Ferrari a mezny elejn, Ferrari a mezny vgn – Sebastian Vettel a leggyorsabb krrel, Kimi Rikknen fstl motorral zrta a bahreini els szabadedzst. A Mercedesek a kzpmeznyben – egyelre.
„Kellemes” 37 Celsius-fokos melegben, 47 fokos plyahmrsklet mellett vette kezdett Bahreinben az els szabadedzs, melyet a ttre men esemnyekkel ellenttben mg verfnyes napstsben rendeztek meg. Bernie Ecclestone ennek ellenre nem csak dlibbknt jelent meg a paddockban – az F1 egykori teljhatalm ura a helyiek meghvsra rkezett Bahreinbe, ahol levltsa ta elszr teszi tisztelett versenyhtvgn.
A melbourne-i msodik szabadedzs ta elszr tnt fel a plyn Pascal Wehrlein is, aki ktfutamos kihagyst kveten „szolglatra” kszen jelentkezett a Saubernl. Szmra meghatroz a pnteki edzsnap, melyen nemcsak autjt kszti fel a versenyre, de azt is teszteli, mennyire volt eredmnyes az elmlt hetek edzsmunkja.
A munkt Daniel Ricciardo s a Red Bull kezdte legaktvabban. A kzepes keverken kihajt ausztrl elsre 1:38,9-es krt jegyzett. t a kt Mercedes kvette, Lewis Hamilton tvette a vezetst, mg Valtteri Bottas els etapjnak elejn ltvnyos cssztatst mutatott be az utols kanyarban.
Az els hsz perc e hrom versenyzrl szlt, aztn lassan a tbbiek is elmerszkedtek a garzs rnykbl. Sebastian Vettel is kzttk volt, aki elsre 0,2 msodpercre kzeltette meg Hamilton kzepes gumin elrt 1:36,708 msodperces idejt. Miutn a plya mg nagyon csszs volt, a krlmnyek pedig nem reprezentatvak az idmr s a verseny szempontjbl, ez az idszak elssorban az adatszerzsrl s az jtsok ellenrzsrl szlt.
A Ferrari erre a htvgre tbb fejlesztssel is elrukkolt: egy j vezetszrnyat s egy tdolgozott padllemezt vittek Szahrba, emellett autjuk htst is a nagyobb ignybevtelhez igaztottk. Kt versenyzjket az sszehasonltsok rdekben eltr konfigurcival kldtk ki az olaszok: Vettel autjra a rgi, Kimi Rikknenre az j els szrny kerlt fel, mg az j padllemezt egyelre egyikk sem tesztelte mg.
De jtsokat prblgatott a Force India s a Red Bull is – autikat egyarnt ramlsjelz folyadkkal szneztk be. „Ez egy knyrtelen fejlesztsi harc lesz idn. ltalban a Spanyol Nagydj idejn szokta kezdett venni, idn viszont mr most, mivel sok lehetsg van a javulsra” – llaptotta meg Pat Symonds, a Sky Sports szakrtje. Az els flra elteltvel rvid ideig Carlos Sainz (lgy gumi), majd Valtteri Bottas neve is llt az eredmnyjelz ln, aztn fltvhoz kzeltve Hamilton 1:34,636-es krrel vette vissza a vezetst – immr a lgy keverken, kzel 0,4-del megelzve csapattrst.
Rikknen ekkor mr a homokban stlgatott s egy robogt keresett, ami visszaszlltja t a boxba. A Bahreinben 8-szor dobogs finn Ferrarijbl 40 perc elteltvel szllt fl bizonytalan fehr fst. „Le kell lasstanunk, Kimi, le kell lasstanunk!” – figyelmeztette mrnke Rikknent, aki azonnal meg is llt a plya szln. A csapat ksbb megerstette, a turbval addott problma, amit tlmelegeds okozott.
Az edzs felnl a kt Mercedest Sainz, Vettel, Ocon, Massa, Verstappen, Grosjean, Stroll s Prez kvette az els tzben – az Ezstnyilakhoz legkzelebb kerl Toro Rosso htrnya is 1,4 msodperc volt.
A kridk ekkor mg mindig messze elmaradtak a 2016-osoktl, amit az is igazol, hogy a Mercedesek ksbb jelentsen visszacssztak. 35 perc elteltvel Sergio Prez llt az lre egy 1:34,095-s eredmnnyel, mely 1,8 msodperccel volt lassabb a tavalyi els edzsen Nico Rosberg ltal futott legjobb idnl.A mexiki, valamint a mg flzrkz Felipe Massa s Lance Stroll egyarnt a srga gumikat hasznlta mr ekkor.
Mikzben Rikknen Ferrarija ekkor a garzsba trt vissza, Vettel a plyra. A ngyszeres vilgbajnok csapattrsa lellsa utn rvid sznetre knyszerlt, aztn a lgy abroncson kezdett jabb menetbe. 1:32,697-es idejvel azonnal az lre is llt. Mg nem sokkal ksbb Daniel Ricciardo zrkzott fl 0,4-es htrnnyal, mg harmadiknak Verstappen lpett elre 0,9-es lemaradssal.
20 perc volt mg htra az edzsbl, amikor kvetkezett az jabb lells. Stoffel Vandoorne McLarenje tnt fel mozdulatlanul a plya szln. A belga nem sokkal ezt megelzen javtott idejn a lgy gumikon, s jtt fel a 10. helyre, aztn viszont a hts egyenes elejn egyszeren elszllt a hajtsa. Aligha vigasztalta, hogy Rikknennel ellenttben t nem robogval, hanem sportmotorral szlltotta vissza az egyik sportbr…
Az utols negyedrban az lls mr nem vltozott. Vettel s a kt Red Bull mgtt Prez, a hajrban egyszer csnyn kicssz Massa, a tle kevesebb mint 0,1-re lv Stroll, Ocon, Alonso, Grosjean s Hamilton sorakozott, mg Bottas a 14. helyen zrt.
A Mercedesek egyelre nem erltettk meg magukat. Kridik meglepen gyengk voltak, krszmukra nzve azonban megrthetjk, mirt. Kt versenyzjk mindenkinl tbbet ment az els 90 percben, s nyilvnvalan ms programot futott, mint ltalban. Tekintve, hogy a nappali edzsnek nincs igazn jelentsge a folytats szempontjbl, mr egy ve is elssorban a nyri forr futamokra teszteltek dleltt. Miutn Melbourne-ben voltak gondjaik a gumikezelssel a meleg miatt, a mostani idelis alkalom volt szmukra a tapasztalatszerzsre.
A program a magyar id szerint 17 rakor kezdd msodik – mr villanyfnyes – szabadedzssel folytatdik, melyet az M4 Sport 19:30-as msorkezdssel felvtelrl kzvett. Esemnyeirl viszont az M4 Sport.hu-n rszletesen beszmolunk.
A ngyszeres Forma-1-es vilgbajnok, Sebastian Vettel ccse, Fabian Vettel is rajthoz ll az Audi Sport TT Kupban, ahol Keszthelyi Vivien ellenfele lesz majd az elttnk ll idnyben.
A szria 2017-es szezonja mjus 5-7. kztt veszi kezdett a Hockenheimringen, a sorozatban pedig az ifj Keszthelyi Vivien is rajthoz ll majd.
A magyar versenyz egyik ellenfele pedig egy Vettel lesz, mghozz a Forma-1-es vilgbajnok Sebastian Vettel ccse, Fabian. A hrt cstrtkn jelentette be az Audi Sport.
Az Audi Sport TT Kupa meznye 2017-ben sszesen 7 versenyhtvgn ll rajthoz, sszesen 14 versenyt tartanak.
2016-ban a finn Joonas Lappalainen lett a szria legjobbja.
jra a rgi Sebastian Vettelt ltja, s emiatt Helmut Marko a nmetre is fogadna egy Lewis Hamilton elleni bajnoki kzdelemben.
A ngyszeres vilgbajnok egy gyzelem s egy msodik helyezs utn 43 ponttal ll a bajnoki tabella ln, holtversenyben Lewis Hamiltonnal. Nemcsak a Mercedes s a Ferrari, de a kt versenyz kzdelme is rendkvl kiegyenltett volt eddig, ami miatt mris arrl folyik a tallgats, vajon az prharcukrl fog-e szlni a 2017-es szezon.
Sebastian Vettel flfedezje, Helmut Marko ugyan ma mr ellenfl, bartknt azrt rmmel ltja, hogy a tavalyi gyengbb szezon utn korbbi versenyzje magra tallt. „jra rm nzni t. Szerintem Knban nyert volna, ha nincs balszerencsje a biztonsgi autval, ami rossz idpontban jtt ki az szempontjbl” – nyilatkozta a Sport Bildnek a Red Bull tancsadja.
Kiemelte, ha a kt csapat tovbbra is egy szinten marad, szerinte Hamilton s Vettel kzdelmbl utbbi kerl majd ki gyztesen. „Ha vlasztanom kne kettejk kzl, akkor Vettelt vlasztanm. Jl ismerem t, tudom, hogy mire kpes, amikor megrzi a vrszagot. Most sokkal ersebb a kapocs kzte, az autja s a csapata kztt” – llaptotta meg az osztrk.
Ez lenne a Ferrari idei sikernek (egyik) a titka? Az ellenfelek egyre gyanakvbban figyelik Sebastian Vettelk autjt, mely szerintk rugalmas aerodinamikai elemekkel van flszerelve.
A tl elssorban a Mercedest s a Red Bullt r vdakrl szlt. A Ferrari mindkett csapatot prblta nehz helyzetbe hozni okos felfggesztsk betiltatsval, mg ksbb az osztrkok vdoltk meg a bajnoki cmvdt, hogy idmrs motormdjnl olaj kerl az zemanyagba, s ezzel tesz szert plusz lerkre. Most, hogy a Ferrari az egyni kzdelmekben a Mercedesszel holtversenyben ll a bajnoksg ln, is szembeslni knytelen az autja szablyossgt firtat vdakkal.
A j szerepls az SF70H-ra irnytotta a rivlisok figyelmt. A vrs aut taln egy krn mg mindig elmarad kicsit a Mercedestl, a versenyeken viszont rendkvl kiegyenslyozott teljestmnyt nyjt. Mr a tli teszteken megfigyelhet volt, hogy vk a legstabilabb aut a gyorsabb kanyarokban, s mikzben mg az Ezstnylnl is lthatak kisebb megingsok, az gpk hatrozottan, egyenletes vben veszi a fordulkat. Emellett minden gumitpusbl kpes kihozni a legjobbat, s az idjrsi krlmnyek vltozsa sem zkkentheti ki ket, mint pldul a Mercedest Melbourne-ben.
Toto Wolff nem is gyztt muldozni Knban. „A versenyzik csak elfordtjk egyszer a kormnyt, az aut mintha snen menne, mindenfle rngatzs nlkl megy t a kanyaron” – llaptotta meg.
Az Auto Motor und Sport most arrl szmolt be, hogy az ellenfelek azt gyantjk, trkks, a szablyossg hatrn tncol megoldsok llhatnak ennek htterben. Kmfotik tansga szerint a Ferrari padllemeze, hts szrnya, de mg diffzora is hajlkonyabb lehet a megszokottnl. A padllemez kt oldala pldul lefel grbl menet kzben, mely jelentsen nvelheti a szvhatst, mivel kt oldalt az aut al zrja a nagy sebessg levegt –hasonlan az gynevezett „szrnyas autk” szoknyihoz. A hts szrny s a diffzor ekzben lltsuk szerint htrafel mozdul el az egyenesekben, ezzel cskkentve a lgellenllst, nvelve a cscssebessget.
Az ellenfelek mr a teszteken furcsn nztek a vrskre, amikor hossz, hrzkelkkel elltott karboncskokat helyeztek el a padllemezkn, Knban pedig az egyik csapat mrnke arrl szmolt be a nmet lapnak, hogy elmletket bizonyt felvteleket ksztettek. „Rikknen autjrl az edzsen ksztettnk lasstott felvteleket, melyeken jl lthat, hogy a padllemez szlei lefel hajlanak.”
A mozg aerodinamikai elemek hasznlatt az FIA vek ta tiltja – ppen a Ferrari Red Bullra tett panaszai miatt szigortottak a hajlkonysgi tesztjeiken. Jelenleg a padllemeznl kt ponton vizsgljk a flexibilitst, m a teszteken a Scuderia gond nlkl teljestette, mivel azokat az els „tlca” rszen, valamint kzvetlenl a hts kerekek eltt vgzik el.
Az Auto Motor und Sport kiemelte, a Ferrari padllemeze fellnzetbl s oldalnzetbl is klnleges kialakts, br egy elembl ll, kzpen jl lthat kiemelkeds osztja hrom rszre. A tbbi csapat most arrl tallgat, mi lapulhat ezen kiemelkeds alatt. Egyes feltevsek szerint lehetsges, hogy klnbz tpus sznszlas anyagokat alkalmaznak. A hts szrnynl ekzben biztosra veszik, hogy a csapat azrt hasznl az aerodinamikai szempontbl kevsb kedvez kt rgzt pillrt kzpen, hogy azok segtsgvel knnyebben dnthessk htra a lgtereljket a nagyobb vgsebessg rdekben.
Mr az FIA flbe is eljutottak a vdak, m k egyelre nem terveznek lpseket. A portl kiemelte, a szvetsg szablyai nem ktik ki, hogy az emltett terhelses teszteket az ltalban hasznlt kt ponton kell elvgezni, azaz ha gy dntennek, brmikor vltoztathatnak a vizsglat mdszern, s ellenrizhetnk a vrsk padllemezt a krdses rszeken is.
Egy httel a knai futam utn Bahreinben folytatdik a Forma–1-es vilgbajnoksg. A szezon harmadik versenyhtvgjnek programja a cstrtki sajttjkoztatval veszi kezdett, pnteken pedig a V6-osok is felbgnek a sivatagi aszfaltcskon. Lssuk, a fontos tudnivalkat!
Az FIA – akrcsak az elz szezonokban – most is kt elzsi znt jellt ki Bahreinben. Az els rzkelsi pontja a 9-es kanyarnl lesz, magt az llthat hts szrnyat pedig a 10-es s a 11-es kanyar kztti egyenesben lehet aktivlni. A msodik rzkelsi pont a 14-es kanyar eltt kapott helyet, a DRS-t pedig a clegyenesben lehet majd mkdsbe hozni.
A versenybrk dolgt Danny Sullivan segti. Az amerikai elssorban a tengerentli versenysorozatok rajonginak lehet ismers, hiszen mindssze egy szezont hzott le az F1-ben: 1983-ban a Tyrrell-lel. Legjobbjt egy monaci 5. helyezs jelentette. Az idny utn visszatrt Amerikba, ahol 1988-ban az IndyCar bajnokv koronztk. 1985-ben az Indianapolisi 500-ast is megnyerte, gyzelmt pedig a legemlkezetesebbek kztt tartjk szmon, hiszen egy 360 fokos megprdlst kveten zrkzott fel Mario Andrettire, majd elzte le a korbbi F1-es bajnokot. Plyafutsa egy 1995-s baleset miatt szakadt flbe. Tbbszr segtette mr az FIA munkjt; legutbb a tavalyi Mexiki Nagydjon.
A htvge hivatalos programja cstrtkn, a magyar id szerint 14 rakor kezdd versenyzi sajttjkoztatval kezddik. Az j formtum esemny els szakaszban Lewis Hamilton (Mercedes), Sergio Prez (Force India) s Stoffel Vandoorne (McLaren) ll az jsgrk rendelkezsre, a msodikban pedig Fernando Alonso (McLaren), Kevin Magnussen (Haas) valamint Jolyon Palmer (Renault).
Pnteken a csapatok kpviseli tartanak sajttjkoztatt. Ezttal ezt az esemnyt is kett osztjk; az els turnusban Zak Brown (McLaren), Christian Horner (Red Bull) s Claire Williams (Williams) nyilatkozik, a msodikban pedig James Allison (Mercedes), Mattia Binotto (Ferrari) valamint James Key (Toro Rosso). A sajttjkoztat magyar id szerint 19 rakor kezddik.
Knban vitatmt szolgltatott Sebastian Vettel furcsa rajtbellsa – a htvgn versenyzbrknt tnyked Mika Salo is megszlalt az gyben.
Sebastian Vettel mlt vasrnap fl autval a felfestett rajtkockn kvlre pozcionlta Ferrarijt a start eltt, ezzel prblva jobb tapadst biztostani magnak az akkor mg vizes aszfalton. Br Charlie Whiting azonnal jelentette a ktes esetet a versenybrsgnak, az vgl nem szabott ki bntetst a nmetre, mivel a vonatkoz szably nem fogalmaz pontosan, s az ezzel tisztban lv versenyz csupn ezt hasznlta ki.
A Sanghajban a bri testlet tagjaknt tevkenyked Mika Salo a Turun Sanomatnak megerstette, valban vizsgldtak Vettel ellen, s Christian Hornerhez, a Red Bull csapatfnkhez hasonlan is szksgt rzi a szably pontostsnak. „Mivel ltezik ilyen hinyossg, gy dntttnk, most engedjk futni Vettelt. Adhattunk volna neki egy figyelmeztetst, de jobb lenne, ha pontosabb szablyok lennnek az ilyen esetekre” – fogalmazott a korbban a Ferrarinl is versenyz finn.
Munkt persze nem csak Vettel adott nekik mlt vasrnap. Mindjrt az els krben trtnt egy tkzs is, melyet szintn vizsglniuk kellett. Sergio Prez oldalrl futott bele Lance Strollba, aki ezt kveten ki is esett. Br a kanadai a futam utn arrl beszlt, mr az v volt a kanyar, s ellenfele egyszeren belehajtott, Salo elrulta, valjban rlhetett, hogy versenybalesetnek minstettk a trtnteket. „Ha valakit bntettnk volna, az Stroll lett volna. Az elz kanyarban mg hagyott helyet, de a kvetkezben akkor fordult be, amikor Prez mr mellette volt” – magyarzta.
Hozztette, nem vletlenl nztk el az esetet az joncnak: 2017-ben az FIA tudatosan engedkenyebb a csatknl, ezt az utat a mlt vben kapott sok kritika miatt vlasztottk. „Mindig is gy vltem, hogy ez a megfelel szemlletmd. Tl sok volt mr a bntets. Csak olyan esetekben kell bntetni, mint a srga zszlnl vagy a biztonsgi autnl trtn elzs, vagy amikor valaki slyosan megsrti a szablyokat” – vlekedett Salo.
Az FIA Knban egybknt 7 bntetst osztott ki a htvge folyamn – egyiket sem tkzs vagy versenyszituciban elkvetett vtsgek miatt. Nico Hlkenberg a futamon kt biztonsgi auts fzisban trtnt elzsrt kapott 5 illetve 10 msodperces bntetst, Sergio Prezt s Daniel Ricciardt a rajt eltti himnusz leksse miatt figyelmeztettk, mg az idmr utn Romain Grosjeant s Jolyon Palmert a dupla srga zszl figyelmen kvl hagysa, Antonio Giovinazzit pedig vltcsere miatt soroltk htrbb 5 rajthellyel. Utbbi kt versenyz 3-3, Hlkenberg pedig sszesen 4 bntetpontot is kapott.
Lewis Hamilton lltja, nem rzett mg akkora klcsns tiszteletet kt rivlis kztt, mint ami t s Sebastian Vettelt jellemzi. De vajon mit szl ehhez Nico Rosberg?
Egyelre minden jel arra utal, hogy a Mercedes s a Ferrari kt vilgbajnoka lesz a 2017-es szezon kt fszereplje. Lewis Hamilton s Sebastian Vettel tkletesen azonos mrleggel, 1-1 gyzelemmel s msodik hellyel, 43-43 ponttal ll a bajnoki tabella ln, s egyelre sem csapattrsaik, sem a Red Bull nem jelentenek veszlyt rjuk.
s minden mozdulatukrl ler, hogy nagyon lvezik ezt a szoros csatt!
Ezen generci kt legjobb s legsikeresebb versenyzjrl van sz, az elmlt kilenc szezonbl htszer valamelyikk hdtotta el a bajnoki serleget, ebben az vtizedben csupn tavaly nem egyikk lett a vgs gyztes. Lewis Hamilton gy vli, az idei v amolyan betetzse lehet kettejk rivalizlsnak, s egyben plyafutsuknak is.
„szintn hiszem, hogy ez gy fog folytatdni. Ki tudja, taln lesz, amikor kemnyen versenyznk majd egyms ellen, s termszetesen lehet olyan is, amikor majd azt gondolja az egyiknk, hogy a msik nem volt sportszer, vagy tl agresszv volt. De felntt emberek vagyunk, hossz utat tettnk mr meg, s sok mindent tltnk. Egyms irnt nagyobb tiszteletet rznk, mint amit brmely ms versenyzesetben tapasztaltam, fleg a hozz hasonl kalibernl” – jelentette ki Hamilton.
„Ez elkpeszt sportemberi kapcsolat. Ha nyersz, lvezed, de egyben el is ismered a msik teljestmnyt. s mg ha vesztesz, akkor is ugyanez a helyzet. Mindketten gy vagyunk ezzel, s ez a legjobb szituci. Nyilvn odakint le akar gyilkolni engem, mindketten le akarjuk gyzni a msikat, de amikor kiszllunk az autbl, mindig ott a tisztelet, amit egyms eredmnyei miatt rznk. Amikor el kerlk, az nagy dicsret szmomra – s fordtva is gy van.”
„Egy ngyszeres vilgbajnok ellen harcolok. A legjobb formjban van, fergetegesen gyors. A Ferrari vek ta most a legjobb, taln egy vtized ta. gy rzem, mi vagyunk a legjobb csapat, s n is a legjobb formmban vagyok. Egy igazi harcos mindig a legjobbak ellen akar kzdeni, mert ha gy nyer, annl nagyobb a megelgeds. Szval nagyon lvezem kettnk kzdelmt.”
E prharc rtkbl s izgalmbl mit sem von le, Niki Lauda azrt megjegyezte, biztos benne, hogy versenyzje e nyilatkozatokkal Nico Rosbergnek is zenget. „Nagyon jl ismerem t” – jegyezte meg mosolyogva, utalva arra, hogy a tavalyi bajnok visszavonulsval eslyt sem adott Hamiltonnak a visszavgsra, gy a brit szmra nincs ms md, mint azt hangoztatni, jobb Vettellel kzdeni, mint vele. Tekintve, hogy pr ve mg azt hangoztatta, Vettel csak a Red Bull flnynek ksznheti sikereit, kpessgek tern viszont elmarad Fernando Alonstl, nem is tnik hihetetlennek a felttelezs…
Taln gy van, taln nincs, Hamilton mindenesetre azt is kiemelte, remli, hogy 2016-tal ellenttben idn nem a mszaki hibk s kls tnyezk dntenek majd a bajnoki cmrl. „Most, hogy itt lnk Sebastiannal, gy rezzk, ez egszen a szezon vggi fog tartani. s remlem, hogy egyiknknl sem lesz mszaki hiba, ami korltozn a tiszta kzdelmnket. Nagyon remlem, hogy egyszeren az llhatatossg, a mentlis er, a j fizikum, a llekjelenlt s hasonl dolgok dntenek majd. s az, hogy idnknt fellmljuk a msikat a plyn. Amikor ms tnyezk is szerepet kapnak, akr a biztonsgi autk, akr a technikai hibk, az mr elvesz a versenyzs izgalmbl.”
A verseny embere taln Max Verstappen lett, a legszebb jelenetet viszont Sebastian Vettelnek s Daniel Ricciardnak ksznhetjk!
A melbourne-i 5 elzs utn Knban is bebizonyosodott, hogy az j autk alaposan megneheztik a csatk kibontakozst. Az igazn j versenyzk szmra ez azonban nem nehzsg, csupn egy kihvs!
Ezt bizonytotta Sebastian Vettel s Daniel Ricciardo is, akik a 22. krben vvtk meg az egsz verseny taln legkemnyebb s legltvnyosabb csatjt. A ferraris mr az els kanyarkombinciban kvlrl-bellrl tmadta volt csapattrst, majd a rvid egyenest kihasznlva kls ven a Red Bull mell rt a jobbosban.
Ricciardt viszont nem olyan fbl faragtk, hogy csak gy feladja pozcijt! A kigyorstsnl mg visszatmadott, s ennek egy fstls kerkkoccans lett a vge.
„Nem volt szndkos!” – mondta Vettel a leints utn. „Taln mg szoknunk kell a szlesebb autkat. Az enym volt a rosszabb kigyorsts, mivel n voltam kvl. De utna bellre kerltem, ezrt is prbltam meg. Mkdtt, nagyon lveztem. Egy kicsit tartottam attl, hogy megsrl az autm, de mindkettnk rendben volt. Kerk a kerk ellen – mi kell mg?”
„Megijedtem, amikor sszertek a kerekek. Vilgos volt, mit akar Daniel: a cl, hogy az ellenfeled a plya piszkos oldalra kerljn. Szerencsre elg tapadsom volt. Szoros volt, de rendben volt.”
Br ktsgkvl ezen szott el a gyzelmi eslye, Sebastian Vettel nem hibztatja csapatt az agresszv korai kerkcsere miatt – ahogyan az t feltart Kimi Rikknenre sem neheztel.
Ahogyan kt hete elismerte, hogy szerencsje is volt, gy most retten nyeli le, hogy a sors ezttal neki tett keresztbe. Sebastian Vettel higgadtan vette tudomsul, hogy hiba volt ismt hasonlan gyors a Ferrarija, mint Lewis Hamilton Mercedese, egy korai kerkcsere miatt ezttal eslye sem volt megszorongatni ellenfelt.
A sorsa a 3. krben pecsteldtt meg, amikor a virtulis biztonsgi auts fzisban lgygumikat tetetett fl autjra. gy reztk csapatval, a helyzeti elny megr annyit, hogy ngyen is megelzzk t, csakhogy miutn a kvetkez krben rkezett a biztonsgi aut, Vettelnek nem volt mdja visszanyerni az elvesztett pozcikat.
Pedig a versenyen ksbb mutatott tempja azt sugallta, ezttal is lett volna eslye legyzni Hamiltont. „Nem tudom, mi trtnt volna. Lttuk a lehetsget, szerintem helyes lps volt, annak ellenre, hogy kockzatos is. J volt az idzts, de nem tudtunk profitlni belle, mert egybl biztonsgi aut kvetkezett. Az jraindts nehz volt, mert az n gumim gyakorlatilag kt krrel tbbet hlt, mint a tbbiek. Aztn be is ragadtam, s a versenyemnek annyi volt. De a msodik hely j eredmny, jl visszakapaszkodtunk” – rtkelt a msodik helye utn is jkedv Vettel.
Maurizio Arrivabene sem tnt dhsnek, mivel Ausztrliban k sem panaszkodhattak a szerencsre. „Ez a szp az idei F1-es bajnoksgban. Balszerencsnk volt a biztonsgi autval, de vannak ilyen versenyek: hol szerencss vagy, hol nem. A legfontosabb, hogy az autnk vgre alkalmas arra, hogy harcba szlljunk a Mercedesszel!”
Nem vrta el, hogy flrelltsk Rikknent
Vettel a killsok utn Daniel Ricciardo s Kimi Rikknen mgtt tallta magt. A Red Bull rezheten lassabb volt a Ferrariknl, a motorerre panaszkod finn azonban kptelen volt megelzni, gy Vettel egy hrmas vonat hts kocsijv vlt. Innen a 20. krben egy Rikknen elleni kkemny manverrel trt ki, majd kt krrel ksbb Ricciardt is lehagyva megkezdte a flzrkzst Hamiltonra s Verstappenre. A hollandot t kr alatt utol is rte, s br a ksbbi futamgyztessel szembeni htrnybl is faragni tudott, ekkor mr ks volt.
A krdsre, nem bnja-e, hogy a gondokkal kzd Rikknen nem llt flre elle, elmondta: „Ha azt krdezed, tudtam volna-e gyorsabban menni, akkor azt mondom: igen, tudtam volna. De egybl hozz is teszem, hogy Kimi is tudott volna. Lttam, hogy nyomst gyakorol Danielre. Akkor mindkt autnkkal harcolnunk kellett. Nem tudom, Kimivel mi trtnt ksbb, valami gondja volt. Ami engem illet, jl sikerlt a felzrkzs. A csapat szempontjbl jobb lett volna kt autval a dobogn zrni, de sszessgben lvezetes versenynk volt.”
n azt mondom, aki megnyeri a versenyt, az meg is rdemli. Lewis vgezte a legjobb munkt, mg ha kicsit pechesek is voltunk a biztonsgi autval. Egy kicsit tbb dolgom volt utna, mint neki. Prbltam levadszni, de tudtam, hogy az utols krk nagyon nehznek grkeznek, ezrt megkrdeztem, milyen tlagot kne mennem. Azt mondtk, tbb mint fl msodpercet kne adnom neki krnknt. Mg nyomtam, htha elkvet valami hibt, lveztem, hogy versenyben vagyunk – mg ha nem is egyms mgtt. A tempnk ugyanolyan j volt, idnknt , mskor n voltam a gyorsabb.”
s ppen ez az, ami miatt Vettelnek a balszerencsje ellenre nincs oka a panaszra. A ngyszeres vilgbajnok rezheten jra nagyon lvezi a versenyzst, a sikeressget, a gyzelem eslyt. „Nagyon lveztem a mai napot, gyhogy az v htralv rsze nem is rdekel jelenleg” – jelentette ki szles mosollyal.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.