Fontos zenetet is hordoz a pnteken bemutatott McLaren j narancsszne. Az istllnl egy j ra vette kezdett. Zak Brown a szn- s arculatvltsrl s a megjulsrl nyilatkozott.
A McLaren letben 2017-tel hivatalosan is lezrult egy korszak. Mlt v vgn tvozott az gyvezet igazgati pozcibl az istllt kzel 40 ven t irnyt Ron Dennis, s a tlen egy sor hozz kzel ll szakember is elhagyta Wokingot. A helykre j vezetk (pl. Zak Brown) rkeztek, velk egytt pedig j szemlletmd.
A F1 msodik legsikeresebb rsztvevje nem is prblta titkolni, hogy mostantl mindent kicsit mskppen szeretne csinlni: minden tren igyekeztek elszakadni a dennisi rksgtl. Elsknt nvadsi szoksukat vltoztattk meg (az MP4 tpusjelzs Dennis korbbi F2-es Project Four-csapatnak lltott emlket), s kereszteltk t MCL32-re a mostani autt, majd arculatot vltottak, melynek folyomnyaknt az j modell fnyezse is mdosult.
A narancssrga sznnel is a Dennis eltti korszakot prbljk jraleszteni: 1968-ban Bruce McLaren nyert elszr a hres papayaszn autt vezetve. Most ezt az rksget tervezik tovbbvinni.
j szemlletmdjukat ekzben a dizjnvlts kr felptett marketingstratgia hirdette: hol egy httrben „vletlenszeren” megbj rgi narancsautrl kzltek fott, hol az aut festsrl tettek kzz cikket olyan kppel, melyen „vletlenl” ottfelejtettek pr narancsszn cseppet, hol honlapjuk dizjnjnak talaktsval vettettk elre, mi vr majd rnk.
A bemutatjuk krtsvel is kitettek magukrt. Beengedtk a sajtt s az internetes kzvettsk rvn a szurkolkat Technolgiai Centerk versenyirnytsba, ahol aztn ltvnyos krlmnyek kztt rntottk le a leplet az MCL32-rl.
„Ez elkpeszt! Csodlatos mvszi alkots ez a kocsi, s mr alig vrom, hogy Fernando s Stoffel plyra vigye” – mondta az j autjukrl az gyvezet igazgat, Zak Brown.
Arrl is beszlt, hogy jutottak el a narancsszn visszahozsig. „Ami a dizjnt illeti, ez nem az n dntsem volt, hanem egy kollektv csoport. Emellett a szurkolinknak is beleszlsuk volt, hiszen nagyon sokan mondogattk, hogy narancssrgt akarnak.”
Az amerikai szerint a megjuls jt tett Wokingnak. „Ez valban egy j korszak, s nagyon izgalmas. Ez a csapaton bell is rzdik, mindenki nagyon lelkes, bizsereg. Itt az j aut, az j nv, az j kls – ez egy nagyon izgalmas idszak” – erstette meg.
A klssgekre val odafigyelsrt persze mg nem osztanak pontokat a bajnoksgban – azokat az MCL32-nek s az j Honda-erforrsnak kell majd megszereznie. Volnjnl egy rutinos s egy jonc versenyz l majd: Fernando Alonso hromves szerzdsnek utols szezonjban szeretne vgre sikereket is elrni a csapattal, mg Stoffel Vandoorne a nagygy megtrflsval tenn le a nvjegyt a kirlykategriban.
A McLaren-Honda az j szezon eltt eddigi eredmnyeik ismeretben szerny maradt. Brown ugyanakkor tudja, hamarosan muszj lesz bizonytaniuk, hogy e kapcsolat gymlcsz. „Ami engem illet, j helyzetben vagyok, mert mindenki rmmel fogadott, s otthon rzem magam itt. A rm vr kihvs viszont ugyanolyan, mint mindenki ms: egy gyorsabb autt kell a plyra kldennk, hogy jra nyerni tudjunk. Jonathan Neal feladata, hogy minden ember a helyn legyen, hogy meglegyenek a megfelel forrsaink. s a vezetsg is mindent megad neknk azrt, hogy visszatrhessnk a gyztesek tjra. A csapatunk csodlatos versenyautt krelt” – llaptotta meg mg egyszer a korbbi marketingszakember.
Kimi Rikknen vitte plyra elsknt a Ferrari SF70-H-t!
Dleltt mr megcsodlhattuk a vrsk j autjt, ami a leleplezs ta mr mozgsba is lendlt. Az els krket Kimi Rikknen tette meg a Ferrari „hzi tesztplyjn”, ahol a krlmnyek – akrcsak a Mercedes tegnapi bejratskor – nem voltak idelisak.
z aut bejratsa ennek ellenre kezdett vette (termszetesen a csapat ilyenkor tartalkos belltsokat vlaszt s a piltk sem feszegetik a hatrokat), a finn pedig megismerkedhetett j munkaeszkzvel, amirl elszr egy amatr vide jelent meg az interneten.
A csapat grete szerint ksbb nagyfelbonts kpeket s egy hivatalos videt is kapunk az SF70H kdjel versenygp els kreirl, ami az MTVA F1-es szakrtje, Wber Gbor szerint rendkvl merszre sikeredett.
Pntek dleltt Maranellban lelepleztk a Ferrari 2017-es versenyautjt. Sebastian Vettel s Kimi Rikknen ezzel kszrln ki a tavalyi csorbt.
Csaldst kelten alakult a Ferrari tavalyi szezonja, gy bven van min javtania a patins olasz istllnak. Idn lesz ppen tz ve annak, hogy utoljra nyertek egyni vilgbajnoki cmet, s Sergio Marchionne elnk mr a mlt v elejn elrebocstotta, nem szeretn hagyni, hogy egy vtized sznet legyen akkori is legjabb sikerk kztt.
Kapkodniuk kell, hogy elkerljk ezt, radsul a nyeretlenl zrt legutbbi szezonjuk utn nimbuszukat is helyre kellene lltaniuk. Az j modelljket e slyos teherrel a vllukon kellett megalkotniuk, s hogy a vizsgjuk sikerlt-e, azt a plyn tudjk csak meg.
Br korbban felrppentek pletykk, miszerint a Ferrari autja elnevezsvel a kt v elhunyt Jules Bianchinak llt emlket, a Scuderia vgl az SF70H kdnevet vlasztotta, mely az istll alaptsnak 70. vforduljra, valamint a hasznlt hibridtechnolgira utal.
Az aut festse a vrakozsoknak megfelelen mdosult tavalyhoz kpest: a fehr rsz kisebb lett, csak a visszatr cpauszonyt festettk ilyenre. Az j modell orrkpjn a rivlisokhoz hasonl nylvny jelent meg, a tartpillrek kztt nagy hely jutott a kocsi al raml levegnek. A szles orrban az S-csatorna is helyet kapott, melynek nylsa fellrl jl lthat.
Az egyik legrdekesebb vltozst az oldaldobozokon figyelhetjk meg. A lgbemlk egszen klnleges kialaktst kaptak: a krltte kialaktott lgterelknek ksznheten gy tnik, mintha csak fell nyitottak volna rst a levegnek. Ehhez hasonl megoldst egyelre nem lttunk ms csapatoknl.
Tovbbi feltn vltozs, hogy a cpauszony vgn keresztben egy kiegszt szrnyelemet helyeztek el. Ehhez hasonl megoldst – egyelre a cpauszony nlkl ugyan, de – a Mercedes is tesztelt cstrtk dlutn Valtteri Bottasszal.
Oldalnzetbl kitnik, az autt jelentsen elredntttk, tengelytvja els rnzsre rvidebbnek tnik a Mercedesnl.
A Scuderinl komolyabb vltozsok a tl folyamn nem trtntek – tavaly nyron viszont annl tbb. James Allison technikai igazgat kivlsa az j aut projektjre is hatssal volt. A helybe lp Mattia Binotto jelentsen tszervezte a csapatstruktrt, 14 munkacsoportot hozott ltre, s a gyr GT-rszlegrl is thozott j szakembereket.
Versenyzfronton csak egy szemlycsere trtnt: Sebastian Vettel s Kimi Rikknen tovbbra is a csapatot ersti, az tartalkjuk viszont egy olasz tehetsg, Antonio Giovinazzi lesz.
A csapat az j modellt mg a mai napon plyra viszi Fioranban, egy filmes nap keretben. Ezt kveten aztn tnak indulnak az els tli teszt helysznre: februr 27-n Barcelonban veszi kezdett a felkszls.
Sebastian Vettel utlag elismeri, szmolt azzal, hogy ers els szezonja utn visszaess kvetkezik a Ferrarival. A tavalyi v azonban sem viselkedsn, sem cljn nem vltoztat: idn is a bajnoki cm lebeg a szeme eltt!
2014 utn tavaly fordult el msodszor Sebastian Vettellel, hogy futamgyzelem nlkl zrt egy vet az F1-ben. Az els maranelli szezonjban szerzett hrom gyzelme s sszetettbeli harmadik helye utn nem ezt vrtk maguktl a ferrarisok – s szurkolik sem.
Ennek megfelelen 2017 eltt nagy a visszafogottsg a vrsknl, m mindez nem jelenti azt, hogy Sebastian Vettel albbadta a clok tern. „Mivel tovbbra is az a tervem, hogy vilgbajnok leszek a Ferrarival, most csak mg nagyobb szenvedllyel kvetem ezt a clt, s mg jobban hiszek benne. Amita versenyz vagyok, arra koncentrlok, hogy cscsteljestmnyt nyjtsak. Mirt kellene vltoztatnom ezen most, a Ferrarinl, egy csapatnl, amelynl szeretek versenyezni?” – tette fel a krdst a Weltnek.
Br hallani pletykkat arrl, hogy ha a mostani szezonjuk is balul sl el, Vettel akr a Mercedesnl is kikthet 2018-ban, a ngyszeres bajnok desapja, Norbert Vettel kiemelte, fia nem az a fajta ember, aki csak gy flbehagy egy munkt. „Ha Seb egyszer valamit a fejbe vesz, gy harcol rte, mint egy oroszln. s ha mgsem gy alakul, Sebastian csak mg jobban fog hinni a cljaiban. Feladni nem szokta soha.”
Ezt maga a versenyz is csak megersteni tudja. Vettel kiemelte, az sem rte t vratlanul, hogy 2016-ban visszaestek az els kzs szezonjukhoz kpest. „Azrt szerzdtem a Ferrarihoz, hogy a lehet leggyorsabban vilgbajnok legyek velk. Egyrtelm volt szmomra, hogy a csapat nem lesz egybl favorit, s hogy ezt a clt nem lesz valami knny elrni. A Ferrari jelenlegi helyzete nem meglepets szmomra. Az els vem nagyon j volt. Ez annak volt ksznhet, hogy az azt megelz vek nem voltak tl jk, s a csapaton belli hangulat sem. 2015 emiatt a fnyt jelentette az alagt vgn: j vezetsgnk lett, j versenyz rkezett, ami lendletet adott a csapatnak az j projekthez. De ahogy lenni szokott, ilyen helyzetekben jhetnek a nehzsgek is.”
A kedvt azonban nem szegte a nyeretlen v. „A 2016-os szezonra visszatekintve meggyzdsem, hogy a Ferrari s n mint versenyz, egyformn a helyes ton jrunk. A csapat az j szezon kezdete eltt sokkal tvolabb jutott, mint azt az emberek gondolnk. Emiatt is meggyzdsem, hogy el fogjuk rni a magunk el kitztt cljainkat.”
Hogy mikor, az persze nagy krds. Ahogy az is, idn mire jutnak a Mercedes, a Red Bull s a tbbiek ellen. „Erre sosem egyszer felelni. Idn komoly szablyvltozsok vannak, teljesen ms az aerodinamika, megvltoztak a gumik, n a kanyartemp, jobbak lesznek a kridk, nagyobb a terhels. Szerintem hrom-ngy-t futam utn kapunk csak pontosabb kpet az egyes csapatok s autk teljestmnyrl, de a versenyzkrl is.”
Br az elmlt 12 hnap trtnsei miatt idn tlen jval kevesebben bznak a Scuderiban, mint egy ve ilyenkor, Vettel szerint igazsgtalan velk a kzvlemny. „A Ferrari a mltban sok leckt megtanult, melyek a jvben csak ersebb tesznek minket. A Mercedesszel szembeni htrnyunk 2016-ban cskkent – de az is igaz, hogy nem ment minden simn a csapatnl. De engem az bosszant, ha az emberek nem megfelelen, vagy tudatosan rosszul interpretljk az eredmnyeket. Ezek a kritikk nem jogosak. A Ferrari elrelpett, mgpedig elg nagyot, ha azt vesszk, milyen csapatok az ellenfeleink, s hogy milyen gykeres tszervezseket kellett vgrehajtanunk.”
Hasonlan jogtalannak rzi a szemlyt rt kritikkat is. A mlt vi frusztrltsga plyn s plyn kvl is megmutatkozott, melynek kapcsn ms csapatok szakembereitl, de versenyztrsaitl is kapott brl szavakat. azonban nem rzi gy, hogy meg kne vltoznia emiatt. „Ez a szemlyisg fejldshez tartozik. Korbban mindig gy reztem, btornak kell ltszanom. Ma mr gy gondolom, hogy egyszeren csak nmagamat kell adnom. Hiba lenne a rszemrl, s nem is lenne szinte, ha mst mutatnk, s megjtszanm magam. Ehelyett n inkbb vagyok egy az egyben Sebastian Vettel. Mindannyian felnttek vagyunk a Forma–1-ben, ez nem voda” – jelentette ki.
Sznre lpett a bajnoki cm vdje! Bejratsa utn hivatalosan is lelepleztk Lewis Hamilton s Valtteri Bottas j versenygpt!
A tavalyi kzpmezny csapatai utn vgre egy igazi nagygy is bemutatta 2017-es versenygpt: az elz hrom vet ural Mercedes lerntotta a leplet az j Ezstnylrl. A csapat gyri visszatrse ta gyrtott nyolcadik konstrukci a W08-as kdnevet kapta, s az v folyamn a grdt 2013 ta erst Lewis Hamilton, valamint a vilgbajnok Nico Rosberg helyre rkez Valtteri Bottas terelgeti majd.
A leleplezsre nem akrmilyen mdon kerlt sor. A Mercedes 360 fokos kamera segtsgvel „engedte be” garzsba a nzket, akik kedvkre nzeldhettek, mikzben a versenyzk s Toto Wolff nyilatkoztak.
A lepel all aztn a bejratsrl mr ismert aut bjt el, melyet megltva a csapat j versenyzje, Valtteri Bottas egy szt tudott kimondani: „H!”
„Nagyon fontos nap ez egy olyan idszakban, amikor ilyen mrtkben megvltoznak a szablyok” – llaptotta meg Toto Wolff. „A bejratsnak ilyenkor nagy jelentsge van, ahogyan annak is, hogy az els krk problmamentesen zajlottak. Az aut kidolgozottsga elkpeszt.”
A csapatvezet elmondta, egyltaln nem volt knny dolguk az idei felkszlssel, mikzben a mlt vben a bajnoki kzdelemre is figyelnik kellett. „Nehz megtallni az egyenslyt. 2016-ban szinte minden egyes hten fel kellett tennnk magunknak a krdst, mikor csoportostsuk t az erinket a 2017-es autra, milyen mrtkben kell mg fejlesztennk a jelenlegi autnkat, s mennyire kell az erforrsainkat mr az j projektre irnytani. Azonban gy vlem, rendkvl intelligens csapatunk van, akik sokat gondolkodtak ezen, s hamarosan a plyn is kiderl, mi lett az eredmny. Magabiztos vagyok.”
A cl persze idn is a cmvds lesz, m Wolff szerint az elmlt hrom v sikerei inkbb teherknt nehezednek a vllukra, mintsem magabiztosabb teszik ket. „Nagyobb az izgatottsg. Szerencssek voltunk, hogy az elmlt vekben mi voltunk a mrce. De a szablyok megvltoztak, s nemcsak minden a nullrl indul, de egy j korszak is kezddik technikai szempontbl. Lehetsges, hogy valaki rtall a titkos sszetevre, ami aztn mindent teljesen megvltoztat, mint 2009-ben Ross Brawnk esetben. Remnykednk, hogy mi talltunk ilyesmit.”
„Nagyon fontos nap ez egy olyan idszakban, amikor ilyen mrtkben megvltoznak a szablyok” – llaptotta meg Toto Wolff. „A bejratsnak ilyenkor nagy jelentsge van, ahogyan annak is, hogy az els krk problmamentesen zajlottak. Az aut kidolgozottsga elkpeszt.”
A csapatvezet elmondta, egyltaln nem volt knny dolguk az idei felkszlssel, mikzben a mlt vben a bajnoki kzdelemre is figyelnik kellett. „Nehz megtallni az egyenslyt. 2016-ban szinte minden egyes hten fel kellett tennnk magunknak a krdst, mikor csoportostsuk t az erinket a 2017-es autra, milyen mrtkben kell mg fejlesztennk a jelenlegi autnkat, s mennyire kell az erforrsainkat mr az j projektre irnytani. Azonban gy vlem, rendkvl intelligens csapatunk van, akik sokat gondolkodtak ezen, s hamarosan a plyn is kiderl, mi lett az eredmny. Magabiztos vagyok.”
A cl persze idn is a cmvds lesz, m Wolff szerint az elmlt hrom v sikerei inkbb teherknt nehezednek a vllukra, mintsem magabiztosabb teszik ket. „Nagyobb az izgatottsg. Szerencssek voltunk, hogy az elmlt vekben mi voltunk a mrce. De a szablyok megvltoztak, s nemcsak minden a nullrl indul, de egy j korszak is kezddik technikai szempontbl. Lehetsges, hogy valaki rtall a titkos sszetevre, ami aztn mindent teljesen megvltoztat, mint 2009-ben Ross Brawnk esetben. Remnykednk, hogy mi talltunk ilyesmit.”
A Mercedes dleltt a viharos szl s nha szemerkl es ellenre sikerrel jratta be az j modellt. A bemutatt kveten az autt aztn pr fotra kitoltk a plya clegyenesbe, ahol a dlutn folyamn viszont mr nerbl fog vgigszguldani. Akkor mr az jonnan rkezett Valtteri Bottas teljesti vele els kreit.
Hiba a 2016-os keser szezon, felfedezje szerint nincs baj Sebastian Vettellel. A Ferrarival mr lehet, de egy korbbi bajnok szerint az j szablyok helyzetbe hozhatjk a nmetet.
„Mr megint egy auttrs, mr megint egy hiba” – llaptottk meg tbben is, miutn Sebastian Vettel a mlt hten egy bukssal vetett vget a Pirelli eredetileg ktnaposra tervezett fiorani esgumitesztjnek. Br a ngyszeres bajnoknak mentsgl szolglt, hogy a plya mindssze 4-5 Celsius-fokos volt, a teszt krlmnyeirl pedig alig tudhatunk valamit, ez a fajta reakci mr nmagban sokat elrul arrl, hogyan is viszonyul a klvilg szkeptikusabb rsze 2016 utn a nmet versenyzhz s a Ferrarihoz.
Az a nyeretlen tavalyi szezon olyannyira foltot ejtett mindkettejk hrnevn, hogy most, a 2017-es szezon kezdete eltt igencsak nagy a bizonytalansg annak kapcsn, vajon mire lehetnek kpesek az j vben, s vajon Vettel valban kpes-e hozztenni az istll teljestmnyhez azt a szksges bajnoki pluszt.
Az sem vletlen, hogy eslyesknt a Mercedest s a Red Bullt emlegetik leggyakrabban. Persze nem mindenki rja le az olaszokat. „Az n szememben a Ferrari bajnokeslyes” – llaptotta meg az Auto Motor und Sportnak interjt ad Helmut Marko.
A Red Bull tancsadja szerint a sokak ltal 2016 utn lesajnlt Sebastian Vettel is jval tbbre kpes, mint amit a mlt vben nyjtott, s ezt idn bizonytani is fogja. „Elkpeszten sok balszerencsje volt. gy a technikai oldalon, mint a balesetek szempontjbl. Radsul mg stratgiai hibk s gumihibk is htrltattk. Vettelnek teljesen ms pozciban lenne a helye” – llaptotta meg a tavalyi negyedik helyezettrl.
A Ferrari helyzetrl sokat elmond, hogy Vettelnek a 2016-os mindssze a msodik nyeretlenl zrt szezonja volt a Forma–1-ben. Hogy idn lthatjuk-e a dobog tetejn, Marko szerint elssorban csapatn mlik.
bizonyos fokig megrti, mirt a ktkeds a vrsk kapcsn. „James Allison tvozsa nyron trtnt, ppen akkor, amikor mr megkezdtk a kvetkez vi aut tervezst, s kezdtek elmlyedni annak rszleteiben” – mutatott r, s egyttal kiemelte, cseppet sem biztos benne, hogy a motorrszlegrl rkez Mattia Binotto ellptetse a megfelel vlasz volt e komoly vltozsra. „Kvlrl senki sem rkezett. Nem tudom, hogy hzon bell ennyire jk-e a szakembereik, hogy brki is kpes legyen csak gy ptolni Allisont. Ha ez sikerlt nekik, s ha a karosszrijuk jl sikerlt, akkor mindenkppen szmolni kell velk.”
Ami Vettelt illeti, Jacques Villeneuve szerint rajta biztosan nem fog mlni. 1997 bajnoka gy rzi, a 2017-es vltozsok irnya kapra jnnek a ngyszeres vilgbajnoknak. „Vgre vge annak az idszaknak, amikor a hromkerek biciklirl egybl a Forma–1-es autba pattanhattak! Most jra frfiakat kvetel meg a kategria, nem klykket” – llaptotta meg a Sport Bildnek adott interjban. „Sebastian vezetsi stlusa optimlis az j autkhoz. Radsul teljestette a legtbb kilomtert az j gumikon. Ez klnsen a szezon kezdetn lesz nagy elny szmra” – jsolta a kanadai.
Szerdn Silverstone-ban a meznybl negyedikknt a Force India csapata is bemutatta 2017-es versenyautjt, a VJM10-est!
Az indiai csapatnak jelenlegi nevn a mostani mr a 10. F1-es szezonja lesz, j modelljk nevben ez, valamint a csapat tulajdonosa s vezetje, Vijay Mallya eltt tiszteleg. Az istll a bemutat eltti napokban egy sor j tmogatval kttt megllapodsrl adott hrt, melynek eredmnyeknt j logk tntek fel autjukon (FXTM, Johnnie Walker), festsk ugyanakkor nem vltozott jelentsen.
Az j versenygp az eddig bemutatott ellenfeleihez kpest jval nagyobb s szgletesebb cpauszonnyal rendelkezik, orrkpjn feltnik a tbbieknl is ltott nylvny, orrn pedig egy lpcss trs lthat. Vijay Mallya csapatvezet ugyanakkor figyelmeztetett: „Ez mg nem az az aut, amellyel felllunk a rajtrcsra.”
Otmar Szafnauer kiemelte, tavaly tudatosan dntttek gy, hogy mr a szezon kzepn tllnak a 2017-es projektre, mivel a mostani modell teljes egszben j alapokra plt, s nemigen tartalmaz az elddel kzs megoldsokat.
A csapatnl idn az llandsgot a negyedik Force Indi-s idnyt megkezd Sergio Prez kpviseli, mg friss lendletet a grdval korbban mr tesztel, a mlt v vgn a Manorral 9 nagydjon rajthoz ll Esteban Ocon ad nekik.
„Checo kivl, igazi versenyz, nagyon tehetsges, imd versenyezni” – mondta Mallya. „Sikeres volt velnk, s sosem volt mg olyan izgatott, mint most. Esteban nagyon tehetsges. Amikor Nico Hlkenberg gy dnttt, tvozik, alaposan tgondoltuk, kit hozhatunk a helyre. Esteban tesztelt velnk korbban, voltak adataink, ment a szimultorunkban. Aztn meghoztuk a dntst. Fiatal, tehetsges, s tanulni akar.”
A Force India fejldse az elmlt vekben folyamatos s ltvnyos volt, fokozatosan lpkedtek elre a konstruktri bajnoksgban, 2016-ban pedig elrtk fennllsuk legjobb eredmnyt: negyedikek lettek. Ilyen tekintetben a mostani szablyvltozsok taln nem jnnek kapra szmukra, m Mallya szerint ez mg nem jelenti azt, hogy trvnyszer a visszaessk.
„Sok hozzrt mondja a sportgban, hogy rendre ern fell teljestnk. Az, hogy ilyen kevs pnzbl rtk el ezt, a csapatot jellemz tehetsget s lelkesedst dicsri. Ha nem lmodunk nagyot, sosem vgeztnk volna a negyedik helyen.
A Mercedeshez, a Ferrarihoz s a Red Bullhoz hasonl csapatok utn jnni nagy elismers a csapat szmra. Nagyot kell lmodnunk. Tegnap Cyril Abiteboul azt mondta, taln szenvedni fogunk a kevs pnznk miatt. Azt mondom neki, hajr! A hadsereg ltszma nem szmt annyit, mint az, milyen minsg fegyvered van” – zente harciasan a Reanult-nak.
A Force India Sergio Prezzel vg neki a jv htfn rajtol els tli tesztnek, a barcelonai ngy nap sorn rajta s Esteban Oconon kvl tartalkversenyzjk, Alfonso Celis Jr. is megismerkedhet a most bemutatott VJM10-essel.
Bemutattk a Renault 2017-es versenygpt, melyet Jolyon Palmer s Nico Hlkenberg terelgethet majd az idei vadban.
Azt kveten, hogy a Williams kzztette az els kpeket, a Sauber pedig az els valdi fotkat 2017-es autjrl, a Renault csapata kedd dlutn Londonban elsknt tartott valdi bemutatt. A gyri istlljukat a Lotus romjain jrapt francik az idei szezonnak az R.S.17-es kdjel versenygppel vgnak neki, mely mr rkkal a msor megkezdse eltt ott rejtztt a fekete lepel alatt.
Mieltt elbjt volna, a mrka vezeti lptek sznpadra. Jrome Stoll, a Renault Sport Racing elnke elmondta, idn csak egy lpcsfokkal terveznek magasabbra lpni, azaz hangzatos clok helyett a gyrtk bajnoksgnak 5. helyt veszik clba, mikzben folytatjk a hosszabb tv jv sikereinek megalapozst.
„Most elszr lthatjuk Enstone s Viry kzs munkjnak gymlcst. Sok j embert vettnk fl, teljesen jjszerveztk a kt gyrunkat, s ennek a mostani aut lett az eredmnye” – mondta. „Ez az els aut, amelyet kzsen fejlesztettnk, a clunk pedig, hogy tdikek legynk a konstruktri bajnoksgban. Most mr megvan a csapatunk, megvannak a versenyzink, a partnereink s a szervezetnk.”
A rgi s j tmogatk bemutatst s a 2017-es vltoztatsok ismertetst kveten aztn az els sorbl sznre lptek a fekete-srga overallba ltztt versenyzk is. A brit Jolyon Palmer msodik F1-es szezonjnak vg neki a francikkal, a vezrnek szerzdtetett Nico Hlkenberg plyafutsa sorn elszr lehet tagja egy gyri grdnak, mg Szergej Szirotkin tartalkversenyzknt segti a munkjukat.
De bemutattak egy negyedik versenyzt is! Jrome Stoll bejelentette, hogy 2017-tl a ngyszeres vilgbajnok Alain Prost hivatalos tancsadknt segti majd a csapat fejldst. „A legfontosabb, hogy a Renault kpes lesz jra nyerni” – jelentette ki Prost. „n nem a mindennapi munkban vllalok szerepet, amolyan httrember leszek. Jrome-mal s Cyrillel fogjuk megvitatni, mik a legjobb dntsek a csapat jvje szempontjbl.”
Ezt kveten aztn kialudtak a fnyek, majd sttsgbl a kt versenyz segtsgvel vgre ellpett a fnybe az R.S.17-es versenygp, mely a tavalyihoz kpest j festsben pompzott: srga orr, javarszt fekete kocsitest!
Ahogyan a Williams s a Sauber estben, gy a mostani gpnl is a rvid nylvnyos orrkpot vlasztottk a mrnkk. Szembetn jdonsg, hogy az els szrny kt tartpillre htrafel meghosszabbtva amolyan csatornt kpez az orr alatt. Az j szablyoknak ksznheten a franciknl is megnttek az oldals fggleges terelelemek, s ahogy a Saubernl, nluk is nagyobb s tbb csatornra osztott lett az airbox, a motorbortson pedig megjelent a cpauszony.
Az j aerodinamika egy teljesen jratervezett j V6-os erforrssal prosul, melytl az v elrehaladtval egyre nagyobb elrelpst vrnak a Renault-nl. A motort az idei vben mr nem a Total, hanem a Castrol s a BP benzinje s kenanyagai mkdtetik – a kt cg logja az j festsen is fellelhet.
Az j aut els tesztjre februr 27-n, Barcelonban kerl majd sor. A bemutatk sort szerdn a Force India folytatja, a silverstone-iak magyar id szerint 15 rakor tartjk leleplezsket.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.