Hírek Sebastianról ( news ) |
Európa Nagydíj: Így értékelt Vettel2016.06.19. 17:26
Sebastian Vettel (Ferrari) – 2. hely
„Nem is tudtam, hogy mire számítsak. A pálya kiváló volt. Nagy megtiszteltetés volt rajta versenyezni, és nagyon szép volt a fogadtatás. Nagyon jól fel kell szerelkeznie az embernek, elég gyorsak a kanyarok, és nagyon közel van minden fal. Ma jó munkát végeztünk. Tegnap este kiderült, hogy kezd életre kelni az autó. Pénteken egy kicsit botladoztunk. Ez most már zsinórban a második dobogós helyezésünk, Kanada után ismét itt vagyunk. Sok pontot szereztünk – annak ellenére, hogy kicsit más volt ez a hétvége, mint a múlt hét. A kocsi tempója jó, és fejlődünk. Élveztem a lassabb és a gyorsabb részek váltakozását, a lassúakban különösen agresszíven kellett támadni a rázókövet. Nagyon könnyű hibázni, ennek ellenére biztosan sokan veszítettek sok pénzt azzal, hogy nem jött be a biztonsági autó. Én is elvesztettem a fogadást.”
Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva
Rosberg újra nyert, Hamiltonon kifogtak a programok2016.06.19. 16:41
Nico Rosberg visszatért a győztesek útjára, és megszerezte pályafutása 19., idei 5. győzelmét. Sebastian Vettel lett a második, Sergio Pérez a pályán szerezte meg a harmadik helyet Kimi Räikkönentől. Lewis Hamilton elveszett a motormódok útvesztőjében, és 15 ponttal nőtt a hátránya.
A Mercedes versenyzője, Nico Rosberg nyerte az első bakui futamot, mely az Európa Nagydíj név alatt indult hódító útjára.
Bár a GP2-es futamok után rendkívüli izgalmakra számított a közönség, a királykategória képviselői visszafogottabban kezelték a kemény helyzeteket, s ennek okán végül is nemhogy több, de egyetlen egy biztonsági autó periódus sem volt a verseny során.
Elmaradt a megjósolt Lewis Hamilton-féle felzárkózás is, noha ezért valószínűleg inkább a Mercedes autója tehető felelőssé, melyre a brit bajnok szinte az egész futamon panaszkodott.
A háromszoros világbajnok a verseny egy szakaszán segítséget próbált kicsikarni a csapatától, ám a rádiós támogatás meglehetősen korlátozva van a szabályok által, így csupán a bosszankodás, és végül ahogy tegnap mondta, a kármentés maradt. Hamilton végül a 10. helyről startolva az 5. helyen ért célba.
Előtte az a Kimi Räikkönen végzett, aki időbüntetéssel futotta a versenyt, mivel egyik előzésénél a célegyenesben ráfutott a bokszba vezető fehér vonalra, és ezért 5 másodpercet hozzáadtak az időeredményéhez.
A végjátékban egyébként a Force Indiás Sergio Pérezzel harcolt, aki az utolsó körben előzte meg a finnt, de valójában ha az előzés nem történik meg, akkor is a negyedik pozícióban intik le a Ferrari versenyzőt.
Räikkönen Hamiltonhoz hasonlóan nem volt teljesen kibékülve az autójával, s ahogy a brit, ő is kért volna segítséget, de a csapata neki sem adhatott információt. Még egy igenre, vagy egy nemre sem volt lehetőség, ami nagyon bosszantotta a 36 éves versenyzőt.
Sergio Pérez viszont nagyon boldog volt. Monaco után ismét dobogóra állhatott a mexikói, akinek ez pályafutása hetedik dobogós helyezése volt.
A második pozícióban Sebastian Vettelt intette le a kockás zászló, aki a futam elején a csapatával szembe menve hozott döntést arról, hogy nem áll ki korán kereket cserélni. A Ferrari a korán kiálló Daniel Ricciardóra próbált koncentrálni, de a német bajnok azt mondta, remekül áll a gumijaival, nem szeretne cserélni. Végül bejött Vettel „rizikója”.
A futamot tehát Nico Rosberg a pole-ból induva nyerte meg, gyakorlatilag már a starttól kezdve lőtávolon kívülre kerülve az őt követőktől, és egy kicsit ismét meglógva márkatársától, Hamiltontól.
A németnek 141 pontja van, míg Hamilton 5. helye 10 pontot ért, és ezzel 117 egységgel a második a ranglistán. A Mercedes versenyzőit a két Ferrari követi, Vettel 96 ponttal, míg Räikkönen 81-et számlál.
