Hrek Sebastianrl ( news ) |
#Zoom20162016.01.30. 14:49
Sebastian Vettel fotja a Zoom 2016 jtkonysgi esemnyre.
"ltalban a mormotk a bks hegyvidki terleteken tallhatak meg. Nagyon jl tudnak rejtzkdni. Ha ltni vagy hallani akarunk egyet, akkor nyugodtnak s trelmesnek kell lennnk. Ahogy ezek az llatok, gy n is nagyon lvezem a bkt s a csendet a hegyekben.."

Sebastian Vettel s Mamma Rossella2016.01.30. 14:36
A Ristorante Montana tteremben az albbi kp van kirakva.

Wolff szerint van egy nagy elnye a Ferrarinak velk szemben2016.01.29. 06:43
Toto Wolff gy rzi, a Ferrari helyzeti elnnyel vg neki a 2016-os szezonnak, miutn nluk – a Mercedesszel ellenttben – egyetlen versenyzre koncentrl a csapat.
Ugyan lehetetlen megjsolni, miknt alakul majd a 2016-os vilgbajnoksg, nagy vonalakban azonban kt forgatknyv tnik a legvalsznbbnek: vagy folytatdik a Mercedes uralma, s a vgs gyzelemrt immron harmadik ve vv klncsatt Lewis Hamilton s Nico Rosberg, vagy flzrkzik a Ferrari, s belekp a nmet rivlis levesbe.
Akrhogy is lesz, taln mindkt esetben van esly izgalmas kzdelemre. Niki Lauda szerint legalbbis ha hzon bell dl el a bajnoki cm sorsa, a tavaly v vgre megtltosod Rosberg ezttal sokkal komolyabb ellenfele lesz Hamiltonnak, mint 2015-ben volt. „A prharcuk hevesebb lesz, mert Nico a vgn megmutatta, mit tud” – jsolta az Auto Bild Motorsportnak a cmvd csapat tancsadja. „De Lewisnak sem lesz gondja a motivcival. J, hogy kt ilyen ers versenyznk van, egyttesen elrbb viszik a csapatot.”
Lauda kollgja s honfitrsa, Toto Wolff azonban attl tart, hogy ez a heves prharc ezttal mg htrnyukra is vlhat. „Aggdunk amiatt, hogy Vettel s trsai ebbl hasznot hznak majd” – fogalmazott a sportigazgat, aki szmol a Ferrari felzrkzsval. „Nlunk sokkal kiegyenltettebb a kt versenyz kztti kzdelem, mint a Ferrarinl, ahol teljesen egyszer a helyzet: van egy els szm s van egy msodik szm. Ez helyzeti elnyt jelent szmukra” – fokozta le vzhordnak Wolff a Vetteltl az elz vben sima veresget szenved Kimi Rikknent.
„A Ferrari visszatallt a rgi nmaghoz. Hogy Vettel kpes gyorsan vezetni, arrl flsleges vitzni. Hogy hes a sikerre, s kpes elrbb vinni a csapatt, arrl is. Vettel egy veszlyes ellenfl” – erstette meg a vrs fenyegetst Lauda is.
Hogy sajtjaitl mindekzben mit vrhat, Wolff mg maga sem tudja. „rdekes a helyzet. Nico 2015 vgn dominlt. Komolyan nem tudom, mi jtszik nagyobb szerepet az nbizalom tern: Lewis bajnoki cme, vagy Nico hajrban ltott gyzelmi sorozata?” – vakarta a fejt. Vgl pedig elrebocstotta, tovbbra sem terveznek beleszlni kt versenyzjk csatjba. „Amg az nem tesz rosszat a Mercedesnek, egytt tudok lni vele” – jelentette ki.
Jelents vltozs a Ferrari festsn?2016.01.28. 17:28

Olaszorszgi pletykk szerint az elz vhez kpest vltozs vrhat az idei Ferrari kinzetben: jra hangslyosabb vlik a fehr szn?
A Scuderia ugyan egyelre nem sok informcit kzlt idei versenygprl, az istll hazjban egyre tbb pletyka terjed arrl. Mr tbbszr is megrtuk, hogy vrhatan aerodinamikai s motorfronton is komolyabb jtsok rkeznek az olaszoktl, most pedig mr az is flmerlt, hogy a versenygp sznezse is jelents mrtkben mdosul.
Egyes forrsok szerint az egyelre csak 667-es programnv alatt fut jrgnyon jra hangslyosabb szerepet kaphat a fehr szn, amely a korbbi vtizedekben tbbszr is jellemz volt Maranellban. Az 1970-es vekben, Niki Lauda idejn a piltaflke mgtti s fltti rsz fehrre volt festve, mg az 1990-es vek elejn szintn lthattunk a fszponzor Marlboro miatt felfestett fehr svot a motorbortson. A dohnycg a mlt vben hossz tvra meghosszabbtotta tmogati szerzdst a Scuderival, s felttelezsek szerint ennek is lehet kze az esetleges vltoztatshoz.
