Hosszas vrakozs utn cstrtkn leleplezte 2015-s versenyautjt a McLaren-Honda. Az MP4-30-ast kt vilgbajnok, Fernando Alonso s Jenson Button vezetheti majd.
Holnap vgre lehullik a lepel az SF15-T versenygprl! A Ferrari csapat hivatalos oldalukon fogja kzvetteni az esemnyt az Interneten! Ne maradj le rla!
Sebastian Vettel eddigi RBR kocsijainak a neve; Julie, Kate's Dirty Sister, Luscious Liz, Randy Mandy, Kinky Kylie, Abbey, Hungry Heidi, Suzie... Vajon milyen nevet fog adni az SF15-T-nek?
Sebastian Vettel nyerte meg az Automobile Club d'Italia (ACI) djat az Uno di noi kategriban. A ngyszeres vilgbajnok egy vide keretein bell ksznte meg a djat. me egy kivgott kp a videbl!
Hamarosan az sszes csapat megrkezik Jerezbe, ugyanis 4 nap mlva elkezddik az idei szezon els tesztelse! A Ferrari csapat mr megrkezett, me az els kpek:
Mieltt elfogadta a Ferrari Forma-1-es alakulatnak ajnlatt, Sebastian Vettel a visszavonuls gondolatval is eljtszott – rulta el a ngyszeres vilgbajnok korbbi csapatvezetje, Christian Horner. A Red Bull csapatvezetje gy vli, a nmetnek j kihvsokra volt szksge.
A ngyszeres vilgbajnok nehz ven van tl: 2014-ben hossz id utn elszr futamgyzelem nlkl maradt, st csapattrstl – a Red Bullnl els szezonjt teljest Daniel Ricciardtl – is kikapott. Vettel tbb alkalommal is elismerte, nem tudott megfelelen alkalmazkodni a kirlykategria j szablyaihoz, melyek egybknt sem nyertk el tetszst. Elmondta, nem tetszik neki az irny, amerre a kirlykategria tart, vlemnye szerint ugyanis a sportnak ersebb – s a jelenleginl hangosabb – motorokra valamint nehezebben vezethet autkra lenne szksge.
Korbbi csapatvezetje, Christian Horner a Red Bull keddi sajttjkoztatjn elrulta, a csaldott Vettel a szezon sorn mg a visszavonuls gondolatval is eljtszott. „Knnyen megllapthattad, hogy Vettel nem boldog” – kezdi visszaemlkezst a brit szakember. „Ezek kavaroghattak a fejben: lvezem n ezt annyira, mint hittem? Olyan volt, mintha valaki elvette volna a kedvenc jtkt. Kibrndul volt az irny miatt, amerre a Forma-1 jelenleg tart. Volt egy szakasza az vnek, amikor azon gondolkodott, abba akarja-e hagyni, vagy sem, s lvezi-e gy a versenyzst, mint annak idejn, azaz folytatja-e ezt az egszet” – teszi hozz.
Vettel vgl a marads mellett voksolt, a Red Bulltl azonban bcst vett, plyafutst ugyanis a Ferrari piltjaknt folytatja. Horner a szezon vgn tbb alkalommal is kijelentette, nem neheztel versenyzjre, aki hat meglehetsen sikeres vad utn hagyja el a biksokat. A brit szakember szerint a ngyszeres vilgbajnoknak egszen egyszeren j kihvsokra volt szksge, ppen ezrt a Ferrari ajnlata a lehet legjobbkor rkezett. „gy vlem, Sebastian is gy gondolta, hogy a plyafutsa szempontjbl megfelel volt az idzts. Egyszeren szksge volt ezekre az j kihvsokra!”
Sokak szerint a nmet versenyz az, akire a Ferrarinak szksge volt, Vettel ugyanis visszavezetheti csapatt a gyztesek tjra. Erre azonban a korbbi hromszoros vilgbajnok, Niki Lauda szerint mg tbb vet is vrni kell, hiszen az talakulban lv Ferrari sem fogja azonnal a mezny ln tallni magt. Az osztrk a Mercedest hozta fel pldnak, hiszen a jelenlegi cmvdnek is vekre volt szksge ahhoz, hogy gyztes alakulatt vljon. „A Ferrarinak is vrnia kell, legalbb ngy vig. Egy id utn pedig Sebastian is elkezdi rezni a nyomst, s ott lesz a politika, valamint a mdia is, ami a Ferrarinl legalbb ktszer rosszabb, mint a Red Bullnl” – mondta az Auto Motor und Sportnak.
Nagy hiba lenne lerni a Ferrari s a csapathoz frissen csatlakoz Sebastian Vettel 2015-s eslyeit – vli a Mercedes sportigazgatja.
Tbb mint kt vtized ta elszr zrta nyeretlenl szezonjt 2014-ben a Scuderia. A csapat vek ta egyre lejjebb csszik a lejtn, s br az elz szezon gykeres megjulst hozott szmukra, sokan ktlik, hogy mindez azonnali felkapaszkodst eredmnyez. Az istll vezetsge nem gyzi hangslyozni, idre van szksgk a j eredmnyekhez, Sergio Marchionne pedig mr azt is elrevettette, nem vrhatunk sokat tlk az idny elejn, mivel kssben vannak projektjkkel.
Nico Rosberg, a Mercedes bajnoki ezstrmes versenyzje nemrg meg is jegyezte, mindezek tudatban igencsak meglepn, ha komoly ellenflknt kne szmolniuk Vettellel s Kimi Rikknennel 2015-ben. Fnke, Toto Wolff azonban figyelmeztetett: hiba lenne albecslni az olaszokat s Vettel rkezsnek hatst. „gy vlem, Vettel j lendletet adott a Ferrarinak. Ha egy ngyszeres bajnokot szerzdtetsz, aki talpig motivlt, azzal biztosan feltzeled az sszes alkalmazottat” – vlekedett a sportigazgat az F1-Insider cm oldalnak.
Majd arrl is beszlt, hogy mikzben a Ferrarinak jt tehet Vettel rkezse, a Red Bullt szerinte rosszul fogja rinteni, hogy elvesztette a nmetet, akivel az elmlt t vben szmos sikert nnepeltek. „Hinyozni fog a Red Bullnak. Hihetetlen tapasztalatokat gyjttt a Red Bull-lal, jl ismeri a csapat szerkezett, versenyzknt pedig szmomra – fggetlenl a tavalyi gyenglkedstl – egyike a legjobbaknak. Ricciardo bizonytotta, hogy kpes a nyomdokaiba lpni. Kvjat pedig nagy tehetsg. Ennek ellenre az j prosnak mg idt kell adni” – vlekedett Wolff.
Nem okoztak tl nagy fejtrst a Ferrarinak az orrkpokra vonatkoz j elrsok – jelentette ki az egylet technikai igazgatja, James Allison. A szakember legutbbi nyilatkozata sorn hrom olyan terletet is megnevezett, amin a vrsknek mindenkppen javtaniuk kell.
A 2015-s szezon eltt nem vltoztak jelentsen a kirlykategria technikai szablyai, az autk orrszre val elrsok megvltoztatsa azonban tbb szakember szerint is alaposan feladta a leckt a csapatoknak. Noha a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) csak a tavalyi szezonban ltott furcsa megoldsokat szerette volna eltntetni az j szablyokkal, a Williams technikai igazgatja szerint tbb lmatlan jszakt is okozott a mrnkknek, az orr ugyanis aerodinamikai szempontbl az aut egyik legmeghatrozbb terlete, hiszen a lgramlatok irnyt s viselkedst is meghatrozza.
Mikzben a Williamsnl – majd a Force Indinl is – az j szablyok okozta fejtrsrl beszltek, a Ferrari technikai igazgatja, James Allison elmondta, a vrsknek nem okozott komolyabb fejtrst az j els rsz kialaktsa. „Val igaz, hogy bizonyos mrtkig meg kellett vltoztatnunk az aut els rsznek elrendezst s az els szrny mkdsnek mdjt, de ez nem lltotta komolyabb kihvs el a csapatot, hiszen a mdostst mr a szezon elejn ismertettk, szval mr korn alkalmazkodhattunk hozz. Ez az aut jobban nz ki az eldjnl: az eleje csinosabb, a hts rsze pedig szkebb, ami igencsak vonzv tesz egy versenygpet” – mondta a csapat hivatalos oldalnak.
Allisont sokan a Ferrari megjulsnak egyik vezralakjnak tartjk, hiszen a kibrndt 2014-es vad (mely sorn a csapat 1993 ta elszr maradt Forma-1-es futamgyzelem nlkl, s 2009 utn elszr csszott le az v vgi dobogrl) sorn elkezdett szerkezeti talaktsok sorn is volt az egyik olyan csapattag, aki mindvgig biztonsgban rezhette magt. A brit mrnk nyilatkozata sorn elmondta, csapatnak mely terletekre kell helyeznie a hangslyt, ha 2015-ben valamint az azt kvet vekben mr elkelbb eredmnyeket akar elrni.
„Az irnyelveink meglehetsen egyszerek! Tavaly tlsgosan lassk voltunk, sajnos nem voltunk elg jk, teht ezttal egy versenykpes autt kell ptennk. Mint minden esetben, a versenykpes aut ltrehozsnak ismt hrom kulcsa van: megfelel leszortervel kell rendelkeznnk, sok lerre van szksgnk az autnak pedig jl vezethetnek kell lennie. Termszetesen, ezttal is ezen a hrom terleten dolgoztunk” – zrja gondolatait az elismert szakember.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.