Az Európa Nagydíj végeredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1 ó 32 p 52,366 mp
2. Sebastian Vettel Ferrari +16,696 mp
3. Sergio Pérez Force India-Mercedes +25,241 mp
4. Kimi Räikkönen Ferrari +33,102 mp
5. Lewis Hamilton Mercedes +53,335 mp
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 00,886 mp
7. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +1 p 09,229 mp
8. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +1 p 10,696 mp
9. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +1 p 17,708 mp
10. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 25,375 mp
11. Jenson Button McLaren-Honda +1 p 44,817 mp
12. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
14. Kevin Magnussen Renault +1 kör
15. Jolyon Palmer Renault +1 kör
16. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 kör
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
18. Rio Haryanto Manor-Mercedes +2 kör
19. Fernando Alonso McLaren-Honda kiesett
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes kiesett
21. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari kiesett
22. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari kiesett
Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva
Vettel nem érti, honnan a Ferrari nagy hátránya2016.06.19. 08:59
Sebastian Vettel arra kéri a Ferrarit, vizsgálja meg, minek köszönhető, hogy a megszokottnál nagyobb a Mercedesszel szembeni hátrányuk Bakuban.
A Red Bull-lal most is nagy csatát vívta, a Mercedes azonban ismét külön ligában versenyez. Miközben a Ferrari Kanadában minden korábbi hétvégénél közelebb került a címvédőhöz, Bakuban nem kevesebb mint 1,2 másodperccel maradtak le tőlük.
Sebastian Vettel nem titkolta, meglepte ez a lemaradás. „A péntekhez képest nagyot léptünk előre. Nagyon le voltunk maradva, de az autónk nagyot javult. Viszont igen, összességében nem néz ki túl jól a Mercedesszel szembeni hátrányunk. Rá kell jönnünk, miért alakult így. Tudjuk, hogy az autónk gyors, a múlt héten kiderült. De ez egy másik pálya, más körülményekkel. Nem ideális a helyzet. De legalább sikerült jó pozícióba kerülnünk, és holnap bármi megtörténhet.”
Bár a Force India és a Williams, valamint a Manor szokásosnál jobb formája egyértelműen azt mutatja, a Mercedes-motoros autóknak kedvez a 2 kilométer hosszú padlógázos szakasz, Vettel mégsem hiszi, hogy a Ferrari erőforrásán múlna ez a hátrány. „Ha megnézzük a különbséget, nem hiszem, hogy ezt mondani fair lenne. Erős a motorunk. Nagyot javultunk ezen a téren. Tudom, hogy nem ezen a téren veszítünk sok időt, sok kanyar is van” – figyelmeztetett. „Szerintem egyszerűen nem tudjuk ugyanazt kihozni az alacsony tempójú kanyarokban, mint a többiek, mint például a Force India. Ezt kell megértenünk, mert tudjuk, hogy gyors az autónk, de valamiért mégis szenvedünk vele kicsit.”
Vettel most abban bízhat, hogy Kanadához hasonlóan újra villámrajtot vehet a pálya tiszta oldaláról, s így még megnehezítheti a Mercedes dolgát is. „Igen, ez lehetséges. Minden attól függ, mit csinálnak a többiek. Egész hétvégén jók voltak a rajtgyakorlataink. Holnap is jó rajtra lesz szükségünk. A tiszta oldalról indulok, meglátjuk. Hosszú verseny lesz, de a rajt valóban meghatározó lehet” – tekintett előre a négyszeres bajnok.
Vettel ezredre azonos időt futott Ricciardóval – ő húzta a rövidebbet2016.06.18. 17:20
Ezredre azonos időt autózott az időmérő edzés Q3-as felvonásában Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo – a német húzta a rövidebbet…
A Ferrari bajnoka Lewis Hamilton balesetéig még volt csapattársa előtt állt, ám a piros zászlós megszakítást követően csak az ausztrál mögé tudott fölsorakozni a boxutcában – végül emiatt maradt le a harmadik rajtkockáról. Mivel pontosan ugyanolyan időt autózott, mint Daniel Ricciardo, ilyen esetekben mindig az a kedvezményezett, aki előbb teljesíti körét.
Vettel szerencséje a szerencsétlenségben, hogy Sergio Pérez váltócsere miatt kapott büntetésével így is megkaparinthatja a harmadik rajtkockát – a pálya tisztább oldalán. „Nincs választásom, de ha mégis lenne, mindenképp a harmadik helyet választanám a negyedik helyett. Itt még inkább, mert a pole van a tiszta oldalon. Hogy ez mekkora előny, nem tudom megmondani. Az viszont biztos, hogy nem hátrány” – nyilatkozta rajthelyezéséről a Sky Sportsnak.
A Ferrari a szabadedzéseken nem mutatott meggyőző formát, ám az időmérőre sikerült javítaniuk tempójukon. Más kérdés, hogy ezúttal is szoros versenyfutásra kényszerítette őket a Red Bull, miközben Nico Rosberg 1,2 másodperccel verte őket. „Nem lepődtem meg a Red Bull formáján. Inkább az volt meglepő, hogy mi küszködtünk tegnap, és kicsit ma is. Ne feledjük el, hogy egy Force India is legyőzött minket! Sergio nagyon jó ritmust talált itt, az autója is nagyon gyors, de normál esetben előttük kéne lennünk, valamint jóval közelebb a Mercedeshez. Ilyen tekintetben nem lehetünk teljesen elégedettek. De ahhoz képest, ahol tegnap voltunk, sikerült javulnunk – és az, hogy némi szerencsének köszönhetően a harmadik helyről vághatunk neki a futamnak, nem is olyan rossz.”
Vettelt megkérdezték, mit vár a vasárnapi versenytől annak ismeretében, hogy a GP2-es mezőny fele kiesett a versenyen, és számos balesetet, biztonsági autós fázist láthattunk. „Általában annál jobb a helyzet, minél előrébb vagy a mezőnyben. De ez egy hosszú verseny lesz, sok minden megtörténhet. A pálya nehéz, szóval mindenképp nyitva kell tartanunk a szemünket, készenlétben kell állnunk, próbálnunk kell javítani.”
A riporter végül nem tudta megállni, hogy ne kérdezze meg Vettelt arról, tart-e a sirályoktól ezen a futamon is (Kanadában kettő is előtte állt, ami miatt elfékezte magát a versenyen). „Nem láttam sirályt. Viszont Grosjean úgy tudom, elütött egy madarat. Épp előttem történt. Velem ez nem történhetett volna meg. Nyilvánvaló, hogy én elkerültem volna a madarat…” – mondta mosolyogva.
Hamilton sokadik próbálkozásra összetörte autóját – Rosberg megnyerte az időmérő edzést!2016.06.18. 16:14
Hiába nyerte az összes szabadedzést, Lewis Hamilton hibázott az időmérő mindent eldöntő szakaszában, és falnak csapta autóját. Nico Rosberg idén harmadszor az első rajtkockában – mögötte a büntetést kapó Sergio Pérez és Daniel Ricciardo végzett. Az ausztrál ezredre azonos időt futott Sebastian Vettellel.
Az Európa Nagydíj időmérő edzésének első szakasza megmutatta, hogy a Mercedes továbbra is a hétvége favoritja, ám eléggé felemás képet nyújtott a Renault motorok teljesítményéről, melyről Dr. Helmut Marko a hétvége előtt azt nyilatkozta, több mint 1 másodperces hátrányt is jelenthetnek.
A gyári Renault ugyanis kollektíven utolsóként távozott a Q1-ben, ami igen komoly gyengélkedést mutat, ám a gyártó motorjával szerelt Red Bull-lal Daniel Ricciardo az előkelő 4. helyen végzett, és a szintén renault-s szereléssel bíró kistestvér csapat képviselői is közel voltak a „tűzhöz”.
A Q1-ben a gyári Renault-k mellett Marcus Ericsson, Jenson Button és a két Manor távozott.
A kvalifikáció második szakaszának izgalmát az utóbbi időben nagy felzárkózást bemutató Lewis Hamilton szolgáltatta. Néhány perccel a leintés előtt elfékezte az autóját, miközben addigi leggyorsabb köre csak a 10. helyre sorolta őt. Vagyis kérdéses volt, hogy végül benn tudja-e tartani magát az első 10-ben.
Hamilton végül még el tudott menni egy gyorskörre, és habár 1 másodperces hátrányban csapattársához képest, de a 2. pozícióban végzett a Q2-ben.
Mint nem sokkal később kiderült, ezen a napon a 10. helynél nem „írtak elő” jobban a britnek.
Lewis Hamilton az Európa Nagydíj időmérő edzésének minden egyes szakaszában bemutatott 1-1 pályaelhagyást, noha ez az a pálya, ahol arra a legkevesebb hely adódik.
A Q3-ban azonban egy extra hibát is vétett, ami véget is vetett a pole-ért folytatott harcának. A szűk nyolcast követő 9-es kanyar kijáratánál érintette a falat, amit már nem tolerált az autója, és előkerült a piros zászló.
Az edzést így Nico Rosberg nyerte, és bár Hamilton a piros zászló előkerülése előtt a 9. helyen állt, végül az addig mögötte álló Max Verstappen meg tudta őt előzni, így a brit a 10-ről startolhat vasárnap.
A második helyet a Force India versenyzője, Sergio Pérez csípte meg, aki viszont az öthelyes rajtbüntetése miatt elveszíti ezt a pozíciót. Helyére a Red Bullos Daniel Ricciardo sorakozhat fel, míg a harmadik rajtkocka a ferraris Sebastian Vettelé lesz.
Az Európa Nagydíj időmérő edzésének végeredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1:42,758
2. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:43,515 +0,757
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:43,966 +1,208
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:43,966 +1,208
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:44,269 +1,511
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:44,483 +1,725
7. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:44,717 +1,959
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:45,246 +2,488
9. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:45,570 +2,812
10. Lewis Hamilton Mercedes 2:01,954 +59,196
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:44,755 +1,997
12. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:44,824 +2,066
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:45,000 +2,242
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:45,270 +2,512
15. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:45,349 +2,591
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:46,048 +3,290
17. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:45,665 +2,907
18. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:45,750 +2,992
19. Jenson Button McLaren-Honda 1:45,804 +3,046
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:46,231 +3,473
21. Kevin Magnussen Renault 1:46,348 +3,590
22. Jolyon Palmer Renault 1:46,394 +3,636
Büntetést kap Pérez2016.06.18. 16:09
A Force India mexikói versenyzője, Sergio Pérez öt rajthelyes büntetést kap az Európa Nagydíj kvalifikációja után, autójában ugyanis váltót kellett cserélni, miután balesetet szenvedett a harmadik szabadedzésen.
Pérez ugyanabban a kanyarban (a 15-ösben) ütközött a falnak, melyben Daniel Ricciardo is rontott a pénteki első gyakorláson.
„Rossz időzítés, de még mindig jobb a harmadik edzés végén, mint az elején, és még mindig jobb a harmadik edzésen, mint az időmérőn” – próbálta optimistán megközelíteni a történteket a csapatmenedzser, Otmar Szafnauer. „Remélem, tanul belőle. Más versenyzők is követtek el hibákat ott. Ez egy nehéz kanyar. De nem is gondolom, hogy ez a kanyar a gond, inkább az előtte lévő, ahol óvatosan kell kigyorsítani, mert túlkormányzottá válhat az autó. Remélem, tanul belőle, és jó időmérőn lehet. Még nem láttam az autót. De felkészítettük a tartalékelemeket, reménykedünk.”
A szerelők azóta már munkához láttak, és a legfrissebb hírek szerint fel tudják készíteni Pérez autóját az időmérőre (a Motorsport arról írt, a felfüggesztést és a karosszéria sérült elemeit is „gyorsan pótolni tudták”), eredménye azonban nem lesz végleges, hiszen a leintés után öt rajthelyes büntetést kap, mivel váltót kellett cserélni a Force Indiában.
Ez a büntetés egyébként a lehető legrosszabbkor jött a csapatnak, eddig ugyanis mindkét versenyzőjük jól szerepelt a bakui versenypályán, ahol maximálisan ki tudták használni a Mercedes-motorok nyújtotta előnyöket. Pérez például megfutotta a hétvége harmadik leggyorsabb körét (még a pénteki második szabadedzésen), de a csapattárs, Nico Hülkenberg is jól áll, délelőtt például ő követte a Mercedes gyári csapatának kettősét, az összetettben pedig a negyedik helyen áll.
Perez, a második helyen ért célba az időmérőedzésen, ez azt jelenti, hogy a holnapi Nagydíjon nem a második helyről rajtol, hanem az öt rajthelyes büntetés miatt, a 7. helyen rajtol el. Így Sebastian Vettel az Európa Nagydíjat a harmadik helyről kezdi meg.
Hamilton végig szenvedett, mégis ő nyert – Pérez ripityára törte autóját2016.06.18. 13:07
Nico Rosberg az egész edzésen az élen állt, ám az addig csak csúszkáló Lewis Hamilton az utolsó percben megfutotta a leggyorsabb kört, s a bakui harmadik edzést is megnyerte. A csata csak a Mercedesek mögött szoros. Sergio Pérez lett a második autótörő – komoly kárt okozott Force Indiájában.
Még nem sokkal a harmadik szabadedzés kezdete előtt is vizsgálták a kerékvetőket a bakui pályán. Az FIA az éjszaka folyamán a 6-os és a 12-es kanyarban is leszereltette az ideiglenes rázóköveket, melyeket egyszerű fölfestéssel váltottak, míg más helyeken összehegesztették annak elemeit. A GP2 mezőnye az első versenyen már tesztelte is a módosításokat, melyekkel nem akadt probléma.
Volt helyette más! A boxutca bejáratánál egy csatornafedél (mely valójában nem a csatornát, hanem a kábelek árkát fedte el) szakadt föl a helyéről, s kárt okozott a gyanútlan Valtteri Bottas Williamsében. Joe Bauer, az FIA technikai delegáltja azonnal a helyszínre állt, hogy jelezze az érkezőknek, kerüljék el azt a részt. Később egy bója is kikerült figyelmeztetésnek. Átmeneti megoldásként. 20 perc elteltével a fedél A finn autójának oldaldobozán méretes repedés volt látható.
De nem csak emiatt volt melege a szervezőknek. Már a délelőtti órákban 28 Celsius-fokos volt a levegő, 3 Celsius-fokkal melegebb, mint pénteken a második edzésen. Ez azon csapatoknak volt jó hír, akik tegnap küszködtek a gumik megfelelő fölmelegítésével. A Ferrari és a Red Bull emellett bizonyára amiatt sem kesergett, hogy a Pirelli mára 1 psivel csökkentette a minimális guminyomás értékét.
Az első negyedóra elteltével Daniel Ricciardo és Max Verstappen foglalta el az első két helyet a pénteken remeklő, a csúcssebességek terén is az élmezőnybe tartozó Force Indiák előtt. Az ausztrál 1:46,5-ös ideje ugyanakkor még jelentősen elmaradt a pénteki legjobb eredményektől.
A kicsúszások száma ezzel szemben közelített a tegnapihoz. A két Haas és Danyiil Kvjat is meglátogatta a bukóteret, miközben Felipe Massa az egyik kanyar kijáratánál a falnak koccant autója jobb hátuljával.
Húsz perc után a Mercedesek is felbukkantak a piros szuperlágy gumikon. Nico Rosberg 1:45,558-es idővel nyitott – egyből egy másodpercet adott az ugyanezen keveréken futó Ricciardónak. Lewis Hamilton eközben 0,2 másodperccel elmaradt tőle első próbálkozásakor, az egyik gyors balosban pedig az erős szél olyannyira megzavarta, hogy kis híján elveszítette autóját. Gyors ellenkormányzással sikerült korrigálnia, így megúszta a nagy csattanást. Nem sokkal később a 16-os kanyar kijáratánál is megcsúszott.
Bár Jenson Button azt nyilatkozta, pénteki eredményeik megtévesztőek, mindez azonban nem akadályozta abban, hogy az első félórát a legjobb ötben zárja. A Ferrarik ezzel szemben továbbra is eltűntek a mezőnyben. A gyorskörökkel kiváró Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen a 17. és a 19. helyen fordult rá a második „félidőre”.
Ekkor már csak egyetlen versenyző, a csatornafedéllel pórul járó Valtteri Bottas volt adós első mért körével. Mint kiderült a balszerencsés eset véget is vetett időmérő előtti edzésének, ami már csak azért is fájó, mert ő és a Williams igencsak jó formát mutattak pénteken az erőpályán.
Nem volt sima a másik finn, Kimi Räikkönen délelőttje sem. „Lassíts, Kimi, boksz!” – adta ki az utasítást mérnöke. „Ezeken a részeken nem sétálgathatok” – felelte. Miután visszatért a boxba, ismét szét kellett szerelni az autóját. Péntek után újra műszaki problémák léptek fel.
Sebastian Vettel eközben gond nélkül teljesítette első „időmérős” körét a szuperlágy gumin, s a Mercedeshez képesti 0,259 másodperces fölzárkózása azt mutatta, nem a levegőbe beszélt, amikor pénteken komoly előrelépést jósolt. Olasz források úgy tudják, az első két edzésen a vörös gépekben még a régi erőforrás dolgozott, s a kanadai újításokat csak mára szerelték be.
Szoros csatára ezzel azonban nem a Mercedest, csak a németek partnercsapatait és a Red Bullt kényszerítette. Nico Rosberg az utolsó tíz percben friss ultralágy gumin 1:44,610 másodperces időt futott, s ezzel újra egy másodpercre növelte előnyét. Lewis Hamilton eközben a beállításait kereste: szerelői a hajrára módosítottak első futóművén, ám így is meglátogatta az első kanyar bukóterét. Ekkor már csak a harmadik helyen állt, mivel Nico Hülkenberg elé furakodott. A britnek egészen az legutolsó percig kellett várnia az első igazán jól összerakott körére – 0,258 másodpercet javított csapattársa legjobbján, s ezzel valamennyi szabadedzést ő nyerte Bakuban.
Bár a Mercedesek fölénye ismét ijesztően nagy, hátrébb egészen szoros volt a küzdelem. A pályafutása első dobogós helyezésére hajtó Nico Hülkenberg alighanem vasárnap is kiegyezne egy harmadik hellyel – a német Daniel Ricciardót előzte meg, akit 0,010 másodperces hátránnyal Sebastian Vettel követett.
A legjobb köridő mellett a nap eddigi egyetlen komoly balesete is az utolsó percre maradt. Sergio Pérez ugyanabban a 15-ös kanyarban csapta oda Force Indiáját, melyben pénteken Daniel Ricciardo is. A mexikói szerelőinek kapkodniuk kell, ha rendbe akarják hozni az autót az időmérőig.
Annak eseményeit a Duna 14 óra 45 perces műsorkezdéssel élőben közvetíti.
Európa Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:44,352 17
2. Nico Rosberg Mercedes 1:44,610 +0,258 22
3. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:45,540 +1,188 18
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:45,620 +1,268 13
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:45,630 +1,278 20
6. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:45,735 +1,383 17
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:45,901 +1,549 14
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:45,954 +1,602 17
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:45,981 +1,629 19
10. Kimi Räikkönen Ferrari 1:46,024 +1,672 16
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:46,131 +1,779 16
12. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:46,190 +1,838 17
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:46,361 +2,009 21
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:46,510 +2,158 20
15. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:46,670 +2,318 21
16. Kevin Magnussen Renault 1:47,024 +2,672 16
17. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:47,100 +2,748 19
18. Jolyon Palmer Renault 1:47,158 +2,806 18
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:47,328 +2,976 14
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:47,379 +3,027 18
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:47,556 +3,204 18
22. Valtteri Bottas Williams-Mercedes idő nélkül ------- 1
Vettel: Néha még magamban is hiszek…2016.06.17. 20:05
Elismeri, hogy lassúak voltak, de nem hiszi, hogy bajban lennének. Sebastian Vettel élvezi a bakui pályát – a kihívásairól és csapata helyzetéről beszélt.
Délelőtt az ötödik, délután a nyolcadik volt, a Mercedes-motoros autókkal pedig nemigen tudta tartani a lépést Sebastian Vettel. Két megpördülést is bemutatott, a nap végén pedig elővigyázatosságból visszavett a tempóból.
Elmondása szerint a nehézségek ellenére is élvezte, hogy az új helyszínen vezethet. „Igazán klassz, és nem könnyű” – alkotott véleményt Vettel az új pályáról. „Kell némi idő, mire boldogulsz rajta. De élvezetes, főleg a nagytempójú részei. A legnehezebb talán a fékpontok megtalálása volt, mivel nincs is viszonyítási pontod. Az időzítésnek tökéletesnek kell lennie. A kerékvetők fontosak, a lassú rész a várfalnál, ahol igen szűk az út, pedig elég nehéz – erre nem számítottunk a szimulációk alapján. A gyors kanyarok viszont épp olyan nehezek, mint vártuk. Mindent egybevetve ez egy szuper pálya!”
A versenyzők dolgát az erős szél is nehezítette a nyitónapon. És nem csak azért, mert számos faágat és zacskót hordott fel a pályára. „Amikor szembeszél fújt, arra gondoltál, hű, mekkora leszorítóerőm van! Amikor hátszél volt, akkor viszont nem volt túl kellemes érzés. De ez mindenkinek ugyanilyen volt. És az előrejelzés azt mutatta, a mai volt a legrosszabb nap ilyen szempontból, szóval több problémát nem várok ezen a téren.”