Br ezen pletykt rdemes fenntartsokkal kezelni, az interneten mr tbben ellltak tletekkel az aut j klseje kapcsn.
Sebastian Vettel s Kimi Rikknen idei versenygpt a hrek szerint februr 19-n az interneten keresztl mutatjk majd be – az istll ugyanakkor mg ezt a dtumot sem erstette meg hivatalosan.

Ennyit keresnek a Forma-1-es versenyzk2016.01.28. 17:19
Ismt megjelent egy lista a Forma-1-es versenyzk fizetsrl: az sszests szerint jelenleg a Ferrari nmet klasszisa, Sebastian Vettel keresi a legtbb pnzt, de a McLaren-Hondt erst Fernando Alonso s a cmvd vilgbajnok, Lewis Hamilton sem panaszkodhat.
Br pontos informcikat valsznleg a folytatsban sem kapunk a Forma-1-es piltk brezsrl, a klnbz sportoldalak vrl vre sszelltjk listikat a mezny tagjainak fizetsrl. A legutbbi, tbb portl ltal is kzlt kimutats nemcsak a versenyzk alapbrt tartalmazza, hanem a klnbz, elssorban a teljestmny utn jr bnuszokat is.
Mivel arrl sincs konkrt informcii, mekkora ezeknek a bnuszoknak az sszege, azt is nehz megllaptani, melyik versenyz vezeti jelenleg a „kereseti listt”. Az idzett cikk a Ferrari klasszist teszi az lre, aki 2015-ben 50 milli dollrt kapott a vrsktl, 2016-ban s 2017-ben pedig 30-30 millival gazdagodhat. Ez nmagban mg nem lenne elg az „elssg” megszerzshez, a klnbz pluszpnzekkel egytt azonban mr a ngyszeres vilgbajnok szmt a legjobban keres piltnak.
A msodik Fernando Alonso; maximum 40 millit kaphat a McLarentl, ez az sszeg azonban a bnuszokkal egytt rtend, csapata gyenglkedse miatt azonban valszntlen, hogy ezekbl mindet megkapja. A harmadik helyre Lewis Hamiltont tettk, aki 31 milli dollros alapfizetst kap a Mercedestl, a bnuszok sszege pedig legfeljebb 10 milli lehet. Rajtuk kvl Kimi Rikknen, Nico Rosberg s Jenson Button tehet zsebre tbbet 10 milli eurnl.
A versenyzk fizetse:

Pirelli: rendkvli tallkoz a gumik miatt!2016.01.28. 17:14
A Pirelli krsre hamarosan rendkvli tallkozt tartanak a Forma-1 vezeti, hogy megvitassk a gumiabroncsokkal kapcsolatos aggodalmaikat s konkrt terveket dolgozzanak ki a kvetkez vekre. gy tnik, mr Bernie Ecclestone sem ellenzi a tartsabb gumik bevezetst.
Az olasz cg abroncsai hossz ideje lland vitk trgyt kpezik; sokan azrt kritizljk ket, mert a gumik nem elg tartsak, mg a sport irnyti a 2016-os szezon eltt is gyorsabban kop abroncsokat krtek tlk, ezekkel szeretnk ugyanis megfszerezni a futamokat s vltozatosabb tenni a csapatok stratgiit. A versenyzk rdekvdelmi szvetsgt, a GPDA-t irnyt Alexander Wurz ekzben jelezte, a piltkra msra vgynak!
A versenyzk tartsabb, ersebben ignybe vehet abroncsokat akarnak, hogy a futamok sorn vgig padlgzzal haladhassanak. Mario Isola, a Pirelli versenyigazgatja nemrg elrulta, cge nem zrkzik el a piltk javaslattl, az irnyvlts eltt azonban a sport vezrkarval is egyeztetnie kell. Most a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) irnyt Bernie Ecclestone is versenyzk mell llt, noha eddig volt a gyorsan kop abroncsok legnagyobb rajongja. A brit szakember a BBC egyik munkatrsnak elmondta, a „legtbb versenyz” vltoztatna, pedig „maximlisan tmogatja” ket.
A napokban felmerlt egy msik, a gumiszlltval kapcsolatos problma: a jelenlegi koncepci alapjn ksztett abroncsok lltlag nem fogjk brni a megnvekedett terhelst a 2017-es szablyvltoztatsok utn (az autk a tervek szerint tbb msodperccel gyorsabbak lesznek). Hogy a felvets nem alaptalan, azt egy magas beoszts bennfentes is megerstette, aki neve elhallgatst krve azt mondta a BBC-nek: „a problma komoly, az emberek pedig tnyleg idegesek”.
Az emltett problmk miatt a Pirelli krsre hamarosan rendkvli tallkozt tartanak a Forma-1 vezeti; a megbeszlsen a csapatvezetk s a piltk is rszt vehetnek s ismertethetik ignyeiket. A cl az, hogy megegyezzenek a jvben kvetend irnyvonalrl s megalkossk a cg j stratgiai tervt. „Felkszltnk arra, hogy a Forma-1 ignyeinek megfelelen cselekedjnk” – nyilatkozta Paul Hembery, a beszllt sportigazgatja. „Ezeket az ignyeket azonban a versenyzknek, a csapatoknak s a szervezknek is elfogadhatnak kell tartaniuk. Egyrtelm irnyvonalra van szksgnk, ksbb pedig arra, hogy minden megoldst letesztelhessnk” – tette hozz.
A tallkozra februr 2-n kerl sor, a helyszn pedig Miln lesz; Ecclestone ezzel kapcsolatban elmondta, remnyei szerint tbb lcsapat s az lcsapatok pilti is tiszteletket teszik, hiszen mindenkppen szksg van olyan versenyzk javaslataira, akik „jl teljestenek s kpesek arra, hogy folyamatosan a hatron autzzanak”. A 85 ves brit zletember hangslyozta, azrt is vrja a csapatok s a piltk megjelenst, mert „a trgyalson nem egy hrnk, hanem a Pirelli els embere kpviseli majd a cget”. Mivel az egyezkeds most veszi kezdett, valszntlen, hogy mr 2016-ban visszatrnek a tartsabb abroncsok, 2017-ben viszont jelents talakuls kvetkezhet.
Diadal Ausztrliban? Vettel semmit sem akar elkiablni2016.01.26. 20:48

Noha a franciaorszgi teszt csak az abroncsokrl szlt, azaz a rsztvev piltk s csapatok papron nem profitltak belle, Sebastian Vettel rlt, hogy ismt autba lhetett. A ngyszeres vilgbajnok a gyakorls helysznn a Ferrari elnknek elvrsrl is beszlt.
Br a hivatalos tesztszezon kezdetre mg vrni kell, Vettel kedden mr msodik alkalommal lhetett Forma-1-es aut volnja mg a 2016-os naptri vben. A mlt hten Olaszorszgban vezette a 2014-es modellt, most pedig Franciaorszgban kapott lehetsget, ahol a tavalyi gppel krzhetett. A gyakorls sorn sszesen 134 krt teljestett, ideredmnyt pedig egyik ellenfl sem tudta megjavtani, igaz, ez most a „szokottnl” is kevesebbet jelentett, hiszen ez a teszt a gumikrl szlt.
Vettel ennek ellenre lvezte a gyakorlst. „Mindig hasznos s mindig szrakoztat Forma-1-es autt vezetni” – nyilatkozta a leints utn. „Klnsen akkor, ha egsz nap vizes a plya. Az igazn mks! Tbb prototpust, tbb klnbz gumiabroncsot is kiprbltunk, szval klnbz eredmnyek szlettek. Azt mg nem tudjuk, ezek kzl az abroncsok kzl melyiket hasznljuk majd a folytatsban. Ez a teszt vak volt. Persze van elkpzelsed arrl, melyik gumi volt az j s melyiket hasznltuk mr tavaly is, viszont azt nem tudjuk, mi kvetkezik ezutn” – magyarzza.
„Voltak gumik, melyek jobban mkdtek a plya egyes szakaszain s voltak olyanok is, melyek rosszabbul. Szval, elg sok adatot gyjtttnk, az pedig mr csak a Pirellin mlik, mit kezd ezekkel a feldolgozs sorn. A krlmnyek vgig hasonlak voltak s tbbnyire a teljes esgumit hasznltuk, egy etap sorn viszont feltettk a kzteseket, hogy tisztbb kpet kaphassunk a kett kztti klnbsgrl. Teljesen termszetes, hogy amikor a plya elkezd szradni, az esgumival gondok addnak, de most nem vltozott a plya, szval nem voltak bajok” – folytatja.
A beszlgets sorn termszetesen a 2016-os Ferrari is szba kerlt, ami lltlag alaposan eltr majd eldjtl. A nemzetkzi sajtban megjelen tallgatsok szerint az erforrs s az aerodinamika tern is jelents vltozsokra szmthatunk, az egyik legszembetnbb mdosts pedig az talaktott orrkp lesz, amit a szablyok ltal engedett lehet legrvidebbre terveztek. A ngyszeres vilgbajnoktl ezttal azt krdeztk, ltta-e a szban forg versenygpet. „Azt mr lttam, hogyan kellene kinznie, teljesen sszerakva viszont mg nem!” – jtt a vlasz.
Vgl a Ferrari els embernek kijelentsrl is sz esett: Sergio Marchionne nemrg azt mondta, a bajnok cm sorsa a tli hnapokban dl el, csapatnak pedig Ausztrliban a gyzelemrt kellene harcolnia. Vettel ms vlemnyen van, szerinte nem kell katasztrfaknt tekinteni a kezdsre, ha nem sikerl megszerezni az elssget. „Teljesen termszetes, hogy nyerni akarunk. A csapatban mindenki erre vgyik, s mind egyetrtnk abban, hogy ez a cl. Tudjuk, hogy ez elgg komoly cl, hiszen eddig nagy volt a klnbsg, tavaly viszont jl dolgoztunk. Idn lesznek vltozsok, s a tesztek kulcsfontossgak, de Ausztrlia csak egy a 21 futam kzl. Nagyszer, ha nyerhetnk, de ha nem sikerlhet, a cl az lesz, hogy minl kzelebb legynk hozz, hiszen az v nagyon hossz” – mondta.
A gumiteszt zrnapjn Vettel volt a leggyorsabb2016.01.26. 17:33
A Ferrari nmet piltja, Sebastian Vettel futotta meg a leggyorsabb krt a Pirelli franciaorszgi gumitesztjnek msodik s egyben utols napjn. A rsztvevk ismt az ess abroncsok mkdsrl gyjtttek informcikat.
A htfihez hasonlan a keddi tesztnapon is hrom csapat dolgozott (Ferrari, a Red Bull s a McLaren) a Paul Ricard versenyplyn, piltafronton viszont trtntek vltozsok: a vrsknl Sebastian Vettel vltotta Kimi Rikknent, mg a biksok Daniel Ricciardo helyett ezttal Danyiil Kvjatnak adtak lehetsget; a McLarent ismt Stoffel Vandoorne terelgette. Noha a plyn csak hrom aut krztt, a Pirelli „strbl” 30 szakember figyelte az esemnyeket.
A versenyzk ismt klnbz vizes abroncsokat vittek plyra, azt azonban csak a gumigyr kpviseli tudtk, ki melyik fejlesztst prblgatja. Az olaszok mr korbban leszgeztk, rendkvl fontosnak tartjk ezt a ktnapos gyakorlst, mert eddig nem volt lehetsgk az esgumik tesztelsre, viszont mindenkppen ki szeretnnek fejleszteni egy olyan abroncsot, ami sokkal jobban tapad az eddig hasznltaknl, s cskkentse a felszs veszlyt.
A teszt zrnapjn Vettel futotta a legjobb idt. A Ferrari nmetje (aki idn msodszor lt Forma-1-es autba, miutn a mlt hten Firanban vezette a Ferrari 2014-es gpt) vgig problmamentesen krztt a fellocsolt versenyplyn, az utols percekben pedig a vezetst is maghoz ragadta. t – mindssze egy tizedmsodperces htrnnyal – Kvjat kvette, aki egy egyelre meg nem nevezett hiba miatt id eltt befejezte a gyakorlst, igaz, a Red Bull nem sokkal a leints eltt romlott el, a nap nagy rszben teht a fiatal orosz is plyn lehetett.
A tesztnap a McLaren-Honda szmra sem volt teljesen zkkenmentes. Vandoorne (aki tegnap egy motorhiba miatt nem tudta teljesteni a programot) mr a dleltti rkban a garzsban ragadt, a Honda mrnkei pedig azonnal sztszedtk az aut hts rszt. A problmt sikerlt orvosolni, gy a fiatal belga ismt fontos tapasztalatokkal gazdagodhatott: vgl alig maradt el Vetteltl megtett krk tekintetben s tbb idt tlthetett a plyn, mint a nap vgn bajba kerl orosz rivlis. Az eredmnylistn viszont mg kerlt.
Ezzel a gyakorlssal egybknt vgleg elbcsztak a 2015-s versenygpek (a csapatok csak ezeket hasznlhattk, hiszen a Nemzetkzi Automobil Szvetsg nem akarta, hogy jogosulatlan elnyhz jussanak ellenfeleikkel szemben). A felkszls Barcelonban, az els hivatalos tli teszt alkalmval folytatdik, ahol a legtbb csapat mr idei versenyautjval gurul plyra. Kivtel a Sauber lehet, k ugyanis a hrek szerint a 2015-s modell talaktott verzijval kezdik a gyakorlst.
A franciaorszgi gumiteszt msodik napjnak vgeredmnye
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|