Sebastian Vettel az alábbi videóban (képre kattintva érkezik a videó) olyan kérdésekre válaszolt, hogy hogyan hívták az első autóját, ki állt fel vele együtt 2008-ban Monzában a pódiumra.
Kimi Räikkönent ideális csapattársnak tartja, saját „dühkitöréseit” pedig nem tekinti megvetendőnek Sebastian Vettel. 2016-os szezonjukra viszont nem büszke.
Az idei volt a második olyan teljes F1-es szezonja Sebastian Vettelnek, amelyet győzelem nélkül volt kénytelen lezárni. Pedig a Ferrarival előzetesen a bajnoki címet, a Mercedest vették célba – végül azonban csak a harmadik hely jutott nekik a csapatversenyben, míg a német 4. lett az egyéni bajnokságban.
Túl magasra tették volna a lécet 2016-ban? „Mondhatjuk, hogy igen, de a téli felkészülésünk nagyon jól sikerült” – felelte a svájci Blick kérdésére a német versenyző. „Jók is voltak a megérzéseink, de végül mégsem sikerült olyan jól az év. Egyszerűen túl sok hiányzott idén, a gumik, a leszorítóerő, a megbízhatóság terén is. Dolgozunk ezeken. Ha az előző évet másodikként zárod, a következő évben nem lehetsz elégedett a harmadik hellyel.”
Vettel úgy véli, több volt idei évükben, mint amit kihoztak belőle – és ez mindannyiuk felelőssége. „Elég hullámzó szezon volt ez, amely során sok pontot ajándékoztunk el. Malajziában az én hibámból, Bahreinben viszont már el sem tudtam rajtolni. Ausztriában pedig defektem volt. Nem hiszek a balszerencsében és a szerencsében, de bizonyos dolgok semmiképp sem segítettek minket. Nem is tudom, hány szombaton kellett váltót cserélnünk. A büntetésekkel pedig rajthelyeket vesztettünk, ami a vasárnapot is meghatározta. Egy ilyen hendikepet ledolgozni nem mindig sikerülhet.”
„Jobbak voltunk, mint az eredményeink. A csomagunk egésze viszont nagy dolgokra mégsem volt alkalmas. Ezen nem is lehet vitázni. A Red Bull-lal azonban szerintem egy szinten vagyunk” – vélekedett.
De legalább a csapaton belül nem voltak feszültségek, ami szerinte Kimi Räikkönennel való harmonikus kapcsolatukat dicséri. „Igen, ez szerintem kölcsönösen megnyugtat mindkettőnket. Nem állunk sem egymás, sem a csapat útjába. Így ideális” – állapította meg.
Persze bosszankodni így is elég sokszor hallhattuk őt a versenyhétvégéken – más kollégák miatt. Rádiós káromkodásai, dühöngései miatt kapott is hideget-meleget. „Nem is tudom, én mindig próbálok önmagam lenni. Még sosem tettem szájkosarat a számra. Egyeseknek ez nem tetszik. Én azért vagyok itt, hogy versenyezzek, ennél többet nem tehetek” – mondta a kritikákról.
Külön felhívták azonban a figyelmét arra, hogy Charlie Whiting versenyigazgatót egy bizonyos helyre küldte el Mexikóban, míg Fernando Alonsót egyszerűen idiótának nevezte. „Ez csak emberi megnyilvánulás. Ha folyamatosan a határon vagy, nem maradhatsz mindig nyugodt és tényszerű. A normál élet is ilyen. Ha mindig csöndes és összeszedett lennék, minden unalmas lenne. Mansell is nevezte idiótának Sennát” – védte meg önmagát.
A Ferrarinál azért abban reménykednek, hogy 2017-ben a lehető legkevesebbszer kell az elégedetlen Vettelt hallgatniuk a rádióban. A szabályváltozások újra átrendezhetik az erősorrendet. „Ez egyszerre kockázat és esély is egyben. Keveredés lesz, a különbségek pedig újra megnőnek. A szabályváltozásoknál mindig így van. A célunk még mindig a bajnoki cím, még ha az elmúlt két évben nem is tudtuk elérni ezt. Csapatként viszont összekovácsolódtunk. Reméljük, hogy ennek hamarosan a gyümölcsét is élvezhetjük. De ígérni nem fogok semmit” – tekintett előre Vettel.
Ha idén nem is, 2018-ban opcióként tekinthet Sebastian Vettelre a Mercedes? Nico Rosberg távozása a honfitárs helyzetét is alapjaiban megváltoztathatja Maranellóban.
A négyszeres világbajnok már akkor igyekezett világossá tenni, hogy nem áll szándékában elhagyni a Ferrarit, amikor először fölvetődött, akár ő is lehet Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. „Nem titok, nekem és Kiminek is szerződésünk van a Ferrarival 2017-re” – jelentette ki. Később pedig azt is leszögezte, továbbra is az a legfőbb célja, hogy világbajnok legyen a vörösökkel.
A német Auto Bild Motorsport most mégis arról számolt be, Sebastian Vettelnek lehet esélye a Mercedes ülésére – igaz, csak 2018-tól. Értesülésük szerint akárkit is választanak a következő évre Lewis Hamilton mellé, mindössze egyetlen évre szóló szerződést kap majd – aztán újra mérlegelik majd lehetőségeiket. „Akkor több neves versenyző is szerződés nélkül lesz már” – nyilatkozta a Sport Bildnek Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója. És azt is hozzátette: „Az olyan versenyzőket, mint Vettel, számításba kell vennünk.”
Mindez persze még távolról sem jelent semmit. Nemrég Fernando Alonsóról is ugyanezt nyilatkozta Wolff, ám hamar kiderült, esélyük sincs a spanyol megszerzésére. És nem kizárt, hogy most is inkább a Ferrari bosszantása volt a célja…
Bármennyire is pletykaszagú egyelőre a történet, a Scuderia szempontjából mégsem árt elgondolkodni a lehetőségen. Maurizio Arrivabene az ősszel még azzal került a figyelem középpontjába, hogy jelezte, nem magától értetődő Vettel szerződéshosszabbítása. A csapatfőnök elmondta, ráérnek még ezen gondolkodni, a legfontosabb, hogy versenyzőjük hozza azt a teljesítményt, amit elvárnak tőle. Nico Rosberg visszavonulása viszont új helyzetet teremtett: a Ferrari már nem engedheti meg magának, hogy bizonytalanságban tartsa Vettelt, mert előtte új lehetőségek nyílhatnak meg.
Erre figyelmeztetett Gerhard Berger is. „Hirtelen nyomás nehezedik a Ferrarira. Vettel nagyon körültekintően meg fogja vizsgálni, hogyan fejlődik a Ferrari, és nem fog sietni a hosszabbítással. Biztosan észben tartja majd, hogy 2018-ban lehetősége lehet a Mercedeshez szerződni. A Ferrarinak most mindent bele kell adnia, hogy ne veszítse el őt” – mutatott rá az osztrák exversenyző.
Bár annak ismeretében, hogy Vettelnek gyerekkori álma volt a Ferrari, nehéz elképzelni, hogy három szezon után csak úgy hátat fordítson Maranellónak. Ám az idei szezon második felében érzékelt kedvetlensége azt mutatja, ha a csapat helyzetét kilátástalannak érzékeli, talán mégis elgondolkodhat a váltáson.
És azzal Sergio Marchionne is tisztában van, hogy még egy ilyen nyeretlen szezon már nem fér bele versenyzőinél. „Két élversenyzőnk van, és nem tudom, mi történik majd 2017-ben. Sok múlik azon, hogyan teljesítünk jövőre. Ha úgy, mint 2016-ban, akkor nehéz lesz vonzónak maradni az élversenyzők számára” – jelentette ki a közelmúltban a márka elnöke.
Az Autosport magazin munkatársai szokásukhoz híven idén is összeállították az év legjobb Formula-1-es versenyzőinek listáját. Sebastian Vettelt a 7. helyre sorolták be. Az ÉV forma 1 versenyzője pedig Daniel Ricciardo lett.
Íme a TOP10 :
1. Daniel Ricciardo
2. Lewis Hamilton
3. Max Verstappen
4. Nico Rosberg
5. Fernando Alonso
6. Carlos Sainz 7. Sebastian Vettel
8. Valtteri Bottas
9. Nico Hülkenberg
10. Sergio Perez
Azok a 8 bites játékok! Max Verstappen nem valószínű, hogy emlékszik rájuk, a Forma–1 hivatalos honlapja viszont nosztalgiázott kicsit, s elkészítette a 2016-os szezon rendhagyó összefoglalóját. Remekül sikerült!
Olasz források szerint teljesen új motort tervez 2017-re a Ferrari. Az idei megbízhatósági problémák után áthelyezik a hangsúlyt egy új területre.
Önmagához képest radikálisnak mondható változtatásokkal vágott neki a Ferrari a 2016-os szezonnak, szemléletváltásuk pedig erőforrásuk kialakítására és elrendezésére is kiterjedt. Az olaszok a múlt télen főként a turbófeltöltő és az energiavisszanyerő-rendszerek teljesítményét igyekeztek növelni.
Sikerült is jelentősen növelniük a turbó maximális nyomását, ám rendszerük túl törékeny volt ahhoz, hogy azt a várt hatásfokkal tudják használni. A téli teszteken folyamatosan megbízhatósági problémákkal küszködtek, később pedig vissza kellett fojtaniuk teljesítményüket ahhoz, hogy ne menjen tönkre a motorjuk. Bár év közben fokozatosan javítgatták hajtóegységüket, a korábban a tesztpadon kapott számokat így sem tudták produkálni a versenypályán, az MGU-H-juk sem hozta a várt teljesítményt, az elemek újratöltése pedig rendre problémát okozott számukra a versenyek során.
A Motorsport olasz kiadásának munkatársa, Franco Nugnes úgy tudja, a motorrészleg vezetője, Lorenzo Sassi emiatt úgy döntött, a 2017-es erőforrásnál visszalép egyet, és tervezést tekintve inkább visszatér a 2015-ben járt bevált útra. A fejlesztés középpontjába a turbó helyett újra a belső égésű motor kerülhet, a cél pedig a teljesítmény és a hatékonyság jelentős növelése. A Mercedes által is alkalmazott előkamrás gyújtásrendszerüket fejlesztik tovább, újratervezik a motor égésterét, növelik a befecskendezés nyomását (a maximálisan engedélyezett 500 bar közelébe), és ezzel megpróbálják végleg eltüntetni a köztük és a Mercedes között meglévő teljesítménykülönbséget.
Miután 2017-ben már nem lesz módosítópont-rendszer, a gyártóknak a szezon során nagyobb fejlesztésekre is lehetőségük lesz, akár mind a négy erőforrásuk eltérő lehet. Nagy kérdés persze, hogy az ezen a téren elért nagy fejlődés mekkora súllyal esik latba egy, az aerodinamikát újra előtérbe helyező évadban.
Vasárnap kezdődött el a Forma 1 2016 szezon ismétléssorozata az Ausztrál Nagydíjjal! December 31-ig minden nap, késő este a 2016-os évad Forma-1-es futamai az M4 Sporton!
2016. december 13. /kedd/ 22:30 Forma-1 (ism.) Kínai Nagydíj - Futam
2016. december 14. /szerda/ 22:45 Forma-1 (ism.) Orosz Nagydíj - Futam
2016. december 15. /csütörtök/ 22:50 Forma-1 (ism.) Spanyol Nagydíj - Futam
2016. december 16. /péntek/ 23:05 Forma-1 (ism.) Monacói Nagydíj - Futam
2016. december 17. /szombat/ 23:55 Forma-1 (ism.) Kanadai Nagydíj - Futam
2016. december 18. /vasárnap/ 22:35 Forma-1 Azeri Nagydíj futam
2016. december 19. /hétfő / 23:25 Forma-1 Osztrák Nagydíj - futam
2016. december 20. /kedd / 22:25 Forma-1 Brit Nagydíj - futam
2016. december 21. /szerda / 22:15 Forma-1 Magyar Nagydíj - futam
2016. december 22. /csütörtök/ 23:15 Forma-1 Német Nagydíj - futam
2016. december 23. /péntek/ 22:15 Forma-1 Belga Nagydíj - futam
2016. december 24. /szombat/ 22:15 Forma-1 Olasz Nagydíj - futam
2016. december 25. /vasárnap/ 21:05 Forma-1 Szingapúri Nagydíj - futam
2016. december 26. /hétfő/ 22:15 Forma-1 maláj Nagydíj - futam
2016. december 27. /kedd/ 23:05 Forma-1 Japán Nagydíj - futam
A Pirelli kiadta szokásos év végi statisztikai összefoglalóját, melyből megtudhattuk, melyik pilóta hajtott végre a legtöbb előzést és állított fel ezzel új rekordot, kit hagytak le legkevesebbszer és hány gumit gyártottak a szezonra, de az is kiderült, mennyi pizzát sütött a cég szakácsa.
GUMIK:
· A Pirelli összesen 42,792 gumiabroncsot szállított a 2016-os évben.
· Ezek közül 38,112-t a versenyhétvégékre, és 4680-at a tesztekre.
· Az elkészült abroncsok közül 28,188 volt sima felületű, és 14,604 vizes/köztes.
· Összesen 15,652 abroncsot használtak el a hétvégéken: ebből 13,844 volt sima, és 1808 vizes/köztes.
· Az egyes keverékekkel megtett maximális kilométerek (a teszteket nem számítva):
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel