Hírek Sebastianról ( news ) |
Itt van a 2017-es Sauber C36-Ferrari2017.02.20. 17:59
A Williams után második csapatként a Sauber is bemutatta 2017-es versenyautóját – ám ők már valódi fotókkal. A C36-os modell nemcsak a szabályoknak köszönhetően változott, egyben új festést is kapott!
A mostani már a 25 szezonja lesz a Sauber-istállónak a Forma–1-ben, a tavalyi tulajdonosváltás miatt azonban az első, melyet az alapító Peter Sauber nélkül kezd meg. De nem ez az egyetlen változás a csapatnál: miközben a svéd háttérnek köszönhetően Marcus Ericsson harmadik szezonját kezdi meg Hinwilben, csapattársa a Mercedes tehetsége, Pascal Wehrlein lesz, aki a múlt évben debütált a Manorral.
Felipe Nasrrel együtt a Banco do Brasil is távozott a csapattól, és ez az új modellen is nyomot hagyott: miközben az előző szezonokban a szponzor kék–sárga színe határozta meg a dizájnt, idén a kék–fehér–arany színkombináció mellett tették le a voksukat a tervezők.
Ami a C36-ost illeti, a legszembetűnőbb változást a motorborításon megjelenő agresszív cápauszony, valamint a tavaly már más csapatoknál, valamint a már megmutatott Williamsnél is látott rövid, kis nyúlvánnyal ellátott orrkúp, és a szintén agresszíven döntött véglapokkal felszerelt, egy középső pillérrel rögzített, kissé hajlított hátsó szárny jelenti.
A szabályváltozásoknak köszönhetően a szűken tartott oldaldoboztól eltávolodtak a váll-lemezek, miközben az oldalsó légterelő elem a Williamshez hasonlóan itt is a 2000-es éveket idéző méreteket öltött.
A svájciak mérnökei alaposan újratervezték az autót. Elmondásuk szerint az idei gép egyetlen elemet sem vett át elődjétől a C35-östől. A figyelem középpontjában a megnövekedett légellenállás és tömeg (728 kg) minimálisra csökkentése állt, miközben a leszorítóerő terén nem a maximális értékek elérését, hanem a kiegyensúlyozottságot tartották szem előtt. „Az aerodinamikai koncepció az első, a hátsó szárny és a padlólemez összhangba hozására épül. A hűtőket, az oldaldobozokat és a kocsitestet a lehető legszűkebbre próbáltuk tervezni” – írták a svájciak.
A Sauber idén is a Ferrari partnereként versenyez, ám miután némiképp megcsúsztak új autójukkal, inkább a már jól ismert 2016-os erőforrás mellett döntöttek, hogy ezzel nagyobb hangsúlyt fektethessenek az aerodinamikai fejlesztésre. A régi motor az év második felében várhatóan hasonló hendikepet jelent majd számukra, mint tavaly a jelentősen visszaeső Toro Rossónak.
A csapat az év előrehaladtával a megszokottnál gyorsabb fejlesztési tempót tervez diktálni. „
Jörg Zander technikai igazgató motorhátrányuk kapcsán elmondta: „Ez egy már kipróbált és tesztelt rendszer, melynek megbízhatósága jól jön a kezdetekkor. Az, hogy a motorunk és környezete már ismert, előny mert a csapat már jól ismeri az erőforrást és az erőátvitelt, valamint a hozzá kapcsolódó hűtőrendszereket.”
Az új autót a svájciak február 22-én viszik először pályára egy Barcelonában tartott filmes nap keretében. Marcus Ericsson aztán a február 27-én rajtoló négynapos teszten is volán mögé ülhet, miközben újdonsült csapattársa egyelőre a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülését próbálja kikúrálni. A német visszatérésének időpontja egyelőre kérdéses – pletykák szerint nem zárható ki, hogy a második teszthete is veszélybe kerül, mivel a sérülés miatt a fizikai felkészüléssel is megcsúszott. Helyettese addig is a Ferrari tehetsége, Antonio Giovinazzi lehet.
az előttünk álló hét menetrendje2017.02.20. 17:56
Ezen a héten újra beindul az élet a Forma–1-ben: a bemutatókkal kezdetét veszi az öt hét múlva rajtoló idényre való aktív felkészülés! Ez vár ránk az előttünk álló hét napban!
Mostantól nincs megállás! Bár a Forma–1-es Ausztrál Nagydíjig még mindig több mint egy hónap van hátra, az eddig tétlen várakozás helyébe mostantól a lázas készülődés lép. Ezen a héten magasabb fordulatszámra kapcsolunk: indul az autóbemutatók sora, mely egyenes úton vezet minket el a 2017-es első tesztig.
Az első négynapos barcelonai gyakorlás egy hét múlva, február 27-én rajtol – addig pedig minden nap megismerhetünk legalább egy új autót. Hétfőn a Sauber nyitja a sort, aztán egymás után érkezik a többi csapat versenygépe is.
Több résztvevő filmes napon járatja be új modelljét. A Mercedes Silverstone-ban, a Ferrari Fioranóban még a bemutató napján pályára hajt, a ma leleplezendő Sauber ezzel szemben már Barcelonában rója a köröket február 22-én. Az előzetes információk szerint a spanyol pályán aztán február 25-én a Haas és a Williams is próbára teszi az új technikát – előbbi csapat aznapra hirdette meg a grafikákon már megmutatott FW40-es valódi leleplezését, míg az amerikaiak a tervek szerint egy nappal később, február 26-án mutatják be a nyilvánosság előtt második F1-es autójukat.
Február 27-én aztán kezdetét veszi az első négynapos kollektív teszt, melyen ezúttal valamennyi istálló új autójával vesz részt. Az egyetlen hiányzó Pascal Wehrlein, a Sauber új szerzeménye lesz, aki a januári Bajnokok Tornáján elszenvedett hátsérülése miatt kénytelen lesz kihagyni
A menetrend:
február 20. (hétfő): A Sauber C36 bemutatója (online)
február 21. (kedd): A Renault R.S.17 bemutatója (London)
február 22. (szerda): A Force India VJM10 bemutatója (Silverstone), a Sauber filmes napja (Barcelona)
február 23. (csütörtök): A Mercedes W08 bemutatója és filmes bejáratása (Silverstone)
február 24. (péntek): A Ferrari bemutatója és filmes bejáratása (Maranello), a McLaren MCL32 bemutatója (online)
február 25. (szombat): A Williams FW40 bemutatója (Barcelona), a Williams és a Haas filmes bejáratása (Barcelona), a Ferrari második filmes napja (Fiorano)
február 26. (vasárnap): A Red Bull RB13 és a Toro Rosso STR12 bemutatója (Barcelona), a Haas VF-17 bemutatója (online)
február 27. (hétfő): az első négynapos kollektív teszt kezdete Barcelonában.
február 24.- Ferrari autó leleplezése2017.02.19. 10:36
Ne feledjétek, PÉNTEKEN (február 24.) felfedésre kerül a 2017-es Ferrari versenygépe! A Scuderia Ferrari az idén is élőben közvetíti hivatalos weboldalán az autó leleplezését!
Seb sapkája a 2017-es szezonra!2017.02.19. 10:26
Egyes források szerint Vettel sapkájának a kinézete a 2017-es F1 szezonra az alábbi kinézetet kapta.
Vettel szerint kevesebbet kell idén spórolni2017.02.18. 10:07
A négyszeres F1-es világbajnok szerint sokkal kevésbé lesznek bekorlátozva verseny közben az abroncsok miatt és sokkal inkább nyomhatják majd - igaz, több előzésre nem számít.
Tegnap némi meglepetésre megmutatta 2017-es autóját a Williams, most először láthattunk új szabályok szerint épített technikát - igaz, azt egyelőre többen vitatják, hogy ez valóban a grove-iak új fegyvere volt-e. Az aerodinamika és az abroncsok változásai a legtöbb pilóta szerint nagyobb élvezetet jelentenek majd a vezetés szempontjából, erről beszélt Sebastian Vettel is.