A Ferrari köridői már kevésbé voltak tetszetősek. Vettelnek 2 másodperc hiányzott Lewis Hamilton legjobbjához. Aonban jelezte, ma nem is a gyors körökre törekedtek. „Ez így van. És már korábban is sokszor mondtam: a péntek nem olyan fontos. Igen, még gyorsulnunk kell, de az autót jónak éreztem. Még sok munka vár ránk. Talán most kicsit még tanácstalannak tűnhetünk, de pénteken egy új pályán mindig az érzés a legfontosabb, valamint hogy megtaláld a megfelelő ritmust. Szerintem mi megtaláltuk az utolsó körökben. Talán az első edzés a bemelegítéshez kellett. De hiszem, hogy javulhatunk.”
Miközben Kanada után Vettel elégedetten állapította meg, hogy az volt a Ferrari eddigi legsimább hétvégéje idén, Bakuban az MGU-K-val kapcsolatos problémák nehezítették dolgukat. „Egész simán ment. Fogalmam sincs, Kimivel mi történt, de remélem, semmi drámai. Részemről ez egy produktív nap volt. Egész sok kört futottunk, nem voltak komolyabb hibáink, de a tempó még nem volt meg. Muszáj gyorsulnunk, és remélem, fogunk is!”
Vetteltől végül megkérdezték, hiszi-e, hogy erős időmérőt futhat a Ferrari. „És ha nem?” – kérdezett vissza nevetve. „Akkor menjek haza? Természetesen hiszek benne, ahogy a csapatban és az autóban is. Néha még magamban is hiszek!”
Nincs meg a Ferrari tempója, Vettel mégsem aggódik2016.06.17. 19:16
Nem elég, hogy elmaradtak a leggyorsabb Mercedes-motoros autóktól, a nap végén még műszaki hiba is bosszantotta őket. Nem a Ferrari szája íze szerint indult a bakui hétvége.
Délelőtt és délután is halovány teljesítményt nyújtottak a vörös autók Azerbajdzsánban. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is érezhetően küzdött kicsit versenygépével, amit a német többszöri megpördülése is igazolt. A délutánt csak a 8. és a 13. helyen zárták, Vettel közel 2, Räikkönen 2,5 másodperces hátránnyal.
A hajrában aztán még műszaki problémájuk is volt: Kimi Räikkönen öt perccel a vége előtt állt félre, Sebastian Vettel pedig a csapat szólt rá a legvégén, vegyen vissza a tempóból, mert gondok lehetnek MGU-K-val. „Rossz embert kérdeztek” – felelte az edzés után a négyszeres bajnok a kérdésre, mi volt a gond. „Nem tudom, mi történt, szerintem csak óvatosak voltunk, mert nem akartuk, hogy nálam is ugyanaz a hiba lépjen fel. Emiatt végül csak lépésben haladtam tovább.”
Vettel elismerte, nem elég gyorsak, ám ennek ellenére nem volt elégedetlen napjukkal. „Összességében egész jó nap volt, sok kört teljesítettünk. Sajnálatos, hogy az egyik autónknak gondja akadt. Az autót egész jónak éreztem, de sajnos a tempónk nem igazán volt meg. Meglátjuk, mi lesz, de ennél jobbak leszünk.”
Ami tetemes hátrányát illeti, elmondta: „Nem túl jó hír. De mint mondtam, bizonyos dolgokra van magyarázat. A többit meg majd meglátjuk holnap. Nem volt egy egyszerű nap, nem volt meg a nyers tempónk, de még csak péntek van, nem gondolnám, hogy nagyon aggódnunk kéne.”
Kimi Räikkönen műszaki problémájáról nem tudott mit mondani, tempóhiánya okáról viszont már többet. „Nem tudom pontosan, mi volt a probléma, mivel csak most érkeztem vissza. Meglepődnék, ha ti tudnátok” – kezdte nyilatkozatát a Sky Sportsnak, miután megemlítették neki az MGU-K-hibát. „Majd a csapat kideríti, mi volt a gond az autóval. A pálya eleinte épp olyan csúszós volt, mint az új pályák általában. A fő gondot azonban az jelentette, hogy nem tudtam fölmelegíteni a gumikat. Ahogy egyre több kört megyünk, egyre javulnak az idők, viszont egy körre nehéz bekapcsolni a gumikat.”
A Ferrarinak az sem segített, hogy pénteken a csütörtökhöz képest jóval hűvösebb idő volt: az edzést 25 Celsius-fokban kezdték. A folytatásban ennél melegebb idő várható, ami segíthet megoldani gumigondjukat. „Nem tudom” – mondta erről Räikkönen. „Meg kell néznünk, mi mindent csináltunk eddig. Az autó egyensúlya egész jó volt, de a gumikat nem tudtuk megfelelő állapotba hozni.”
Vettel és a Ferrari mindent megbeszélt2016.06.17. 19:12
A Kanadai Nagydíj után is a Ferrari stratégiai húzása jelentette az egyik fő beszédtémát. Sebastian Vettel nem beszél baklövésről, elmondása szerint házon belül mindent tisztáztak.
A vörösök alapvetően bizakodóak lehetnek, hiszen Montrealban végre egy sima időmérő edzést és jó versenyt futottak, s minden korábbinál jobban megszorongatták a Mercedest. Csakhogy hiába szerezte meg Sebastian Vettel álomrajtjával a verseny elején a vezető pozíciót, arról csapata végül kétkiállásos taktikájáért önként lemondott.
Több szakember és az olasz média is kritizálta őket emiatt, ám a négyszeres bajnok Azerbajdzsánban is azt hangsúlyozta, nem követtek el igazi hibát. „Én nem vagyok biztos benne, hogy beszélhetünk taktikai hibáról” – nyilatkozta az RTL-nek. „Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy a Mercedes nagyon-nagyon gyors, és Kanadában sem volt másképp. Egyértelműen közelebb voltunk hozzájuk, de láthattuk, hogy nem eléggé. Szóval én nem állítanám, hogy ezért feltétlenül a taktikánk volt a felelős. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Nagyon közel voltunk, de talán nem voltunk elég jók.”
„Amit csináltunk, annak mindenképp volt értelme. Utólag mindig könnyű azt mondani, hogy itt és itt másképp kellett volna csinálni valamit. Én utólag a taktikánk mellett is sok érvet fel tudok hozni. A gond csak az volt, hogy végül nem sikerült elég gyorsan fölzárkóznunk, és a friss gumik nem voltak annyival jobbak, mint vártuk.”
„Konstruktív megbeszélést folytattunk a futam után. Természetesen elsőre csalódottak voltunk. Ha egy szuper rajt után ilyen tempót tud diktálni, természetesen nyerni akar. De mindent egybevetve nagyon-nagyon jó hétvége volt ez számunkra.”
A Ferrari tovább fejleszti autóját, mint a Mercedes?
Vettelt szokás szerint a bajnoki esélyekről is kérdezték – második helyével a tabella harmadik pozíciójára tornázta fel magát, s 38 pontra csökkentette hátrányát Nico Rosberggel szemben. „Versenyenként haladunk, és ami az itteni futamot illeti, nem igazán tudunk mit mondani, mivel senki sem tudja, mire számítson. Az egyenes hosszú, egyes kanyarok nehéznek tűnnek, mások ismerősek már. Meglátjuk, mennyire fekszik az autónknak a pálya, és hogy a hosszú egyenes a kezünkre játszik-e vagy sem” – tekintett előre Vettel, aki
Az Auto Motor und Sport jelentése szerint a Ferrari Bakuban számos újítással áll elő. Új szárnyakat próbálnak ki elöl és hátul, változtattak a motorborításon is. És a fejlesztéssel a tervek szerint később sem állnak le. A német lap mellett olasz források is arról számoltak be, hogy Silverstone-ban jön a motorfejlesztésük következő lépcsőfoka: ott 1 módosító pont bevetésével a belső égésű motoron változtatnak majd.
Emellett terveik szerint a bajnokság hajrájáig folytatják autójuk fejlesztését is – annak ellenére, hogy 2017-ben gyökeresen változnak az aerodinamikai szabályok. A Mercedes várhatóan nem nyújtja ilyen hosszúra az aktuális gépe fejlesztését, s a németek attól tartanak, a Ferrari és a Red Bull ezen a téren ki fogja használni a B-csapatos ütőkártyáját. Előbbi a Haas, utóbbi a Toro Rosso segítségével oszthatja meg hatékonyabban a munkát az idei és a múlt évi gép terén. Bár a szabályok tiltják a csapatok együttműködését az aerodinamika terén, vannak olyan szürke területek, melyeken jellemző a munkamegosztás. A Red Bullnál nem is tagadják, a Toro Rosso főként ezen okból tér vissza 2017-ben a Renault motorjához.
Nagy kérdés, ezzel a két csapat képes lesz-e csökkenteni a hátrányát a szezon végére az utolsó nagyobb aerodinamikai fejlesztési csomagját Silverstone-ra, motorfejlesztését pedig Olaszországra és Belgiumra tervező Mercedesszel szemben.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|