Sebastian Vettel kijelentette, rmmel megszegi a sisakfests vltoztatst tilt szablyt, ha azrt pnzbntets kell fizetnie, melyet ksbb jtkony clokra fordtanak.
A Forma–1-es Stratgiai Csoport az elmlt hten hatrozott arrl, hogy 2015-tl megtiltja a versenyzknek, hogy vltogassk sisakfestsket, ezltal tve knnyebb viseljk felismerst a nzk szmra. A vltoztats (melyet mg a Motorsport Vilgtancsnak is jv kell hagynia) ugyanakkor nem minden rajong tetszst nyerte el.
Egyes vlekedsek szerint a mostani szigorts elssorban a plyafutsa sorn kzel 100 klnbz festst hasznl Sebastian Vettelnek ksznhet. „Seb volt az, aki ezt az egszet elkezdte” – nyilatkozta a nmet volt csapattrsa, Daniel Ricciardo az Autosportnak. „Nekem nem okoz problmt. Az j sisakom bejtt, gy ha maradnom kell emellett, megteszem. Szerintem Sebet ez jobban aggasztja.”
Noha a nmet versenyz az idei v elejn mr elrevettette, ferraris korszakban nem tervezi llandan cserlgetni sisakjt, Barcelonban elrulta, a szablyozs sem felttlenl fogja visszatartani t attl, hogy idnknt elrukkoljon valami klnlegessel. „Az volt a tervem, hogy kicsit visszaveszek. gy tnik, ezekben a nehz idkben a sisakfests llandstsa az egyetlen olyan dolog, amiben mindenki egyet tud rteni. Nem tudom, milyen bntets jrna rte. De ha csak egy kisebb sszeget kne befizetni jtkonysgi clra, akkor rmmel vltogatom majd a sisakfestsemet” – fogalmazott a ngyszeres bajnok.
Noha a williamses Felipe Massa nem rajongja a sisakfests lland vltoztatgatsnak, sem elgedett azzal, hogy a sportg irnyti ennyire fontosnak tartottk a tiltst. „szintn szlva nem tetszik a sisakok lland cserje. A sisakod olyan, mint az arcod, ezrt jobb llandstani azt. A versenyzknek sajt sznekre van szksgk, sajt dizjnra, amit ltva az emberek azonnal tudjk, ki l az autban. De szintn szlva a tilts nem tetszik. Ez a versenyz dolga. Vajon hogy dntenek pr v mlva? Mr a frizurnkat is szablyozzk? Nem hiszem, hogy ez j, de az n szempontonbl semmin sem vltoztat, mivel n amgy sem szerettem varilni” – idzte 2008 ezstrmest az Autosport.
Teljes az egyetrts Sebastian Vettel s Kimi Rikknen kztt az j Ferrari teljestmnyt illeten. A nmet vatosan vrja a bajnoksgot, de egy futamgyzelemnek azrt igencsak rlne…
„Biztosra veszem, hogy kzelebb kerltek hozznk. A Ferrari j benyomst tett rm” – nyilatkozta Lewis Hamilton a barcelonai harmadik tesztnap vgn a Scuderirl. Sebastian Vettelk ezttal nem villogtak ers kridkkel, a nmet kt msodperces htrnnyal csak az tdik helyen zrta a napot.
Ettl fggetlenl a ngyszeres vilgbajnok tovbbra is elgedett autjval – jllehet, szombaton a bors, esvel tarktott idben a szoksosnl nehezebben boldogultak a versenyzk. „Elg nehz napunk volt a krlmnyek miatt. Elg nyers volt a plya, a nap alig bjt el, s ez risi klnbsget jelent. Sok krt tudtunk teljesteni, s prbltunk tovbb javtani a megbzhatsgon. Pr dolgot kiprbltunk. De mint mondtam, ma sokkal nehezebb volt kvetkezetesnek lenni, mert tlsgosan hvs volt” – fogalmazott Vettel.
Majd megerstette, amit csapattrsa, Kimi Rikknen hangoztatott az elz napokban: j rzs vezetni az SF15-T-t. „Csak megersthetem, amit Kimi mondott. Jk a benyomsaim. Nyilvnval, hogy ilyenkor mg mindenki titkolzik. A mi autnknak nincsenek komoly problmi, sokat dolgozunk az a klnbz belltsok sszevetsn, s sok krt tesznk meg.”
„De a fldn kell maradnunk, s emlkeznnk arra, hogy nagyon sok minden megvltozott. A tempnk gy nz ki, rendben van, amire ptkezhetnk, de n nem voltam itt tavaly, gy nem tudom rtkelni a vltozst. Kimi s n is elgedettek vagyunk az aut alapvet viselkedsvel. De mg hossz t ll elttnk, s mg mindig a Mercedes az a csapat, amelyet le kell gyznnk.”
Hasonlan vatosan nyilatkozott csapata eddigi teljestmnyrl a szombaton Barcelonba ltogat Ferrari-elnk, Sergio Marchionne is. „Nos, lehetne ennl rosszabb is” – mondta mosolyogva az olasz jsgrknak. „Ezek az eredmnyek olyanok, amilyenekre szmtottunk. De meg kell vrnunk az els futamot, hogy rjjjnk, mire kpes az autnk. Szerintem mire a bajnoksg ide, Spanyolorszgba rkezik, mr tbbet fogunk tudni.”
„Nagyot lptnk elre. A csapat remek, mindenki nyugodt. Azt mr tudjuk, mi mire vagyunk kpesek, most arra kell rjnnnk, hogy mire kpesek az ellenfelek. Szmunkra fontos volt, hogy meggyztk az FIA-t a motorfejleszts szezon kzbeni folyatsrl, ez nagy segtsget jelent szmunkra.”
„Egy gyzelem az els vben termszetesen szp lenne”
Marchionnt a csapatfnk Maurizio Arrivabene minap tett nyilatkozata kapcsn is krdeztk, melyben arrl beszlt, hogy Sebastian Vettelt vgl az elnk telefonhvsa gyzte meg arrl, hogy a Scuderihoz szerzdjn. Amikor Marchionnt arrl faggattk, mivel rvelt a nmetnl, elmondta: „Nem volt szksg semmire. Sebastian risi Ferrari-rajong, gy nemigen kellett gyzkdni.”
Vettel beilleszkedse a jelek szerint nagyszeren sikerlt. „Jl rzem magam a csapatnl, meg kell mondjam, trt karokkal fogadtak itt. Az olaszom mg nem olyan j. Egsz jl megrtem, amit mondanak, de magamtl mg nehezemre esik beszlni. Mg dolgoznom kell rajta, de van r elg idm” – nyilatkozta.
Vgl pedig arrl is beszlt, mit vr magtl 2015-ben. „Egy gyzelem az els vben termszetesen szp lenne. De mi csak mindig a kvetkez lpsre sszpontostunk. A vasrnapi a kvetkez tesztnap, s mg hossz az t.”
Vettel vasrnap folytatja a munkt a Ferrarival, hogy aztn pr nap sznettel pihenjen r az Ausztrl Nagydj eltti utols tesztre.
Zrnapjhoz rkezett az els barcelonai tesztht. Vasrnap kizrlag a 2015-s bajnoksgban is rsztvev versenyzk lnek voln mg – lssuk a nvsort!
A Mercedesnl az a Nico Rosberg folytatja a munkt, aki pnteken csupn egy dlelttt tesztelt vgig. A nmet ily mdon szeretett volna rpihenni a mai napra, hiszen az elmlt hten megvltoztatott lspozcija miatt nyakfjssal bajldott.
A Red Bullnl s a Ferrarinl a szombaton is krz kt versenyz tesztel vasrnap; a Williamsnl a tegnap dlutn mindssze kerkcserket gyakorl Valtteri Bottas vgez ma vrhatan aktvabb munkt, mg a McLarennl Fernando Alonso, a Toro Rossnl Carlos Sainz, a Saubernl pedig a cstrtkn balesetez Felipe Nasr tr vissza.
Kt versenyz csak a mai napon kezdi meg a munkt Barcelonban: Nico Hlkenberget most ltjuk elszr plyn 2015-ben a tavalyi Force Indival, mg Romain Grosjean hrom nap vrakozs utn ma idei msodik tesztnapjt kezdi meg a Lotusszal.
A gyakorls – mint eddig – magyar id szerint 9 rtl este 18 rig tart, 13 rakor egy egyrs hivatalos ebdsznetet tartanak. Ekkor szoksunk szerint flidei eredmnyekkel s sszefoglalval is jelentkezni fogunk!
A ngyszeres F1-es bajnok szombaton vette t a Ferrari volnjt, s gyakorlatilag azonnal sikerlt vele megprdlnie. Napjt vgl 100 feletti krszmmal zrta, habr nem volt olyan gyors, mint korbban.
Jerezben mindkt napjt az len fejezte be Sebastian Vettel, ehhez kpest jval szernyebben alakult mai programja, amely sorn a Ferrarinl elssorban hosszabb etapokra s megbzhatsgra koncentrltak. A nmet kzel kt msodperccel elmaradt a nap legjobbjt felllt Pastor Maldonadtl, ez az tdik idt jelentette, m sikerlt 105 krig eljutnia nagyobb hibk nlkl.
„Reggel egy kicsit bealudtam, hideg gumikon kijttem a bokszbl, s megprdltem” – kezdett dleltti kalandjval a Ferrari sajtkzlemnyben. „Ezutn az volt a minimum, hogy segtettem a fiknak kiszedni a kavicsokat belle! Aztn fleg a megbzhatsgon dolgoztunk, szp szm krt teljestettnk. Sikerl igazn sok hiba nlkl krznnk, de tnyleg nehz megmondani, hol llunk a tbbiekhez kpest. Nap mint nap azon kell dolgoznunk, hogy minl jobban megrtsk az autt.”
Kiemelte, nem csak , hanem csapattrsa, az els kt napon vezet s mindktszer msodik idt fut Kimi Raikknen is sszebartkozott mr az SF15-T-vel. „ltalnossgban n s Kimi is meg vagyunk elgedve azzal, ahogyan viselkedik, de mg mindig sok a teend. A krlmnyek nehezek voltak ma mindenki szmra, mivel a hvs idben a plya egszen csszott. J volt ltni Elnknket a garzsban, rlk, hogy tmogatst nyjt neknk” – utalt a barcelonai aszfaltcskon jr Sergio Marchionnre.
A Mercedes „kmjre” vadszott a Ferrari a barcelonai harmadik tesztnap dlelttjn. Az olaszok mg a biztonsgiakat is mozgstottk, mire kiderlt, csupn flrertsrl van sz…
Sebastian Vettel egy kiprdlssel kezdte meg tesztnapjt Barcelonban. Miutn megllt a kavicsgyban, kt fots nagy lelkesedssel kezdte fnykpezni a Ferrarija htuljt. A helyzetet mg rdekesebb tette, hogy az egyik illet a Mercedes egyenruhjt viselte. A Ferrari ltva a fots gpt, azonnal arra gyanakodott, hogy a rivlis hkamers kpeket kszttet az SF15-T-rl, hogy feltrkpezze, mi rejlik a borts alatt (a hkpek segtsgvel meg lehet tudni egyet s mst az erforrs egyes rszegysgeinek elrendezsrl). Az olaszok mg a plya biztonsgi embereit is riasztottk, hogy ellenrizzk a fotst.
Utbb azonban kiderlt, a Scuderia ltal gyansnak vlt „hkamera” valjban egy sima fnykpezgp volt, melyre egy nagymret vakut szereltek fel. Az emltett riember pedig a Mercedes hivatalos fotsa volt, aki amgy a nmetek versenygpt rktette meg – s csak azrt vltott t Vettelre, mert az ppen az orra eltt vratlanul elhagyta a plyt.
A svjci Daniel Reinhard ugyanakkor csak nehezen gyzte meg a nyakra kldtt biztonsgiakat. „A biztonsgi embernek hromszor is a szembe kellett villantanom, mire elhitte nekem, hogy sz sincs itt hkamerrl” – nyilatkozta a Speedweeknek a gyanss vlt fots.
Mindez a garzsok eltt felhzott paravnok utn jabb bizonytka annak, az F1-es csapatok mennyire gyelnek titkaikra a tli felkszls sorn, s mennyire gyansnak tekintenek mindent, amit veszlyesnek reznek magukra nzve.
Ami a hkamers kalandokat illeti, ugyanakkor a Ferrarit sem kell flteni. A mlt v vgi abu-dzabi teszten pldul egy Ferrari-egyenruhs hlgyet kellett elzavarnia a Mercedes termetes szereljnek a garzsuk fll, aki valdi hkamerval kutatta a vilgbajnok aut rejtett titkait…
Valahogy gy viszonyulnak jelenleg a rivlisok Kimi Raikknen, Sebastian Vettel s az SF15-T kimagasl tempjhoz, amelyet az idei els kollektv F1-es teszten, Jerezben mutattak – derl ki Daniel Ricciardo s Felipe Massa legfrissebb nyilatkozatbl.
A Red Bull ausztrljt s a Williams braziljt sem aggasztjk klnsebben a Jerezben ltottak, de azrt ott bujkl bennk nyugtalant gondolatknt a kisrdg: mi van, ha mgis olyan ers a Ferrari, mint amilyennek az v els tesztjn lttuk?
„A Mercedestl semmi ennl kevesebbet nem vrtunk szintn szlva, de a gy tnik, a Ferrari is elg ersen kezdte az vet” – kezdte Ricciardo az Ausztrl Nagydj hivatalos podcastjben, majd hozztette: „Eddig jnak tnik a formjuk, de ht nem rt ezt nmi fenntartssal kezelni. Elszr is nagyon korn van mg, msrszt Jerezben nem fogunk versenyezni, mi tbb, soha tbb a szezon sorn nem fogjuk 5-8 Celsius fokban plyra vinni az autt. Nem beszlve arrl, hogy ez a plya mennyire eszi a gumikat…”
„Szval, igen, jelenleg jknak tnnek, de vajon ilyen jk lesznek akkor is, amikor az les versenyzsre kerl majd a sor?” – tette fel azt a klti krdst az F1 kt lbon jr fogpaszta reklmja, amelyre jelenleg mindenki szeretne vlaszt kapni. m erre minimum Barcelonig, a kvetkez, februr 19-i kollektv tesztig vrnunk kell. „Azt hiszem, Barcelona egy lpssel kzelebb visz minket a vlaszhoz, de semmit sem szeretnk elvenni az rdemeikbl: a Ferrari j formban kezdett.”
A korbban a vrsknl 8 teljes szezont lehz, jelenleg a Williamsnl sokadvirgzst l Felipe Massa egyetrtett az eltte szlval. „Mg csak az els nhny tesztnapot lttuk, s tudjuk, hogy hossz t vr mg mindegyik csapatra az els versenyig. De gy gondolom, hogy ha ezek a srcok, pldul a Ferrari versenyzi Barcelonban is hasonlan fognak villogni a jobbnl jobb ideredmnyekkel, akkor taln komolyabban el kell majd gondolkodnunk azon, hogy amit ltunk, az igaz. De jelenleg mg tl korn van ehhez” – jelentette ki a brazil, akiben taln a 2010-es v esemnyei is felsejlenek, amikor gy nyilatkozik. Abban az vben a Ferrari mg az v els versenyn is tndklt s Fernando Alonsval prban ketts gyzelemmel kezdtk a szezont, mieltt v kzben a Red Bull t nem lpett rajtuk.
Szmos hasonl esetet lttunk mr a mltban, ezrt nem vletlen, hogy mindenki szkeptikusan ll hozz jelenleg a Ferrari jerezi bombaformjhoz. De, azrt mindenkinek a flben el lett ltetve a kis bogrka, amely folyton azt sercegi: „Mi van, ha mgsem csak PR-krket futottak a Ferrarik, s valban ilyen ersek lesznek egsz vben?”
„Kt verseny megnyerse siker lenne, hrom tkletes, ha pedig ngyszer gyznk, meztlb fogok futkrozni a maranelli dombokon” – beszlt a Ferrari vrakozsairl Maurizio Arrivabene csapatfnk.
Amikor janurban a Ferrari 2015-s autja, az SF15-T bemutatkozott a nyilvnossg eltt, az istll j csapatfnke, Maurizio Arrivabene kt futamgyzelmet jellt meg elrend clnak. A tavalyi eredmnyek tekintetben gy tnt, ez is nagy kihvst jelent az istll szmra. Csakhogy azta hat tesztnap eltelt, az aut pedig Jerez utn Barcelonban sem futott mg msodiknl rosszabb kridt. Az olaszokkal egyre tbben szmolnak tnyezknt, akr a Mercedes kihvjaknt, ebbl a nzpontbl pedig mr nem is tnik olyan nagy falatnak a kt elssg. Arrivabene j nyilatkozatban azonban rmutatott: kt lbbal a fldn kell maradni.
„A munkm az, hogy hogy jraptsem a csapatot, nyugodt krnyezetet hozzak ltre, s gondoskodjak rla, hogy a csapat minden tagjnak elszntsgt eredmnyek jutalmazzk majd” – mondta Arrivabene
„Sosem hittem olyan dolgokban, mint a tli bajnoki cm. A lbunkkal a fldn kell maradnunk. Ahogy mr decemberben is elmondtam, kt verseny megnyerse siker lenne, hrom tkletes, ha pedig ngyszer gyznk, meztlb fogok futkrozni a maranelli dombokon” – mutatott r, hogy a mrce tovbbra is vltozatlan. „Kt fantasztikus versenyznk van, akik j bartok is. Ez csak kedvezhet a csapatnak.”
Arrivabene mg egyszer kitrt a csapat tagjainak elszntsgra, akik nagy ldozatok rn is a kzs sikeren dolgoznak. „jra ki szeretnm emelni, hogy a legfontosabb szmunkra, hogy tartsunk ssze. Ezt lttam azoknak a szemben, akik december 24-n s 31-n is dolgoztak, a httrben pedig a motorok hangja szlt a Jingle Bells helyett.”
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.