Az alábbi interjúban megtudjuk, hogy milyen edzésterv kell egy Forma-1-es pilótának, hogy fitten eltudjon vezetni egy F1-es autót.
"Fontos a kitartás és a gyorsaság, ahhoz hogy ellen tudjunk állni a G-erőknek és a stresszeknek a hosszú versenyeken. Ezen kívül edzeni kell a kezet és a szemet, valamint döntő fontosságú a koordináció és a reakció idő is."
Van saját edzési módod? Meg tudod ezeket osztani az olvasókkal?
Reggel általában a kitartáson dolgozunk, ez lehet futás vagy kerékpározás, majd az ebédszünet ami nagyon fontos. Délután erőgyakorlat van, ami magába foglalja a nyak erősítését.
A sebességre és reakció időre milyen edzésterv van?
Van néhány sportág mint a tollaslabda ami igazán javítja a sebbeséget.
Van szokatlan vagy egyedi táplálkozási tanácsod amit megosztanál velünk?
A lényeg az, hogy sokoldalúan táplálkozzunk. Sok gyümölccsel , zöldséggel és bogyókkal.
Tippek
Milyen tanáncsot tudnál adni azoknak, akik versenyzők szeretnének lenni?
Fontos tudni, hogy mi is az amit igazán akarnak, ha van egy cél akkor kövesse a célját, de soha ne felejtsen el szórakozni és boldognak lenni.
Emberi erőforrás
Mit teszel, hogy pihenni tudj és elvond a figyelmed a versenyekről?
Szeretek más sportokat űzni mint a sétálni a hegyekben, síelni, kerékpározni, vagy csak pihenni otthon.
Egymást követő versenyek
Mi az előnye az egymás utáni versenyeknek?
A pozitív része, hogy pénteken feltudod venni a ritmust. Illetve időt sporolsz azzal, hogy elutazol egyik helyszínről a másik helyszínre. Van idő alkalmazkodni az időhöz és az égtájhoz, így nem kell messze utaznod. Az idő nem a szellemi vagy testi feltöltődéshez kell hanem a verseny utáni pihenésre.
Hogyan alkamazkodsz az egymást követő versenyekhez?
A versenyt követően a hétfői nap a pihenésé. Kedden pár egyszerű gyakorlatot végzünk az edzőteremben, mint a tollaslabda, így az elmét és a test fitt marad.
Szívesen mész az egymást követő versenyekre vagy inkább ahol nagyobb a szünet a két verseny között?
Fontos hogy a versenynaptár kiegyensúlyozott legyen, hogy a versenyzőknek is elegendő idő legyen a pihenésre, hogy 100 százalékos legyen minden egyes versenyen. Néha jó az egymás követő verseny de néha kellenek a szünetek is.
Mivel hamarosan itt a Bahreini Nagydíj úgy döntöttem, hogy itt az ideje egy picit visszaemlékezni, hogy mi is történt tavaly. A legfontosabb információkat leírtam, és a hivatalos összefoglaló videót is beágyaztam nektek! Jó szórakozást hozzá!
Az első bahreini nagydíjat 2004-ben rendezték a Bahrain International Circuiton, Szahírban. Mint az összes új pályát (maláj nagydíj, kínai nagydíj, vagy a török nagydíj), ezt is a német Hermann Tilke tervezte. A pálya a sivatag közepén épült, az autóknak így problémáik lehetnek a nagy hőséggel, vagy a homokkal. A nagydíj dobogóján rózsavízzel ünnepelnek a versenyzők a pezsgő helyett, mivel az arab országban tilos alkoholtartalmú italt fogyasztani. A száraz verseny szinte garantált, hiszen itt egy évben összesen 3-5 napon esik. 2005-ben a Ferrari, 2006 elején a Toro Rosso, a Ferrari és a Honda is tesztelt is a pályán, mivel Bahreinben télen is meleg van, míg Európa nagy részén ilyenkor hideg és nedves az idő. 2011-ben az év első futama lett volna, azonban a Bahreinben zajló politikai körülmények miatt elmaradt. Az FIA 2011. június 3-án úgy döntött, hogy a bahreini nagydíjat az indiai nagydíj tervezett időpontjában, 2011. október 28. és 2011. október 30. között rendezik meg. A verseny szervezői azonban az FIA döntése után egy héttel később önként lemondtak a verseny megrendezésétől, 2011-ben nem rendeznek bahreini nagydíjat. 2014-től mesterséges fényviszonyok között rendezik a bahreini nagydíjat.
