A ma bemutatott SF16-H az aktulis vtized legfehrebb Ferrarija – de taln nem tlzs kijelenteni, hogy az egyik legelegnsabbja is. Ht v, ht konstrukci: ilyen egy igazi F1-es evolci – a kategria legrgebbi csapatnl!
A Scuderia technikai igazgatja remli, hogy az j Ferrari mr tnyleg gyztes aut lesz.
A korbban a Renault-nl is megfordul James Allison hrom vvel ezeltt rkezett Maranellba – ahol a 2000-es vekben mr szintn lehzott pr vet –, ekkoriban pedig a csapat pp meredek lejtmenetben tartott. Az gaskod Paripa 2016-os autjnak bemutatjn a brit szakember nem fukarkodott a szavakkal a Ferrari elrelpst illeten.
„2013-ban a Ferrari semmiben sem volt vilgbajnoki szinten, kivve taln a gyors kerkcserket” – jelentette ki. „2014-ben a motorunk nem volt elg ers, nem volt elg leszorternk, a felfggeszts sem gy mkdtt, ahogy kellett volna, s gy ltalnossgban az egsz csomag sok kvnnivalt hagyott maga utn. Idn minden megtettnk, ami csak emberileg elkpzelhet, hogy ez a kocsi mlt legyen a Ferrarihoz, s hogy elg versenykpes legyen ahhoz, hogy tnyleg gyztes aut vljon belle.”
A feltnen j festsben pompz masinn a legalapvetbb vltoztatsokat maguk az istll technikai vezeti mutattk be. Az SF16-H kdnvvel elltott versenygpnek a karosszrija s – ha hinni lehet a korbbi hresztelseknek – az erforrsa is alapos talakulson ment keresztl, de Allison szerint jelen pillanatban mg nem lehet azt mondani, hogy brmelyik fejleszts kritikus fontossggal brna.
„Nem helyes azt mondani, hogy egy adott terleten jobb munkt vgeztnk, mint brmely msikon” – mondta. „Minden tekintetben fejldtnk: lerk, leszorter, vezethetsg s minden egyb szempontjbl is. Nagyon sokat dolgoztunk, az egsz csapat nagyon sokat dolgozott ezen az sszes terleten. Remlem, hogy elg j munkt vgeztnk, de ezt csak akkor fogjuk tnyleg megtudni, amikor elkezdnk versenyezni a kocsival.”
Br a technikai vezet a vrakozsokat illeten teht rendkvl vatosan fogalmazott, nagyon sok szurkolt ppen az rdekelt a legjobban, hogy a sok-sok befektetett energia vajon elg lesz-e ahhoz, hogy Sebastian Vettel s Kimi Rikknen idn vgre legyzze az utbbi vekben egyeduralkod Mercedest. Allison az egyik rajong kifejezetten erre clz krdsre vlaszolva gy nyilatkozott:
„Nagyon nehz megjsolni, hogy ez a projekt megti-e a Mercedes szintjt. Tudjuk, hogy tavaly s tavalyeltt is nagyon ersek voltak, de azt is tudjuk, hogy kivtelesen tehetsges emberek dolgoznak Maranellban, akik sszesen majdnem ezer vnyi munkart pakoltunk bele ebbe a kocsiba. Tavaly elg nagyot lptnk elre, s most azt remljk, hogy ez a modell megint jkora elrelpst jelent majd – akkort, hogy tnyleg megint versenykpess vlunk.”
„De azt teljes magabiztossggal llthatom, hogy az a sok szeretet, trds, munka s tuds, ami ebben a kocsiban benne van, az megkrdjelezhetetlen. Minden remnynk benne van ebben az autban, s azt hiszem, nagyon bszkk is vagyunk arra, amit csinltunk. Mr alig vrjuk, hogy a plyn is lthassuk.”
Ambicizus s btor programnak nevezte a Ferrari ftervezje a 2016-os autjukat. Az olaszok innovatv s kreatv szemlletmddal trnek a Mercedes uralmra. Szakembereik a vltozsokrl beszltek.
Amikor Fernando Alonso veken t hiba ldzte Sebastian Vettelt s a Red Bullt, gyakran rte az a vd a Ferrarit, hogy technolgiai szempontbl nem elg kreatv, tlsgosan konzervatv. E vals problmra knlt megoldst a mezny egyik legtehetsgesebb mrnknek, James Allisonnak a technikai igazgatv trtn kinevezse 2013 szn. Sok szakember vlte gy, hogy a brit szemlletvltst hoz Maranellba – s most, a msodik teljesnek mondhat ottani vben gy tnik, sor kerlt erre.
Allison a Ferrari pnteki bemutatjn elmondta, amikor visszatrt a vrskhz, a csapat kizrlag a kerkcserk gyorsasga tern volt „vilgbajnoki szinten”. Azta viszont mind mrnkgrda sszettele, mind pedig a csapat szerkezete teljesen talakult. „Tudjuk, hogy a Mercedes rendkvl ers volt tavaly s tavaly eltt. De kzel ezer embernk dolgozott ezen az autn, s minden tlnk telhett megtettnk, hogy komoly elrelpst tegynk vele, igazi gyztes autv vltoztassuk” – fogalmazott a technikai igazgat.
A brit a mlt vben tbbszr is utalt r: csapata 2015-s flemelkedsben kulcsszerepet jtszott, hogy a mrnkk vllrl lekerlt a teher, s mg korbban az jabb nagy kudarctl flve nem mertek kreatvak lenni, most szabad kezet kaptak tleteik megvalstshoz. Maurizio Arrivabenk flismertk, hogy a sikeress vlsra, a Mercedes legyzsre csakis agresszv s btor hozzllssal lehet eslyk. s a karosszria- s motorrszlegen dolgoz vezetk beszmoljbl, valamint az j aut klsejbl gy tnik, gy is jrtak el.
Az SF16-H nvre keresztelt jrm ftervezje, Simone Resta volt, aki agresszv konstrukcinak nevezte legjabb mvket. „Az aut projektjt egy vvel ezeltt kezdtk, s rendkvl ambicizus clokat tztnk ki magunk el. Az elsdleges vltozst az orr jelenti, valamint az els felfggeszts. Az orr magasabban van, a lgramlatok mskppen mennek krltte. A megolds ersen eltr a tavalyitl” – magyarzta az jtsokat. „Ngy ven t vonrudas felfggeszts hasznltunk ell, de most vltoztattunk nyomrudasra. Az aut tmege kisebb, elrelpst jelent az elz s a korbbi modellekhez kpest is. De az oldaldobozok is vltoztak, s a hts rsz szintn. Msok a htrcsok, igyekeztnk elnyt kovcsolni a htrendszerek talaktsbl.”
A karosszria mellett az erforrst is jragondoltk a maranelli mrnkk. A bemutatn termszetesen ennek rszletei nem ltszottak, a motorrszleg vezetje, Mattia Binotto azonban elgedetten nyilatkozott az jdonsgokrl. „Az elz szezonhoz kpest kt f terlettel foglalkoztunk. Az egyik az erforrs felptse volt: prbltuk minl kompaktabb tenni azt, hogy pozitv lpseket tehessnk az aerodinamika tern. Az autnk keskenyebb lett a tavalyihoz kpest. Prbltunk minden rszegysget elmozdtani. De nemcsak a felptsen dolgoztunk, az gsi folyamaton is igyekeztnk javtani, valamint a turbn. Az elz vhez kpest ezek a legfbb elrelpsek. Nagyon fontos s innovatv dntseket hoztunk meg” – mondta munkjukrl a szakember.
A tavalyihoz kpest karcsbb j autt Sebastian Vettelk vasrnap Barcelonban teszik elszr prbra – htfn pedig mr a pnteken Silverstone-ban bejratott Mercedesszel is sszemrhetik magukat!
Msodik szezonjnak vg neki Sebastian Vettel a Ferrari versenyzjeknt, s megtenn az a bizonyos utols lpst, mellyel elrhetv vlhat szmra tdik vilgbajnoki cme.
Mikzben 2015 a Ferrari s Sebastian Vettel szmra is az jrakezds ve volt, idn a folytonossg jegyben szllnak harcba az jabb sikerekrt. A nmet versenyz bemutatkozsa Maranellban vrakozson fell sikerlt: a 2014-es nyeretlen szezont kveten hrom futamgyzelmet aratott, tovbb megszerezte az egyni bajnoksg harmadik helyt is.
„Az aut csodlatos! Nagyon izgalmas idszak ez, de nehz mg megmondani, mire is szmtok, mert mg nem prbltuk ki a plyn. Szp az aut, s szerintem komoly elrelpst hozhat” – kommentlta j versenygpt Vettel a pnteki bemutatn.
A ngyszeres bajnok mr korbban beszlt arrl, hogy a mostani lesz az els olyan aut, melynek fejlesztsbe is beleszlhatott. Emellett most azt is hangslyozta, hogy egy ve megjult csapatuk is egyre inkbb sszecsiszoldik, ami szintn javulst hozhat szmukra. „Tavaly fantasztikus vet futottunk. Ez volt az els szezonom a csapattal, s msodikak lettnk. Mr csak egy lps hinyzik. Ezt viszont nem lesz knny megtenni, de remljk, az autnk segt benne. Minden tren fejldtnk, az elz vben nagyon sok ember cserlt pozcit. Tavaly a bemutatn mg nemigen tudtuk, mire szmthatunk. Most jobb volt a tli felkszlsnk, s gy vlem, ha tavaly ers csapatot alkottunk, idn mg ersebbek lesznk” – tekintett elre.
Fnke, Maurizio Arrivabene is ebben bzik. „Remljk, hogy ez egy nyer aut lesz. Az aut nagyon sok ember kzs munkjnak eredmnye, s nem sokra mr Barcelonba visszk. Mindenekeltt ksznetet kell mondjak az elnknknek, aki biztostotta szmunkra a megfelel htteret ahhoz, hogy versenykpes autt alkossunk meg. Valamennyi rszlegnknek jr a ksznet, akik nagy szenvedllyel dolgoztak” – nyilatkozott az olasz.
Ami cljaikat illeti, is visszafogottan beszlt, mgsem hagyott ktsget afell, hogy a Mercedes-uralom megtrsre plyznak. „ltalban nem n tzm ki a clokat, az ugyanis a fnkm feladata” – utalt Sergio Marchionnra. „Tavaly hrom futamgyzelem volt a clunk, s el is rtk ezt. Idn mg jobban kell nyomnunk. Legalbb harcban kell lennnk a bajnoki cmrt, j lenne egszen a bajnoksg vgig kzdeni rte. Tudjuk, hogy nem lesz knny, mert az ellenfelek sem alszanak, k is javtani akarnak. Tiszteljk az ellenfeleket, sokra tartjuk ket, klnsen a legutbbi kt bajnoksg gyztest. De elszntak vagyunk, egyre jobbak s jobbak akarunk lenni.”
Az gaskod paript kiengedtk a karmbl! A Ferrari pntek dlutn bemutatta 2016-os versenygpt, mely a vrakozsnak megfelelen festst s technikai filozfijt tekintve is alaposan megvltozott!
Igaznak bizonyultak az olaszorszgi pletykk: a Scuderia csapata idn jelents mdostsokat hajtott vgre autjn – technikai s eszttikai szempontbl egyarnt. A legszembetnbb vltozst a motorbortson s a kocsi oldaln megjelen, a korbbi idket idz fehr minta jelenti. De az aut elejnek talaktsa is azonnal szemet szr. A csapat idn a tavalyinl rvidebb, orrkppal llt el, emellett az oldaldobozokon is szrevehet a vltozs. Emellett a mrnkk szaktottak az egyedinek szmt vonrudas felfggesztssel, melyet aerodinamikai elnyei miatt mr 2012 ta hasznltak. Az j, hagyomnyos nyomrudas megolds vrhatan megknnyti a mrnkk munkjt az aut belltsa tern, nekik nagyobb mozgsteret, a versenyzknek pedig nagyobb stabilitst ad majd.
Az j aut az SF16-H nevet kapta, folytatva a tavalyi nvadsi filozfit – m a turbt jelz T helyett most a hibridet takar H kerlt a kdnvbe A Scuderinak nem titkolt clja, hogy mr a legels futamtl kezdve vals ellenfele legyen az elmlt kt szezont ural Mercedesnek. Az jabb ugrsszer elrelpsben a motor tovbbfejlesztsnek is kulcsszerep juthat. Sergio Marchionne elnk mr a mlt v vgn kijelentette, szeretn, ha csapata gyzelmi eslyekkel indulna Melbourne-be – annak ellenre is, hogy a 2016-os projektet elmondsa szerint kicsit ksbb kezdtk a megszokottnl. „Ers csapatunk van, de szerintem idn egy kicsit mg ersebb vltunk” – llaptotta meg Sebastian Vettel, aki szeretn magasabbra emelni a lcet. „Egyelre nagyon biztat minden, remlhetleg a sikerek is jnnek majd” – tette hozz Rikknen.
„Elktelezettek vagyunk, hogy idn jobban teljestsnk, mint tavaly. Nem fogunk minden verseny eltt hangzatos greteket tenni, de ettl fggetlenl nagyon oda fogjuk tenni magunkat” – jelentette ki Maurizio Arrivabene csapatfnk.
„Ez egy roppant izgalmas nap – nemcsak azrt, mert a vilg vgre meglthatta a ksz kocsit, hanem mert mi magunk is most lttuk elszr teljes valjban! Egy egsz v munkja van ebben az autban” – fogalmazott James Allison technikai igazgat.
Az j autt a bemutatt kveten egybl az v kt tli tesztjnek helysznre, Barcelonba szlltjk, ahol vrhatan mr vasrnap kiprbljk azt egy filmes napon.
Gokartversennyel hangol Sebastian Vettel az j Forma–1-es szezonra? A pletykk szerint a htvgn rangos megmrettetsen lesz jelense.
Ezen a htvgn az olaszorszgi Lonatban rendezik a Winter Cup gokartbajnoksg futamt, melyen Eurpa- s vilgbajnokok mellett a pletykk szerint a Ferrari F1-es versenyzje, Sebastian Vettel is rajthoz ll. A ngyszeres vilgbajnok lltlag az Auditl tesztlehetsget kap, ezrt a futamot kihagy dn Nicklas Nielsen helyre ugrik be annl a Tony Kart-csapatnl, amellyel a mlt hten mr tesztelt egyet a Garda-t kzelben fekv plyn.
A hresztels egy Instagramon kzztett fot kapcsn kapott szrnyra, melyet a lengyel gokartversenyz, Karol Basz tett kzz: „Hell, kezddjn a Winter Cup ezen a htvgn” – rta egy Vettellel kzs fot mell, megjellve a ngyszeres bajnokot is.
A hivatalos CIK-FIA gokart-vilgbajnoksg rszt kpez megmrettetsre februr 21-n, azaz vasrnap kerl sor – nagy krds, ha igaz a pletyka, Vettel miknt egyezteti majd ssze szereplst a ferraris ktelezettsgeivel: olasz forrsok szerint a pnteken bemutatott autnak ppen vasrnap kell majd elszr plyra gurulnia Barcelonban, ahol filmes napot tart a Scuderia…
Amennyiben Vettel valban gokartozna, hossz id ta ez lenne az els alkalom, hogy egy ilyen rangos versenyen aktv F1-es versenyz teszi tisztelett. Korbban Michael Schumacher is rajthoz llt gokart-vilgbajnoksgon – 2001 oktberben Kerpenben pldul az akkor 16 ves Lewis Hamiltonnal, s a 15 esztends Nico Rosberggel is sszecsapott, s mindkettejket legyzve dobogra llhatott.
Lassan felbred tli lmbl a Forma–1; a hten tbb csapat is beindtotta a versenyautjt, Barcelonban, az els teszt helysznn pedig felbukkantak az alakulatok kamionjai. Mra egy bemutat is jutott: a Red Bull Londonban fedte fel idei autjnak festst.
Miutn megszakadt az istll s a nvad szponzor, az Infiniti egyttmkdse (a cg a Renault gyri csapatnak partnereknt folytatja), sejthet volt, hogy a biksok magukhoz kpest sokat vltoztatnak versenygpk fnyezsn. Az j dizjnt, valamint a csapattagok ltzkt s a piltk felszerelst egy nagyszabs mdiaesemny keretn bell mutattk be, amelyet j tmogatjukkal, a Pumval kzsen rendeztek meg.
Amint az az els kpeken is lthat, 2016-ban nem csupn az aut festse, hanem a csapat elnevezse s logja is vltozik, amely mdostsokat szintn a fszponzor tvozsa miatt kellett vgrehajtani. Renault-erforrsaik egy msik kiemelt partner, a TAG Heuer nevt viselik majd – ami azonban nem jelenti azt, hogy az energiaital-gyrosok elvileg ne kapnnak ugyanolyan hajtegysgeket, mint a gyri csapat.
A sznpadra lltott modell ugyan egy korbbi aut volt, de az eddigiekhez kpest szreveheten megvltozott festssel. Sttkk, matt fellet, srgbb fej feletti lgbeml s egy risi piros Red Bull-felirat a tvoz Infiniti helyn az oldaldobozokon – a nhny rval korbban kiszivrgott kmfot valdinak bizonyult. A grda versenyzprosa, Daniel Ricciardo s Danyiil Kvjat szintn fellpett, akrcsak a csapatvezet, Christian Horner. Rajtuk mr az j, sttkk, bikamints overall volt.
„A fnyezst illeten gy dntttnk, hogy idn egy kicsit innovatvabb s agresszvabb utnrzst szeretnnk elrni” – nyilatkozott Horner az j dizjn kapcsn.
Ricciardo hasonl vlemnyen volt, br mint piltt, ktsgkvl jobban rdekelte az, hogy vajon az j kinzet j sikereket is hoz-e majd a korbban tbbszrs vilgels brit alakulat konyhjra.
„Az j fests az autn lenygzen nz ki. De nyilvn mi, versenyzk azrt jobban foglalkozunk azzal, hogy vajon hogyan teljest majd a plyn. De persze a j kinzet is szmt. Nekem tetszik, klassz, remlem 2016-ban ez j eredmnyekkel is prosul majd” – rtkelt a versenyz.
A 2016-os aut bemutatsra val hangolds jegyben jabb videt tett kzz a Ferrari: ezen a felvtelen Sebastian Vettel lsprbjt lthatjuk.
Az olasz alakulat a mlt hten rakta ssze 2016-os autjt, az utols simtsok elvgzst kveten pedig elkezdte a bemutatra val hangoldst. Elszr a motor hangjbl adtak zeltt a szurkolknak, majd ismertettk kzssgi jtkuk vgeredmnyt s kzztettek egy videt Kimi Rikknen lsprbjrl, vgl pedig elrultk, mikor debtl az aut.
Ha vlaszthatn ki legfbb 2016-os ellenfelt, a Ferrari piltja Kimi Raikknent mondan – mindezt azrt, mert azt jelenten, hogy a Ferrari nagyon tkpes konstrukcival llt el.
A ngyszeres vilgbajnok s vetern csapattrsa, Kimi Raikknen teljestmnye nem volt egyforma szinten a 2015-s v folyamn, mikzben a nmet hrom versenyt megnyert, a finn pilta mindssze hromszor tudott felllni a pdiumra. Abban az esetben, ha a Ferrari bajnoki cmrt kzdhet az j szezonban, a tbbsg gy gondolja, Vettel lesz az, aki vlln viszi majd a csapatot Lewis Hamilton s Nico Rosberg Mercedesei ellenben. Maga a versenyz azonban azt szeretn, ha Raikknen lenne a legfbb ellenfele.
„Remlem, hogy harcolhatok Kimivel, ugyanis ez azt jelenten, hogy nagyon ers autnk van, amellyel mindketten a bajnoki cmrt hajtunk” – magyarzta a versenyz hivatalos weboldaln. Persze egy tkpes aut mellett Raikknennek is jelents elrelpsre lenne szksge, hogy hozza Vettel szintjt, s ne csak msodikknt kocogjon be mgtte minden versenyen, amennyiben a Ferrarinak tnyleg sikerl annyira j konstrukcit ptenie.
Vettel egy msik megszlalsban a bonyolult szablyok mellett a Mercedest is megszlta, azzal rvelve, hogy a csapat uralma elfordtja a nzket a sporttl. „Termszetesen a Mercedes elmlt kt vben ltott dominancija sok rajong szmra elvett az izgalombl. Emellett tlsgosan a rszletekre fkuszlunk, gy gondolom, nem szabad szem ell tvesztennk a motorsport gykereit. Remlem, hogy az autk a jvben mindenki szmra kzzelfoghatbbak lesznek” – magyarzta.
Forma 1 2016 - Magyar Nagydj - KEMPING INFORMCIK!
KEMPINGEZK FIGYELEM!
most RVID IDEIG 10% KEDVEZMNY az sszes KEMPING foglalsra! Rendelje meg Online 2016.02.29.-ig!!!
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.