2. Szabadedzés eredmènye2018.03.23. 08:32
🏁 AUSZTRÁL nagydíj - MÁSODIK Szabadedzés 🏁
Sebastian Vettel eredménye:
Pozíció: 5.
Legjobb idő: 1:24.451 (+ 0.520)
Kör: 37
Teljes lista:
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:23.931
2 Max Verstappen Red Bull 1:24.058 0.127
3 Valtteri Bottas Mercedes 1:24.159 0.228
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1:24.214 0.283
5 Sebastian Vettel Ferrari 1:24.451 0.52
6 Romain Grosjean Haas 1:24.648 0.717
7 Daniel Ricciardo Red Bull 1:24.721 0.79
8 Fernando Alonso McLaren 1:25.200 1.269
9 Kevin Magnussen Haas 1:25.246 1.315
10 Stoffel Vandoorne McLaren 1:25.285 1.354
11 Carlos Sainz Renault 1:25.390 1.459
12 Sergio Perez Force India 1:25.413 1.482
13 Nico Hulkenberg Renault 1:25.463 1.532
14 Lance Stroll Williams 1:25.543 1.612
15 Esteban Ocon Force India 1:25.888 1.957
16 Brendon Hartley Toro Rosso 1:25.925 1.994
17 Pierre Gasly Toro Rosso 1:25.945 2.014
18 Sergey Sirotkin Williams 1:25.974 2.043
19 Marcus Ericsson Sauber 1:26.814 2.883
20 Charles Leclerc Sauber 1:26.815
ELSŐ Szabadedzés eredménye2018.03.23. 07:59
🏁 AUSZTRÁL nagydíj - ELSŐ Szabadedzés 🏁
Sebastian Vettel eredménye:
Pozíció: 5.
Legjobb idő: 1:24,995 (+ 0.969)
Kör: 22
Teljes eredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:24,026 27
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:24,577 +0,551 29
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:24,771 +0,745 26
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:24,875 +0,849 23
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:24,995 +0,969 22
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:25,063 +1,037 25
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:25,730 +1,704 24
8. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:25,896 +1,870 16
9. Carlos Sainz Renault 1:25,922 +1,896 23
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:26,482 +2,456 15
11. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:26,494 +2,468 25
12. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:26,536 +2,510 25
13. Nico Hülkenberg Renault 1:26,583 +2,557 25
14. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:26,605 +2,579 30
15. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:26,636 +2,610 30
16. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:26,767 +2,741 26
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:27,035 +3,009 13
18. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:27,745 +3,719 16
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:27,964 +3,938 28
20. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:28,853 +4,827 28
Vettel szívesen lenne Ricciardo csapattársa újra2018.03.22. 17:47
Sebastian Vettel örömmel lenne újra Daniel Ricciardo csapattársa, míg Lewis Hamilton arra figyelmeztette az ausztrált, hogy ne adja fel könnyelműen Red Bull-os helyzetét.
Sebastian Vettel elárulta, nem félne ismét megméretni magát ellene 2014-es közös Red Bull-os szezonjuk után, mely a házon belüli vereségét hozta. „Biztos vagyok benne, hogy fog ülést találni magának. Nem tudom, mire készül és mit szeretne, nem tudom, mennyit kér, de az biztos, hogy lesz helye” – fogalmazott Vettel. „Csak egy évig voltunk csapattársak, de már előtte is ismertem őt. A közös szezonunk nem volt valami nagyszerű számomra, számára annál inkább. De jól kijövünk, és nem lenne ellenemre, ha újra egy csapatban lennénk. A terveit viszont nem ismerem. Több lehetősége is lehet, és nem hiszem, hogy sietnie kéne.”
Humor és meglepettség: ál-Vettelt követ Hamilton?2018.03.22. 17:43
Sebastian Vettelt meglepte, hogy Kimi Räikkönen megjelent az Instagramon, de Lewis Hamilton ennél is váratlanabb hírrel szolgált számára…
Jó hangulatban telt a 2018-as F1-es idény első hivatalos FIA-sajtótájékoztatója, melyen többek között az is szóba került, hogy Kimi Räikkönen a télen váratlanul regisztrált az Instagramra, így magára hagyta csapattársát, Sebastian Vettelt a közösségi médiától teljesen elzárkózó versenyzők táborában.
Heikki Kultát, a Turun Sanomat – mindig finnekről kérdező – újságíróját furdalta is a kíváncsiság, Vettel utolsóként nem adja-e be a derekát a modernkor csábításának. „Sebastian, meglepődtél azon, hogy Kimi Instagram-fiókot nyitott – és tervezed követni a példáját?” – kérdezte a rutinos tudósító. Vettel széles mosollyal csak annyit felelt: „Igen és nem. Ez a két válaszom. Finn válaszok: rövidek.”
A ferraris tehát jelezte, továbbra is kitart elvei mellett – ám a közösségi média legnépszerűbb F1-es tagja, a mellette helyet foglaló Lewis Hamilton ezt bizonyára nem hallotta. Amikor ugyanis a németet arról kérdezték, mi a véleménye a közösségi platformokon is aktív Liberty Media újításairól, a címvédő egy kissé meglepődött. „Én azt hittem, fent vagy a közösségi oldalon” – mondta a mercedeses.
Miután Vettel közölte, hogy nem, Hamilton még jobban összezavarodott. „Pedig azt hiszem, én követlek… valakit…” – mondta, majd elnevette magát.
„Nos, bárki is az, gratulálok hozzá! De az nem én vagyok” – tisztázta magát széles mosollyal Vettel.
Ismertették a Monacói Nagydíj gumiválasztását2018.03.22. 17:39
A Monacói Nagydíjon debütálnak élesben a Pirelli legújabb fejlesztésű hiperlágy abroncsai – derült ki az olaszok közleményéből, melyben a szezon hatodik versenyhétvégéjének gumikészletét ismertették. A kínálat megegyezik a Kanadai Nagydíjéval.
Az F1 hivatalos gumiszállítója idén tovább bővítette palettáját, melynek leglágyabb keveréke immáron nem az ultra, hanem a rózsaszín oldalfalú hiperlágy abroncs. Ezt a vegyületet már tavaly tesztelni kezdték, többen pedig a barcelonai gyakorlás során is pályára vitték, hivatalos debütálására viszont a Monacói Nagydíjon kerül sor.
A legendás utcai versenypályán – hasonlóan a Kanadai Nagydíjhoz – a második és a harmadik leglágyabb keverék is bevethető lesz: vagyis a hiperlágy mellett a szuperlágy, az ultralágy áll majd a csapatok rendelkezésére.
A jelenleg érvényben lévő előírások értelmében a futamra minden versenyzőnek meg kell tartania legalább egyet a két keményebb verzióból (vagyis a Monacói Nagydíj esetében a szuperlágyból és az ultralágyból), míg a legpuhább szettből egyet az időmérő edzés utolsó szakaszára. A legjobb tízbe kerülő versenyzőknek ezt a szettet vissza kell szolgáltatniuk, míg a többiek megtarthatják a futamra.
Az olaszok mai bejelentését követően kijelenthetjük, már hét 2018-as futam gumikínálata ismert. A legérdekesebb talán a kínai megmérettetésé, itt ugyanis élve az előírások adta lehetőségekkel a Pirelli a palettán nem egymást követő típusokat is megjelölt.
Az eddig ismert 2018-as gumiválasztások:
Ausztrál Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
Bahreini Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
Kínai Nagydíj: közepes, lágy, ultralágy
Azeri Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
Spanyol Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
Monacói Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
Kanadai Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
Vettel: Engedjék, hogy mi tervezzük a glória dizájnját!2018.03.22. 17:38
Több versenyzőben is megfogalmazódott a kérdés: érdemes-e még egyedi sisakfestéseket tervezni, ha a glóriától úgysem látni azt. Sebastian Vettelnek van egy javaslata.
Sebastian Vettel szerint akár a versenyzőkre is bízhatnák a tervezést. „A glória elhelyezésén nyilván nem lehet vitázni, hiszen nem helyezhetjük azt az autó hátuljára. Talán engedniük kéne, hogy mi tervezzük meg a glória dizájnját. Ez jó ötlet lenne, és lehetőséget kínálna arra, hogy még valamiben különbözzünk egymástól” – vetette föl a négyszeres bajnok, aki a mai napig előszeretettel variálja rendszeresen sisakfestését.
A változásokról2018.03.22. 17:38
Az Ausztrál Nagydíj sajtótájékoztatóján a három meghívott versenyző véleményét is kikérték a változtatásokról. Seb is kifejtette véleményét a változásokról!
“Tavaly folyamatosan azt hallottam, hogy az emberek támogatnak bennünket. A szurkolóknak több lehetőségük van a helyszínen, és valamivel jobban is szórakoznak. Szerintem ez nagyszerű” – kezdte Vettel, majd a „negatívumokról” is beszélt.
„Én általában véve hagyománytisztelő vagyok, kitartok bizonyos dolgok mellett. Vannak témák, melyekben nem vagyok jártas, szóval meg kell értenem pár dolgot. Egy kissé össze vagyok zavarodva például azzal kapcsolatban, miért is indulnak később a versenyek” – hozott fel egy példát. „Kissé elszomorít, hogy többé már nem lesznek rajtrácslányok. Ettől eltekintve azonban nincs túl sok változás. Szerintem most várnunk kell egy kicsit” – folytatta.
Megvan a neve Vettel idei Ferrarijának!2018.03.22. 17:37
Szokásának megfelelően ezúttal is az első nagydíjhétvége előtt keresztelte el Sebastian Vettel az új autóját.
Az SF71H a Loria nevet kapta.
A Loria dicsőséget jelent, és a név a babérkoszorúra is utal.
Vettel eddigi autóinak elnevezései:
2008, Toro Rosso: Julia
2009, Red Bull: Kate, majd Kate’s Dirty Sister (’Kate mocskos húga’)
2010, Red Bull: Luscious Liz (’Buja Liz’), majd Randy Mandy (’Kéjes Mandy’)
2011, Red Bull: Kinky Kylie (Flúgos Kylie’)
2012, Red Bull: Abbey
2013, Red Bull: Hungry Heidi (’Éhes Heidi’)
2014, Red Bull: Suzie
2015, Ferrari: Eva
2016, Ferrari: Margherita
2017, Ferrari: Gina
2018, Ferrari: Loria
Hamilton vs. Vettel – ki lesz az ötszörös bajnok?2018.03.22. 17:36
Nemcsak az idei elsőségért fut versenyt idén Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, hanem azért is, hogy másik előtt szerezze meg az ötödik címet. Rekordokról, az egymás elleni párharcról és az esélyekről faggatták őket.
Az új szezonnak mindketten négyszeres bajnokként vágnak neki, és a várakozás szerint ismét kemény ellenfelei lesznek egymásnak. Hamilton többször is hangoztatta, szeretné is, ha szoros lenne a küzdelem, mert már az előző szezont is nagyon élvezte, sőt, pályafutása eddigi legjobb évének titulálta. „Több dolog kombinációja miatt volt így. Mindenekelőtt a versenyzőkre nehezedő nyomás miatt. Ilyen szempontból ez volt a legnehezebb év” – erősítette meg a csütörtöki melbourne-i sajtótájékoztatón is, melyen Vettel is ott ült a balján.
Megkérdezték, mennyire fontos számára, hogy bajnoki címek tekintetében a német elé kerüljön. „Őszintén szólva sosem foglalkoztam ezzel igazán. Csak dolgozok tovább keményen, hogy az élen maradhassak, és ennek köszönhetően remélhetőleg jönni fognak a jó eredmények is” – felelte visszafogottan.
Vettelt eközben arról kérdezték, mennyi esélyt lát arra, hogy ezúttal legyőzzék Hamiltont és a Mercedest. „Most csak annyi a válaszom, hogy megpróbáljuk. Ez egy hosszú szezon. Ha egyetlen versenyből állna, az más lenne, de sok verseny lesz” – hangzott a szintén visszafogott válasz.
Bizonytalanságából úgy érződött, mintha év elején nem érezné elég erősnek a csomagjukat a győzelemhez. Rá is kérdeztek erre. „A kérdés az volt, ki lehet az első, és szerintem Lewis és a Mercedes okkal nevezhető favoritnak év elején” – pontosított válaszán. „De a szezon hosszú, ez pedig csak egyetlen futam. Melbourne több tekintetben is rendhagyó. Van okunk bizakodni, az autónk nagyszerű, jön pár dolog, így van miért várni az első versenyt, de ilyenkor nem tudhatod, hogy állnak a többiek. Ezért sem látom értelmét találgatni. A tesztek alapján jó formában vagyunk. Lehetnénk jobb formában is, de ez mindig így van.”
A két bajnokot egymással is próbálták szembesíteni, így mindkettejüknek föltették a kérdést: milyen érzés a legsikeresebb ellen küzdeni? „Mindenekelőtt már az kiváltság, hogy a Forma–1-ben lehetek, hogy ezeknél a csapatoknál versenyezhettem, hogy részese lehetek a sportág fejlődésének és változásának, valamint hogy a legjobb versenyzőkkel mérhetem össze a tudásom” – felelte Hamilton. „Amikor befejezed a pályafutásod, azzal a tudattal akarod tenni, hogy a legjobb ellen küzdöttél. Számomra nagy élmény, hogy Sebastiannal versenyezhetek, akinek négy világbajnoki címe van, több, mint bárki másnak jelenleg. És ez az év izgalmas lesz valamennyi szurkoló számára, mivel két négyszeres világbajnok fog összecsapni. De szerintem a Red Bull is meglepetést okozhat a versenyképességével.”
Vettel szerint az ellenfél személye csak egy bizonyos korban válik igazán fontossá egy versenyző számára. „Ahogy Lewis is mondta, kiváltság, hogy a Forma–1-ben bizonyíthatsz. Aztán mihelyst bekerültél, már csak a győzelem számít, semmi más. Később, ha már nyertél párszor, akkor már más távlatokból látod a dolgokat, kitágul a horizont előtted. Ekkor válik különlegessé, ha sikerül a legjobb ellen nyerned.”
„Ami engem illet, ha megnézem, kik ellen versenyeztem pályafutásom során, mindig ugyanazok az emberek voltak. A gokartban ugyan nem versenyeztem Lewis ellen, de ott voltunk. Később találkoztunk először, mentünk a Forma–3-ba, ahol ő sokkal jobb volt nálam. És végül a Forma–1-ben. Az ember csak később foglalkozik azzal, ki az ellenfele, kinek a legyőzése tölti el nagyobb megelégedéssel. Nekem most a legnagyobb megelégedést az jelentené, ha nyerni tudnék a Ferrarival, a történelem legnagyobb csapatával. Most ez a végső célom: győzelem a Ferrarival, a legjobbak ellen, akik között a számok alapján Lewis is ott van.”
Amennyiben közülük kerülne ki a végső győztes, a sportág újabb ötszörös világbajnokot avathatna Juan Manuel Fangio után. Az argentin legenda utolérése ugyanakkor egyelőre nem foglalkoztatja őket. „Ez egy hosszú szezon, ezért nem foglalkozol azzal, mi történhet, kiket érhetsz utol. Én csak próbálom kitolni a határaimat, és felmérni, hogy mire vagyok képes még. Fogalmam sincs, hogy mire, de azon leszek, hogy felfedezzem” – mondta a Fangio-rekordról Hamilton.
„Hasonló a válaszom, mint Lewisnak” – felelte ugyanezen kérdésre Vettel. „Nekem nyilván több időm volt gondolkodni ezen, mint Lewisnak, több mint egy tél. Én nem tervezgetek, nem elmélkedek azon, hogy mi történhet esetleg. Ha megtörténne, akkor már nyilván sokat jelentene, mivel akkor kezdenéd el realizálni. Most viszont nem látom értelmét azon gondolkodni, mi lenne, ha. Van már elég serlegem, mégis szeretek a jövőbe tekinteni, de sosem tizenkét hónapra előre. Sok mindennek össze kell állnia ahhoz, hogy a bajnoki címért harcolj év végén, majd hogy meg is nyerd azt.”
„Emellett nagyon más a két korszak, más ez, mint amikor Fangio versenyzett. Minden kornak megvannak a maga kihívásai. Akkor nyilván más lett volna, mint most. Emiatt mondjuk úgy, nem foglalkoztat ez a dolog” – szögezte le a Ferrari négyszeres bajnoka.
|