Hírek Sebastianról ( news ) |
Hamilton ugrott az élre a második edzésen Spielbergben2014.06.20. 17:59
Lewis Hamilton futotta a leggyorsabb kört az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén. A brit majd’ 0,4 másodperccel verte Nico Rosberget. Mögöttük ezúttal is Alonso és a Williamsek következtek – a Red Bull délutánra előrébb verekedte magát.
Nico Rosberg délelőtti elsősége után a másik mercedeses, Lewis Hamilton ragadta magához a kezdeményezést a péntek délutáni tréningen – 1:09,542-es ideje alig másfél másodperccel maradt csak el a hétszeres világbajnok Michael Schumachernek az eddigi utolsó itteni versenyhétvégén, 2003-ban futott legjobb idejétől. A Mercedes brit pilótája közel négy tizedmásodperccel előzte meg a csapattársát, akik mögött sorozatban a második gyakorláson is a ferraris Fernando Alonso végzett a harmadik pozícióban.
Az első edzéshez képest sokat javultak a Red Bullosok is, ám még mindig csak a 6. és a 8. pozíció lett az övék Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo sorrendben. Az energiaital-gyárosok egyébként állítólag új motorborítással és minimális mértékben módosított padlólemezzel köröztek a délután folyamán.
Újíthatott a McLaren is, amelynek a legjobb tízben végző kocsijairól állítólag páronként egyet-egyet leszereltek a széles hátsó lengőkarok közül. Ezúttal is remekül kezdtek a williamsesek, hiszen a jó reggeli eredményükre ma délután a 4-5. leggyorsabb időkkel licitáltak rá.
A második szabadedzés végére az elsőhöz hasonlóan teljesen beborult az ég, kisebbfajta szélvihar kerekedett a pályán, ám néhány esőcseppen kívül ezúttal sem hullott érdemi csapadék. Mindez nem akadályozta meg a versenyzőket abban, hogy a kavargó szélben a vége felé szinte minden második alkalommal elmérjék a gyors utolsó előtti kanyart – olyannyira, hogy a versenyirányítás üzenete szerint a versenybírák külön politikát vezetnek majd be az ottani pályaelhagyások során történő előnyszerzések büntetésére.
Technikai problémáktól és komolyabb kicsúszásoktól viszont ezúttal kisebb meglepetésre mentes maradt a tréning.
A mezőny holnap délelőtt 11 órától folytatja a munkát a stájerországi versenypályán az időmérő előtti utolsó szabadedzéssel.
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:09,542 37
2. Nico Rosberg Mercedes 1:09,919 +0,377 50
3. Fernando Alonso Ferrari 1:10,470 +0,928 40
4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:10,519 +0,977 44
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:10,521 +0,979 39
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:10,807 +1,265 39
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:10,813 +1,271 44
8. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:10,920 +1,378 36
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:10,936 +1,394 45
10. Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Renault 1:10,972 +1,430 39
11. Kimi Räikkönen Ferrari 1:10,974 +1,432 45
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:11,261 +1,719 45
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:11,296 +1,754 36
14. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:11,491 +1,949 42
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:11,765 +2,223 30
16. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:11,806 +2,264 42
17. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:11,935 +2,393 39
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:12,229 +2,687 43
19. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:12,262 +2,720 46
20. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:12,279 +2,737 36
21. Kobajasi Kamui Caterham-Renault 1:12,937 +3,395 24
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:13,596 +4,054 48
Rosberg nyerte az első szabadedzést Ausztriában2014.06.20. 12:30
Nico Rosberg elsőségével indult az osztrák hétvége. A német versenyző Lewis Hamiltont, Fernando Alonsót és Felipe Massát utasította maga mögé a sok kicsúszást hozó első edzésen. A Red Bull egyelőre a mezőny közepén tanyázik hazai pályáján: Ricciardo csak 13., az egy ízben nagyot mentő Vettel 15. lett.
Az első helyezett Nico Rosberg és a tizenkettedik helyezett Danyiil Kvjat között alig több, mint egy másodperc különbség mutatkozott a leintéskor. A Mercedes bajnoki éllovasa annak ellenére végzett az élen, hogy kisebb műszaki hibával kezdte és zárta az első edzést: az elsőt egy ERS-hiba okozta, a másodikat pedig egy benzinpumpa-probléma.
A fent említett legjobb tizenkettőben egyébként nem volt benne a hazai pályán versenyző Red Bull párosának egyik tagja sem. Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel csak a 13. és a 15. helyen végzett, ráadásul Vettel bő 25 perccel a leintés előtt kis híján odavágta az autóját az utolsó kanyar kijáratánál, amikor kicsúszott és két 360 fokos fordulatot is bemutatott a helyi közönségnek. Ricciardo a másik Red Bull-lal néhány perccel később kis híján lemásolta a mutatványt, ám a friss futamgyőztes ausztrál végül megőrizte uralmát a járműve felett.
A többieket inkább technikai hibák zavarták meg – Marcus Ericsson Caterhamjén az elektronika mondott csődöt, Adrian Sutil Sauberjén a turbó mondta fel a szolgálatot, illetőleg Rosbergé mellett a másik mesterséges szikrákat vető autóval, Kimi Räikkönen Ferrarijával is voltak kisebb gondok.
A beígért eső végül csak egy nagyon rövid csepergés idejére érkezett meg a gyakorlás vége felé, és bár végig sötét felhők borították az eget, a tréning nagyrészt száraz pályán zajlott.
A versenynaptár régi-új tagjával ismerkedő versenyzők és csapatok remélik, hogy a tanulás érdekében ez így marad a délután 2 órakor kezdődő második szabadedzés idején is.
1. Nico Rosberg Mercedes 1:11,295 19
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:11,435 +0,140 32
3. Fernando Alonso Ferrari 1:11,606 +0,311 23
4. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:11,756 +0,461 27
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:11,839 +0,544 33
6. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:12,009 +0,714 33
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:12,072 +0,777 20
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:12,114 +0,819 21
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:12,313 +1,018 36
10. Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Renault 1:12,364 +1,069 30
11. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,365 +1,070 21
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:12,372 +1,077 35
13. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:12,570 +1,275 28
14. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:12,984 +1,689 19
15. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:12,988 +1,693 25
16. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:13,168 +1,873 28
17. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:13,642 +2,347 27
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:13,738 +2,443 26
19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:13,857 +2,562 28
20. Kobajasi Kamui Caterham-Renault 1:14,611 +3,316 24
21. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:14,691 +3,396 9
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:17,501 +6,206 8
Riccirdo nem nehezebb ellenfél, mint Webber 2014.06.20. 09:44
Vettel a tegnapi média napon elmondta, hogy Ricciardo nem nehezebb ellenfél, az egykori csapattársánál, Mark Webbernél.
Nem volt valami könnyű dolgom eddig. Nem mondanám, hogy Daniel jobban megnehezíti a dolgomat, mint azt megszoktam. Talán jobb eredményei vannak, előttem van, ahogy az előző években én is Mark előtt voltam általában. De minden versenynek megvan a maga története, és ennek a történetnek is mindig két oldala van. Jó munkát végez, efelől semmi kétség. Képes kihozni a maximumot az autóból az első futamtól kezdve, ami remek. Nekem voltak bizonyos gondjaim, de legalább jó látni, hogy másik fél is erős
Tudnivalók az Osztrák Nagydíj előtt2014.06.19. 20:46
A csütörtöki sajtótájékoztatókkal vette kezdetét a 2014-es Osztrák Nagydíj, azaz az idei Forma-1-es világbajnokság nyolcadik versenyhétvégéje. A pilótákat ismét két DRS-zóna várja, a bírákat pedig egy igazi klasszis segíti - tudnivalók Spielberg előtt.
A szokásoknak megfelelően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Ausztriában is két előzési zónát jelölt ki a versenyzők számára. Az első zóna mérési pontja 360 méterrel a kettes kanyar előtt található, az állítható hátsószárnyat pedig 85 méterrel a kanyar után aktiválhatják a pilóták. A második érzékelési pontot 10 méterrel a nyolcas kanyar után jelölték ki, a DRS-t pedig a kilences kanyar után (110 méterrel a fordulót követően) hozhatják működésbe.
A hétvége során Tom Kristensen segíti a bírók dolgát, aki eddigi pályafutása során kilenc alkalommal tudta megnyerni a Le Mans-i 24 órás viadalt, ezzel pedig a neves megbízhatósági verseny legsikeresebb pilótájává vált. Legutóbbi diadalát 2013-ban szerezte (akkor magát a világbajnokságot is megnyerte), az idei megmérettetésen pedig másodikként ért célba csapattársaival. A most negyvenhat éves sportember korábban formaautókkal (legnagyobb sikereit Japánban érte el) és túraautókkal (hosszú évekig erősítette az Audi DTM-es csapatát, kétszer lett bajnoki bronzérmes) is versenyzett, sőt a Forma-1-ben is tesztelhetett.
Ami a Pirelli gumiválasztását illeti, a mezőny ezúttal is a Kanadában valamint a Monte-Carlóban bevetett két leglágyabb keveréket használja majd. "Mindig nagyon izgalmas egy új pályán versenyezni, hiszen senki sincs előnyben, így az kerül az élre, aki képes lesz minél gyorsabban alkalmazkodni a körülményekhez. A pénteki edzésnap rendkívül fontos lesz, a csapatok ugyanis különböző üzemanyagszint mellett és eltérő beállításokkal próbálnak majd minél több információt gyűjteni. Szimulációink alapján vasárnap két kiállásra lesz szükség, de ez függ az időjárástól és a pálya javulásától is, szóval csak az edzések után tudjuk felmérni pontosan a helyzetet" - nyilatkozta a cég motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
Osztrák Nagydíj >> képek2014.06.19. 20:33
A galériában megtalálhatóak a mai napon készült képek Sebastianról! A képekért kattints az alábbi képre!!
Mateschitz: Létezik alternatíva a Renault mellett2014.06.19. 20:13
A hazai futamára készülő Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz megérti bajnoka, Sebastian Vettel bosszúságát. Az osztrák ismételten a Renault-ra hárította csapata gyengélkedésének felelősségét.
Noha a címvédő alakulat Daniel Ricciardo révén két hete Kanadában megszerezte első idei győzelmét, az osztrákok továbbra sem lehetnek teljesen elégedettek helyzetükkel. A Mercedes technikai hibák nélkül még mindig legyőzhetetlennek tűnik, ráadásul az Osztrák Nagydíjon az is kiderülhet, hogy fog-e mindez változni az idei évben. A Renault ugyanis a spielbergi futamot követően helyzetjelentést ad a Red Bullnak, mely alapján döntenek arról, hogyan tovább a fejlesztésekkel.
Az elmúlt időszakban sokat találgattak a címvédő motorpartnerváltásáról, és bár korábban a Volkswagent is hírbe hozták velük, nemrégiben annak lehetősége is felvetődött, hogy az Adrian Newey által irányított új technológiai központjuk a jövőben hibridmotorokat is gyártson. A csapat tulajdonosa, Dietrich Mateschitz korábban visszautasította ezen felvetéseket, most viszont célzást tett rá, hogy talán választhatnak más utat is.
„Lesz egy összegző jelentés. Aztán eldöntjük, hogy a jelenlegi motorban van-e fejlesztési potenciál, avagy át kell építeni ahhoz, hogy a Mercedes szintjére kerüljön. Alternatíva természetesen mindig van. Viszont arra nem látok esélyt, hogy a Red Bull motort vásároljon a Mercedestől. A Mercedes ugyanis világbajnok akar lenni a következő években” – fogalmazott a Kleine Zeitungnak.
Az idei évben viszont biztosan a Renault-val kell boldogulniuk, a franciák V6-os erőforrásának teljesítménye viszont megköti a kezüket. Sebastian Vettel Kanadában például végsebességére panaszkodott, s „uborkának” nevezte autóját, mellyel DRS-sel is esélytelen volt a Mercedes-motoros riválisok megelőzésére. Mateschitz indokoltnak tartja bajnoka keserűségét.
„Természetesen megértem a bosszúságát. Sebastian végső soron csak két futamot tudott technikai hiba nélkül teljesíteni, a többin mind balszerencséje volt. Amit az uborkáról mondott, a motorra, valamint az egész hajtóegységre értette. És igaza is van. Az autó önmagában kiváló, stratégiailag semmiféle hibát nem követtünk el vele. Sebastian ezt is tudja.”
Az osztrák üzletember a Renault mellett nemrégiben a Forma–1 új szabályait is bírálta. És bár sokak szerint csak a keserűség beszélt belőle, most nyomatékosította, Ricciardo sikere miatt sem változtatott véleményén.
„Hogy mit gondolok a Forma–1 változásairól, annak nincs köze a futamgyőzelemhez. A körülmények és a szabályok, valamint sok alapvető dolog igenis ad okot az aggodalomra. Ricciardo bemutatkozása látványosra sikeredett. Máig nem követett el egyetlen hibát sem, nagyon gyors, nem beszélve arról, hogy karizmatikus és megnyerő a személyisége.”
Mateschitzet végül arról is megkérdezték, ki lesz a világbajnok idén.
„Ha Messi csúcsformába kerül, akkor Argentína. A Forma–1-ben pedig Lewis Hamilton” – adott határozott választ egyszerre két kérdésre is.
Vettel: Ricciardo nem nehezebb ellenfél Webbernél2014.06.19. 20:02
Sebastian Vettel elismeri, várakozáson alul teljesített az eddigi versenyeken, de nem hiszi, hogy Daniel Ricciardo keményebb dió lenne számára Mark Webbernél.
A Red Bull első idei győzelmét csapattársa szerezte, Daniel Ricciardo ráadásul az időmérő edzéseken és a versenyeken is többször győzte le őt, mint fordítva. Sebastian Vettel idénye nem a várakozásoknak megfelelően alakult eddig, s a német maga is elismeri, alulteljesített az első hét futamon.
„Ezt elég egyszerű belátni, magam is látom, miként teljesítek a pályán. Minden adatot rögzítünk, amely sok kérdésünkre választ ad. Tény, hogy a téli teszteken nem mehettem sokat, és a szezon elején a versenyhétvégéken sem, tehát a dolgok nem mindig alakultak könnyen számomra. De szerintem a tiszta versenyhétvégéim rendben voltak” – idézte a németet az ESPN.
„Hogy szívesen lettem volna gyorsabb? Persze. Ez azt is jelenti, hogy még nagyon sok munka vár ránk, a nekem megfelelő módon kell alakítanunk az autót, és egy kicsit többet kell kihoznom belőle. Ezáltal remélhetőleg a Mercedesszel szembeni hátrányunk is csökkenni fog. Javulunk, de nem egyszerű. Időnként előrelépünk, aztán másik hétvégéken pedig vissza. Sok minden eltér az előző évtől, és igyekszünk a részeket összehangolni. De úgy vélem, jó úton haladunk.”
Noha újdonsült csapattársa, Daniel Ricciardo meglepően megszorongatta eddig a négyszeres világbajnokot, Vettel nem hiszi, hogy helyzete jelentősen különbözne attól, amilyen az előző öt szezonban Mark Webber oldalán volt.
„Nem volt valami könnyű dolgom eddig. Nem mondanám, hogy Daniel jobban megnehezíti a dolgomat, mint azt megszoktam. Talán jobb eredményei vannak, előttem van, ahogy az előző években én is Mark előtt voltam általában. De minden versenynek megvan a maga története, és ennek a történetnek is mindig két oldala van. Jó munkát végez, efelől semmi kétség. Képes kihozni a maximumot az autóból az első futamtól kezdve, ami remek. Nekem voltak bizonyos gondjaim, de legalább jó látni, hogy másik fél is erős” – fogalmazott a német.
Végül pedig csapata ausztriai és szezonbéli kilátásairól is beszélt.
„Jelenleg úgy fest, a Mercedes előnye nagyon nagy. Próbálkozunk egy új benzinnel, de sok mindent nem tehetünk, mivel a motorokat már egységesítették. Nem lehet tehát egyszerűen csak mindent átépíteni, és kipróbálni valami újat.”
Ricciardo: Vettel csak motiváltabb lett a győzelmem után2014.06.19. 18:53
Daniel Ricciardo úgy véli, kanadai sikere csak még jobban feltüzeli a visszavágásra vágyó Sebastian Vettelt, amiből az egész csapat profitálni fog.
„Továbbra is minden rendben van” – felelte Daniel Ricciardo arra a kérdésre, változott-e valami is kettejük viszonyában kanadai futamgyőzelme óta. Noha az ausztrál versenyző Kanadában remek teljesítménnyel utasította maga mögé a stratégiájára panaszkodó Sebastian Vettelt, a német a leintés után úgy érezte, több szerencsével akár ő is nyerhetett volna. Feszültségnek azonban nyoma sincs az osztrákoknál.
„Sportszerű volt velem és elismerte a teljesítményemet a versenyt követően. Nyilván szeretett volna ő felállni a dobogó tetejére, de azt mondta, örül, hogy megszereztem a győzelmet, ami szerintem nagyon jó. Ezáltal ő is csak még motiváltabbá válik, tehát nem engedhetek ki, továbbra is keményen kell nyomnom, és remélhetőleg ebből mindketten profitálhatunk, és előrébb kerülhetünk a rajtrácson.” – idézte Ricciardót az ESPN.
Az ausztrál versenyző egyébként elmondta, hiába nyert meg a Red Bull annyi futamot az elmúlt öt évben, a mostani sikere rendkívül fontos volt a csapat számára a nehézkes idénykezdés után. „Ez a győzelem motivációt adott nekünk. Nem mintha nem lettünk volna már eddig is motiváltak, de ez egy kis pluszt jelentett, ami után mindenki lelkes és egy kicsit többre vágyik. Láttam a csapatot a bokszfalon, amikor átszeltem a célvonalat, és úgy tűnt, mintha ez lenne az első győzelmük a Forma–1-ben. Frissítően hatott tehát.”
„A motiváció tehát már megvan, de még mindig némi időre van szükségünk ahhoz, hogy ismételjünk. A Mercedesszel szembeni hátrányunk nagy, ezt mindenki tudja, de reméljük, hogy újra felállhatunk még idén a dobogó legmagasabb fokára.”
Ricciardo nem gondolja, hogy az osztrák hétvégén bármi előnyük is származna abból, hogy a helyszín a saját pályájuk. „Múlt héten mentem itt szimulátorral, de vélhetően mások is ezt tették. Tavaly volt egy filmes napunk itt a Toro Rossóval, tehát párszor már körbementem ezen a pályán. Nem hinném, hogy sokáig tart majd hozzászoknunk, az időmérő viszont nagyon szorosnak ígérkezik. Amikor eljön az ideje, mindannyian becsukjuk majd a szemünket” – fogalmazott az egyszeres futamgyőztes.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|