Az eddigi teszt legjobb ideredmnyvel Kimi Rikknen zrta az len a msodik barcelonai napot. Dlutn Valtteri Bottas versenyszimulcit teljestett, s egy zben a fallal is ismerkedett – a Williams korn csomagolt, a McLaren tovbb szenvedett.
Kedden folytatdott a Mercedes s a Ferrari – egyelre nem nylt sisakos – csatja. Tovbbra is ez kt, egymstl teljesen eltr programot fut grda teszi a legjobb benyomst, s k a leggyorsabbak is.
A nap els felben Lewis Hamilton llt az len. A nyitnaphoz hasonlan ismt a lgy gumik kaptk a fszerepet az idkzben dupla T-szrnyra vlt Mercedesnl, m a brit dleltt mr a szuperlgy abroncsokon futva trte t elsknt az 1:21-es hatrt. A hromszoros vilgbajnok 1:20,983 msodperces krben a rszidk alapjn mg maradt tartalk: az utols szektorban slyos tizedeket hagyott benne.
A dlutn ezzel szemben mr inkbb a Ferrari volt. Kimi Rikknen a nap els felben kitartott a mr tegnap is hasznlt kzepes gumik mellett, m az ebdsznet utn elszr kerltek fel az autjra a lgy Pirellik. Tbb rvid etapot teljestett rajtuk, a teszt eddigi legjobbjnak szmt 1:20,960 msodperces krt pedig tbbszr is megkzeltette.
A hrek szerint nem teljesen egszsges „Jgember” az utols ngy rban szmos alkalommal dbrgtt vgig a boxutcn, hol lasstva, hol gyorstva, majd rajtgyakorlatokat hajtott vgre a kijratnl.
A Mercedes tegnaphoz hasonlan ismt mindkt versenyzjt bevetette. Valtteri Bottas ezttal azonban csapattrsa tegnapi legjobb idejt sem kzeltette meg, mivel a bajnokcsapat a msodik ngy rban mr egy versenyszimulcit hajtott vgre vele, s a killsokat is gyakorolta. A finn neve mell ennek megfelelen jra sok kr kerlt, m „versenye” alatt egy meleg pillanatot is tlt: elvesztette uralmt a Mercedes fltt, s a 9-es kanyarbl kijvet hts kerekvel a plya melletti falat is rintette. Ennek ellenre tovbb folytatta a krzst.
Szolid napot zrt a Red Bull. Htfi problmik utn Max Verstappen csaknem 90 kre komoly elrelps. Az RB13-as ugyanakkor tbbszr is el-eltnt a garzs mlyn hosszabb-rvidebb idre, s egyelre tempjval sem kprztatta el a kvlllkat. A holland egyelre megllt az 1:22-es idnl.
Kedden a legtbbet a McLaren, a Sauber s a Renault szenvedett. Utbbi kt istllnak gyakorlatilag az egsz dlelttje rment arra, hogy kicserljenek bizonyos elemeket (a Sauber a teljes motort), s csak dlutn vgezhettek rdemi munkt.
A McLaren klvrija ezzel szemben egsz napos msor lett. Stoffel Vandoorne dleltt 29 krnl rekedt meg, s csak az utols rban trhetett vissza a plyra, miutn szereli ismtelten vgrehajtottak nla egy motorcsert.
Mg rosszabbul jrt, de legalbb kapkodnia nem kellett a Williamsnek, amely Lance Stroll balesete utn ssze is csomagolt. A kanadai 10 ra tjn csszott ki a plyrl, s trte ssze egy kicsit az FW40-es vezetszrnyt. Mivel egyelre ez az egy pldny kszlt belle, a grove-iak a tegnapi 103 kr mell ma csak 12-t tehettek.
Kisebb fennakadsok a Force Indinl s a Haasnl is voltak. Br Kevin Magnussen kedden elsknt lpte t a 100 krs hatrt, s j gpvel figyelemremlt teljestmnyt nyjtott, dleltt neki is volt egy hosszabb knyszerpihenje. A msodik „flidben” tbb hosszabb etapot is teljestett, majd a szuperlgy gumit is prbra tette. Hamiltontl jcskn elmaradt. Szmra a mai az utols tesztnap volt a hten, holnaptl mr Romain Grosjean szguld tovbb.
Esteban Ocon ekzben reggel csapata j kipufogjt vrta rkon t, majd a dleltti szakasz legvgn megllt a plya szln. A Stroll-eset utn ez a msodik piros zszls megszakts volt, mely miatt 5 perccel meg is hosszabbtottk a teszt els felt. A francia dlutnja mr jobban alakult, s fel is tornszta magt az 5. helyre.
A barcelonai gyakorls szerdn folytatdik – ezen a hten ez lesz az utols szraz plyn (mr ha az idjrs is engedi) gyakorls, cstrtkn mr a Pirelli esgumijait teszi prbra a mezny.
Lewis Hamilton elssgvel zrult a barcelonai tesztht els napja. A legjobb benyomst eddig a Mercedes s a Ferrari tette – mikzben az eslyesnek kikiltott Red Bull a McLarennel egytt szenvedett.
A hibkrl s a hibtlanokrl szlt a 2017-es tesztidny nyitnapja. A barcelonai krlmnyek idelisak voltak a tli felkszls megkezdsre, m e lehetsgbl nem minden rsztvevnek sikerlt kihoznia a legtbbet.
A Mercedes s a Ferrari ktsgkvl az elgedettek tborba tartozik. Az els akadlyt mindkt istll autja jl vette, egyelre a W08-as s az SF70H is komolyabb hiba nlkl mkdtt – radsul mindkett gyorsnak is bizonyult.
A legjobb krid vgl a csak dlutni mszakban dolgoz Lewis Hamilton neve mell kerlt. 1:21,765-s eredmnye mris egy msodperccel jobb, mint a 2016-os teljes tesztidny legjobb ideje. A brit a lgy gumin futotta ezt a krt, nem sokkal 16 ra utn. Sebastian Vettel tbbszr is llt a tabella ln, m vgl be kellett rnie a msodik hellyel. Kiemelend azonban, hogy neki a kzepes keverken sikerlt 1:21-es krt futnia.
Gyors s megbzhat a Mercedes s a Ferrari
A Mercedes ma kt versenyzje kztt osztotta meg a munkt. Valtteri Bottas dleltt, Lewis Hamilton dlutn lt voln mg, s ugyanolyan meggyz formt mutattak, mint egy ve ilyenkor. Mr a finn dleltti 79 kre jelezte, jra a kilomtergyjtsre helyezik a hangslyt. Bottas tbb hossz etapot is teljestett az els ngy rban, Hamilton dlutn pedig plyra vitte a csapat cpauszonyos megoldst, melyet korbban csak a Mercedesnl nem lthattunk.
Ha a Ferrari krszm tekintetben nem is tudta utolrni a Mercedest, a nap legszorgalmasabb versenyzje gy is Sebastian Vettel lett, aki elsknt ment 100 kr fl. A Scuderia egsz nap kvetkezetesen kitartott a kzepes gumi mellett (pontosabban dlutn a kemnyet is hasznltk), s hiba volt eggyel lgyabb keverken a mezny j rsze, a ngyszeres vilgbajnoknak gy is sikerlt tartania helyezst az lmeznyben.
Dleltt gy volt 0,4 msodperccel gyorsabb Bottasnl, hogy kemnyebb gumit hasznlt, dlutn Felipe Massa ktszer is megelzte, m mindktszer sikerlt jobb idt futnia a brazilnl, s vgl t lgy gumit hasznl ellenfelet is legyztt. Persze azt nem tudhatjuk, mennyi zemanyag volt az autjban. A dlutn folyamn ugyanakkor hosszabb, 16 krs etapot is teljestett.
A Red Bullnl s a McLarennl ksrtett a mlt
A msik kt nagy csapat, a Red Bull s a McLaren ekzben igencsak megszenvedett az els tesztnappal. Daniel Ricciardo autja ktszer is meghibsodott. Dleltt 50 perc elteltvel miatta lendlt a nap egyetlen piros zszlja. Szenzorhibjt dlutnra sikerlt kijavtani, m els prbakreit jabb hossz pihen kvette – akkor mr az energiatrol problmi miatt.
Az ausztrl vgl az utols j msfl rban igyekezett ptolni az elmaradst. Autjra mg a lgy gumik is flkerltek, m gy sem tudott msfl msodpercen bellre kerlni a legjobbakhoz kpest.
A McLaren hasonlan gyenge formt mutatott. Fernando Alonsnak dleltt csupn egyetlen installcis kr jutott, majd j 7 rt kellett vrnia arra, hogy csapata motort cserljen autjban. m ekkor sem ment minden zkkenmentesen. Els kre utn kikapcsolt motorral „vitorlzott” vissza a boxutcba, s csak harmadik nekifutsra sikerlt elkezdenie az rdemi munkt. A szuperlgy s lgy gumikat is hasznlta, m vgl hiba javtott eredmnyn, a mezny msodik felben ragadt.
A csapat hivatalos kzlse szerint az zemanyagrendszerrel kapcsolatos problma htrltatta ket. gy tudni, valjban az zemanyag tank okozta a fennakadst, amelynek formjt s helyzett is megvltoztattk tavaly ta, hogy lejjebb vigyk az aut tmegkzppontjt, s cskkentsk a tmegt. lltlag mr a vasrnapi filmes napjukon is szleltk, hogy gondot okozhat az j kialakts, gyors megoldsra azonban a nap folyamn nem volt lehetsgk.
A Williams a nagyok rnykban
A nap pozitvumai kz tartozott a Williams szereplse. A „nyugdjbl” visszahvott Felipe Massa Vettel utn a msodik legtbb krt teljestette – csak k ketten jutottak 100 kr fl. Legjobb idejt a lgy abroncsokon futotta, s a Mercedesszel s a Ferrarival csak tudta tartani a lpst, mindenki ms msodpercen kvl volt hozzjuk kpest.
Persze kzvetlen rivlisaiknak nem volt olyan zkkenmentes napjuk, mint nekik. Kevin Magnussen dleltt egyszer a boxutca egyik vgben llt meg a Haasszal, a sznet eltt pedig trtt vezetszrnnyal trt vissza a garzsba, miutn a 10-es kanyarnl falnak koccant. Legjobb idejt az utols flrban rte el lgy gumikon.
Sergio Prez sokig Massval cserlgette a helyt az lmeznyben. m a Force India lendlete dlutnra megtrt. Pontosabban a Force India kipufogja trt meg, amely miatt a mexikit a msodik ngy rban mr nem is lthattuk krzni…
A nap nagy rszben Carlos Sainz s Nico Hlkenberg is a mezny msodik felben tanyzott, m a Toro Rosso s a Renault a Ferrarihoz hasonlan javarszt a kzepes gumikon teljestette programjt.
A tavalyi Ferrari-motort hasznl Sauber pedig hiba alkotott a tavalyinl szebb autt, egyelre a sereghajt szerep jutott neki. Marcus Ericssonk ugyanakkor jeleztk, a kridk egyelre nem foglalkoztatjk ket, mivel az els kt nap az j konstrukci megismersrl szl, s a teljestmnnyel csak szerdtl kezdenek el foglalkozni.
A teszt kedden j versenyzk munkba llsval folytatdik Barcelonban, ismt dleltt 9 rakor vltanak zldre a lmpk.
j v, j szemlletmd a Ferrarinl – avagy htfn hiba vrjuk, hogy Sebastian Vettel rszletesen beszmoljon els SF70-H-val kapcsolatos lmnyeirl…
gy tnik, a Scuderia nagyon eltklt. A csapatot sok tmads rte 2016-ban a hangzatos, vgl azonban mgsem teljestett greteik kapcsn, s Sergio Marchionne elnk emiatt most csupn egy dolgot grt meg: hogy idn nem tesznek greteket.
Ezen alapvetshez egyelre szigoran tartja is magt a csapata. Eddig nagyon hatkonyan bujkltak a nyilvnossg ell: a tl folyamn gyakorlatilag nmasgot fogadtak, sem a versenyzik, sem a csapat vezeti nemigen nyilatkoztak. A bemutatjuk is a csnddel volt beszdes. Mikzben tavaly technikusaik mg az j autn trtnt vltozsokat is rszletesen bemutattk, idn csak egy rvid videt tettek kzz az j versenygpkrl, melyet karba tett kzzel lltak krl a csapattagok, nmn, rezzenstelen arccal, mintha azt zennk: ezttal beszljen helyettnk az autnk!
Radsul azt is ttlenl hagytk, hogy a velk egy napon bemutatt tart McLaren egyszeren ellopja tlk a show-t. Taln mg rltek is annak, hogy helyettk ezttal Wokingra irnyult a reflektorfny.
Az olasz Motorsport beszmolja szerint ezen a tren a htfn elkezddtt tesztek sem hoznak jelents vltozst: az els s a msodik napon sem Sebastian Vettel, sem Kimi Rikknen nem ll a mdia rendelkezsre, gy ha az els benyomsaikra lesznk kvncsiak, kizrlag a csapat ltal kzztett kzlemnyekre hagyatkozhatunk…
Nyilvnvalan tudatos stratgirl van sz, melyet alighanem Marchionne vlasztott. s br a 2016-os csalds indokolja ezt a fajta szernysget, azon mr lehet vitatkozni, valban a kvncsi s remnyked szurkolktl val teljes elzrkzs szmt-e a helyes vlasznak a korbbi „nagyotmonds” problmjra… Akrhogy is, ha az j vrs paripa kellen gyors lesz, krptolhatjk a tifosit.
Azt azrt rdemes megjegyezni, nem a Scuderia az egyetlen csapat, amelyik igyekszik minimlisra szortani a rla megjelen informcikat. A Mercedes kt versenyzje sem ll majd korltlanul a mdia rendelkezsre, mg a McLarennl Fernando Alonso s Stoffel Vandoorne csak az els kt napon beszlget a sajtval.
Az lcsapatok kzl utolsknt vasrnap a Red Bull is bemutatta j autjt. Az osztrkok nem titkolt clja, hogy mg egy pozcit javtsanak tavalyi 2. helyezskn…
Kt v kszkds utn 2016-ban jra magra tallt a Red Bull. Egyedli csapatknt tudtak futamot nyerni a Mercedes uralma alatt (mindjrt kettt is), s az v nagy rszben k voltak a msodik er a bajnok mgtt, gy konstruktri msodik helyezsk is teljesen megrdemelt volt. De ez persze Milton Keynes szmra sosem elg!
Ha szablyvltozsok, akkor Adrian Newey – ha Adrian Newey, akkor pedig Red Bull! A brit aerodinamikai zseni a legutbbi kt tfog aerodinamikai szablyvltozsnl (1998 s 2009) rendre kiemelkedt alkotott, s ezzel megalapozta aktulis csapata (McLaren, illetve Red Bull) sikeres korszakt. Az osztrkok ugyan hivatalos vatossgbl tovbbra is a Mercedest tekintik a bajnoki cm eslyesnek, nagyon is bznak abban, hogy idn megtrik a Mercedes egyeduralmt. „Amikor j szablyok jnnek, Adrian auti mindig ell vannak” – llaptotta meg magabiztosan Helmut Marko tancsad.
Elmondsa szerint szakemberknek jt tett, hogy az elz vekben kicsit eltvolodott az F1-tl s egy utcai szuperaut fejlesztsn dolgozhatott – gy most annl motivltabban vehetett rszt jra aktvabban az j RB13-as megalkotsban. Az eredmnyt vasrnaptl mi is csodlhatjuk.
Az j modell els rnzsre meglepen egyszer, mgis elegns. Az orrn a korbbrl ismerthez hasonl fekete nylvny lthat, mely egy kis lyukkal kezddik. Oldaldoboza s az eltte elhelyezett fordtlemezek kevsb tnnek extrmnek, mint a Mercedesnl s a Ferrarinl, m biztosra vehetjk, hogy ezen a tren szmthatunk mg tlk jdonsgokra.
A motorbortsra nluk is felkerlt a cpauszony – ez eddig egyedl a Mercedes autjn nem volt lthat, m ksbb a nmetek is tervezik tesztelni a sajtjukat. Tovbbi rdekessg az egyelre a sttsgbe burkolt vgott szl padllemezk – no s persze a szem szmra lthatatlan felfggeszts-trkkjk is lehet mg tkrtya.
Hogy Red Bull mire viszi a bajnoksgban, az persze nemcsak az j karosszritl, de a motorpartnertl is fgg. A Renault a tl folyamn teljesen ttervezte erforrst, s br ettl jabb jelents teljestmnyjavulst vrnak, a francik temterve azrt mutat nmi eltrst partnerktl: k nem a gyors sikerre, hanem a hosszabb tv jvre sszpontostanak, ennlfogva szezonjuk els fele is inkbb a megbzhatsg javtsrl fog szlni, mintsem a lerk hajszolsrl.
Marko is tudja, sorsuk flig a Renault kezben van. „2016-ban a Ferrarival egytt j ttized msodperccel voltunk lemaradva a Mercedestl. A GPS-adatok azt mutatjk, hogy fknt az egyenesekben szedtk ezt ssze, holott jelentsen kevesebb szrnnyal versenyeztnk. De az aerodinamikval nem lehet tven lert kompenzlni” – llaptotta meg az osztrk szakember, aki azt remli, 2017-ben azrt jobban ki tudjk egyenlteni hendikepjket az j szablyok segtsgvel.
A csapat gy kalkull, egy 15-20 lers htrnnyal mr a Mercedes vals kihviv vlhatnak, s az v folyamn remnyeik szerint azz is vlnak. „A teszteken megprbljuk a lehet legjobban megismerni az autt, felmrni, milyen tren tudnnk gyorsulni. Emellett megvizsgljuk, hogy mkdnek a fkek s a hts” – tekintett a kvetkez kt ht elbe. Hozztette, mr a tesztek alatt is gzervel kszlnek a fejlesztsekkel. „Remljk, hogy amit Barcelonban ltni fogunk, az Ausztrliban mr nem egszen lesz rvnyes.”
A htfn kezdd barcelonai teszten az istllnl negyedik idnyt kezd Daniel Ricciardo viszi elszr plyra az RB13-ast – az els teljes Red Bull-os szezonjnak nekifut Max Verstappen kedden prblhatja ki elszr az j autt.
Egy nappal azt kveten, hogy a gp bejratsa sorn kszlt kpek felkerltek az internetre, a Haas-istll hivatalosan is bemutatta 2017-es autjt.
Sejthet volt, hogy mr a bemutat eltt megcsodlhatjuk az amerikaiak versenygpt, annak bejratsra ugyanis a figyelem kzppontjban lv barcelonai plyn kerlt sor. Nhny kp teht mr tegnap kiszivrgott a VF-17-rl, ma pedig sor kerlt annak leleplezsre is.
Ezttal tbb szemszgbl is megcsodlhattuk az istll versenygpt, ami meglehetsen kiforrottnak tnik – fleg ahhoz kpest, hogy a mezny egyik legkisebb grdjrl beszlnk – s aminek a fnyezse is megvltozott 2016 ta. Idn egy meglehetsen elegns dizjnnal lltak el.
A Haas tovbbra is a Ferrari kiemelt technikai partnereknt folytatja, vagyis nemcsak erforrsokat, hanem egyb fontos alkatrszeket is kap a vrsktl.
Noha az idei mr a msodik ve az amerikai csapatnak, minden valsznsg szerint ez lesz az idei vizsga szmukra, hiszen most elszr kellett sajt tapasztalataikra hagyatkozva, a Ferrari embereinek ideiglenes alkalmazsa nlkl megalkotniuk sajt versenygpket a felemsra sikeredett debtl vad utn, melyben sszesen 29 pontot gyjtttek. Ennek nagy rszt azonban az v els harmadban szereztk, mieltt rendre gyermekbetegsgekkel s fkproblmkkal kzdttek.
Ezeket a gondokat termszetesen szeretnk minl gyorsabban orvosolni, ppen ezrt a tesztek sorn kt beszllt fkjeivel is tesztelnek majd (az vet tavalyi is a Brembval kezdtk, majd Brazliban a Carbon Industrie-t is kiprbltk; most is ezek kztt a cgek kztt dntenek majd), s csak ksbb dntenek arrl, melyikkel vgnak neki a szezonnak.
A Haas az elsk kztt kezdte az j gp fejlesztst: a vezetsg elmondsa szerint 2016 mjusa ta (az j szablyokat prilisban vglegestettk) ezen a projekten dolgoznak, a szlcsatornban tlthet id nagy rszt pedig az j gpre ldoztk a tavalyi helyett.
Az j autt elszr Kevin Magnussen viszi majd plyra, s a msodik nap is a dn lesz annak volnja mgtt. Romain Grosjean szerdn ll majd munkba, s az utols cstrtki napon is vezeti a versenygpet, vagyis a francit rte az a „megtiszteltets”, hogy rszt vehet a Pirelli ess abroncsainak tesztjn (az utols nap dlelttjn mestersgesen felvizezik majd a plyt).
Most, hogy a Haas is megejtette a hivatalos leleplezst kijelenthetjk, hogy mr csak egy csapat „ads” 2017-es versenygpnek bemutatsval, sokat azonban mr a Toro Rossra sem kell vrni: 18 rakor az STR12-est debtlsra is sor kerl.
Mintha kicserltk volna a Ferrarit! A vrsknl egyelre nyoma sincs a tavalyi „magas elvrsoknak”, a csapatvezet, Mauricio Arrivabene nyilatkozatt most a visszafogottsg s az vatossg jellemezte. A szakember kiemelte, az ersorrend csak Ausztrliban rajzoldik majd ki!
A 2015-s v sikerein s lthat elrelpsn felbuzdulva a Ferrari komoly clokkal vgott neki az elz idnynek: kijelentettk, a gyzelemrt akarnak harcolni s a Mercedes bajnoki kihvjv akarnak vlni. Ehhez kpest diadal nlkl zrtk az vet, az sszetettben pedig nemhogy kzelebb kerltek a cmvdhz, hanem mg a Red Bull is leelzte ket.
Az elnk, Sergio Marchnionne azta tbbszr megjegyezte, hiba volt gy nekivgni az vnek s meggrte, 2017-ben nem fog hasonl kijelentseket tenni. gy tnik a szemlletvltozs az egsz grdra tragadt, a bemutat utn ugyanis a csapatvezet s a technikai igazgat is roppant visszafogottan nyilatkozott. „Mindig nagyon rzelmes ltni, ahogyan egy j Ferrari letre kel” – kezdte Arrivabene. „Legyen sz egy GT autrl, vagy egy F1-esrl. Az rzs ugyanaz!”
„Mivel n inkbb a Forma–1-ben vagyok rintett, ez az esemny szmomra klnlegesebb. Ha rnzek erre az autra, akkor a dolgozk erfesztseit, odaadst, szaktudst s szenvedlyt ltom. Ez a gp ezeknek az ernyeknek ksznheten plt. Az aut a csapatunka eredmnye, s n bszke vagyok erre. A kvetkez kt hetet Barcelonban, tesztelssel tltjk. Kvetjk a programunkat, Melbourne-ben pedig majd megltjuk, hol llunk” – zrta gondolatt.
Az egyik kzponti tma termszetesen a szablyvltozs volt, melyrl a technikai igazgat, Mattia Binotto beszlt. „Teljesen egyrtelm, hogy az j v mindig j kihvsokat hoz, akkor pedig, amikor j aerodinamikai szablyok lpnek letbe, ezek a kihvsok mg komolyabbak. A Forma–1 f kihvsa pedig rendre ugyanaz: gyorsabban kell fejlesztened a tbbieknl” – mondta az olasz szakember.
A Ferrari mr az SF70H bejratsn is tesett egy forgatsi nap keretn bell. Ezen a csapatok csak a Pirelli bemutatabroncsait hasznlhatjk s mindssze 100 kilomtert futhatnak j autikkal, a rendszerek ellenrzse miatt azonban fontos, hogy mg a tesztek eltt sort kertsenek erre. A vrsknl ma Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is plyra lpett. Noha a nmet „tesztje” csszott az ess idjrs miatt, vgl is teljestette a program r es rszt. A bajnokok nhny szban mr nyilatkoztak is a krzgetsrl, ami elmondsuk szerint rendben zajlott.
Sebastian Vettel feszlt kvncsisggal figyel, Kimi Rikknen eleinte vatosan, majd egyre btrabban terelgeti az j masint. s a hangert is rdemes fltekerni – gy bartkozott a fiorani aszfalttal a Ferrari SF70H!
Br a Ferrari programja alaposan megszott a zord idjrs miatt, magval az autval nem voltak gondok a prbakrk alatt – jelentette ki Sebastian Vettel.
A vrsk gyors csapatbemutatjuk utn azonnal plyra vittk 2017-es autjukat: elszr Kimi Rikknen lt a voln mg, dlutn pedig – az elered esnek ksznheten tbbrs ksssel – Sebastian Vettel, aki nhny szt mr szlt is a bejratsrl.
„Mindig klnleges, amikor elszr ltod az j autt. Lthat, milyen ersnek nz ki, s annak is rezni – legalbbis az els krk ezt sugalljk. Jnak reztem. Mindenkppen j alapunk van, erre lehet ptkezni” – nyilatkozta a nap vgn az Auto Bild Motorsportnak.
Elmondsa szerint a megbzhatsggal egyelre nem voltak gondok. „Nem volt problmnk. Minden jl mkdtt s sszeren, ezt lttuk, reztk, olvastuk. Most termszetesen szeretnnk j tesztet a jv hten. De az autt gy tnik, lvezet lesz vezetni.”
A nmet vizes plyn terelgette az j autt, gy neki eslye sem volt a plyacscs ostromlsra, a helysznrl rkez hrek szerint azonban a csapattrs, Kimi Rikknen csupn kt msodperccel maradt el Michael Schumacher 2004-es legjobbjtl, ami a hideg aszfalton, viszonylag rvid id alatt s tartalkos belltsokkal mindenkppen ersnek szmt, s igazolja, gyorsul a Forma–1.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.