SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2015.

Vettel nem unalmas többé – állítja Lauda

2015.03.30. 16:15

Image and video hosting by TinyPic

A Forma-1 egészének és Sebastian Vettel megítélésének is jót tett a múlt vasárnap aratott futamgyőzelem – jelentette ki a Mercedes gyári alakulatának tanácsadója, Niki Lauda. Az osztrák klasszis szerint a Ferrari győzelme ébresztőt fúj a stuttgartiaknak, de ebben nincs semmi meglepő.

Miután a Mercedes pilótái kettős győzelemmel kezdték az évet, sokan biztosra vették, hogy a következő versenyek is a címvédő dominanciájáról szólnak majd, Malajziában azonban megtört a német istálló tavaly szeptember óta tartó sikersorozata. Az első helyet Sebastian Vettel szerezte meg a Ferrarival, aki a 2013-as Spanyol Nagydíj után elsőként tudott győzelmet szállítani az olasz alakulatnak. Lauda, aki három bajnoki címéből kettőt a Ferrari pilótájaként szerzett – most viszont a Mercedesnél dolgozik tanácsadóként – úgy érzi, a siker a sportnak és a pilótának is jót tett.
 
„Azonnal átmentem Maurizióhoz [Arrivabene, a Ferrari csapatvezetője – a szerk.] és szívből gratuláltam neki” – idézi Lauda szavait az ESPN Forma-1-es oldala. „Ő egy ellenfél, és a verseny jobb, ha több ellenfeled van. Abban az esetben pedig, ha a Ferrari nyer, Bernie Ecclestone sem panaszkodhat amiatt, hogy Vettel unalmas, hiszen Vettel már nem unalmas többé” – utalt a FOM első emberének azon nyilatkozatára, melyben a jelenlegi címvédőt, Lewis Hamiltont dicsérte. Vettelt eközben azzal vádolta, hogy nem tesz eleget a Forma-1 népszerűsítéséért, mivel zárkózottabb a britnél, aki mivel több rendezvényen is részt vesz az autósportok világán kívül is ismertté vált.
 
„Azt hiszem, ez az eredmény magának a Forma-1-nek is jót tett, az emberek ugyanis sokat panaszkodnak a sport képéről. Én nem, de mások igen” – teszi hozzá a 66 éves szakember, kinek kollégája, Toto Wolff vasárnap úgy fogalmazott, hogy a Ferrari győzelme ébresztőt fújt a Mercedesnek. Lauda egyetért fiatalabb honfitársával, elmondása szerint azonban nincs semmi meglepő abban, ha egy csapatnál megszólal a riasztó, azt pedig, hogy a stuttgartiak megfelelően reagálnak majd, ő személy szerint biztosra veszi.
 
„A sportban ez teljesen normális, ha nem nyersz folyamatosan, akkor a riasztó hirtelen megszólal, viszont ez vészjelző hangosan fog szólni, mindenki hallani fogja és reagálni fog a történtekre, ami egyébként szintén természetes. Szereztünk egy második és egy harmadik helyet, az előző futamot pedig megnyertük, szóval a világ nem fog összedőlni egy Vettel-siker után, de tény, hogy most gyorsabbak voltak. Most nem lehetett legyőzni őket. A stratégiájuk tökéletes volt, Vettel jól dolgozott és a gumik is jól bírták. Mi háromszor álltunk ki. Miért? Mert az abroncsok így érték el a teljesítményük maximumát. A Ferrari nem vette őket annyira igénybe” – zárta gondolatait Lauda.

Elmaradt a Ferrari hagyományos győzelmi fotózása – Arrivabene elmondta, miért

2015.03.30. 16:13

Image and video hosting by TinyPic

Az egész Forma–1-nek szüksége van egy győzelemre esélyes Ferrarira – véli az istálló csapatfőnöke. Maurizio Arrivabene azt is elárulta, miért nem adta áldását a hagyományos csapatfotózásra Sebastian Vettel sikere után.

Fernando Alonso 2013-as barcelonai sikere óta nem ünnepelhetett futamgyőzelmet a Ferrari. Már csak emiatt is volt érzelmes pillanat a csapat számára, amikor Sebastian Vettel elsőként szelte át a célvonalat vasárnap a Maláj Nagydíjon. Noha győzelmük sokakat meglepett, Maurizio Arrivabene már reggel érezte, hogy ez a nap különleges lehet számukra.
 
„Nem az időmérő edzés után kezdtem először hinni a győzelemben, hanem a vasárnap reggeli csapatmegbeszélésen” – idézte az olaszt a Speedweek. „Akkor láthattam, milyen taktikával készülünk a versenyre. Aztán amikor tisztulni kezdett a kép a verseny során, arra gondoltam: ó, ma talán elérhetünk valami érdekeset.”
 
„Nem győzőm hangsúlyozni a csapatunk szakértelmét. Sebastian kiváló munkát végzett. És Kimi teljesítménye mellett sem mennék el, aki nehéz körülmények között a kiváló negyedik helyen ért célba – mégpedig az utolsó helyről.” 
 
„A versenyen újra eszembe jutott a reggel megbeszélés. Egy pillanatra meg is torpantam, és csak figyeltem a csapat munkáját. Olyan precízen dolgoztak, mint egy svájci óra. Csak ez esetben most egy tökéletes olasz óraműről beszéltünk!”
 
Arrivabene ugyanakkor tudja, a végső célt még korántsem érték el, s a Mercedes továbbra is előttük jár. „Természetesen örülünk a győzelemnek, de nincs okunk hátradőlni. Már a szezon előtt megmondtuk, hogy két versenyt akarunk nyerni. Most egy már a zsebben van. De hogy ilyen korán jött, az lehet hátrány is. A sepangi különleges verseny volt, és nem gondolnám, hogy a Mercedes autója már nem elég jó. Tehát két lábbal a földön kell maradnunk.”
 
És ezt a csapat minden tagjában igyekszik tudatosítani. Ennek köszönhető az is, hogy Arrivabene nemet mondott a futamot követő csapatfotózásra, melyet más istállók is meg szoktak ejteni egy-egy győzelem után a garázsuk előtt. „A fiúk azt mondták, menjünk, csináljunk egy győzelmi fotót a boxban. Ahogy a többi csapat is szokta a futamgyőzelmek után. Én viszont azt feleltem: nem, semmi fotózás! Számomra csak egyetlen győzelmi fotó létezik: amit a szezon végén, az elszámolás után készítünk.”
 
A csapatfőnök tehát igyekszik megőrizni hidegvérét. Azt azonban cáfolta, hogy nem hatotta meg Vettel győzelme. „Az újságírók azt kérdezgették, hogyhogy nem mutatok semmiféle érzelmet. Tény, hogy nem jártam örömtáncot, de természetesen megérintett a győzelem. Hallottam, ahogy Sebastian a rádióban üvöltött. Ez meghatott. A Maranellóban dolgozó több száz emberre gondoltam, akik Vettel és Räikkönen alá tették ezt az autót, és ez is meghatott. Éppen ezért is küldtem Diegót a dobogóra – egy embert a csapatunkból. Ő képviselte az összes dolgozónkat, akik minden nap szenvedélyesen, a kezüket is bemocskolva dolgoznak a Ferrariért.”
 
Ami a konstruktőri serleget átvevő Diego Iovernót, a csapat vezető szerelőjét illeti, örömmel fogadta Arrivabene gesztusát. „Nagyon büszkévé tett, hogy fent állhattam, és képviselhetett mindenkit, aki a pályán és a gyárban dolgozik a csapatért. A tervezőrészlegen, a motorrészlegen, a szélcsatornában, a karosszériarészlegen – ez a győzelem mindenkié, és nagyon büszkék vagyunk mindenkire, aki részt vállalt abban, hogy a Ferrari visszatért” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
 
Arrivabene végül arról is beszélt, hogy sikerük nem csupán a Ferrarinak, de a sokat bírált Forma–1 renoméjának is jót tett. „Egyértelmű, hogy a Forma–1 nem lenne ugyanaz a Ferrari nélkül. Ha a tifosi eltűnne, még kevesebben ülnének a lelátókon. Emiatt túlzás nélkül állíthatom: egy győzelemre képes Ferrari csak jót tehet az F1-nek. És – hogy futballhasonlattal éljek – sokra becsüljük a tizenkettedik játékost is” – jelentette ki.

Volt főnöke Vettelre fogadott – tekintélyes összeg ütötte a markát

2015.03.30. 16:12

Image and video hosting by TinyPic

Nemcsak a Ferrarit, de Red Bull-os volt főnökét is boldoggá tette Sebastian Vettel malajziai győzelmével. Helmut Marko bátor volt, fogadott, és 400 euróval gazdagabb lett – fölfedezettjének hála…

Az a Red Bullnál eltöltött 12 közös év nem múlik el nyomtalanul. Noha már nem az ö versenyzője, az osztrákok tanácsadója, Helmut Marko továbbra is aktívan figyelemmel kíséri az általa fölfedezett, s a Red Bull kötelékébe fogadott Sebastian Vettel pályafutásának alakulását. És ha már ennyire jól ismeri a négyszeres bajnokot, miért is ne húzhatna belőle hasznot?
 
Az osztrák szakember a paddockban fogadást kötött arra, hogy egykori patronáltja megnyeri a vasárnapi Maláj Nagydíjat – végül 400 euró ütötte a markát. „Tudtam, hogy Sebastian képes rá. Már a pénteki edzéseken is látható volt” – nyilatkozta Marko a Sport Bildnek. Az viszont nem derült ki, kivel fogadott az egykori versenyző.
 
Marko egyébként kiemelte, a sepangi verseny azt bizonyítja, Vettel még mindig ugyanaz a kiváló versenyző, aki velük négy bajnoki címig vitte. „Tavaly nem felejtett el vezetni” – utalt gyengébb 2014-es szezonjára. „De a mi autónkat egyszerűen nem tudta úgy beállítani, ahogyan szerette volna. A Ferrariban viszont újra kihasználhatja az erősségeit. És talán végre most már az emberek is belátják, hogy nem csak a mi autónkon múlt, hogy négy bajnoki címet nyert.”
 
Marko csapatának, a Red Bullnak egyébként Vettel sikere jelenthette a legnagyobb örömöt Malajziában. Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat ugyanis végigszenvedte a versenyt, s csak a 10. és 9. helyen értek célba, miután végig fékproblémák hátráltatták őket. Mint kiderült, ennek oka az volt, hogy az osztrákok idén a Brembo helyett már a Hitcótól vásárolják a fékjeiket. Mint Marko elárulta, ezen váltásnak is van némi köze Vettelhez. „Rendkívüli problémáink voltak a fékekkel. Beszállítót váltottunk Sebastian távozása után, aki sosem szerette a másik gyártó fékjeit. Most ez a váltás visszafelé sült el.”
 
Az egykori csapattárs mindeközben szintén gratulált Vettelnek a vasárnapi győzelemhez – azt azonban sajnálta, hogy olyannyira nem voltak versenyképesek, hogy a német még le is körözte őt. „Seb nagyon örült. Megérdemelte ezt a győzelmet. Tudom, hogy mennyire jó. Csak az fáj, hogy mi közben nem voltunk versenyképesek” – nyilatkozta Ricciardo.

A nagy győzelmi interjú Sebastian Vettellel

2015.03.29. 19:55

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettelt büszkévé teszi, hogy első ferraris győzelmével beteljesíthette a csapat minden tagjának álmát, és „elsőként győzhette le tiszta küzdelemben” a domináns Mercedeseket. A német a sepangi sajtótájékoztatón érzelmekről, bajnoki esélyekről és a gyerekkori példakép Michael Schumacherről beszélt a sajtó képviselőinek.

Az utolsó alkalom, amikor a német és az olasz himnuszt játszották egymás után a 2008-as Olasz Nagydíjon volt. És az utolsó, amikor a vörösöknek szólt, 2006-ban volt Sanghajban. Történelmi pillanat ez, le tudnád írni mit éreztél a dobogón, amikor hallottad az olasz himnuszt?
 
Sebastian Vettel: Igen, igaz, Monza, 2008. Talán ugyanolyan érzelmes volt. Nézd, az egész életemet a Red Bull-lal töltöttem, az első győzelmem Monzában pedig különleges volt. Aztán ott volt az első győzelmem a Red Bull-lal, 2009-ben Kínában, az is különleges volt. És ez is ugyanolyan különleges. Talán kicsit jobb, mert valami pluszt jelent… nem tudom. Ez az én álmom. Gyerekkoromban Michael (Schumacher) volt a hősöm, nekünk, mindannyiunknak, akik Németországban akkoriban gokartozni kezdtek, mind fölnéztünk rá, és ő minden évben jött, hogy megnézzen minket, ami nekünk a világot jelentette. Ezért is gondolom úgy, hogy a mai nap… talán még nem is fogom fel, mennyire különleges. Nagyon-nagyon érzelmes. Látni a srácokat, átélni a tiszteletkört… próbáltam mindent magamba szívni, élvezni a sok szurkoló jelenlétét, láttam a sok Ferrari-zászlót. Szóval nagyon-nagyon boldog vagyok és büszke. Különösen arra, hogy legyőztem ezeket a srácokat, mert fenomenálisan erősek voltak tavaly. És hogy én lehetek az első, aki tiszta küzdelemben legyőzi őket, az hihetetlen eredmény. Szóval nagy köszönet ezért a maranellói fiúknak!
 
Már a második ferraris versenyedet megnyerted, Michaelnek ehhez több idő kellett. Szerinted ezután lehet esélyed olyan gyakran nyerni, mint ő tette?
 
Vettel: Talán igazad van, biztos ismered a statisztikákat, de nem hiszem, hogy az ő autója 96-ban volt olyan jó, mint a mi mostani autónk, és szerintem ha valaha is meg tudjuk közelíteni – és itt most az egész csapat nevében beszélek, mindkét versenyzőről – a győzelmei számát, amit a Ferrarival szerzett, már nagyon-nagyon jól állnánk. Igen, nagyon nagy lábnyomok ezek – de a célunk nem az, hogy megfeleljünk ennek, hanem az, hogy magunk is új nyomokat hagyjunk.
 
Mindenki arra számított, hogy te és a Ferrari többet fogtok szenvedni a szezon ezen szakaszában. Mi a titka a tavalyi év óta történt átváltozásnak? Az ötletek, az emberek, a pénz? És számítottál rá, hogy ennyire hamar nyerhetsz?
 
Vettel: Természetesen nem. Szerintem közülünk senki sem tudta, hol tartunk, amikor Melbourne-ben megkezdtük az évet, de a legfontosabb, hogy Kimi és én is jónak érezzük az autót az első teszt óta. Elégedettek vagyunk az autó viselkedésével, és erre építkezhetünk. Voltak gondjaink, amiket meg kellett oldanunk, és szerintem jó munkát végeztek a fiúk. A megbízhatóságunk nagyon jó volt, és ma a kulcs szerintem az volt, hogy óvni tudtuk a gumikat. Emiatt csökkent akkorát a különbség Ausztrália óta a Mercedes és köztünk. Ez legfőképp tehát a téli munka eredménye. Tavaly én viszont még nem voltam itt, és nem tudom, milyen volt a tavalyi autó, de azt mondták, hogy a mostani sokkal jobb annál. Elégedett vagyok az autó egyensúlyával, a vezethetőségével, úgy játszhatok és dolgozhatok vele, ahogy akarok, és ez mindig meghatározó egy versenyző számára. Emellett új lendületet is kaptunk, hiszen sok új ember érkezett. Többen pozíciót váltottak, és a hangulat nagyszerű, az emberek boldogok, hogy itt dolgozhatnak. Szenvedélyesek, és ez a legfontosabb. Természetesen minden más meglepetésként ért minket is, de örömmel fogadjuk! A legfontosabb – ahogy Ausztrália után is volt –, hogy a következő versenyeken is így folytassuk, és fokozatosan próbáljuk elkapni a Mercedest.
 
Két hét múlva Sanghajba utazol. Sok kínai imádja a Ferrarit. Ez extra motivációt jelent számodra?
 
Vettel: Különleges lesz. Mindig is tudtam, hogy a Ferrarinak sok rajongója van Kínában, és különösen Kiminek. Ha majd lengetik a Ferrari-zászlót, úgy fogom érezni, nekem is lengetik, és már nagyon várom. Az egy különleges esemény, egy őrült pálya, változó körülményekkel, ahol mindig bármi megtörténhet. Remélem, sikeres hétvége vár ránk ott.
 
Szerinted a Ferrari most egy szintre került a Mercedesszel? Mekkora még a különbség?
 
Vettel: Úgy vélem, ma kicsit többet küszködtek a meleg miatt, mint várták. Mi pedig közben kevésbé szenvedtünk a forróság miatt, mint vártuk, és e két tényezőnek köszönhetően versenyképesebbek voltunk ma, így tiszta csatában le tudtuk győzni őket. A következő futamon viszont teljesen mások lesznek a viszonyok, a kínai egy több tekintetben is különleges pálya, és várhatóan jóval hűvösebb is lesz ott. A Mercedes most sokat szenved a meleg miatt, de arra számítok, hogy nagyon erősek lesznek, és ők diktálják majd a tempót. Ma térdre kényszeríthettük őket a gyengéjüket kihasználva, és a következő versenyen is megpróbáljuk megkeseríteni az életüket, amennyire lehet. Aztán majd kiderül, mire jutunk.
 
Mennyire bízol abban, hogy bajnoki esélyessé váltál Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellett idén?
 
Vettel: Összességében elég egyszerű a helyzet: a Mercedesnek kiváló csomagja van. Talán itt, Malajziában kicsit jobban szenvedtek, mi pedig kivételesen erősek voltunk. Egy biztos: jó lenne minden versenyen ilyen helyzetben lenni, ez a célunk. Másfelől realistának kell lennünk, hiszen a téli teszteken nagy volt az előnyük, akárcsak az első futamon, ami nem tűnik el csak úgy. A célunk, hogy ezt a különbséget csökkentsük. És meg kell erősítenünk a pozíciónkat az első számú üldözőjükként.
 
Mennyire fontos ez a fantasztikus eredmény a szezon ilyen korai szakaszában?
 
Vettel: Komoly lökést ad az egész csapatnak. A Ferrarinak borzalmas idénye volt tavaly, és sokat kritizálta őket mindenki. Sok minden megváltozott azóta, beleértve a versenyzőket is. (nevet) És remélem, hogy jó irányba. Én boldog vagyok a Ferrarinál. Ez biztosan egy nagy nap a csapat számára, de számomra is, ami büszkeséggel tölt el.
 
Kinek ajánlanád ezt a győzelmet?
 
Vettel: Nos, elsőként a csapatnak. Amikor megérkeztem Maranellóba, lenyűgözött az az erő, ami ott fogadott, a gyár mérete, az a kemény munka, amit a versenycsapat végzett. Ez a csapat különleges a rajtrácson, ezért talán nekik, minden dolgozónak ajánlom ezt. Már jó párszor voltam ott, és ott is jártam, ahol az egész gyár ebédelni szokott. Ott érezni, hogy ennek a sok embernek ugyanaz a szenvedélye. És éppen ez az a győzelem, amire már oly régóta várnak. Nekik ajánlom, mert hihetetlen mennyiségű munkát végeztek el a tél folyamán, hogy ilyen helyzetbe kerülhessünk.

Ferrari: Így győztük le a Mercedest!

2015.03.29. 17:03

Image and video hosting by TinyPic

Meglepetés győzelem volt, de nagyon is van rá magyarázat! A Ferrari technikai igazgatója, James Allison elmondta, minek volt köszönhető, hogy Malajziában felül tudták múlni a verhetetlennek hitt Mercedest.

Azt követően, hogy Ausztráliában fél perccel verték a mezőnyt, a hétvége előtt talán senki sem hitte volna, hogy a Mercedes a Maláj Nagydíjon máris elszenvedi idei első vereségét. Csakhogy a Ferrari másképp gondolta. Már pénteken, a hosszú etapok, de az egykörös tempó alapján is látszott, az olaszok ezen a hétvégén jóval közelebb kerülhetnek a címvédőhöz, mint az idénynyitón, de Sebastian Vettel vasárnapi győzelme minden várakozást felülmúlt.
 
James Allison, a Scuderia technikai igazgatója három tényezővel indokolta sepangi remeklésüket. Az elsőt az SF15-T innovatív hűtőrendszere jelentette, amely növelte autójuk aerodinamikai hatékonyságát. „Csak az egyenlet egyik felét ismerem, ami a mi autónk” – idézte a brit szakembert az ESPN. „Tudom, hogy egészen jó hűtőrendszerünk van, amiért nagy elismerés jár a szélcsatornában ezen dolgozó csapatnak, valamint a tervezőrészlegnek is, akik ezt az igazán innovatív csomagot összehozták nekünk. Ennek köszönhetően még az ilyen forró hőmérséklet mellett is sikeresen versenyezhetünk anélkül, hogy túl nagy nyílásokat kéne nyitnunk az autónkon.”
 
A siker másik kulcsát a Ferrari kíméletes gumikezelése jelentette. „Ez a pálya egészen durva és forró, ami igénybe veszi a gumikat, és szerencsés helyzetben voltunk, hogy az autónk jól ment ezekkel a gumikkal. Hogy mi újság Mercedes-földön, és hogy fest az egyenlet másik része, azt nem tudom, de abban egészen biztos vagyok, hogy Kínában nem lesz könnyű ugyanilyen jó munkát végezni, mint itt.”
 
Allison emellett azt is kiemelte, hogy a biztonsági autós fázis hozta helyzetbe a Ferrarit: Sebastian Vettel csak úgy kerülhetett Lewis Hamilton elé, hogy a Mercedesek a boxba hajtottak a biztonsági autó érkezésekor, míg ő a pályán maradt. „Azt gondolom, egy leheletnyivel gyorsabbak lehettünk náluk a versenyen, de láthattuk, hogy a Mercedes forgalomba került, olyan autók mögé ragadtak be (a kerékcseréjük után), akik másfél másodperccel lassabbak voltak náluk, és nem tudták egyszerűen megelőzni őket.”
 
„Ha 0,1-0,2 másodperccel gyorsabb vagy – talán ennyivel voltunk jobbak –, akkor ezt a fölényt elég nehéz előzésre váltani, és extra nehéz mindjárt egyszerre két autót megelőzni így. És a Mercedes akár meg is oszthatta volna a taktikáját, hogy legalább az egyik autójukkal legyőzzenek minket. A biztonsági autó viszont remek lehetőséget kínált számunkra a könnyebb előzéshez.”
 
Allison a stratégia megosztásával arra célzott, hogy a Mercedes akár úgy is dönthetett volna, hogy csak egyik autóját hozza ki kerékcserére a biztonsági autó bejövetelekor, míg a másikat ugyanolyan stratégán hagyja, amilyet Vettelék választottak. Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója ugyanakkor a Speedweek munkatársának elárulta, a sportszerűség és esélyegyenlőség jegyében döntöttek úgy, hogy azonos taktikán hagyják Lewis Hamiltont és Nico Rosberget – amiről utólag már belátta, talán túlzás volt.
 
Noha most nagy az öröm az utoljára 2013 májusában nyerő Ferrari háza táján, s többen már Vettetl is Hamilton bajnoki kihívójaként emlegetik, Allison figyelmeztetett, mai teljesítményüket korántsem lesz egyszerű megismételni más pályákon, más körülmények között. „Melbourne-ben a Mercedes nagyon-nagyon dominált, és még ha szabad is lett volna előttünk az út, sem lett volna esélyünk ellenük. Még mindig sok munka vár ránk, mielőtt olyan magabiztosan érkezhetünk meg egy hétvégére, hogy már az első szabadedzésnél azt mondjuk, a győzelemért fogunk harcba szállni. De nagyon izgalmas a fejlesztési programunk, és még sokat fog javulni a teljesítményünk.”
 
A vörösök napját mindössze egy dolog árnyékolta be: Kimi Räikkönen első körben kapott defektje, mely nélkül a finn talán szintén esélyes lehetett volna a dobogóra. Allison Räikkönen autójának sérüléséről is beszélt. „Amikor ezek a gumik szétszakadnak, általában kárt okoznak a padlólemezben, ami egy nagyon érzékeny aerodinamikai terület. Ez a sérülés még lehetővé tette számára, hogy ő legyen a negyedik leggyorsabb autó a pályán, de elég súlyos volt ahhoz, hogy ezzel a gumikopás mértéke ne legyen olyan jó, mint Sebastiannál, mivel a leszorítóereje kisebb volt. Éppen ezért szép teljesítmény volt Kimitől, hogy sikerült átverekednie magát a mezőnyön.”

Csapatrádió

2015.03.29. 16:52

Sebastian és a Ferrari csapat így örült a Maláj Nagydíj győzelemnek!

Sebastian versenyzői szobája

2015.03.29. 16:30

Sebastian szobája a Nagydíjak alatt mindössze öt négyzetméter. Sebastian itt töltötte a Maláj Nagydíj alatt a szabadidejét, vagy amikor éppen várta a következő edzést.. A szobában található monitor, masszázságy, komód, sisak, baseball sapka, overál, kesztyű, cipő, tartalék felszerelések.

Vettel: Ijedség az utolsó körökben – elsöprő érzelmek a dobogón

2015.03.29. 13:44

Image and video hosting by TinyPic

Meghatottan, érzelmes hangon beszélt Sebastian Vettel első ferraris győzelméről a Maláj Nagydíj után. A német ugyanakkor tudja, ezen a vasárnapon talán a kezükre játszottak a körülmények is.

Sebastian Vettelnek a sepangi volt pályafutása 40. győzelme – de az első a Ferrari színeiben. A négyszeres világbajnok utoljára a 2013-as évadzáró Brazil Nagydíjon állhatott a dobogó legfelső fokán – már csak emiatt is különleges volt számára a mai nap.
 
„Egyértelműen hiányzott a pezsgő és a dobogó legfelsőbb foka” – nyilatkozta. „Nagyszerű visszatérni ide egy annyira nehéz szezon után, mint a tavalyi, amikor nem boldogultam az autómmal. Idén az autó egyensúlya úgy fest, illik a stílusomhoz, de Kimiéhez is. Ami a stratégiánkat illeti, köszönettel tartozom a csapatnak. Amikor a Mercedesek bementek a boxba, kicsit meglepődtünk. Pénteken láttuk, hogy nem voltak valami elégedettek a közepes keverékkel, és Lewis kicsit szenvedett is az első etapban, így én igyekeztem nyomni, amit nagyon élveztem. Aztán tudtam, hogy a lehető legtovább életben kell tartanom a gumikat. A második etapomon nehéz volt, de végül az autó visszanyerte az egyensúlyát, és egész szép különbséget építettem ki az utolsó körökre.”
 
Vettel ugyanakkor úgy érzi, a Mercedesszel szembeni valós hátrányukat ezúttal elfedte a malajziai nagy hőség. „Ők talán szenvedtek a meleg miatt, jobban, mint várták. Mi nem küszködtünk annyira, mint vártuk. Ez a két tényező versenyképessé tett minket, és lehetővé tette, hogy nyílt csatában legyőzzük őket. A következő futamot egy teljesen másfajta pályán rendezik, ott várhatóan sokkal hűvösebb lesz. A Mercedes az év ezen szakaszában talán szenved kicsit a meleg miatt., de Kínában biztosan erősek lesznek. Általában ők diktálják a tempót, de ma a gyengeségüket kihasználva sikerült térdre kényszerítenünk őket. Meglátjuk, a következő futamon is lesz-e esélyünk ellenük.”
 
Vettel elárulta, a verseny utolsó köreiben kissé megrémítette a győzelem gondolata. „Ma jobbak voltunk a lágyabb keveréken. Már pénteken éreztük, hogy így lehet, de az ilyesmi mindig csak a versenyen derül ki. Nem kéne elmondanom, de az utolsó körökben besz**tam, mert egy csomó gondolat átfutott a fejemen. Ránéztem az autóm orrára, és arra gondoltam, »Hé, egy vörös autóban ülsz, és nyerni fogsz!«. Aztán azt mondtam magamnak, »Ne gondolkodj ezen! A végén még hibázol! Nem szabad most elterelni a figyelmedet!« Aztán amikor átmentem a célvonalon, az egyszerűen elképesztő volt.”
 
Vettel elmondása szerint ma még nem is igazán tudja felfogni, mit is jelent számára az első ferraris siker. „Amikor a dobogón álltam és körülnéztem, föl sem tudtam fogni, amit látok. Most már tudom, mit érzett Michael és Fernando korábban a győzelmeikor, amikor látta ennek a társaságnak az arcát.”
 
„Ez egy álom. Michael volt a hősöm gyerekként. Számunkra – és itt mindenkiről beszélek, aki Németországban gokartozott – ő volt az, akire felnéztünk. Amikor minden évben jött és kezet fogott velünk, hogy vessen ránk egy pillantást, az nekünk a világot jelentette. Ezért gondolom úgy, hogy ma még talán nem is értem igazán, mi is ebben annyira különleges. Nagyon érzelmes pillanat ez” – utalt barátjára és elődjére, Michael Schumacherre, aki öt bajnoki címet nyert a Scuderiával.
 
„Sebastian tökéletes volt ma, és tegnap is táncolt az esőben”
 
Az olaszoknak egyébként a mai volt az első győzelmük a 2013-as Spanyol Nagydíj óta. Nem csoda hát, hogy a csapattagok közül többen megkönnyezték a mai sikert. „Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen hamar győzelmet szereztünk!” – nyilatkozta a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene. „Rendkívül keményen dolgoztunk Maranellóban; nem hiszek abban, hogy ez egyéni siker volt, hiszen mi egy csapat vagyunk és szuperboldogok vagyunk! Két futamgyőzelmet ígértem, és most itt van az egyik. Előny lenne, hogy ilyen hamar győzni tudtunk? Néha ez inkább hátrány – viszont most hihetetlenül boldog vagyok a srácok miatt!”
 
„Ez egy csodás nap, kétségtelen” – fogalmazott a technikai igazgató, James Allison a Sky Sportsnak. „Egyszerűen fantasztikus, az egész tavalyi szezonban nem nyertünk futamot. Mindenki nagyon keményen dolgozott, ez ennek a gyümölcse. Talán egy kicsivel gyorsabbak voltunk a Mercedesnél, de nagyon szoros volt, és a biztonsági autó segítségünkre volt. De végső soron a gumik nálunk jól bírták ma, és az autó is elég gyors volt.”
 
„Ezt nem is lehet szavakba önteni, nagyon érzelmes pillanat. Egy versenyzőtől semmi mást nem várhatunk, mint hogy gyors legyen. Sebastian és Kimi személyében pedig találtunk két versenyzőt, akik mindig is gyorsak voltak. Esetükben ha panasz van, az csakis az autó miatt lehet, és ma nem hibáztak. Sebastian tökéletesen vezetett ma, és tegnap is táncolt az esőben. Neki köszönhetjük azt, hogy élhettünk a mai lehetőséggel” – méltatta a négyszeres bajnokot a brit szakember.

Vettel és a Ferrari ébresztőt fújt a Mercedesnek!

2015.03.29. 13:16

Image and video hosting by TinyPic

Ébresztőt fújt a Ferrari az előző futamot még utcahosszal nyerő Mercedesnek. Lewis Hamilton elsőre el sem hitte, hogy Sebastian Vettel máris a nyakán a bajnoki tabellán, Toto Wolff pedig kijelentette, össze kell kapniuk magukat a folytatásban.

Bár cáfolják, nagyon úgy fest, hogy némi zavartság lett úrrá a Mercedes háza táján a Malajziában elszenvedett vereség után. Lewis Hamiltont a leintést és díjátadót követően a Sky Sports kapta mikrofonvégre, és amikor arról kérdezték, esélyesnek tartja-e a győzelmével hozzá három pontra fölzárkózó Sebastian Vettelt a bajnoki küzdelemben, meglepődve kérdezte sajtósát: „Tényleg három pontra van mögöttem? Wow! Nos, lehajtott fővel kell tovább dolgoznunk.”
 
Hamilton a verseny során meglehetősen frusztrálnak tűnt. Előbb azt kérte számon az utolsó kiállása után csapatán, hogy miért nem a „jó gumit” tették fel az autójára (a közepes keverékből már csak használt állt rendelkezésükre), később pedig ingerülten intette csöndre a hozzá a kanyarokban beszélő mérnökét.
 
Ennek ellenére a leintés után elmondta, nem csalódott a második helye miatt. „A második hely sosem lehet csalódás” – mondta. „Nem vagyok igazán csalódott. Csapatként mindent megtettünk, amit lehetett, javultunk is, de ez most nem volt elég. A sport szempontjából pedig jó látni, hogy másoknak is van esélyük.”
 
Miközben a Sky Sports riportere arról számolt be, hogy a Mercedes szerelői érezhetően csalódottnak és kissé meglepettnek tűnnek, az általa megkérdezett Toto Wolff igyekezett cáfolni mindezt. Némi gondolkodás után a következőket mondta: „Nem várhatod, hogy állandóan nyerni fogsz, de azért vagyunk itt, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsuk. Ez egy jól megérdemelt győzelem a Ferrari számára, és bár a pilótáinknak fájhat kissé, talán éppen erre volt szükségünk, hogy végre felébredjünk. Remélhetőleg az erőviszonyok kiegyenlítésével kapcsolatos nonszensz spekulációk ezzel véget is érnek. Ez egy jó nap volt a Forma–1 számára. És bár a Mercedesnek nem annyira, emiatt csak még erősebb formában fogunk visszatérni.”
 
A Ferrari előtt Niki Lauda is megemelte kalapját. „A Ferrari és Vettel mindenekelőtt gyorsabb volt nálunk. Ma ők voltak a legjobbak. El kell gondolkodnunk ezen, de úgy vélem, Sebastian fantasztikus munkát végzett ma a Ferrarival – ezért nyerték meg ezt a versenyt” – mondta Lauda a Sky Sportsnak. Majd miután arról kérdezték, nem jöttek-e ki túl korán versenyzői új gumikért, csak annyit felelt: „Ezt később még megvitatjuk, de a Ferrari jobb volt. Gratulálunk nekik!”
 
Toto Wolff ennél többet is mondott korai (a biztonsági autó alatt megejtett) kerékcseréjükről, mellyel Vettel mögé kerültek. „A verseny után mindig sokkal okosabb az ember és könnyen mondja, hogy a stratégia rossz volt. Már a pénteki edzések során is láttunk pár nagyon erős hosszú etapot a Ferraritól, ami figyelemfelkeltő volt számunkra, ma pedig Vettel lenyűgöző volt a közepes keveréken futott etapjai elején. Nem vagyok benne biztos, hogy kontrollálni tudtuk volna a különbséget, ha mi is két kiállásos taktikán vagyunk. Nagyon szoros csata lett volna, de nem akarok okoskodni, ez nem csak erről szólt. Nem csak a stratégián múlt” – ismerte el.
 
Végül pedig arról is beszélt, hogy ideje komolyan venniük a Scuderia jelentette fenyegetést. „Vettel nyerte a versenyt és komoly világbajnoki esélyes. Arra késztet minket, hogy az eddiginél is keményebben dolgozzunk, és még jobban koncentráljunk. Az a visszatérés, amit a Ferrari a tél során mutatott, egyszerűen szenzációs, és ezt versenytársként igazán tiszteljük” – mondta az olaszokról dicsérően.

Maláj Nagydíj >> futam utáni interjú

2015.03.29. 12:56

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!