Felkerült néhány kép a mai Barcelonai tesztről! Folyamatosan töltöm fel a képeket az oldalunk galériájába, ezért érdemes többször is ellátogatni az oldalra!
A Barcelonai teszt után kezdetét vette a Média Nap, ahol Sebastian részletesen beszámolt arról, hogy milyen volt számára a mai nap.
Sebastian Vettel, Ferrari – 5. hely, 1:26,407 (105 kör):
„A megpördülés az én hibám volt. Még kissé álmos voltam, de aztán sikerült felébrednem! Még elég hideg volt, én pedig régi gumikat használtam. Szerettem volna látni, mennyire csúszik a pálya. Egy kissé elszámítottam magam. De nehéz volt a mai nap, mert túl hűvös volt ahhoz, hogy következetes etapokat tudjunk teljesíteni. Az autót viszont összességében jónak érzem, és el tudtuk végezni a házi feladatunkat. Inkább várnék még az erőviszonyokról alkotott véleménnyel, ez attól függ, hol érsz célba a versenyeken. A Mercedes tavaly a legjobb volt a teszteken, de ha megkérdeztünk volna valakit két éve, hogy ki tette a legjobb benyomást rá a tesztek során, talán más lett volna a válasz, mint aki végül az első futamot megnyerte. Mint mondtam, lehetetlen megmondani, ki mennyi üzemanyagot használ, milyen újítások vannak a motorján, és azt sem tudjuk, ki milyen fejlesztésekkel készül a második, harmadik vagy negyedik versenyre. Mindenki a saját tervei szerint dolgozik, szóval nehéz megállapítani, ki hol tart.”
Pastor Maldonado a hét eddigi legjobb idejével végzett az élen Lotusával a barcelonai teszt harmadik napján – megelőzve a délelőtti első Max Verstappent és Lewis Hamiltont. Az esővel tarkított gyakorláson a McLarennek ismét meggyűlt a baja a technikával.
A bukásairól elhíresült Pastor Maldonado ezen a héten más módon hívta fel magára a figyelmet: a maival együtt eddig háromból két alkalommal is ő zárta az élen az első barcelonai teszt napi programját. Akárcsak a délelőtti listavezető, Max Verstappen, úgy a lotusos is a szuperlágy keveréken futva vette át a vezetést, miután egy rövid, déli záport követően lassacskán felszáradt alatta a Circuit de Catalunya.
A nagycsapatok ezúttal sem fedték fel a lapjaikat, és többnyire csak hosszú etapokat jegyezhettünk fel velük kapcsolatban. A Red Bull-istálló például ma teljesen ugyanolyan napirendi pontokat pipált ki Danyiil Kvjattal, mint tegnap Daniel Ricciardóval – délelőtt a kerékcseréket gyakorolták, délután versenyszimulációt futottak.
A legextrémebb penzumot a Williams teljesítette, ahol a finn Valtteri Bottas váltotta a délelőtt autóba ülő Felipe Massát, és regisztrált 48 kört úgy, hogy az utolsó egy-két alkalom kivételével mindannyiszor letért a bokszutcába kerékcsere-gyakorlás céljából – más szóval csupán a nap leges-legvégén futott mért köröket. Verstappen közreműködésével egyébként a délután második felében a Toro Rosso szerelői is hasonló „kurzuson” vettek részt, miközben a holland újonc a nap legszorgalmasabb versenyzőjévé avanzsált a maga 129 megtett körével.
Tette mindezt úgy, hogy az ő nevéhez fűződik a nap utolsó piros zászlója is, midőn negyed órával a nap vége előtt autójával leparkolt a bokszutca kijáratánál. Az elsőt még a ferraris Sebastian Vettel okozta a kora reggeli kipördülésével, a másodikat pedig a mclarenes Jenson Button, aki alatt a motor adta meg magát a délelőtt közepén.
Mint arról már beszámoltunk, a McLaren-Honda egyébként újabb, immár a sokadik hányattatott tesztnapján van túl, hiszen a reggeli gondokat követően kora délután ismét ugyanolyan probléma lépett fel a kinetikus energiát visszanyerő rendszerükkel, mint amilyen csütörtökön. A kárvallott ugyanúgy Button lett; a zárónapon a tervek szerint Fernando Alonso veszi át a volánt a wokingiaknál.
Az említett utolsó napon szintén reggel 9 órától kezdik meg a körözést a pilóták, ahogy azt eddig is tették.
A Red Bull és a Renault is fejlődött az első teszt óta, a folytatásban pedig a felek újabb előrelépéseket tehetnek – jelentette ki Christian Horner, aki nyilatkozata során Sebastian Vettelről is beszélt. Egykori csapatvezetője boldognak látja a négyszeres bajnokot.
Pénteken remek napot zárt az osztrák alakulat: Daniel Ricciardo teljesítette idei első versenyszimulációját, sőt a leggyorsabb kört is ő jegyezte, és ha ez még nem lett volna elég, nála több kört senki sem teljesített a barcelonai teszt másnapján. A csapat vezetői természetesen elégedettek voltak az ausztrál teljesítményével, főleg annak tükrében, hogy 12 hónappal korábban jóformán folyamatosan műszaki problémákkal küzdöttek és rengeteg időt veszítettek az előszezon során. A 2015-ös év első gyakorlásán ismét jelentkezett pár probléma, de úgy tűnik, ezeket sikerült orvosolni.
„A tegnapi nap remek volt” – mondta Christian Horner a Sky Sports riporterének. „Daniel nagyon sok kört futott és egy versenyszimulációt is teljesített. Ő végzett az élen, ami az év ezen szakaszában ugyan semmit sem jelent, mégis nagyon jó volt egy Red Bullt látni a lista elején. Mindenki rendkívül keményen dolgozott a gyárakban – nálunk és a Renault-nál is – hogy minél hamarabb megoldjuk a problémákat. Mindenki láthatja, sikerült megtennünk egy kisebb lépést az előző teszt óta. Már teljesítettünk egy versenyszimulációt, amiről tavaly ilyenkor még csak álmodhattunk. Most sokkal jobb formában vagyunk, mint egy évvel ezelőtt és több új fejlesztés is érkezik még; nem ezzel az autóval fogunk rajthoz állni az év első futamán, Melbourne-ben” – folytatja.
Egy évvel ezelőtt a csapat problémái elsősorban a Renault erőforrásával voltak kapcsolatosak. A franciák később igyekeztek minél több hibát kijavítani, a téli hónapokban pedig egy agresszív fejlesztési stratégiát követtek, hiszen nemcsak a megbízhatóságon, hanem teljesítményükön is javítani szeretnének, lévén ebben a tekintetben is elmaradtak a Mercedestől. Munkájukat ezúttal a Red Bull mellett az Illmor és az AVL is segíti. „A motorokkal kapcsolatban egy folyamatos fejlesztésről beszélhetünk. Idén már életbe lépett a módosító pontos rendszer, és én biztosra veszem, hogy a Renault néhány pontot visszatart, mert a mérnökök bíznak abban, hogy a szezon későbbi szakaszában még nagyobb lépést tehetnek” – magyarázza a csapatvezető.
„Ez az egész [a módosító pontok felhasználása] része egy stratégiának. Persze tisztában vagyunk azzal, hogy hatalmas a Mercedes előnye, amit nekünk valahogy le kell dolgozni, szóval szeretnél spórolni ezekkel a módosító pontokkal és csak akkor felhasználni őket, amikor úgy érzed, komoly előrelépést tehetsz a teljesítmény terén” – majd a 2016-os évad is szóba kerül, ami sokak szerint vízválasztó lehet a Renault számára, a csapatnak tehát arra is gőzerővel kell készülnie. „A helyezet ugyanaz, mint eddig, amit idén megtanulunk, azt a következő szezonban is hasznosítjuk. A Renault is ezt teszi. Gyorsan kell javítanunk az autónk teljesítményén. Erről szól ez az egész, erről szól maga a Forma-1 is. Folyamatosan szem előtt kell tartanod a holnapot!”
Péntek este a csapat korábbi versenyzője, Sebastian Vettel is ellátogatott a Red Bull garázsába, ahol a fotók tanulásága szerint jó hangulatú beszélgetést folytatott Hornerékkel. A brit szakembert most a Ferrari pilótájának látogatásáról is faggatták. „Mókás volt vörösben látni! Nagyon jó volt összefutni vele. Boldognak és elszántnak tűnt. Tudják, az új céges autójáról beszélgettünk” – jegyezi meg jókedvűen a Red Bull vezetője, majd ismét kihangsúlyozta, hogy a tesztelést szombaton kezdő négyszeres világbajnok most „nagyon jó formában van”.
A versenyző tetszését elnyerte a Ferrari ezen a héten bemutatott futurisztikus F1-es koncepcióautója. Sebastian Vettel szerint valamennyi kollégája örömmel venné, ha a mostaninál brutálisabb versenygépeket vezethetne.
Ezen a héten két grafikát tett közzé a Ferrari tervezőirodája és az F1-es csapat aerodinamikusai által közösen megalkotott jövőbeni F1-es autóról. A meglehetősen futurisztikus kinézetű, a jelenlegi autóktól merőben eltérő versenygép számos rajongó tetszését elnyerte, és bár nagy kérdés, hogy hasonló irányt vesz-e a közeljövőben a királykategória, vélhetően a versenyzők is örömmel fogadnák a változást.
Sebastian Vettel szerint legalábbis mindenképpen. „Ez nagyon klassz! Ha ehhez a külsőhöz még sok-sok lóerő is társulna, akár újra ott tarthatnánk, ahol tíz évvel ezelőtt voltunk. A versenyzők szemszögéből nézve ez igazán nagyszerű lenne” – alkotott véleményt csapata terveiről Vettel az olasz RAI tévécsatornának adott interjújában.
És hasonlóan pozitív véleményt formált az olaszok elképzelt autójáról honfitársa, a Mercedesnél versenyző Nico Rosberg is. Jóllehet ő elsősorban a biztonsági szempontokat vette figyelembe, s a kerekek körül elhelyezett sárhányószerű elemeket tartja jó ötletnek. „A teljesen szabadon álló kerekek igen nagy veszélyt jelentenek. Erre nincs szükség. Ha egy kicsit is zárjuk őket elöl és hátul – valahogy úgy, ahogy a Ferrari rajzán –, akkor azt megfelelő iránynak tartom” – idézte a Motorsport Magazin a tavalyi ezüstérmest.
Ami a jövő autóját illeti, Rosberg egyébként világbajnok édesapja, Keke Rosberg idejéből merítene ötleteket. „A nyolcvanas évek autóit igazán klassznak találom. A nagy gumik sokkal vadabbak, mint a tökélyre fejlesztett aerodinamika. De én a mostani helyzetet is jónak találom. Ez így korszerű. A hibridhajtásra van most szüksége a Forma–1-nek ahhoz, hogy nyomot hagyjon. Tehát már ezekkel is a jövő autójáról gondolkodunk, hiszen a hibridé a jövő. Véleményem szerint csak a biztonságra kellene nagyobb figyelmet fordítani. Ez fontosabb téma” – zárta gondolatát Rosberg.
Azonnal bocsánatot kért Sebastian Vettel csapatától a barcelonai harmadik tesztnap elején elkövetett hibájáért – s még autója mentésében is segédkezett szerelőinek és a pályabíróknak.
Nem kezdődött jól Sebastian Vettel első tesztnapja Barcelonában. A német versenyző már négy kanyar után a kavicságyban találta magát, miután elveszítette az irányítást autója fölött a kissé még nyirkos aszfalton. A német végül a kavicságyban ragadt, s azonnal bocsánatot kért csapatától első komolyabb ferraris hibája miatt.
„Nem volt komoly gond, egyszerűen csak hideg gumival ment, a pálya pedig még itt-ott nedves volt” – védte meg a négyszeres bajnokot a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene a Speedweeknek nyilatkozva. „Vettel a rádión keresztül azonnal bocsánatot kért. Azt mondta: »Bocs, srácok, ez az én hibám volt«.”
Vettel végül nem veszített sok időt a kicsúszással. A pályabírók hamar visszajuttatták az SF15-T-t a garázsba, melyben ő maga is segédkezett, s nem sokkal később már meg is kezdhette vele a valódi munkát. Szerencséjére autója nem sérült meg. „Nem, nem, minden épségben maradt. Csak arra kellett várni, hogy az autót visszahozzák a kavicságyból” – erősítette meg mindezt Arrivabene.
Vettel az ebédszünetig aztán összesen 54 kört teljesített, amivel Felipe Massával holtversenyben a mezőny második legszorgalmasabb tagja volt Max Verstappen mögött. Legjobb időeredményével a német jelenleg a harmadik helyen áll.
18:11 Végetért a harmadik teszt nap Barcelonában! Maldonado elsőségével zárult a nap! Sebastian 105 kört tett meg a mai napon, és az ötödik helyen végzett a ferrarival 1:26.407 köridővel!
Végeredmény:
1.MaldonadoLotusE231:24.348104
2.VerstappenToro RossoSTR101:24.739+0.391129
3.HamiltonMercedes GPW061:26.076+1.728101
4.EricssonSauberC341:26.340+1.99253
5.VettelFerrariSF15-T1:26.407+2.059105
6.KvyatRed Bull RacingRB111:26.589+2.241112
7.MassaWilliamsFW371:26.912+2.56455
8.WehrleinForce IndiaVJM081:27.333+2.98581
9.BottasWilliamsFW371:27.556+3.20849
10.ButtonMcLarenMP4-301:29.151+4.80324
15:42: Jelenlegi állás:
1.MaldonadoLotusE231:24.34860
2.VerstappenToro RossoSTR101:24.739+0.39190
3.HamiltonMercedes GPW061:26.142+1.79461
4.VettelFerrariSF15-T1:26.407+2.05979
5.KvyatRed Bull RacingRB111:26.589+2.24169
14:54: Az időjárás ellenére Vettel kimerészkedett a pályára!
14:42: Körök száma:
Verstappen 64
Massa 55
Vettel 54
Hamilton 48
Maldonado 43
Kvyat 37
Wehrlein 37
Button 12
Ericsson 8
14:19 Az eső továbbra is szemerkél, minden versenyző a bokszban van
Holnap, a szezon második tesztsorozatának a 3. napja következik Barcelonában, amikor Kimi Raikkönent váltja fel Sebastian Vettel. A teszt ismét 9 órától kezdődik el! Természetesen az oldalon figyelemmel követhetitek a teszt legfontosabb tudnivalóit!
Sebastian Vettel a szezon második tesztsorozata előtt meglátogatta a Carrozzeria Scaglietti-t és versenyzőit, illetve kipróbálhatta a California T típusú autót is Maranello-ban, és a Ferrari Üzletben is járt!
Kimi Räikkönen, Ferrari – 2. hely, 1:24,584 (90 kör)
„A mai nap nem volt teljesen ideális, néhány apró probléma miatt ugyanis nem tudtunk annyit körözni, amennyit szerettünk volna, viszont sikerült kipróbálnunk néhány egyéb dolgot és tanulhattunk is. Jó irányba haladunk, minden téren! A csapat nagyszerű munkát végzett a tél folyamán. Persze a versenyzés más történet, viszont a tesztek eddig valóban pozitívak voltak. A csapat vezetőinek sikerült a megfelelő embereket a megfelelő helyre ültetni. Korai napok még ezek, de úgy tűnik, most mindenki sokkal jobban élvezi ezt az egészet. A következő teszten is igyekszünk majd megfelelő dolgokat tenni az autóba.”
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel