Hrek Sebastianrl ( news ) |
Illeglis a Mercedes s a Ferrari kamerja2015.02.23. 19:22

A Ferrari s a Mercedes ltal hasznlt orrkamerk sem felelnek meg az elrsoknak, ezrt mindkt csapatnak vltoztatnia kell eddig hasznlt megoldsn.
Az FIA elrsai szerint minden Forma–1-es autn meghatrozott szm s pozcij kamert kell elhelyezni. Noha ezek elssorban a kzvettsekben s a versenybrk munkjban kapnak szerepet, az aerodinamikai mrnkk elszeretettel hasznljk fel e ktelez elemeket az aut teljestmnynek javtsra is. Erre mr az idei teszteken is lthattunk pldt: a Mercedes, a Ferrari s a Toro Rosso egyarnt gy tettk fel autjuk orrra a ktelez kamerkat, hogy azok mintegy kiegszt szrnyakknt funkcionlnak.
Csakhogy az FIA szablyai szigorak: nem csupn a kamerk, de azok rgztsnek mrett is megszabjk – ez utbbi maximlisan 15 millimteres lehet. Mrpedig az emltett tri els idei megoldsa ennl hosszabb (magyarul: a kamert tart elem a megengedettnl nagyobb mrtkben emelkedik ki az orrbl), s mindezt a versenyigazgat, Charlie Whiting mr jelezte is egy krlevl formjban, melyet valamennyi technikai igazgatnak elkldtt.
A Toro Rosso mr a mlt htvgi barcelonai tesztre mdostott els megoldsn, s az Auto Motor und Sport szerint az utols tli tesztre mr a Ferrari s a Mercedes is egy jratervezett kialaktssal kszl. A nmet lap szerint vrhatan a Red Bullnl s a Williamsnl is ltott megoldsra vltanak t, ahol a kamerk nem flfel, szrnyszeren emelkednek ki az autbl, hanem egyszeren az orr oldaln helyeztk el ket.
Rengeteg krdst vethet fel a sisakfestsekre vonatkoz j szably2015.02.23. 19:20

Egszen pontosan mi szmt dizjnvltsnak? Ki ellenrzi a versenyzk sisakjait? Mi lesz az nkifejezssel? Tette fel krdseit Jens Munser, aki az elmlt vekben tbb piltnak is ksztett mr egyedi sisakfestst; tbbek kztt dolgozott Sebastian Vettel fejvdin is.
Nagy port kavart a Startgiai Munkacsoport legutbbi dntse, melynek rtelmben (a javaslatot mg el kell fogadnia a Motorsport Vilgtancsnak) a versenyzknek 2015-tl egy szezonban csak egyfajta sisakfestst szabad hasznlniuk. Az illetkesek elssorban a szurkolk dolgt szeretnk megknnyteni azzal, hogy jobban felismerhetv teszik a versenyzket (pldul egy lland sisakfestssel) dntsk azonban rengeteg kritikt kapott. A rajongk mellett tbb szakrt s pilta is nevetsgesnek, st abszurdnak tartja ezt az elkpzelst.
A Speed Week nemrg az egyik legismertebb tervezt, Jens Munsert is megszlaltatta az ggyel kapcsolatban. Termszetesen Munser is az ellenzk tbort ersti, st – ahogyan azt nyilatkozata sorn tbb alkalommal is kihangslyozta – nem is rti, az illetkesek hogyan akarjk ellenrizni azt, hogy a piltk valban betartjk-e ezt a szablyt. „A krds az, hogyan fogjk pontosan rtelmezni ezt a szablyt? Mi szmt vltsnak?” – kezdi. „Pldul, ha valaki lecserl egy sznt, az mr mdostsnak szmt? Tovbb, ki fogja ellenrizni a sisakokat minden egyes megmrettets eltt? Persze, ha keresnek egy szakrtt, akkor tudok egy kis idt szaktani erre” – teszi hozz humorosan.
Az persze nyilvnvalnak tnhet, hogy egy szakember, aki egyedi sisakfestsek ksztsvel – is – foglalkozik, nem rt egyet a bevezetni kvnt szablyokkal, hiszen a dnts rtelmben kevesebb munkja lesz. ppen ezrt a riporter – felteheten pusztn viccbl – azt is megkrdezte, nem akarja-e beperelni a Nemzetkzi Automobil Szvetsget? „, nem! Szmomra inkbb szrakozs az, hogy versenyzk szmra tervezhetek sisakokat. Nem keresek vagyonokat ezzel a munkval. Nem a Forma-1-bl lek, azt viszont el kell ismerni, hogy marketing szempontbl nagyon j lehetsg az, hogy kapcsolatban lehetek a sporttal” – magyarzza a mvsz.
Munser egyetrt azokkal, akik szerint hatalmas baklvs volna bevezetni ezt az elrst, hiszen a piltk eddig is kevs „szabadsggal” rendelkeztek, most pedig mg egy lehetsget elvesznek tlk, mellyel kifejezhetik sajt magukat. „Ezzel az egsszel [a tervezett szablymdostssal] elveszik a versenyzktl az nkifejezs lehetsgt. Persze, mondhatjuk, hogy tovbbra is kifejthetik a vlemnyket, s elmondhatjk, mit gondolnak, de ha egy kicsit jobban belegondolunk, akkor akr fel is tehetjk a krdst, hogy ez vajon igaz-e a Forma-1-re napjainkban?”
Barcelonban Felipe Massa is elmondta, nem tetszik neki az j szablytervezet, pedig maga sohasem volt rajongja a sisakfests lland vltoztatgatsnak. Munser a brazil pilta kijelentsre is reaglt. „ nem egy olyan versenyz, aki folyamatosan vltoztatja a sisakfestst, de nha is elll valami klnlegessel. gy tett akkor is, amikor az utols versenyt futotta a Ferrarinl. Ezentl azonban a kivteles alkalmakkor sem teheti meg, gy pldul a Monaci Nagydjon, vagy ppen a hazai futamn. Jenson Button pldul az desapja eltt tisztelgett azzal, hogy rzsaszn sisakot viselt; a folytatsban ilyet sem lthatunk mr” – zrta gondolatait.
Vettel: A szezon mindenkinek ms lesz. Ez nagyszer rzs!2015.02.23. 19:08
Sebastian Vettel, a Ferrari versenyzje az elmlt nhny ht tesztjrl mesl!

A vidert kattints a kpre!
Ferrari: ismt munkba ll a sikercsapat egyik tagja!2015.02.23. 15:47

A Ferrari sikercsapatnak egyik kulcsembere, Rory Byrne ismt Maranellban dolgozhat, a folyatatsban ugyanis lesz a jelenlegi ftervez, Simone Resta mentora – rulta el a vrsk csapatvezetje, Maurizio Arrivabene a barcelonai teszt helysznn.
A dl-afrikai szakember hossz vekig dolgozott a Ferrari vezet tervezjeknt; Ross Brawn s Jean Todt mellett tbbek kztt is rsze volt annak a csapatnak, melynek segtsgvel Michael Schumacher t vilgbajnoki cmet nyert a 2000-es vek elejn, maga az egylet pedig hat konstruktri trfeval lett gazdagabb (1999 s 2004 kztt). Byrne az elmlt vekben egyre kevesebb feladatot vllalt, a Ferrari legutbbi talaktsa sorn azonban a vezetsg felajnlotta, hogy kapcsoldjon be jobban a tervezsi folyamatba, a 71 ves szakember pedig lt a lehetsggel.
„Elmeslek egy vicces trtnetet” – idzi Arrivabene szavait az ESPN Forma-1-es oldala. „Beszltem Roryval, akit egybknt mr nagyon rgta igazn jl ismerek. Megkrdeztem tle, hogy azzal a tapasztalattal, ami a hta mgtt van lenne-e kedve egy kicsit nagyobb szerepet vllalni a projektnkben? Anlkl, hogy ezzel kisebbtennk Simone rdemeit. s lttam a szemben a fnyt! Hihetetlen, hogy valaki az korban is olyan lelkes legyen, mint egy kisgyerek. Egyik este, karcsony eltt elmentnk egy tterembe, Rory nagyon-nagyon gyorsan evett, szval megkrdeztem, »mirt sietsz annyira, mikor senki sem hajt«? Azt mondta siet, mert tallkozja van Restval!”
A csapatvezet nyilatkozata sorn elmondta, egszen pontosan mi lesz Byrne feladata, majd kihangslyozta, hogy tapasztalata nagyon sokat hozhat a vrsk konyhjra. „Rory egytt fog mkdni Simonval, lesz a mentora, mikzben az aut bizonyos rszen dolgozik. Nhnyan gy gondoljk, hogy Rory mr a trtnelem rsze, de n nem tartozom kzjk. nem egy olyan src, aki nem nyert semmit, egy olyan szakember, aki rengeteg sikert rt mr el a mltban!” – magyarzza az olasz, majd elmondja, a technikai igazgat is rmmel fogadta a hrt.
„Nem rossz dolog, hogy szereztnk egy mentort Simone mell, fleg annak ismeretben, hogy milyen lelkesedssel llt munkba. Beszltem rla James Allisonnal is, s is azt mondta, »mirt ne«? Rory egy olyan ember, akit maximlisan tisztelek, fleg azutn az este utn, amikor egytt vacsorztunk, s amikor lttam a szemben azt a ragyogs” – zrja gondolatait a tavalyi szezon vgn – egszen pontosan az Abu-dzabi Nagydj utn – kinevezett csapatvezet.
2015-ben is a Pirelli lesz a Magyar Nagydj nvad szponzora2015.02.23. 15:29

Idn is a Pirelli lesz a Magyar Nagydj nvad szponzora – jelentette be az olasz cg motorsport-igazgatja, Paul Hembery. A brit szakember a szezon msodik kollektv tesztje utn kiadott hivatalos kzlemnyben beszlt a futam elnevezsrl s a ngynapos gyakorlsrl.
A Forma-1 egyedli gumiszlltja szokshoz hven egy hivatalos kzlemnyben rtkelte a teszthten trtnteket – valamint tbb rdekes statisztikt is kzlt a gyakorlsrl –, ezttal azonban nemcsak magrl a gyakorlsrl esett sz: a Pirelli motorsport-igazgatja azt is bejelentette, hogy cge 2015-ben is nvad szponzora lesz nhny megmrettetsnek. „rmmre szolgl, hogy elrulhatom, a Pirelli – akrcsak tavaly – ebben az vben is nvad szponzora lesz a mjusi Spanyol Nagydjnak s a jliusi Magyar Nagydjnak” – idzte a kzlemny Hembery szavait.
A brit szakember magt a gyakorlst a kvetkezkppen rtkelte: „Az els teszththez hasonlan Barcelonban is hvs volt az id s nha az es is eleredt, a csapatok azonban gy is tisztessges tvokat teljestettek s a teljes esgumi kivtelvel az sszes gumiabroncsot kiprblhattk; igaz a kztes keverkkel sem teljestettek jelents tvokat. A barcelonai plya egy techniks, vltozatos aszfaltcsk, teht idelis helyszn az abroncsok viselkedsnek teljes kivizsglshoz!”
„Mg mindig korai lenne tallgatsokba bocstkozni s komolyabb kvetkezetseket levonni az j szezont illeten, a kridk azonban azt mutatjk, hogy az autk mr most gyorsabbak [a tavaly hasznltaknl], hiszen tbben knyelmesen befrtek a 2014-es pole pozcis idn bellre. A csapatok vltozatos munkt vgeztek a tesztnapok sorn, belertve a bokszkillsok gyakorlst is. Munkjuk sorn igyekeztek minl jobban kiismerni a Pirelli 2015-s abroncsait” – folytatja Hembery majd a cstrtkn kezdd harmadik tesztsorozatra tereli a szt.
„Ezt a munkt folytatjuk a kvetkez teszten is, ami egyben az utols lehetsg lesz arra, hogy a csapatok felksztsk autikat az v els megmrettetsre” – zrta gondolatait a szakember, kinek cge korbban mr azt is bejelentette, hogy a 2015-s vadra egy j szuperlgy keverkkel kszl. A tbbi abroncs– azaz a lgy, a kzepes s a kemny – alapjt pedig a tavaly hasznlt keverkek adjk, azaz a Pirelli korbbi termkeit fejlesztette tovbb.
Ki milyen gumival rte el a legjobb idejt a negyedik tesztnapon?2015.02.22. 21:36
A teszteredmnyek sokszor flrevezetek lehetnek, a listkon ugyanis csak a legritkbb esetben tntetik fel, ki milyen gumiabronccsal teljestett legjobbjt, az pedig, mennyi benzint hasznltak a piltk, sokszor „rk rejtly marad”. A Pirelli listja egy krdst mindenkppen megvlaszol.
A Lotus immron hrom elssget szmll a 2015-s tesztidnyben, eredmnyeikrl azonban rnyaltabb kpet fest, ha figyelembe vesszk, milyen abroncsokon rtk el ket. Pastor Maldonado pldul szombaton szuperlgy abronccsal teljestette legjobbjt, Lewis Hamilton pedig – aki mindssze 7 tizedet kapott a venezuelaitl – kzepesen. A helyzet ma sem vltozott, st!
Romain Grosjean a ht legjobb idejvel llt a lista lre, Nico Rosberg azonban mindssze kt s fl tizedmsodperccel maradt el a francitl, aki ismt a leggyorsabb keverket hasznlta, mg a Mercedes vasrnap is a kzepesen futott (amikor Rosberg legjobbjt teljestette). A Pirelli szakemberek szerint a kt keverk kztt elvileg 1,5-2 msodperc a klnbsg, a tavaly dominns Mercedes teht ismt rendkvl „veszlyesnek tnik”.
Rosberg teljestmnye a Pirelli jelentse szerint is meggyz volt – erre mg kzssgi oldalukon is felhvtk a figyelmet – de a Red Bull orosz versenyzje, Danyiil Kvjat is biztat eredmnyt r el, hiszen is egy, a gyztesnl „lassabb” keverket hasznlt, amikor legjobbjt futotta. A Mercedes teht ismt meggyz volt, a tblzat ttekintse eltt azonban azt mindenkppen meg kell jegyeznnk, hogy azt tovbbra sem tudjuk, melyik csapat mennyi benzint tankolt autjba, a kp teht tovbbra sem teljesen tiszta.

Barcelona, negyedik nap: Sebastian Vettel nyilatkozata2015.02.22. 19:15

Sebastian Vettel, Ferrari – 7. hely, 1:26,312 (76 kr):
„Elszr is, gyors gygyulst szeretnk kvnni Fernando Alonsnak! Szerencsre mr kaptunk nhny j hrt, szval remlem, hogy a kvetkez teszt kezdetn mr ismt cscsformban lesz. Ami a mai tesztet illeti: ezttal elssorban az aut megbzhatsgra sszpontostottunk s teljestettnk nhny hosszabb etapot. Ezen fell tbb belltst s gumikeverket is kiprbltunk. Nem teljestettnk annyi krt, amennyit szerettnk volna, de a tesztels ezen szakaszban mindig vannak problmk, melyekkel egszen egyszeren meg kell bartkoznod. sszessgben az rzseim tovbbra is pozitvak az autval kapcsolatban, s mr izgatottan vrom, hogy a jv hten folytassuk a tesztelst!”
Vettel: A Mercedes tnik a legjobbnak, de…2015.02.22. 19:01

A nmet versenyz kiemelte, a teszten ltott viszonyok sokszor klnbznek attl, ami az els F1-es versenyen trtnik. Ezrt nem jelent sokat, hogy egyelre a Mercedest tartja a legersebbnek.
Annak ellenre, hogy a cmvd Mercedes mg egyetlen igazn gyors krt sem teljestett a ht eddigi tesztnap sorn – egy edzsen sem fzdtt hozzjuk a legjobb id, ellenttben a Ferrarival, Sauberrel, Lotusszal s Red Bull-lal –, Sebastian Vettel szerint tovbbra is k llnak az ersorrend ln, s jelentik a mrct minden rivlis szmra.
„Inkbb vrnk s figyelnk, sok minden azon mlik, hogy hol leszel a versenyeken” – mondta a nmet vilgbajnok, aki nem tulajdont nagy jelentsget az elszezonban ltottaknak. „Tavaly a Mercedes volt a legersebb a teszteken, de ha kt vvel ezeltt megkrdeztem volna, ki tnik a legjobbnak a tesztels alapjn, egszen klnbztt volna az els versenyen tapasztaltaktl.”
Vettel utalt arra, hogy jslatokba mr csak az j motorszablyok miatt is nehz bocstkozni, hiszen a gyrtk szezon kzben is fejleszthetik erforrsaikat, mg tavaly februr utn mr nem lehetett vltoztatni rajtuk. „Amint mondtam, lehetetlen olvasni a teszteredmnyekbl, nem csak az zemanyagszintek, de a motorfejlesztsek miatt is. Senki sem tudja, mit fognak msok hozni. Mindenkinek vannak sajt tervei, de nehz ket megtudni” – mondta Vettel, aki azt vallja, mg mindig a Mercedes „a csapat, amelyet le kell gyzni”.
Vettelhez hasonlan az uralkod vilgbajnok, Lewis Hamilton sem ktne fogadsokat pusztn a teszteredmnyek alapjn, m gy rzi, a Ferrari, Red Bull s Williams is javult tavalyhoz kpest.
Kpek a mai tesztrl!2015.02.22. 18:49
Felkerlt nhny kp a mai Barcelonai tesztrl! Folyamatosan tltm fel a kpeket az oldalunk galrijba, ezrt rdemes tbbszr is elltogatni az oldalra!

Grosjean elssgvel zrult a msodik tesztsorozat2015.02.22. 18:34

A francia Romain Grosjean vezrletvel a Lotus-csapat az els s a harmadik utn a piros zszlk tmegtl terhes negyedik napon is a leggyorsabbnak bizonyult Barcelonban. Balesetbl s mszaki hibkbl a zrnap dlelttjre s dlutnra is kijutott…
Romain Grosjean az idei tli tesztek alatt mg csupn a msodik napjt tlttte az autban, ez azonban nem akadlyozta meg benne, hogy csapattrsa, Pastor Maldonado korbbi mutatvnyaihoz hasonlan is az lre rptse a Lotus-Mercedest – igaz, ehhez, az utbbi napok legjobbjaihoz hasonlan, a szuperlgy keverket hasznlta. A msodik pozciban az a Nico Rosberg zrt, aki a kzepes keverken autzva is alig 0,2 msodperccel maradt csak el a francia pilttl.
A Mercedes nmet versenyzje nagy „csatt” vvott a williamses Valtteri Bottasszal a nap legszorgalmasabb versenyzje cmrt, amelyben vgl sikerlt is fellkerekednie – maga 131 megtett krt tudott felmutatni, mg finn ellenfele „csupn” 129-et.
Pedig egyltaln nem volt knny dolguk, hiszen Fernando Alonso ks dleltti balesete miatt a dlutni krzs a szoksosnl eleve 15 perccel ksbb vette kezdett, emellett pedig szmtalan piros zszls megszakts is tarktotta azt.
Rosberg s Alonso reggeli kicsszsainak nyomban dlutn a force indis Nico Hlkenberg nyitotta a sort, akinek 2014-es autjban ltvnyosan megadta magt a tavalyi, vlheten mr agyonhajszolt Mercedes-erforrs. A kocsi bsges mennyisg olajt folyatott a Circuit de Catalunya els kanyarjra, ennek eltakartsa pedig a szoksosnl tbb idt, mintegy negyed rt vett ignybe.
jabb negyed ra elteltvel ismt riasztottk a plyamunksokat, hiszen a Toro Rosso jonca, Carlos Sainz kisodrdott s a gumifalnak tkztt a 3-as kanyar kls vn, a plya Alonso balesetvel tellenes pontjn.
Ezttal pedig szinte egy perc sem telt el, s gyors egymsutnban immr harmadszor lengett a piros zszl, midn Valtteri Bottas mr a kivezet krn leparkolta a Williams-Mercedest.
A finn ennek ellenre hamarosan visszatrt s folytatta a munkt, a mezny ugyanakkor mgis alaposan megfogyatkozott: a McLaren s a Force India is ekkortjt jelentette be, hogy szmukra a mai lellsokkal vget rt a msodik tesztsorozat, a korai szedeldzkdsben pedig csatlakozhatott hozzjuk a Sainz balesete utn szintn visszavonult fj Toro Rosso is.
A pontot az i-re a nap vge eltt 10 perccel csdt mond Sauber-Ferrari tette fel, jllehet a hinwilliek a kora reggeli s a ks dlutni problmik ellenre is 73 krt jegyezhettek fel.
Utbbi kt megszakts kztt trtnt, hogy Grosjean szp csendben megjavtotta Danyiil Kvjat korbbi legjobb idejt, s tvette a vezetst.
A teht felettbb zavarosan vgzd els barcelonai tesztet a jv hten – februr 26. s mrcius 1. kztt – kveti a msodik, aminek ngy napja egyben a 2015-s Forma–1-es vilgbajnoksg tli tesztjeinek a lezrsul is szolgl majd.

| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|