SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Tudnivalók az Osztrák Nagydíj előtt

2016.06.29. 19:31
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Az új bakui helyszín után ezen a hétvégén egy klasszikus pályára, a Red Bull Ringre utazik a királykategória mezőnye. Az év 9. hétvégéjének programja a holnapi sajtótájékoztatóval indul, pénteken pedig a turbómotorok is felbőgnek Spielbergben. Lássuk, a legfontosabb tudnivalókat!
 
Az FIA a 2016-os futam előtt is két előzési zónát jelölt ki a versenyzők számára. Az első zóna mérési pontja 360 méterrel a kettes kanyar előtt található, az állítható hátsószárnyat pedig 85 méterrel a kanyar után aktiválhatják a pilóták. A második érzékelési pontot 10 méterrel a nyolcas kanyar után jelölték ki – a DRS-t 110 méterrel kilences kanyar után hozhatják működésbe.
 
Az Osztrák Nagydíj alkalmával a Forma–1-ben 1989-ben és 1990-ben összesen 15 nagydíjhétvégén részt vevő (13 futamon rajthoz álló) Martin Donelly segíti majd a versenybírák dolgát. Az Arrows és a Lotus színeiben versenyző ír legjobb eredményét egy 1990-es hetedik hely jelentette a Magyar Nagydíjon. Ugyanezen évben a felfüggesztés hibájából hatalmas balesetet szenvedett a spanyolországi Jerezben. Noha sérüléseiből felépült, magas szinten már nem versenyzett. Donelly többször segítette már az FIA munkáját, legutóbb a Spanyol Nagydíjon.
A hétvége hivatalos programja a csütörtökön, 15 órakor kezdődő sajtótájékoztatóval veszi kezdetét. Ennek résztvevői:
Esteban Gutiérrez (Haas)
Danyiil Kvjat (Toro Rosso)
Kevin Magnussen (Renault)
Felipe Nasr (Sauber)
Kimi Räikkönen (Ferrari)
Daniel Ricciardo (Red Bull)
Pénteken a csapatok képviselői tartanak sajtótájékoztatót.
Luca Furbatto (Manor)
Haszegava Juszuke (Honda)
Paul Monaghan (Red Bull)
Rob Smedley (Williams)
Graham Watson (Toro Rosso)
 Beat Zehnder (Sauber) 
Fontos adatok:
Pálya neve: Red Bull Ring
Körszám: 71
Pálya hossza: 4326 méter
Használható gumikeverékek: lágy (sárga), szuperlágy (piros) és ultralágy (lila)
DRS-zónák: 2
Körrekord: 1:08.337 (Michael Schumacher, Ferrari, 2003)
2015-ös rajtelsőség: 1:08.455 (Lewis Hamilton, Mercedes)
A 2015-ös futam végeredménye (a legjobb 10):
1. Nico Rosberg (Mercedes)
2. Lewis Hamilton (Mercedes)
3. Felipe Massa (Williams)
4. Sebastian Vettel (Ferrari)
5. Valtteri Bottas (Williams)
6. Nico Hülkenberg (Force India)
7. Pastor Maldonado (Lotus)
8. Max Verstappen (Toro Rosso)
9. Sergio Pérez (Force India)
10. Daniel Ricciardo (Red Bull) 
Az előző öt Osztrák Nagydíj győztese: 
2015: Nico Rosberg
2014: Nico Rosberg
2003: Michael Schumacher
2002: Michael Schumacher
2001: David Coulthard

Osztrák Nagydíj >> Vettel szemszögéből

2016.06.29. 07:02
Címkék: video

Vettel a Ferrari Múzeumban

2016.06.27. 19:20
Címkék: video

Túl kényes a paripa: Arrivabene elárulta, miért küszködnek az idei autóval

2016.06.25. 09:03
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari csapatfőnöke elárulta, miért válik gyakran szenvedőssé a hétvégéjük idei autójukkal. Egy tervezési sajátosság nehezíti a dolgukat.

„Csak végre egy tiszta hétvégét” – mondogatták Sebastian Vettelék az év első futamai előtt rendszeresen. És csak nem akart igazán összejönni. A Ferrarinál idén valami mindig közbejött. Hol műszaki, hol stratégiai hiba csúszott be, hol a gumikkal gyűlt meg a bajuk, hol az időmérő edzést szúrták el, a versenyek végén pedig gyakran hangoztatták: valójában több van az autóban, mint amit kihoztak belőle.
 
Maurizio Arrivabene csapatfőnök most elárulta, mi az egyik legfőbb akadálya ingadozó szereplésüknek. „A 2016-os autónk nagy előrelépést jelent, egy teljesen új tervezésről van szó. De egyben egy nagyon érzékeny autóról is, amit nehéz beállítani” – ismerte el a csapatfőnök a Motorsportnak. „Biztosra veszem, hogy a jelenlegi munkánk gyümölcseként végre kihasználhatjuk a maximális potenciálját. Ez egy kényes telivér: nehéz megzabolázni. De pár aprósággal százszázalékos lehet.”
 
A Ferrari egyre jobban hajszolja idei első futamgyőzelmét, melyet az elnöki célkitűzés szerint már rég meg kellett volna szerezniük. Arrivabenét megkérdezték, most már hajlandó lenne-e lemondani az idei bajnoki címről azért cserébe, hogy ugyanúgy három győzelmük legyen idén, mint 2015-ben. „Nem, egyáltalán nem. Tudom, mire vagyunk képesek, és természetesen azt is, milyen nagyszerű munkát végez a Mercedes. Egyes pályákon kisebb lett a különbség, de még mindig fejlődnünk kell. Ha igennel felelnék erre a kérdésre, akkor nem felelnék meg a Ferrari szemléletmódjának, az itteni emberek gondolkodásának” – fogalmazott.
 
Ennek köszönhető az is, hogy a csapat továbbra sem hajlandó lemondani idei bajnoki esélyeiről, és átállni inkább a 2017-es autó fejlesztésére. „Nyolc verseny után nem hinném, hogy helyénvaló lenne máris a következő évre gondolni a jelen helyett. A Mercedes kihívói vagyunk, ha kínálkozik, nem szabad elszalasztanunk az esélyt a bajnokságra” – jelentette ki.
Szavait az FIA héten rendezett konferenciáján a technikai igazgató, James Allison is megerősítette. „Kötelességünk minden évben nyerni, ezért minden erőnket mozgósítjuk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a szezonból és a következőből is. Kemény dió lesz, de ez a tervünk” – nyilatkozta a brit.
 

Vettel: Repült a játékautó, ha kezdődött az F1 Michaellel

2016.06.25. 09:02
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A szenvedély jelenti a versenyző hajtóerejét – véli Sebastian Vettel, aki az FIA konferenciáján sportág iránti rajongása kezdetéről, valamint szakmája lényegéről beszélt.
 
A négyszeres világbajnokot a héten Torinóban tartott FIA-konferencián kérdezték egész életét és pályafutását meghatározó versenyzés iránti szenvedélyéről. „Ez még az előtt kezdődött, hogy versenyezni kezdtem volna” – nyilatkozta. „A tény, hogy édesapám amatőrként hegyi versenyeken indult, már fiatalon közel hozott a motorsport világához. Az egész család versenyekre utazott, szóval gyanítom, hogy amikor már elég stabilan tudtam járni, már én is ott voltam, úgy három, három és fél évesen. Aztán egyszer csak nagy hirtelen ott várt rám egy gokart a karácsonyfa alatt. Édesapám nagy Forma–1-rajongó volt, nagy Senna-rajongó, aztán természetesen Michael Schumacher-rajongó. Hét voltam, amikor részt vettem az első versenyemen, és onnantól lépésről lépésre a gokartom évről évre egyre nagyobb lett.”
 
Mára pedig vörössé vált és Ferrari-embléma virít az orrán… Vettel sosem titkolta, egy álma vált valóra azzal, hogy az olaszok versenyzője lett. „Megtiszteltetés. Amikor gyerekként versenyeztem, még a játékautóm is repült, ha kezdődött a Forma–1, és a példaképem Michael (Schumacher) volt. Neki szurkoltam fiatalon, és az egyik év végi versenyünkre eljött, és átadott nekünk egy trófeát, kezet rázott velünk. Ezt az élményt sosem fogom elfelejteni. Később aztán barátokká váltunk, ami kiváltság volt számomra. Nem szeretem az összevetéseket, de láttam őt a vörös autóban versenyezni – és általában nyerni –, és nagyszerű érzés, hogy most egy hasonló ülésben ülhetek ugyanannál a csapatnál.”
 
A kérdésre, mi jelenti az autóversenyzés lényegét, Vettel a szenvedélyt nevezte a legfontosabbnak. „A sebesség iránti szenvedély. És amikor elkezdtem, egyből szenvedélyt éreztem a versengés iránt is, hogy megmérethessem magam másokkal, hogy én legyek a legjobb. Végső soron erről szól az egész. A Forma–1-nek nagy múltja van, és nagy megtiszteltetés, hogy itt versenyezhetek, ráadásul a világ legnagyszerűbb csapatában, amelynek szintén nagy múltja van a versenyzésben. Az az izgalom hajt, ami hatalmába kerít az autó vezetése közben.”
 
Végül arról is beszélt, mi az, amit a motorsport történelméből fontosnak tart átvinni a jövőbe. „Engem gyerekként a sebesség nyűgözött le. A versenyzésnek ragaszkodnia kell a gyökerekhez, és ezek egyikét a sebesség jelenti. Az elérhető kanyartempók hihetetlenek, és ez mindig is így volt. Emellett fontos a veszély is, mert ez teszi izgalmassá. Ez tette izgalmassá a versenyzést régen, és ma is ez teszi. Az autók persze biztonságosabbá váltak, és nem is szabad szemet hunynunk felette, ha történik valami. Mindig lépnünk kell, szerintem ez a helyes hozzáállás” – zárta gondolatát.
 

Maranelloba látogatás

2016.06.23. 17:57
Címkék: video

A sirályok után most zacskó borzolta Vettel kedélyeit…

2016.06.21. 21:06
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Mi lesz a következő? Sebastian Vettelt Kanadában egy túlságosan nyugodt sirálypár bosszantotta, Azerbajdzsánban a zacskókkal gyűlt meg a baja…
 
Azok után, hogy a kanadai versenyt követően minden interjúja során az őt megzavaró sirályokról beszélt, Sebastian Vettelt Bakuban is gyakran kérdezgették arról, tart-e vagy találkozott-e az utcai pályán is madarakkal. A vasárnapi versenyen azonban teljesen más, hasonlóan rendhagyó akadállyal kellett szembesülnie – neki és Kimi Räikkönennek is.
 
Tudniillik támadtak a zacskók.
 
Utcai pályáról lévén szó, nem annyira meglepő, hogy a hétvége során számos olyan „dolog” tűnt fel az aszfalton, amit máshol nemigen láthatunk: az erős szél sok faágat tört le és fújt a pályára, amelyen azonban papírpoharak, zacskók is felbukkantak – sőt, a szombati szabadedzés után még egy macska is beugrott az egyik gumifal tetejéről, hogy szétnézzen…
 
A vasárnapi versenyen előbb Sebastian Vettel vörös Ferrarija orrán jelent meg egy kék műanyag zacskó, majd Kimi Räikkönen hajtott keresztül egy darabon, amely aztán felfüggesztésén lobogott.
 
Túl nagy hátrányt nem jelentett számukra: Vettel a zacskóval együtt előzte meg Daniel Ricciardót – de a futam után így sem ment el szó nélkül az eset mellett. „Még szerencse, hogy nem az arcomban landolt, mert úgy nem sokat láttam volna. Bár úgy legalább eldobhattam volna” – viccelődött a német. „Hiányoznak a szemetesek. Nagyon sok szemét – műanyag szatyor, zacskó – hevert a pályán. Ebből, mint az én esetemben is, lehet baj, és alakulhat sokkal rosszabbul is – például ha a hűtésbe ragad valami.”
 
Azok után, hogy az FIA év vége óta tiltani tervezte a sisakrostélyt védő fóliák eldobálását a pályán, s csak hosszas huzavona után látta be, hogy az elképzelés megvalósíthatatlan, legalábbis bizarr, hogy a kis fóliák többszörösét kitevő zacskók kószáltak a pályán…
 
Persze ennél bizarrabb dolgokat is láthattunk már F1-es pályán. A 2002-es Brazil Nagydíj első körében például miután Juan Pablo Montoya vesztesen jött ki a Michael Schumacherrel megvívott kőkemény csatából, már vezetőszárny nélküli Williamsére egy papírsárkány akaszkodott fel díszként…
 

Arrivabene: Vettel és Räikkönen jobb autót érdemel ennél

2016.06.20. 17:50
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari kezdi belátni, vannak hiányosságai idei karosszériája terén. Maurizio Arrivabene és Sebastian Vettel szerint is ezen a téren a legnagyobb a lemaradásuk a Mercedesszel szemben.
 
Kanadában még megszorongatta a Mercedest, Bakuban viszont esélye sem volt ellenük a Ferrarinak. A németek egész hétvégén kimagaslóan domináltak. Bár a többi Mercedes-motort használó csapat formája azt mutatja, e nagy különbség főként az erőforrások közötti differenciára vezethető vissza, Maranellóban mégis kezdik belátni, hogy nem(csak) a motorjuk, hanem a karosszériájuk szorul jelentős fejlesztésre.
 
Sebastian Vettel már az első körökben tetemes hátrányt szedett össze az élen a mezőnytől ellépő Nico Rosberggel szemben, aki aztán később kényelmesen oszthatta be energiáit. „Olyan gyorsan elhúzott az elején, hogy utána a fél versenyen keresztül már nem is láttam őt” – állapította meg a német.
 
Majd okkeresésbe kezdett. Vettel már szombaton hangsúlyozta, nem a motorerőn múlik, hogy ennyire lemaradtak, sokkal inkább az aerodinamikai hiányosságaikon. Vasárnap is erről beszélt, kiemelve, hogy az egyenesekben is az autójuk által termelt kis leszorítóerő kompenzálása miatt veszítettek időt. „Egyfelől a pályán múlt. Az időmérőn egészen sokat vesztettünk az egyenesben, és tudjuk, hogy a Mercedes egy körön igencsak fel tudja tekerni a motorját. Talán túl sok szárnnyal mentünk, de valójában a lassú kanyarokban is veszítünk. Valamit nagyon okosan csinálnak, mert jó a tempójuk a lassú részeken, közben pedig jól kezelik a gumikat is. Nekünk is ugyanilyen okosnak kell lennünk.”
 
Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint nem kérdés, hogy az autójuk nem elég versenyképes. „Aggódom kicsit amiatt, hogy nem vagyunk elég gyorsak. A motorral nagyon elégedett vagyok, de a karosszéria és az aerodinamika terén javítanunk kell” – hangsúlyozta. „Ha arra gondolunk, hogy álltunk pénteken, ez egy jó eredmény. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy Sebnek és Kiminek jobb autót kell biztosítani. Vettel egy igazi versenyragadozó, elég csak megnézni, milyen teljesítményt nyújt. Nagyon fáj, hogy nincs győzelemre esélyes autója. Szerintem mindkét versenyzőnk remek teljesítményt nyújtott Bakuban.”
 
A Ferrarinak idén főleg a lassú tempójú kanyarokban gyűlik meg a baja a Mercedesekkel és a Red Bullokkal: már a barcelonai harmadik szektorban is látszott, hogy kigyorsításaik nem elég jók, mechanikai tapadás terén elmaradnak a két riválistól, ráadásul a leszorítóerejük sem olyan nagy, mint az övék. (Érdekesség, hogy a Red Bull ezúttal épp a túl lapos szárnyai miatt küszködött a gumikopással, amire az egyenesben összeszedett hátrányuk kompenzálása miatt volt szükségük.)
 
Nem állhatnak le a 2016-os fejlesztéssel
 
Arrivabenét arról is kérdezték, mi siklott félre pénteken, s miért indultak neki ennyire mélyről a hétvégének. „Nehéz elmagyarázni, mennyire összetettek ezek az autók. Nagyon nehéz beállítani őket, de azt mondom, javítanunk kell az aerodinamikán. Kicsit ki kell lépnünk a megszokott korlátokon kívülre. Sokat beszélünk a gumikról, és világos, hogy ez az egyik legfontosabb terület. A napnál világosabb, hogy mely téren vagyunk lemaradva a Mercedestől – nem a motor terén.”
 
„Valahogy tehát úgy kell kihasználnunk a forrásainkat, hogy ezen a területen érjünk el javulást. Még nem érezzük lefutottnak ezt a bajnokságot. Ezért is tartom abszurdnak, hogy folyton 2017-ről kérdezgetnek. A 2016-os szezon közepén tartunk, és mindent bele akarunk adni. Nem szabad még a következő évről beszélnünk.”
Hogy a Ferrari nem állítja le idei fejlesztéseit, ugyanakkor némiképp a felülről érkező nyomásnak is köszönhető. Sergio Marchionne elnök év eleje óta győzelmeket vár tőlük, s amíg ezt nem teljesítik, nem ismerhetik el vereségüket.
 
Már csak azért sem, mert Marchionne vasárnap Bakuba érkezvén maga is kijelentette, küzdeni kell. „Természetesen van még munkánk az autón, de Ausztriában biztosan egy másfajta autót fogunk majd látni. Ha alaposabban megnézzük, a lágy gumin, egy szinten álltunk a Mercedesszel. Csak a gumikezelés és a leszorítóerő kérdése az egész – ezeken kell dolgoznunk. De bízom benne, hogy sikerülni fog. A szezon továbbra is nyitott” – mondta optimistán.
 
Az elnök szerint tehát van még esély a bajnoki sikerre. „Ha a mai történéseket nézzük, elég nehéznek tűnhet. De ha azt nézzük, mennyire sikeresen dolgozunk, akkor azt mondom, várjuk meg,hogy állunk a szezon végén. A csapat mindent belead, harcolni fog.”
 
Más kérdés, hogyan kezd el nyerni a vörös csapat, ha eddig nem sikerült neki. „Nem csak a győzelmeken múlik, több pontot kell szereznünk ahhoz, hogy megelőzzük őket, ilyen egyszerű. És pozitívnak kell maradnunk” – adta meg a nem túl konkrét receptet Arrivabene.
 
Vettel mindenesetre megfogadja tanácsát, és hiszi, Ausztriában ismét minden másképp lesz. „Tavaly jó versenyünk volt ott, és csak a végén maradtunk le a dobogóról a Williamsszel szemben. Ilyen tekintetben van mit jóvátennünk. Szerintem az a pálya fekszik majd nekünk. Lesz pár újításunk is, és talán nyomást gyakorolhatunk a Mercedesre” – bizakodott a német.
 

Vettel szerint vicc, Alonso ellenzi a rádiós szigort

2016.06.20. 17:49
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Újra középpontban a rádiós szabály. Bakuban két világbajnoknak is meggyűlt a baja a bonyolult motorral és az idén bevezetett szigorral – a paddockban sokan értelmetlennek tartják a szigort.
 
Az idei évben az FIA konkrét listát készített a csapatoknak arról, milyen jellegű üzenetek hangozhatnak el a csapatrádióban, valamint jelenhetnek meg boxfalnál kitett táblákon. A szabály rendkívül szigorú, eredeti célja pedig az volt, hogy elejét vegye az elmúlt években erősödő kritikáknak, melyek szerint a versenyzők távvezérelt bábokká váltak, akiknek a mérnökök diktálják, mit hogyan kell csinálniuk a pályán.
 
Csakhogy ez a szabály most úgy tűnik, visszaütött. Bakuban Lewis Hamilton hosszú körökön át volt kénytelen a lehetségesnél jóval lassabb tempóban haladni, mivel probléma adódott motorbeállításával, és hiába kérdezősködött, csapata nem mondhatta meg neki, mit kell tennie. A hajrában aztán Kimi Räikkönen is hasonlóan járt, és Sergio Pérez meg is előzte őt.
„Ugyanaz a gond, mint az előző versenyen?” – tette föl a keresztkérdést Räikkönen. „Nem mondhatom meg, Kimi” – érkezett a kiábrándító válasz. „De egy igent vagy nemet biztos mondhatsz” – próbálkozott a finn világbajnok. Hiába.
Lewis Hamilton a futamot követően bevallotta, fogalma sincs, végül hogyan oldódott meg a problémája, azt azonban hangsúlyozta, a versenynek nem hogy nem tett jót, inkább csak ártott, hogy egy buta szabály miatt nem bocsátkozhatott csatába az előtte haladókkal.
 
Nico Rosberg számára jóval egyszerűbb volt a problémamegoldás. „Mindkettőnknek gondunk volt az erővel, a teljesítménnyel. Akkor ez elég nyilvánvaló volt. Mivel azonban rádiós tilalom van érvényben, nem mondhatták el nekünk, miről van szó pontosan. Csak annyit mondtak, gond van a beállítással, de hogy melyikkel, azt nem tudhatod. Én tudtam, melyikről van szó, használtam a legvalószínűbb kapcsolót, kikapcsoltam, és onnan tökéletesen működött.”
 
Megkérdezték tőle, ez mennyiben köszönhető annak, hogy alaposan felkészült az efféle helyzetekre. Nem titkolta, ezúttal nem éppen ezen múlt. „Mivel ez nagyobb kihívás elé állít minket, muszáj többet foglalkozni vele. Emiatt el is mélyültem ebben a témában. Abban már nem vagyok biztos, hogy ebben a konkrét esetben ez segített nekem, de ez egy olyan terület, ami csak még nehezebbé teszi a dolgunkat, egy új kihívás, és szerintem ez jó” – nyilatkozta.
 
Végül hozzátette, ő elégedett az új szabályozással.
 
Vettel: Ez egy vicc!
 
Sokan viszont másképp vélekednek. Sebastian Vettel viccnek, Fernando Alonso pedig értelmetlennek nevezte a rádiós szigort. „Ha az őszinte véleményemre kíváncsiak, azt mondom, ez egy vicc, mivel semmin sem változtat igazán. Sok mindent megkérdeznél, de nem teheted. Közben pedig ők is sok mindent mondanának, de nem mondhatják. Végül is nem fogsz gyorsulni attól, ha megmondják, mi történik. Mi másképp látjuk ezt, mint egyesek. Valójában semmi máson nem változtat, csak azon, hogy kevesebb rádiós üzenet megy a közvetítésekben, és ezáltal az emberek is kevesebbet kapnak” – vélekedett Vettel.
 
Én már az elejétől fogva úgy gondolom, hogy ennek a szabálynak nincs sok értelme” – nyilatkozta Alonso. „Ideadnak nekünk egy űrhajót, hogy mindenféle technológiával fölszerelve vezessük el, aztán meg nem kaphatunk információkat. Néha nehéz rájönni, mi lehetne a megoldás, mit kéne tennünk az autóval. Talán a jövőben meg kéne vizsgálnunk ezt.”
 
A bonyolult motorbeállításokra vonatkozóan Daniel Ricciardo szívesen venne egy kicsivel több segítséget. „Én minden szükséges információt megkapok. Arra kíváncsi vagyok, mit csinálnak a többiek körülöttem, milyen gumin milyen időket mennek. A saját tempómmal tisztában vagyok. De a fékezési beállítások és módok terén nincs gond. Ha a motorbeállításokról van szó, mechanikai dolgokról, akkor viszont szükség lenne az útmutatásra, mivel azt sem tudom, hogy néz ki a motorunk…” – mondta nevetve.
 
Wolff: Vagy tanulsz, vagy felülvizsgálod a szabályokat
 
És nem csak a versenyzők érzik úgy, hogy az FIA a szabályozás terén talán átesett a ló túloldalára. Rob Smedley, a Williams vezető mérnöke szerint is fölöslegesen nehezítik meg az életüket. „Szerintem időnként elég nehéz, főleg amikor nem a teljesítménnyel kapcsolatos üzeneteket akarsz továbbítani, de sokszor a biztonsággal vagy a megbízhatósággal kapcsolatosok esetében is. Szerintem ez mindenki életét csak nehezebbé teszi kicsit. De az FIA-n múlik minden. Ők meghatározzák, mit mondhatunk és mit nem. De igen, jobb lenne kicsit visszavenni ebből” – vélekedett a Ferrarinál még versenymérnökként dolgozó brit.
 
Toto Wolff szerint két út áll az F1 előtt. „Azért vezettük be ezt a szabályt, hogy kiszámíthatatlanabbá tegyük a versenyzést. Nem akarjuk, hogy a versenyzőket a mérnökök irányítsák a boxfalról. Most ennek a hatását látjuk. Van egy versenyzőnk, aki képes lenne elöl autózni, de magától nem tud boldogulni a technológiával. Két lehetőség van: vagy megtanulod a technológiát, ami nehéz, vagy felülvizsgálod a szabályt. Ezek a modern autók a modern erőforrásokkal óriási erőt és energiát kapnak az elektromotorból. Természetesen ez sokkal bonyolultabbá teszi a dolgot, mint húsz évvel ezelőtt volt. De két megoldás létezik, és ki kell találnunk, melyik a jobb” – nyilatkozta.
 
Hamilton végül az 5., Räikkönen pedig a 4. helyen zárta az Európa Nagydíjat.
 

Vettel ezúttal nemet mondott a Ferrari taktikai tervére

2016.06.19. 18:37
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Ezúttal Sebastian Vettel mondta ki a végső szót a Ferrari stratégiájában, és összességében elégedett lehetett. Igaz, ezúttal nem ezen múlt, milyen eredményt ért el.
 
Kanada után külön figyelem övezte a Ferrari taktikázását Bakuban, mivel az olaszok idén nem mindig álltak a helyzet magaslatán ezen a téren. Helyzetük Azerbajdzsánban viszonylag egyszerű volt, hiszen a mezőny nagy része egyetlen kiállást tervezett.
 
Más kérdés, hogy a futam elején Sebastian Vettel csak a harmadik helyen haladt Daniel Ricciardo mögött, aki viszont meglepően korán, már a 7. körben kerékcserére sietett. A Ferrari ekkor szólt a négyszeres bajnoknak, előrébb kellene hozniuk a kiállásukat, hogy elkerüljék az elévágást. Vettel azonban ösztöneire hagyatkozva jelezte, nem tartja ezt jó ötletnek. Idén először kérdőjelezte meg csapata taktikai ötletét – és végül kiderült, jól érezte. A Red Bullok egész futam alatt küszködtek a gumikkal, végül pedig nem hogy rájuk, de még a mögöttük végző riválisokra sem jelentettek veszélyt.
 
„Javasolták, hogy jöjjek ki korán, de én jónak éreztem a gumikat, és úgy döntöttünk, inkább kint maradunk és vállaljuk a Red Bull elévágásának kockázatát. Kiderült, hogy jó volt a tempónk a szuperlágy gumin, ami bírta is. Nyilván veszítettem egy pozíciót Kimivel szemben, de nagyon sportszerű volt a csapat szempontjából, hogy elengedett. Onnantól pedig már csak annyi volt a feladat, hogy ellépjek a mögöttem lévőktől. A Force India jelentett fenyegetést. Hogy Lewisszal mi volt a gond, nem tudom, de a Mercedes hétvégi tempóját látva biztosan volt valami gondja.”
 
A kérdésre, egy újabb rossz stratégiai döntést kerültek-e el neki köszönhetően, Vettel ugyanakkor hárított. „Rossz döntés, jó döntés – egyáltalán nem számít. Ha korábban jöttem volna be, akkor nem lett volna esély az elévágásra, és azonnal megszerzem a második helyet a pályán. A végén viszont lassabb lettem volna, mivel a gumim már régebbi lett volna. De összességében örültem, hogy vállaltuk a kockázatot. Hittem, hogy a pályán is megelőzhetjük a Red Bullt – csak annál jobb lett volna. Ráadásul a végén frissebb gumikkal mentünk volna jobb tempót.”
 
Kimi Räikkönen eközben Ricciardo után állt ki kereket cserélni, és bár a hajrában motorbeállításával küzdve lassult le, részben a 8 körrel régebbi gumijának is köszönhette, hogy nem tudott elhúzni a mögötte érkező, végül őt a pályán is megelőző Sergio Péreztől.
 
Ami Vettel második helyét illeti, a német úgy érzi, ennél jobb eredményt ezúttal nem érhettek volna el. „Reálisan nézve esélyünk sem volt. Nico őrült módjára húzott el az elején, én csak próbáltam tartani a helyem. Igazán meglepett, hogy nem volt biztonsági autós fázis. De nagyon erősek voltak ma, jó hétvégéjük volt, nagyon jó tempójuk. Viszont mi a péntek után remekül dolgoztunk. Csak azt sajnálom, hogy nem jött össze a kettős dobogó. Mindent megtettünk” – nyugtázta elégedetten.
 
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!