"Ezeknek az autóknak jelentősen gyorsabbnak kell lenniük idén. Az egyenesben nem, ott valószínűleg alacsonyabb lesz a végsebesség, Érdekes lesz látni, hogy a gumik hogyan fognak majd viselkedni, mert az autók leszorítóereje sokkal nagyobb lesz, mint amivel teszteltünk tavaly" - világított rá az abroncsok ismeretével kapcsolatos problémára. Sokak szerint Vettel előnyben lesz az új Pirellikkel, mert ő tesztelte őket legtöbbet 2016-ban, a német viszont úgy érzi, hogy nagyon mások lesznek a körülmények az új autókkal.
"Összességében ez egy komoly változás lesz és úgy érzem, hogy jóval nagyobb kihívást jelent majd. Szerintem egyébként sokkal jobban nyomhatjuk majd a versenyek alatt és kevésbé leszünk majd bekorlátozva az abroncsok kopása miatt" - magyarázta a négyszeres világbajnok.
Az is fontos kérdés, hogy hogyan hatnak majd a változtatások az előzésekre, ezen a téren nagyon megoszlanak a vélemények - van, aki szerint több igazi előzést látunk majd, mások viszont úgy gondolják, hogy jelentősen lecsökken mindenféle előzés száma. "Nem vagyok biztos ebben, de nem hinném, hogy több lenne az előzés. Remélhetőleg maga a versenyzés lesz jobb és élvezetesebb, hiszen ha gyorsabban mész, alapesetben az mindig jobb érzés" - mondta erről Vettel.
Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva
Coulthard: Seb bajnok lehet2017.02.15. 18:01
Nemcsak a Ferrari, Sebastian Vettel renoméjának sem tett jót a 2016-os szezon, ám David Coulthard szerint nagy hiba lenne leírni a négyszeres bajnokot
A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff a múlt év végén kijelentette, csalódott Sebastian Vettelben az emlékezetes rádiós dühöngést hozó mexikói verseny után. Az osztrák az ott történtek miatt nem is a ferrarist, hanem Daniel Ricciardót választotta be az év három legjobb versenyzője közé Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellé. És nem ő volt az egyetlen, aki hasonlóan negatív véleményt fogalmazott meg Vettelről.
A német teljesítménye az előző év második felében látványos hanyatlásnak indult. S miután ennek kezdete nagyjából egybeesett a technikai igazgató, James Allison távozásával, a versenyző pedig később a pályán és azon kívül is frusztráltnak mutatkozott, jogosnak tűnt a felvetés: a Ferrari vártnál gyengébb teljesítménye, a csapatnál történt újabb változások, a kialakult belső feszültségek rá is rossz hatással voltak. Eközben Maurizio Arrivabene és Sergio Marchionne nyílt célzásai ráadásul Vettel és a csapat viszonyának megromlásáról szóló pletykák alapjául is szolgáltak.
Jellemző, hogy az elmaradó eredmények, a Max Verstappent célzó kritikák, a Kimi Räikkönentől elszenvedett vereségek után egyre kevesebbszer jutott dicsérő szó az egy évvel korábban még magasztalt németnek, miközben ha a mezőny legjobbjairól esett szó, egyre többször maradt le a felsorolásból az ő neve Lewis Hamiltoné, Fernando Alonsóé, Daniel Ricciardóé vagy Max Verstappené mellől.
Mindez egyben az F1 közhelyesen hangzó alapigazságát erősítette: mindig olyan jó vagy, amilyen jó az utolsó versenyeden voltál.
A Red Bull-os korszakában Vettelt sok hasznos tanáccsal ellátó David Coulthard szerint ez a gondolkodás azonban tévút. A skót amondó, hibát követ el, aki a 2015-ös remeklése után hirtelen rosszabb versenyzőként állítja be Vettelt. „Ha a Ferrarinak legalább olyan erős autója lesz, mint a Mercedesnek – feltételezve, hogy továbbra is a Mercedes lesz a mérce –, biztos vagyok benne, hogy Vettel újra futamokat fog nyerni. És talán a bajnoki címet is, mivel tudhatjuk már, mennyire jó, amikor érzi a győzelem szagát” – nyilatkozta.
Más kérdés, hogy 2014 és 2016 azt mutatta, a „kilátástalanság szaga” éppen ezzel ellentétes hatást is képes kiváltani nála. Éppen ezért bizonyos szempontból sorsfordító is lehet számára a 2017-es év.
Többen vélik úgy, ha nem történik javulás, a vártnál rövidebbre zárulhat Vettel pályafutásának maranellói fejezete. Legutóbb Willi Weber fejtette ki erről az álláspontját, aki az első ferraris bajnoki címére négy, megpróbáltatásokkal teli évet váró Michael Schumacher menedzsereként pontosan tudhatja, milyen nehézségekbe ütközhet, aki sikerre akarja vezetni a Scuderiát. „Ha idén nem megy jobban nekik, Vettelnek mennie kell. Ha ebédkor kimérik a bort, abból egyértelműen kiderül, hogy nincs már több belőle…” – nyilatkozta a Sport Bildnek.
Nico Rosberg eközben épp a napokban hívta fel a figyelmet arra, hogy honfitársának szerződése idei lejártával valós alternatívát kínálhat a Valtteri Bottasszal egyetlen évre szerződő Mercedes. Szerinte volt csapata el is fog gondolkodni a lehetőségen.
Csak az a kérdés, Vettel is megteszi-e. Habitusát és a Ferrari-szeretetét ismerve komoly csalódás kellene ahhoz, hogy a váltás mellett döntsön. Sergio Marchionne elnök persze már többször is jelezte, ez nem csupán a versenyzőn fog múlni.
Ilyen lesz az új Ferrari?2017.02.14. 18:48
Grafikákat tett közzé a La Gazzetta dello Sport a 2017-es Ferrariról – pontosabban arról, milyen változásokra lehet számítani a Scuderiától.
A Ferrarival kapcsolatban mindig jól értesült olasz sportlap évről évre előáll rajzokkal, melyeken az általuk, az új modellről szerzett információkat próbálják szemléltetni. Mivel értesülésük pontosságát legkorábban a csapat bemutatójának napján (február 24.) tudjuk ellenőrizni, az a 2017-es versenygépről közölt képeiket egyelőre amolyan fantomképként is kezelhetjük.
A legszembetűnőbb változtatásokat a szabályok miatt átalakult szárnyakon túl a motorborításon és az autó orrán fedezhetjük fel. A La Gazzetta dello Sport úgy tudja, a Ferrari idén használni fogja az évekkel ezelőtt már elterjedt cápauszonyos megoldást. Információjuk szerint a csapat cápauszonnyal és anélkül is tesztelte autóját a szélcsatornában, s előbbi verziót találta hatékonyabbnak. A várakozás szerint nem ők lesznek az egyetlen gárda, amely hasonló módon reagál a hátsó szárny lejjebb kerülésére és kiszélesítésére.
Ami az orrkúpot illeti, a rajz szerint Sebastian Vettelék versenygépe ezen a téren a Mercedes tavalyi modelljére fog hajazni: a rövid orrkúpnál a szárny rögzítő pillérei közel kerülnek egymáshoz, és minimális a magasságuk. Pletykák szerint a csapat emellett az úgynevezett S-csatornát is integrálja az autó orrába, melyen levegőt vezetnek át, ezzel javítva az áramlásokat.
Az első és hátsó szárnyak változásain túl a diffúzor mérete is megnő a szabályok értelmében, miközben a nagyobbra rajzolt oldalsó fordítólemezek már azt jelzik, az első kerék mögötti terület meghatározó lesz a fejlesztések szempontjából.
Korábban kiderült, az olaszok a motorjukat is alaposan átalakítják az új szezonra. A figyelmük középpontjában a belső égésű motor égéstere és a befecskendezési folyamat áll. A hatékonyság és a teljesítmény növelése érdekében a hírek szerint speciális 3D-s nyomtatókkal legyártott hengerfejek segítségével teszi strapabíróbbá a V6-ost, melyet ezentúl nagyobb nyomáson, nagyobb energia előállítására is használhatnak.
A Gazzetta szerint további változás lesz, hogy megnövelik az ERS hűtőinek méretét, a turbót, továbbá áttervezték a 2016-ban sok gondot okozó váltójukat is.
Az új Ferrari hivatalos elnevezése egyelőre nem ismert, bemutatójára február 24-én kerül sor Maranellóban, melyet követően aztán a vörös autó a csapat tesztpályáján teljesíti is első köreit. Az olasz lap által közzétett grafikákon ugyan az autó még a tavalyi vörös-fehér színben látható, a korábbi hírek szerint nem kizárt, hogy a fehér idén ismét kisebb felületet kap a festésen.
Mennyit keresnek a versenyzők 2017-ben?2017.02.14. 18:42
Az idei F1-es kereseti lista élmezőnyébe került Valtteri Bottas mercedeses szerződésével, derült ki a legfrissebb becslésekből.
Miközben sok sportágban pontosan behatárolható a legnagyobb sztárok fizetése, a Forma–1-ben mindig is tabutémának számított a pénz a versenyzők és csapataik esetében. Az érvényes szerződésekről csak kevés információ tudható, ráadásul kereseti lista is többféle létezik, függően attól, az adott forrás az alapbéreket, a kapott bónuszokat és a szponzorpénzeket is számításba veszi-e becsléseinél.
Legutóbb a thedrive.com című oldal tett közzé egy listát, mely az aktuális mezőnyt a versenyzők 2017-es becsült fizetése szerint rangsorolta. Az első helyre Fernando Alonso került rajta, akinek neve mellé ugyanakkor már bónuszokkal együtt került 40 millió dollár, miközben a második és harmadik helyen Lewis Hamilton és Sebastian Vettel bónuszok nélkül áll 31, illetve 30 millió dollárral.
A lista negyedik helyén a Mercedeshez szerződő Valtteri Bottas áll, aki a lap szerint új munkaadójától több pénzt kap erre az idényre, mint a Ferraritól világbajnok honfitársa, Kimi Räikkönen. A két finn mögött a más források szerint Bottast megelőző Daniel Ricciardo, valamint Felipe Massa, Nico Hülkenberg és Max Verstappen sorakozik.
A mezőny második felében fiatalok, valamint kisebb gárdák tagjai találhatók, az újonc Lance Stroll bérezéséről pedig nincs információ.
Versenyző Csapat Fizetés (USA dollár)
1. Fernando Alonso McLaren 40 millió (bónuszokkal)
2. Lewis Hamilton Mercedes 31 millió (+bónuszok)
3. Sebastian Vettel Ferrari 30 millió (+bónuszok)
4. Valtteri Bottas Mercedes 8,5 millió (+bónuszok)
5. Kimi Räikkönen Ferrari 7 millió (+bónuszok)
6. Daniel Ricciardo Red Bull 6,5 millió (+bónuszok)
7. Felipe Massa Williams 5 millió
8. Nico Hülkenberg Renault 3 millió
9. Max Verstappen Red Bull 3 millió (+bónuszok)
10. Sergio Pérez Force India 2,5 millió
11. Romain Grosjean Haas 1,5 millió
12. Kevin Magnussen Haas 1 millió
13. Jolyon Palmer Renault 1 millió
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso 750 ezer
15. Carlos Sainz Toro Rosso 750 ezer
16. Stoffel Vandoorne McLaren 300 ezer (+bónuszok)
17. Marcus Ericsson Sauber 285 ezer
18. Esteban Ocon Force India 185 ezer
19. Pascal Wehrlein Sauber 150 ezer
20. Lance Stroll Williams nem ismert
Nagy mozgolódás várható 2017-ben?
Miközben a fizetési listán szereplő adatok valóságtartalma megkérdőjelezhető, érdekesebb képet fest az aktuális szerződések lejártát bemutató adatsor.
Bár pontos részletek ezen a téren sem ismertek minden résztvevőnél, szembetűnő, hogy a mezőnynek több mint a fele, összesen 12 versenyző válik vagy válhat szabaddá ez év végén. Mindez azt vetíti előre, hogy 2017-ben nagyobb eséllyel lesznek jelentős mozgolódások, mint 2016-ban.
További érdekesség, hogy a Michael Schumacher vagy Fernando Alonso által a Ferraritól kapott ötéves szerződések ideje leáldozóban van. A 20 versenyző között egy sincs, akinek igazi hosszú távú megállapodása lenne aktuális csapatával, s bár többek istállójának opciós joga van a hosszabbításra, 2018 végénél messzebbre nyúló biztos szerződése senkinek sincs.
Több fiatalnál, így Max Verstappennél, Stoffel Vandoorne-nál és Lance Strollnál ugyanakkor jó esély van arra, hogy csapatuk még évekig magához láncolja őket.
Versenyző Szerződés érvényessége
Lewis Hamilton 2018 vége
Valtteri Bottas 2017 vége
Daniel Ricciardo 2018 vége
Max Verstappen 2018 vége (opciós joggal)
Sebastian Vettel 2017 vége
Kimi Räikkönen 2017 vége
Sergio Pérez 2017 vége
Esteban Ocon 2018 vége (opciós joggal)
Felipe Massa 2017 vége
Lance Stroll 2018 vége (opciós joggal)
Fernando Alonso 2017 vége
Stoffel Vandoorne 2017 vége (opciós joggal)
Carlos Sainz 2017 vége
Danyiil Kvjat 2017 vége
Romain Grosjean 2017 vége
Kevin Magnussen 2017 vége (opciós joggal)
Nico Hülkenberg 2018 vége
Jolyon Palmer 2017 vége
Marcus Ericsson 2017 vége (opciós joggal)
Pascal Wehrlein 2017 vége
Nico: A Mercedes el fog gondolkodni Vettelen2017.02.13. 18:58
Logikus lépésnek tartaná Nico Rosberg, ha a Mercedes elgondolkodna Sebastian Vettel 2018-as szerződtetésén.
Bár visszavonulása után a nagykövetként továbbra is kapcsolatban áll a Mercedesszel, Nico Rosberg amióta tudja, már nem a száguldó cirkusz tagja, jóval felszabadultabban beszél bizonyos F1-es témákról, mint aktív időszakában.
Mindez a pletykákra is igaz. A közelmúltban elárulta, ő maga egyetért a sok szurkolóval, s inkább Fernando Alonsót ültette volna a saját helyére – most pedig a Sebastian Vettelt a Mercedesszel összeboronáló híresztelések kapcsán tett érdekes kijelentést. Előrebocsátotta, szerinte volt csapata meg fogja fontolni a négyszeres világbajnok alkalmazásának lehetőségét.
„Megértem, hogy a Bottas-megoldás miért ésszerű a Mercedes számára. Vettel szerződése idén év végén jár le, és ő egy ésszerű választás lehetne a Mercedes szempontjából. És biztos vagyok benne, hogy fontolóra is veszik ezt” – nyilatkozta a múlt év bajnoka a La Republicának, utalva ezzel arra, hogy finn utódja nem véletlenül kapott csak átmenetinek ható egyéves szerződést.
Más kérdés persze, hogy a Mercedes vállalná-e a két nagyágyú együttes alkalmazását. Már Fernando Alonso esetleges szerződtetése kapcsán is ez volt a legfőbb ellenérv, Toto Wolff pedig decemberben kijelentette, nem szeretnék, ha megismétlődne a 2007-es Hamilton, Alonso forgatókönyv. És bár később olyat is mondott, hogy Vettelre is opcióként tekintenek, előbbi gondolatmenet alapján a Hamilton, Vettel kombináció sem tűnik könnyebb útnak a szemszögükből.
Rosberg azonban amondó, Hamiltonnal sem olyan nehéz boldogulni, mint azt elsőre gondolnánk. „Sokan mondják azt, hogy Lewis kemény dió, de szerintem csak különleges. Tökéletesen ismerem őt, tudom, hogyan működik az agya, mindent tudok róla. Korábban arról beszéltünk, hogy egyszer egymással harcolunk majd a bajnoki címért. Meg is valósult, de neki ellenére volt a barátságunk. Az álmaink megvalósulása sosem olyan, mint amilyennek elképzeltük” – utalt vissza gyerekkorukban még jobb viszonyukra.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|