Hiba mennek idn sokkal jobban a dolgai, s lvezi jobban a versenyzst is, Sebastian Vettel elrulta, ettl mg tovbbra sincs kibklve az F1 j hibridtechnolgijval…
A 2014-es idny elejn jrtunk, sem a Red Bull, sem Sebastian Vettel ve nem gy indult, ahogyan azt cmvdknt remltk, s Malajziban a ngyszeres vilgbajnok kifakadt. Mgpedig az j szablyok, az j motorformula, valamint az ennek eredmnyeknt megvltozott, lelassult autk miatt. „Van pr dolog, ami nem tetszik. De vgs soron nem n alkotom a szablyokat. Ha n tennm, egy csodlatos V12-es motor dbrgne mgttnk. Ez az egsz akkumultoros cucc a mobiltelefonokba val, nem a versenyautkba” – brlt, miutn a V6-osok hangjt nemes egyszersggel egy hrombets szval minstette, aminek kapcsn ksbb fedd levelet is kapott az FIA elnktl, Jean Todttl…
Vettelnek abban az vben a versenyzsben sem lehetett sok rme: mikzben folyamatosan technikai problmkkal s autja neki nem kedvez vezethetsgvel kszkdtt, radsknt mg Daniel Ricciardo is gyakran fakpnl hagyta t. Idn viszont nagyot fordult vele a vilg: a Ferrarinl j motivcira lelt, autjval jra egysget alkot, formjrl pedig mindent elmond, hogy mr hrom futamot is nyert. Japnban ppen ezrt fltettk neki a krdst: jelenlegi helyzett ismerve vltozott-e a vlemnye az j szablyrendszerrl s vltoztatott-e valamit a vezetsi stlusn, ami miatt idn jobban boldogul?
A nmet elismerte, tavalyi csaldottsgnak valban volt nmi kze a szlssges vlemnyhez – de szerinte nem csak csaldott az j technolgikban. „2013-rl 2014-re jelents mrtkben vltoztak az autk – nemcsak a motorok, az autk is. Mindannyian reztk, hogy kisebb lett a tapads, ami egy versenyz szmra nem ppen tnik j irnynak, hiszen mi mindig gyorsabbak akarunk lenni. De ehhez hozz kellett szokni, s a tavalyi v elejn elg nehz volt megszokni az autk ezen j genercijt. Radsul mg nehz is volt a szezonom. Ma viszont mr sokkal tbb mindet az irnytsom alatt tartok az idei autval” – magyarzta a szuzukai hivatalos sajttjkoztatn.
Majd sietve hozztette, a V6-os hibridmotorokrl azta sincs pp tl j vlemnnyel. „Nem hinnm, hogy ennek (az idei jobb formnak) brmi kze lenne az erforrsokhoz. A versenyzk szempontjbl a mostani motorok… olyanok, amilyenek… Nos, taln ez a szurkolk szerint is gy van: a hang s ms dolgok tekintetben ez visszalps, de ami a mgtte ll technolgit illeti, az hihetetlen. Aztn hogy volt-e erre szksg, azt mindenki dntse el maga…” – kritizlt visszafogottan a nmet.
A mlt ht vgi pole-ja s gyzelme utn dalra fakad Sebastian Vettel gri, nem nekel tbbet nyilvnosan – ugyanakkor remli, lesz mg alkalma nnepelni. Szuzukai eslyeit mindazonltal relisan rtkeli.
s akkor Sebastian Vettel rzendtett egy olasz slgerre. A napokban bejrta a vilgot az a Szingapri Nagydj kzvettsbl kimaradt felvtel, melyen a ngyszeres vilgbajnok pole-ja megszerzse utn nekelni kezdett csapatrdijn – mgpedig olaszul. A mlt htvge gyztese mindezek utn nem kerlhette el, hogy a Japn Nagydj cstrtki hivatalos sajttjkoztatn szba kerljn nektudsa. „Nem ez volt az els alkalom, az taln Malajziban volt. Nem vagyok valami j nekes, s most, hogy mr mindenki hallotta ezt, taln abba is hagyom” – grte nevetve. Majd miutn a mellette helyet foglal Jenson Button megjegyezte, mr hallott ennl rosszabbat is, hozztette: „Nos, taln Lewis az volt, nem tudom, nem hallottam” – utalt egy szintn a kzelmltban a vilghlra kerlt felvtelre, amin a cmvd egy jszakai klubban nekelt. „Ez csak a pillanat hevben trtnt, szombaton s vasrnap is nekeltem – de mindkett egyformn rossz volt, mindegy is” – zrta le a tmt a ngyszeres bajnok.
Vettel az neklsrl teht lemondott, de mindez nem jelenti azt, hogy az jabb gyzelem remnyrl is. Vajon lesz-e erre eslye Szuzukban? „Nehz megmondani. Elnzve az eddigi eredmnyeket, minden plyn jl ment, az utcai plykon, mint Monaco, klnsen jl, de ms helyszneken, pldul Malajziban is. Taln Silverstone-ban kicsit gyengbbek voltunk, de az v nagyon sok futambl ll, s ezt nzve sehol sem voltunk teljesen elveszve. Optimistk lehetnk, mindazonltal realistnak kell lennnk. Remljk, hogy kicsit ersebbek lesznk, de ettl mg a kt Mercedes lesz a f eslyes” – jsolta a Ferrari versenyzje.
Vettel szezonbeli harmadik gyzelmvel 49 pontra cskkentette htrnyt a bajnoksgban, s br a Mercedes formja krl vannak krdjelek, a nmet gy vli, a Szingaprban trtntek nem vltoztattk meg jelentsen az s a Ferrari helyzett. „Ez egy teljesen msfajta plya, de bzunk benne, hogy lesz eslynk. Ugyanakkor realistnak kell maradnunk. Nagy meglepets volt, hogy a Mercedes szenvedett, nem szmtok arra, hogy itt is ez lesz a helyzet – az lenne az igazi meglepets. De ha lesz eslynk, megragadjuk. A plya mindenesetre teljesen ms, s mg azt is meg kell vrnunk, hogy alakul az idjrs, mert az is okozhat mg meglepetst.”
„A mlt alapjn sokat remlhetek ettl a versenytl. Szeretem ezt a plyt, igazi versenyzplya, s szerintem mindannyian imdjuk. Igazi rgi vgs helyszn, s nagyon lvezzk. Ha valaki meg akarja tudni, mire is kpes valjban egy Forma–1-es aut, akkor ott az els szektor ennek kidertsre. Vlemnyem szerint ez a legnagyszerbb versenyplya a vilgon, s imdok itt lenni” – jelentette ki a Szuzukban mr ngy alkalommal diadalmaskod bajnok, aki 2011-ben radsul ppen a japn plyn vdte meg cmt.
Niki Lauda szerint Sebastian Vettel akr komoly veszlyt is jelenthet a Mercedesre nzve, hiszen elg mg egy, a szingaprihoz hasonl verseny, s a nmet utolrheti ket.
A hromszoros vilgbajnok elmondta, sajnos nem sikerlt rjnnik, hogy az elz versenyhtvgn mi okozta szmukra a problmkat, azonban leginkbb az frusztrlja ket, hogy ugyanekkor a Ferrari kiemelked teljestmnyre volt kpes. „Mindent megprbltunk, ksrleteztnk a belltsokkal, de sem a versenyzk, sem a mrnkk nem tudtk megoldani a problmt. s ezzel egy idben olyan Ferrarit lthattunk, amely vek ta nem volt ilyen ers. Szingaprt gy hagytuk el, hogy nem igazn rtettk meg, mi trtnhetett velnk, s ez az, ami leginkbb aggaszt engem.”
Lauda szerint a Ferrari s Vettel akr komoly veszlyt is jelenthet a csapat szmra, gy nem szabad flvllrl vennik a veresget. „Egy olyan versenyt teljestett Szingaprban, amire csak az egszen nagy mesterek kpesek” – dicsrte az osztrk legfbb rivlisukat. „Ltttok, hogy az els krben 3 msodperces elnyt autzott ki? s ahogy az j rajtokat csinlta? Sebnek kt fontos tulajdonsga van, ami kevs piltnak adatik meg: esze s sebessge.”
„Mg egy ilyen rossz futam, s a Ferrari ott lesz mgttnk. Mg hat verseny van, teht van egy kis mozgstr, de nem szabad elvesztennk a koncentrcit. A vilgbajnoksg mg nem dlt el, de tovbbra is azt gondolom, hogy a Mercedesnek van a legersebb autja, szval n optimista maradok.”
Sebastian Vettel a mai napon bemutatt tartott Tokiban egy Ferrari szimultoron a "Sebastian Vettel Night" cm esemnyen. Errl kerlt fel hrom kp az oldalunk galrijba.
Elhoztam a hivatalos Japn Nagydj FIA Sajttjkoztatholnapi (cstrtki) s a pnteki idpontjait, s rsztvevit. A holnapi FIA Sajttjkoztatn tbbek kztt Sebastian Vettel, Jenson Button, Nico Hulkenberg is rszt vesz. Sebastian VGRE rszt vesz a holnapi sajttjkoztatn. Termszetesen Online lehetsgetek lesz nzni az esemnyt!
A cstrtki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint 06.00 rtl):
A szingapri gyzelem lendletvel vg neki a htvgi Japn Nagydjnak a Ferrari. Nigel Mansell szerint Sebastian Vettelk mg feldobhatjk az idei bajnoki hajrt – de vajon mire szmthatnak a vrsk Szuzukban?
Vissza a norml kerkvgsba, vagy jn egy jabb fordulpont? Ez jelenti a legnagyobb krdst a htvgi Japn Nagydj eltt, ahov a Mercedes kiss bizonytalanul, a Ferrari viszont gyzelme utn ertl duzzadva rkezik meg. Sebastian Vettel idei harmadik sikervel 49 pontosra cskkentette htrnyt Lewis Hamiltonnal szemben, mikzben mr csak 8 ponttal marad el a msodik helyen ll Nico Rosberg mgtt. Arrl megoszlanak a vlemnyek, hogy a ngyszeres bajnoknak lehet-e mg eslye a 2015-s vgs gyzelemre, Nigel Mansell abban azonban biztos, hogy mlt htvgi sikerk jt tett az F1-nek.
„Seb s a Ferrari hihetetlenek voltak, pazar munkt vgeztek, s ez csodlatos a Forma–1 szmra is” – nyilatkozta 1992 bajnoka a Motorsportnak. „Nem egszen rtem, mi trtnt ezen a htvgn a Mercedessszel, de k nyilvnvalan egy nagyszer csapat. Viszont gy gondolom, hogy amennyiben Lewisnak tovbbra is lesznek ilyen problmi, a Ferrari mg lehet a kihvja. Huszont pontot r manapsg egy gyzelem, s ez a miltalunk megszokotthoz kpest rengeteg. s mg ha hihetetlen is a mostani autk megbzhatsga, akkor is elg egy vagy kt hiba, pr kiess, ha kzben a msik nyer, mris utolr. Szval mg kornt sincs ennek vge, ha a Ferrari kpes lesz ennyire versenykpes maradni, az mind szmukra, mind az F1 szmra csodlatos lesz.”
Egy msik korbbi F1-es versenyz, Marc Surer azonban gy vli, Vettelk szuzukai eslyei sokkal inkbb a Mercedestl fggenek. „Hallhattuk, hogy a Mercedes nem volt kpes megfelelen belltani az autjt. Itt minden a plya, az aut s a gumik sszhangjrl szl. Szingaprban pedig a lgy s a szuperlgy keverkeket hasznltk, ami nyilvnvalan jt tett a Ferrari vezethetsgnek” – indokolta Vettelk mlt htvgi szrnyalst. „Mindig van remnysugr, de ha megnzzk a kvetkez plykat, elgg irrelisnak tnik a bajnoki sikerk. A Mercedes lesz a bajnok, ezt mr aligha lehet elvenni tlk.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfnke szintn ktelkedik abban, hogy a Ferrari tartani tudja a szingapri tempt – elmondsa szerint sajt csapata formaingadozsa is jl pldzza, mennyire meghatrozzk az erviszonyokat az egyes plyk, valamint az adott htvgken hasznlt gumik. „Kt hete mg a Sauberekkel harcoltunk, ezen a htvgn viszont a pole pozcirt s a gyzelemrt. Mindebbl jl lthat, mennyire befolyssal van a plyk karaktere az aut teljestmnyre” – rvelt a brit.
Ahol az aut igazn elemben van
Ami Szuzukt illeti, gyors kanyarjaival valban az aerodinamikailag kifinomult, s emellett ers motorral is rendelkez Mercedes kezre jtszhat – csakgy, mint a kt legkemnyebb keverk, melyek idnknt komoly fejtrst okoznak a Ferrarinak. A mlt htvge gyztese ugyanakkor ettl fggetlenl nagyon vrja a japn versenyt. „Szuzuka a versenyzk egyik kedvenc plyja, mivel annyira gyors s ritmusos, sok nagy sebessg kanyarral, klnsen az els szektorban lv S-kanyarokkal” – nyilatkozta Vettel.
„Az ember itt tnyleg gy rzi, a hatron tncol, s ilyenkor rendkvl elevennek rzi az autjt. A plya nagyon eltr a tbbi helyszntl: sok gyors kanyarja van, de van pr lass is. Ez annyit jelent, hogy nem knny megtallni a megfelel utat a belltsok tern. Muszj teht kompromisszumokat ktni.”
Az az elv, ami Szingaprban rvnyes volt, s amely Vettel szmra legutbb sikert hozott, ugyanakkor a kavicsgyakkal s fves bukterekkel tarktott, rgi vgs japn plyn is l: „Itt igazn jl kell rezned magad az autban ahhoz, hogy komolyan tmadni tudj” – llaptotta meg Vettel. „Mint minden plyn, termszetesen Japnban is fontos lesz az idmr edzs, de itt azrt mr lehet elzni – ezt szmos alkalommal lthattuk. A legjobb hely erre a sikn, ami a clegyenes fel vezet, ahol pedig a DRS-t is lehet hasznlni. ltalban izgalmas futamokat lthatunk itt, klnsen amikor esik az es” – magyarzta az idn mr hrom futamgyzelemnl jr klasszis.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.