SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Rexona – Auchan F1 nyereményjáték

2016.07.01. 19:39
Image and video hosting by TinyPic
 
Vásárolj az Unilever Magyarország Kft. által forgalmazott Rexona termékek közül egyet a magyarországi Auchan üzleteiben 2016. június 23. és 2016. július 6. között, és a tied lehet a 3 darab páros Gold hétvége belépőjegy egyike a Forma-1 Magyar futamára a Hungaroringre.
 
Küldd be SMS-ben az AUCHANF1 szó után * jellel elválasztva a vásárlást igazoló eredeti blokkon található AP kódot, valamint * jellel elválasztva szintén a blokkon olvasható dátumot és időt a 06-20-939-1911 nem emeltdíjas telefonszámra.

SMS minta: AUCHANF1*A01234567*20160623*12:00

Részletekért kattints ide

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Elmulasztott Nagydíj képei

2016.07.01. 19:05
Címkék: képek

Osztrák nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Monacói Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Orosz Nagydíj

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel a kavicságyban – elmondta, mi történt!

2016.07.01. 17:32
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Kavicságyba csúszó Ferrarik foglalták keretbe a második spielbergi szabadedzést. Sebastian Vettel elárulta, mi volt a probléma.
 
Kimi Räikkönen a gyakorlás elején, a már csepergő esőben sodródott ki a pályáról viszonylag nagy tempóval, Sebastian Vettel viszont már a teljesen fölszáradt aszfalton veszítette el uralmát autója fölött. A két bajnok kicsúszásában csupán annyi volt a közös vonás, hogy mindketten autótörés nélkül, a falakat elkerülve úszták meg az esetet.
 
A furcsább hiba Vettelé volt, nála ugyanis nem volt egyértelmű, miért tört ki a kocsi hátulja a 2-es kanyar féktávján. A leintés után elárulta. „Gondunk volt a fékerő-elosztással. Egyáltalán nem számítottam rá. Sokat nem számított, szerencsére ugyanis nem történt baj. Pár percet vesztettem csak el az edzésből, ami nem nagy veszteség” – nyilatkozta a négyszeres bajnok a Sky Sportsnak.
 
Vettel délelőtt harmadikként, délután negyedikként zárt, hátránya a Mercedesszel szemben mindkétszer 0,6 másodperc volt. A kérdésre, lát-e esélyt idei első futamgyőzelmük megszerzésére, közhellyel válaszolt. „Mindig! Minden verseny egy lehetőség! Egész jó nap volt ez. Nem igazán tudom, hol tartunk, mivel nem sokat köröztünk – legalábbis délután nem. De összességében rendben leszünk” – ígérte.
 
A délelőtt negyedikként, délután nyolcadikként végző Kimi Räikkönennek fogalma sem volt arról, milyen jó a Ferrari az osztrák pályán. „Nem tudom. Fölösleges találgatásokba bocsátkozni. Majd holnap kiderül, hol tartunk. Nyilván nem volt valami jó edzés az időjárás miatt. Lehetett volna jobb is, sajnos az időjárás túlságosan is meghatározta a második gyakorlást. Ami az autót illeti, sok kört nedves pályán teljesítettünk, így most még elég sok az ismeretlen. De nem volt rossz” – értékelt a finn.
Miután délelőtt Max Verstappen kétszer is kárt okozott Red Bulljában a „bagettnek” elnevezett sárga fekvőrendőrökön, mindkét ferrarist megkérdezték, veszélyesnek tartják-e az új kerékvetőket. „Erősebb első szárnyakat kell építeniük, és nem panaszkodnak” – viccelődött Vettel. „Nem tudom, nem hajtottam át rajtuk, így nem tudom megítélni, mennyire kemények az új kerékvetők.”
 
Räikkönen még tömörebb választ adott. „Ez csak rázókő. Mindegy, milyen színű, ez csak egy normál kerékvető” – állapította meg…
 

Égszakadásra Mercedes-uralom a spielbergi délutánon

2016.07.01. 17:30
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Száraz pályán indult, napsütésben és Mercedes kettős sikerrel ért véget a második spielbergi szabadedzést, aminek a felét azonban hatalmas özönvíz mosta el. Sebastian Vettel a hajrában a kavicságyba repült – ő és Ferrarija is sértetlen maradt.
 
Fenyegető sötét felhők alatt, de még száraz pályán indították útjára a mezőnyt az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén. A Red Bull szerelői még javában dolgoztak Max Verstappen délelőtt összetört felfüggesztésén, miközben Sebastian Vettel Ferrariját ezúttal is a glória nélkül küldték ki. A beígért teszt úgy tűnik, tovább csúszik azok után, hogy délelőtt egyéb jellegű technikai ellenőrzések miatt halasztották el.
 
Az edzés a versenyzők gyorsan teljesített első mért köreivel indult, majd Kimi Räikkönen látványos kicsúszása következett. A finn nagy tempóval hagyta el a pályát az 5-ös kanyarnál, és sodródott a kavicságyba. Szerencsésen megúszta az esetet, némi pihegés után vissza istért a pályára. Nem sokkal később aztán Nico Hülkenberg, majd Fernando Alonso kénytelen volt így tenni – kicsúszásuk félreérthetetlen jelzését adta, hogy a második edzés idejére már szerdán jósolt eső megérkezett.
 
És ez még enyhe kifejezés! Pár pillanattal később ugyanis viharos szél támadt, és valóságos özönvíz zúdult a pályára, megforgatva a már eleve csigatempóban közlekedő peches kint maradók némelyikét is.
 
Mindenki menekült a vihar elől – alig, hogy megkezdődött, már abba is marad a délutáni gyakorlás. Verstappen kivételével így is sikerült mindenkinek futnia mért időt – a legjobbat Nico Rosbergnek, aki 1:07,967 másodperccel állt az élre Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo előtt.
 
Ezt követően autók helyett csak a szél által hordott víz száguldott végig a célegyenesben, máshol valóságos patakok csordogáltak. Verseny pedig nem a versenyzők, hanem szerelőik között alakult ki. A játék neve: Ki tudja hamarabb befedni a boxfal mérnöki állását? Jelentjük, ebben is a Mercedes a bajnok, a németek mindenkinél hamarabb fölrakták az ideiglenes „védőfalakat” a kint rekedt mérnökök mögé.
 
Az óra persze visszaszámolt – egészen 45 percig jutott, amikor újra élet költözött a pályára. A felhők elvonultak, a nap előmerészkedett, a Red Bull pedig jó házigazdaként kiküldte Daniel Ricciardót a köztes esőgumikon, akihez aztán Max Verstappen is csatlakozott.
 
A dimbes-dombos vidéken futó pálya pár kanyarja teljesen száraznak bizonyult, ám a többi részen még sűrű esőfüggönyt húztak maguk mögött az autók. Max Verstappen egy megpördülést, Nico Rosberg egy első kanyaros kicsúszást mutatott be, miközben a mezőny 10-12másodperccel lassabb időket autózott a német legjobbjánál.
 
„Fernando, ha szeretnél, kint maradhatsz, de ha nem látod hasznát, bejöhetsz a boxba” – jelezte a McLaren mérnöke Fernando Alonsónak, aki nem is várt sokat. „Semmit sem tanultam az elmúlt fél órából” – mondta, majd a garázsba hajtott.
Bár az aszfalt viszonylag gyorsan száradt, a slick gumik csak az utolsó 20 percre kerültek vissza az autókra. Sebastian Vettel volt az első merész próbálkozó. 1:12,4-es ultralágyas ideje már jelezte, láthatunk még pár érdemi kört a végén is.
 
A versenyzők eltérő gumitípuson, több csapatnál megosztott programon hajráztak. Miközben Rosberg eleinte a szuperlágy abroncson körözött, az ultralágyon kifutó Hamilton az egyik kanyarban előbb kis híján belecsúszott az előtte lassító Esteban Gutiérrezbe, majd javított idején és fölzárkózott másodiknak. Mindössze 0,019 másodperccel maradt el Rosberg korábbi eredményétől.
 
Két perccel a leintés előtt is láthattunk még drámát. Sebastian Vettel Ferrarijának hátulja a második kanyar féktávján tört ki, s a vörös gép nagy tempóval sodródott a kavicságyba. „Nem tudom, mi történt. Teljesen elveszítettem az autót, miután a fékre léptem” – magyarázta a német, aki vélhetően műszaki hiba miatt került nehéz helyzetbe.
 
Rosberg végül a második edzést is megnyerte, Hamilton, Hülkenberg, Vettel, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Räikkönen, Bottas és Button egészítette ki a top tizet.
 
A hétvége programja a szombat 11 órakor rajtoló harmadik edzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport élőben közvetít.
 
Osztrák Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:07,967 25
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:07,986 +0,019 19
3. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:08,580 +0,613 28
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:08,589 +0,622 25
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:08,649 +0,682 30
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:08,713 +0,746 32
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:08,761 +0,794 20
8. Kimi Räikkönen Ferrari 1:08,820 +0,853 23
9. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:08,941 +0,974 24
10. Jenson Button McLaren-Honda 1:08,941 +0,974 30
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:08,994 +1,027 26
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:09,075 +1,108 17
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:09,184 +1,217 26
14. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:09,207 +1,240 32
15. Kevin Magnussen Renault 1:09,226 +1,259 19
16. Jolyon Palmer Renault 1:09,525 +1,558 23
17. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:10,020 +2,053 20
18. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:10,034 +2,067 16
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:10,138 +2,171 19
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:10,140 +2,173 30
21. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:10,400 +2,433 21
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:11,328 +3,361 25

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Eldőlt: Vettel büntetést kap

2016.07.01. 17:29
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Már tegnap sejteni lehetett, pénteken pedig megszületett a döntés: Sebastian Vettel öt rajthelyes büntetést kap az Osztrák Nagydíj időmérőjét követően, a Ferrari ugyanis úgy határozott, elővigyázatosságból kicseréli a váltót versenyautójában.
 
A német pilótának nem voltak gondjai váltójával az előző futamon, ahol másodikként ért célba a listavezető, Nico Rosberg mögött. Az Osztrák Nagydíj előtt vizsgálatok során azonban a csapat talált valami, ami aggodalomra adott okot az alkatrész működésével kapcsolatban, ezért fontolóra vették, kicserélik azt a négyszeres világbajnok autójában.
 
Azt, hogy erre valóban sor kerülhet csütörtökön a Ferrari vezetői erősítették meg, pénteken pedig a végleges döntés is megszületett: Vettel új váltót kap, vagyis már most számolnia kell azzal, hogy az időmérő után hátrasorolják, a jelenlegi szabályok értelmében ugyanis szankciómentesen csak hat futamonként lehet váltót cserélni.
 
Vettel a kvalifikáción elért eredményéhez képest öt rajthellyel hátrébbról indul majd, tehát már most készülnie kell a felzárkózásra. Erre elvileg lesz is esélye a Red Bull Ringen ugyanis viszonylag könnyű előzni – ezt a csapat is figyelembe vette a döntés során. Ráadásul a Ferrari a német versenyző elmondása szerint ezen a hétvégén ismét jó formában lehet.
 

Pörgő-törő autók, ingerült versenyzők és Rosberg-elsőség Spielbergben

2016.07.01. 17:28
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Mercedes-fölénnyel, sok kicsúszással és a versenyzők elégedetlenkedéseivel indult az Osztrák Nagydíj hétvégéje. Nico Rosbergé lett az első edzés Lewis Hamilton és a két Ferrari előtt. Max Verstappenen kifogtak a megmagasított kerékvetők…
 
A Ferrari glóriatesztjéről kellett volna szólnia az első osztrák szabadedzés első perceinek, a vörös gépre csütörtökön már fölkerült bukókeret azonban ekkor csupán az olaszok garázsa falának támasztva figyelte, ahogy a mezőny az első installációs körökre indul. Nem jó ómen Sebastian Vetteléknek.
 
A csapat a gyakorlás előtt olajszivárgásra lett figyelmes a német autóján, amely emiatt még nem állt bevetésre készen. Helyette a magasban, szétszedve várta, hogy a szerelők orvosolják a problémát. Nem éppen ideális kezdés. Persze ha azt vesszük, hogy már csütörtökön kiderült, Vettelre váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetés is vár…
 
Vettel végül a glória nélkül teljesítette első ellenőrző körét, mely után egy időre újra eltűnt a garázs mélyén. Az első félóra végén aztán megkezdhette az érdemi munkát.
 
Az első percekben a glória helyett a látványosságról a Red Bull gondoskodott. Versenyzői már a rajt előtt feltűnést keltettek bőrgatyát mintázató overalljukkal, aztán Max Verstappen egy látványos keresztbeállással tette izgalmassá első köreit. A hollandé volt az első mért idő is, 1:10,099 másodperc, amit 20 perc elteltével az előző két Osztrák Nagydíj győztese, Nico Rosberg múlt felül először.
 
A német és Lewis Hamilton az edzés első harmadában oda-vissza előzték egymást a tabella élén, ám a brit nehéz pillanatokat élt át. Már első köreiben nem várt csatát vívott az egyik Haasszal, majd miután kockásra fékezte első gumiját és megpördült a 3-as kanyarban, Romain Grosjean is követte példáját. Anthony Davidson szerint „szimpátiamegpördülés” volt, a lassításból azonban látszott, a francia a pályára visszakecmergő Mercedest próbálta elkerülni…
 
Incidensből egyébként sem volt hiány, az egyelőre még „nyers” új aszfaltréteg elsőre csúszósnak bizonyult. A Sergio Pérezt helyettesítő Alfonso Celis mellett Nico Rosberg és Carlos Sainz is meglátogatta a bukóteret, Max Verstappen pedig az utolsó előtti kanyarban úgy hajtott át a külső ív kerékvetőjén, hogy első szárnya bal véglapja (majd később még több rész) le is tört. „Ezek a sárga kerékvetők túl veszélyesek” – panaszkodott a holland.
Nos, épp azért tették ki őket, hogy elrettentsék őket a pályaszélesítéstől…
 
A 27. születésnapját ma ünneplő Daniel Ricciardónak is volt egy meleg pillanata a 8-as kanyarnál. Az ausztrál azzal hozta rá a frászt Christian Hornerékre, hogy a külső íven próbálta előzni a boxba igyekvő Marcus Ericssont. „Nem az ő hibája volt” – mentegette sportszerűen kollégáját a rádióban a háromszoros futamgyőztes. Pedig a svéd túlcsúszott a záróvonalon, amiért az FIA azonnal vizsgálatot is indított ellene.
 
Az edzés felénél Nico Rosberg állt a tabella élén 1:08,166 másodperces idővel, 0,6 másodperccel megelőzve Lewis Hamiltont, 0,7-del Daniel Ricciardot, Sebastian Vettelt és Max Verstappent – Kimi Räikkönen már másodpercen kívül volt. Közülük csak a két Ferrari használta az ultralágy gumikat, a többiek szuperlágyon érték el legjobb idejüket.
 
A második félidő Nico Rosberg ultralágy gumis körével indult. A német azonnal 1:07,644 másodpercre javította a legjobb idejét, amivel máris túlszárnyalta Michael Schumacher 2003-as első időmérőn futott 1:07,908 másodperces abszolút pályacsúcsát. A várt rekord tehát hamar megszületett az újraaszfaltozott ringen. És ez persze még csak a kezdet volt. Rosberg a következő próbálkozásakor további 0,6 másodpercet faragott idejéből (még ha a 8-as kanyarban kicsit túl is csúszott a pálya határain).
 
A német ezt követően a 3-as kanyar kavicságyán száguldott keresztül, tönkretéve gumiját. Eközben egy kanyarral odébb Max Verstappen benne is ragadt a kavicságyban. „Hihetetlenek ezek a sárga dolgok” – panaszkodott továbbra is a kerékvető szélén magasodó „fekvő rendőrökre” a holland. Most éppen úgy hajtott át az egyiken, hogy az eltörte a bal első felfüggesztését. A tehetség monacói balesetei után Kanadában és Bakuban is sikeresen kerülte el a falakat – úgy tűnik, most újra át kell gondolnia, mennyire vezessen agresszíven.
 
És az incidenseknek ezzel sem volt még vége. Rio Haryanto a 8-as kanyarban pördült meg, majd visszatérésekor Daniel Ricciardo Red Bullja elé vágott be. Sebastian Vettel ugyanott hagyta el a pályát heves kézmozdulattal jelezve, az előtte haladó rivális miatt csúszott ki. „Miért nem szóltok neki, hogy gyorskörön vagyok?” – panaszkodott a német.
 
Pascal Wehrlein eközben egy vizsgálatot kapott a nyakába, mivel a Verstappen miatt életbe lépő virtuális biztonsági autós fázisban hajtott a kelleténél gyorsabban.
 
A hajrában aztán még Daniel Ricciardo is kavicságyazott egyet, Danyiil Kvjat pedig ugyancsak meglátogatta a bukóteret.
Az utolsó negyed órában Rosberg vezető pozíciója már nem forgott veszélyben. A német közel 0,4 másodperccel előzte meg a tiszta gyorskört előbb forgalom majd Verstappen kicsúszása miatt nem teljesítő Lewis Hamiltont. Mögé Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen zárkózott fel 0,6 és 0,8 másodperces hátránnyal, majd Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Felipe Massa, Max Verstappen, Danyiil Kvjat és Valtteri Bottas következtek. A legjobb tízből a két Red Bull és a két Williams a szuperlágy, a többiek az ultralágy gumin érték el legjobb idejüket.
 
A McLarennél Fernando Alonso egy új hátsó szárnyat és padlólemezt próbálgatott, miközben Jenson Button a régi változatokkal körözött. A spanyol a 14., a brit a 13. helyen végzett – előbbi versenyző azonban a szuperlágy, utóbbi a lágy gumit használta.
 
Meglepetést jelentett a pályát a DTM-es éveiből már jól ismerő Pascal Wehrlein 16. helye. A német újonc jó 0,6 másodpercet vert csapattársára, Rio Haryantóra, aki csak a Force India tartalékját, Alfonso Celist tudta maga mögé utasítani.
 
Az Osztrák Nagydíj programja a délután kezdődő második szabadedzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport 13:50-es műsorkezdéssel élőben közvetít.
 
Osztrák Nagydíj, 1.szabadedzés – végeredmény
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:07,373 37
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:07,730 +0,357 34
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:08,022 +0,649 28
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:08,222 +0,849 30
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:08,528 +1,155 34
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:08,803 +1,430 34
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:08,824 +1,451 39
8. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:08,962 +1,589 21
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:08,990 +1,617 32
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:08,998 +1,625 40
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:09,078 +1,705 34
12. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:09,280 +1,907 42
13. Jenson Button McLaren-Honda 1:09,365 +1,992 31
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:09,567 +2,194 30
15. Kevin Magnussen Renault 1:09,707 +2,334 24
16. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:09,775 +2,402 34
17. Jolyon Palmer Renault 1:09,851 +2,478 28
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:09,929 +2,556 35
19. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:10,110 +2,737 20
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:10,314 +2,941 26
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:10,493 +3,120 21
22. Alfonso Celis Force India-Mercedes 1:10,860 +3,487 37

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Bemutatkozott az új glória – már tesztelték is!

2016.07.01. 17:27
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Már csütörtökön felkerült az egyik Ferrarira a glória fejvédő második verziója, ami újabb teszten esett át. Ezúttal azt vizsgálták, milyen gyorsan lehet kiszabadítani az autóból a sérült versenyzőt, ha az eszköz is rögzítve van a pilótafülkén. Az első hírek szerint minden rendben ment.
 
A glóriát először a téli tesztek ideje alatt vitték pályára (akkor szintén a Ferrari versenygépeire került fel), majd a „háttérben” folytatták fejlesztését, a ma bemutatott eszköz tehát egy modernebb verziója a jövőre bevezetni kívánt fejvédőnek. Az új glória titánból készült, valamint geometriáján és rögzítésén is módosítottak – utóbbi téren egy csuklós megoldást alkalmaztak.
Ez nagyobb rugalmasságot biztosít a keretnek és a kiszállítást is gyorsabbá teszi – legalábbis a remények szerint. Hogy ez a valóságban is így van-e, azt az Osztrák Nagydíj csütörtöki napján kezdték vizsgálni: a Ferrari már ma felszerelte a nemzetközi sajtóban glória 2-nek keresztelt eszközt és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) segítségével azt vizsgálta, milyen gyorsan tudja elhagyni egy versenyző a pilótafülkét, és milyen gyorsan lehet kimenteni onnan.
 
Az Autosport információi szerint a tesztek rendben zajlottak, azaz nem merültek fel nehézségek a versenyző „mentése” és az autó elhagyása során. A tesztről a Motorsport is hírt adott: ők megjegyzik, a pilótát egy szerelő „helyettesítette” a vizsgálat során, a mentés pedig nagyjából 10 percet vett igénybe (ez egy olyan szituáció lehetett, melyben a sérült pilótát ki kellett emelni az autóból).
 
Holnap Sebastian Vettel egy installációs kört is teljesít a glóriával, melynek tesztje a Brit Nagydíjon is folytatódik. A jövő héten a csapatok és az FIA illetékesei értekezletet is tartanak az eszközről, a folytatásban pedig kezdetét veszi a „hármas számú glória” fejlesztése, ami már az alapját fogja képezni annak, amit 2017-ben felszerelnek a versenyautókra. Az eszköz a bevetéshez szükséges zöld jelzést várhatóan a nyári szünet előtt kapja majd meg a szövetségtől.
 

Vettel: Közel leszünk a Mercedeshez, mint Kanadában – talán még közelebb!

2016.07.01. 17:25
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Várhatóan büntetéssel indul Sebastian Vettel hétvégéje Ausztriában, a német mégis jó hangulatban érkezett meg Spielbergbe. Szerinte újra olyan közel lesznek a Mercedeshez, mint Kanadában.
 
A Ferrari jó és rossz hírekkel is szolgált Sebastian Vettel számára csütörtökön. A rossz az volt, hogy fémszilánkokat találtak a váltófolyadékjában, ami miatt szinte biztosan ki kell majd cserélni váltóját. Ez öt rajthelyes büntetést jelent majd, amely idén már a második lesz nála. Legutóbb Szocsiban sorolták hátra váltócsere miatt: akkor az első kanyaros balesetek során sérült meg a váltója, melyben akkor is fémforgácsra bukkantak.
 
A rossz hír a jóval együtt igazán fájó: a Ferrari a hírek szerint újra bevetett egy módosító pontot, hogy új, az eddiginél is jobb motort adhasson két versenyzőjének. Sebastian Vettel meg van győződve arról, hogy a Mercedesszel szembeni bakui több mint egy másodperces hátrányuk csak kivételt jelentett, és Spielbergben ismét az ellenfél sarkában lesznek.
 
„Nem a miénk a legjobb autó, és nem a miénk a legjobb motor sem. De ismerjük a gyengeségeinket, és meggyőződésem, hogy Ausztriában sokkal közelebb leszünk a Mercedeshez. Olyan közel, mint Montrealban – vagy még közelebb” – jelentette ki a négyszeres bajnok.
 
„Gyorsabbak vagyunk a Red Bullnál, de még nem olyan gyorsak, mint a Mercedes – ez nem titok. Szerintem azonban közel leszünk az Ezüstnyilakhoz, egyre közelebb ahhoz, hogy megszorongassuk őket. Bakuban kicsit lemaradtunk, de így is sok pontot szereztünk. Ha ilyen helyzetekben tudunk sok pontot szerezni, az jó képet fest a csapatról.”
 
„Már nagyon régóta ismerem ezt a pályát és az itteni embereket – annak köszönhetően is, hogy a Red Bull-család része voltam. Itt vezethettem először Forma–1-es Ferrarit is, ezért mindenképpen különleges helyszín ez a számomra” – utalt arra, hogy 2014-ben még Red Bull-versenyzőként vihette pályára Gerhard Berger egy korábbi versenygépét. „Természetesen egyes pályák jobban fekszenek, mint mások – ez mindenkinél így van. Ettől eltekintve azonban nekünk sikerült folyamatosan fejlődnünk. Szerintem itt is közelebb kerülhetünk a Mercedeshez. A viszonyítási alapot aligha Baku jelenti, hiszen az egy utcai pálya volt. Emiatt magabiztos vagyok.”
 
Ahhoz persze, hogy jó hétvégét zárjanak, felül kell kerekedniük az őket az előző hétvégéken nem egyszer megtréfáló gumimelegítési problémákon. Vettel azonban nem lát ebben tendenciát. „Egyszer mindenkit utolér ez a gond. Minket Barcelonában ért, Bakuban meg a Red Bullt” – mutatott rá.
 
Csapattársa, Kimi Räikkönen is beszélt a gumigondokról, melyek őt stílusából adódóan talán még érzékenyebben érintenek. „Az elmúlt két évben nem volt könnyű fölmelegíteni a gumikat, de sok múlik a pályán és a körülményeken, a gumitípusokon is. Az előző pár futamon nehéz volt, de sikerült javítania a helyzeten az időmérőről a versenyre. Meglátjuk, milyen lesz az időjárás, a pálya aszfaltja is új. Szerintem rendben leszünk” – jósolta optimistán a finn.
 

Valóban büntetés várhat Vettelre

2016.06.30. 17:21
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari számol azzal a lehetőséggel, hogy Sebastian Vettel öt rajthelyes büntetés kap a hétvégi Osztrák Nagydíjon.
 
Úgy tűnik, a hír igaz. Elsőként a Scuderiánál jó kapcsolatokkal rendelkező Leo Turrini számolt be arról, hogy a négyszeres világbajnokot váltócsere miatti büntetés fenyegeti Spielbergben, azóta maga a csapat is megerősítette mindezt.
 
A Motorsport érdeklődésére a Ferrari elismerte, valóban vizsgálják Sebastian Vettel előző hétvégéken használt váltóját, mely a jelek szerint megsérült Bakuban. A csapat egyelőre nem döntött arról, használja-e a váltót a pénteken, de komolyan tart attól, hogy cserére kényszerül. A végső döntést pénteken hozzák meg – a szabadedzéseken egyébként a csapatoknak lehetőségük van arra, hogy más váltóval körözzenek, mint a hétvége további részében.
 
Amennyiben új váltóra lesz szükség, a szabályok értelmében Vettel 5 rajthelyes büntetést kap, ami nem túl jó hír számára. Már csak azért sem, mert elmondása szerint Ausztriában autójuk hasonlóan versenyképes lehet, mint Kanadában volt.
 

Prost: Vettelnek egy másik csapattal is bajnokságot kell nyernie

2016.06.30. 17:17
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Ahhoz, hogy igazi nagy bajnokként tartsák számon, Sebastian Vettelnek egy másik csapattal is világbajnokságot kell nyernie – véli Alain Prost.
 
A német versenyzőt sok kritika érte 2010 és 2013 között tartó Red Bull-os uralkodása alatt, mondván, sorozatos sikereit leginkább annak köszönheti, hogy Adrian Newey verhetetlen autókat tervezett neki. Sebastian Vettel megítélése aztán sokat javult 2015-ös első ferraris szezonja alatt, amikor váratlanul három futamgyőzelmet is aratott az egy szezonnal korábban még csak botladozó vörösökkel.
A szintén négyszeres világbajnok Alain Prost azonban úgy véli, Vettel csak ferraris bajnoki címmel tudná tovább növelni értékét. „Nem gondolnám, hogy a statisztikán kívül lenének hasonlóságok köztünk csak azért, mert mindketten négyszeres bajnokok vagyunk. Azok a versenyzők viszont, akik több bajnoki címet is nyertek, osztoznak bizonyos közös vonásokban: tehetségesek, és hasonlóan dolgoznak együtt a csapattal, főleg, ha több csapattal is sikeresek” – nyilatkozta a francia.
 
Bár vannak olyan többszörös bajnokok (pl. Ayrton Senna vagy Fernando Alonso), akik csak egyetlen istállóval értek fel a csúcsra, sokuknak – így Juan Manuel Fangiónak, Niki Laudának, Michael Schumachernek vagy éppen Prostnak – sikerült bizonyítaniuk, hogy csapattól függetlenül is képesek elhódítani a címet.
 
A francia szerint Vettelnek is ezt kell most igazolnia. „Sebastian számára jó lenne egy másik csapattal is bajnoki címet nyerni. Én két istállóval nyertem. Ez különböztethet meg minket – de az is igaz, hogy a különböző generációkat nem szabad összehasonlítani” – zárta le a témát Prost.
 
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal