Természetesen továbbra is csak koncepciókról van szó, de meglehetősen látványosakról: Bruce Thomson grafikáin láthatjuk a Ferrari új szabályoknak megfelelő versenygépét.
„Vörös és dögös” – hirdeti az olasz Autosprint magazin legújabb számának címlapján, melyen a Ferrari elképzelt 2017-es autója mosolyog ránk. Az olaszok az eddig hallott információk, valamint a 2017-es szabályváltozások alapján próbálták megrajzolni, milyen lehet Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen idei versenygépe.
A lap grafikái szerint, az egyelőre csak a 668-as kódnéven futó autón több, a Mercedestől már jól ismert megoldás lesz látható.
A németek mintájára lerövidíthetik például az orrkúpot, továbbá átvehetik az általuk már 2016-ban sikerrel használt hidraulikus felfüggesztésrendszert is, melynek kapcsán tervezőjük, Simone Resta levélben kérte az FIA-t arra, mit tekint legálisnak és mit nem.
A rajzokon az új szabályok eredménye is jól látható: a szélesebb, laposabb, döntött véglapokkal ellátott hátsó szárny előtt a várhatóan többek által is használt cápauszony tűnhet fel a motorborításon, miközben az első szárny deltaformát vesz fel. Ezekhez társulnak a Pirelli szélesebb abroncsai, melyek valóban harmonikusabb külsőt kölcsönöznek az autónak.
De az Autosprint szerint a motorborítás alatt is lesznek komolyabb változások. Úgy tudják, nemcsak a belső égésű motorjukat alakítják át újra, de a Mercedes által használt módszert követve elválasztják egymástól a turbinát és a kompresszort is.
Kíváncsian várjuk, jóslatuk mennyire bizonyul hitelesnek. A Ferrari bemutatójára február 24-én kerül sor a csapat olaszországi bázisán.
Kisorsolták a Bajnok Tornájának csoportjait! Forma–1-es szempontból a B jelű kvartett tűnik a legizgalmasabbnak, amiben két aktív és egy már visszavonult királykategóriás pilóta csaphat össze egy korábbi rali-világbajnokkal.
Bár a megszokottól eltérően ezúttal nem decemberben, hanem januárban csaphatnak össze a motorsportos idény „szezonzáró” eseményének meghívottjai, maga a formátum változatlan marad. Vagyis a csoportküzdelmek után a továbbjutók (a négy csoportból nyolc bajnok megy tovább) a negyeddöntőben, majd az elődöntőben és a döntőben mérhetik össze tudásukat.
Nemrég kisorsolták és ismertették a hétvégi megmérettetés csoportbeosztásait. Az első kvartettben a címvédő, Sebastian Vettel mellett Travis Pastrana, Helio Castroneves és a hazai selejtező (az eseménynek ezúttal az Amerikai Egyesült Államok, egészen pontosan Miami ad otthont) győztese kapott helyet. A negyedik pilóta mindenképpen egy korábbi F1-es lesz, a selejtezőben ugyanis Scott Speed és Alexander Rossi feszül majd egymásnak.
A B csoportban két aktív királykategóriás pilóta is bizonyíthat: Pascal Wehrlein és Felipe Massa is ebbe a kvartettbe került. Nekik a széria többszörös futamgyőztesével, Juan-Pablo Montoyával és a 2003-as év rali-világbajnokával, Petter Solberggel kell majd megküzdeniük, aki az utóbbi időben a ralikrosszban csillogtatja tehetségét: 2014-ben és 2015-ben is ő volt a szakág világbajnoka.
A tavaly visszavonuló Jenson Button a C csoportba került három, főként a tengerentúlon ismert pilóta mellé. 2009 világbajnokának James Hinchcliffe, Kyle Bush és Tony Kanaan lesz az ellenfele. Az utolsó négyesben a Le Mans-i 24 óráson kilencszer diadalmaskodó Tom Kristensen, az F1 korábbi ezüstérmese, David Coulthard, az Indy500 2014-es győztese, Ryan Hunter-Reay és a 2004-es NASCAR-bajnok, Kurt Bush kapott helyet.
A „nemzeti” csapatok összetétele:
USA IndyCar: Kyle és Kurt Busch
USA NASCAR: Alexander Rossi és Ryan Hunter-Reay
USA Rally X: Travis Pastrana és Scott Speed
Kanada: James Hinchcliffe és Stefan Rzadzinski
Németország: Sebastian Vettel és Pascal Wehrlein
Nagy-Britannia: Jenson Button és David Coulthard
Északi-csapat: Tom Kristensen és Petter Solberg
Brazília: Felipe Massa és Tony Kanaan
Kolumbia: Juan-Pablo Montoya és Gabby Chaves
Latin-Amerika: Helio Castroneves és Gabriel Glusman
A Mercedes német pártfogoltja, Pascal Wehrlein az F1-es bajnokcsapat üléséért folytatott harc nagy vesztese, de jövőre is a királykategóriában lesz, papíron jobb feltételekkel, mint újoncként.
Bejelentést tett a Sauber, mely november óta egy biztos versenyzővel rendelkezett a következő szezonra. A szerződését már a 2016-os szezon végén aláíró Marcus Ericsson mellé a DTM korábbi bajnoka, Pascal Wehrlein érkezik, aki debütáló évét a Manorral teljesítette. A Sauberhez, ahol a szűk költségvetés miatt fontos szempont egy pilóta anyagi háttere, a Mercedes támogatásának köszönhetően jutott be.
A Felipe Nasr helyét elfoglaló Wehrlein eredményes első szezont teljesített a Formula-1-ben, amelynek csúcspontja kétségtelenül az Osztrák Nagydíj volt: a 22 éves pilóta tizedik helyet szerzett, a Manor fennállása során mindössze másodszor végzett pontszerző pozícióban Jules Bianchi 2014-es monacói sikere után (akkor az alakulat még Marussia néven futott). Wehrlein számos alkalommal tesztelte a Mercedes autóját, főleg a Pirelli által szervezett gumiteszteken. A 2017-es mezőnyből ő ismeri legjobban a megújuló abroncsokat.
Nagy támogatottsága miatt eleinte ő tűnt a fő favoritnak a Mercedes ülésére, a csapat azonban a tapasztaltabb Valtteri Bottast választotta. Bár a Sauber (a Manortól eltérően) nem a német márka partnere, ugyanis a Ferrari motorjait használja, ennél az ellentétnél fontosabb, hogy a csapatot előrelépésnek tartják a Manorhoz képest: a svájci istálló egy hellyel előrébb, kilencedikként zárta az összetettet, nyáron érkezett új tulajdonosainak köszönhetően pedig pénzügyileg is stabilabb, így ideális következő állomása a fiatal német pályafutásának. Nem beszélve arról, hogy a Manor időközben csődeljárás alá került és a folytatása is veszélyben van, aminek a jeleit bizonyára már előre megszimatolták Toto Wolffék.
Három hivatalos bejelentés is érkezett a mai napon: kiderült végre, ki lesz Lewis Hamilton csapattársa, kivel pótolja a Williams a bajnokcsapathoz távozó versenyzőjét és hol folytatja pályafutását a tavaly debütáló Pascal Wehrlein. Így fest most a 2017-es mezőny!
A kész képen talán senki sem lepődött meg, hétfőn azonban végre helyükre kerültek a kirakós még hiányzó darabjai, mégpedig néhány órán belül. Az első bejelentés a Saubertől érkezett és Wehrlein szerződtetéséről szólt, majd jött a Williams és Felipe Massa visszatérése, ez a két tény pedig már egyértelművé tette, a Mercedes Valtteri Bottas érkezését fogja megerősíteni.
Ezzel három kérdőjel is eltűnt a 2017-es nevezési listáról, ami most már jóformán teljesnek is tekinthető, hiszen csak a Manor pilótái nem szerepelnek rajta, a kiscsapat sorsa azonban erősen kérdőjelessé vált, miután csődeljárás indult ellene.
Igaz a napokban több pozitív hír is érkezett az istálló háza tájáról. Kiderült, hogy a csapattagok a hónap végéig biztosan megtarthatják munkahelyüket, és az is, hogy egy érdeklődő kész ajánlatot tenni a vezetőségnek (nekik az Autosport információi szerint péntekig kell döntést hozniuk arról, elfogadják-e azt), az FIA pedig belemenne abba, hogy a csapat a 2016-os autó átalakított verzióját használja, ha nem készül el időben az idei modellel.
Arról, kik lehetnek a gárda pilótái rég nem érkeztek hírek, a döntést pedig az új tulajdonosok hozzák majd meg, ha sikerült megmenteniük az istállót. Korábban Felipe Nasr, Esteban Gutiérrez és Rio Haryanto neve merült fel, a mexikói azonban már elkötelezte magát a Forma–E mellett, az indonéz pedig állítólag letett az F1-es szereplésről, úgy tűnik tehát, hogy a listán közülük Nasr maradt.
A Williams hétfő délután hivatalosan is bejelentette, Felipe Massa visszatér a csapathoz, miután aláírt egy új, egyéves szerződést a vezetőséggel. Ezzel az is biztossá vált, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja pályafutását.
Massa 2016 szeptemberében jelentette be, hogy befejezi F1-es pályafutását, hazai versenyén pedig felejthetetlen búcsúban részesítették, az élet azonban úgy hozta, hogy a brazilé lett minden idők talán legrövidebb visszavonulása, a Williams ugyanis néhány hónappal később új szerződést ajánlott neki, miután a Mercedes finn versenyzőjükkel kívánja pótolni Nico Rosberget.
A brit csapat mindenképpen szeretett volna egy tapasztalt pilótát, Lance Stroll ugyanis élete első F1-es szezonjára készül, az ideihez hasonló szabályváltozásokkor pedig mindennél jobban jön az évek alatt gyűjtött rutin. Bár először kételkedtek abban, hogy Massa elfogadja ajánlatukat, a brazil végül rábólintott az egyezségre, és örömmel vágott bele az új kihívásba. „Nagyon boldog vagyok, hogy a Williamstől lehetőséget kaptam a visszatérésre” – idézte szavait a csapat közleménye.
„Mindig is az volt a terv, hogy versenyezzek valahol 2017-ben, a Williams pedig nagyon közel áll a szívemhez. Minden törekvésüket tisztelem. Valtteri a téli eseményeknek köszönhetően komoly lehetőséget kapott! Minden jót kívánok neki a Mercedesnél” – folytatta a korábbi ezüstérmes, aki ezzel jóformán hivatalosan is bejelentette Bottas csapatváltását. „Felajánlották, hogy segítsem a Williamst a 2017-es évben, és úgy éreztem, ez a helyes dolog. Nem veszítettem el a versenyzés iránti lelkesedésem, és rendkívül motiváltan térek vissza, hogy vezethessem az FW40-est” – tette hozzá.
„Örülök, hogy Felipe beleegyezett a 2017-es visszatérésbe” – nyilatkozta Claire Williams helyettes csapatvezető, majd ő is megerősítette, a finn a Mercedeshez igazol. „Valtteri különleges lehetőséget kapott a konstruktőri világbajnoktól, és mi keményen dolgoztunk azért, hogy egyezség szülessen a Mercedesszel, s ezáltal megadhassuk Valtterinek ezt a fantasztikus esélyt. Mindig is szeretett tagja volt a Williams-családnak, és már nagyon várjuk, hogy újra együtt dolgozhassunk vele!”
„Felipe mindig is úgy tervezte, hogy valahol versenyez 2017-ben, mivel nem vesztette el a versenyszellemét, és számunkra pedig fontos volt, hogy megfelelő utódot találjunk Valtteri helyére. Visszatérése stabilitást kölcsönöz a csapatnak, tapasztalata és tehetsége pedig előrébb visz minket. Nagy kincs számunkra. Valtteri 2010 óta a Williams-család tagja, és ez idő alatt 9 dobogós helyezésével megmutatta, mekkora tehetség. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak neki a csapat nevében, és sikeres szezont kívánjak neki a Mercedesszel!” – zárta gondolatát.
Örömmámor, düh, csalódottság és néhány pimasz megjegyzés – a Forma–1 hivatalos oldala összeszedte az év „legjobb rádiós üzeneteit”. Listájukon szóhoz jut a lázadó Hamilton, az ingerült Vettel és a szingapúri szörnnyel farkasszemet néző Verstappen is.
10. Abu-dzabi Nagydíj – Lewis Hamilton
„Lewis, itt Paddy. Gyorsítanod kell, hogy megnyerjük a versenyt. Ez egy utasítás!” – „Paddy, uh. Valójában vezetem a versenyt, és kényelmes a helyzet. El fogom veszíteni a világbajnoki címet, szóval nem izgat, megnyerem-e, vagy elbukom ezt a futamot.”
A bajnoki döntő csúcspontján a Mercedes is kérdőre vonta Hamilton taktikáját (lassította a mezőnyt, hogy a riválisok támadhassák Rosberget), őt azonban abban a pillanatban ez sem hatotta meg…
9. Spanyol Nagydíj – Sebastian Vettel
„B*** meg! Ha nem tudom elkerülni, akkor egyenesen belerohant volna az autómba. Most komolyan, mit csinálunk, versenyzünk vagy pingpongozunk?”
Győzelmekre vágyott, Vettel éve azonban a dühös üzenetek miatt maradt emlékezetes. Barcelonában Ricciardo manővere (az első kanyarban próbált beszúrni mellé) húzta fel.
8. Monacói Nagydíj – Daniel Ricciardo (időmérő)
„Húúúúúú! Igen! Igen! Köszönöm srácok. Gyerünk! Az én időm. Az én kiba***ott időm!”
Ricciardo örömmámorban úszott a pole pozíció megszerzése után, másnap viszont ő volt a legcsalódottabb ember a hercegségben, hiszen egy apró baki miatt maradt le a győzelemről.
7. Japán Nagydíj – Nico Hülkenberg
„Viszlát később!”
Egy rövid, ám ütős megjegyzés is elég volt ahhoz, hogy egy pilóta felkerüljön a listára! Miután megelőzte Valtteri Bottast, a német „illedelmesen el is köszönt” tőle.
6. Ausztrál Nagydíj – Romain Grosjean
„Kockás zászló Romain, kockás zászló. Fantasztikus volt, haver!” – „Srácok, figyeljetek. Ez egy győzelem volt számunkra! Ez egy győzelem! Hihetetlen. Nem is tudom, hol értünk célba… Hihetetlen!”
Biztos, hogy erre a Haas sem számított, Grosjean révén azonban (aki hatodikként ért célba) első nekifutásra bekerült a pontszerzők közé. A francia ezt valóságos eksztázisban ünnepelte!
5. Szingapúri Nagydíj – Max Verstappen
„Hűha! Itt egy óriási gyík a pályán… igen, nem viccelek. A hármas kanyar kijáratánál” – „Szemtől szemben Godzillával, haver.”
Ha nem is a futam és az eredmény miatt, Verstappen számára emlékezetes marad a szingapúri hétvége, az egyik szabadedzésen ugyanis „összefutott” egy varánusszal, aki néhány perc erejéig ellopta a show-t a versenyzők elől.
4. Mexikói Nagydíj – Sebastian Vettel
„El kéne engednie. El kéne engednie!” – „Vettük. Nyugalom.” – „Mozgás! Mozgás a **** szerelmére; Ő egy ******! Ez ő; Úgy értem, én vagyok az egyetlen. Vagy ti nem láttátok, amit én láttam? Odalök engem Ricciardo elé *****!”
Talán a legemlékezetesebb – és minden bizonnyal a legkomolyabb utóélettel bíró – üzenet a 10-es listáról. Vettel a verseny végén elégelte meg Verstappen védekezését, dühében pedig a holland mellett az FIA versenyigazgatóját is melegebb éghajlatra küldte.
3. Maláj Nagydíj – Lewis Hamilton
„Ó, ne. Neeee!”
Itt szakadt el az utolsó szalmaszál? Hamilton vezető pozícióból esett ki a Maláj Nagydíjon (egy motorhiba miatt), komoly előnyhöz juttatva ezzel Rosberget. Biztos, hogy elkeseredett üzenetét sok összefoglalóban halljuk még…
2. Orosz Nagydíj – Sebastian Vettel
„Ki a ***? Ó, kiestem! Ütköztem! Valaki nekiment az autó kib***ott hátuljának a kettes kanyarban, aztán valaki nekiment az autó kiba***ott hátuljának a hármasban. A ***ba már! Őszintén, mi a s***t csinálunk itt?”
Két ütés hátulról és egy a faltól, nem csoda, hogy Vettel az Orosz Nagydíj rajtja után is indulatosan rádiózott. És ez még azelőtt történt, mielőtt megtudta, hogy Danyiil Kvjat ütközött neki, akit már a Kínai Nagydíj alatt (és után) is bírált.
1. Abu-dzabi Nagydíj – Nico Rosberg
„Fantasztikus volt, annyira büszke vagyok rád!” – „Megcsináltuk, megcsináltuuuuk!”
Hosszú évek kemény munkájával Rosberg végre felért a csúcsra. A sorsdöntő futam után felesége, Vivian is odafért a rádióhoz, hogy gratuláljon az ő bajnokának – ekkor még nem is sejtettük, hogy utolsó F1-es versenye után…
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel