A mai napon a Ferrari egy forgatsi napon vett rszt a Barcelona-Catalunya plyn, ahol els alkalommal vezethette Sebastian Vettel az j Ferrarit, az SF16-H-t. Jelenleg kt db kpnk, s egy videnk van a forgatsrl.
Vasrnap reggel a McLaren-csapat is kzztette els kpeit idei versenyautjrl. Az MP4-31-es festsben s formjban is eldjt idzi.
Br a hivatalos bemutatt csak dlutnra grte a wokingi csapat, pr weboldalra mr id eltt flkerltek az j autrl kszlt stdifotk. Az F1Fanatic s az Auto Motor und Sport elsk kztt tettk kzz a fotkat az MP4-31-es kdnvre keresztelt versenygprl, melyen els rnzsre nem sok vltozs fedezhet fl eldjhez kpest. A csapat tovbbra is ragaszkodott kompakt tervezsi filozfijhoz, aerodinamikai szempontbl mr 2015-ben is hatkonynak bizonyultak az aerodinamika tekintetben, gy rthet, hogy ezen a tren folytatjk a megkezdett munkt. Az autn tovbbra is a mlt vi Osztrk Nagydjon bevezetett rvid orrkp lthat, szembetn megolds az orrszen elhelyezett gynevezett S-csatorna, melyet mr tavaly is hasznltak az orron vgighalad leveg „megnyugtatsra”. Az eszkz az orr all egy S-alak lgcsatornnk keresztl irnytja az ramlatokat az orr tetejre, melyek a versenyz feje fel haladnak tovbb.
A Mercedes is kzztette els hivatalos kpeit a 2016-os versenyautjrl. A W07-es pnteken mr t is esett prbatjn.
A cmvd csapatnl vek ta bevett gyakorlat, hogy az v els tesztnapjn rntjk le formlisan a leplet j autjukrl, melyet azonban eltte mr Silverstone-ban bejratnak egy filmes nap keretben. Idn sem trtnt mskpp: a W07-est pnteken Nico Rosberg prblhatta ki elszr, majd dlutn Lewis Hamilton is volnhoz lt.
A nmetek mindekzben egyre-msra csepegtettk az jabb informcikat, kpeket, videkat j autjukrl – vasrnap pedig ahogy grtk, megjttek az els hivatalos fnykpek is az Ezstnylrl.
A Mercedes htfn helyi id szerint 8 ra 15 perckor tartja valdi bemutatjt a barcelonai garzsuk eltt, hogy aztn 9 rtl beindtsk annak motorjt, s Lewis Hamilonnal a volnnl megkezdjk a felkszlst a cmvdsre!
Sergio Marchionne elnk lltlag (nnepl?) mercedesesek posztereivel aggatta tele a gyrat, hogy emlkeztesse a csapattagokat a cljaikra.
Az immr 2008 ta vilgbajnoki cm nlkl „tengd” alakulatnl tavaly vgre meglttk a fnyt az alagt vgn, miutn Sebastian Vettel vezetsvel egyrtelmen a dominns Mercedes legkzelebbi kihviv vltak, s vek ta elszr sikerlt javtaniuk az elz vben mutatott teljestmnykn. Az gaskod Paripnak 2015-ben vgl sikerlt elrnie az idny eltt kitztt cljt, a hrom futamgyzelmet, idn pedig bevallottan ismt a vilgbajnoki cmre trnek – ezt korbban Sergio Marchionne Ferrari-elnk, az j aut bemutatjn pedig Maurizio Arrivabene csapatfnk is elismerte.
„Tudjuk, hogy Marchionne decemberben azt mondta, hogy k szeretnnek lenni az etalon az ausztrliai idnynyitn – Marchionne mr a szezon rajtjnl az lre akar llni” – kommentlta a helyzetet a Sky Italia riportere, Antonio Boselli. „Ez volt a cl ezen a tlen, s gy tudjuk, hogy Marchionne sok-sok mercedeses kpet akasztott ki a gyr falaira, csak hogy emlkeztesse a dolgozkat s motivlja ket a cljaik elrsben.”
Arrl nem szivrogtak ki informcik, hogy mindez valban gy esett-e, mindenesetre Maranellban inkbb a visszafogott 2015-s clok bizonyultak szokatlan fordulatnak, mintsem az, hogy a vilgbajnoksg megnyerst tzik ki maguk el. gy zajlott ez az Alonso-korszakban is – m azokhoz az vekhez kpest idn tbb eljel mutat arra, hogy ez ezttal egy relis trekvs is egyben.
„t terleten vltozott nagyon sokat a kocsi” – emlkeztetett Boselli. „Az els felfggesztsnl tolrudas megoldst alkalmaztak, az oldaldobozok megjultak, a hts rsz megjult, az erforrsnl nagyon sok az jdonsg s az j elgondols, az orrkp pedig rvidebb lett, mint tavaly volt. 2015-hz kpest ez egy forradalmian j kocsi, s a Ferrarinl azt remlik, hogy ezzel sikerl kzelebb kerlnik a Mercedeshez. A gyrban nagyon magabiztosak s nagyon boldogok az j erforrs prbapados tesztjeivel kapcsolatban is – de azt senki sem tudja biztosan, hogy olyan versenykpesek lesznek-e, mint a Mercedes.”
Eldjeihez kpest egyvalamiben mr biztosan sokat vltozott az SF16-H kdnvvel elltott j modell – ez pedig nem ms, mint a fests, ami nem mst, mint a hromszoros vilgbajnok Niki Lauda nevvel fmjelzett 1970-es vek sikerkorszakt idzi.
„Nem tudni, hogy az j Ferrari a valaha volt legszebb Ferrari-e – mivel errl mindenkinek meglesz a sajt vlemnye –, a legfontosabb dolog az az, hogy ez legyen a leggyorsabb kocsi a meznyben. A fests nagyon ms, hiszen nagyon sok a fehr – ez kt msik Ferrarit juttat eszembe; az egyiket a ’90-es vekbl, a msikat pedig a ’70-es vekbl, azt, amelyikkel Niki Lauda megnyerte a vilgbajnoksgot” – mondta az olasz szakjsgr.
Az, hogy az SF16-H vgl a sikeraut, vagy az 1990-es vek els felnek mlypontjait megt jrgny rkbe lp majd, az nagy valsznsggel 2016 vgn derl majd csak ki.
A Red Bull csapatvezetje, Christian Horner egyetrt az istll korbbi versenyzjvel, Sebastian Vettellel, aki nemrg tlsgosan bonyolultnak nevezte a modern Forma–1-et s aggodalmt fejezte ki a piltk szerepvel kapcsolatban.
A 2014-es szablyvltozsok ta sokan felvetettk mr, hogy a jelenlegi technolgia tlsgosan sszetett, a sport pedig egyre inkbb a mrnkk sszecsapsrl s nem a piltk versengsrl szl. A napokban a ngyszeres vilgbajnok hivatalos honlapjn jelenet meg egy interj, amiben rszletesen beszlt az emltett problmrl. A versenyzk Vettel szerint is kezdenek httrbe szorulni, ez pedig egyltaln nem j hr a kirlykategria szmra.
Hornert a Red Bull festsnek bemutatsakor a csapat egykori piltjnak kijelentsrl is krdeztk, a tapasztalt szakember pedig jelezte, egyetrt a nmettel. „Olvastam Sebastian megjegyzst s teljes mrtkben igazat adok neki” – mondta. „A Forma–1-nek inkbb a piltkrl kellene szlnia, s j lenne, ha a versenyzk nagyobb rszt kapnnak az egsz csomag rszeknt. Most j lehetsgnk van arra, hogy 2017-ben vltoztassunk ezen. A clt mr kitztk azzal, hogy gyorsabb, nehezebben vezethet autkat akarunk, melyek elvlasztjk a fikat a frfiaktl.”
A 2017-es szablycsomaggal kapcsolatban tovbbra sem szletett megegyezs, Horner viszont remli, hamarosan pont kerl az gy vgre. Elmondsa szerint azonban ahhoz, hogy a vits krdseket vgre rendezni tudjk, a sport irnyti testleteinek (a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek s a Forma–1 Menedzsmentnek) sokkal hatrozottabban kell killniuk elkpzelseik mellett, s kevesebb kompromisszumot kell elfogadniuk.
„Szerintem az FIA is elhatrozta, hogy vltoztatni akar. Amit semmikppen sem akarunk az az, hogy jabb kompromisszumokat kssnk, ahogyan tettk azt a motorokkal kapcsolatban. Elszr ngyhengeres motorokat akartunk, melyek mkdsben komoly szerepet jtszik az elektronika, vgl azonban egy kztes megoldst vlasztottunk, a V6-ot s a kevesebb elektronikt. Ezeken a krdsekben az irnyti testletnek hatrozottan llst kell foglalnia, hiszen a csapatok tlsgosan nzk ahhoz, hogy rendezzk ezeket a krdseket” – zrta gondolatt.
Egyvalamiben mr biztosan megelzte a Williams a Ferrarit: a brit csapat kzztette az els kpeket idei autjrl, az FW38-rl!
A Scuderia csak ma dlutn 14 rakor tartja bemutatjt, s br gy tnt, az vk lesz az els 2016-os aut, amit idn meglthatunk, a Williams gy dnttt, elbe megy a dolgoknak. A csapat reggel kzztette els fotit az FW38-as kdnevet kap 2016-os versenygprl, mely a mr jl megszokott Martini-fehr sznben pompzik.
„A Williams elkezdte megszilrdtani helyt az lmeznyben azok utn, hogy az elz kt szezonban a harmadik helyen vgzett a konstruktri bajnoksgban. Ez nagy eredmny rsznkrl, klnsen a htternk ismeretben. Mr megrizni sem lesz knny ezt a pozcit, de eltklt szndkunk, hogy javtsunk is rajta, mert neknk csak a gyzelem az elg j eredmny” – nyilatkozta a csapat alaptja, Frank Williams, akinek a hagyomnyoknak megfelelen a monogramja szerepel az j konstrukci nevben.
„Stabil csapattal vgunk neki 2016-nak, Felipe s Valtteri harmadik kzs szezonjt kezdi nlunk. Remekl dolgoznak egytt, mindketten kellen gyorsak s kiegyenslyozottak. A technikai csapatunk sem nagyon vltozott, ami elnyt jelenthet szmunkra, hiszen a rajtrcson a mink az egyik legjobb mrnki grda. Mozgalmas hetek llnak elttnk, hiszen jnnek a tesztek, meg kell ismerkednnk az j csomaggal, finomtanunk azt az els futam eltt. Melbourne-ig vrnunk kell azzal, pontosan hov is tartozunk az ersorrendben, de n hiszem, hogy a tlen elvgzett kemny munknknak meglesz a gymlcse.”
Felipe Massa harmadik szezonjt kezdi a Williamsnl – nagy remnyekkel vrja a rajtot. „A konstruktri harmadik hely egymst kvet kt vben risi eredmny, s emiatt sokat is vrunk most. Remlem, kpesek lesznk erre ptkezni az ltalam nagy izgalommal vrt szezonban. A csapat a gyrban nagyon kemnyen dolgozott az j kocsin, sok idt fordtott arra, hogy rjjjn, hol kell fejldnnk, s nagyon bzom a Williamsben. Mr alig vrom, hogy autba ljek, s lssam, mire kpes az FW38. Emellett a Valtterivel val jabb kzs szezont is izgatottan vrom. Tehetsges versenyz, aki sokat jelent a csapatnak” – fogalmazott a rutinos brazil.
„Mindig izgalmas s rdekes idszaka ez az vnek, hiszen jn az j aut, mi pedig alig vrjuk, hogy plyra vigyk, s lssuk, mennyire gyors” – nyilatkozta a csapattal 2012-ben bemutatkoz Bottas. „J volt ez a tl, s amit eddig lttam, abbl gy vlem, j irnyt vettnk az aut fejlesztsvel. Jv hten jn a teszt, ami eslyt knl a teljestmnynk felmrsre, s arra, hogy kidertsk, mennyit javultunk az utols verseny ta. Az FW38-as a szmok alapjn j, most majd kiderl, mit tud a plyn! Futamokat kell nyernnk, mindig ez a cl. Biztosra veszem, hogy minden tren fejldtt a csapat, ezrt jobb eredmnyeket vrunk a mostani szezontl. Ksznet mindenkinek a gyrban, hogy elksztettk ezt az autt!”
Claire Williams helyettes csapatfnk mindekzben elrulta, autjukra mris kszlnek az jabb fejlesztsek. „A ma bemutatott autnk mg nem a vgs eredmny. Mr tervezzk a melbourne-i jtsokat, s folyamatosan fejlesztnk majd a szezon sorn is. A Williams 2016-nak ers pozcibl vg neki. Nagyszer csapatunk s embereink vannak, az elmlt kt vben kezdtk visszanyerni a j formnkat. Most erre ptkezve kell visszavezetnnk az istllt, ahov tartozik” – nyilatkozta.
A Williamsrl korbban az a hr jrta, pnteken Silverstone-ban mr be is jratjk j autjukat egy filmes nap keretn bell. A csapat kzlemnye errl a „prbatrl” nem tett emltst, helyette azt kzltk, elszr februr 22-n, a barcelonai teszt els napjn prbljk ki elszr az autjukat. Valtteri Bottas l majd voln mg aznap.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) pntek dlutn kzztette a 2016-os Forma-1-es vilgbajnoksg hivatalos nevezsi listjt megerstve a hrom jonc szmvlasztst, a Manor nvvltst s a Lotus Renault-v alakulst.
Miutn a Manor bejelentette Rio Haryanto szerzdtetst, teljess vlt a kirlykategria 2016-os meznye, egy nappal ksbb pedig a szvetsg is kiadta az ilyenkor elmaradhatatlan nevezsi listt. Ezen megerstettk, hogy az indonz jonc a 88-as, csapattrsa pedig a 94-es rajtszmot hasznlja majd, csapatuk pedig elhagyja a Marussia nevt, s Manorknt kpviselteti magt.
A legjabb listn mr a Lotus sem szerepel, a csapatot ugyanis felvsrolta a Renault, ami 2010 utn elszr kpviselteti magt gyri alakulattal (a francik Forma–1-es trtnelmk sorn harmadszor vgnak neki ennek a „kalandnak”). A listn joncuk, Jolyon Palmer szmvlasztst is megerstettk; a fiatal brit – ahogyan azt mr is jelezte – a 30-ast fogja viselni.
Vltozott a Red Bull elnevezse is: k az eddigi ftmogat tvozsa miatt mdostottak (a cg nevt elhagytk). Motorpartnerknt a TAG Heuer kerlt megnevezsre, a svjci ragyr azonban csak a nevt adja az erforrsokhoz, azokat ugyanis 2016-ban is a Renault szolgltatja majd a biksoknak.
A szurkolk legnagyobb rmre a lista bvebb, mint 2015-ben, hiszen az jonnan rkez amerikai csapat, a Haas is felkerlt. A Ferrari kiemelt technikai partnereknt debtl alakulat Romain Grosjean s Esteban Gutirrez kettsvel vg neki els szezonjnak; autjukat a barcelonai teszt els napjn, nhny perccel a zld jelzs eltt mutatjk be.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.