A bahreini nagydíj volt a 2014-es Formula–1 világbajnokság harmadik futama, amelyet 2014. április 4. és április 6. között rendeztek meg a bahreini Bahrain International Circuiten, Szahírban.2014-ben tizedik alkalommal rendezték meg a Formula–1 bahreini nagydíjat a Formula–1-es világbajnokságok során, egyben ez volt indulása óta az első bahreini futam, amelyet éjszakai körülmények között, mesterséges fénynél rendeztek meg,valamint ez volt a 900. világbajnoki verseny. A Bahreini Nagydíjat Lewis Hamilton, a Mercedessz versenyzője nyerte meg. Második helyen Nico Rosberg szintén a mercedes versenyzője végzett, a harmadik pedig Sergio Perez, a Force India versenyzője volt. Sebastian eddig kétszer nyert Szahírban, méghozzá 2012-ben és 2013-ban a Red Bull Racing csapattal! A bahreini Nagydíjat április 17.-e - és április 19-e között rendezik meg.
„Sajnos a mai verseny nem jött össze, szóval nem vagyok túl elégedett a mai munkámmal. Bizonyos okokból kifolyólag igencsak lassúnak tűntünk az egyenesekben, és nem pusztán a Mercedesekkel szemben. Mindazonáltal úgy gondolom, sokkal többet nem érhettünk volna el ma. A vége felé azt gondoltam, a lágy gumikon majd előrébb jöhetek, de nem így lett. Nem tudom, miért veszítettem ennyit, próbáltam tartani a lépést Daniellel, de ő jobban gyorsított ki, és aztán nem tudtam harcolni vele. Vettel kifejtette, keményen kell dolgozniuk azért, hogy befogják az eddigi három futamból hármat megnyerő Mercedest. Kétségtelen, hogy a Mercedes csomagja momentán erősebb a miénknél, szóval sokat kell még dolgoznunk.A németnek egyébként a verseny első etapjában az állítható hátsó szárnnyal is problémája akadt, ám végül az megjavult. Csak a verseny első felében volt gond vele. Aztán jól működött. " - Mondta Vettel a 2014-es Bahreini Nagydíjat követően
Sebastian Vettel nem érzi, hogy a verseny bármely szakaszában is lett volna esélye megnyerni a Kínai Nagydíjat. A német ettől függetlenül optimistán, a nagy forróságban bízva várja a jövő heti bahreini futamot.
Hiába spórolt a lágy keverékkel a szombati időmérő edzésen a Ferrari, hiába bízott gumikezelésében, ezúttal végül nem talált fogást a Mercedesen. Noha Sebastian Vettel a második Nico Rosberg ellen egy ideig még esélyesnek tűnt, végül be kellett érnie a harmadik hellyel – de ez cseppet sem tette őt csalódottá.
„Ami az új gumikat illeti, úgy tudom, Nico is friss lágyakat használt. Lewisnál már nem vagyok biztos ebben. Próbáltunk spórolni tegnap, de ők is ezt tették sajnos, ami nem segített. De legalább mindent megtettünk” – értékelt Vettel a futam utáni sajtótájékoztatón.
„Hihetetlenül nehéz volt közelebb kerülni hozzájuk. Mindvégig úgy másfél másodpercre voltam Nicótól, aztán a kiállás előtt hirtelen visszaestem 1,8-2 másodpercre. Szóval nehéz volt, próbáltam DRS-távolságon belülre kerülni, de nem tudtam. Az ilyen típusú kanyaroknál pedig, melyek a hosszú egyenesekre vezetnek, ez még nehezebb.”
Vettel mindezek után úgy véli, ma nem tudták volna ennél jobban megszorongatni ellenfeleiket. „Próbáltunk a korai kiállásokkal nyomást gyakorolni a Mercedesre, de végül nem sikerült, mert a keményebb gumin egyszerűen gyorsabbak voltak. Ennek ellenére elégedett vagyok, hiszen harmadik versenyemen a harmadik dobogós helyemet szereztem meg, ráadásul előreléptünk, és minden a terv szerint halad.”
„A lágy gumikon egészen gyorsak voltunk, de a közepeseken a Mercedes volt a jobb. Nicót talán elkaphattuk volna, megpróbáltuk, agresszívek voltunk nyomást gyakoroltunk rájuk, de nem sikerült. Ennek ellenére ha valaki a szezon előtt azt mondja nekem, hogy az első három futamon három dobogós helyezést szerzek, örömmel elfogadtam volna!”
„Kimi a végén a frissebb gumikon közelített hozzám, de azért még voltak tartalékaim. Őszintén szólva sosem gondoltam, hogy nyerhetek itt, de lépésről lépésre közelítünk a Mercedeshez. Közelebb vagyunk hozzájuk, mint négy hete. Kimi és én nem érhettünk volna el jobb helyezést ennél. Próbálkoztunk az agresszív stratégiánkkal, de nem lehetsz túl agresszív sem, hiszen biztosra kell menned a mögötted érkezők miatt is.”
Vettel abban bízik, hogy a jövő heti következő futamon ismét jobban megszorongathatják a Mercedest. „Remélem, Bahreinben igazán meleg lesz” – utalt arra, hogy a magas hőmérséklet közelebb hozhatja őket a címvédőkhöz. „Azzal viszont túlságosan leegyszerűsítenénk a dolgokat, ha azt mondanánk, Bahreinben úgyis meleg lesz, legyőzzük a Mercedeseket, ahogy Malajziában tettük. Mindig hangsúlyozom, hogy a földön kell maradnunk. Majd kiderül, hogy megy nekünk a szahíri sivatagban.”
„Összességében az autónk minden körülmények között jó, és lépésenként akarunk egyre javulni. Számomra csak az a fontos, hogy közelítsünk a Mercedeshez. Ez nem magától értetődő, hiszen 2014-ben nagyon kiemelkedtek. A tél folyamán és Ausztráliában is nagyon erősek voltak, és az ilyen előny nem tűnik csak el úgy. Malajziában tökéletes versenyünk volt, de nem számíthatunk erre mindig. És azt sem vehetjük egyértelműnek, hogy mi vagyunk a második erő.”
Vettelnek végül fölvetették, az izgalmas Maláj Nagydíj után Sanghaj nem hozott túl látványos és élvezetes küzdelmet. „A fociban is vannak meccsek, ahol a szünetben elfogyasztott kolbász jelenti a csúcspontot. Aztán a következő fordulóban meg lehet, hogy öt-hat gólt láthatunk. Ha az autók nagyjából egyforma gyorsak, akkor egyszerűen nehéz igazán jó versenyt produkálni” – vélekedett a négyszeres bajnok.
„Jó versenyzünk volt. A lágyabb gumi nálunk jobban működött. Nyomást tudtunk gyakorolni a Mercedesre. Próbáltunk hamarabb kiállni a harmadik etap előtt, de a közepes keveréken egyszerűen jobbak voltak és elhúztak. Onnantól kezdve csak tartani akartuk a pozíciót, és be akartam érni a harmadik helyen. Ez nagy siker a csapat számára. Köszönöm a maranellóiaknak, és a szurkolóknak is a támogatást! Három futamból háromszor sikerült a dobogóra felállnom: nagyon jól érzem magam a csapatnál. Nagyon nagy változások történtek a télen, boldog vagyok, és nagyon szeretek együtt dolgozni velük. Remélem, közelebb érünk a Mercedeshez, és hamarosan megszorongatjuk őket!”
Visszatértek az ezüstszürke hétköznapok: a Mercedes kettős győzelemmel vágott vissza a Ferrarinak a malajziai vereségért. A ravaszul taktikázó Lewis Hamilton végig uralta a versenyt. Mögötte Nico Rosberg, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ért célba – a biztonsági autó mögött.
A Mercedes pole pozícióból induló világbajnoka, Lewis Hamilton, megőrizte előnyét a piros lámpák kialvásánál, ezt követően pedig egyetlen másodpercre sem engedte ki a kezéből az irányítást. Nico Rosberg időnként kicsit gyorsabbnak tűnt az angolnál, ám nem tudott komoly támadást indítani.
A 2007-es világelső Kimi Räikkönen ezúttal fantasztikus rajtot vett a Ferrarival, és már az első kanyarokban letudta az időmérős hibáját követően előle induló Williamseket. Ő és Sebastian Vettel ezt követően végig közvetlen közelről követték az Ezüst Nyilakat – egy-egy ponton mindketten megpróbáltak taktikázni a kerékcserékkel, ám ezek a próbálkozások végül hiábavalónak bizonyultak.
A verseny leglátványosabb momentumait a roppant fiatal újonc, Max Verstappen produkálta, aki kétszer is remekbe szabott, precíz előzéssel fűzte át magát előbb Marcus Ericsson, majd Felipe Nasr Sauber-Ferrariján, végül pedig Sergio Pérez Force India-Mercedesén.
A holland akciói azonban mégsem vezettek eredményre, miután a Toro Rosso 3 körrel a leintés előtt megadta magát, méghozzá a célegyenes kellős közepén. A meglehetősen amatőr módon végrehajtott mentés idejére – és a hátralevő körökre – beküldték a biztonsági autót.
Az első körökben a lotusos Pastor Maldonado is olyan meggyőzően lépegetett előre, mint Verstappen, szintén a két sauberesen, aztán pedig csapattársán, Romain Grosjeanon át, a második kerékcseréjénél azonban elvétette a bokszbejáratot és rengeteg időt veszített. A venezuelai később meg is pördült a 7-es kanyarban. Ezzel azonban még nem volt vége: a visszaeső pilóta ezt követően Jenson Button McLarenjével vívott heves csatát, és a páros egészen addig oda-vissza előzgette egymást, amíg az angol a 49. körben bele nem szállt ellenfelébe. A sokat szenvedett Lotus végül hátsó fékhibával gurult idő előtt a garázsba.
Rémes napot zártak a Red Bullok: Daniel Ricciardo rengeteg helyet bukott a rajtnál, és – az Ericssonnal vívott, végső soron eredményes pengeváltásai ellenére – sosem sikerült igazán visszakapaszkodnia a mezőnyben. Danyiil Kvjat már a 16. körben kiesett, miután a Renault-motor megfőzte magát a 26-os rajtszámú autóban.
A kiesők listájára Verstappenen, Maldonadón, valamint az oroszon kívül a force indiás Nico Hülkenberg iratkozott még fel – a német a 10. körben búcsúzott váltóhibával. A 24. körben úgy nézett ki, hogy Carlos Sainz is csatlakozik hozzájuk a szintén váltóhiba jeleit mutató Toro Rossóval, ám a faenzai csapat autójának rendszerei végül sikeresen újraindultak a hosszú hátsó egyenesben, a spanyol újonc pedig folytathatta a küzdelmet.
Idei második győzelmével már 68 ponttal álló Hamilton tizenhárom egységre növelte az előnyét a világbajnokságban az 55 pontos Vettel előtt. Rosberg 51 ponttal a harmadik.
A világbajnokságban most csupán egy hét szünet következik, a következő futamot Bahreinban rendezik, április 19-én.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:39:42.008
2. Nico Rosberg (Mercedes) +0.714 mp
3. Sebastian Vettel (Ferrari) +2.988 mp
4. Kimi Räikkönen (Ferrari) +3.835 mp
5. Felipe Massa (Williams-Mercedes) +8.544 mp
6. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) +9.885 mp
7. Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) +19.008 mp
8. Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) +22.625 mp
9. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) +32.117 mp
10. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) +1 kör
11. Sergio Pérez (Force India-Mercedes) +1 kör
12. Fernando Alonso (McLaren-Honda) +1 kör
13. Jenson Button (McLaren-Honda) +1 kör
14. Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) +1 kör
15. Will Stevens (Manor-Ferrari) +2 kör
16. Roberto Merhi (Manor-Ferrari) +2 kör
Kiesett
Max Verstappen (Toro Rosso-Renault), 53. kör, motorhiba
Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 51. kör, fékhiba
Mint idén mindannyiszor, Kínában is Lewis Hamilton szerezte meg az első rajtkockát, s ezzel 14 futamosra nőtt a Mercedes időmérős győzelmi sorozata. A németek a tavalyi Osztrák Nagydíj óta nem találtak legyőzőre. Malajzia után ráadásul visszafoglalták az első sort, hiszen Sebastian Vettelnek ezúttal nem volt esélye legyőzni Nico Rosberget. Hátrébb a két Williams és Kimi Räikkönen csatájára számíthatunk, de azt is érdekes lesz látni, mire megy a javuló Red Bull-lal hetedik Daniel Ricciardo, a lotusos Romain Grosjean, valamint a mindkét autójával top tízbe kerülő Sauber. A McLaren mindeközben zsinórban harmadszor is a mezőny végén – két bajnokuknak ismét csak a Manort sikerült legyőzniük. Innen várja a mezőny a sanghaji versenyt!
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel