Sebastian Vettelt cikizik az Ausztrliban „bemutatott” j frizurja miatt. A humornak persze sincs hjn.
Kiss szokatlan klsvel, oldalt kopaszra borotvlt frizurval jelent meg szerdn a melbourne-i paddockban Sebastian Vettel. Br korbban mr lthattuk t szkre festett hajjal is, nem ppen effle stlust szoktunk meg a ngyszeres bajnoktl.
Az internet npe le is csapott a lehetsgre. A versenyz Jan Mardenborogh „plgiummal” vdolta meg t, mg volt, aki egybl elllt egy talaktott Forrest Gump-idzettel. „A mama azt mondta, hogy a Forma–1 olyan, mint egy doboz bonbon: sosem tudhatod, mit veszel ki belle.”
Az j hajzat termszetesen az jsgrk figyelmt sem kerlte el. Ralf Bach, az Auto Bild munkatrsa provokatvan r is krdezett: „Mi az n fodrsznak foglalkozsa?” Vettel vlasza mr a tle megszokott stlust idzte: „Hentes” – felelte nevetve…
Bemutattk a Forma–1 j hivatalos fcmzenjt. A tbb mint 3 perces mvet Hollywood egyik felkapott komponistja jegyzi.
Mrcius elejn tuddott ki, hogy a Forma–1 j tulajdonosai az idei arculatvlts jegyben felkrtk az amerikai filmipar egyik npszer zeneszerzjt, Bryan Tylert, rjon sajt fcmzent a kirlykategrinak. A mvsz kzssgi oldaln jelentette be, megtisztelnek rzi, hogy dolgozhat az ltala kedvelt sorozatnak. „letem egyik nagy lma vlik valra ezzel, mivel risi Forma–1-rajong vagyok” – hangoztatta.
Mve azta elkszlt, s mr tbb zeneszolgltat oldalra, kztk az Amazonra is felkerlt, tovbb mr a YouTube-on is meghallgathat. A motorhang-imitcikkal sznestett zene 3 perc 14 msodperces, stlusban nem ll messze az alkot filmes munkitl. Tyler tbbek kztt a Bosszllk: Ultron kora cm filmhez, a Thor- s Transformers-filmekhez, vagy ppen a Hallos iramban sorozathoz rt zent.
Az F1 korbbi kzlemnyben jelezte, a sajt zene megkerlhetetlen rsze a bajnoksg teljes megjulsnak. „j utakat keresnk, fel akarjuk frissteni a megjelensnket, a show hangulatt. A zene kulcsfontossg sszetevje a sport irnti rzelmeknek, s egy nemzetkzileg elismert tehetsget krtnk fel, hogy ksztsen j szignlt az F1 szmra.”
Lewis Hamilton lltja, nem ll rdekben pszicholgiai trkkket bevetni ellenfelei – pldul Sebastian Vettel – ellen.
A Ferrarirl csak annyit tudott, hogy piros, eredmnyeik pedig olyannyira hidegen hagytk, hogy csak a nap vgn, az jsgrktl tudta meg, milyen idt is rt el Sebastian Vettel. Ha tavalyi legfbb ellenfeleirl volt sz, Lewis Hamilton feltnen laznak s kzmbsnek mutatkozott a tli teszteken, tbbekben felkeltve annak gyanjt, hogy mris megkezdte a pszicholgiai hadviselst.
Tavaly maga hangoztatta, a Sebastian Vettellel vvott prharcnak egyik kulcst az jelentette, hogy bakui incidensk utn ellenfelvel szemben higgadt tudott maradni, s ezzel mentlis flnybe kerlt. Most mgis lltja, fel sem merlt benne a pszicholgiai trkkk alkalmazsa a nmettel szemben. „n senkivel sem jtszadozom. Amikor a plyra hajtok, eszembe sem jut brkivel is jtszadozni. Nem foglalkozom az ellenfeleim erssgeivel s gyengesgeivel. Csak arra hagyatkozom, hogy amikor cscsformban vagyok, brkit le tudok gyzni. Mr alig vrom az els versenyt, hogy lssam, idn valban ez lesz-e a helyzet” – jelentette ki, amikor a ferrarisrl krdeztk.
„Semmi sem fog vltozni. Kemnyek lesznk, mint a mlt vben voltunk. Nem tudom megjsolni, mi fog trtnni, vagy hogy mennyire lesz kemny a kzdelem, csak annyi biztos, hogy n mindenre felkszltem, brmi is jn velem szembe. Remlhetleg mosolyogni fogok kzben. Ersebb vagyok, mint tavaly, s ez j rzs.”
Br a korbban Fernando Alonsval s Nico Rosberggel is plyn kvli szcsatkba bonyold britrl tudhatjuk, hogy mindig van egy-egy szrs megjegyzs a tarsolyban, lltja, nem szereti a mentlis hadviselst. „n ilyesmit mg sosem csinltam” – jelentette ki, hozztve, a legnagyobb pszicholgiai jtszmja, hogy a plyn, a teljestmnyvel tri meg ellenfelei nbizalmt.
gy vli, nem is lenne elnys effle trkkkkel gyengteni msokat. „Nem gondolnm, hogy a legjobb sportolk le akarjk hzni a msikat, hogy ezzel rosszabb teljestmnyt nyjtsanak. Inkbb azt akarjk, hogy a legjobban teljestsenek, s ezzel bizonythassk, hogy k a jobbak. Ha valakit gy gyzl le, hogy az gyenge, az nem jelenti azt, hogy te vagy a legjobb. A legrosszabb pedig az, amikor elhiszed magadrl, hogy te vagy a legjobb, mikzben olyasvalakit gyztl le, aki a padln van.”
Hamilton mrpedig elhiszi, hogy a legjobb. „Ha a legjobb formmban vagyok s megfelelen felkszltem, akkor nem lehet problmm” – lltja. „Szeretnm, ha kiegyenltett lenne a kzdelem az ellenfelekkel, mert csak gy derl ki igazn, milyen apr klnbsgek vannak a versenyzk kztt. Szeretnm, ha az ellenfelek cscsformban lennnek, mert gy mg fjbb lesz nekik, ha legyzm ket.”
s ez termszetesen mg vletlenl sem pszicholgiai hadvisels.
Nem tartja reprezentatvnak Sebastian Vettel a Mercedes teszteken mutatott versenytempjt. gy vli, egyes csapatok a Pirellit is prbltk befolysolni gumihasznlatukkal.
A megszokottnl is nehezebb volt jsolni a barcelonai teszteredmnyekbl, m a ltottak alapjn a szakrtk s egyes csapatok is gy vlik, hogy a Mercedes valamelyest nvelni tudta elnyt 2017-hez kpest. Becslsek szerint autjuk 0,3-0,4 msodperccel lehet gyorsabb az ellenfeleknl, e szmtsokat pedig tbbek kzt a Valtteri Bottas s Lewis Hamilton ltal az utols kt napon teljestett versenyszimulcikra alapozzk, melyek egyrtelmen a csillagosok flnyt mutattk.
Sebastian Vettel szerint azonban nem szabad tlsgosan nagy jelentsget tulajdontani e versenyszimulciknak. „A Mercedes s a Red Bull egyetlen gumitpust hasznlt a versenyszimulcija sorn, amit egy nagydjon nem tehetne meg. Ennek hatsa van a stratgira, s tulajdonkppen a vgeredmnyre is” – rvelt a nmet.
s Kimi Rikknen az utols kt napon szinte egyforma „versenyt” futottak: mindketten a szuperlgy gumin kezdtek, majd kzepes etapok kvetkeztek. A Mercedes s a Red Bull ezzel szemben folyamatosan a kzepes tpust hasznlta.
Vettel csapata honlapjnak arrl is beszlt, nem tartja kizrtnak, hogy egyes istllk a gumihasznlat mdjval befolysolni akartk a Pirellit az v els felre vonatkoz gumivlasztsban. A msodik hten feltn volt, hogy a Mercedes hts abroncsain gyakran jelentek meg mretes hlyagok, ami miatt velk kapcsolatban krds, mennyire okoznak majd nekik gondot a puhbb keverkek. A ferraris viszont nem biztos abban, hogy a cmvd mindent megtett a hlyagosods elkerlsrt.
„Az ilyesmi szerintem normlis, az els pr tesztnapon minden csapat prblja elrni, hogy a gumibeszllt abba az irnyba mozduljon, amely az autjnak a leginkbb kedvez. Szerintnk a Pirelli remek munkt vgzett a gumivlasztssal” – fogalmazott.
A Pirelli az els teszthten jelezte a csapatoknak, hogy elhalasztja a kanadai htvgre val gumivlasztst, mert a barcelonai adatokra alapozva szeretne dnteni. Vgl a msodik tesztht harmadik napjn jelentettk be, mely tpusokat viszik Montrealba s a teszt helysznl szolgl Barcelonba. Kanadban a hrom legpuhbb gumi lesz bevetsen, mg Spanyolorszgban a kzepes, a lgy s a szuperlgy.
Mario Isola sportigazgat mlt pnteken elmondta, br tbb csapat valban egygumis versenyszimulcit teljestett, k gy is tfog kpet kaptak minden tpus mkdsrl, mivel a puhbb keverkeken is tbb hosszabb etapot lthattak. „Sok klnbz keverkkel mentek hossz etapokat, mert csak cstrtkn rtesltek a vlasztsunkrl. Az elzetes tervet ismertk, de azt nem tudhattk, hogy valban gy vlasztunk-e. A kzepes gumin tbbet teszteltek, mint tavaly, de a lgyat s a szuperlgyat is hasznltk, s nagyjbl valamennyi gumin lthattunk hossz etapokat, a hiperlgyat leszmtva.”
Ami a Ferrari formjt illeti, tbben csak a harmadik helyre rangsoroljk a vrsket, akik a tlen nagyobb vltoztatst (megnvelt tengelytv, agresszvebb dntttsg) hajtottak vgre autjukon, mint a Mercedes. „Szerintem j alapokrl indulunk az SF71H-val” – llaptotta meg Vettel. „Most fejlesztennk kell, hogy javtani tudjunk a teljestmnyen, de nagyon hiszek a csapatunkban, s tudom, hogy mennyire rtermett s elsznt fickk dolgoznak Maranellban. Mr alig vrom Ausztrlit, mert ott vgre valamennyien egy idben, ugyanolyan felttelek mellett versenyezhetnk. Hiszek az autnkban.”
Interj Vettellel : Vettel a kzutakon: nyugodt s rzelemmentes sofr!!
Sebastian Vettel meslt rla, hogy a kzti autban milyen a stlusa, hiszen a htkznapokban a ngyszeres bajnok a voln mgtt is elg tlagosnak tartja magt.
A Shell arra volt kvncsi, hogy a Ferrari ngyszeres F1-es bajnoka vajon hogyan vezet a kzutakon, ahol termszetesen nem trekedhet a leggyorsabb idre.
Hogy jellemeznd a vezetsi stlusodat a kzton?
"A forgalomban a vezetsi stlusomat relatve tlagosknt rnm le. Nyugodt vezet vagyok, amg nem idegestenek fel. De tnyleg, egy nagyon tlagos sofr vagyok." - vlaszolta Vettel.
Milyen krnyezetben szeretsz vezetni?
"Nem vagyok nagy rajongja a vrosi forgalomnak. A sok aut, a forgalmi dugk s a piros lmpk nem nekem valak. Ehhez tl trelmetlen vagyok. Inkbb a termszetben fut utakat kedvelem. Szeretek a vroson kvl, a hegyekben vezetni, hiszen sok gynyr kanyaron mehetnk keresztl, de a part menti utakat is kedvelem."
Kivel szeretsz a legjobban hossz auttra indulni?
"A legszvesebben a csaldommal indulok el. Nagyszer rzs, hogy olyanokkal lehetsz ton, akiket szeretsz."
Az utadat mindig megtervezed A-bl B-be, vagy inkbb spontn vezetknt jellemeznd magad?
"Szerintem inkbb spontn vezet vagyok, mert nem sokat tervezem az utat. Persze ha hosszabb tvot kell megtennem, akkor megtervezem. Nagy rajongja vagyok a trkpeknek, s szeretem tudni, hogy melyik ton megyek. Azonban az autban lve mr csak vezetni szeretek."
Mit lvezel a legjobban, amikor magnton vagy?
"Az autvezetsben a legjobban a szabadsgot lvezem, hogy brhova mehetek. Egyrtelmen azt kedvelem a legjobban, amikor egy gynyr helyre autzhatok egy gynyr ton, egy j autban j zenvel."
Milyen zent hallgatsz az autban?
"Vezets kzben mindig klnbz stlusokat hallgatok, s ugrlok a klnbz vtizedek kztt. Nem sokat hallgatok modern, vagy jelenlegi szmokat, sokkal inkbb a rgi zenket kedvelem, a '60-as vektl a '90-esekig."
Van valamilyen klnleges szoksod mieltt tnak indulnl, hogy az utat lvezetesebb tedd?
"Az egyetlen dolog, amit ellenrzk, az az, hogy van-e innival az autban. Ezt leszmtva csak beugrom az autba, s indulok is."
Van tipped r, hogy lehet nyugodtnak maradni a forgalomban?
"A legjobb tippem taln, hogy kerld el a nagy forgalmat. Ha ltszik, hogy valamikor dug lesz, vagy van egy bizonyos hely, ahol az autk feltorldnak, akkor prbld meg elkerlni, s vlassz egy msik utat. Nlam ez ltalban bevlik. Ha pedig mr a dugban lk, akkor a j zene s a j trsasg segt, hiszen velk rdekes beszlgetst folytathatok. Ez segt nyugodtnak maradni a volnnl."
Mit rzel, amikor a kzton autzol?
"Amikor ton vagyok, nem rzem magamon a nyomst. Ennek megfelelen kevsb vagyok rzelmes, mint a versenyplyn. Szerintem azrt, mert ilyenkor csak azt vrom magamtl, hogy megrkezzek az ti clra."
Rgta vezetsz mr a kzutakon s a versenyplyn is - szerinted vltozott ezid alatt a stlusod?
"Szerintem a vezetsi stlus folyamatosan vltozik. Mindenki emlkszik mg a forgalmi vizsgjra, ahol nagyon idegesen s vatosan vezetett. Vezetknt egyre nyugodtabb vlasz, s megtanulod, hogy reaglj a szokatlan helyzetekre. Ugyanez igaz a versenyplyra is. Autvezetknt sokkal tbbet vltozol az id elrehaladtval, mint azt hinnd."
A kvetkez hten vget r a nagy vrakozs, s megrendezik az vadnyit Ausztrl Nagydjat. Mr csak a gumihelyzet miatt is nagyon rdekes lesz a kzdelem, hiszen a hideg tli teszteken nem tudtk megfelelen letesztelni az j gumikat. Ezek a keverkek nem mellesleg sokkal lgyabbak lettek, mint a 2017-es abroncsok.
Az Ausztrl Nagydjra vonatkoz gumikioszts - Sebastian Vettel
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.