A szurkolók is aktív részesei lehetnek a 2016-os Ferrari leleplezésének, melyre a jövő hónapban kerül sor. Az olaszok rendhagyó akciója egyelőre nem aratott osztatlan sikert…
Ahogy mondani szokás: nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Hétfőn délben lehullt a lepel a Ferrari „nagy” titkáról. A csapat még a múlt héten kezdett rejtélyes visszaszámlálásba honlapján, melyről csak annyit árult el: „Már lázasan készülünk valamire, amire még soha. Te felkészültél?” Nos, a félhomályos kép és a hangzatos fölvezetés után talán kisebb csalódást keltettek az olaszok azzal, hogy mindössze annyit jelentettek be, idén egy egyedi akció keretén belül a szurkolókat is igyekeznek bevonni autójuk bemutatójába.
Persze ilyen kezdeményezést valóban most látunk tőlük először. A Scuderia honlapján előbb regisztrációra invitálja a játékban részt venni kívánó szurkolóit, akiknek ezek után a legnépszerűbb közösségi oldalakon keresztül (Facebook, Twitter, Instagram) versengeniük kell egymással: aki a #ReadySetRed hashtaggel a legnagyobb aktivitást mutatja (megosztás, tetszikelés, linkelés), pontokat gyűjthet. A legjobb tíz szurkoló pedig valamilyen formában közvetlenül is részese lehet a majdani online autóbemutatónak. Hogy ez pontosan mit jelent, az istálló egyelőre nem fejtette ki, csupán annyit közöltek, „az első tíz az első sorból” nézheti majd a bemutatót – pletykák szerint Skype-on keresztül kapcsolódhatnak be a nagy „eseménybe”.
A versengés február 7-éig tart, miközben a 2016-os új Ferrarit várhatóan nem sokkal a február 22-én rajtoló első teszt előtt – az első hírek szerint február 19-én – leplezik majd le az interneten keresztül. Több újságíró az akciójuk kapcsán egyébként máris bírálni kezdte a Ferrarit, „spam-kampánynak” csúfolva azt a szurkolói regisztráció és adatok (pl. e-mail-címek) gyűjtése miatt – míg egyes csapatok a közösségi oldalukon élcelődtek a furcsa marketinghúzáson.
Különös jelenségre figyeltek fel ma Maranellóban: F1-es motor dörrent fel, a Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel pályára vitte a csapat 2014-es autóját.
A motorsport.com lap számolt be elsőként arról, hogy a Ferrari pilótája, Sebastian Vettel Fioranóban, a Ferrari olaszországi tesztpályáján vezetett egy Formula-1-es autót, miután a csapat szélcsatornájában töltött egy napot. A pilóta nem a legújabb vagy a tavalyi, hanem a 2014-es autót vezette.
Mivel a szabályok nem engedélyezik a csapatoknak, hogy bármilyen 2016-os alkatrészt kipróbáljanak, kérdéses, milyen céllal hajtott pályára ma Vettel az F14-T-vel. Elképzelhető, hogy az elkövetkező szezonra való felkészülés része volt a rövid körözés, ahogyan az is, hogy szponzori okokat, például reklámforgatást szolgált. Az előszezon első hivatalos tesztjére csak februárban kerül sor, jövő héten zajlik azonban a Pirelli gumitesztje három csapat – köztük a Ferrari – részvételével.
A motorsport.com úgy tudja, a Ferrari a szabályoknak megfelelően előre értesítette a Nemzetközi Automobil Szövetséget, az FIA-t terveiről, amely engedélyt adott a 2014-es modell pályára lépésére.
A Bilanz című svájci gazdasági lap évről évre nyilvánosságra hozza az alpesi országban adózó leggazdagabb emberek 300-as listáját. Számos Forma–1-ben érdekelt név szerepel rajta.
Bár Monaco a híres arról, hogy számos jól kereső versenyző (sportoló) választja otthonának kedvező adózási feltételei miatt, ilyen tekintetben van egy komoly riválisa: Svájc. Több egykori és mostani versenyző is a többnyelvű országban él, de a paddock több tagja is ott adózik.
A Bilanz című lap 300-as listáján a legelőkelőbb helyet az F1-esek közül az adózásra Gstaadban bejelentkezett Bernie Ecclestone foglalja el. A FOM 85 éves vezetőjének vagyonát 2,5-3 milliárd svájci frankra becsülik. Őt az Ojjeh-fivérek követik – a három testvér családja 1,5-2 milliárd svájci frankkal rendelkezik. A legidősebbjük, Mansour Ojjeh évtizedek óta résztulajdonos a McLarenben.
Az első versenyző a listán Michael Schumacher. A már 2012-ben visszavonult, s 2013 végi balesete óta otthonában ápolt hétszeres világbajnok a becslés szerint 700-800 milliós vagyonnal rendelkezik. Ezzel megelőzi a szintén Svájcban bejelentett Mercedes-sportigazgató és résztulajdonos Toto Wolffot, kinek vagyonát 350-400 millió frankra teszik.
A többi versenyző közül még a két ferraris, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel van a listán az aktív mezőny svájci különítményéből. Mindkettejük vagyonát 100 és 150 millió frank közé teszik.
Az említett listán egyébként a Forma–1 résztvevői nemigen rúgnak labdába az üzleti élet szereplőivel szemben. Az élen – immáron 14. alkalommal – a svéd Ikea bolthálózatot működtető Kamprad család végzett. Vagyonuk 44-45 milliárd svájci frankra rúg.
Ahogy közeleg az első teszt és az autóbemutatók ideje, egyre több a találgatás arról, vajon hogyan változnak a 2016-os versenygépek. Az olasz Autosprint saját grafikákon szemléltette, szerinte mit várhatunk a Ferraritól!
Sebastian Vettel mint James Bond? Az olasz Autosprint című magazint megihlette a Ferrari 2016-os fejlesztési programjának kódjele, s 667-es ügynökként ábrázolta címlapján a négyszeres világbajnokot. Öltönyben, pisztollyal, bevetésre készen és a következő címmel: „Engedély a győzelemre”. De nem ez volt az egyetlen érdekes képmontázsuk: a német valódi idei „fegyverét”, az új Ferrarit is megálmodták.
Bár egyelőre nincsenek hivatalos információk a változásokról, a paddockban terjengő pletykák alapján a lap megrajzolta, tudomásuk szerint milyennek várható az egyelőre még el nem keresztelt versenygép. A legszembetűnőbb módosítást a Mercedes-mintára lerövidült orrkúp, valamint a nyomórudas első felfüggesztés jelenti – mindkettőről régóta találgatnak már. A lap szerint ugyanakkor a hátsó részt is jelentősen átdolgozzák az olaszok – amihez erőforrásuk új, kompaktabb elrendezése is hozzájárul. A szaklap úgy tudja, az MGU-H-t, valamint az MGU-K-t is előrébb tolják a motoron belül (előbbi a V-hengerek közé kerülhet), közelebb hozva ezzel egymáshoz a turbinát és a kompresszort, továbbá a köztes hűtőpanelek helyzete is megváltozik a karosszéria lekarcsúsítása érdekében. Emellett a váltó is kisebb lesz a korábbinál.
Bár a grafikák látványosak, és az olaszok sok esetben valóban rendelkeznek belső információkkal, hangsúlyoznánk, hogy a vázolt változások továbbra is csak találgatásnak számítanak. A csapat egyelőre nem közölt hivatalos információt (február 19-éről és 20-áról pletykálnak) autója leleplezésének dátumáról, ám miután az első teszt február 22-én veszi kezdetét, vélhetően még pár hetet várnunk kell a lepel lehullására.
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel