SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Ferrari SF70H - Sebastian Vettel

2017.02.24. 20:37
Címkék: video

Korszakváltás a McLarennél

2017.02.24. 17:25
Címkék: egyéb
Fontos üzenetet is hordoz a pénteken bemutatott McLaren új narancsszíne. Az istállónál egy új éra vette kezdetét. Zak Brown a szín- és arculatváltásról és a megújulásról nyilatkozott.
 
A McLaren életében 2017-tel hivatalosan is lezárult egy korszak. Múlt év végén távozott az ügyvezető igazgatói pozícióból az istállót közel 40 éven át irányító Ron Dennis, s a télen egy sor hozzá közel álló szakember is elhagyta Wokingot. A helyükre új vezetők (pl. Zak Brown) érkeztek, velük együtt pedig új szemléletmód.
 
A F1 második legsikeresebb résztvevője nem is próbálta titkolni, hogy mostantól mindent kicsit másképpen szeretne csinálni: minden téren igyekeztek elszakadni a dennisi örökségtől. Elsőként névadási szokásukat változtatták meg (az MP4 típusjelzés Dennis korábbi F2-es Project Four-csapatának állított emléket), s keresztelték át MCL32-re a mostani autót, majd arculatot váltottak, melynek folyományaként az új modell fényezése is módosult.
 
A narancssárga színnel is a Dennis előtti korszakot próbálják újraéleszteni: 1968-ban Bruce McLaren nyert először a híres papayaszínű autót vezetve. Most ezt az örökséget tervezik továbbvinni.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Új szemléletmódjukat eközben a dizájnváltás köré felépített marketingstratégia hirdette: hol egy háttérben „véletlenszerűen” megbújó régi narancsautóról közöltek fotót, hol az autó festéséről tettek közzé cikket olyan képpel, melyen „véletlenül” ottfelejtettek pár narancsszínű cseppet, hol honlapjuk dizájnjának átalakításával vetítették előre, mi vár majd ránk.
 
A bemutatójuk körítésével is kitettek magukért. Beengedték a sajtót és az internetes közvetítésük révén a szurkolókat Technológiai Centerük versenyirányításába, ahol aztán látványos körülmények között rántották le a leplet az MCL32-ről.
 
„Ez elképesztő! Csodálatos művészi alkotás ez a kocsi, és már alig várom, hogy Fernando és Stoffel pályára vigye” – mondta az új autójukról az ügyvezető igazgató, Zak Brown.
 
Arról is beszélt, hogy jutottak el a narancsszín visszahozásáig. „Ami a dizájnt illeti, ez nem az én döntésem volt, hanem egy kollektív csoporté. Emellett a szurkolóinknak is beleszólásuk volt, hiszen nagyon sokan mondogatták, hogy narancssárgát akarnak.”
 
Az amerikai szerint a megújulás jót tett Wokingnak. „Ez valóban egy új korszak, és nagyon izgalmas. Ez a csapaton belül is érződik, mindenki nagyon lelkes, bizsereg. Itt az új autó, az új név, az új külső – ez egy nagyon izgalmas időszak” – erősítette meg.
 
A külsőségekre való odafigyelésért persze még nem osztanak pontokat a bajnokságban – azokat az MCL32-nek és az új Honda-erőforrásnak kell majd megszereznie. Volánjánál egy rutinos és egy újonc versenyző ül majd: Fernando Alonso hároméves szerződésének utolsó szezonjában szeretne végre sikereket is elérni a csapattal, míg Stoffel Vandoorne a nagyágyú megtréfálásával tenné le a névjegyét a királykategóriában.
 
A McLaren-Honda az új szezon előtt eddigi eredményeik ismeretében szerény maradt. Brown ugyanakkor tudja, hamarosan muszáj lesz bizonyítaniuk, hogy e kapcsolat gyümölcsöző.  „Ami engem illet, jó helyzetben vagyok, mert mindenki örömmel fogadott, és otthon érzem magam itt. A rám váró kihívás viszont ugyanolyan, mint mindenki másé: egy gyorsabb autót kell a pályára küldenünk, hogy újra nyerni tudjunk. Jonathan Neal feladata, hogy minden ember a helyén legyen, hogy meglegyenek a megfelelő forrásaink. És a vezetőség is mindent megad nekünk azért, hogy visszatérhessünk a győztesek útjára. A csapatunk csodálatos versenyautót kreált” – állapította meg még egyszer a korábbi marketingszakember.
 

Pályán az új Ferrari!

2017.02.24. 17:16
Címkék: hírek video

Kimi Räikkönen vitte pályára elsőként a Ferrari SF70-H-t!

Délelőtt már megcsodálhattuk a vörösök új autóját, ami a leleplezés óta már mozgásba is lendült. Az első köröket Kimi Räikkönen tette meg a Ferrari „házi tesztpályáján”, ahol a körülmények – akárcsak a Mercedes tegnapi bejáratáskor – nem voltak ideálisak.

z autó bejáratása ennek ellenére kezdetét vette (természetesen a csapat ilyenkor tartalékos beállításokat választ és a pilóták sem feszegetik a határokat), a finn pedig megismerkedhetett új munkaeszközével, amiről először egy amatőr videó jelent meg az interneten.

A csapat ígérete szerint később nagyfelbontású képeket és egy hivatalos videót is kapunk az SF70H kódjelű versenygép első köreiről, ami az MTVA F1-es szakértője, Wéber Gábor szerint rendkívül merészre sikeredett.

2017 Ferrari F1 - SF70H

2017.02.24. 17:14
Címkék: video

Bemutatkozott a Ferrari SF70H!

2017.02.24. 17:02
Címkék: hírek
Péntek délelőtt Maranellóban leleplezték a Ferrari 2017-es versenyautóját. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ezzel köszörülné ki a tavalyi csorbát.
 
Csalódást keltően alakult a Ferrari tavalyi szezonja, így bőven van min javítania a patinás olasz istállónak. Idén lesz éppen tíz éve annak, hogy utoljára nyertek egyéni világbajnoki címet, s Sergio Marchionne elnök már a múlt év elején előrebocsátotta, nem szeretné hagyni, hogy egy évtized szünet legyen akkori is legújabb sikerük között.
 
Kapkodniuk kell, hogy elkerüljék ezt, ráadásul a nyeretlenül zárt legutóbbi szezonjuk után nimbuszukat is helyre kellene állítaniuk. Az új modelljüket e súlyos teherrel a vállukon kellett megalkotniuk, s hogy a vizsgájuk sikerült-e, azt a pályán tudják csak meg.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Bár korábban felröppentek pletykák, miszerint a Ferrari autója elnevezésével a két év elhunyt Jules Bianchinak állít emléket, a Scuderia végül az SF70H kódnevet választotta, mely az istálló alapításának 70. évfordulójára, valamint a használt hibridtechnológiára utal.
 
Az autó festése a várakozásoknak megfelelően módosult tavalyhoz képest: a fehér rész kisebb lett, csak a visszatérő cápauszonyt festették ilyenre. Az új modell orrkúpján a riválisokéhoz hasonló nyúlvány jelent meg, a tartópillérek között nagy hely jutott a kocsi alá áramló levegőnek. A széles orrban az S-csatorna is helyet kapott, melynek nyílása felülről jól látható.
 
Az egyik legérdekesebb változást az oldaldobozokon figyelhetjük meg. A légbeömlők egészen különleges kialakítást kaptak: a körülötte kialakított légterelőknek köszönhetően úgy tűnik, mintha csak felül nyitottak volna rést a levegőnek. Ehhez hasonló megoldást egyelőre nem láttunk más csapatoknál.
 
További feltűnő változás, hogy a cápauszony végén keresztben egy kiegészítő szárnyelemet helyeztek el. Ehhez hasonló megoldást – egyelőre a cápauszony nélkül ugyan, de – a Mercedes is tesztelt csütörtök délután Valtteri Bottasszal.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Oldalnézetből kitűnik, az autót jelentősen előredöntötték, tengelytávja első ránézésre rövidebbnek tűnik a Mercedesénél.
 
A Scuderiánál komolyabb változások a tél folyamán nem történtek – tavaly nyáron viszont annál több. James Allison technikai igazgató kiválása az új autó projektjére is hatással volt. A helyébe lépő Mattia Binotto jelentősen átszervezte a csapatstruktúrát, 14 munkacsoportot hozott létre, s a gyár GT-részlegéről is áthozott új szakembereket.
 
Versenyzőfronton csak egy személycsere történt: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen továbbra is a csapatot erősíti, az ő tartalékjuk viszont egy olasz tehetség, Antonio Giovinazzi lesz.
 
A csapat az új modellt még a mai napon pályára viszi Fioranóban, egy filmes nap keretében. Ezt követően aztán útnak indulnak az első téli teszt helyszínére: február 27-én Barcelonában veszi kezdetét a felkészülés.
 

„Inkább vagyok egy az egyben Sebastian Vettel”

2017.02.23. 16:55
Címkék: hírek
 
Sebastian Vettel utólag elismeri, számolt azzal, hogy erős első szezonja után visszaesés következik a Ferrarival. A tavalyi év azonban sem viselkedésén, sem célján nem változtat: idén is a bajnoki cím lebeg a szeme előtt!
 
2014 után tavaly fordult elő másodszor Sebastian Vettellel, hogy futamgyőzelem nélkül zárt egy évet az F1-ben. Az első maranellói szezonjában szerzett három győzelme és összetettbeli harmadik helye után nem ezt várták maguktól a ferrarisok – és szurkolóik sem.
 
Ennek megfelelően 2017 előtt nagy a visszafogottság a vörösöknél, ám mindez nem jelenti azt, hogy Sebastian Vettel alábbadta a célok terén. „Mivel továbbra is az a tervem, hogy világbajnok leszek a Ferrarival, most csak még nagyobb szenvedéllyel követem ezt a célt, és még jobban hiszek benne. Amióta versenyző vagyok, arra koncentrálok, hogy csúcsteljesítményt nyújtsak. Miért kellene változtatnom ezen most, a Ferrarinál, egy csapatnál, amelynél szeretek versenyezni?” – tette fel a kérdést a Weltnek.
 
Bár hallani pletykákat arról, hogy ha a mostani szezonjuk is balul sül el, Vettel akár a Mercedesnél is kiköthet 2018-ban, a négyszeres bajnok édesapja, Norbert Vettel kiemelte, fia nem az a fajta ember, aki csak úgy félbehagy egy munkát. „Ha Seb egyszer valamit a fejébe vesz, úgy harcol érte, mint egy oroszlán. És ha mégsem úgy alakul, Sebastian csak még jobban fog hinni a céljaiban. Feladni nem szokta soha.”
 
Ezt maga a versenyző is csak megerősíteni tudja. Vettel kiemelte, az sem érte őt váratlanul, hogy 2016-ban visszaestek az első közös szezonjukhoz képest. „Azért szerződtem a Ferrarihoz, hogy a lehető leggyorsabban világbajnok legyek velük. Egyértelmű volt számomra, hogy a csapat nem lesz egyből favorit, és hogy ezt a célt nem lesz valami könnyű elérni. A Ferrari jelenlegi helyzete nem meglepetés számomra. Az első évem nagyon jó volt. Ez annak volt köszönhető, hogy az azt megelőző évek nem voltak túl jók, és a csapaton belüli hangulat sem. 2015 emiatt a fényt jelentette az alagút végén: új vezetőségünk lett, új versenyző érkezett, ami lendületet adott a csapatnak az új projekthez. De ahogy lenni szokott, ilyen helyzetekben jöhetnek a nehézségek is.”
 
A kedvét azonban nem szegte a nyeretlen év. „A 2016-os szezonra visszatekintve meggyőződésem, hogy a Ferrari és én mint versenyző, egyformán a helyes úton járunk. A csapat az új szezon kezdete előtt sokkal távolabb jutott, mint azt az emberek gondolnák. Emiatt is meggyőződésem, hogy el fogjuk érni a magunk elé kitűzött céljainkat.”
 
Hogy mikor, az persze nagy kérdés. Ahogy az is, idén mire jutnak a Mercedes, a Red Bull és a többiek ellen. „Erre sosem egyszerű felelni. Idén komoly szabályváltozások vannak, teljesen más az aerodinamika, megváltoztak a gumik, nő a kanyartempó, jobbak lesznek a köridők, nagyobb a terhelés. Szerintem három-négy-öt futam után kapunk csak pontosabb képet az egyes csapatok és autók teljesítményéről, de a versenyzőkéről is.”
 
Bár az elmúlt 12 hónap történései miatt idén télen jóval kevesebben bíznak a Scuderiában, mint egy éve ilyenkor, Vettel szerint igazságtalan velük a közvélemény. „A Ferrari a múltban sok leckét megtanult, melyek a jövőben csak erősebbé tesznek minket. A Mercedesszel szembeni hátrányunk 2016-ban csökkent – de az is igaz, hogy nem ment minden simán a csapatnál. De engem az bosszant, ha az emberek nem megfelelően, vagy tudatosan rosszul interpretálják az eredményeket. Ezek a kritikák nem jogosak. A Ferrari előrelépett, mégpedig elég nagyot, ha azt vesszük, milyen csapatok az ellenfeleink, és hogy milyen gyökeres átszervezéseket kellett végrehajtanunk.”
 
Hasonlóan jogtalannak érzi a személyét ért kritikákat is. A múlt évi frusztráltsága pályán és pályán kívül is megmutatkozott, melynek kapcsán más csapatok szakembereitől, de versenyzőtársaitól is kapott bíráló szavakat. Ő azonban nem érzi úgy, hogy meg kéne változnia emiatt. „Ez a személyiség fejlődéséhez tartozik. Korábban mindig úgy éreztem, bátornak kell látszanom. Ma már úgy gondolom, hogy egyszerűen csak önmagamat kell adnom. Hiba lenne a részemről, és nem is lenne őszinte, ha mást mutatnék, és megjátszanám magam. Ehelyett én inkább vagyok egy az egyben Sebastian Vettel. Mindannyian felnőttek vagyunk a Forma–1-ben, ez nem óvoda” – jelentette ki.
 

Hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes W08-as!

2017.02.23. 16:49
Címkék: egyéb
Színre lépett a bajnoki cím védője! Bejáratása után hivatalosan is leleplezték Lewis Hamilton és Valtteri Bottas új versenygépét!
 
A tavalyi középmezőny csapatai után végre egy igazi nagyágyú is bemutatta 2017-es versenygépét: az előző három évet uraló Mercedes lerántotta a leplet az új Ezüstnyílról. A csapat gyári visszatérése óta gyártott nyolcadik konstrukció a W08-as kódnevet kapta, s az év folyamán a gárdát 2013 óta erősítő Lewis Hamilton, valamint a világbajnok Nico Rosberg helyére érkező Valtteri Bottas terelgeti majd.
 
A leleplezésre nem akármilyen módon került sor. A Mercedes 360 fokos kamera segítségével „engedte be” garázsába a nézőket, akik kedvükre nézelődhettek, miközben a versenyzők és Toto Wolff nyilatkoztak.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A lepel alól aztán a bejáratásról már ismert autó bújt elő, melyet meglátva a csapat új versenyzője, Valtteri Bottas egy szót tudott kimondani: „Hű!”
 
„Nagyon fontos nap ez egy olyan időszakban, amikor ilyen mértékben megváltoznak a szabályok” – állapította meg Toto Wolff. „A bejáratásnak ilyenkor nagy jelentősége van, ahogyan annak is, hogy az első körök problémamentesen zajlottak. Az autó kidolgozottsága elképesztő.”
 
A csapatvezető elmondta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk az idei felkészüléssel, miközben a múlt évben a bajnoki küzdelemre is figyelniük kellett. „Nehéz megtalálni az egyensúlyt. 2016-ban szinte minden egyes héten fel kellett tennünk magunknak a kérdést, mikor csoportosítsuk át az erőinket a 2017-es autóra, milyen mértékben kell még fejlesztenünk a jelenlegi autónkat, és mennyire kell az erőforrásainkat már az új projektre irányítani. Azonban úgy vélem, rendkívül intelligens csapatunk van, akik sokat gondolkodtak ezen, és hamarosan a pályán is kiderül, mi lett az eredmény. Magabiztos vagyok.”
 
A cél persze idén is a címvédés lesz, ám Wolff szerint az elmúlt három év sikerei inkább teherként nehezednek a vállukra, mintsem magabiztosabbá teszik őket. „Nagyobb az izgatottság. Szerencsések voltunk, hogy az elmúlt években mi voltunk a mérce. De a szabályok megváltoztak, és nemcsak minden a nulláról indul, de egy új korszak is kezdődik technikai szempontból. Lehetséges, hogy valaki rátalál a titkos összetevőre, ami aztán mindent teljesen megváltoztat, mint 2009-ben Ross Brawnék esetében. Reménykedünk, hogy mi találtunk ilyesmit.”
 
Image and video hosting by TinyPic
 
„Nagyon fontos nap ez egy olyan időszakban, amikor ilyen mértékben megváltoznak a szabályok” – állapította meg Toto Wolff. „A bejáratásnak ilyenkor nagy jelentősége van, ahogyan annak is, hogy az első körök problémamentesen zajlottak. Az autó kidolgozottsága elképesztő.”
 
A csapatvezető elmondta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk az idei felkészüléssel, miközben a múlt évben a bajnoki küzdelemre is figyelniük kellett. „Nehéz megtalálni az egyensúlyt. 2016-ban szinte minden egyes héten fel kellett tennünk magunknak a kérdést, mikor csoportosítsuk át az erőinket a 2017-es autóra, milyen mértékben kell még fejlesztenünk a jelenlegi autónkat, és mennyire kell az erőforrásainkat már az új projektre irányítani. Azonban úgy vélem, rendkívül intelligens csapatunk van, akik sokat gondolkodtak ezen, és hamarosan a pályán is kiderül, mi lett az eredmény. Magabiztos vagyok.”
 
A cél persze idén is a címvédés lesz, ám Wolff szerint az elmúlt három év sikerei inkább teherként nehezednek a vállukra, mintsem magabiztosabbá teszik őket. „Nagyobb az izgatottság. Szerencsések voltunk, hogy az elmúlt években mi voltunk a mérce. De a szabályok megváltoztak, és nemcsak minden a nulláról indul, de egy új korszak is kezdődik technikai szempontból. Lehetséges, hogy valaki rátalál a titkos összetevőre, ami aztán mindent teljesen megváltoztat, mint 2009-ben Ross Brawnék esetében. Reménykedünk, hogy mi találtunk ilyesmit.”
 
A Mercedes délelőtt a viharos szél és néha szemerkélő eső ellenére sikerrel járatta be az új modellt. A bemutatót követően az autót aztán pár fotóra kitolták a pálya célegyenesébe, ahol a délután folyamán viszont már önerőből fog végigszáguldani. Akkor már az újonnan érkezett Valtteri Bottas teljesíti vele első köreit.
 

Vettel csak peches volt

2017.02.22. 16:59
Címkék: hírek
 
Hiába a 2016-os keserű szezon, felfedezője szerint nincs baj Sebastian Vettellel. A Ferrarival már lehet, de egy korábbi bajnok szerint az új szabályok helyzetbe hozhatják a németet.
 
„Már megint egy autótörés, már megint egy hiba” – állapították meg többen is, miután Sebastian Vettel a múlt héten egy bukással vetett véget a Pirelli eredetileg kétnaposra tervezett fioranói esőgumitesztjének. Bár a négyszeres bajnoknak mentségéül szolgált, hogy a pálya mindössze 4-5 Celsius-fokos volt, a teszt körülményeiről pedig alig tudhatunk valamit, ez a fajta reakció már önmagában sokat elárul arról, hogyan is viszonyul a külvilág szkeptikusabb része 2016 után a német versenyzőhöz és a Ferrarihoz.
 
Az a nyeretlen tavalyi szezon olyannyira foltot ejtett mindkettejük hírnevén, hogy most, a 2017-es szezon kezdete előtt igencsak nagy a bizonytalanság annak kapcsán, vajon mire lehetnek képesek az új évben, s vajon Vettel valóban képes-e hozzátenni az istálló teljesítményéhez azt a szükséges bajnoki pluszt.
 
Az sem véletlen, hogy esélyesként a Mercedest és a Red Bullt emlegetik leggyakrabban. Persze nem mindenki írja le az olaszokat. „Az én szememben a Ferrari bajnokesélyes” – állapította meg az Auto Motor und Sportnak interjút adó Helmut Marko.
 
A Red Bull tanácsadója szerint a sokak által 2016 után lesajnált Sebastian Vettel is jóval többre képes, mint amit a múlt évben nyújtott, és ezt idén bizonyítani is fogja. „Elképesztően sok balszerencséje volt. Úgy a technikai oldalon, mint a balesetek szempontjából. Ráadásul még stratégiai hibák és gumihibák is hátráltatták. Vettelnek teljesen más pozícióban lenne a helye” – állapította meg a tavalyi negyedik helyezettről.
 
A Ferrari helyzetéről sokat elmond, hogy Vettelnek a 2016-os mindössze a második nyeretlenül zárt szezonja volt a Forma–1-ben. Hogy idén láthatjuk-e a dobogó tetején, Marko szerint elsősorban csapatán múlik.
 
Ő bizonyos fokig megérti, miért a kétkedés a vörösök kapcsán. „James Allison távozása nyáron történt, éppen akkor, amikor már megkezdték a következő évi autó tervezését, és kezdtek elmélyedni annak részleteiben” – mutatott rá, s egyúttal kiemelte, cseppet sem biztos benne, hogy a motorrészlegről érkező Mattia Binotto előléptetése a megfelelő válasz volt e komoly változásra. „Kívülről senki sem érkezett. Nem tudom, hogy házon belül ennyire jók-e a szakembereik, hogy bárki is képes legyen csak úgy pótolni Allisont. Ha ez sikerült nekik, és ha a karosszériájuk jól sikerült, akkor mindenképpen számolni kell velük.”
 
Ami Vettelt illeti, Jacques Villeneuve szerint rajta biztosan nem fog múlni. 1997 bajnoka úgy érzi, a 2017-es változások iránya kapóra jönnek a négyszeres világbajnoknak. „Végre vége annak az időszaknak, amikor a háromkerekű bicikliről egyből a Forma–1-es autóba pattanhattak! Most újra férfiakat követel meg a kategória, nem kölyköket” – állapította meg a Sport Bildnek adott interjúban. „Sebastian vezetési stílusa optimális az új autókhoz. Ráadásul ő teljesítette a legtöbb kilométert az új gumikon. Ez különösen a szezon kezdetén lesz nagy előny számára” – jósolta a kanadai.
 

Leleplezték a Force India VJM10-est!

2017.02.22. 16:52
Címkék: egyéb
Szerdán Silverstone-ban a mezőnyből negyedikként a Force India csapata is bemutatta 2017-es versenyautóját, a VJM10-est!
 
Az indiai csapatnak jelenlegi nevén a mostani már a 10. F1-es szezonja lesz, új modelljük nevében ez, valamint a csapat tulajdonosa és vezetője, Vijay Mallya előtt tiszteleg. Az istálló a bemutató előtti napokban egy sor új támogatóval kötött megállapodásáról adott hírt, melynek eredményeként új logók tűntek fel autójukon (FXTM, Johnnie Walker), festésük ugyanakkor nem változott jelentősen.
 
Az új versenygép az eddig bemutatott ellenfeleihez képest jóval nagyobb és szögletesebb cápauszonnyal rendelkezik, orrkúpján feltűnik a többieknél is látott nyúlvány, orrán pedig egy lépcsős törés látható. Vijay Mallya csapatvezető ugyanakkor figyelmeztetett: „Ez még nem az az autó, amellyel felállunk a rajtrácsra.”
 
Otmar Szafnauer kiemelte, tavaly tudatosan döntöttek úgy, hogy már a szezon közepén átállnak a 2017-es projektre, mivel a mostani modell teljes egészében új alapokra épült, s nemigen tartalmaz az előddel közös megoldásokat.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A csapatnál idén az állandóságot a negyedik Force Indiá-s idényét megkezdő Sergio Pérez képviseli, míg friss lendületet a gárdával korábban már tesztelő, a múlt év végén a Manorral 9 nagydíjon rajthoz álló Esteban Ocon ad nekik.
 
„Checo kiváló, igazi versenyző, nagyon tehetséges, imád versenyezni” – mondta Mallya. „Sikeres volt velünk, és sosem volt még olyan izgatott, mint most. Esteban nagyon tehetséges. Amikor Nico Hülkenberg úgy döntött, távozik, alaposan átgondoltuk, kit hozhatunk a helyére. Esteban tesztelt velünk korábban, voltak adataink, ment a szimulátorunkban. Aztán meghoztuk a döntést. Fiatal, tehetséges, és tanulni akar.”
 
A Force India fejlődése az elmúlt években folyamatos és látványos volt, fokozatosan lépkedtek előre a konstruktőri bajnokságban, 2016-ban pedig elérték fennállásuk legjobb eredményét: negyedikek lettek. Ilyen tekintetben a mostani szabályváltozások talán nem jönnek kapóra számukra, ám Mallya szerint ez még nem jelenti azt, hogy törvényszerű a visszaesésük.
 
„Sok hozzáértő mondja a sportágban, hogy rendre erőn felül teljesítünk. Az, hogy ilyen kevés pénzből értük el ezt, a csapatot jellemző tehetséget és lelkesedést dicséri. Ha nem álmodunk nagyot, sosem végeztünk volna a negyedik helyen.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz hasonló csapatok után jönni nagy elismerés a csapat számára. Nagyot kell álmodnunk. Tegnap Cyril Abiteboul azt mondta, talán szenvedni fogunk a kevés pénzünk miatt. Azt mondom neki, hajrá! A hadsereg létszáma nem számít annyit, mint az, milyen minőségű fegyvered van” – üzente harciasan a Reanult-nak.
 
A Force India Sergio Pérezzel vág neki a jövő hétfőn rajtoló első téli tesztnek, a barcelonai négy nap során rajta és Esteban Oconon kívül tartalékversenyzőjük, Alfonso Celis Jr. is megismerkedhet a most bemutatott VJM10-essel.
 

Megérkezett a Renault R.S.17!

2017.02.21. 17:32
Címkék: egyéb
Bemutatták a Renault 2017-es versenygépét, melyet Jolyon Palmer és Nico Hülkenberg terelgethet majd az idei évadban.
 
Azt követően, hogy a Williams közzétette az első képeket, a Sauber pedig az első valódi fotókat 2017-es autójáról, a Renault csapata kedd délután Londonban elsőként tartott valódi bemutatót. A gyári istállójukat a Lotus romjain újraépítő franciák az idei szezonnak az R.S.17-es kódjelű versenygéppel vágnak neki, mely már órákkal a műsor megkezdése előtt ott rejtőzött a fekete lepel alatt.
 
Mielőtt előbújt volna, a márka vezetői léptek színpadra. Jérome Stoll, a Renault Sport Racing elnöke elmondta, idén csak egy lépcsőfokkal terveznek magasabbra lépni, azaz hangzatos célok helyett a gyártók bajnokságának 5. helyét veszik célba, miközben folytatják a hosszabb távú jövő sikereinek megalapozását.
 
„Most először láthatjuk Enstone és Viry közös munkájának gyümölcsét. Sok új embert vettünk föl, teljesen újjászerveztük a két gyárunkat, és ennek a mostani autó lett az eredménye” – mondta. „Ez az első autó, amelyet közösen fejlesztettünk, a célunk pedig, hogy ötödikek legyünk a konstruktőri bajnokságban. Most már megvan a csapatunk, megvannak a versenyzőink, a partnereink és a szervezetünk.”
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A régi és új támogatók bemutatását és a 2017-es változtatások ismertetését követően aztán az első sorból színre léptek a fekete-sárga overallba öltözött versenyzők is. A brit Jolyon Palmer második F1-es szezonjának vág neki a franciákkal, a vezérnek szerződtetett Nico Hülkenberg pályafutása során először lehet tagja egy gyári gárdának, míg Szergej Szirotkin tartalékversenyzőként segíti a munkájukat.
 
De bemutattak egy negyedik versenyzőt is! Jérome Stoll bejelentette, hogy 2017-től a négyszeres világbajnok Alain Prost hivatalos tanácsadóként segíti majd a csapat fejlődését. „A legfontosabb, hogy a Renault képes lesz újra nyerni” – jelentette ki Prost. „Én nem a mindennapi munkában vállalok szerepet, amolyan háttérember leszek. Jérome-mal és Cyrillel fogjuk megvitatni, mik a legjobb döntések a csapat jövője szempontjából.”
 
Ezt követően aztán kialudtak a fények, majd sötétségből a két versenyző segítségével végre előlépett a fénybe az R.S.17-es versenygép, mely a tavalyihoz képest új festésben pompázott: sárga orr, javarészt fekete kocsitest!
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Ahogyan a Williams és a Sauber estében, úgy a mostani gépnél is a rövid nyúlványos orrkúpot választották a mérnökök. Szembetűnő újdonság, hogy az első szárny két tartópillére hátrafelé meghosszabbítva amolyan csatornát képez az orr alatt. Az új szabályoknak köszönhetően a franciáknál is megnőttek az oldalsó függőleges terelőelemek, s ahogy a Saubernél, náluk is nagyobb és több csatornára osztott lett az airbox, a motorborításon pedig megjelent a cápauszony.

Az új aerodinamika egy teljesen újratervezett új V6-os erőforrással párosul, melytől az év előrehaladtával egyre nagyobb előrelépést várnak a Renault-nál. A motort az idei évben már nem a Total, hanem a Castrol és a BP benzinje és kenőanyagai működtetik – a két cég logója az új festésen is fellelhető.

Az új autó első tesztjére február 27-én, Barcelonában kerül majd sor. A bemutatók sorát szerdán a Force India folytatja, a silverstone-iak magyar idő szerint 15 órakor tartják leleplezésüket.

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?