, csapata beveti-e mg megmaradt hrom mdost pontjt, s bemutatja-e majd az ezek segtsgvel tovbbfejlesztett j erforrst (a mostaniak csak j motorok voltak, de a monzai specifikcival azonosak), csak annyit felelt: „Taln igen, taln nem.”
Lewis Hamilton kijelentette, nem tr Michael Schumacher rekordjra, s mr nincsenek konkrt cljai azutn, hogy utolrte Ayrton Sennt. Sebastian Vettelnek azrt meggrte, nem hagyja, hogy Schumacher nyomba eredjen…
„Gyerekknt Stevenage-ben vagy Superman akartam lenni, vagy Ayrton Senna. s most pontosan ugyanannyi bajnoki cmem van” – jelentette ki boldogan Lewis Hamilton. lltsa szerint bajnoki cmnek austini bebiztostsval rvbe rt, elrte nagy cljt, utolrte gyerekkori pldakpt, s a Forma–1 hromszoros bajnoka lett. Az t a Mercedeshez csbt, szintn hromszoros vilgbajnok Niki Lauda mr elrebocstotta, Hamilton tl fogja szrnyalni t, s jabb bajnoki cmeket fog nyerni. Amikor viszont a futamot kveten flvetettk neki, kvetkezhet az jabb nagy cl, Michael Schumacher rekordot jelent ht sikernek ldzse, a frissen koronzott bajnok a fejt rzta. „Szerintem ez Sebastian clja inkbb” – mutatott ellenfelre, akinek kztudottan Schumacher volt a gyerekkori pldakpe. „k egy orszgbl valk, szval ez Seb clja, nekem mindig is Ayrton s a hrom volt a clom. nem az n orszgombl val, de mindig is inspirlt engem fiatalon.”
Vettel persze kzbevgott: „Hogy mi ketten egytt utolrtk, mr az is nagy sz! Ez megmutatja, milyen nagysg is Michael” – utalt arra, hogy jelenleg neki s Hamiltonnak van egytt ht bajnoki gyzelme.
Hamilton mindekzben elmondta, egyelre nem tudja, merre tovbb. „Most nem is tudom, mit fogok csinlni legkzelebb, de mr nincs senki, akit utol akarok rni. Utolrtem Ayrton Sennt, most prblom folytatni, ameddig csak tudom, amilyen ersen csak tudom, aztn megltjuk, mi lesz belle” – fogalmazott.
Majd miutn Vettelt is krdeztk errl, mg gyorsan hozztette: „Mindent megteszek annak megakadlyozsrt, hogy meglegyen neked a ht, ne aggdj!” Vettel vlasza sem vratott magra: „Megprblhatod!” – mondta magabiztosan.
„szintn szlva n ilyesmire nem igazn gondolok” – folytatta Vettel. „Taln azrt, mert gy gondolok Michaelre, ahogy – nagyon tisztelem t az eredmnyeirt. az n gyerekkori hsm, s mg most is a hsm. Klnsen azta, hogy csatlakoztam a Ferrarihoz. Tudom, mit rt itt el, s hogy mi mindent tett a sikerekrt, s emiatt csak mg tbbre becslm t. Szval igen, nem is akarok igazn kzelteni hozz. Nagyon elgedett vagyok azzal, ahol tartok, s termszetesen az a clom, hogy vilgbajnok legyek a Ferrarival, de nem szmolgatok, s nem gondolok arra, hogy utolrjem Michaelt” – jelentette ki Vettel.
Tz helyet javtva zrkzott fel a dobogs helyre Sebastian Vettel – radsul mg arra is volt eslye, hogy legyzze Nico Rosberget. A nmet mgsem elgedett teljesen, hiszen elvesztett egy olyan bajnoki cmet, amire valjban nem sok eslye volt…
s ez mindent el is rul a Ferrari sznak maximalizmusrl. Hetek ta hangoztatta: ugyan csoda kne ahhoz, hogy legyzhesse Lewis Hamiltont, amg matematikai eslye van, nem mond le rla. Most vgleg le kellett mondania, mivel harmadik helye kevsnek bizonyult ezen minimlis sansz megrzshez. Pedig az Amerikai Nagydj utols krben mg megcsillant a remny: Nico Rosberg megelzsvel elhalaszthatta volna a bajnokavatst Mexikig.
„Idelis esetben Abu-Dzabiig halasztottam volna, ott pedig megfordtottam volna!” – mondta erre Vettel viccesen, kicsit mgis komolyan. „Vegyesek az rzseim. Nem j rzs elveszteni a bajnoksgot s az eslyt, de kzben fantasztikus versenyt futottunk. A tizenharmadik helyrl rajtoltam, s ilyen krlmnyek kztt… nem is tudom, hny biztonsgi auts fzis volt. Nagyon j versenynk volt, az aut nagyszer volt, fleg vltozkony tmeneti kztt. Miutn slickekre vltottunk, kt krig gy tnt, szrnyalunk – rendkvl lveztem.”
„A motorcsere utn tudtuk, hogy bntetst fogunk kapni, gy az is vilgos volt, hogy nehz lesz letben tartanunk az eslyeinket. Az egyik szemnk sr, a msik nevet. Boldog vagyok amiatt, ahogy a szezon egsze alakult, s az is j, hogy felkapaszkodtam a harmadik helyre. De ha versenyz vagy, kicsit mindig remnykedsz a bajnoki eslyeidben.”
Vettel ugyanakkor nem panaszkodhat. Motorcserje rvn csak a 13. rajtkockbl vghatot neki a versenynek. Mr a rajtnl tbb helyezst javtott, ksbb nagyot csatzott Max Verstappennel, Danyiil Kvjattal s Daniel Ricciardval, s az els biztonsgi aut idejn megejtett korai kerkcserjnek (kzepes gumit kapott) ksznheten egy ideig gy tnt, a Mercedesek levesbe is belekphet. „Nagyszer csatkat vvtam, nagyon lveztem. Nem mindig volt knny a plyn maradni – fleg az elejn, lekoptatott kztes esgumikkal. A korai kerkcservel prbltunk elnyt kovcsolni, a biztonsgi autk azonban ezt vgl lenullztk. Kr rte. Egy idben tartani tudtam a lpst a Mercedesszel, de vgl mr nem mkdtt a taktika, mert a verseny alakulsa ellennk volt. A versenyzs mr csak ilyen, egyszer fenn, msszor lenn.”
„Kicsit kockztattunk a gumikkal. Amikor htulrl indulsz, valamivel prblkoznod kell. A gumik viselkedse kiss rdekes volt, mivel amikor a plya flszradt, azon termszetesen alig volt mg gumi. Ugyanakkor Austin az a plya, amelyen tbbfle vet is hasznlhatsz. Nedves krlmnyek kztt is. Most fknt azon jr az agyam, mit csinlhattunk volna jobban, de vgs soron elgedettnek kell lennnk. Ez most Lewis napja volt, megrdemelten lett bajnok, s 2016-ban megneheztjk majd az lett!”
Hamilton tbbszr hangoztatta az elmlt hetekben, alig vrja, hogy 2016-ban szoros csatt vvjon Vettellel. A nmet azonban nem kvnt tallgatni jv vi eslyeiket illeten. „Most nem gondolok a kvetkez vre, nincs kristlygmbm sem, szval nem ltom, mit hoz a jv. De szintn szlva nem is akarom tudni! Tudom, hogy kemnyen dolgozunk, hogy szpen fejldnk, s a jv vre nzve jnak tnik a helyzetnk. De vrjuk ki a vgt, majd a plyn minden kiderl!” – intett trelemre.
Itt egy jabb Nagydj htvge, mghozz a Mexiki Nagydj, ezrt itt a szoksos sszefoglal bejegyzs. A legfontosabb informcikat lertam nektek a Nagydjjal kapcsolatban! J szrakozst hozz!
A mexiki nagydjat 1962-tl 1970-ig, majd 1986-tl 1992-ig rendeztk a mexikvrosi Autdromo Hermanos Rodrguez versenyplyn. 2015-ben, 23 v utn jra visszatr a mezny.
Az utols Mexiki Nagydj 3 dobogs helyezettje; Michael Schumacher, Nigel Mansell, Riccardo Patrese..
„Nagyon j autnk van, s sikerlt fellmlnunk a vrakozsainkat. De amikor tszelem a clvonalat, s tudom, hogy mr nem harcolhatok tovbb a bajnoki cmrt, az azrt nem olyan j rzs. Gratullok Lewisnak, nagyon jl dolgoztak egsz vben! A csapatnak is gratullok! Egyre kzelebb vagyunk hozzjuk, remlem, jvre mr sikerlhet legyzni ket.”
Micsoda futam volt! Tndkl, majd elbuk Red Bullok, ltvnyos csatk, tkzsek, s Nico Rosberg jabb elszalasztott gyzelme. Lewis Hamilton az v alighanem legfordulatosabb versenyn bebiztostotta harmadik vilgbajnoki cmt! Mindssze 12 aut ltta meg a kocks zszlt az rlt Amerikai Nagydjon.
A Mercedes brit versenyzje, Lewis Hamilton, lete harmadik vilgbajnoki cmt nnepelhette vasrnap dlutn Austinban, miutn megnyerte a pratlan fordulatokat hoz 2015-s Amerikai Nagydjat.
Az jdonslt vilgelst csapattrsa, az utols krkben hibz s a vezetst elveszt Nico Rosberg, valamint a ferraris Sebastian Vettelt kvette a dobogs helyeken egy rendkvli izgalmakat hoz futam vgn.
Az eddigi egsz htvgt elmos brutlis mennyisg es pp a verseny kezdete eltti rban llt el teljesen, az indulsnl teht mindenki kztes esgumikon sorakozott fel a rajtrcsra a folyamatosan szrad aszfaltcskon.
A piros lmpk kialvsnl Hamilton s Rosberg megismteltk a szuzukai els krs csetepatjukat: a brit jobban ltt ki, s az els kanyarban – akrcsak Japnban – egyenesen kivezette a plyrl a pole-bl indul msik Ezstnyilat. Rosberg becsletre legyen mondva, hogy a nmet ezttal megprblkozott a befordulssal, pp csak visszapattant Hamilton gumijairl. Az ismt teret veszt versenyzt a Red Bull pilti, Danyiil Kvjat s Daniel Ricciardo is megelztk. A kzps traktusokban a williamses Felipe Massa szmtotta el magt, aki kiprdlt az els fktvon, s magval sodorta Fernando Alonso McLarenjt is. (Mindketten folytatni tudtk a kzdelmet.) A mezny vgrl indul ferrarisok mint ks a vajban trtek elre az els percekben; az 5. krben Vettel mr a hatodik, Kimi Rikknen pedig a nyolcadik helyen haladt.
Ekkor azonban a rajtbalesetben, valamint a ksbbi torzsalkodsok sorn plyra kerl trmelkek miatt letbe lpett a virtulis biztonsgi auts jelzs. Az jraindtsnl Ricciardo jrt a legrosszabbul: Rosberg ppen mell rt a jelzs megsznsekor, s jobban reaglva mris maga mgtt hagyta a meglepett Red Bull-ost. A mercedeses kvetkez ldozata Kvjat volt, gy a 8. kr vgn mris a msodik helyen tallta magt Hamilton mgtt.
Mindekzben folytatdott a plya felszradsa, a brackley-iek cmvdje pedig az elsk kztt fogyasztotta el teljesen a kztes esgumijait. Elbb azonban mg Ricciardo hasznlta ki Kvjat egy flresikerlt ksrlett a msodik hely visszaszerzsre, s elzte meg az utols kanyarban Rosberget, valamint az oroszt is, s csak ezutn kvetkezett az ideiglenes trnfoszts, midn Ricciardo s Rosberg is megelzte az abroncsaival kszkd Hamiltont.
Az angol pilta a killsok vgeztvel mg Kvjattal szemben is pozcit vesztett, s egszen a 4. helyig esett vissza. A szraz plyra alkalmas gumikon viszont immr a Mercedeseknl volt az elny: Rosberg megelzte a visszalassul Ricciardt, Hamilton pedig a 26. krre felzrkzott mg a msodik helyre – igaz, ekkor mr 15 msodperces htrnyban.
A kvetkez vratlan esemny a sauberes Marcus Ericsson kiesse kpben jelentkezett; a svd a hts egyenes elejn parkolta le a motorjt megfz autjt, a nehezen megkzelthet „parkolhelye” miatt pedig bekldtk a biztonsgi autt – lenullzva ezzel Rosberg mretes elnyt.
A Mercedesnl s a Red Bullnl gy dntttek, hogy kint maradnak a plyn, mgttk viszont szinte az egsz mezny behzott a bokszba j gumikrt – lkn az eddigre egszen a negyedik helyig felkapaszkod Vettellel.
A Ferrari nmetje ekkor mr nem tervezett tbbet killni, Rosbergk pedig az jraindts utn iszkoltak kiautzni egy kerkcsernyi elnyt, amikor a 36. krben a Force Indi-s Nico Hlkenberg megtorpedzta Ricciardt, s killsa eltt ismt teleszrta trmelkkel a burkolatot.
A bekvetkez jabb virtulis biztonsgi aut lehetsget adott Rosbergknek a kerkcserre, s a 6-os kocsi sofrje lt is vele – Hamilton azonban nem! (A Red Bullok ekkor tntek el vgleg a sllyesztben; az j gumikkal az utols helyekig estek vissza.)
A harmadik jraindts utni msodpercekben Rosberg gyorsan letudta az abroncsaira vigyz Vettelt, s a mg hasznltabb gumikon evickl Hamilton nyomba eredt. Igen m, de htra volt mg egy „csavar”: a 43. krben, tizenhrom fordulval a vge eltt, Kvjat trte ssze magt a trkks utols eltti kanyar kijratnl, Hamilton pedig felllegezhetett – killhatott j gumikrt, s mindenkinl jabb tappancsokon – igaz a 2. pozciban – vrhatta a vgjtkot. (Vettel is cserlt, ideiglenesen feladva ezzel a bronzrmes helyezst.)
A mezny a 47. krben indult ismt tjra, az utols tz kr tzijtkbl azonban az len vgl semmi sem lett, hiszen Rosberg alig valamivel ksbb megltogatta az egyik kanyar buktert, tengedve a vezetst (immron vglegesen) a csapattrsnak – aki ksznte szpen, s idei tizedik futamgyzelmvel hrom futammal a bajnoksg zrsa eltt bebiztostotta magnak az jabb vilgbajnoki koront.
A „szoksos” triumvirtus mgtt az jabb fantasztikus futamot produkl jonc Max Verstappen lett a negyedik, Sergio Prez pedig az tdik, akik a vgn remekl kezeltk a hasznlt gumijaikat, hogy maguk mgtt tartsk az j abroncsokkal vgl hatodiknak felkapaszkod Carlos Sainzot s a hetedik Jenson Buttont.
A versenyen egybknt rendkvl sok volt a kies: a Williamsek pldul mr 18 kr utn nem voltak versenyben – Valtteri Bottas mszaki hibval esett ki, Massa pedig a rajtbalesetnek a kvetkezmnyeknt. Rikknen a 20. krben csszott ki az S-kanyarokban, midn ppen prblta zemi hmrskletre melegteni a kerekeket az els bokszolst kveten. Alig tizenketten csaptak csupn clba (!); a hazai plyn versenyz Alexander Rossi kis hjn pontot szerzett a Manorral.
A mindenkppen rendhagy futamhtvgt kveten a jv hten Mexikba ltogat a Forma–1 meznye, ahol 1992 ta az els versenyt rendezik majd meg az tptett Hermanos Rodriguez-versenyplyn.
A Mercedes els sora szoks szerint bebiztostva – Szuzuka ta harmadszor Nico Rosberggel az len. Mgttk a Red Bull a msodik sor; a negyedik Danyiil Kvjat belltotta eddigi idmrs rekordjt. Br az es is koszt eredmnyezett, erre mg rtettek egy lapttal a kiosztott bntetsek. A Ferrarinl Sebastian Vettel kapta meg elbb bntetst, s miutn az idmrt kveten Valtteri Bottasnl vltt kell cserlni, a gyakorlatban vgl csak nyolc helyet veszt. A trin kvl mg Will Stevens kapott htrasorolst, mikzben Carlos Sainz gy kerlt a mezny vgre, hogy a 107%-os hatron kvl rekedve csak kln engedllyel versenyezhet. A bntetsekkel oroszorszgi rekordjt tovbb javtja a Force India: Sergio Prez s Nico Hlkenberg a harmadik sort foglalja el – ketten egytt ennl elkelbb helyzetben mg nem voltak idn. De a McLaren sem panaszkodhat, Fernando Alonso rvn most elszr indulhatnak a top tzbl.
*Vettelt 10 hellyel htrbb soroltk motorcserje miatt
**Rikknent 10 hellyel htrbb soroltk motorcserje miatt
***Stevenst 20 hellyel htrbb soroltk motorcserje miatt
****Sainz a 107%-on kvl rekedt, csak az FIA kln engedlyvel rajtolhat
*****Bottast 5 hellyel htrbb soroltk vltcserje miatt
„gy gondolom, ez volt a helyes dnts. Nehz meghozni egy ilyen dntst, de szerintem helyesen cselekedtek, hogy nem indtottk el a Q3-at. Megltjuk, mi lesz ezutn. Remlhetleg versenyznk, aztn a tbbi majd kiderl.”
Az ersd eszs miatt trltk az Amerikai Nagydj idmr edzsnek zr felvonst, gy Nico Rosberg indulhat a pole pozcibl a dlutni versenyen. A nmet mgtt Lewis Hamilton s Daniel Ricciardo zrt.
A bajnoki tabella msodik helyn ll Nico Rosberg indulhat majd az els rajtkockbl a 2015-s Amerikai Nagydjon, miutn az egyre hevesebb vl eszsek miatt a kzps szakasz vgn megszaktottk az idmr edzst. Az emltett etap leintsekor a Mercedes nmet versenyzje llt az len, megelzve csapattrst Lewis Hamiltont, valamint a Red Bull-Renault kt piltjt Daniel Ricciardt s Danyiil Kvjatot.
Az znvzszer es kvetkeztben szombatrl helyi id szerint eleve vasrnap dlelttre halasztott trning kzepn a korltnak sodrd ferraris Sebastian Vettel csak az 5. helyen llt, radsul a nmet motorcsere miatt – a msik ferrarissal Kimi Rikknennel egytt – tz rajthelyes bntetssel is vrhatja az austini futam rajtjt.
A Q1 elejn nagyjbl ugyanolyanok voltak a krlmnyek, mint a harmadik edzs vgn: Hamilton mindkt esetben szinte tizedre azonos idvel llt az lre. A rdiforgalom tansga szerint ezttal is hatreset volt tjra engedni a meznyt, s az elkpeszten nehz viszonyok kzepette Carlos Sainz rvidesen el is vesztette az uralmt a Toro Rossja felett. A spanyol jonc 12 perccel a szakasz vge eltt koccant a gumifalnak az S-kanyarokban, az edzst pedig piros zszlval megszaktottk. Az jraindtsnl a tovbbi estl val flelembl hektikus tempban prblkozott tovbb a trsasg, a krlmnyek azonban ekkor mg nemhogy romlottak volna, hanem egyenesen javulni kezdtek – s velk egytt a kridk is. A mercedesesek illetleg Ricciardo nagy csatt vvtak az etap elssgrt, amelyet vgl meglepetsre a Red Bull ausztrl piltja nyert meg. A kieszna tagjainak kiltre viszont viszonylag gyorsan fny derlt: a Sauberek s a Manorok sokkal lassabbak voltak a tbbieknl, Sainz kiessvel pedig mr korn megvolt az tdik bcsz szemlye is.
A kzps szakaszban Vettel vezetsvel gurult ki a bokszbl a tovbbjut tizent aut – a nmet vlheten jkora megknnyebblssel, hiszen mg a Q1-ben rintre vette a 10-es trs kijratnl fekv szalagkorltot, a gyors tvizsglst kveten aztn azonban kiderlt, hogy a Ferrarija menetkpes maradt. A szrazon semmifle nehzsget nem jelent 10-es kanyar egybknt a Q2-ben sorra szedte az ldozatait: Hamilton s az egyik manoros is bemutatott ott egy-egy szp 360 fokos piruettet, Rikknen s Jenson Button pedig – tbbek kztt – flfordulatokkal jelentkezett. Az etap kritikus pontja akkor jtt el, amikor mintegy t perccel a vge eltt ismt rkezdett az es, a roppant szoros kieszna pedig megmerevedett – a tovbbfejlesztett Honda-motorral fut Fernando Alonso, valamint a tovbbmen Sergio Prez ltal feltartott williamses Valtteri Bottas alig egy-kt tizeddel maradtak csak le a tervezett Q3-rl.
Az ismt romlsnak indul krlmnyek miatt a sztlvst ezt kveten elbb 5, majd 10 perccel elhalasztottk – az Ezstnyilak mr ppen kigrdltek volna a szervizt vgre, amikor az egyik kssrl szl hr megrkezett – vgl pedig trltk.
Rosberg ezzel idn sorozatban harmadik – az Egyeslt llamokban pedig sorozatban msodik – alkalommal szerezte meg a pole pozcit. A 6-os rajtszm autt kormnyz versenyznek a Q2 kzepn sikerlt sszeraknia egy remek krt, amelyet Hamilton ktszeri prblkozsra sem tudott fellmlni.
Az immr pntek reggel ta csuromvizes plyn krz meznynek most a szoksosnl rvidebb id ll rendelkezsre, hogy felkszljn a kzp-eurpai id szerint este 20:00-ra tervezett futam kezdetre – a verseny idejre egybirnt, brmily hihetetlenl hangzik is, jelentsen javul viszonyokat jeleznek elre a meteorolgiai llomsok.
Szeretnk egy j idmrt a 10 rajthelyes bntets ellenre
Ez nyilvn szgyen az emberekkel szemben. Sokat vrtak az esben s a vgn nem lttak semmit. Remlhetleg holnap egy j msorral tudunk szolglni nekik. Nehz s hossz nap lesz, s nagyon sok mindent kell majd csinlni, sok emberrel kell tallkozni, de a ktelezettsget s a versenyt is lehet egy napon bell lebonyoltani, ahogy pr ve Japnban is. Egy olyan napon mint a mai nap; nagyon kevs dolgot lehet csinlni. De a lehetsg meg volt ma reggel arra, hogy nhny krt tudjunk menni, gy holnap meg van a lehetsg egy j kvalifikcira, s akr egy kis szerencsvel a 10. helyig sorolnak vissza. gy nz ki a holnap reggel is vizes lesz, de a dlutn s a verseny alatt mr szraz lesz a plya.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.