SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

A második teszthét előzetes beosztása

2017.03.06. 18:49
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Keddtől négy napon át ismét Barcelonában köröz a Forma–1 mezőnye. Lássuk a csapatok előzetes tesztbeosztását!
 
Még négy napja van a csapatoknak arra, hogy felkészítsék alig két hete bemutatott új autóikat a 2017-es F1-es bajnokság rajtjára. A versenyzőknek viszont éppen fele ennyi idejük lesz, hiszen mindannyian osztozni kénytelenek csapattársukkal.
 
A legnehezebb helyzetben az első teszthetet kihagyó Pascal Wehrlein van: neki a keddi lesz a legelső tesztnapja a Sauberrel, majd csütörtökön már véget is ér számára a felkészülés, azaz éppen csak megismerkedett a C36-ossal, már barátkozhat is a gondolattal, hogy hamarosan Ausztráliában versenyez vele.
 
Pótolnia persze a Toro Rossónak és a McLarennek is lesz mit. Ez a két csapat teljesítette eddig a legkevesebb kilométert műszaki hibái miatt. A Williamsnél eközben Lance Stroll balesetei hátráltatták a munkát, ami Felipe Massa gyakorlási lehetőségét is korlátozta: a 4. tesztnapon a csapat egyáltalán nem is vett részt, így a visszatérő egyelőre egyetlen tesztnapot teljesített. Talán ebből tanulva döntöttek úgy a grove-iak, hogy az első két napot a rutinos brazil kapja.
 
Ami az istállók eddig ismert (mert változások már a múlt héten is voltak az előzetes tervekhez képest) beosztását illeti, a Mercedes továbbra is valamennyi napját megosztja versenyzői között. E módszerük eddig remekül bevált: az esős 4. napot leszámítva versenyzőik 4 órába is rendre bele tudtak sűríteni legalább egy versenytávot, ráadásul folyamatosan munkában vannak, így az autóval együtt fejlődhetnek.
 
Példájukat az előzetes információk szerint csak a Renault tervezi követni: Nico Hülkenberg és Jolyon Palmer a folytatásban Lewis Hamiltonékhoz hasonlóan fél-fél napot kapnak munkaadójuktól. A többiek velük ellentétben a hagyományok útját járják, azaz naponta váltják versenyzőiket.
 
A március 7-én rajtoló négynapos teszt előzetes beosztása:
 
Image and video hosting by TinyPic
 

Innovatív motorral készül a Ferrari!

2017.03.06. 18:46
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Egy új befecskendezési módszerrel kísérletezik a Scuderia, mely révén jelentősen javulhat erőforrásának hatékonysága.
 
Az olaszok alaposan átdolgozták 2016-os hajtóegységüket, mely az előző szezon ezen szakaszában hiába ígért nagy teljesítményjavulást, megbízhatósági gondjai miatt végül nem váltotta be teljesen a hozzá fűzött reményeket. Ahogy azt már megírtuk, a Haas csapatfőnöke az első teszthét után igen lelkesen nyilatkozott partnerük új hajtóegységéről, mely szerinte látványos előrelépést jelent. A Motorsport szakírója, Franco Nugnes azonban úgy tudja, mindez csupán a kezdet!
 
Az olasz szerint a vörösök jelenleg is egy radikálisnak mondható új befecskendezőn dolgoznak, melyet az év későbbi szakaszában terveznek bevetni. E fejlesztés jelentősége abban áll, hogy az eddiginél jóval pontosabbá és hatékonyabbá teszi az üzemanyag-égetést.
 
Az F1-ben ugyan tiltott az úgynevezett kettős befecskendezés, ám mindez nem jelenti azt, hogy a motorgyártók ne kísérleteznének olyan módszerekkel, melyekkel hasonló hatás érhető el. A Ferrari Nugnes szerint most egy olyan befecskendezőt tesztel a próbapadon, amely speciális kialakításának köszönhetően sokkal precízebben juttatja el az üzemanyagot a gyújtógyertyához, s amely révén minimálisra csökken annak az esélye, hogy felesleges üzemanyag kerüljön az égéstérbe.
 
