Kt kanyart is elszrt Sebastian Vettel mindent eldnt krben, mgsem hiszi, hogy a hibk nlkl rajtolhatna a pole-bl.
Csupn 0,268 msodperc vlasztotta el egymstl a melbourne-i idmr edzs vgn Lewis Hamiltont s Sebastian Vettelt. Annak tudatban, hogy tavaly mg 0,8 volt kzttk, a differencia kicsinek tnik – azt tekintve viszont, hogy a Ferrari versenyzje ktszer is belehibzott a krbe, soknak.
Nem vletlenl nyilatkozta azt a leints utn, nem elgedett krvel. „Szvesebben indulnk a pole-bl, de nem hinnm, hogy elrhet lett volna. Br idnknt olyan rzsem volt, mehettem volna gyorsabban is” – elmlkedett.
Amint az a Q3-as krnek fedlzeti kamers felvteln is jl lthat, a kt hibt az els s a 9-es kanyarban kvette el. „Prbltam ksn fkezni, hogy mg nagyobb tempt vigyek t a kanyaron” – magyarzta az els kanyaros eset kapcsn. „Egy kicsit elvesztettem az els tengelyt, s egyenesen sodrdtam tovbb.”
A 9-es kanyarjban mg ltvnyosabb megcsszst lthattunk tle. Arrl a fordulrl van sz, melyben a harmadik szabadedzsen Lance Stroll sszetrte az autjt. Lthat, hogy Vettelt sem vlasztotta el sok attl, hogy az jonc sorsra jusson. „Itt is prbltam egy kicsit nagyobb tempt tovbbvinni, mert tudtam, hogy Lewis els ideje nagyon j volt. Egy kicsit elkstem. Az utols szektor aztn mr egszen jl sikerlt” – magyarzta.
A szektoridk is ezt tkrztk: a Ferrari a legtbb idt az els szakaszon vesztette, az utolsban pedig Vettel volt a leggyorsabb. Ez annak is ksznhet, hogy autja fleg a lendletes, gyors kanyarokban muzsikl jl, mg a Mercedes az egyenesekben s a lassabb fordulkban van elnyben.
Megprblja megismtelni tavalyi remek rajtjt Sebastian Vettel. gy rzi, lehet eslye a gyzelemre!
„Hogyhogy meglepets?” – krdezett vissza meglepetten Sebastian Vettel, amikor flvetettk neki, a Scuderia meglepen kzel van a Mercedeshez. Elmondsa szerint kzel 0,3 msodperces htrnya relisnak mondhat, jllehet utols Q3-as krben elkvetett pr hibt.
„Tudtuk, hogy nagyjbl itt lehetnk, ha minden jl sikerl. A Mercedes dominlt az elmlt vekben, s remljk, hogy ezttal vltozst hozhatunk” – bizakodott.
Mert a nmet bizony hiszi, Hamilton meggyz pnteki hossz etapjai ellenre is lesz eslye a gyzelemre vasrnap. Mindenekeltt a j rajtjban bzik, amely egy ve ugyanitt mr egyszer helyzetbe hozta. Akkor a stratgit szrta el csapata. „Az autnk nem sokkal lassabb. Tegnap nem volt j napunk, de ma sokkal jobbnak reztem, az egyensly is rendben volt, teht a versenyen is jobbak lesznk. Remlem, sszejn egy j rajt, amivel tvehetjk a vezetst. Aztn megprbljuk irnytani a versenyt. Taln megnylik elttem egy kis rs… Ha gy lesz, biztosan megprblom!”
Erre mr csak azrt is szksge lenne, mert az eljelek szerint sok elzsre nem szmthatunk Melbourne-ben, s ha az lre llna, esetleges temphtrnya sem szmtana. „Jl felkszltnk a rajtokbl. Eleinte kicsit vakon fogunk menni, majd kiderl, jl sikerl-e vagy sem. Remlem, hogy tartani tudom magam a hagyomnyokhoz: tavaly jl sikerlt a rajt a msodik helyrl. De az j szablyok miatt nincs garancia semmire. Kimi a negyedik helyen van, s remlem, mindketten jl indulunk, s kihvs el llthatjuk a Mercedest mr az els kanyarban. De a verseny hossz lesz, s ez az els futam az vben. Balul slhet el egy kills, lehetnek biztonsgi auts fzisok is. Sosem tudhatjuk.”
Ami a statisztikkat illeti, Vettel mindenesetre nincs rossz helyzetben. Ausztrliban az elmlt ht versenyen mindssze ktszer nyert az els rajtkockbl indul. Igaz, a msodik pozci is ugyanennyi elssget hozott.
Akr a 8 G-s erhatst is elrhetik a 2017-es autkkal a versenyzk Romain Grosjean elmondsa szerint. Lewis Hamilton s Sebastian Vettel szerint az F1-nek ilyennek kell lennie!
j (nem hivatalos) plyacscsot lltott fel Lewis Hamilton az Ausztrl Nagydj szombati idmr edzsn. 1:22,188 msodperces idejnl mg soha senki sem tudott jobbat ezen a plyn, m az idei versenygpekben nem is annyira a mlt vhez viszonytott 1,7 msodperces gyorsuls az igazn lenygz, hanem a kanyartemp, melynek ksznheten a versenyzk olykor vadszgpekben tlhet erhatsokat lnek t – igaz, rvidebb ideig, mint a levegt szel „kollgik”.
Sebastian Vettel is gy vli. „Sokkal gyorsabbak, sokkal lvezetesebb vezetni ket, s olyanok, amilyeneknek lennik kell: feszegetjk velk a hatrokat. Lewis akkor kezdte a plyafutst, amikor az autk ehhez hasonlak voltak a tapads szempontjbl. n az eltt, hogy ppen kezdett megvltozni a helyzet, szval nekem is van nmi tapasztalatom abbl az idszakbl. Szerintem ezek a leggyorsabb autk, amiket valaha vezettnk, s a valaha hasznlt leggyorsabbak is.” „Ami a hibkat illeti, igen, taln ha nagy temp mellett megprdlsz, nehezebb megfogni, mg korbban tbbet csszkltunk a gumik miatt, de azok inkbb ercssztatsok voltak, nem vesztettk el az irnytst. Ilyen tekintetben kicsit nehezebb a helyzet, mivel gyorsabban kell reaglnod. De n ezt prtolom, mert sokkal lvezetesebb gy” – jelentette ki a Ferrari versenyzje.
Nzni lehet, megfogni nem – Sebastian Vettel nem foglalkozott a szli tanccsal. De Lewis Hamilton flbe jutott, mit tett…
Viszonylag srn elfordul az idmr edzsek utn, hogy a versenyzk ellenfeleik auti krl llkodnak, s prblnak ellesni vagy megrteni pr trkkt. Az viszont, amit Sebastian Vettel csinlt a melbourne-i kvalifikci utn, mr jval ritkbb.
A ngyszeres vilgbajnok elbb a Toro Rosso, aztn a Red Bull, majd a Mercedes autjt is alaposan szemgyre vette, s olyannyira kvncsi volt, hogy vette a btorsgot, s meg is rintette ket. Volt Red Bull-os csapattrsai mosolyogva nztk el neki az illetlensgt – Lewis Hamilton mr nem volt ennyire elgedett, amikor a francia televzi munkatrsa kzlte vele, Vettel hozzrt a Mercedeshez…
Hamilton: , nem is tudom… Sebastian, gy hallom, hozznyltl az autmhoz! – szlt t a szomszdban interjt ad kollgnak. – Csak megnzted, vagy meg is rintetted? azt mondja, meg is fogtad!
Vettel: Nem, csak nzegettem...
Hamilton: Aha... Rendben, jl van…
Vettel: Emlkezz, mit mondtak a szlk: „Csak nzheted, de nem nylhatsz hozz” – ttte el viccel a trtnteket a magt nem szgyell ferraris.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.