Hírek Sebastianról ( news ) |
Vettel várja már a Monacói Nagydíjat2014.05.16. 15:59
Sebastian Vettel már nagyon várja a Monacói nagydíjat, mert ez az egyik kedvenc pályája, ugyanis kihívást jelent számára, már csak a szűk utcák miatt is.
“Monaco az egyik kedvenc pályám, abszolút kihívást jelent. Egyetlen hibát sem engedhetsz meg magadnak, mivel könnyedén a szalagkorlátban végezheted. Az előzés csak akkor lehetséges, ha rendkívüli kockázatot vállalsz. A legjobb hely az előzéshez a kikötő előtti sikán, amikor közel 300 km/órás tempóval jövünk ki az alagútból, és versenyzünk a sikánhoz, amit egyes fokozatban veszünk be. Egyébként pedig minden a türelemről szól Monacóban, és abban reménykedsz, a megbízhatóság minden téren rendben lesz: a felfüggesztés és az erőátvitel komoly igénybevételnek van kitéve ezen az extrém, hullámvasútra hajazó pályán – óriási. Tökéletes helyzetben egy jó időmérőt akarsz magadnak és az élről rajtolni. Monaco tartogat pár igazán remek emléket a csapatnak: különösen az, amikor mindenki beugrott a medencébe, és az egyik évben Mark és én is a kikötőben végeztük. Nagyon különleges Monacóban, és ezen a versenyen az Energy Station is a nagyobb külső résszel van ott, mely elterül a kikötőben. Remek esemény. Tényleg.”
2014-ben jelentősen csökkent az előzések száma2014.05.16. 11:47
Jelentősen, 38%-kal csökkent idén az előzések száma a tavalyi esztendőhöz képest – derült egy a Turun Sanomat által közölt statisztikából. Barcelonában a verseny előzéseinek egynegyedét Sebastian Vettel hajtotta végre – Lewis Hamilton és Jules Bianchi mindeközben még egy vetélytársát sem előzte meg idén.
Az F1 elismert statisztikusa, Michele Merlino által készített statisztikából kiderül, öt futam alatt eddig összesen 156 előzést láthattunk a 2014-es szezonban, amely jelentősen kevesebb, mint az egy évvel ezelőtt ilyenkor mért adat. 2013-ban ugyanennyi megmérettetés után 253 pozíciócserénél jártunk már, ami 38%-os visszaesést jelent.
A Spanyol Nagydíjon is csökkent a helycserék száma: idén 32-szer, tavaly viszont 50-szer előztek a versenyzők, ami 36%-os csökkenés. Ez utóbbi vélhetően leginkább a Pirelli keményebb keverékeinek köszönhető. Az olasz gyártó 2014-ben tudatosan konzervatívabb stratégiát követ, s hogy mennyire, az Barcelonában mutatkozott meg leginkább: míg az előző szezonban a mezőny nagyobb része jellemzően négyszer cserélt kereket (volt is panaszkodás emiatt), idén a két-három kiállás volt a jellemző.
A vasárnapi előzések egynegyedét egyébként a 15. helyről rajtoló címvédő, Sebastian Vettel „követte el”, aki 9 pozíciót javítva lett negyedik, s aki összesen 8 előzési manővert mutatott be a pályán. A német ezzel az éves összesítésben a második, megelőzve csapattársát, Daniel Ricciardót. Az ezen rangsort toronymagasan vezető Valtteri Bottas mindeközben idén először nem tudta gyarapítani előzéseinek számát (a rajtoknál történt helycserék nem számítanak a statisztikába) – ami leginkább előkelő rajthelyének köszönhető (korábban többször is a mezőny sűrűjéből kellett visszaküzdenie magát).
A finn ezzel szemben elszenvedte idei első pozícióvesztését: Sebastian Vettel a 63. körben hagyta faképnél a Williams tehetségét, akit ezt megelőzően normál versenyszituációban még nem előzött meg senki 2014-ben.
Ilyen szempontból viszont nem volt egyedül: a két Mercedes mellett eddig Sergio Pérez sem veszített párharcot a mostani szezonban. Lewis Hamilton ugyanakkor még első valódi előzési manőverével is adós (a Nico Rosberggel vívott bahreini csatája során látott oda-visszaelőzések nem kerültek bele a statisztikájába), akárcsak a marussiás Jules Bianchi. Igaz, az eddigi négy célba érkezésekor valamennyiszer első britnek sok alkalma nem volt pozíciót nyerni…
Előzések a Spanyol Nagydíjon:
Sebastian Vettel 8
Pastor Maldonado 4
Danyiil Kvjat és Jean-Éric Vergne 3
Daniel Ricciardo, Esteban Gutiérrez, Jenson Button, Fernando Alonso és Kevin Magnussen 2
Sergio Pérez, Kimi Räikkönen, Felipe Massa és Max Chilton 1
Elveszített csaták a Spanyol Nagydíjon:
Kobajasi Kamui 6
Esteban Gutiérrez 5
Jules Bianchi 4
Danyiil Kvjat, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Kimi Räikkönen és Adrian Sutil 2
Marcus Ericsson, Pastor Maldonado, Jenson Button, Max Chilton, Nico Hülkenberg, Felipe Massa és Valtteri Bottas 1
Az előzések száma a 2013-as és 2014-es versenyeken (a csökkenés %-ban kifejezve):
Ausztrália: 43 – 29 (33%)
Malajzia: 37 – 20 (46%)
Bahrein: 63 – 51 (19%)
Kína: 60 – 24 (60%)
Spanyolország: 50 – 32 (36%)
Előzések versenyzőnként 2014-ben:
Valtteri Bottas 22
Sebastian Vettel 14
Daniel Ricciardo 13
Sergio Pérez 12
Pastor Maldonado 10
Danyiil Kvjat, Romain Grosjean, Kimi Räikkönen és Esteban Gutiérrez 9
Jenson Button és Felipe Massa 8
Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Kevin Magnussen és Kobajasi Kamui 5
Nico Rosberg, Max Chilton és Jean-Éric Vergne 3
Marcus Ericsson és Adrian Sutil 2
Elvesztett csaták versenyzőnként 2014-ben:
Kobajasi Kamui 18
Esteban Gutiérrez 15
Marcus Ericsson 14
Danyiil Kvjat és Pastor Maldonado 11
Kevin Magnussen és Jenson Button 10
Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Max Chilton 9
Jean-Éric Vergne 7
Fernando Alonso 6
Felipe Massa, Adrian Sutil, Jules Bianchi és Nico Hülkenberg 5
Sebastian Vettel 4
Daniel Ricciardo 2
Valtteri Bottas 1
Vettel hamarosan egy teljesen új vázat kap2014.05.16. 11:03
Noha az kérdéses, mi volt a probléma Sebastian Vettel első négy futamon használt vázával, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko kijelentette, bajnokuk hamarosan már egy teljesen új kasztnival versenyezhet.
A Spanyol Nagydíj hétvégéjére a Red Bull kicserélte Sebastian Vettel autójának vázát egy a téli teszteken már használt kasztnira. Noha egyes vélemények szerint erre elsősorban azért került sor, mert a címvédő az idei első négy versenyen nem érezte jól magát autójában, s nem is úgy teljesített, ahogyan tőle megszoktuk, a csapat Barcelona előtt leszögezte, a vázcserét eredetileg is tervezték, így annak semmi köze a német formahanyatlásához.
Vettel ehhez képest a katalán pályán futott versenyét követően (a 15. helyről 4.-nek jött előre) elégedetten nyilatkozta, hogy sokkal jobban érzi magát az RB10-es volánjánál, s szerinte ebben az új kasztninak is szerepe van. Az Auto Motor und Sport a héten arról számolt be, hogy a világbajnok istálló a vizsgálatok során kiderítette, Vettel korábbi váza elgörbült, s ez okozhatta az autó korábbi furcsa, kiszámíthatatlan viselkedését a féktávokon. A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan utóbb viszont ezen híreket is cáfolta.
Sebastian Vettel az eheti barcelonai teszteket követően elmondta, ha deformálódás nem is történt, valamilyen probléma akkor is volt a régi vázzal. „Nem görbült meg, valami más probléma volt vele” – fogalmazott. Az istálló tanácsadója, Helmut Marko pedig a Bildnek megerősítette: „A váz nem volt igazán elgörbülve, de bizonyos részeken nem volt százszázalékos.”
Ha a csapattól érkező hírek ellent is mondanak egymásnak, egy biztost: Vettel egy ideig marad a Spanyolországban bevált kasztinál – később pedig ismét cserélhet. „Vettel most a régebbi verzióval versenyez, a szezon során viszont kap egy teljesen újat” – vetítette előre Marko.
Infiniti reklám2014.05.16. 08:42
Megérkezett Sebastian Vettellel és Daniel Ricciardóval a legújabb Infiniti reklámvideó!
Vettel pozitívan áll hozzá2014.05.15. 18:24
Sebastian Vettel nagyon jól tudja, hogy még nagyon sok mindenen kell javítaniuk, de teljes mértékben azon vannak, hogy a problémákat megoldják, és újra a csúcsra kerüljenek. Próbálják a Mercedest utolérni, de még sok munka vár rájuk. Az alábbi videóban Sebastian erről mesélt a Spanyol Nagydíj hétvégéjén.
"Mostanában megvannak a magunk problémái. Sok munka áll előttünk. Lewis és a Mercedes is remekül teljesít. Persze tudjuk, hogy ha ez így marad az év hátralévő részében is, akkor lehetetlen lesz elkapni őket. De nem így állunk a dolgokhoz, tudjuk, hogy erősek vagyunk és visszatérhetünk a csúcsra. Valóban minden területen sokat kell fejlődnünk, de ez nem lehetetlen. Magas a hegy, amit meg kell másznunk, de már elkezdtünk magasra kapaszkodni."
A Red Bull autója lenyűgöző 2014.05.15. 17:43
Az osztrák istálló idei autója nagyon versenyképes, és csak a Renault akadályozhatja meg abban, hogy közel kerüljön a Mercedeshez.
Jelenleg minden a Mercedesről szól a bajnokságban. A németek egészen simán nyerték meg az első öt futamot, miközben az ellenfeleik esélyt sem kaptak arra, hogy megfogják őket.
Sebastian Vettel, a négyszeres világbajnok címvédő pozitívan várja a folytatást, noha páran talán már a Red Bullnál is lemondtak a bajnokságról. Mika Häkkinen is azok közé tartozik, akik szerint a Mercedes már megnyerte a bajnokságot és csak az a kérdés, hogy Lewis Hamilton, vagy Nico Rosberg lesz a befutó.
Rob Smedley, a Williams mérnöke a crash.net kérdésére elmondta, az RB10 valójában egy nagyon is lenyűgöző autó.
„Eddig azt hiszem, meglehetősen negatívan beszéltek a Red Bull autójáról, mint a második leggyorsabb gépről a mezőnyben. A valóság az, hogy a Red Bull autója egy nagyon, nagyon versenyképes gép. Ha megnézzük a fedélzeti kamerás felvételeket, akkor láthatjuk, hogy az autó nagyon is erős. A Renault frissítéseivel pedig nagyon gyorsan megváltozhatnak a dolgok.”
Smedley szerint a folytatásban a Red Bullt beleértve a többi csapat is gyorsulhat a Mercedeshez képest, mivel az új motoros csomagok még mindig relatíve kiforratlanok. A Williams szakembere szerint csak idő kérdése, és hamarosan több nagyobb ugrást is láthatunk majd a mezőnyben.
A tapasztalt és neves szakember hangsúlyozta, a Mercedes saját gyári csomagja a legjobb, és az autó is erős aerodinamikailag. Egyelőre úgy tűnik, hogy a Mercedesnek nincs gyenge pontja.
Vettel:"Reméljük Monacóban minden jól fog menni"2014.05.15. 11:34
Sebastian Vettel a monacói pálya egyedi karakterében bízik, miután a szűk utcák nem követelnek meg akkora motorerőt. A négyszeres bajnok Heppenheimből hasznos tesztnapot zárt tegnap.
Mindkét Mercedes-versenyző nyerni megy Monacóba, mely egyben az otthonuk is. Egymás miatt sem lesz könnyű dolguk, ráadásul Vettel is változtatna a kialakult képen. “Úgy gondolom, igen”- felelte az ESPNF1-nek arra a kérdésre, vajon a Red Bull képes lesz-e felvenni a harcot Monacóban.
“Nehéz megjósolni, de Monacóban talán valamivel kevesebb motorerőre van szükséged. Még mindig kell, de valószínűleg valamivel kevesebb, mint a többi helyszínen. Esetleg eshet is – ez is segíthet nekünk -, így mindig fennáll a lehetősége, hogy mindenkit legyőzz”- reménykedett.
Az AMuS azzal magyarázata Vettel szenvedését, hogy el volt vetemedve az RB10 kasztnija, és erre csak az első négy futam után derült fény. A csapat cáfolta ezt, tegnap Vettel is. “Nem volt megcsavarodva, más volt a gond. Úgy gondolom, a vasárnap már önmagában lépés volt a helyes irányba. Nagyon rövid hétvégénk volt, mivel kevés kört tettem meg, de határozottan jobban éreztem magam az autóban, mint a korábbi hétvégéken.”
Az első tesztnapot váltóproblémák hátráltatták, mely a szerdai programot is befolyásolta. Vettel csak délután tudott pályára menni, 72 kört tett meg. “A tegnapi problémák miatt kicsit késtünk ma, délután hajtottunk ki. Produktív volt, sok kört tettünk meg, és mindez nagyon jó, figyelembe véve a kevés időt. Azokat a gumikat használtuk, mint a legutóbbi hétvégén is, mert még jobban meg akarjuk érteni az autót. Sokat tanultam; azt mondanám, hasznos nap volt, ha nem is tökéletes.”
Minidrivers videók2014.05.15. 09:56
Felkerült a legújabb Minidrivers rész, amiben a Spanyol Nagydíjat láthatjuk ! Illetve hoztam még egy vicces videót úgy szint a Minidriverstől, amelyben a Mercedes újdonsült trombitáló kipufogóját parodizálják ki.
DHL2014.05.15. 09:15
Az első négy futamon a Mercedesé volt a leggyorsabb köridő, ám Barcelonában Sebastian Vettel és az RB10 volt a leggyorsabb. A DHL megosztott velünk egy olyan videót, ahol láthatjuk Vettel leggyorsabb körét!
Eddigi állás - DHL leggyorsabb köridők:
Ausztrál Nagydíj - Nico Rosberg Mercedes 1:32.478
Maláj Nagydíj - Lewis Hamilton Mercedes 1:43.066
Bahreini Nagydíj - Nico Rosberg Mercedes 1:37.020
Kínai Nagydíj - Nico Rosberg Mercedes 1:40.402
Spanyol Nagydíj - Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:28.918
Sebastian Vettel a Barcelonai teszt után2014.05.14. 19:33
Véget ért a szezon második évközi tesztje, melyet a Spanyol Nagydíj helyszínén rendeztek. Sebastian a teszt végetértével nyilatkozott a tapasztalatairól!
„Az egész éjszaka és a ma délelőtt is ráment a tegnapi váltógondok megoldására. Végül délután egész jól mentek a dolgok, sok kört tudtam megtenni. Összességében viszont nyilván nem volt egy tökéletes nap a mai. De a versenyhétvégém sem alakult jól – leszámítva a vasárnapot, amikor előreléptünk. Akkor egyértelműen jobban éreztem magam az autóban, mint a korábbi futamokon. Számunkra most sokkal hasznosabb összességében javítani az autó teljesítményén, mintsem egy adott versenyre felkészíteni azt. Ma azokat a gumikat használtuk, amiket hétvégén, mivel szerettük volna jobban megérteni az autót, és ilyen téren szerintem sokat tanultunk ma, tehát összességében ez egy hasznos nap volt. Úgy vélem, Monacóban talán harcolhatunk a Mercedesszel. Ott is szükség van ugyan a teljesítményre, de talán nem annyira, mint más pályákon. Talán esni fog az eső, ami szintén segítene.”
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|