Mindez bár egyszerűen hangzik, a folyamat távolról sem az. Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének vezetője év elején azt nyilatkozta, a jelenlegi motorok fejlesztésének még csak nem is látja a korlátait, mivel a gyújtástechnológiában még hatalmas lehetőségek várnak kiaknázásra. E területen eddig a Mercedes vitte a prímet, ám riválisaik igyekeznek felzárkózni rájuk.
 
Miután a versenyen használt üzemanyag mennyiségét a szabályok maximum 105 kilogrammban határozzák meg, a mérnökök feladata, hogy adott mennyiségű üzemanyagból nyerjenek ki minél nagyobb energiát. Ez pedig csak egy módon lehetséges: az üzemanyag minden egyes cseppjét a lehető leghasznosabban kell felhasználniuk, minimálisra csökkentve a fölösleget, a fogyasztást, a motor kopását, és maximálisra emelve ezáltal a hatékonyságot, a lóerőszámot és az élettartamot.
 
A Ferrari új technológiája egyelőre még nem került az új SF70H-ba, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen még hagyományos erőforrással körözött az első teszthéten – és várhatóan a másodikon is azzal fog. Úgy tudni, az olaszok csak a szezon során, éles bevetésen fogják kipróbálni innovatív megoldásukat, mely már csak azért is lehet fontos lépés, mert az autók idén megnőtt légellenállását nem csupán a motor erejével, de a fogyasztás csökkentésével is ellensúlyozni kell.
 

2021-ig Marchionne lesz a Ferrari elnöke

2017.03.06. 18:44
Címkék: hírek
 
Olasz források szerint még hosszú éveket tervez a Ferrari elnöki székében tölteni Sergio Marchionne.
 
A 64 éves olasz 2014 őszén váltotta Luca di Montezemolót a Scuderia élén, s azóta párhuzamosan tölti be a Fiat-Chrysler ügyvezető igazgatói és a Ferrari elnöki pozícióját. Sergio Marchionne már maranellói kinevezésekor előrebocsátotta, hogy előbbi szerepkörében csak 2018-ig tervez, és ezt idén év elején meg is erősítette.
 
Fölmerült a kérdés, teljes értékű „nyugdíjassá” akar-e válni, ám az olasz La Gazzetta dello Sport most megtudta, Marchionne legalább 2021-ig a Ferrari élén fog maradni. A lap egy hivatalos költségvetési dokumentum alapján derítette ki ezt – valamint azt is, hogy az elnök az előző évben nem kapott fizetést a patinás márkától.
 
Persze anyagi gondjai ettől nem voltak: a FIAT-tól így is 10 millió eurós összeget kapott másik pozíciójáért.
 
Egy Ferrari-dolgozóknak kiküldött levélben Marchionne azt írta: „A 2016-os szezont el kell felejteni. De tudom, hogy az új, Mattia Binotto vezette technikai csapatunkkal, Maurizio Arrivabene csapatvezetővel, valamint a két tehetséges versenyzőnkkel, Kimi Räikkönennel és Sebastian Vettellel minden pozícióban a megfelelő emberek vannak. A 2017-es év maga az ismeretlen, mivel sok a változás. Emiatt nem is jósolgatok. Annyit ígérhetek, hogy szenvedéllyel és elhivatottsággal fogunk harcolni fogunk azért, hogy visszatérjünk az élre.”
 

Vettel és a Ferrari a vasárnapot is munkával töltötte

2017.03.06. 18:41
Címkék: hírek
 
A tesztek közötti szünetet is kihasználta a Ferrari: vasárnap második filmes napjukat teljesítették Barcelonában.
 
A tesztidény második hete kedden veszi kezdetét a katalán versenypályán, ám a Scuderia addig sem tétlenkedik. Az első teszthetet követően a csapat Barcelonában maradt, és vasárnap újabb filmes napot teljesített. Ez már a második ilyen napjuk volt, miután az elsőt még autójuk bemutatójának napján használták ki saját tesztpályájukon, Fioranóban.
 
Az SF70H volánjánál végig Sebastian Vettel ült, aki az olasz Motorsport beszámolója szerint probléma nélkül teljesítette a maximálisan megengedett 100 kilométeres távot. Bár nem mehetett teljes gőzzel, a gyakorlásnak alighanem így is volt haszna. A szerelőcsapat szempontjából is: a négyszeres világbajnok számos kerékcsere-gyakorlást is végrehajtott.
 
A szabályok értelmében egy csapatnak egy évben kettő filmes nap áll rendelkezésre promóciós forgatások céljára. A Ferrari ezzel mindkét lehetőségét felhasználta.
 

Räikkönen elsőségével zárult az első barcelonai teszthét

2017.03.02. 18:24
Címkék: hírek
 
Vízen kezdték, szárazon fejezték be a zárónapot, és Kimi Räikkönen Ferrarijánál senki sem tudott gyorsabb lenni Barcelonában.
 
Furcsa teszttel zárta a hetet a Forma–1 mezőnye csütörtökön Barcelonában. A csapatok és a Pirelli megállapodásának eredményeképpen a mai gyakorlás az esőgumik kipróbálásáról szólt. A pályát reggel és az ebédszünetben is tartálykocsikkal vizezték fel, így mindkét „félidő” hasonló koreográfia szerint alakult: a mezőny a kék jelölésű esőgumikon kezdett, majd a száradó pályán köztes esőgumikra, végül pedig slickekre váltott.
 
Tekintve, hogy ez még csak a negyedik nap az új autókkal, sok résztvevő nem vitte túlzásba a vizes pályán való körözgetést, általában akkor volt a legkisebb forgalom a pályán, amikor az a legvizesebb volt. A Pirelli mindazonáltal remélhetőleg így is értékes adatokat gyűjtött az elmúlt években problémás eső- és köztes esőgumik fejlesztéséhez.
 
A mai teszten több csapat is megrekedt a munkával. A Williams már reggel jelezte, nem tesztel, mivel Lance Stroll balesete miatt újra kell építenie autót, melyhez azonban előbb alkatrészeket kell gyártani. A Toro Rossónál Danyiil Kvjat a nap elején egyetlen kört teljesített, majd csapata egész nap motorproblémával bajlódott.
 
Lewis Hamilton pedig azért maradt kör nélkül, mert a W08-asban elektronikai hiba lépett fel. A brit délig várt a megoldásra, majd csapatával megállapodva távozott a helyszínről. Csapattársa, Valtteri Bottas még a szünet előtt átvette tőle az autót, majd délután a körülményekhez képest intenzív programba kezdett. Nemcsak az esőgumikat tesztelte, de autójára egy új toldalékszárny is fölkerült a hátsó szárny alá.
 
Ami a nap végeredményét illeti, az főképp a reggel, de még inkább a délután utolsó másfél órájának történéseit tükrözi. A résztvevők többsége kivárta, míg teljesen felszárad a pálya, s ekkor kezdte meg az érdemi munkát.
 
Kimi Räikkönen minden második órában az élen állt, délelőtti ideje sokáig számított etalonnak. Nem sokkal 17 óra előtt egy rövid időre Max Verstappen vette át a vezetést egy 1:21,8-as körrel, melyet a lágy gumin ért el, ám negyed órával később jött Räikkönen, s visszatért az első helyre. Akkor 1:21,3-as körét jó fél órával később 1:20,872-re javította, mely a heti legjobb eredményét jelentette.  A finn ekkor főleg pár körös etapokat teljesített, miközben a Red Bull közepesen hosszúakat.
 
Mögöttük a tesztet csak jó két órával az újraindítás után kezdő Jolyon Palmer zárt, akinek csapattársa, Nico Hülkenberg a délelőtt legszorgalmasabbja volt. A brit nem ért el annyi kört, mint a német, ám ideje csupán 0,4 másodperccel maradt el korábbi egyéni legjobbjától.
 
Őt a nap legszorgalmasabb versenyzője, Romain Grosjean követte, akit tegnapi nehézségeik után még a vizes pálya sem zavart, s bátran rótta a köröket. Egészen 118-ig jutott, s ma egyedüliként lépte át a 100-as számot. Legjobb idejét az utolsó negyedórában futotta meg szuperlágy gumin.
 
Jó napja volt a Sauber „helyettesének”, Antonio Giovinazzinak, aki egyfelől megtapasztalhatta, milyen nedves pályán vezetni egy F1-es autót, másfelől több mint 80 kört tett hozzá még mindig vékonyka királykategóriás rutinjához. Az olasz legjobb idejét az ultralágy gumin érte el.
 
Említést érdemel Stoffel Vandoorne, aki a nap elején szintén új tapasztalatokra tehetett szert az F1-es esős vezetésről, délután pedig az ultralágy keveréken megfutotta csapata eddigi legjobb körét, 1:22,576 másodperccel.
 
Valtteri Bottas ugyan most csak a mezőny második felében zárt, ma is belepakolt több mint egy versenytávot az új Ezüstnyílba.
 
A tesztidőszak ezzel máris a feléhez ért. Most négy nap pihenő következik, mely alatt a csapatok kiértékelhetik a gyűjtött adatokat, legyárthatják új fejlesztéseiket, hogy aztán jövő keddtől négy napon át már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra készüljenek fel!
 
A 4. tesztnap végeredménye:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20,872 93 lágy
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:21,769 +0,897 85 lágy
3. Jolyon Palmer Renault 1:21,778 +0,906 39 közepes
4. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,309 +1,437 118 szuperlágy
5. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:22,401 +1,529 84 ultralágy
6. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:22,534 +1,662 82 szuperlágy
7. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:22,576 +1,704 67 ultralágy
8. Valtteri Bottas Mercedes 1:23,443 +2,571 68 lágy
9. Nico Hülkenberg Renault 1:24,974 +4,102 51 lágy
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault idő nélkül ------- 1

Vettel és az új autók: Ez bevált, mint az aszpirin, ami mindent megold!

2017.03.02. 18:09
Címkék: hírek
 
Élvezi, hogy nehezebb lett a dolga, a fizikális kimerüléstől pedig egy kicsit sem tart. Sebastian Vettel szerint igazi orvosságként hatottak a Forma–1-re az új szabályok!
 
Talán még emlékszünk arra, miért rótta meg az FIA elnöke, Jean Todt Sebastian Vettelt a 2014-es bajnokság elején… Az akkor még a Red Bullt erősítő versenyző egy bizonyos hárombetűs szóval minősítette a szövetség által is támogatott új motorokat, majd hosszasan ecsetelte, mennyire csalódott, hogy autók helyett valóságos számítógépeket kell vezetnie, a V12-es ősereje helyett pedig mobiltelefonos kütyükkel fölszerelt halk erőforrás hajtja autóját.
 
Persze akkor éppen csapata sem volt jó passzban, ám azt az azóta eltelt három évben sosem titkolta, igenis visszasírja a régi szebb időket.
 
Nos, ezen előzmények után kérdezték meg szerdai tesztnapja végén az azóta már vörösbe öltöző németet, mi a véleménye a 2017-es autókról. Nem meglepő, hogy a gyorsulás egyenesen felvillanyozta őt. „A versenyző szemszögéből nézve sokkal jobb minden téren! A fékezés jobb, a kanyarodás jobb, nagyobb a tapadás, és még a lassú kanyarokban, ahol nincs akkora hatása a leszorítóerőnek, is jobban tapad az autó a széles gumiknak köszönhetően. Ez bevált, mint az aszpirin, ami mindent megold! Ez egy más állatfaj, nem lehet a 2016-oshoz hasonlítani. Egy másfajta bestia” – állapította meg elégedetten.
 
Azt persze kiemelte, azért még szokatlan neki az új helyzet. „Mint a változások után mindig, most is muszáj hozzászokni. Az autó elég szélesnek hat. Amikor valakit követsz, másképp viselkedik. Szerintem gyorsan hozzászokunk ehhez. Ami az esztétikumot illeti, ez egy előrelépés. A széles gumik kapcsán mindenki azt mondja, hogy ennek így is kell kinéznie.”
 
Vettel azt sem bánja, hogy a másodpercekkel jobb köridőkért többet kell izzadniuk. Sőt! Ő például nem ért egyet honfitársa, Nico Rosberg délelőtti kijelentésével, s nem érzi úgy, hogy idén „lesz versenyző, aki a fáradtság miatt veszít el győzelmeket”. „Nem tudom elképzelni. Gyorsan hozzászokunk a nagyobb erőhatásokhoz. Nem hinném, hogy ez olyan nagy gond lesz. Közel tíz éve még ennél is gyorsabban mentünk, és akkoriban is mindenki boldogult. Minden versenyző klassznak találja, hogy jobban odateheti magát. Az autók úgy viselkednek, ahogy vártuk: jóval gyorsabbak, a gumik jobban bírják, és keményebben nyomhatod velük. Ez jó érzés” – állapította meg.
 
Úgy tűnik, Jean Todt most hátradőlhet.
 

Vettel: Jobbak a megérzéseim, mint egy éve

2017.03.01. 19:22
Címkék: hírek
 
Sebastian Vettel a héten először értékelte az új SF70H teljesítményét.
 
Végre nyilatkoz(hat)ott egy Ferrari-versenyző! Sebastian Vettel volt a hallgatás megtörője, aki a hét utolsó tesztnapja végén állt az újságírók elé. A négyszeres világbajnok igazi maratont futott: 139 körénél csak Lewis Hamilton és Valtteri Bottas teljesített többet – együtt.
 
Miközben a Ferrari az elmúlt napokat a sajtótól való elzárkózással töltötte, a pályán nyújtott produkciója egyre beszédesebb volt. Vettel szerdán a második legjobb idővel zárt, ám bizonyos szempontból így is ő volt a nap főhőse, mivel Valtteri Bottasszal szemben úgy volt 0,2 másodperc a hátránya, hogy a finn kettővel lágyabb, azaz gyorsabb keveréken futotta idejét.
 
„Elsőre úgy fest, az autó működik. Nem volt vele jelentős problémánk. Ami a teljesítményt illeti, még túl korai bármit mondani” – nyilatkozta Vettel. „Még sok munka áll előttünk, és a csapat nagyon keményen dolgozik. Csöndes volt a telünk, mert mindenki a lényegre akart összpontosítani. Ez történt a teszten is: próbáljuk végezni a dolgunkat, mert a teendőink listája nagyon hosszú.”
 
„Jó három napunk volt. Lehetett volna jobb is, de így is tisztességes körszámot produkáltunk. Nem igazán figyelek másokra. Végső soron mindenki egy kört vesz figyelembe, de ennél sokkal fontosabb, ami a teljes nap folyamán történik. És ezt elég nehéz olvasni.”
 
„Jobbak a megérzéseim, mint egy éve. De ez annak is köszönhető, hogy az autók összességében gyorsultak, így élvezetesebb is vezetni őket. Most a legfontosabb, hogy sok kört teljesítsünk. Eddig ez egész jól ment. A léc magasan van, de mi azon vagyunk, hogy átugorjuk.”
 
A Ferrari napjának egyetlen szépséghibája volt: pár perccel a leintés előtt Vettel a boxutca bejáratánál megállt. Ez volt az első alkalom a három nap során, hogy a vörös autó nem tudott önerőből visszatérni a garázsába. Vezetője nem árult el sokat az esetről, ám szavai azt sugallják, nem aggódnak túlzottan. „Az autó lekapcsolt. Kipróbáltunk valami mást. Rossz időzítés” – nyilatkozta szűkszavúan.
 
Eddigi eredményeiket látva vannak, akik máris a Mercedes potenciális ellenfelének tekintik őket. Vettel ilyesmiről hallani sem akar három tesztnap után. A bajnoki esélyeik kapcsán is csak viccel felelt: „Nincs kristálygömböm, csak két másfajta golyóm, de azok sokat nem mondanak…” – fogalmazott.
 

Bottas az élen, a Ferrari leállással, Stroll bukással zárta a napot

2017.03.01. 18:35
Címkék: hírek
Továbbra is magasan kiemelkedik a mezőnyből a Mercedes és a Ferrari Barcelonában. Az általuk ma futott 1:19-es idők már ízelítőt adtak a 2017-es autók gyorsaságából, ám a két nagy szemtől szembeni összecsapása egyelőre várat magára.
 
Talán nem is csak a véletlen műve, hogy a bajnokcsapat és olasz kihívója eddig rendszerint teljesen eltérő programot futott a teszthéten – szerdán sem volt másképp. A Mercedesnél délelőtt Valtteri Bottas ült a volánnál, s futotta meg az eddigi idény leggyorsabb barcelonai körét. Az ultralágy gumikon teljesített 1:19, 705 másodperces köre végül a nap legjobbjának is bizonyult.
 
A finn délelőtt főleg rövidebb etapokat teljesített, valamennyi igazán gyors keveréket próbára tette, emellett pedig ismét hozzápakolt 74 kört eddigi körszámához.
 
Tőle mindössze 0,2 másodperccel maradt el a nap végén Sebastian Vettel. Ő a kettővel keményebb, s elméletben lassabb lágy gumin teljesítette 1:19,952 másodperces leggyorsabb körét – de a délután folyamán. Az összehasonlítást nehezíti, hogy addigra a pálya állapota javult, a hőmérséklet emelkedett, ráadásul azt sem tudni, melyik csapat mennyi üzemanyagot használt. Vettel délelőttjét a közepes keveréken töltötte, akkor emiatt Bottashoz volt nehéz viszonyítani őt – délután pedig az nehezítette a helyzetet, hogy Lewis Hamilton versenyszimulációt futott (igaz, azt piros zászlók szakították félbe).
 
A brit ennek köszönhetően nem is jutott előrébb a 7. helynél, ám neve mellé közel 100 kör került – ennél többet még nem teljesített idén.
 
Elmondható, az eddigi teszthét talán legproduktívabb napján vannak túl a csapatok. Miközben az előző két napon többen is hosszú kihagyásra kényszerültek ilyen-olyan problémák miatt, addig ma a teljes napot futók közül senki sem maradt 50 kör alatt. Sebastian Vettel volt az egyéni rekorder a maga 139 fordulójával, míg csapatként a Mercedes volt utolérhetetlen 170 körrel.
 
Hibák persze most is voltak. Négy piros zászlót is ért. Délelőtt Jolyon Palmer pördült meg és ragadt a kavicságyban Renautl-jával, délután pedig Carlos Sainz járt hasonlóképpen a Toro Rossóval. A spanyol nem sokkal 16 óra után a 4-es kanyar bukóterében szállt ki autójából. Az újraindítás után aztán egyből jött a harmadik megszakítás is: Lance Stroll Williamse a falnak is nekicsapódott az 5-ösnél, így a csapatnak sorozatban második napját kellett idő előtt befejeznie a 18 éves kanadai miatt.
 
A negyedik piros zászló Sebastian Vettel nevéhez fűződik. A Ferrari az utolsó tíz percben a boxutca bejáratánál állt meg. A pályabíróknak kellett betolniuk. Ez volt az első fennakadás a Scuderiánál, ám nem vennénk mérget rá, hogy nem volt benne tudatosság. A csapatok a tesztnapok végén előszeretettel feszegetik a határokat az üzemanyag-mennyiség terén…
 
Műszaki gondokból is kijutott a napra. Romain Grosjean a nap első felének jelentős részét töltötte a garázsban; a Force India tartalékja, Alfonso Celis pedig délután tűnt el hosszú időre, mivel tovább hátráltatta őket kipufogó-problémájuk. Kedden ugyan újat szereltek fel autójukra, egyelőre egyik változat sem szuperált tökéletesen.
 
Hasonló hibát a Red Bullnak is volt a nap végén. Daniel Ricciardo délután csak keveset volt a pályán emiatt. Harmadik helyét viszont így is megőrizte. Autója a hírek szerint stabilnak mutatkozik a kanyarokban, a Renault-motor hangja viszont azt sugallja, a francia gyártó még nem engedte ki a szellemet a palackból.
 
Jó napot zárt a Sauber, amely a tegnapi elvesztegetett délelőtt után ma Marcus Ericssonnal bőven 100 kör fölött teljesített. A svéd délelőtt időmérős szimulációkat futott a leglágyabb keverékeken, délután pedig hosszabb etapokat.
 
A McLaren ilyen messze még nem jutott, ám az előző két problémás nap után üdítő volt látni, hogy Fernando Alonso bőven túlszárnyalta az egy versenytávot. 1:22,5-ös időeredménye már kevésbé szívderítő, ám a Honda a hírek szerint ma óvatos üzemmódba kapcsolt, s motorját kímélve engedte csak körözni a wokingiakat.
 
A Toro Rosso gyengébb napot zárt. Danyiil Kvjat és Carlos Sainz is el-eltűnt a nap folyamán, a spanyol ráadásul leállása után már nem folytatta a körgyűjtést. Mindketten a lista végén zártak, csak Celis ékelődött be közéjük.
 
A teszt csütörtökön zárónapjához érkezik. A csapatokra holnap azonban az eddigitől eltérő munka vár: a Pirelli esőgumijait fogják tesztelni a mesterségesen fellocsolt pályán. Már ha az időjárás meg nem szánja a spanyol szervezőket…
 
A 3. tesztnap végeredménye:
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,705 75 ultralágy
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,952 +0,247 139 lágy
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:21,153 +1,448 70 lágy
4. Jolyon Palmer Renault 1:21,396 +1,691 51 lágy
5. Nico Hülkenberg Renault 1:21,791 +2,086 42 lágy
6. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:21,824 +2,119 126 szuperlágy
7. Lewis Hamilton Mercedes 1:22,090 +2,385 95 lágy
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,118 +2,413 56 szuperlágy
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:22,351 +2,646 98 lágy
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:22,598 +2,893 72 ultralágy
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:23,540 +3,835 32 közepes
12. Alfonso Celis Jr. Force India-Mercedes 1:23,568 +3,863 71 ultralágy
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:23,952 +4,247 31 közepes

A volt tervezőt a pálya széléről a Ferrari győzte meg leginkább

2017.03.01. 18:32
Címkék: hírek
Hiába futott jobb időt a hivatalos barcelonai időmérős csúcsnál is ma délelőtt a Mercedes, a pálya szélén figyelő Gary Andersonra a Ferrari tette a legnagyobb hatást. És a rivális is elismerően beszélt a vörösökről.
 
A Jordan-csapat korábbi technikai igazgatója az elmúlt években sokszor volt kritikus a Ferrarival. Gyakran bírálta a csapat tervezési filozófiáját, a Mercedeshez vagy a Red Bullhoz képest mutatott kevesebb kreativitását. Idén viszont eddig szinte csak jót írt vagy mondott a vörösök új gépéről.
 
Már a bemutatót követően is azt mondta, tetszik neki az erősen alávágott oldaldobozokkal, különleges légbeömlőkkel fölszerelt SF70H, és amióta a pályán is látta, csak még jobb véleménnyel van róla. Szerda délelőtt több kanyarhoz is kisétált, hogy szemügyre vegye az autókat, és hiába ment 1:19,7-es időt Valtteri Bottas, ő mégis Sebastian Vettelt látta a legjobbnak.
 
„Mario Andretti azt szokta mondogatni, hogy a szívóhatású Lotus 79 úgy tapadt az útra, mintha odafestették volna. Nos, a kettes és a hármas kanyarnál figyelve számomra a Mercedes és a Ferrari tűnik olyannak, mintha az útra festették volna őket. De szerintem a Ferrari használt jobb alapozót. Nagyon jónak tűnik, rendkívül kiegyensúlyozottnak” – írta még a korai órákban.
 
Véleményén a történések sem változtattak. „Tudom, hogy a Mercedes már betört az 1:19-es tartományba a szuperlágyon, de a kilences kanyarból szemlélve számomra még mindig a közepes gumival 1:21-es időket futó Ferrari tűnik a leglenyűgözőbbnek. Egyszerűen stabilnak és kiegyensúlyozottnak tűnik.”
 
A szünetben végül összegezte is tapasztalatait. „Délelőtt nézelődve a Ferrari minden kanyarban jónak tűnt, amelyben néztem. Amikor a Mercedes gyors körökön volt az új gumikon, szintén jónak tűnt, de amikor hosszabb etapokat teljesített, illetve lágyabb gumikon, egy kicsit nyugtalannak, kicsit inogott is. A Mercedes alulkormányzottabb a Ferrarinál, mert az elfordulásnál extra mértékben mozdul el a kormány. Szerintem a Ferrarinak jobb az eleje, ami tökéletes, ha új gumikat teszel föl, mivel ilyenkor jó első tengely kell a jó köridőhöz.”
 
Mindez persze nem jelenti automatikusan, hogy ez a két csapat a topfavorit 2017-ben. Azt beszélik, a Red Bull egyelőre csak egy alapautóval köröz, a következő héten komoly változásokon megy keresztül. Anderson elmondása szerint ráadásul még óvatos is. „Nem érzem úgy, hogy a Renault-motort teljes erőn használnák. A Red Bull, a Toro Rosso és a gyári Renault halkabb, nyugodtabb, mint a többi motor. Még a Hondánál is. Lehet, hogy a motor karakterén múlik, de nem hinném, hogy így lenne, mert a hang a fordulatszámon múlik. Nekem úgy tűnik, tőlük ennél még többre számíthatunk – a motor tekintetében mindenképp.”
 
Mindez persze nem csökkenti a Ferrari érdemeit: autójuk eddig gyors és megbízható volt. És ezt a Mercedesnél is elismerik. Még akkor is, ha Mark Ellis teljesítménymérnök szerint egyelőre nehéz összehasonlítani őket az Ezüstnyíllal. „A Ferrari mindkét napon nagyon gyors volt, mindkét versenyzőjével. Főleg egy körön. Nekem úgy tűnik, inkább az egykörös tempójukra koncentrálnak, miközben mi inkább a hosszú etapokra. Emiatt is nehéz az összevetés. Nem becsüljük le egy ellenfelünket sem, és a szabályváltozásokkal több üldözőnk is lehet. Bárki okozhat meglepetést” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
 
„Összességében eddig nagyon jól alakult számunkra ez a teszt. Sok kört és kilométert tettünk meg, és végigmentünk az eddigi listánkon. Törekszünk arra, hogy még Melbourne előtt minden lehetséges forgatókönyvet végigjátsszunk, hogy felkészüljünk elméletben. Emellett az autó alapjain és a gumikon dolgozunk” – avatott be munkájukba a szakember.
 
Hamarosan végre a Scuderia is nyilatkozni fog eddigi felkészüléséről. A tervek szerint ma délután Sebastian Vettel a héten először osztja meg tapasztalatait az új versenyparipájáról.
 

Barcelona - Teszt 2017

2017.02.28. 20:36
Címkék: video
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal