SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2015.

Sebastian nyilatkozata a Maláj Nagydíj időmérőedzése után!

2015.03.28. 11:57

Lewis Hamilton pole pozícióból indulhat, Sebastian Vettel a második rajtkockát szerezte meg, Nico Rosberg pedig a harmadik helyről kezdheti meg a holnapi Maláj Futamot!

Seb nyilatkozata:

Sebastian Vettel, Ferrari – 2. hely

„Nem lehet tudni, mire lesz elég ez a második hely. Csak ki kell nézni az ablakon, és ha elkezd esni az eső – amire elég komoly az esély –, az megkavarhatja a kártyákat. Érdekes időmérő edzés volt. Nagyon jó volt vezetni az autót a száraz, a nedves és vizes körülmények között is. Szerintem a hosszú etapjaink is elég jók voltak a szabadedzéseken, úgyhogy jó formában vagyunk. De tisztában vagyunk vele, hogy elég nehéz legyőzni a Mercedest. Nyilván azért vagyunk itt, hogy megverjük őket, mindenki győzni próbál. De majd holnap meglátjuk, mit tehetünk. Lehet, hogy itt egy kicsit közelebb vagyunk a Mercedeshez, de majd holnap minden kiderül!”

Image and video hosting by TinyPic

Hamiltoné a rajtelsőség, Vettel az első sorban

2015.03.28. 11:55

Image and video hosting by TinyPic

Hiába a trópusi eső, Lewis Hamiltonnál nem volt gyorsabb a maláj időmérő edzésen! Sebastian Vettel az első sorba kormányozta Ferrariját, miután legyőzte Nico Rosberget. Kimi Räikkönen közben már a Q2-ben búcsúzott. Remekelt Max Verstappen – a holland tini 6. lett!

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a 2015-ös Maláj Nagydíjra, miután szűk egy tizedmásodperc előnnyel gyorsabbnak bizonyult Sebastian Vettel Ferrarijánál a részben vizes pályán zajló a minősítő edzésen.
 
A harmadik helyen Nico Rosberg végzett a másik Mercedesszel. A német az utolsó percekben egy ponton kissé feltartani látszott csapattársát, Hamiltont a középső szektorban.
 
A körözés még száraz körülmények között, napsütéses időben vette kezdetét; a baljóslatúan sötét felhők csak fokozatosan kúsztak be a sepangi versenypálya fölé, miközben a Manor újonca Roberto Merhi előbb túl lassú volt a 107%-os szabálynak való megfeleléshez, majd a következő körén rövid látogatást tett a 4-es kanyar bukóterében. Az olasz imigyen tehát ugyanúgy nem futott elég jó időt, ahogy csapattársa, Will Stevens sem – az angol autóján nem sikerült időben elhárítani az energia-visszanyerő rendszer délelőtti szabadedzés során felmerülő hibáját, így ki sem hajtott a pályára. Velük együtt búcsúzott a két McLaren-Honda is; Jenson Button az utolsó pillanatokban került Fernando Alonso elé. Az ötödik kieső a kihagyott első szabadedzés után egész hétvégén szenvedő újonc Felipe Nasr lett.
 
A középső etap elején tisztességes csúcsforgalom alakult ki, midőn mindenki pályára hajtott, hogy sikerüljön legalább egy gyorskört lezavarnia a zivatar megérkezése előtt. A tömött sort Vettel vezette, aki végül a második leggyorsabbnak bizonyult a szintén nagyjából tiszta kört futó Rosberg mögött, mások viszont nem voltak ilyen szerencsések. Kimi Räikkönen és Hamilton beszorultak Marcus Ericsson Sauberje mögé, és míg a Mercedes világbajnoka valahogy továbbcsúszott a 8. pozícióban, Räikkönen első próbálkozása csupán a 11. helyre volt jó – a második köre felénél pedig hatalmas mennyiségű csapadékkal megérkezett a trópusi eső.
 
A finn tehát kiesett, miután a pályára zúduló özönvíz miatt a Q2 maradék tíz percében már senki nem tudott javítani az idején – sőt, a harmadik szakaszt is 15, majd további 20 perccel elhalasztották. Kiesett még a lotusos Pastor Maldonado, a két Force India-versenyző, illetőleg az újonc Carlos Sainz is.
 
Az utolsó etap végül már lényegesesen jobb körülmények között került megrendezésre, amelyen azok jártak jól, akik a köztes esőgumira szavaztak – közéjük tartozott a két mercedeses és Vettel is. Hamiltonnak végül az első próbálkozása alkalmával megfutott köre biztosította a pole-t; ezt az időt sem ő, sem Rosberg nem volt képes megjavítani az utolsó percekben lassan-lassan száradó aszfaltcsíkon. Vettel ugyan javított a maga idején, ám centikkel ugyan, de így is lecsúszott az első rajtkockáról.
 
A Williamsek eltűntek a süllyesztőben, miután kezdetben a teljes esőgumira szavaztak, és a később feltett köztes esőgumival sem tudtak versenyképes köröket elérni.
 
Kiválóan sikerült viszont az időmérő a roppant fiatal holland újoncnak, Max Verstappennek, aki a nehéz körülmények ellenére is a 6. helyre kormányozta a Toro Rossóját.
 
A Maláj Nagydíj a tervek szerint holnap reggel, közép-európai idő szerint – a hajnali óraátállítás hatását is beleszámítva – 9:00-kor rajtol majd el.

A Maláj Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:49,834 -
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:49,908 +0,074
3. Nico Rosberg Mercedes 1:50,299 +0,465
4. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:51,541 +1,707
5. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1:51,950 +2,116
6. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:51,980 +2,146
7. Felipe Massa Williams/Mercedes 1:52,473 +2,639
8. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:52,980 +3,146
9. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:53,179 +3,345
10. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:53,260 +3,426
11. Kimi Räikkönen Ferrari 1:42,173 -
12. Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:42,197 -
13. Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 1:43,022 -
14. Sergio Pérez Force India/Mercedes 1:43,468 -
15. Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1:43,700 -
16. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:41,308 -
17. Jenson Button McLaren/Honda 1:41,635 -
18. Fernando Alonso McLaren/Honda 1:41,745 -
19. Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1:46,677 -
20. Will Stevens Marussia/Ferrari idő nélkül -
 
Image and video hosting by TinyPic

Az időmérő előtt Rosberg volt a leggyorsabb

2015.03.28. 08:22

Image and video hosting by TinyPic

Nico Rosberg elsőségét hozta a Maláj Nagydíj utolsó szabadedzése. A német 0,183 másodperccel előzte meg Lewis Hamiltont. A csapattársak mögöttük is nagy csatát vívtak: a Ferrarinál Kimi Räikkönen, a Williamsnél Felipe Massa javára döntött pár század.
 
Nico Rosberg ezúttal 1 perc 39,690 másodperces idővel zárt az első helyen a harmadik szabadedzésen, amelyet a tegnapiakhoz hasonló hőségben rendeztek meg – a pálya hőmérséklete ezúttal is átlépte a 60°C-ot.
 
A kisebb fékproblémákra panaszkodó címvédő Lewis Hamilton kevesebb, mint két tizedmásodpercet kapott a csapattársától.
 
A tegnapi brillírozásukat követően a Ferrariknak ezúttal nem sikerült megelőzniük egyik Mercedest sem, jóllehet ezúttal is közvetlenül mögöttük, a harmadik és a negyedik pozícióban zártak. A finn Kimi Räikkönen annak ellenére végzett Sebastian Vettel előtt, hogy a tréning vége felé bal hátsó defekttel kényszerült a bokszba vonulni.
 
A páros sormintát a két Williams tette teljessé, akik a hagyományosan feljavuló szombati tempójukkal mintegy két tizedre megközelítették a tűzpiros autókat.
 
Továbbra sem lehet teljesen biztos a dolgában a Manor, ugyanis ezúttal a kisebb problémákkal küszködő Will Stevens volt képtelen a 107%-os szabálynak megfelelő időt autózni, Roberto Merhi pedig ugyan igen, ám a tegnapi kipördülése után ezúttal a 9-es kanyarban pörgött meg.
 
A Maláj Nagydíj időmérő edzésére szűk másfél óra múlva, közép-európai idő szerint délelőtt 10 órától kerül sor.
 
1 Nico Rosberg Mercedes 1.39.690s - 13
2 Lewis Hamilton Mercedes 1.39.873s 0.183 10
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1.40.245s 0.555 9
4 Sebastian Vettel Ferrari 1.40.266s 0.576 13
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 1.40.391s 0.701 14
6 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1.40.406s 0.716 15
7 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1.40.590s 0.900 19
8 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1.40.601s 0.911 19
9 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1.40.989s 1.299 18
10 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1.41.200s 1.510 19
11 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1.41.206s 1.516 16
12 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1.41.592s 1.902 18
13 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1.41.775s 2.085 14
14 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1.41.804s 2.114 15
15 Fernando Alonso McLaren/Honda 1.41.991s 2.301 13
16 Sergio Perez Force India/Mercedes 1.42.099s 2.409 14
17 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1.42.117s 2.427 18
18 Jenson Button McLaren/Honda 1.42.319s 2.629 13
19 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1.46.647s 6.957 9
20 Will Stevens Marussia/Ferrari 1.47.059s 7.369 6

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari föltámadásának titka

2015.03.28. 07:56

Image and video hosting by TinyPic

Szakértők véleménye szerint a Ferrari érte el a legnagyobb fejlődést idén. Miközben autói egyre közelebb férkőznek az uralkodó Mercedeshez, James Allison, a csapat technikai igazgatója fölzárkózásuk titkáról beszélt.

A győzelem nélkül, mindössze két dobogós helyezést hozó 2014 után valóban ugrásszerű a javulás: még csak egyetlen futamon vagyunk túl, és a Ferrarinak máris van egy dobogója, s elmondhatja magáról, hogy ő a Mercedes első számú üldözője.
 
Az elmúlt évek káosza után egyáltalán nem vehettük biztosra, hogy ilyen hamar fordul a kocka Maranellóban. Persze mindez nem a véletlen műve. A La Gazzetta dello Sport szerint a csapat nagyjából 100 millió eurót költött arra, hogy utolérje a Mercedest. „Sokat profitáltunk a befektetéseinkből” – mondta erről James Allison, a csapat technikai igazgatója a Motorsport-Totalnak.
 
Ezen befektetések eredménye többek között az új szimulátor, a továbbfejlesztett próbapadok, valamint az is, hogy az olaszok immáron saját ultramodern szélcsatornájukat használhatják a Toyota kölni berendezése helyett. „Szélcsatorna, amit jelenleg is használunk, 2013 novemberében indult újra. Az új motorszabályok miatt sokat költöttünk a próbapadokra is, és ez a befektetésünk még tart, hiszen meg fog térülni később. A Ferrari továbbra is jó költségvetéssel bír, és ez az alapja annak, hogy sikeresek legyünk.”
 
A csapatnál emellett a múlt év és a tél folyamán komoly személyi változások is történtek. Allison szerint ez a folyamat egyelőre véget ért – mindaddig, amíg a csapat jól teljesít.
 
Márpedig a csapat egyelőre jól teljesít, ezt már Melbourne-ben is láthattuk. Allison szerint ráadásul az idénynyitó még nem is mutatott teljesen valós képet erejükről. „A melbourne-i összkép ránk nézve volt előnytelen. Ha legyőztük volna a Williamst az időmérőn, 15-20 másodperccel gyorsabbak lettünk volna a versenyen” – állítja, utalva arra, hogy Vettel 35 másodperces hátránya több volt, mint a valós lemaradásuk.
 
És ezzel még nincs vége. „Vannak fejlesztéseink, amelyeket a lehető leghamarabb szeretnénk bevetni. És még ezt követően is számos újítás várható. Az aerodinamikai programunk remekül működik, és azt sem szabad elfelejteni, hogy még mindig frissnek tekinthetők ezek a szabályok. Szóval még nagyobb előrelépésekre számítunk. A motor terén pedig a fejlesztéseink révén szintén javulhatunk a szezon során.”
 
A Ferrarinak utóbbihoz még 10 módosító pont áll rendelkezésére, hárommal több, mint a Mercedesnek. Ami szintén a kezükre játszhat „Ezek segítségével megváltoztathatjuk az égésteret, ami nagy lépést jelenthet. Változtathatunk a dugattyúkon, a hajtókaron, a befecskendezésen vagy épp a hengerfejeken is” – sorolja a plusz módosító pontok által kínált lehetőségeket Allison. „De ezek a plusz zsetonok természetesen csak akkor jelentenek előnyt, ha azok révén valóban pluszteljesítményt tudunk nyerni. A motorok terén még hosszú út áll előttünk. Ha valaki hibázik, annak hosszú időre megfizeti az árát, sokáig tart, mire javíthat. Emiatt a motorrészlegünk már eleve konzervatívabbak, mint a karosszérián dolgozók. De nagyon türelmesen vártak, és most kezdünk profitálni ebből” – utal motorjuk nagyobb teljesítményére, jobb fogyasztására és vezethetőségére.
 
Ami az autó fejlesztését illeti, Allison szerint szintén nagy terük volt/van a javulásra, mivel eleve nagyon mélyről indultak. A 2014-es fejlesztéseiket például csak 2013 novemberében kezdték el, ami eleve hátrányos helyzetbe hozta őket a múlt évben. „Ha novemberben kezdesz, akkor sok mindent már nem tehetsz.” Éppen ezért a technikai igazgató az idei modell fejlesztését jóval korábban indította el. „És így több teljesítményt is találtunk. Lenyűgöző volt látni, milyen lendülettel vágott bele a csapat a tavalyi problémák megoldásába a tél folyamán.”
 
Az aerodinamikus Allison amondó, az autó fejlesztésének sikere 80%-ban az aerodinamikai fejlesztések sikerén múlik. Egyes vélemények szerint ezen a téren még kicsit elmaradnak a Mercedestől. Például az orrkiképzés terén: míg a németek az állítólag fél másodperccel gyorsabb rövid megoldást használják, az olaszok egy hosszabb kialakítás mellett tették le a voksukat. Allison elmondása szerint ez idén már nem is változik. „Nálunk a karosszéria eleje miatt nem lehet ultrarövid az orr. Azzal sosem tudnánk teljesíteni a töréstesztet” – állapította meg.
 
Persze sikeresek ezen utat járva is lehetnek. Erre ékes bizonyíték, hogy a Maláj Nagydíj szabadedzéseit követően máris arról kezdett találgatni a szaksajtó, vajon felvehetik-e a versenyt a Mercedesszel. Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel versenytempója ugyanis igencsak biztató. Ahogy az volt már Ausztráliában is. Még ha az Allison által csalókának tartott 35 másodperces hátrány ezt el is fedte. „Räikkönen második etapja, pokolian gyors volt Ausztráliában. Persze azt is figyelembe véve, hogy más stratégián volt” – hívta fel a figyelmet a szakember bizakodva.

Megpördülés a ferrarival!

2015.03.27. 16:15

Sebastian Vettel a mai második szabadedzésen megpördült a Ferrarival! Íme a videó:

Amiért Vettelnek nem jött össze a gyors kör

2015.03.27. 16:09

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel jó köridő helyett egy látványos megpördüléssel vétette észre magát a Maláj Nagydíj második szabadedzésén. A német elmondta, mi történt, s azt is, hogyan nyomta rá bélyegét hibája teljes edzésprogramjára.

Ha Kimi Räikkönen úgy érzi, bőven maradtak még tartalékok Ferrarijában a korántsem tökéletesen sikerült pénteki nap után, csapattársára, Sebastian Vettelre ugyanez hatványozottan igaz lehet. A német ugyan már a délelőtti első gyakorlás során is alulmaradt a finnel szemben, délután azonban a mezőnyben is hátrébb csúszott (7. lett) – köszönhetően vezetői hibájának.
 
Vettel autójára éppen csak fölkerültek a gyorsabb közepes keverékek, amikor a német Ferrarijának hátulja a 11-es kanyarban megindult. Az SF15-T némi füst kíséretében megpördült, a kérdéses szett guminak pedig annyi volt. „Ez nem balszerencse volt, egyszerűen túl sokat akartam, és túlpörögtek a kerekeim, amikor a hajtűből kigyorsítottam. Azt hittem, sikerül megtartanom, ezért a gázon maradtam, de nem sikerült, és majdnem kirepültem a pályáról” – mondta Vettel a Speedweeknek.
 
A németnek tulajdonképpen szerencséje volt: ha pár méterrel tovább csúszik, valószínűleg ugyanabban a kavicságyban ragad, mint Roberto Merhi, akinek kicsúszása után egy időre le is kellett állítani a szabadedzést.
 
Vettel ezt követően visszatért a garázsba, majd kiszállt az autójából – időmérős szimulációjának vége volt. „Változtatnunk kellett a terveken, mert a közepes gumit tönkretettem, ezért a keménnyel kellett kimennem. De úgy vélem, ennek ellenére jók vagyunk, én és Kimi is jól éreztük magunkat az autóban” – mondta bizakodva a négyszeres bajnok.
 
„Természetesen nagy a forróság, ami miatt többet is csúszkálunk. Nehéz megmondani, hogy állunk a riválisokhoz képest, de most az a fontos, hogy megszilárdítsuk a helyünket, és ma egész jónak tűnt a helyzet. Az esőtől nem tartok, ha esik, hát essen. Ez nem rajtunk múlik. Azzal kell foglalkoznunk, hogy a magunk részéről mindent jól csináljunk” – zárta gondolatát a Ferrari versenyzője.

Jobb a Ferrari, mint azt Melbourne mutatta?

2015.03.27. 16:08

Image and video hosting by TinyPic

Az eredmény csalóka. Noha Ausztráliához képest jóval közelebb kerültek a Mercedeshez, Kimi Räikkönen úgy véli, sokkal többre is képes lett volna a Ferrari a pénteki nyitónapon Sepangban!

Két hete Melbourne-ben még egy-másfél másodperc körül mozgott a hátrányuk a Mercedesekkel szemben a pénteki szabadedzésen – ma mindkét alkalommal fél másodpercen belül voltak hozzájuk képest. A Ferrarinál mindkét alkalommal Kimi Räikkönen volt a gyorsabb. A finn délután 0,373 másodpercet kapott a győztes Lewis Hamiltontól, ám elmondása szerint ennél gyorsabb körre is képes lett volna, ha Roberto Merhi kicsúszása miatt nem éppen első próbálkozásakor állítják le az edzést.
 
„Délelőtt könnyebb volt vezetni az autót, mint délután. Ennek ellenére a köridőink nem voltak rosszak. Sebastian és én is a lágy gumival mentünk, amikor jött a piros zászló, szóval még lehetett volna jobb is. Az autó egyensúlya nem tűnt rossznak, de a körülmények eléggé nehézzé tették a dolgunkat. Röviden összefoglalva: gyorsabbak is lehettünk volna, de nem történt katasztrófa” – idézte a Speedweek Räikkönent.
 
A finn azt azonban még nem tudja, közelebb kerültek-e a Mercedeshez Ausztrália óta. „Ezt még nem tudom megmondani. Az időmérő edzésig még javulnunk kell, dolgoznunk kell a beállításokon, és el kell érnünk, hogy könnyebben vezethető legyen a kocsi.”
 
A Ferrari versenytempóját már Ausztráliában is sokan dicsérték – és a megfigyelők szerint Sepangban is igen biztató képet mutattak a vörös gépek a délutáni hosszú etapok során. „Az autó a versenyszimuláció alatt úgy viselkedett, mint a gyors körökön, de nem tudom, a többiek mit csináltak és mennyire voltak gyorsak. Tudjuk, hogy még van min javítanunk, és sikerülni is fog.”
 
Räikkönen ettől függetlenül nem bocsátkozott jóslatokba, s nem merte kijelenteni, hogy megszorongathatják a Mercedest. „Nem tudom, mit csináltak mások, nekünk amúgy is csak magunkra szabad figyelnünk, és pontosan így is teszünk” – fogalmazott 2007 bajnoka.
 
Melbourne felnagyította a Ferrari valós hátrányát?
 
A Ferrari esélyeiről a technikai igazgató, James Allison is bizakodva beszélt. A brit szakember úgy érzi, valóban közelebb léptek a Mercedeshez. „Az autó jól ment, Kimi is, de Sebastian is. Ha megnézzük, Sebastian a keményebb gumin érte el a legjobb idejét a második edzésen, Kimi pedig a lágyon, de koptatott lágyon. Úgy vélem, mindkettejüknek jó versenye lehet vasárnap, legalábbis a ma látott versenytempó alapján” – nyilatkozta Allison.
 
Majd miután a Mercedes utoléréséről kérdezték, hozzátette: „Jó lenne, ha éreznék a tarkójukon a leheletünket, vagy legalábbis ha idővel eléjük kerülhetnénk. Szerintem Melbourne rólunk festett előnytelen képet. Talán megelőzhettük volna a Williamseket az időmérőn, és talán tizenöt-húsz másodpercre csökkenthettük volna ezzel a hátrányunkat a versenyen. Jó lenne tiszta időmérő edzést teljesíteni itt, aztán meglátjuk, mire megyünk.”
 
Allison elmondta, autójuk karosszériája és erőforrása egyforma ütemben fejlődik. „A motor és a karosszéria révén nyert időnk nagyjából egyenlő. Utóbbi területen azonban úgy vélem, nagyobb lehetőségeink vannak, hiszen az aerodinamika határozza meg leginkább a köridőt. Az aerodinamika nálam 80-20%-os aránnyal vezet az egyéb nyereségekkel szemben, mint amilyen a hűtés hatékonysága, amit később szintén az aerodinamika javítására fordíthatunk, hiszen szűkebbre szabhatjuk vele az autó hátsó részét” – elemzett Allison.

Versenyzői nyilatkozatok: Sebastian Vettel

2015.03.27. 16:05

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel, Ferrari – 3. hely, 7. hely

„Délelőtt a kemény gumit használtuk, délután a közepest. Viszont azon nem fejeztem be a körömet. Kicsit túlerőltettem. De azért vagyunk itt, hogy próbálkozzunk, én pedig megpróbáltam – csak kicsit félresikerült. A megpördülésnek nem volt köze a balszerencséhez, csak ahhoz, hogy túl keményen nyomtam, mert azt hittem, menni fog, de nem így lett. De ha lehet választani, mikor legyen ilyen hibám, akkor a mai napot választanám. Még nehéz megmondani, hogy állunk a Mercedeshez képest, nem volt ugyanis sima a napjuk. De most nem is ez a legfontosabb, hanem az, hogy sajátmagunkra figyeljünk. Meglátjuk, hogy alakul. Szerintem szoros lesz a csata köztünk és a Williams között. Talán a Red Bull, és a Toro Rosso is ott lesz – nehéz megmondani. Elég nagy a kavarodás, de a Mercedes elöl továbbra is erős.”

Hamilton végzett az élen

2015.03.27. 16:04

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton a folytatódó telemetria-problémái ellenére is a legjobb időt futotta a Maláj Nagydíj második szabadedzésen. Kimi Räikkönen beférkőzött a két mercedeses közé.

A címvédő Lewis Hamiltonnak nem tartott sokáig, hogy felvegye a ritmust Malajziában.

Az angol ász a délelőtti motorprobléma javítása miatt csupán a második tréning felénél hajtott először pályára, és már a második etapján megfutotta az edzés legjobb idejét – úgy, hogy reggel egyáltalán rendelkezett mért körrel…
 
Mindeközben csapattársának, Nico Rosbergnek kétszeri próbálkozásból sem sikerült összeraknia egy tiszta menetet – előbb a 7-8-as, majd az utolsó kanyart fékezte el, – így pedig még a finn Kimi Räikkönen is előtte végzett az ismét ígéretes formát mutató Ferrarival.
 
Pedig Räikkönennek sem volt könnyű dolga, hiszen korábban kényszerűségből félbe kellett szakítania az első nekifutását, miután az újonc Roberto Merhi épp nem sokkal előtte pördült a kavicságyba a Manorral, a 11-es kanyar bejáratánál. Hasonlóan el kellett vennie a gázt Sebastian Vettelnek is a másik Ferrarival, azzal a különbséggel, hogy a német a második próbálkozása alkalmával maga is elvesztette az uralmát az autója felett a kérdéses fordulóban. Vettel ugyan elkerülte a vendégmarasztaló kavicságyat, ám a manőver közben kockásra fékezte a gumijait.
 
Az edzés másik leglátványosabb jelenete talán a lotusos Pastor Maldonado nevéhez fűződik, akinek kocsijáról a hátsó egyenes végén, a legnagyobb nyomás alatt, nemes egyszerűséggel elkezdett leszakadni a bal oldali oldaldoboz. Az enstone-iak másik versenyzője sem járt jobban, Romain Grosjeant ugyanis motorvezérlési problémák hátráltatták.
 
A brutális, valóban rendkívül ritka hőségben – olykor 60°C (!) fölé kúszó aszfalthőmérsékletek mellett – rendezett gyakorláson nem meglepő módon hatalmas méreteket öltött a gumikopás, a versenyzők pedig délutáni edzéshez képest ezúttal is rengeteget csúszkáltak a pályán. A sauberes Marcus Ericsson szintén a 7-8-as kanyart mérte el, a force indiás Sergio Pérez pedig a 14-est, amellyel már délelőtt is hadilábon állt.
 
Folytatódott a red bullosok kálváriája is, hiszen míg Danyiil Kvjat autóján gyaníthatóan váltóhiba lépett fel, addig Daniel Ricciardo a reggeli gondok után ezúttal is sokáig vesztegelt a garázsban.
 
A Maláj Nagydíj harmadik, és egyben utolsó szabadedzésére közép-európai idő szerint holnap reggel 7:00-tól kerül sor.
 
Maláj Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:39,790 - 16
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:40,163 +0,373 29
3. Nico Rosberg Mercedes 1:40,218 +0,428 26
4. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1:40,346 +0,556 17
5. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:40,450 +0,660 31
6. Felipe Massa Williams/Mercedes 1:40,560 +0,770 27
7. Sebastian Vettel Ferrari 1:40,652 +0,862 29
8. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:41,220 +1,430 30
9. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:41,261 +1,471 30
10. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:41,799 +2,009 8
11. Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:41,877 +2,087 15
12. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:41,988 +2,198 30
13. Sergio Pérez Force India/Mercedes 1:42,242 +2,452 24
14. Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1:42,291 +2,501 31
15. Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 1:42,330 +2,540 28
16. Fernando Alonso McLaren/Honda 1:42,506 +2,716 25
17. Jenson Button McLaren/Honda 1:42,637 +2,847 24
18. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:42,948 +3,158 7
19. Will Stevens Marussia/Ferrari 1:45,704 +5,914 12
20. Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1:47,229 +7,439 6

Maldonado célba vette a Ferrarit

2015.03.27. 06:48

Image and video hosting by TinyPic

Mindössze néhány tized választja el a Lotust a Ferraritól és a Williamstől, adott esetben tehát az arany-feketék is ott lehetnek az üldözőbolyban – jelentette ki a csapat venezuelai versenyzője, Pastor Maldonado, aki azt is elmondta, mikor érkeznek az istálló első komoly fejlesztései.

Noha maga a verseny kiábrándító volt, hiszen Ausztráliában az istálló egyik pilótája sem ért célba (sőt már az első körben feladták a küzdelmet), a Lotus tempója szombaton biztatónak tűnt, az időmérő edzésen ugyanis Maldonado és a márkatárs, Romain Grosjean is bekerült a legjobb tíz közé. Sőt, a francia mindössze nyolc tizedmásodperccel maradt el egy második soros rajtpozíciótól, a csapat tehát bizonyította, valóban előre tudott lépni a nehézségekkel teli 2014-es évad után.
 
Az arany-feketék a szezon előtt a folyamatos pontszerzést vették célba, de azt is megemlítették, hogy adott esetben szívesen harcolnának a dobogós helyezések megszerzéséért. Ehhez a tesztidény és a szezonnyitó tapasztalatai alapján a Mercedes két üldözőjével, azaz a Ferrarival és a Williamsszel kell megküzdeniük; Maldonado szerint a Lotus jelenleg mindössze néhány tizeddel marad el az említett alakulatoktól. „Szükségünk lesz három, avagy négy versenyre ahhoz, hogy kiderüljön, melyik autóban milyen lehetőségek rejlenek; kivéve a Mercedest” – idézi a venezuelai szavait a motorsport.com.
 
„Nézzük a többieket: a Ferrari nagy előrelépést tett, a Williams pedig még mindig ott van [a Mercedes mögött]. Remélem, hogy ebben a pillanatban mi követjük őket, a közeljövőben pedig csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat. Nincsenek túl messze! Azt hiszem, három-négy tizedmásodpercre lesz szükségünk, hogy megérkezzünk. Stabil autóval rendelkezünk, szóval, majd meglátjuk, mire leszünk képesek. Keményen dolgozunk! Nagyobb csapatok ellen küzdtünk, de látjuk, hogy a Mercedes mögött szoros a mezőny. Jó verseny lehet” – folytatja az egyszeres futamgyőztes.
 
Maldonado a szezon második futamának helyszínén azt is elmondta, mikor érkeznek a Lotus első komolyabb fejlesztései – a csapat most abban bízik, hogy ezeket már a Bahreini Nagydíjon is bevetheti, azaz nem kell megvárniuk az európai szezon kezdetét. „Amit elkészülnek, fel is szereljük őket. Van egy csomag, ami nagyon fontos lehet a csapat számára. Papíron persze minden más, mint a versenypályán, de tényleg valami jóra számítunk. Talán már Barcelona előtt [bevethetjük ezeket]. Majd meglátjuk! Ha késünk, akkor Barcelonában már biztosan bevetjük őket. Most azt mondanám, hogy Bahrein, de amilyen gyorsan csak lehet, be fogjuk vetni az újításokat” – zárta gondolatát.
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!