Hírek Sebastianról ( news ) |
Ricciardo: Seb közvetlen ember2014.05.14. 19:24
A Red Bull Racinghez igazoló ausztrál autóversenyző, Daniel Ricciardo a szezon elején megállja a helyét a világbajnoki címvédőnél, s nem nyomasztja, hogy az elmúlt négy év vébégyőztesének, a német Sebastian Vettelnek lett a csapattársa. Daniel egy rövid interjú keretein belül mesélt Sebastiannal való kapcsolatáról. Ezt olvashatjátok most el!
– Milyen érzés Vettellel egy istállóban szerepelni?
– Sebastian közvetlen ember, jó fejnek tartom, azt pedig nem kell hangsúlyoznom, hogy nagyszerű pilóta, akitől rengeteget lehet tanulni. Sokat fejlődhetek mellette. Ugyanakkor az a célom, hogy legyőzzem őt, örülök, hogy néhányszor már sikerült. Hiszek magamban, s megpróbálok élni a lehetőségeimmel.
A második tesztnap Maldonado sikerét hozta2014.05.14. 19:16
Pastor Maldonado elsőségével zárult a kétnapos barcelonai teszt. A Lotus versenyzője Nico Rosberget és Kimi Räikkönent utasította maga mögé – egy másodperces előnyét elsősorban a szuperlágy gumiknak köszönhette.
A tegnapinál jóval barátságosabb időjárási körülmények fogadták a második szezonközi teszt mezőnyét Barcelonában, ahol az eső ezúttal megkímélte a résztvevőket. A mezőny időközben 11-ről 10 fősre fogyatkozott, miután a Caterham-istálló képtelen volt az éjszaka folyamán megjavítani Kobajasi Kamui még tegnap délután összetört autóját. Ennek a kárvallottja Robin Frijns lett – eredetileg ő tesztelte volna a zöld versenygépet a mai napon.
A legjobb időeredményt ma Pastor Maldonado érte el, aki már a délelőtt folyamán a tabella élére ugrott. Az ebédszünet után ugyan Nico Rosberg egy időre elvette tőle a vezető pozíciót, az utolsó óra elején a venezuelai tovább faragott a legjobb köridőn, s előbb elsőként ment 1:26 alá, majd a szuperlágy gumik feltétele után már 1:24-es időt futott.
A Lotus egyébként is elégedett lehet napjával, miután Maldonado a második Nico Rosberghez hasonlóan összesen 102 kört teljesített a katalán pályán. A Mercedes versenyzőjének egy másodperces hátrányát a gumik – és vélhetően a programok – közötti különbség magyarázza. A csapat kapcsán a délelőtt folyamán egyébként mindenki az új, hangerősítő kipufogóra volt kíváncsi, melyet most láthattunk először a W05-re szerelve. A hosszú, trombitaszerű eszköz a Bild tudósítója szerint rendkívül könnyű, hiszen egyméteres hossza ellenére tömege éppen csak elérni a másfél kilogrammot. Ráadásul hatékony is: miközben a V6-os hangja az új kipufogóval egyes tudósítók szerint már a tavalyi hangerővel vetekszik, a Force Indiával tesztelő Daniel Juncadella arról számolt be, hogy amikor Rosberg mögött haladt „alig hallott valamit”.
A tabella harmadik helyén Kimi Räikkönen neve olvasható, aki a Ferrari tegnapi motorproblémái után ma produktív napot tudhat maga mögött. A finn versenyző összesen 93 kört tett meg Barcelonában, s ezzel a nap negyedik legszorgosabb résztvevője volt. Mögötte a Sauberrel tesztelő Esteban Gutiérrez zárta a napot.
A megtett körök számát tekintve a McLaren utánpótlásneveltje, a belga Stoffel Vandoorne vitte a prímet, aki amellett, hogy megszerezte F1-es szuperlicencét, 136 körével segítette a Pirelli 2015-ös fejlesztéseit. Az olasz gumigyártónak egyébként ma a wokingiak mellett a Force India tesztelt. Daniel Juncadella szintén sok kört (91) abszolvált, a nap során ugyanakkor két alkalommal is kicsúszott, ami miatt meg kellett szakítani a tesztet.
A délelőtt folyamán egyébként Toro Rosso orosz újonca, Danyiil Kvjat miatt is kétszer lendült a piros zászló – a faenzai csapatnál a kevés körszám árulkodik a technikai problémákról.
Délelőtt egyszer a Williamsnél már a silverstone-i szabadedzésére készülő Susie Wolff is megpördült a gyakorlás első félidejében, délután azonban szorgosan rótta a kilométereket, fokozatosan javított idején, végül pedig az ötödik helyig lépett előre, köszönhetően lágy gumin megtett etapjának.
Nehézkesen indult a tesztnap Sebastian Vettel és a Red Bull számára. A címvédő német először csak a délelőtti edzésrész utolsó órájában tudott pályára lépni, miután elmondása szerint szerelőinek még rendbe kellett tenni pár dolgot autóján, a tegnapi váltóhiba után. Délután aztán a négyszeres világbajnok is belelendült, s egészen 72 körig jutott – jóllehet, időeredménye csak a hetedik helyre volt elég.
Nála egy hellyel jobb pozícióban zárt Jules Bianchi. A tegnapi leggyorsabb kört futó Marussiát ugyanakkor komolyabb technikai gondok hátráltatták, így a francia a délután nagy részét a garázsban töltötte, s csak a teszt végén hajthatott újra pályára. Akkor viszont a lágy guminak hála az utolsó helyről Vettel elé kapaszkodott fel.
A szezon harmadik kétnapos tesztjére a Brit Nagydíj után, július elején Silverstone-ban kerül majd sor. Addig viszont még három megmérettetés vár a mezőnyre, legközelebb Monacóban bőgnek fel a V6-os motorok.
A barcelonai teszt második napjának végeredménye
1. Pastor Maldonado (Lotus) 1:24,871 mp, 102 kör
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:25,805 mp, 102 kör
3. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:26,480 mp, 93 kör
4. Esteban Gutiérrez (Sauber) 1:26,971, mp 84 kör
5. Susie Wolff (Williams) 1:27,280 mp, 55 kör
6. Jules Bianchi (Marussia) 1:27,718 mp, 55 kör
7. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:27,971, mp 72 kör
8. Daniel Juncadella (Force India) 1:28,272, mp 91 kör
9. Stoffel Vandoorne (McLaren) 1:28,441, mp 136 kör
10. Danyiil Kvjat (Toro Rosso) 1:28,910, mp 21 kör
A red bull cáfolta 2014.05.14. 17:01
A Red Bull-istálló cáfolta, hogy bármiféle problémát találtak volna Sebastian Vettel a szezon első négy futamon használt autójának vázán.
Kedden az általában jól értesült német szaklap, az Auto Motor und Sport számolt be arról, hogy a címvédő alakulat vizsgálatai során kiderítette, deformálódott Sebastian Vettel azon váza, melyet az idény első négy nagydíjhétvégéjén használt. Mint ismert, a négyszeres világbajnok Barcelonában egy új (a téli tesztek során valójában már használt) kasztnit kapott csapatától, s miután a spanyol versenyen jobbnak érezte autója vezethetőségét, kijelentette, a vázcsere sokat segített neki.
A Red Bull a Reuters megkeresésére ugyanakkor leszögezte, nem volt gond Vettel régi kasztnijával.
„A régi kasztnin nem találtunk sérülést. A vizsgálatok még folytatódnak, de csak azért, mert még sok mindent ellenőriznünk kell” – fogalmazott Paul Monaghan, az istálló főmérnöke, hozzátéve, a vizsgálat révén igyekeznek jobbá és megbízhatóbbá tenni autójukat.
Hogy az előző versenyhétvégéken az autóját a féktávokon bizonytalannak és kiszámíthatatlannak érző Vettel mitől érzett javulást Barcelonában, ezek alapján továbbra is kérdéses. A hétvégi változásra azonban a csapatfőnök, Christian Horner is felhívta a figyelmet.
„Sebastian tavaly nagyon elégedett volt az autójával. Úszott a sikerekben, és jól érezte az autóját, minden a kezére játszott. Most az RB10-essel is ugyanezt az érzést keresi, és ezen a hétvégén a versenyen láthattuk, hogy újra ugyanúgy vezet, mint rég. Övé volt a leggyorsabb kör, legyőzte a Ferrarikat. Úgy néz ki, újra ráérzett a dolgokra” – fogalmazott a brit.
Barcelonai teszelés >> Képek a mai napról2014.05.14. 12:44
Sebastian Vettel a Red Bull versenyzője a mai napon tesztelt Barcelonában. Napvilágra került néhány kép, amit az oldal galériájában tekinthettek meg az alábbi képekre kattintva!
Vettel VS Kimi2014.05.14. 11:16
A videóban Sebastian éppen barátját, Kimi Raikkönent előzi meg a Spanyol Nagydíj futamán.
2014-es csapat podcast felvételek2014.05.14. 11:03
Elhoztam nektek a Red Bull csapat Podcast felvételeit az eddigi 2014-es szezon Nagydíjairól. Ez magában foglalja a legutóbbi Spanyol Nagydíjat, illetve a Kínai, Bahraini, Malajziai, és az Ausztrál Nagydíj Podcast felvételeit is, amit a bővebben szócskára kattintva hallgathattok meg. Jó szórakozást!
Spanyol Nagydíj
Red Bull: Nem akarunk Mercedes motorokat!2014.05.14. 10:28
A Red Bull egyértelművé tette, hogy a Mercedes soha nem lesz valós alternatíva számukra a Forma-1-ben, mint motorszállító.
A Red Bull és a Renault közösen eddig négy bajnoki címet szerzett. 2010 és 2013 között verhetetlen volt a duó, de 2014-re meggyengülni látszik ez a kapcsolat. A csapat szerint az RB10 képes lenne harcban lenni a jelenleg domináló Mercedesszel, ha az új motoros csomag jól működne és elég erős lenne.
A Renault hátránya még mindig nagy, és állítólag a franciák motorja majdnem 80 lóerővel ad le kevesebbet, mint a Mercedes, mely jelenleg a legjobb és legerősebb csomag a Forma-1-ben. A Renault elmondása szerint már csak 10% hiányzik ahhoz, hogy a maximumot hozzák ki az 1,6 literes V6-os egységükből, de lehetséges, hogy ez is kevés lesz.
A Red Bull korábban már egyértelművé tette, ha a Renault nem lesz elég erős a folytatásban, akkor egy másik alternatíva után kell nézniük. Dr. Helmut Marko, a Sport Bild kérdésére elmondta, a Mercedes biztosan nem jelent számukra lehetőséget.
„Nem akarjuk ezt a motort, még akkor sem, ha az a legjobb. Honnan is tudnánk, hogy ugyanazt az egységet kapnánk meg, mint amit ők használnak?” – mondta Marko, aki szerint a németek egy lépéssel mindig előttük járnának, mivel csak ügyfélként lennének jelen, mint most a McLaren, a Force India, vagy a Williams.
A Red Bull terve az, hogy belenyúl a Renault motorjaiba, de Niki Lauda szerint ez szabályellenes lenne és az osztrák kizárta ennek a lehetőségét.
Információk a mai tesztelésről2014.05.13. 20:27
Miután több órát töltött az RB10 vezetésével a csapat szimulátorában, a teszt- és tartalékpilóta, Sebastien Buemi első tapasztalatait szerezhette élesben az autóról a Circuit de Barcelona-Catalunya pályán, amikor az Infiniti Red Bull Racing megkezdte második szezon közbeni tesztjét.
Nem volt sima napja a svájci pilótának, a délelőtti teszt esős körülmények között zajlott, majd a délutánt 54 kör után mechanikai meghibásodás miatt be kellett fejezni.
"Ez volt az első napom az RB10-ben és tapasztalatot gyűjthettem száraz és nedves pályán, amely jó volt" - mondta el Buemi tesztnapjáról. "Főleg arra koncentráltunk, hogy jobban megismerjük az autót a hétvége után és próbáljunk javítani rajta. Összehasonlító munkát is végeztünk a szimulátorral, mivel sok időt töltök benne. Majd sebességváltó problémánk akadt, ez megállított minket, de máskülönben megfelelő nap volt. Mint mindig, ez a nap is az adatgyűjtésről szólt. Nincs sok lehetőségünk az ilyen tesztekre, így fontos a lehető legtöbb információ begyűjtése."
"Délelőtt jól álltunk az autóval, minden készen állt az indulásra, de sajnos az időjárás ebben megakadályozott minket" - folytatta Andy Damerum, versenymérnök koordinátor. "Át kellett szervezni a tervet és sikerült, az általam "kitöltő anyagnak" hívott munkákat a tervből kiszedni, de jobban szerettünk volna száraz pályán menni. Sebastien Buemi ült ma az autóban, aki sok időt tölt a szimulátorban, ezért szerettük volna, ha élesben is kipróbálja az új autót és összehasonlítási munkát végzett, kiértékelte, hogy a szimulátorban történtek a pályán is ugyanúgy működnek-e. Természetesen a versenyzőink is használják a szimulátort, de Sebastien végzi a munka oroszlánrészét. Amikor javult az időjárás némi munkát tudtunk végezni ezen a területem. Ma több tesztelem is felkerült az autóra, mindegyik azzal a céllal készült, hogy a csomagot javítsa, az időjárás miatt viszont összetett napunk volt. Majd ezt tovább bonyolította a mechanikai meghibásodás, nem tudtunk ezért elegendő kört megtenni. Holnap Sebastian Vettel folytatja a munkát, egészen sűrű programunk lesz, remélhetőleg egész nap dolgozni tudunk."
Sebastian Vettel a holnapi napon fog tesztelni Barcelonában!
Monacói Nagydíj >> időpontok2014.05.13. 19:22
Elhoztam nektek a Monacói Nagydíjra vonatkozó időpontokat, illetve az M1-M2 csatornára vonatkozó időpontokat is.. Ezeket az időpontokat bal oldalon az -eseménynaptár- modulban is megtalálhatjátok.
2014. május 25. Monacói Nagydíj
május 22., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 24., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 25., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
M1-M2 csatorna időpontjai:
2014. május 23. (péntek)
M2: 21:15 Szabadedzés felvételről
2014. május 24. (szombat)
M1: 13:10 Boxutca
M1: 13:45 Időmérőedzés
M2: 22:10 Időmérőedzés ismétlése
2014. május 25. (vasárnap)
M1: 13:30 Futam
M2: 22:30 Futam ismétlése
Újabb kinézet2014.05.13. 19:17
Sziasztok! Az oldalra felkerült a legújabb kinézet kettő és fél hónap után. Eddig még ilyen sokáig nem volt fent egyik kinézet sem. De sajnos a tanulás és a húzamos vizsgaidőszak megkövetelte. A fejlécet Tori készítette nekem, amit egy nyereményjáték keretein belül nyertem meg. Igen, ez az a kinézet, amivel rengeteget bajlódtam, és ami múltkor nem került fel. No, de most végre sikerült összehoznom valamit! A fejlécben volt egy szín, ami sehogysem passzolt az általam már elkészített cs kódhoz, ezért egy picikét átalakítottam a fejlécet, hogy ne üssön el a fejléc a cs kódtól. Remélem nem probléma! A kinézetben a red bull színei dominálnak, de leginkább abból is a kék szín. Picit az oldal méretét levettem, mert egy kis változatosság sosem árt, és a fejléc méretezése megkövetelte. Szerintem elég szuperül sikerült a végeredmény. Remélem nektek is tetszik!
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|