Sebastian Vettelt cikizik az Ausztráliában „bemutatott” új frizurája miatt. A humornak persze ő sincs híján.
Kissé szokatlan külsővel, oldalt kopaszra borotvált frizurával jelent meg szerdán a melbourne-i paddockban Sebastian Vettel. Bár korábban már láthattuk őt szőkére festett hajjal is, nem éppen efféle stílust szoktunk meg a négyszeres bajnoktól.
Az internet népe le is csapott a lehetőségre. A versenyző Jan Mardenborogh „plágiummal” vádolta meg őt, míg volt, aki egyből előállt egy átalakított Forrest Gump-idézettel. „A mama azt mondta, hogy a Forma–1 olyan, mint egy doboz bonbon: sosem tudhatod, mit veszel ki belőle.”
Az új hajzat természetesen az újságírók figyelmét sem kerülte el. Ralf Bach, az Auto Bild munkatársa provokatívan rá is kérdezett: „Mi az ön fodrászának foglalkozása?” Vettel válasza már a tőle megszokott stílust idézte: „Hentes” – felelte nevetve…
Sebastian Vettel is részt vesz a holnapi napon 5.00 órától megrendezésre kerülő FIA Sajtótájékoztatón! Vettel mellett Hamilton és Ricciardo is jelen lesz!
Online linkeket a vettel.gportal.hu weboldalon találhattok a holnapi napon!
Bemutatták a Forma–1 új hivatalos főcímzenéjét. A több mint 3 perces művet Hollywood egyik felkapott komponistája jegyzi.
Március elején tudódott ki, hogy a Forma–1 új tulajdonosai az idei arculatváltás jegyében felkérték az amerikai filmipar egyik népszerű zeneszerzőjét, Bryan Tylert, írjon saját főcímzenét a királykategóriának. A művész közösségi oldalán jelentette be, megtisztelőnek érzi, hogy dolgozhat az általa kedvelt sorozatnak. „Életem egyik nagy álma válik valóra ezzel, mivel óriási Forma–1-rajongó vagyok” – hangoztatta.
Műve azóta elkészült, és már több zeneszolgáltató oldalra, köztük az Amazonra is felkerült, továbbá már a YouTube-on is meghallgatható. A motorhang-imitációkkal színesített zene 3 perc 14 másodperces, stílusában nem áll messze az alkotó filmes munkáitól. Tyler többek között a Bosszúállók: Ultron kora című filmhez, a Thor- és Transformers-filmekhez, vagy éppen a Halálos iramban sorozathoz írt zenét.
Az F1 korábbi közleményében jelezte, a saját zene megkerülhetetlen része a bajnokság teljes megújulásának. „Új utakat keresünk, fel akarjuk frissíteni a megjelenésünket, a show hangulatát. A zene kulcsfontosságú összetevője a sport iránti érzelmeknek, és egy nemzetközileg elismert tehetséget kértünk fel, hogy készítsen új szignált az F1 számára.”
Lewis Hamilton állítja, nem áll érdekében pszichológiai trükköket bevetni ellenfelei – például Sebastian Vettel – ellen.
A Ferrariról csak annyit tudott, hogy piros, eredményeik pedig olyannyira hidegen hagyták, hogy csak a nap végén, az újságíróktól tudta meg, milyen időt is ért el Sebastian Vettel. Ha tavalyi legfőbb ellenfeleiről volt szó, Lewis Hamilton feltűnően lazának és közömbösnek mutatkozott a téli teszteken, többekben felkeltve annak gyanúját, hogy máris megkezdte a pszichológiai hadviselést.
Tavaly ő maga hangoztatta, a Sebastian Vettellel vívott párharcának egyik kulcsát az jelentette, hogy bakui incidensük után ellenfelével szemben higgadt tudott maradni, és ezzel mentális fölénybe került. Most mégis állítja, fel sem merült benne a pszichológiai trükkök alkalmazása a némettel szemben. „Én senkivel sem játszadozom. Amikor a pályára hajtok, eszembe sem jut bárkivel is játszadozni. Nem foglalkozom az ellenfeleim erősségeivel és gyengeségeivel. Csak arra hagyatkozom, hogy amikor csúcsformában vagyok, bárkit le tudok győzni. Már alig várom az első versenyt, hogy lássam, idén valóban ez lesz-e a helyzet” – jelentette ki, amikor a ferrarisról kérdezték.
„Semmi sem fog változni. Kemények leszünk, mint a múlt évben voltunk. Nem tudom megjósolni, mi fog történni, vagy hogy mennyire lesz kemény a küzdelem, csak annyi biztos, hogy én mindenre felkészültem, bármi is jön velem szembe. Remélhetőleg mosolyogni fogok közben. Erősebb vagyok, mint tavaly, és ez jó érzés.”
Bár a korábban Fernando Alonsóval és Nico Rosberggel is pályán kívüli szócsatákba bonyolódó britről tudhatjuk, hogy mindig van egy-egy szúrós megjegyzés a tarsolyában, ő állítja, nem szereti a mentális hadviselést. „Én ilyesmit még sosem csináltam” – jelentette ki, hozzátéve, a legnagyobb pszichológiai játszmája, hogy a pályán, a teljesítményével töri meg ellenfelei önbizalmát.
Úgy véli, nem is lenne előnyös efféle trükkökkel gyengíteni másokat. „Nem gondolnám, hogy a legjobb sportolók le akarják húzni a másikat, hogy ezzel rosszabb teljesítményt nyújtsanak. Inkább azt akarják, hogy a legjobban teljesítsenek, és ezzel bizonyíthassák, hogy ők a jobbak. Ha valakit úgy győzöl le, hogy az gyenge, az nem jelenti azt, hogy te vagy a legjobb. A legrosszabb pedig az, amikor elhiszed magadról, hogy te vagy a legjobb, miközben olyasvalakit győztél le, aki a padlón van.”
Hamilton márpedig elhiszi, hogy ő a legjobb. „Ha a legjobb formámban vagyok és megfelelően felkészültem, akkor nem lehet problémám” – állítja. „Szeretném, ha kiegyenlített lenne a küzdelem az ellenfelekkel, mert csak így derül ki igazán, milyen apró különbségek vannak a versenyzők között. Szeretném, ha az ellenfelek csúcsformában lennének, mert úgy még fájóbb lesz nekik, ha legyőzöm őket.”
És ez természetesen még véletlenül sem pszichológiai hadviselés.
Nem tartja reprezentatívnak Sebastian Vettel a Mercedes teszteken mutatott versenytempóját. Úgy véli, egyes csapatok a Pirellit is próbálták befolyásolni gumihasználatukkal.
A megszokottnál is nehezebb volt jósolni a barcelonai teszteredményekből, ám a látottak alapján a szakértők és egyes csapatok is úgy vélik, hogy a Mercedes valamelyest növelni tudta előnyét 2017-hez képest. Becslések szerint autójuk 0,3-0,4 másodperccel lehet gyorsabb az ellenfelekénél, e számításokat pedig többek közt a Valtteri Bottas és Lewis Hamilton által az utolsó két napon teljesített versenyszimulációkra alapozzák, melyek egyértelműen a csillagosok fölényét mutatták.
Sebastian Vettel szerint azonban nem szabad túlságosan nagy jelentőséget tulajdonítani e versenyszimulációknak. „A Mercedes és a Red Bull egyetlen gumitípust használt a versenyszimulációja során, amit egy nagydíjon nem tehetne meg. Ennek hatása van a stratégiára, és tulajdonképpen a végeredményre is” – érvelt a német.
Ő és Kimi Räikkönen az utolsó két napon szinte egyforma „versenyt” futottak: mindketten a szuperlágy gumin kezdtek, majd közepes etapok következtek. A Mercedes és a Red Bull ezzel szemben folyamatosan a közepes típust használta.
Vettel csapata honlapjának arról is beszélt, nem tartja kizártnak, hogy egyes istállók a gumihasználat módjával befolyásolni akarták a Pirellit az év első felére vonatkozó gumiválasztásban. A második héten feltűnő volt, hogy a Mercedes hátsó abroncsain gyakran jelentek meg méretes hólyagok, ami miatt velük kapcsolatban kérdés, mennyire okoznak majd nekik gondot a puhább keverékek. A ferraris viszont nem biztos abban, hogy a címvédő mindent megtett a hólyagosodás elkerüléséért.
„Az ilyesmi szerintem normális, az első pár tesztnapon minden csapat próbálja elérni, hogy a gumibeszállító abba az irányba mozduljon, amely az ő autójának a leginkább kedvez. Szerintünk a Pirelli remek munkát végzett a gumiválasztással” – fogalmazott.
A Pirelli az első teszthéten jelezte a csapatoknak, hogy elhalasztja a kanadai hétvégére való gumiválasztását, mert a barcelonai adatokra alapozva szeretne dönteni. Végül a második teszthét harmadik napján jelentették be, mely típusokat viszik Montrealba és a teszt helyszínéül szolgáló Barcelonába. Kanadában a három legpuhább gumi lesz bevetésen, míg Spanyolországban a közepes, a lágy és a szuperlágy.
Mario Isola sportigazgató múlt pénteken elmondta, bár több csapat valóban egygumis versenyszimulációt teljesített, ők így is átfogó képet kaptak minden típus működéséről, mivel a puhább keverékeken is több hosszabb etapot láthattak. „Sok különböző keverékkel mentek hosszú etapokat, mert csak csütörtökön értesültek a választásunkról. Az előzetes tervet ismerték, de azt nem tudhatták, hogy valóban így választunk-e. A közepes gumin többet teszteltek, mint tavaly, de a lágyat és a szuperlágyat is használták, és nagyjából valamennyi gumin láthattunk hosszú etapokat, a hiperlágyat leszámítva.”
Ami a Ferrari formáját illeti, többen csak a harmadik helyre rangsorolják a vörösöket, akik a télen nagyobb változtatást (megnövelt tengelytáv, agresszívebb döntöttség) hajtottak végre autójukon, mint a Mercedes. „Szerintem jó alapokról indulunk az SF71H-val” – állapította meg Vettel. „Most fejlesztenünk kell, hogy javítani tudjunk a teljesítményen, de nagyon hiszek a csapatunkban, és tudom, hogy mennyire rátermett és elszánt fickók dolgoznak Maranellóban. Már alig várom Ausztráliát, mert ott végre valamennyien egy időben, ugyanolyan feltételek mellett versenyezhetünk. Hiszek az autónkban.”
Interjú Vettellel : Vettel a közutakon: nyugodt és érzelemmentes sofőr!!
Sebastian Vettel mesélt róla, hogy a közúti autóban milyen a stílusa, hiszen a hétköznapokban a négyszeres bajnok a volán mögött is elég átlagosnak tartja magát.
A Shell arra volt kíváncsi, hogy a Ferrari négyszeres F1-es bajnoka vajon hogyan vezet a közutakon, ahol természetesen nem törekedhet a leggyorsabb időre.
Hogy jellemeznéd a vezetési stílusodat a közúton?
"A forgalomban a vezetési stílusomat relatíve átlagosként írnám le. Nyugodt vezető vagyok, amíg nem idegesítenek fel. De tényleg, egy nagyon átlagos sofőr vagyok." - válaszolta Vettel.
Milyen környezetben szeretsz vezetni?
"Nem vagyok nagy rajongója a városi forgalomnak. A sok autó, a forgalmi dugók és a piros lámpák nem nekem valóak. Ehhez túl türelmetlen vagyok. Inkább a természetben futó utakat kedvelem. Szeretek a városon kívül, a hegyekben vezetni, hiszen sok gyönyörű kanyaron mehetünk keresztül, de a part menti utakat is kedvelem."
Kivel szeretsz a legjobban hosszú autóútra indulni?
"A legszívesebben a családommal indulok el. Nagyszerű érzés, hogy olyanokkal lehetsz úton, akiket szeretsz."
Az utadat mindig megtervezed A-ból B-be, vagy inkább spontán vezetőként jellemeznéd magad?
"Szerintem inkább spontán vezető vagyok, mert nem sokat tervezem az utat. Persze ha hosszabb távot kell megtennem, akkor megtervezem. Nagy rajongója vagyok a térképeknek, és szeretem tudni, hogy melyik úton megyek. Azonban az autóban ülve már csak vezetni szeretek."
Mit élvezel a legjobban, amikor magánúton vagy?
"Az autóvezetésben a legjobban a szabadságot élvezem, hogy bárhova mehetek. Egyértelműen azt kedvelem a legjobban, amikor egy gyönyörű helyre autózhatok egy gyönyörű úton, egy jó autóban jó zenével."
Milyen zenét hallgatsz az autóban?
"Vezetés közben mindig különböző stílusokat hallgatok, és ugrálok a különböző évtizedek között. Nem sokat hallgatok modern, vagy jelenlegi számokat, sokkal inkább a régi zenéket kedvelem, a '60-as évektől a '90-esekig."
Van valamilyen különleges szokásod mielőtt útnak indulnál, hogy az utat élvezetesebbé tedd?
"Az egyetlen dolog, amit ellenőrzök, az az, hogy van-e innivaló az autóban. Ezt leszámítva csak beugrom az autóba, és indulok is."
Van tipped rá, hogy lehet nyugodtnak maradni a forgalomban?
"A legjobb tippem talán, hogy kerüld el a nagy forgalmat. Ha látszik, hogy valamikor dugó lesz, vagy van egy bizonyos hely, ahol az autók feltorlódnak, akkor próbáld meg elkerülni, és válassz egy másik utat. Nálam ez általában beválik. Ha pedig már a dugóban ülök, akkor a jó zene és a jó társaság segít, hiszen velük érdekes beszélgetést folytathatok. Ez segít nyugodtnak maradni a volánnál."
Mit érzel, amikor a közúton autózol?
"Amikor úton vagyok, nem érzem magamon a nyomást. Ennek megfelelően kevésbé vagyok érzelmes, mint a versenypályán. Szerintem azért, mert ilyenkor csak azt várom magamtól, hogy megérkezzek az úti célra."
Régóta vezetsz már a közutakon és a versenypályán is - szerinted változott ezidő alatt a stílusod?
"Szerintem a vezetési stílus folyamatosan változik. Mindenki emlékszik még a forgalmi vizsgájára, ahol nagyon idegesen és óvatosan vezetett. Vezetőként egyre nyugodtabbá válasz, és megtanulod, hogy reagálj a szokatlan helyzetekre. Ugyanez igaz a versenypályára is. Autóvezetőként sokkal többet változol az idő előrehaladtával, mint azt hinnéd."
A következő héten véget ér a nagy várakozás, és megrendezik az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat. Már csak a gumihelyzet miatt is nagyon érdekes lesz a küzdelem, hiszen a hideg téli teszteken nem tudták megfelelően letesztelni az új gumikat. Ezek a keverékek nem mellesleg sokkal lágyabbak lettek, mint a 2017-es abroncsok.
Az Ausztrál Nagydíjra vonatkozó gumikiosztás - Sebastian Vettel
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel