Hírek Sebastianról ( news ) |
Vettel nyilatkozata2014.03.16. 07:43
saját fordítás
Vettel motorhiba miatt kényszerült feladni az Ausztrál Nagydíjat öt kör után. A német versenyző a futamot 12. helyről kezdte meg, aki a felvezető körénél hibát érzékelt a motor teljesítményében.
"Öt kört tettem meg? A második felvezető körnél már elvesztettük az uralmat a kocsi fölött, és nem értettük, hogy miért. A kezdetektől nem volt erő benne, és az autók állandóan lehagytak engem. Hátul voltam, és igyekeztem előrébb jutni, amennyire csak lehet. Úgy gondoltam, hogy egy kis javulás van, de utána rájöttünk, hogy a motorral van a probléma. Elvesztettünk pár hengert, majd a motor egyre gyengébb lett alattam. Teljesen elfogyott a technika, de egyelőre nem tudjuk, hogy mi volt ennek a pontos oka.
"Nem kétséges, hogy meg tudjuk oldani a problémákat, viszont kérdés az, hogy milyen hamar. Keményen dolgozunk a Milton Keynesben és a Renaultnál. Nyilvánvaló, hogy bal lábbal kezdtünk, de ezen a héten sokat tanultunk, és azt is láttuk, hogy az autó nagyon gyors."
Seb 2014. március 14.-i bejegyzése2014.03.15. 17:53
saját fordítás
A kemény munka kifizetődő ...
A pénteki első szabadedzésen Melbourne-ben mindenek fölött a legfontosabb a saját erkölcsünk volt.
Többet vezettünk, mint az egész téli teszten együttvéve, és ez nem csak pozitív löketet ad, hanem visszaigazolást arról, hogy a rengeteg kemény munka kifizetődő, különösen a sok túlóra az elmúlt hetekben.
Ez megállított egy percre, hogy milyen nehéz időszakunk volt az utóbbi időben, és ez nagyon fontos.
Határozottan sokat tanultunk, bár nem voltam megelégedve teljesen a legjobb körömmel, viszont együtt tudok ezzel élni.Ez egy jó lépés a helyes irányba, és biztos vagyok benne, hogy tudunk még fejlődni a jelenlegi eredményünkkel az elkövetkezendő napokban.
Azonban a pénteki nap nem okozott sok meglepetést. Tudtuk, hogy a mercedes mindkét autója nagyon erős, és ezt be is bizonyították az edzésen. Ennek ellenére, továbbra is keményen dolgozunk, és ha a kocsi hozza azt a formáját, amit eddig is, akkor újra a csúcsra jutunk. Viszont ennél kevesebbel nem volnánk megelégedve.
Sebastian
Interjú Sebastian Vettellel2014.03.15. 16:24
saját fordítás
Ez esetben a "szerencsétlen 13." pozíciót érte el Sebastian Vettel az Ausztrál Nagydíj időmérőedzésén, egy szoftverhiba miatt. Vettel kemény versenyre számít vasárnap. Az alábbi interjúban az időmérőről kérdezték.!
Sebastian, az időmérőn elért 13. hely rossz ómen?
SV: Nem hiszek ebben. Persze, hogy egy kicsit szerencsétlen, hogy az utolsó köreimnél sárga zászló volt érvényben, amikor esélyem lett volna jobb rajtpozíciót elérni, viszont a mai napon nem voltunk elég jók. Érthetetlen okok miatt ma több problémánk volt, mint tegnap vezethetőség tekintetében. Jelenlegi állapotunkhoz képest küzdöttem az időmérőedzésen - majd meglátjuk, hogy mit tehetünk egyik napról a másikra, s kiderül, hogy mennyire leszünk versenyképesek. Itt 1 gyors körről beszélünk, de a verseny egy teljesen más téma. Úgy vélekedem, hogy ebben a szezonban az időmérőn elért eredmények még inkább fognak számítani, mint valaha - Minden megtörténhet a versenyen.
Voltál már olyan szezonban, ahol ugyanilyen keményen kellett dolgozni az autón, mint most 2014-ben?
SV: Nem arról van szó, hogy az autó nem teljesít jól, hanem hogy az időmérőedzésen az autó vezethetősége annyira rossz volt, hogy meg kellett küzdeni vele. Péntek délután sokkal jobb volt, és most meg kell értenünk a holnapi verseny előtt, hogy miért volt ez a helyzet. Tudjuk, hogy ebben a szezonban a legkisebb probléma hatalmas különbség lehet, ami tönkreteheti a versenyt, ezért meg kell tudnunk minden apró részletet, és ki kell dolgoznunk valami megoldást a versenyre.
Megnyugtató számodra, hogy csapattársad, Daniel Ricciardo az első sorból indul?
SV: Természetesen. Ez azt mutatja meg, hogy milyen az autó, ha nincsenek műszaki gondok. Nála nem merültek fel azok a problémák, amelyek nálam igen. Összességében nem volt a legkönnyebb téli szünetünk, viszont biztató jel, hogy képes volt az autót olyan pozícióba vinni, ahová tartozik.
Megemlítetted, hogy a pénteki nap sokkal jobb volt számodra. Mikor jöttél rá, hogy a szombati teljesítményed nem lesz elég a Q3hoz?
SV: Már a harmadik szabadedzésen rossz volt a fejlesztés. - Azután pedig az eső sem javított a helyzeten. Most az időmérő után tudjuk, hogy hatalmas munka vár ránk a vezethetőség terén, és az nem segít rajtunk, ha siránkozunk a 13. hely miatt. A legjobbakat kell kihozni magunkból, és jó tudni, hogy a Melbourne verseny mindig hoz meglepetéseket. A mai nap kicsit negatív számomra - holnap lehet, hogy minden megváltozik!
Mi történt az utolsó gyors körödnél?
SV: Sárga zászló volt érvényben, viszont nem említhetem a sárga zászlót okként, mert a mögöttem levőknek szintén ez a jelzés volt. Megpróbáltam olyan gyorsan vezetni, ahogy csak tudtam, de ez kevésnek bizonyult. Persze, nem vagyok boldog, hogy kimaradtam a Q3-ból, de a jó hír az, hogy az autó gyorsnak tűnik.
Milyen erővel rendelkezik az RB10 a holnapi versenyen? Mi a tipped?
SV: Daniel megmutatta, hogy nagy potenciával rendelkezik az autó. Most úgy tűnik elég jó ahhoz, hogy jó versenyt fusson, de a megbízhatóság a legfontosabb, és úgy néz ki ígéretes az autó. Bahreinben tettünk egy nagy lépést előre még akkor is, ha ezt a mai napon nem tudtam megmutatni. A verseny pedig egy teljesen más játszma. És mondhatnánk azt is, hogy "Új játék. Új szerencse.?
RBR kollekció - Pepe Jeans2014.03.15. 11:26
Hoztam három darab újabb képet a 2014-es RBR kollekció fotósorozatából. A kép megtalálható a galériában is!
Vettel optimista annak ellenére, hogy a 13. helyről indul 2014.03.15. 10:55
Sebastian Vettel az alábbi interjúban elmondta, hogy a csapat több problémát is észlelt a mai napon megtartott időmérőedzésen, de továbbra is optimista, hogy a holnapi Ausztrál Nagydíjon jó eredményt érjen el.
Ausztrál Nagydíj >> időmérőedzés2014.03.15. 09:15
Felkerültek a képek a galériába az időmérőedzésről!
Vettel: Ma sokkal rosszabb volt az autóm, mint tegnap2014.03.15. 09:05
A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel nem jutott be az időmérő edzés harmadik etapjába Melbourne-ben, miután a nedves aszfalton csak a 13. legjobb idő futotta a Q2-ben. A címvédő elárulta, ma sokat küszködött autójával.
Tegnap még elégedett mosollyal nyilatkozott a csapata által Melbourne előtt tett előrelépésekről, ma viszont már jóval csalódottabb volt. Sebastian Vettel a 2014-es év első időmérő edzésén nem csupán vereséget szenvedett újdonsült csapattársától, Daniel Ricciardótól, de már a Q2-ben búcsúzni kényszerült, miután – a délelőtti szabadedzéshez hasonlóan – ismét problémái voltak az RB10-es vezethetőségével.
„Nem volt túl szerencsés, hogy a végén sárga zászlókat lengettek, de ettől függetlenül nem voltam megelégedve az autó vezethetőségével. A holnapi futam során más körülmények lehetnek és hosszú verseny vár mindenkire. Szerencsére még az éjszaka is előttünk áll, hogy kitaláljunk valamit” – jelentette ki a német pilóta az RTL kamerái előtt.
„Nem az a baj, hogy a pálya nem fekszik nekünk, ma egyszerűen sokkal rosszabb volt az autó vezethetősége, mint tegnap. Egy kis apróság is elegendő ahhoz, hogy a menettulajdonságok teljesen megváltozzanak. Annak viszont örülök, hogy a nehéz téli időszak után legalább a csapattársamnak jól megy” – tette hozzá.
A Sky Sportsnak pedig – még az edzés alatt – azt is elárulta, az autója sebességét továbbra is jónak érzi. „Remélem, hogy Danielnek jól sikerül a Q3, és olyan helyre kerül, ahová az autó valójában tartozik. A sebességgel nincsen gond, szóval meglátjuk, mit hoz a vasárnap. Hosszú lesz a verseny, bármi megtörténhet. Idén már láthattuk, hogy ezekkel az autókkal bármi lehetséges. Különösen a futamon. Van még pár lehetőségünk, meglátjuk” – tekintett előre a címvédő.
Vettel csapattársa, Ricciardo egyébként végül a második helyen végzett élete első Red Bullos időmérőjén.
Hamilton nyerte az időmérőt Ausztráliában2014.03.15. 07:26
Lewis Hamilton nyerte a 2014-es év első időmérő edzését. A brit Ricciardót és Rosberget előzte meg az esős kvalifikáción. Három bajnok, Vettel, Button és Räikkönen a Q3-ba sem jutott.
A mercedeses Lewis Hamilton egy briliáns körrel szerezte meg az új V6-os motorformula korszakának első pole pozícióját az ausztráliai Albert Parkban. Az angol ráadásul félig vizes, félig száraz kvalifikáción diadalmaskodott; a folyamatosan változó körülmények közepette a végén a Red Bullnál hazai versenyén debütáló ausztrál Daniel Ricciardót győzte le szoros csatában.
Az idéntől 18 percesre rövidített időmérő első szakaszának elején a sűrűsödő sötét esőfelhőket látva szinte az egész mezőny azonnal kizúdult a pályára, ahol a csúcsforgalomban is a Mercedes állt az élre, ekkor még Nico Rosberggel. Bő tíz perc elteltével aztán valóban lezúdult az ég; utolsóként Fernando Alonso tudott javítani, aki az utolsó pillanatban váltott lágy keverékű gumikra, és sikeresen átnavigálta magát egy jobbára csak útakadályt képező Lotus és egy Sauber között.
Az enstone-iaktól Pastor Maldonado mért kört sem futott, Romain Grosjean kiesett, a hinwilliektől pedig a már az utolsó edzésen is problémákkal küszködő Esteban Gutiérrez búcsúzott. Mindez azt eredményezte, hogy a tegnapi gyakorlásokon egyetlen kört sem jegyző Kobajasi Kamui meglepetésre továbbjutott a Caterhammel.
A második etapot ugyanolyan sietősen kezdték a versenyzők, mint az elsőt, ezúttal attól félve, hogy a radarképeken közeledő felhők még több csapadékot hozhatnak a pályára. Egy jó ideig úgy tűnt, hogy aki legutoljára fut, az lesz a legjobb helyzetben, ám másodpercekkel a leintést megelőzően Kimi Räikkönen falnak vágta a Ferrariját, így a sárga zászlók megakadályozták a további javulást.
A szakasz drámája a Red Bull világbajnoka, Sebastian Vettel nevéhez fűződik, aki öt perccel a vége előtt begördült a garázsba, csak három perccel a kockás zászló előtt gördült ki egy új szett köztes esőgumin, szerencsésen átjutott a kérdéses részen Räikkönen balesete előtt, ám a határon lévő körét végül mégis szabotálta a várakozásoknak megfelelően újra megérkező csapadék.
A Q3 elején aztán újabb csavarként ismét – immár végleg – elállt az eső, és mire az etap közepén esedékes menetrendszerű gumicserékhez érkeztek a résztvevők, komoly dilemmává vált, hogy a száradó pályán megmaradjanak az esőgumiknál, vagy megpróbálkozzanak a köztes esőgumikkal. (A Pirelli idénre csökkentette a köztes gumi működési tartományát, és új mintázatot adott a teljes esőgumiknak.)
Végül a legjobb tíz fele így, fele úgy döntött, és a végén néhány másodpercig úgy tűnt, hogy a köztes esőgumira szavazó Ricciardo egy borzalmas előszezon után már az első versenyhétvégén az első rajtkockába kvalifikálja a Red Bullt. Nem így lett, érkezett az esőgumikon közlekedő Hamilton és egy briliáns körrel elhappolta a pole-t az ausztrál orra elől.
Az Ausztrál Nagydíj időmérőjének végeredménye:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1m44.231
2. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1m44.548
3. Nico Rosberg (Mercedes) 1m44.595
4. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1m45.745
5. Fernando Alonso (Ferrari) 1m45.819
6. Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1m45.864
7. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1m46.030
8. Danyiil Kvjat (Toro Rosso-Renault) 1m47.360
9. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1m48.079
10. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1m48.147
Q2
11. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1m44.437
12. Kimi Räikkonen (Ferrari) 1m44.494
13. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1m44.668
14. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1m45.655
15. Kobajasi Kamui (Caterham-Renault) 1m45.867
16. Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1m47.293
Q1
17. Max Chilton (Marussia-Ferrari) 1m34.293
18. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1m34.794
19. Esteban Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 1m35.117
20. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1m35.157
21. Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1m36.993
22. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) idő nélkül
Az időmérő előtt Rosberg volt a leggyorsabb2014.03.15. 07:21
Nico Rosberg fölényes sikerét hozta az Ausztrál Nagydíj 3. szabadedzése. A német Buttont és Alonsót utasította maga mögé - Vettel csak 12. lett. Bottas, Gutiérrez és Grosjean idő nélkül zárta a délelőttöt.
A Mercedes üdvöskéje, Nico Rosberg volt a leggyorsabb az időmérő előtti utolsó edzésen. A német versenyzőnek nem igazán akadt kihívója miután a másik Mercedesben Lewis Hamilton az utolsó gyorskörén elfékezte magát a 8-as kanyarban.
A második és harmadik helyre így a mclarenes Jenson Button és a ferraris Fernando Alonso ért oda – utóbbi az egyórás tréning első felét kihagyta.
Nem a kétszeres világbajnok volt az egyetlen, aki így járt: csapattársa, Kimi Räikkönen egy kisebb elektronikai hiba miatt szintén kényszerpihenőre kényszerült és épp akkor hajtott pályára, amikor Romain Grosjean aLotusszal ismételten idő előtt befejezte a gyakorlást az edzés derekán.
A verseny szempontjából a legnagyobb érvágás mégis a tegnap jó versenytempót mutató Valtteri Bottas váltóhibája lehet, akinek az eddig roppant megbízható Williamsében épp az időmérő előtt romlott el a sebességváltó – bár Pat Symonds technikai igazgató szerint a kvalifikációra kicserélik, az öthelyes rajtbüntetés már garantált. Ugyanez a sors vár a sauberes Esteban Gutiérrezre is.
Ismét jól mentek a Red Bullok, Daniel Ricciardo ötödik lett, és a világbajnok Sebastian Vettel is úton volt egy hasonló pozíció felé, mielőtt kissé túlerőltette a körét.
Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye:
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:29,375 mp 15 kör
2. Jenson Button (McLaren) 1:30,766 mp 20 kör
3. Fernando Alonso (Ferrari) 1:30,876 mp 11 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:30,919 mp 13 kör
5. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:30,970 mp 13 kör
6. Nico Hülkenberg (Force India) 1:30,978 mp 16 kör
7. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:31,156 mp 12 kör
8. Kevin Magnussen (McLaren) 1:31,251 mp 22 kör
9. Sergio Pérez (Force India) 1:31,665 mp 17 kör
10. Felipe Massa (Williams) 1:31,723 mp 20 kör
11. Danyiil Kvjat (Toro Rosso) 1:31,925 mp 17 kör
12. Sebastian Vettel (Red Bull) 1:32,255 mp 14 kör
13. Jean-Éric Vergne (Toro Rosso) 1:32,417 mp 16 kör
14. Jules Bianchi (Marussia) 1:34,184 mp 15 kör
15. Adrian Sutil (Sauber) 1:34,188 mp 16 kör
16. Kobajasi Kamui (Caterham) 1:34,413 mp 19 kör
17. Max Chilton (Marussia) 1:34,717 mp 15 kör
18. Pastor Maldonado (Lotus) 1:34,754 mp 15 kör
19. Marcus Ericsson (Caterham) 1:36,159 mp 21 kör
20. Valtteri Bottas (Williams) idő nélkül 2 kör
21. Esteban Gutiérrez (Sauber) idő nélkül 2 kör
22. Romain Grosjean (Lotus) idő nélkül 4 kör
"Az első"2014.03.14. 16:05
Íme Sebastian Vettel Ausztrál Nagydíjra tervezett bukósisakja az egyes rajtszámmal.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|