Következő Nagydíj

      2017. május 28.; MONACOI NAGYDÍJ

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
HÍRFOLYAM

Az oldalon elérhető a hírlevél funkció! Ha Te sem szeretnél lemaradni a Forma-1 következő futamairól, akkor iratkozz fel az oldal hírlevelére, ahol értesítést kaphatsz arról, hogy mikor kezdődik a következő Nagydíj hétvége!

Image and video hosting by TinyPicÍratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni!
 Mi előre szóltunk!

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Vettel újra Mr. Tökéletes

2017.05.07. 12:57
Címkék: hírek
Újra élvezi a versenyzést Sebastian Vettel, és volt Red Bull-os főnökei szerint ilyenkor szinte megállíthatatlan. Christian Horner úgy véli, Lewis Hamilton többet hibázik, és ez lehet a döntő.
 
Amikor 2014-ben bevezették az új motorformulát, egy kicsit sem volt elégedett. Amikor a Red Bull dominanciája a megbízhatatlan és gyenge Renault-motor miatt ért véget, elvesztette lendületét, és még csapattársa, Daniel Ricciardo is el-elhomályosította őt olykor. Amikor pedig a kezdeti sikerek után a Ferrari elmaradt az előzetes várakozásoktól, frusztrálttá és szétszórttá vált.
 
Idén viszont minden rendben van Sebastian Vettellel: a Ferrarija gyors, képes a győzelmekre, a szabályok pedig olyan irányba változtak, hogy azzal visszanyerte korábbi életkedvét is. És Sebastian Vettel újra a legjobb formáját mutatja. Négy versenyen két győzelmet aratott, kétszer lett második, és vezeti a bajnokságot is.
 
Fölfedezője, Helmut Marko szerint több biztos jele is van annak, hogy újra csúcsformában van – és szerinte így nehéz lesz megállítani őt. „Sebastian lesz a világbajnok. A Ferrari a szabályváltozások után motor terén felzárkózott a Mercedesre. Sebastian pedig újra Mr. Tökéletes lett. Sokkal jobban versenyez, mint egy éve. És ez a hangulatának is köszönhető: újra teljesen motivált és laza” – állapította meg róla az Auto Bildnek.
 
Hasonlóan látja a négyszeres világbajnok helyzetét egykori csapatfőnöke, Christian Horner is, aki szerint Vettel és a Ferrari kombinációja a legjobb jelenleg. „Az én szememben a Ferrari a legjobb autó a mezőnyben. Úgy tűnik, könnyebb beállítani, mint a Mercedest” – mondta a Gazzetta dello Sportnak. De szerinte volt versenyzője is sokat tesz hozzá a vörös gép teljesítményéhez. „Ha érzi, hogy jó az autója, Seb begyújtja a belső turbóját. Mintha egy fokozattal feljebb kapcsolna. Én Toto Wolff helyében nagyon is aggódnék. Sebastian egy szezonon belül kevesebbet hibázik, mint Lewis. Mentálisan rendkívül erős, talán erősebb Hamiltonnál” – állapította meg.
 
A brit egyébként úgy látja, a Mercedes számára az is hátrány, hogy két egyenrangú versenyzője van, miközben a Scuderia inkább Vettel csapata. Emiatt ő Wolff helyében elgondolkodna a csapatsorrenden. „Az embereknek meg kell érteniük, hogy ez egy csapatsport. A Ferrarinál egyértelmű a hierarchia. Bottas új a Mercedesnél, és Lewis jelenleg jobb helyzetben van. A Mercedesnek rá kellene koncentrálnia ahhoz, hogy legyen esélye a bajnokságban.”
 
De nem csak a két Red Bull-vezető látja egyre inkább Vettelt és a Ferrarit a 2017-es szezon favoritjának. Jelenleg Nico Hülkenberg is inkább honfitársa végső sikerére fogadna. „A Ferrari felzárkózott a Mercedesre, ami szuper hír, mivel hosszú idő óta most először van két csapat ennyire közel egymáshoz az élen. Ez a párharc jót tesz a Forma–1-nek. Mindkét csapat képes nyerni, és ez teszi érdekessé a futamokat. Hogy végül ki lesz a világbajnok, azt lehetetlenség megmondani. A Mercedes évek óta a legmagasabb szinten teljesít, de szerintem jelenleg a Ferrari az erősebb. Idén kiváló autót építettek, ezért inkább a Ferrarira fogadnék. De bármi is lesz a végén, a bajnoki küzdelem a legvégéig izgalmas lesz” – jósolta a német Sport1-nek.
 

Vettel öccse nekivág első szezonjának!

2017.05.07. 12:45
Címkék: egyéb
A hétvégén megkezdi autósportos karrierjét Sebastian Vettel öccse, Fabian. A 18 éves fiú motivációjáról és bátyjáról is nyilatkozott.
 
Az idei DTM-szezon betétfutamaként ezen a hétvégén elrajtol az Audi TT Cup márkakupa is, a mezőnyben egy ismerősen csengő névvel, Fabian Vettellel. Sebastian Vettel 18 esztendős öccse nemrég döntött úgy, hogy maga is próbára teszi képességeit az autósport világában. A 15 fős mezőny – melyben a magyar Keszthelyi Vivien is ott van – összesen 7 helyszínen, 14 futamon méri össze tudását. Ez lesz az ifjabb Vettel első teljes szezonja egy sorozatban – korábban Ralf Schumacher KSM-gokartcsapatában, valamint Lengyelországban egy Volkswagen-márkakupában időszakosan már versenyzett.
 
„Egyszerűen izgat az autósport. Szerintem a véremben van. A bátyám révén gyakorlatilag a versenypályán nőttem föl, az egész életemet versenyautók között töltöttem. Innen ered a vonzalom is” – nyilatkozta az Auto Bildnek az ifjabb Vettel fivér, akinek édesapja maga is versenyzett túraautókkal.
 
„Korábban föl sem merült, hogy én is versenyezzek. Mindig a testvéremet követtük, és még csak nem is gondoltam arra, hogy ez lehetne a szakmám. Mindannyiunk életét az határozta meg, amit a bátyám a Forma–1-ben csinál. Aztán egyszer csak kedvem támadt hozzá, és most egyszerűen csak ki akarom próbálni.”
 
Fabian tisztában van azzal, hogy neve miatt nagy figyelem irányul majd rá, ám önmagától mégsem vár túl sokat. „Nyolc-kilencéves koromban apámmal időnként mentünk Sebastian régi gokartjával, de sosem valódi versenyen. Számomra ez csak egy tanulóév lesz. Tapasztalatot akarok gyűjteni, és látni akarom, hogy működik-e. Mindenféle nyomás nélkül. Nem szabad elfelejteni, hogy én még csak most kezdem, miközben mások már éveket versenyeztek végig a gokartban!”
 
Emiatt szerinte Sebastianhoz sincs értelme hasonlítani őt. „Tudom, hogy nagy lesz az érdeklődés, de ezt el kell fogadnom. Mindig észben tartom, amit apám mondott: »A testvéred már korábban is ezt csinálta.« Pár párhuzam azért így is megfigyelhető közöttünk. Sebastian bizonyos helyzetekben tanácsokat ad nekem. De amúgy próbálok egyedül érvényesülni, és az egyedül megtenni az első lépéseimet az autósportban.”
 
„Én túraautózom, a bátyám formaautókkal versenyez. Természetesen nagy álmom, hogy sikeres legyek a motorsportban, de én csak magammal foglalkozom, és önmagamnak akarom kivívni a sikereket. Természetesen most a bátyám árnyékában vagyok, de abban bízom, hogy egy idő után ki fogok tudni lépni belőle” – nyilatkozta Fabian.
 

Vettel: Talán veszek egy kristálygömböt…

2017.05.07. 12:41
Címkék: hírek
Tovább növelte pontelőnyét Sebastian Vettel a bajnokságban, legközelebb pedig már Barcelonában versenyeznek, ahol a Ferrari télen kiváló formát mutatott. Ez viszont szerinte nem garancia a sikerre.
 
„Gondolkodom rajta, hogy veszek egy kristálygömböt. Annyiszor kérnek minket arra, hogy tekintsünk a jövőbe… Szerintem kéne vennem egyet” – viccelődött Sebastian Vettel az Orosz Nagydíjat követő sajtótájékoztatón, miután arról kérdezték, milyen folytatásra számít a bajnokságban. Jelenleg 13 pontos előnyben van Lewis Hamiltonnal szemben, a Ferrari pedig 1 pontos lemaradásban a Mercedes mögött.
 
Két hét múlva az a Barcelona várja vendégül az F1 mezőnyét, amely már a téli két teszthéten is felkészülésük helyszínéül szolgált. És amelyen a Ferrari különösen jól muzsikált akkor. „Jól ment a teszteken Barcelonában, ezért várom már az ottani versenyt. Az autót jónak éreztem. Szerintem március óta sokat fejlődtünk” – állapította meg a bajnoki éllovas.
 
Egyúttal azonban jelezte, nem vállalkozik a jós szerepére. „A bajnokságra még nem kell gondolnunk. Az újságírók úgyis vannak olyan kedvesek, hogy emlékeztetnek az állásra. Jól kezdtük a szezont, és hiba lenne most azt mondani, hogy ezt vártuk, de azért vagyunk itt, hogy nyerjünk, hogy a legjobbak legyünk. Eddig visszatekintve elmondhatjuk, hogy nagyjából a maximumot hoztuk ki a lehetőségeinkből, és ennek örülök a csapat miatt.”
 
„De még így is sok mindent kell tanulnunk, fejlődnünk kell, csak így juthatunk előre. Semmire sincs garancia. Barcelona is csak egy verseny lesz a többi közül, és még sok futam lesz hátra utána is. Van két hetünk, meg kell vizsgálnunk, miben tudnánk javítani addig. Most megvolt a tempónk, de az első etapomon az autó egyensúlya nem volt olyan jó. Az első gumikkal egy kicsit küzdöttem, így nem tudtam annyira támadni, mint szerettem volna, mint ahogy az időmérőn tudtam. Szóval lehet még min javítani, de az biztos, hogy erős autónk és csapatunk van, a hangulat jó, szóval sok a pozitívum.”
 
Spanyolországban a hírek szerint a Red Bull és a Mercedes is komoly újításokkal fog előrukkolni, az európai idénykezdéssel pedig hagyományosan kíméletlen fejlesztési verseny veszi kezdetét. Vettel emiatt nem számít az erőviszonyok jelentős átrendeződésére, a Ferrarit pedig nem félti. „Nem hiszem, hogy változás, nagy meglepetés fog történni. Nagyon szoros lesz köztünk és a Mercedes között, de remélem, hogy a Red Bull is gyorsulni fog. Sok pletykát hallani róluk. Erős csapat, tudják, hogyan kell gyors autót építeni, és szerintem csak idő kérdése, hogy gyors autójuk legyen. Hiszem, hogy nekünk megvannak a megfelelő embereink, eszközeink, és hogy fejlődni fogunk. Minden azon fog múlni, mit csinálnak az ellenfelek.”
 

Villant Vettel középső ujja

2017.05.01. 10:20
Címkék: hírek
Miközben Valtteri Bottasszal rendkívül sportszerű volt a futam után, Felipe Massának a másik arcát, pontosabban a másik ujját mutatta meg Sebastian Vettel…
 
A négyszeres világbajnok 7 körrel későbbre tolt kerékcseréjének és a Mercedes szuperlágy gumis tempóvesztésének köszönhetően nagy léptekkel zárkózott föl Valtteri Bottasra az Orosz Nagydíj hajrájában, ám amint másfél másodpercen belülre ért hozzá, már kínkeservek árán tudott csak még közelebb araszolni ellenfeléhez. Helyzetüket a lekörözöttek sem segítették.
 
Vettel végül az 50. körben került DRS-nyitási távolságon, azaz 1 másodpercen belülre, majd egy körrel később fél másodpercre olvadt köztük a különbség. Ekkor azonban Felipe Massa Bottast könnyedén, Vettelt viszont csak kétkanyarnyi késéssel engedte el. Bár Vettel a díjátadón nem tulajdonított túl nagy jelentőséget a történteknek, hogy valójában mennyire dühös volt, azt a futam hevében félreérthetetlen kézmozdulattal jelezte: miközben elment Massa mellett középső ujját felmutatva kérte számon rajta a figyelmetlenségét…
 
A bajnoki éllovas rámutatott, Massa valójában duplán hátráltatta őt és segítette Bottast. „Sokba került nekem. Először is nagyon kényelmes szélárnyékot nyújtott Valtterinek az utolsó körben, és én DRS-távolságon belül voltam, amit nem volt könnyű elérni. Erre őt elengedte, és nem tudom, hogy tudta-e, hogy van még egy autó mögötte. Nem hiszem, talán. Felipe kétszeresen kedvezett neki: előbb a szélárnyékkal, aztán mert nekem időveszteségbe került. De ez van a lekörözöttekkel” – kesergett.
 
Vettel szerint a helyzetet az sem könnyítette meg, hogy túl sokat kellett turbulenciában autózniuk, és későn lendültek a kék zászlók. „Ha két másodpercen belülre kerültem, az autóm elkezdett csúszkálni. A kék zászlókat viszont csak akkor kezdték lengetni, amikor egy másodperc volt a különbség.”
 
Dühét azzal magyarázta, hogy így is vért kellett izzadnia a Mercedes megközelítéséért, és amikor már úgy érezte, ki tudja harcolni az előzési esélyt, egy kívülálló miatt meg sem próbálhatta. „Előtte tíz körön át mindent beleadtam, amit csak tudtam, hogy DRS-távolságba kerüljek, és megpróbáljam megelőzni. Már éppen sikerült volna pár körrel a vége előtt, az utolsó körben már abban reménykedtem, hogy közelebb kerülök hozzá az egyenesben, mert nagyon jók voltunk a középső szektorban.”
 
Végül mégis elismerte, kissé túlzó volt részéről az indulatosság, mivel Massa nélkül sem tudta volna megelőzni Bottast. „Egy kicsit mérges voltam, de Valtteri szerintem nagyon is ura volt a helyzetnek. Még akkor is meglett volna neki, ha használhattam volna a DRS-t a hátsó egyenesben.”
 
Vettel így sem lehet elégedetlen versenye alakulásával. Bajnoki pontelőnyét 7-ről 13 pontra növelte Lewis Hamiltonnal szemben.

Vettel: Bottas szélárnyékán múlt

2017.05.01. 10:16
Címkék: hírek
Sebastian Vettel úgy véli, a rajton és Valtteri Bottas kiváló első etapján ment el a győzelmi esélye Szocsiban, abban viszont biztos, hogy ha elsőként fordul a 2-es kanyarban, nyerni tudott volna.
 
Idén először állt a pole pozícióban a Ferrari, és idén először fordult elő, hogy nem a pole-ból rajtoló versenyző vezeti a mezőnyt az első kör végén. Sebastian Vettelnek pechje volt azzal, hogy idei első időmérőjét éppen Szocsiban nyerte: hiába jött el jól, szélárnyék híján kénytelen volt végignézni, ahogyan Valtteri Bottas – elmondása szerint 10-15 km/órával nagyobb tempóval – elszáguld mellette az első féktávig, a 2-es kanyarig vezető rendkívül hosszú úton.
 
Itt ment el a futamgyőzelem? „Mondhatjuk, hogy igen” – válaszolta Vettel a Channel 4 csatornának. „A pole-ból rajtoltunk, és vesztettünk egy helyezést az első körben. Nem segített az sem, hogy szembeszél fújt. Szerintem a rajtom rendben volt, Kimiénél jobb volt. Valtteri talán egy kicsivel jobban indult el, de én is elégedett voltam. Tudtam, hogy a szélárnyékkal nehéz lesz, védtem is a belső ívet. De annyival gyorsabb volt” – csodálkozott el még utólag is.
 
„Egyszerűen elment mellettem, nem is volt esélyem. Reménykedtem, hogy a belső íven még lesz esélyem, de bezárta az ajtót. El kellett fogadnom, hogy nincs esélyem csatázni vele a második kanyarban. Utána kiváló első etapot futott, nem tudtam közel maradni hozzá, nem tudtam nyomást gyakorolni rá. Aztán fölzárkóztunk, de akkor már kicsit késő volt. Az első húsz körben szenvedtem az autó egyensúlya miatt. Aztán ez helyrejött, és az autó jobb lett. Már túl késő volt. Hosszú válasz, mondhattam volna, annyit is, hogy: igen, a rajtnál vesztettük el a futamgyőzelmet…” – jegyezte meg nevetve.
 
Elmondása szerint az indulásnál egy kicsit a megismételt rajt is megzavarta. Neki akkor fogalma sem volt, hogy Fernando Alonso leállása miatt kellett ismételniük, csak azt látta, hogy nem alszik ki a rajtlámpa. „Talán az elején volt egy pillanat, amikor lehettem volna agresszívebb is. Készen álltam a rajtra, de nem tudom, valamilyen okból nem aludtak ki a lámpák. Nem mértem fel megfelelően a tapadást a rajtrácson, ezért végül egy kicsit talán túlságosan is konzervatív voltam. De még így is jó volt a rajtom.”
 
Vettel sportszerűen hozzátette: „Beszélhetünk az én versenyemről, de ez most Valtteri napja. Fantasztikusan versenyzett, és a csapattársához viszonyítva is kiváló munkát végzett egész hétvégén. Megérdemelte a győzelmet, mert jobb volt, mindenki másnál. Nem könnyű ezt lenyelni. Nyilván jobb lett volna visszatérni, de ez van. Szép munka volt!”
 
Ami az első etapot illeti, Bottas előnye a futam elején 5,5 másodpercnél tetőzött a 21. körben, aztán a következő körökben Vettel Ferrarija lendületbe jött, s a német 2,7-re is megközelítette ellenfelét. Bottas 27. körben megejtett kiállásakor 3,1-es előnnyel hajtott a boxba. A Ferrarinak onnantól már csak a kiállás eltolása volt az egyetlen esélye.
 
A négyszeres világbajnok biztosra veszi, hogy ha nem kerül a második helyre az első kanyarban, a kezében lett volna a győzelem. „Mondjuk úgy, nehéz itt előzni. Szerintem Valtteri nehezen gyakorolt volna nyomást rám, még ha az első etapon kiváló is volt a sebessége. Az elején szenvedtem egy kicsit, és akkor megfagyott a különbség, majd képes voltam visszazárkózni. Ha mi lettünk volna elöl, nem tudom, mekkora lett volna a különbség, és azt sem, változtattak volna-e a taktikájukon. Viszont az biztos, hogy ha meglett volna a pozíció, tartani tudtuk volna a tempónk alapján.”
 
„A szuperlágyon mi voltunk a gyorsabbak, de már mögöttük voltunk. Frissebb is volt a gumim, szóval az összevetés nem teljesen fair. Az első etapon egy kicsit gyorsabb volt, de a verseny egészét tekintve álltuk a sarat. Az első etap számított igazán. A rajt idén meghatározó. Rajtuk múlik minden, szóval remek munkát végzett” – ismerte el még egyszer Bottas teljesítményét.

Orosz Nagydíj: Nyilatkozata

2017.05.01. 10:13
Címkék: hírek
Sebastian Vettel (Ferrari) – 2. hely 
„Mindent megpróbáltam, hogy utolérjem Valtterit, és azt hittem lesz majd lehetőségem a hátsó egyenesben. Biztos voltam benne, hogy (Felipe Massa) elenged a harmadik kanyarban, ami padlógázos, és nem veszítek túl sok időt, végül azonban többet buktam, mint akartam. De nem is számít! Szeretnék gratulálni Valtterinek, ez az ő napja! Megpróbáltuk elnyújtani az első etapot, de nem profitáltunk belőle. Azt hittük kifizetődik majd, de végül csak Valtteri nyert. A rajtnál buktuk el a futamot, pedig egészen jó volt a startom. Nagyjából ugyanúgy indultunk, de ő szélárnyékban volt, és mire a kanyarhoz értünk előttem volt, és becsukta az ajtót. De jól is tette! Ott nyerte meg a versenyt. Az első etapja kiváló volt, végig jól ment, szóval ő volt a nap versenyzője.” 

Bottas élete első F1-es győzelmét szerezte meg

2017.05.01. 09:57
Címkék: nagydíj
Valtteri Bottas már a rajtnál egyértelműsítette, hogy ez a nap az övé lehet! Sebastian Vettel a végén megpróbálta elkapni a finnt, de mindhiába. Lewis Hamiolton csak a negyedik helyen végzett.
 
Az Orosz Nagydíj felvezető körében Fernando Alonso leparkolta a McLarent a bokszbejárathoz, ezért a Forma-1 versenyigazgatója új rajtot rendelt el.
 
A start a harmadik helyről induló Valtteri Bottasnak sikerült a legjbban, aki az első kanyarhoz érkezvén már simán átvette az első helyet. A Ferrari első sora így már a rajt után felbomlott, és mivel Kimi Räikkönen kicsit mintha elaludt volna a szabad jelzésnél, veszélybe került a 2-3. hely is. A finn azonban remekül helyezkedett, visszavert mindenféle támadást, és simán beállt a második helyen forduló Sebastian Vettel mögé.
 
Nem mindenkinek ment ennyire egyszerűen a helyezkedés. Romain Grosjean és Jolyon Palmer értették, és tették félre egymást a 2. kanyarnál. Nem sokkal később Lance Stroll próbálta szűkebbre fogni Nico Hülkenberg mellett a kanyarodást, de végül csak magának okozott egy kis kavarodást. A Williams újonca a mezőnnyel is szembe fordult, de hamar újra irányba tette az autóját.
 
Néhány körrel ezután a felvezető műsorunkban még mosolygó Daniel Ricciardo autójának jobb első kereke kezdett el füstölögni. Hamarosan meg is kapta az utasítást a csapatától: szép lassan térjen vissza a garázsba, a fékekkel vannak gondok.
 
Reménykedünk abban, hogy ez nem nyomja rá a bélyegét a hétfői szereplésére, hiszen Ricciardo kevesebb mint 1 nap és már Budapest utcáin körözget.
 
Eközben a nem várt Bottas előretörést kényelmes előnykiépítés követte. A 10. körben a Mercedes finnje már 3 másodperccel Vettel előtt járt, amely előnyt később szép lassan tovább növelt. Egészen addig, míg a kerékcserék el nem érkeztek. De akkor Sem Vettel faragott, hanem a lekörözendők segítették a német munkáját.
 
Bottas a 27. körben hirtelen kiállt a bokszba, a Ferrari viszont érdekes módon elhúzta a 34. körig. Addig ugyanis a német egészen jó köridőket produkált, kár lett volna kihoznia a csapatnak, hiszen így gumikopás-előnyben lehet a négyszeres világbajnok.
 
A Ferrari nem volt túl gyors a bokszban. A bal első nehezen ment fel az autóra, de Vettel így is egész közel (4,6 másodperc) maradt a visszatéréskor Bottashoz.
 
Hamilton viszont szokatlanul le volt maradva az élmezőnytől. Vettel kiállása környékén már 22 másodperces hátrányt halmozott fel. A futam első felében folyamatosan túlmelegedéssel küszködött a brit.
 
A futam korábbi képéből kiindulva nem volt várható, de a végére egészen kiélezetté vált a küzdelem. Vettel ledolgozta a hátrányát a frissebb gumikon. A végén még a DRS távolságot is elérte a német, de aztán nem sikerült eredményre váltania a felzárkózást.
 
Valtteri Bottas ezzel tehát megszerezte élete első Forma-1-es győzelmét!
 
Sebastian Vettel a finn nyakában bejött másodiknak, a csapattárs, Kimi Räikkönen pedig harmadiknak. Lewis Hamilton mintha nem találta volna ezen a napon magát, és a sebességet. Végül 36 másodperces hátrányban ért célba.
 
Vettel tehát tovább növelte előnyét a pontversenyben Hamiltonnal szemben, Valtteri Bottas pedig végre megtörte a jeget, és így holnap reményeink szerint kitartott mosolygós arccal érkezik meg Budapest utcáira. Daniel Ricciardo esetében már nem vagyunk ennyire biztosak a jókedvben, bár az ausztrál eleve mintha felvarratta volna az arcára az örömgörbét.
1 Valtteri Bottas Mercedes 1:28:08.743
2 Sebastian Vettel Ferrari 0.617
3 Kimi Raikkonen Ferrari 11.000
4 Lewis Hamilton Mercedes 36.320
5 Max Verstappen Red Bull-Renault 1:00.416
6 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:26.788
7 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:35.004
8 Nico Hulkenberg Renault 1:36.188
9 Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
10 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +1 kör
11 Lance Stroll Williams-Mercedes +1 kör
12 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 kör
13 Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
14 Stoffel Vandoorne McLaren-Honda +1 kör
15 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
16 Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari +2 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull-Renault -
- Romain Grosjean Haas-Ferrari -
- Jolyon Palmer Renault -
- Fernando Alonso McLaren-Honda nem rajtolt

 

Vettel most sem kér Räikkönen segítségéből

2017.04.30. 10:44
Címkék: hírek
 
Két oka is van Sebastian Vettel szerint annak, hogy a Ferrari eddig döntötte a papírformát Szocsiban. Máris jelezte, nem vár segítséget csapattársától vasárnap.
 
A 2015-ös Szingapúri Nagydíj óta várt a 47.-re Sebastian Vettel – Szocsiban megszerezte! A Ferrari örömét csak tetézte, hogy a másfél évvel ezelőtti pole-lal ellentétben ezúttal szó sem volt a Mercedes egyszeri kisiklásáról, teljesen nyílt sisakos és szoros küzdelemben múlták felül ellenfelüket.
 
Egy olyan pályán, amelyről előzetesen azt hihettük, inkább a csillagosoknak fog kedvezni. „Igen is meg nem is” – felelte Vettel a kérdésre, meglepte-e őt az időmérős siker. „Mindig a pole a cél az időmérőn, az előző hétvégéken is az volt, de hamar rájöttél, hogy a Q3-ban nem vagy elég gyors, szóval sosem volt olyan, hogy azt mondtam, igen, ez most meglehet. Tudtam, hogy jók lehetünk, tudtam, hogy jó az autónk, de nem tudtam, hogy ők mire lesznek képesek az időmérő utolsó részében. Tudtam, hogy jók leszünk, de azt nem, hogy ez mire lesz elég ellenük.”
 
Az eredményre a négyszeres bajnoknak két magyarázata van. Az egyiket az ellenfél oldalán kell keresni. A Mercedes egész hétvégén nehezen boldogult az ultralágy gumik fölmelegítésével: autójuk csak ritkán tudta egy időben megfelelő állapotba hozni az első és hátsó abroncsokat, így az eleje és a hátulja többször külön életet élt.
 
„Mondjuk úgy, hogy papíron ez a Mercedesnek kedvező pálya. Nagyon erősek voltak, tegnap is. Talán nem voltak teljesen elégedettek a gumikezeléssel, a gumik fölmelegítésével. És az nem mindegy itt, hogy bízol-e az autóban vagy sem. Mi csak a magunk munkájával foglalkoztunk, megvolt a tervünk, és meg is valósítottuk azt. Jónak éreztük az autót, és ez az első sor nagyszerű visszajelzés” – magyarázta Vettel.
 
„A Mercedes nagy fölényben volt az elmúlt években az időmérőkön, ezért jó, hogy itt vagyunk, ennyire közel. Ismét nagyon szoros volt Valtterivel. Nem tudom, hogy alakult az utolsó köre, de a Q2-es ideje és a Q3-as első köre nagyon-nagyon erős volt. A kocsink remek volt, és ez az a pálya, amelyen az autó igazán életre kell, ami kellemes érzés.”
 
A másik okot viszont már a Ferrari oldalán találta meg Vettel. Szerinte Szocsi az SF70H-nak is fekszik. „A pálya, ezek a kanyarok nem rosszak a szempontunkból. Tavaly is erősek voltunk itt. Az egyes és kettes szektorban jók voltunk már tavaly is. Nem tudom, a Mercedes mennyire szenvedett, de nekünk nem volt semmi problémánk. Simán ment minden ezen a hétvégén, és itt fontos, hogy bízz az autóban, csak így támadhatsz vele.”
 
Vettelt arról is kérdezték, taktikázott-e a Ferrari a Q2-ben, ahol a végeredmény ismeretében meglepően nagy volt a lemaradásuk Valtteri Bottasszal szemben. Fölmerült, talán szándékosan spóroltak az ultralágy szettjükkel, melyen rajtolniuk kell vasárnap. Ezt látszott erősíteni Maurizio Arrivabene nyilatkozata is, aki megjegyezte: „Nemcsak két nagyszerű, de két okos versenyzőnk is van.”
 
Vettel szerint azonban szó sem volt efféle taktikázásról. „Két különböző dolgot vetettünk össze a Q2-ben. Teljesítettünk egy egy gyorskörös etapot, és egy másikat két körrel. Szerettem volna elérni a határt az elsőnél és a másodiknál is, de elfékeztem az első gumit, és kicsúsztam a tizenhármasban. A terv az volt, hogy teljes gőzzel megyünk, és megnézzük, mennyire vagyunk gyorsak” – magyarázta.
 
Idén először fordul elő a Ferrarival, hogy a kedvezőbb pozícióból várja a verseny rajtját, ráadásul mindjárt mindkét autóját az első sorban tudhatja, ami némi biztonságérzetet is jelenthet számukra. A négyszeres világbajnok azonban jelezte, semmiféle segítséget nem vár csapattársától. „Ha választhatok, mindenképp Kimit akarom magam mellé, és szerintem ő ugyanezt mondaná. A csapat szempontjából ez egy nagy nap” – mondta. „Egyszerű a dolog. Ha én vagyok elöl, ő akar megelőzni engem, ha ő van elöl, én őt. Nem hiszem, hogy bármi értelme is lenne külső segítséget kérni. Tudjuk, hogy szabad a verseny közöttünk, és mindketten ezért vagyunk itt. Ma nagyon szoros volt, és arra számítok, hogy holnap is az lesz.”

Vettel és az ünneprontó olasz

2017.04.30. 10:39
Címkék: hírek
„Helyre tette” Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel a kettős Ferrari-siker után is negatívumokat kereső olasz újságírót a sajtótájékoztatón.
 
2008 óta nem szerepelt ilyen jól a Scuderia időmérő edzésen, ám az olasz La Gazzetta dello Sport munkatársa, Andrea Cremonesi az ünneprontó szerepét magára vállalva felhívta a két versenyző figyelmét arra a szépséghibára, hogy csapatuk ezen a hétvégén már a 3. turbót építette autójukba, így a szezon végén még bajban lehetnek a Mercedesszel szemben.
 
„Te mindig jó vagy abban, hogy találj valami negatívat a velünk kapcsolatos dolgokban” – jegyezte meg Räikkönen.
 
„Ő olasz, a fellegekben kéne járnia” – tette hozzá Vettel. „Olaszországban biztosan mindenki boldog most, te vagy az egyetlen olasz a világon, aki találsz okot arra, hogy negatív légy. Szégyellhetnéd magad!” – jegyezte meg komolytalanul.
 
Räikkönen hangsúlyozta, továbbra sem aggódnak a turbó miatt – igaz, azt megerősítette, hogy a Bahreinben tönkrement egységéről már végleg le kell mondania. „Ez tervezett csere volt, és biztos vagyok benne, hogy boldogulni fogunk. Egy hiba volt nálam, ami miatt azt már nem használhatjuk, de a többi még rendben van, és használhatjuk, amikor akarjuk, amikor csak szükségét érezzük.”
 
Vettel azért nem hagyta annyiban a dolgot. „Talán jó esélyed van arra, hogy német útlevelet kapj, mert általában a németek szoktak mindig okot találni a panaszkodásra. Ha rosszul éreznéd magad Olaszországba visszatérve, üdvözlünk Németországban!” – viccelődött.

Ferrari: 3234 nap után újra az első sorban!

2017.04.30. 10:34
Címkék: hírek
Hosszú ínséges időszaknak vetett véget szombaton a Ferrari, ám Maurizio Arrivabene figyelmeztetett, még csak a munka felét végezték el!
 
2008. június 21-én láthattunk ilyet utoljára, Magny-Cours-ban: két Ferrari az első rajtsorban! Akkor Kimi Räikkönen nyerte az időmérő edzést, Felipe Massa pedig a második lett mögötte. 3234 napot kellett várni arra, hogy újra megtörténjen.
 
Bármilyen hihetetlen, a Ferrarinak a mostani mindössze a 6. pole pozíciója ebben az évtizedben. Az elmúlt 7 évben sosem a kvalifikáció volt az erősségük, hol a sajátos gumikezelésük, hol egy másik csapat dominanciája gátolta őket az első rajtkockák elhódításában. 2017 viszont ilyen tekintetben fordulatot hozhat számukra – vagy inkább mondjuk, úgy, reményt adhat nekik a fordulatra.
 
Maurizio Arrivabene nem is győzte dicsérni az övéit a szocsi teljesítmény után. „Nagyon elégedett vagyok, de meg kell őriznünk a hidegvérünket. Nagyszerű időmérő volt, de a versenyt csak holnap rendezik. Boldog vagyok, mert kiváló autónk van, két hihetetlen versenyzőnk és egy nagyszerű csapatunk. Jó látni, hogy mosolyognak” – nyilatkozta.
 
A Ferrari egész hétvégén kiemelkedő formát mutatott az orosz pályán, ám nagy kérdés volt, a Mercedes híres időmérős motormódja ellenére is lesz-e esélye ellenük. A Q2-ben még mindig kétséges volt: akkor Valtteri Bottas kiváló kört autózott, s előnye 0,4 másodperc volt. „Nézd, nemcsak két nagyszerű, de két okos versenyzőnk is van” – kommentálta Arrivabene a második szakaszban mutatott teljesítményüket, utalva arra, ők már akkor is tudták, mire lesznek képesek.
 
9 évvel ezelőtt a második rajthelyről induló Felipe Massa végül nyerni tudott Franciaországban, csapattársa viszont úgy esett vissza a 3. helyre, hogy gondja adódott a kipufogójával. Az első rajtsor Szocsiban is csak félsiker a Scuderia számára, és egyben egyfajta extra teher is – az esélyesség rég nem érzett terhe.
 
A csapatvezető azonban úgy látja, ez csak jót tehet nekik. „Ez az időmérő keresztje, de pozitív nyomás. Ha tiéd a pole pozíció, nagyobb a felelősséged is, ami nagyobb koncentrációt és még több munkát igényel. Minden tőlünk telhetőt megteszünk holnap, a többit pedig meglátjuk” – tekintett előre visszafogottan.

Orosz Nagydíj, időmérő nyilatkozat

2017.04.30. 10:31
Címkék: hírek
Sebastian Vettel (Ferrari) – 1. rajthely
„Jól indult az időmérő, jól éreztem magam az autóban, de a Q3 elején kiestem a ritmusból. A Q2 végén azt hittem, nagyjából tudni fogom, hogyan csináljam a Q3-at, de blokkolt a kerekem. Nem volt jó az első köröm, szóval a végére hagytam. A második köröm jó volt; az utolsó szektorban is sikerült javulnom. Tudtam, hogy én leszek az első, aki átmegy a célvonalon, szóval láttam, hogy jobb kört futottam Kimi korábbi idejétől. Egyből kérdeztem a rádión, mit futottak a többiek. Először Valtteri idejét mondták, és azt, hogy nem javított, és aztán amikor megkaptam a hírt, elöntött az öröm. Köszönettel tartozom a csapatnak, hiszen csodás volt az autó. Jó érzés a határon autózni ezzel az autóval, kevés benzinnel. Ha megvan a ritmus, fantasztikus az érzés! Mindkét autó az első sorból indulhat, szóval csak a munka egy részét végeztük el, de egy fontos lépés volt. Sikerült fejlődnünk egy kicsit. Lehet a pálya is a mi irányunkba javult. Most kiélvezzük ezt, aztán a futamra figyelünk! Az időmérőn a Mercedes sokkal erősebb volt. Lehet most a pálya miatt, lehet a gumikezelés miatt, de mit is számít ez? Megvan a pole! Fejlesztettünk az autón erre a futamra. Biztos, hogy holnap szoros lesz. Valtteri jó volt a hosszú etapon, majd meglátjuk, mit hoz a futam. Most boldogok vagyunk!” 

2008 óta először Ferrari első sor Forma-1-es versenyen!

2017.04.29. 22:16
Címkék: hírek
A 2008-as Francia Nagydíj óta nem történt meg, hogy a Ferrari autói indulhatnak az első sorból. Hamilton ezúttal az első háromba sem fért be.
 
Baljós jelekkel indult az Orosz Nagydíj időmérő edzése a Mercedes számára, hiszen a hétvége összes edzését a Ferrari vitte, és bár a kvalifikáció első szakaszát megnyerte a Valtteri Bottas-Lewis Hamilton páros, de a mögéjük felsorakozó Ferrarisok eggyel keményebb gumin köröztek. Sebastian Vettel ráadásul csupán 4 tizedre maradt el a legjobb időtől, miközben a keményebb abroncs körülbelül 1 másodperces hátrányt kellene, hogy jelentsen.
 
Látnivalót a Q1-ben a Renault versenyzője, Jolyon Palmer szolgáltatott, aki kissé rátette a belső, megemelt kerékvetőre az autóját, ami elemelkedett a földtől, és ez épp elég volt ahhoz, hogy a szemközti gumifalig már nem tudott megállni. Ugyanekkor kicsit feljebb Pascal Wehrlein csúszott meg a Sauberrel, de neki sikerült megfognia forgó autóját a fal előtt. És szintén ugyanekkor hangzottak el idén az első dicsérő szavak Fernando Alonsótól a csapata irányába. Mindent dicsért, még magát is, csak a motort nem.
 
A Q2-ben mintha minden a feje tetetjére állt volna. Azaz Alonso csak hozta, amit vártunk tőle. Egy rövid, de elmarasztaló üzenetet a csapata irányába. A Mercedes viszont erőből, ugyanolyan keverékkel megverte a Ferrarit, de most a „második sor” került az élre. A Mercedestől Bottas, a Ferraritól pedig Kimi Räikkönen. A pontverseny legjobbjai, Vettel és Hamilton csak utánuk következett.
 
A helyi hős, Danyiil Kvjat ebben a szakaszban búcsúzott, ráadásul kikapott csapattársától is, aki a 11. helyen végzett. De biztonságban van, hiszen a Red Bullnak nincs kisebb fiókcsapata, idén már nem tudják hátrébb sorolni.
 
Bottas két elsőségével kezdődött tehát az Orosz Nagydíj időmérő edzésének utolsó felvonása.
 
Az első „felfutás” kemény finn csatát hozott. Kimi Räikkönen hozta az első helyet, de Bottas csupán 36 ezredmásodperccel maradt el tőle. Vettel hozta a harmadik pozíciót, Lewis Hamilton viszont csak a negyedik helyre volt jó. Hibázott, és végül több mint egy másodperces hátrányt halmozott fel.ű
 
Az utolsó lövését aztán Kimi Räikkönen kissé elrontotta, és ezzel lehetőséget adott márkatársának, hogy megelőzze, ami meg is történt. Jött Bottas és Hamilton, de végül egyikőjük sem tudott javítani, aminek eredményeképpen Lewis Hamilton meglepetésre ott sem lehetett az időmérő utáni sajtótájékoztatóra.
 
A 2008-as Francia Nagydíj után tehát először Ferrari első sor született.
 
Az első hármas egyébként 1 tizeden belül végzett, Hamilton viszont negyedikként már fél másodpercre áll Vetteltől. Ennél azonban sokkal kellemetlenebb a Red Bull, és a teljes mezőny helyzete. Daniel Ricciardo a rajtrácson közvetlenül ott lesz majd Hamilton mögött, ám hátránya még hozzá képest is 1 másodpercen kívül van. Márkatársa, Max Verstappen a hetedik helyre szorult, 2 másodperces hátránnyal az elsőhöz képest. A két Red Bull közé egyébként Felipe Massa férkőzött be, Verstappent pedig Nico Hülkenberg, Sergio Pérez és Esteban Ocon követi.
 
Az Orosz Nagydíj futamának közvetítését az M4 Sporton vasárnap a 13:30-as felvezető műsorral indítjuk, melyet itt az m4sport.hu-n is élőben követhetnek majd.
1  Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1'33.194
2 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 1'33.253 0.059
3  Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1'33.289 0.095
4 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1'33.767 0.573
5 Daniel Ricciardo Red Bull TAG 1'34.905 1.711
6 Felipe Massa Williams Mercedes 1'35.110 1.916
7 Max Verstappen Red Bull TAG 1'35.161 1.967
8 Nico Hulkenberg Renault Renault 1'35.285 2.091
9 Sergio Perez Force India Mercedes 1'35.337 2.143
10 Esteban Ocon Force India Mercedes 1'35.430 2.236
11 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault 1'35.948 2.754
12 Lance Stroll Williams Mercedes 1'35.964 2.770
13 Daniil Kvyat Toro Rosso Renault 1'35.968 2.774
14 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1'36.017 2.823
15 Fernando Alonso McLaren Honda 1'36.660 3.466
16 Jolyon Palmer Renault Renault 1'36.462 3.268
17 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1'37.332 4.138
18 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1'37.507 4.313
19 Romain Grosjean Haas Ferrari 1'37.620 4.426
20 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1'37.070 3.876

Vettel ismét megállíthatatlan volt

2017.04.29. 22:13
Címkék: hírek
Toto Wolff és Niki Lauda grimaszos összenézése jelzésértékű volt: a Mercedes a harmadik edzésen sem talált fogást a Ferrarin, amely Sebastian Vettel vezényletével ismét a leggyorsabbnak bizonyult!
 
Az időjárás mit sem változott péntek óta az Orosz Nagydíj helyszínén, a nagy kérdést viszont az jelentette, lesz-e változás az erőviszonyok terén. Az első két szabadedzésen a Ferrari szárnyalását láthattuk – különösképpen egy gyorskörön –, míg a Mercedes ezúttal gumimelegítési problémákkal szembesült.
 
A bajnokcsapatnál ezen dolgoztak a mérnökök az este folyamán, az olaszoknál viszont a szerelők serénykedtek még éjjel is: a Renault mellett a Ferrari is élt az egy évben meglévő két túlórázási lehetőség egyikével. A hírek szerint Kimi Räikkönen autójában kellett kicserélniük egy szenzort, mely miatt a belső égésű motort is ki kellett szerelniük az SF70H-ból.
 
A Renault eközben új vázat adott Jolyon Palmernek – mint kiderült azért, mert pénteken probléma adódott a kipufogójával, s a váltó környékére áramló forró kipufogógáz egyszerűen megolvasztotta a karosszériát.
 
A gyakorlásnak a középmezőny tagjai a szuperlágy gumin vágtak neki. Az első percekben Sergio Pérez, Esteban Ocon, Danyiil Kvjat váltogatták egymást az élmezőnyben, aztán előbb a két Red Bull, majd a Ferrarik és a Mercedesek is ultralágyon futottak ki.
 
Utóbbi két csapat versenyzői hosszabb etapokkal kezdtek. A Ferrarinál ezúttal is Kimi Räikkönennek sikerült jobban az első köre: 1:35,610 másodpercet autózott, s ekkor még közel 2 tizeddel gyorsabb volt csapattársánál. A finn a rádióban ugyanakkor azt jelezte, nem elégedett az első gumik állapotával a kör elején. Sebastian Vettel eközben fokozatosan gyorsult, és a 3. gyorskörében 1:34,933-ra javított.
 
A Mercedesnél is hasonlóan alakultak az idők: az elején Valtteri Bottas futott jobb időket, majd a 9-10 körös etapjuk végén Lewis Hamilton 1:34,828 másodperces eredménnyel átvette a vezetést. Fél óra után a brit Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Stroll, Verstappen, Massa, Sainz és Grosjean előtt vezetett. Utóbbi három versenyző ugyanakkor a szuperlágy keveréken érte el a legjobb idejét, míg a többiek az ultralágyon.
 
A Red Bull két versenyzőjét féltávnál mindössze 22 ezredmásodperc választotta el egymástól (Ricciardo volt előrébb). Hátrányuk 1,2 másodperc volt, előttük és mögöttük is fél másodperces szakadék tátongott.
 
A valódi időmérő-szimulációk a második félórában kezdődtek – ahogy az már a pénteki tapasztalatok alapján sejthető volt, repülőkörök és hűtőkörök egész sorozatával. A sima aszfalt komoly feladat elé állítja a versenyzőket a gumik megfelelő felmelegítése szempontjából, és ezen téren továbbra is a Ferrari tűnt a magabiztosabbnak.
 
A vörösöknél Räikkönen egyből 1:34,338-as eredménnyel kezdett, Vettel azonban jó 0,3-del túlszárnyalta őt, s abszolút pályacsúcsot futva, 1:34,001-es időt ért el. Később egy-egy hűtőkör közbeiktatásával újabb repülőkört kezdtek, Räikkönennek csak az első szektorban sikerült javítania, Vettel 5 századdal maradt csak el a legjobbjától.
 
A Mercedesnek a jó időkhöz több körre volt szüksége. Bottas 1:34,7-es idővel kezdett, Hamilton első próbálkozásánál hiába javított az első két szektorban, a harmadikban két hibát is vétett. Egy hűtőkör, majd újabb gyorskör következett: Bottas  pár századot gyorsult csupán (1:34,660), Hamilton felzárkózott rá (1:34,714). Eredményeiket látva Niki Lauda és Toto Wolff a garázsban ekkor nézett egymásra grimaszolva, azt üzenve: „Ez bizony nagyon nehéz lesz!”
 
És valóban annak tűnik. Bottas és Hamilton végül egyaránt a harmadik repülőkörében futotta meg a legjobb idejét, ám egyikük sem volt képes megelőzni a Ferrarikat. Továbbra is Bottas volt a gyorsabb: 1:34,364-re javított, míg csapattársa 1:34,542-t ért el.
 
Ami a mezőny többi tagját illeti, a Red Bullok ezúttal távolabb vannak a két élcsapattól, mint a mögöttük sorakozóktól. Verstappen 1,5 másodperces hátránnyal lett 5., az egyszer a célegyenesben megálló, majd újrainduló Ricciardo elé pedig már Felipe Massának és a nagyot hajrázó, az időmérőkön rendszerint remeklő Nico Hülkenbergnek is sikerült befurakodnia. Mindez intő jel az egyelőre autója tempójával és megbízhatóságával sem elégedett osztrákok szempontjából.
 
A top 10-be még Carlos Sainz és Kevin Magnussen jutott be; a Force Indinál a gyorsabb Esteban Ocon 12. lett, míg a McLarennél Fernando Alonso 0,3-et adva Stoffel Vandoorne-nak az időmérőn Q2-es szereplést jelentő 14. pozícióban zárt.
 
A tabella alján továbbra is a két Sauber szerénykedett, csak az idő nélkül maradó, mindössze négy kört futó Jolyon Palmert előzték meg. A brit versenyzőnél műszaki hibára bukkantak, így az edzés közepén nekikezdtek egy motorcserének.
 
Az időmérő edzést 13.45-től az M4 Sport és az M4 Sport.hu élőben közvetíti.
 
Orosz Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:34,001 17
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:34,338 +0,337 16
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:34,364 +0,363 20
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,542 +0,541 19
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:35,452 +1,451 21
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:35,471 +1,470 17
7. Nico Hülkenberg Renault 1:35,662 +1,661 15
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,830 +1,829 24
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:36,164 +2,163 20
10. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:36,556 +2,555 19
11. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:36,649 +2,648 19
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:36,676 +2,675 22
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:36,846 +2,845 18
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,869 +2,868 12
15. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:36,962 +2,961 21
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,164 +3,163 20
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:37,182 +3,181 15
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,503 +3,502 21
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:37,657 +3,656 17
20. Jolyon Palmer Renault idő nélkül ------ 4

Vettelt nem vezeti félre a Mercedes...

2017.04.28. 18:31
Címkék: hírek
Kétsége sincs afelől Sebastian Vettelnek a Ferrari sikerét hozó két szabadedzés után, hogy a Mercedesekben több van annál, mint amit pénteken megmutott.
 
Nem túlságosan forró időjárás, 90 fokos kanyarok, hosszú egyenesek, a gumikat alig koptató aszfalt – tényezők, melyek arra utaltak, Szocsi a Mercedes kezére játszhat, s nagy kihívás elé állíthatja a Ferrarit. Ehhez képest nem a korábban megszokott csillagos uralommal rajtolt el az Orosz Nagydíj hétvégéje, hanem a Ferrari kettős sikerével. Délelőtt Kimi Räikkönen, délután Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak, másodszor ráadásul mindketten legyőzték a két Ezüstnyilat, mégpedig jó 0,6 másodperces előnnyel.
 
Vettel nem is tűnt elégedetlennek a nap végén – de elbizakodottnak sem. „Ez csak egyetlen kör volt” – mondta az első helyet jelentő idejéről a Sky Sportsnak. „Sokkal fontosabb ennél, amit utána csináltunk. Úgy érzem, az edzések között sikerült javulnunk, ezért egészen elégedett vagyok.”
 
Vettel meg sem várta, hogy befejezzék a kérdést, szerinte a Mercedes tudatosan visszafogta-e magát, máris rávágta: „Igen! Ez egy olyan pálya, amely nagyon fekszik nekik. Erősek lesznek holnap” – jósolta.
 
Más kérdés, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sokat csúszkált pénteken, és nem csupán egy gyorskörön, de a hosszú etapokon is lassabbnak tűntek a négyszeres világbajnoknál. Vettel azonban ennek kapcsán is figyelmeztetett: „Tavaly, ha jól emlékszem, ilyenkor azt mondták a pénteki nap után, hogy a Williams lesz a leggyorsabb. Aztán kiderült, hogy a Mercedes a leggyorsabb. Időnként igencsak félrevezető lehet ez, sok tényező lehet befolyással a teljesítményre, az üzemanyag-mennyiség, a motormódok.”
 
„Ez a pálya különleges. A legfontosabb, hogy magunkkal foglalkozzunk. És mint mondtam, az egyensúly jó volt, sikerült javulnunk, ezért meglehetősen elégedett vagyok” – értékelt a bajnoki éllovas.
 

Ferrari-uralom Szocsiban – Vettel az élen

2017.04.28. 18:24
Bár a jelek arra utaltak, hogy az orosz pálya a Mercedesnek kedvez, egyelőre a Ferrari mutatott meggyőzőbb formát rajta. Sebastian Vettel legfőbb ellenfele eddig a feljavult Kimi Räikkönen volt!
 
Hamar a lényegre tért a két élcsapat az Orosz Nagydíj második szabadedzésén. A délelőtt leggyorsabbnak bizonyuló Kimi Räikkönen pár perc után azonnal az élre állt a szuperlágy gumikon. 1:36,8-as köre ugyan még jócskán elmaradt a délelőtti legjobbjától, ám arra sem kellett sokáig várni, hogy túlszárnyalja azt: hamar 1:35,980-ra javított.
 
Sebastian Vettel elmaradt tőle – első próbálkozásuk után a hátránya közel 0,8 másodperc volt a finnel szemben. A Mercedesnél eközben Lewis Hamilton fordított a délelőtti sorrenden. Ők is szuperlágyas etappal kezdtek, s a brit 0,6-et vert a harmadik helyre besoroló kollégájára, 1:35,710-es körével pedig a vezetést is átvette.
 
A Red Bull valamivel lassabban kezdte a gyakorlást. Daniel Ricciardo először 20 perc elteltével lépett a gázra, és délelőtti hátrányát megfelezve Räikkönen mögé sorolt be harmadikként, 0,5 másodperces lemaradással.
 
A Haas edzése ennél jóval nehézkesebben indult. Kevin Magnussen és Romain Grosjean már az első körökben komoly vezethetőségi problémákra panaszkodott. Az új Carbone Industrie-fékeket tesztelő amerikaiak egyelőre nehezen találják a ritmust, már a délelőtt sem tűntek túl elégedettnek. „Mi a pokol történik itt?!” – kérdezte ingerülten Grosjean csapatától. Nem úgy hangzott, mint aki örül, hogy végre megoldást találtak egy őket tavaly óta üldöző problémára…
 
A McLarennél ezzel szemben pozitív dolgok is történtek. A délelőtt motorhibával leálló Stoffel Vandoorne ugyan begyűjtött egy 15 rajthelyes büntetést, motorcseréjét már az edzés elejére sikerült befejezni a szerelőknek, így a belga csupán úgy negyed órát veszített edzéséből.
 
Az első félóra végén a Ferrari volt az első csapat, amely ultralágy gumikon száguldott Szocsiban. Köreik alapján úgy fest, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel az eddigi hétvégékhez képest jóval szorosabb házon belüli csatának nézhet elébe. Mindketten több, hűtő körökkel is megszakított gyorskört teljesítettek. Gyorsabban Räikkönen kezdett, aki előbb 1:34,721-es, majd 1:34,383-es időt futott. „Úgy tűnik, Kimi jól érzi magát” – állapította meg Paul di Resta. Vettel első két körében lassabbnak bizonyult csapattársánál, akitől a második és harmadik szektorban maradt el minimális mértékben.
 
Ekkor csupán 0,097 másodperc választotta el őt az élen álló „Jégembertől.”Aztán egy lassabb kört követően újra nekilendült, és ekkor már 0,263 másodperccel jobbnak bizonyult. 1:34,120-es eredménye 1,3 másodperccel jobb volt Nico Rosberg tavalyi pole-idejénél.
 
A két ferraris körei ráirányították a figyelmet egy Szocsiban jellemzőnek mondható kérdésre: milyen stratégiával érhető el a legjobb köridő az időmérőn? A sima aszfalt nem könnyíti meg a gumik fölmelegítését, ezért a csapatok hol egy, hol két bemelegítő kört választanak, mielőtt mindent beleadnának. Ezen a téren a csapatok és a versenyzők között is lehetnek különbségek.
 
Már csak emiatt is érdekes volt hallani, ahogyan Lewis Hamilton első ultralágyas próbálkozása során azt közölte a rádión: „A gumik már készen állnak az első körben.” Ehhez képest ezt, majd a következő repülőkörét is megszakította – előbbit pályaelhagyás miatt –, és ő is csak harmadszor volt képes jó időt autózni. Csakhogy legjobb köre így is 1:34,829 volt, amivel nemcsak Vetteltől maradt el 0,7-del, de az ultralágyas etapját lassabban kezdő, utána viszont gyorsuló Valtteri Bottastól is.
 
A finn 0,039 másodpercet vert rá. A brit ráadásul még ezt követően is el-elhagyta a pályát, s érezhetően voltak gondjai a pálya első szektorában. Az edzés feléhez közeledve a két Ferrari és Mercedes mögé az első 40 percben nem sokat látott, időközben a 11. helyig visszaeső, egyszer pedig ki is csúszó Max Verstappen zárkózott föl, aki közel 0,4-del volt gyorsabb Ricciardónál. Mögöttük Massa, Hülkenberg, Magnussen és Pérez volt a sorrend.
 
A délutáni edzés időmérős szimulációkról szóló része ezzel véget is ért, a folytatásban a csapatok már a hosszú etapokra helyezték a hangsúlyt. Bottas, Hamilton és Vettel az ultralágy keveréken kezdett, Räikkönen a szuperlágyon. 2007 bajnokának tempója egy korai elfékezés miatt nem tűnt túl erősnek, Vettelé viszont annál inkább – a vörös autók eddig igencsak meggyőző formát mutatnak Oroszországban.
 
Ugyanezt nem mondhatja el magáról a Red Bull és Max Verstappen. A holland versenyző délelőtt sem tűnt elégedettnek az RB13-assal, korábban a váltójára is panaszkodott, 20 perccel a délutáni edzés vége előtt pedig félre is kellett kormányoznia autóját a 16-os kanyarból kijövet. „Elszállt az erő, elszállt az erő” – üzente csapatának.
 
Mindössze 15 kört tudott teljesíteni a második 90 perc során, és Szergej Szirotkin délelőtti problémája után ez már második Renault-erőforrás volt a hétvégén, amely megadta magát.
 
A középmezőnyt ezúttal is Felipe Massa Williamse vezette, mögötte Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen és Sergio Pérez tette változatossá a sorrendet. A mezőny végén ismét a Sauberek zártak, akik közé azonban ezúttal beékelődött Lance Stroll.
 
A második szabadedzés felvételről 22 óra 10 perctől lesz látható az M4 Sporton. A szocsi program a szombati harmadik szabadedzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport és az M4 Sport.hu 10:55-ös kezdéssel élőben közvetít.
 
Orosz Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:34,120 36
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:34,383 +0,263 36
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:34,790 +0,670 36
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,829 +0,709 34
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:35,540 +1,420 15
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,910 +1,790 26
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:36,261 +2,141 39
8. Nico Hülkenberg Renault 1:36,329 +2,209 38
9. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:36,506 +2,386 31
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:36,600 +2,480 38
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:36,654 +2,534 39
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,765 +2,645 27
13. Jolyon Palmer Renault 1:36,711 +2,591 22
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,039 +2,919 31
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:37,083 +2,963 36
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:37,125 +3,005 25
17. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:37,300 +3,180 35
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:37,441 +3,321 30
19. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:37,747 +3,627 36
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,819 +3,699 29

Sebastian Vettel Billy Monger balesetéről

2017.04.28. 18:20
Címkék: hírek
Sebastian Vettel kiemelte, a történtek után muszáj elgondolkodni, lehet-e javítani bármit is a biztonságon a hasonló esetek megakadályozása érdekében, s minden hasonló balesetből le kell vonni a következtetéseket
 „Tragikus, ami történt. A kockázat mindig benne van. Ilyen tempónál bármi megtörténhet. Ezt időnként elfelejti az ember, mert – Istennek hála – nem történik meg olyan gyakran. De természetesen mindent meg is teszünk az ilyen esetek elkerüléséért. Szorítunk, hogy Billy felépüljön” 

Räikkönen nyitott az élen – Vettel 5. lett

2017.04.28. 18:13
Címkék: hírek
Kimi Räikkönen elsőségével indult az Orosz Nagydíj hétvégéje – a finn a sokat csúszkáló Mercedeseket előzte meg, míg a szintén piruettező Sebastian Vettel csak az 5. helyen zárt. Repült a Force India motorborítása…
 
Az előző években megszokottnál melegebb, 25 Celsius-fokos időben vette kezdetét az Orosz Nagydíj első szabadedzése, a mezőnyben mindjárt két hazai versenyzővel. Danyiil Kvjat szokás szerint a Toro Rossóban ült, a Renault-nál Nico Hülkenberg autóját viszont az első másfél órában Szergej Szirotkin vezette. A franciák azonban nem csak ezen a téren újítottak. Bahreinben tesztelt új első szárnyuk és levegőt átvezető kerékagyuk is most debütál élesben – reményeik szerint megoldást jelentve a versenyen tapasztalt gumiproblémáikra.
 
Fejlesztések persze más csapatok autóin is feltűntek. A Red Bull például eltérő oldaldobozokkal, különböző légterelő lemezekkel küldte pályára Daniel Ricciardót és Max Verstappent. Az osztrákok folytatják az RB13-as aerodinamikájának rendbetételét – a reményeik szerint végső megoldást jelentő új csomagjukat a következő versenyen, Barcelonában vetik be.
 
Az első mért időt Valtteri Bottas autózta, aki egy 1:39,871 másodperces eredménnyel állt az élre. Ő és Lewis Hamilton kezdték a legaktívabban a munkát, a lágy gumikon, az első negyed óra főszereplőjévé mégis a hazai versenyző, Szergej Szirotkin vált. „Valami gond van a motorral” – jelezte a rádión az orosz, miközben autója megállt a 2-es kanyar után.
 
Ezt hosszas tanácskozás követte az őt elsőre megszokásból Nicónak nevező mérnökével, ám mire Mark Slade elmagyarázta neki, hogyan tudná újraindítani erőforrását, a tanácstalanságot türelmetlenül szemlélő pályabírók eltolták őt a bukótérből.
 
Miután lendültek a zöld zászlók, a két Williams mutatott be látványos csúszkálásokat; a bajnoki címért küzdő Mercedes és Ferrari pedig fokozatosan lendületbe jött. Sebastian Vettel a lágy gumin 1:37,607-es idővel máris megközelítette a 2016-os péntek legjobb eredményét, ám nem sokáig állt az élen, mivel az Ezüstnyilakra már ekkor fölkerültek a szuperlágy abroncsok. Bottas és Hamilton is javított eredményén, a gyorsabb pedig ezúttal a finn volt, aki 1:36,119-es kört futva jó fél másodpercet vert csapattársára. Később mindketten bemutattak kicsúszásokat: Bottas egy abszolút legjobb első szektor után hagyta el a pályát, míg Hamilton a 2-es kanyar új fekvőrendőrszerű kerékvetőit tesztelte egy kisebb ugratással.
 
A negyedik helyen álló Kimi Räikkönen eközben a gumik vibrációjára panaszkodott. Ő az első – még lágygumis – etap után csupán 28 ezreddel maradt el Vettel legjobbjától.
 
Az első 40 perc elteltével a Mercedesek és Ferrarik mögött a már 2,2 másodperces hátrányban lévő Daniel Ricciardo, a tőle 7 ezreddel elmaradó Sergio Pérez, valamint Felipe Massa, Max Verstappen, Esteban Ocon és Carlos Sainz sorakozott. Hamiltonék mellett egyedül Sainz használta a szuperlágy abroncsokat, a többiek mind a lágy papucsokon futottak.
 
A Pirelli által biztosított pluszgumik visszaadásának időszaka ezúttal a megszokottnál hosszabb szünethez vezetett. A mezőny jó negyedórát pihent, a csapatok többsége adatelemzéssel és az autó módosításával töltötte ezt az időt – a Red Bullnál mindkét versenyző az autóból kiszállva, sisak nélkül várakozott.
 
Már csak 35 perc volt hátra az edzésből, amikor Kevin Magnussen megtörte a csöndet. A Haas pénteken a Brembo helyett a Carbone Industrie fékjeit használja, melyekkel mindkét versenyzőjük elégedett volt a bahreini teszteken. A dán első kerekéből több féktávon is felszálló fekete füst, mely a fékhibák előjele, ugyanakkor nem tűnt túl biztató látványnak.
 
A következő meneteknek a mezőny többsége már szuperlágy gumikkal vágott neki. „Másfél másodperces javulást várunk a gumiktól” – jelezte Lance Strollnak a mérnöke. A leglátványosabb előrelépést elsőként Pérez tette, aki felzárkózott harmadiknak a két Mercedes mögé.
 
Aztán következett Räikkönen aki második próbálkozásra futott egy 1:36,074-es időt, s ezzel 45 ezerddel Bottas elé ugrott a tabella élén.
 
Sebastian Vettel ekkor nekivágni sem tudott gyorskörének. A rádión azt jelezte, egy nagy elem hever a pályán. Hamar kiderült, Esteban Ocon motorborítása repült le. A francia lemeztelenített autóval tért vissza a boxba, miközben a riválisok vélhetően kíváncsi szemmel figyelték a láthatóvá vált erőforrását.
 
A szervezők úgy döntöttek, piros zászlóval szakítják félbe a körözést, amíg megtisztítják a pályát. A szünet mindössze 3 percig tartott. Vettel nem sokáig tétlenkedett, egyből neki is vágott szuperlágyas körének, ám abba a 11-es kanyarban belehibázott. Csapattársához hasonlóan neki is újra kellett próbálkoznia. Három repülőkört is teljesített, de csak 1,156 másodpercre tudta megközelíteni Räikkönent, harmadik körében ráadásul meg is pördült a 15-ös kanyar kijáratánál.
 
Hasonló piruettet Hamiltontól is láthattunk a hajrában egy elfékezés után, javítást viszont már nem. A Mercedes a többiekkel ellentétes programot futott, s a korai szuperlágyas köreiket lágyas etapok követték.
 
A Red Bullnál ezzel szemben Max Verstappennek sikerült fölzárkóznia a 4. helyre. A hollandot az edzés közepén váltógond hátráltatta, és autója vezethetőségével sem volt elégedett. Ennek ellenére kevesebb mint 0,1-del jobb időt futott csapattársánál.
 
Az utolsó percekben inkább csak a középmezőnyben történtek változások, Ricciardo és Pérez mögé Felipe Massa és a tőle csak pár ezreddel elmaradó Lance Stroll zárkózott föl. A javítók között volt Stoffel Vandoorne is, aki azonban 3 perccel a leintés előtt baljós üzenettel szolgált csapatának: „Nincs erő, nincs erő” – jelezte. Csapattársa, Fernando Alonso eközben a 13. helyen zárta az edzést, 2,7 másodperces hátránnyal.
 
A második szabadedzést magyar idő szerint 14 órakor rendezik, az M4 Sporton felvételről, 22:10-es műsorkezdéssel lesz megtekinthető.
 
Orosz Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:36,074 19
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:36,119 +0,045 24
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:36,681 +0,607 23
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:37,174 +1,100 19
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:37,230 +1,156 19
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:37,290 +1,216 19
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:37,457 +1,383 29
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,900 +1,826 29
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:37,944 +1,870 30
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:38,065 +1,991 28
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:38,496 +2,422 17
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:38,747 +2,673 23
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:38,813 +2,739 16
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:38,976 +2,902 17
15. Jolyon Palmer Renault 1:39,158 +3,084 16
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39,533 +3,459 17
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:39,541 +3,467 19
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:39,731 +3,657 21
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:40,079 +4,005 20
20. Szergej Szirotkin Renault idő nélkül ------ 2

Vettel: Fejleszteni kell! Ez lesz a legfontosabb…

2017.04.28. 18:07
Címkék: hírek
Sebastian Vettel szerint a folyamatos fejlesztés lehet a siker kulcsa a Mercedes elleni küzdelemben. A német szerint egyértelmű, hogy a Ferrarinak a fegyverkezési versenyben is tartania kell a lépést, ha végig harcban akar lenni a világbajnoki címért.
 
A vörösök nagyon jól kezdték a szezont, az első három futamból ugyanis kettőt megnyertek, a pontversenyt vezető Vettel szerint azonban ez nem jelent garanciát arra, hogy a folytatásban is ilyen versenyképesek lesznek. A sikeretlen 2016-os szezon után – melyben a Ferrari nem tudta megfelelően fejleszteni autóját – a német tudja, az újításoknak fontos szerepük lesz.
 
„Azt hiszem, a kezdetektől fogva elégedettek lehetünk, hiszen már Barcelonában láttuk és éreztük, hogy az autó jól viselkedik. Nem lehet sok okunk a panaszra” – mondta az Orosz Nagydíj sajtónapján az SF70H versenygépességéről, majd gyorsan hozzátette. „Azóta javultunk, de kulcsfontosságú lesz, hogy a folytatásban is tudjunk fejlődni.”
 
„Három futamot rendeztek és kettőt megnyertünk, szóval vannak pozitívumok, de még mindig hosszú út áll előttünk, és még mindig van néhány dolog, amin javítanunk kell. Dolgok, melyekről tudjuk, hogy javíthatunk. Magunkkal kell törődnünk, és majd meglátjuk, mi lesz” – magyarázta.
 
„Nagyon elégedettek lehetünk azzal, ahol most állunk és a már teljesített futamokkal, különösen a tempó tekintetében, hiszen szerintem mindhárom versenyen hoztuk a Mercedes szintjét. Kétszer is mi voltunk a gyorsabbak, de az idei évre különösen igaz, hogy minden lépésre koncentrálnunk kell, ha versenyben akarunk maradni, miközben az autók fejlődnek. Úgy érzem, a csapat most erre fókuszál, és én is erre fókuszálok” – zárta gondolatát a négyszeres világbajnok.
 

Újabb turbócsere vár Vettelre és Räikkönenre

2017.04.28. 18:04
Címkék: hírek
Újra turbót cserél a Ferrari mindkét autójában – az erőforrások terén egyedül a Mercedes áll úgy, ahogyan tervezte.
 
Bár a télen szinte nem voltak problémáik, s az eddigi versenyhétvégéken is a jó eredményekkel hívták fel magukra a figyelmet, úgy tűnik, a Ferrarinál mégsem minden alakul tökéletesen. A jelek arra utalnak, hogy nem várt turbóproblémáik vannak. Romain Grosjeannál Ausztráliában lépett fel turbóhiba, Bahreinben aztán előbb Kimi Räikkönennél, majd Sebastian Vettelnél is cserélni kellett a nagydíjhétvégén, miközben a teszten is kényszerszünetet tartottak hasonló okok miatt.
 
Az FIA által csütörtökön kiadott, a szocsi szabadedzések előtti állapotot tükröző táblázatból kiderül, mindkét világbajnok már a második turbóját használta Bahreinben, mely mellé új V6-ost és MGU-H-t, energiatárolót és központi elektronikát is kaptak. Az Auto Motor und Sport viszont arról számolt be, hogy Oroszországban máris jön az újabb csere: mind a négy idei erőforrással fölszerelt autójukba (Ferrari és Haas) új turbófeltöltő és MGU-H kerül, s ezzel Vettel és Räikkönen neve mellett már ott fognak sorakozni a veszélyt jelző 3-asok. Az FIA részéről hivatalos megerősítés erről egyelőre nem érkezett.
 
Ki kell persze emelni, hogy az eddig használt egységeket szabadedzéseken még bevethetik – kivéve azokat, amelyek maradandó károsodást szenvedtek el. Räikkönen szahíri pénteki hibája kapcsán nincs információ arról, használható lesz-e még az akkor megállt erőforrása.
 
A világbajnoki címért folyó csatában ugyanakkor meghatározó szerepet játszhatnak a mostani cserék. Miközben a Ferrarinak minden bizonnyal büntetésre, büntetésekre kell számítania az év későbbi szakaszában, a Mercedes egyelőre tartja magát eredeti ütemtervéhez – egyedüli motorgyártóként nem kellett még kényszercseréket végrehajtania.
 
Versenyzők és motorkomponensek az Orosz Nagydíj kezdete előtt:
 
Versenyző V6-os Turbó MGU-H MGU-K Energiatároló Központi elektronika
Lewis Hamilton 1 1 1 1 1 1
Valtteri Bottas 1 1 1 1 1 2
Daniel Ricciardo 1 1 1 1 1 2
Max Verstappen 1 1 1 1 1 2
Sebastian Vettel 1 2 2 1 2 2
Kimi Räikkönen 2 2 2 1 2 2
Sergio Pérez 1 1 1 1 1 1
Esteban Ocon 1 1 1 1 1 1
Felipe Massa 1 1 1 1 1 1
Lance Stroll 1 1 1 1 1 1
Fernando Alonso 2 2 2 2 1 1
Stoffel Vandoorne 2 3 3 2 2 2
Danyiil Kvjat 2 2 2 1 1 1
Carlos Sainz 2 2 2 3 2 2
Romain Grosjean 1 2 2 2 1 1
Kevin Magnussen 1 1 1 2 1 1
Nico Hülkenberg 2 2 2 2 1 2
Jolyon Palmer 1 1 1 1 1 1
Marcus Ericsson 1 1 1 1 1 1
Pascal Wehrlein 1 1 1 1 1 2

Vettel: Senki sem kételkedhet Räikkönen képességeiben

2017.04.27. 18:44
Címkék: hirek
Hiába a gyenge idénykezdés, Sebastian Vettel védelmébe vette csapattársát, akiben továbbra is hisz. Nem várja el, hogy második számú legyen mellette.
 
Finnek másodhegedűs szerepben. Sem Kimi Räikkönen, sem Valtteri Bottas nem tudott eddig kilépni csapattársa árnyékából 2017-ben, ezért Szocsiban az egyik központi témát az jelenti, vajon a Ferrari és a Mercedes a szoros bajnoki csata miatt lefokozza-e őket második számúvá, hogy így növelje Sebastian Vettel, illetve Lewis Hamilton esélyeit. Ám hiába a találgatás, valamennyi érintett arról beszélt, nem kér a csapatsorrendből.
 
Sebastian Vettel szerint már az is hiba lenne, ha valaki leírná Räikkönen esélyeit az első három, várakozást talán alulmúló versenye után. „Talán nem olyan versenyeket futott, amilyeneket érdemelt volna. Legutóbb a rajtja és az első köre sokba került neki, máskülönben ő is a dobogón állhatott volna” – vette védelmébe a finnt a négyszeres világbajnok. „A csapaton belül pontosan látom, hogy mi történik, és eddig nem alakultak százszázalékosan a dolgok számára. De nem hinném, hogy bárki is kételkedne benne a paddockban. Ő az egyik legtehetségesebb versenyzőnk. Nem hiszem, hogy bárki képes lenne elmenni a rali-vébére, és egyből úgy teljesíteni, mint ő, majd visszatérni, és újra egyből fölvenni a tempót” – utalt csapattársa 2010-es és 2011-es kihagyására.
 
„Nem gondolnám, hogy bárki is kételkedne a képességeiben, a tehetségében. Egyszerűen szükség van arra, hogy minden úgy alakuljon, ahogy szeretnéd. Ha megnézzük, tavaly is voltak versenyek, amelyeken nem úgy alakultak, megvoltak a csúcsok és mélypontok, de a szezon egészét tekintve ez mindig kiegyenlítődik.”
 
Ennélfogva Vettelnél föl sem merül annak a lehetősége, hogy Räikkönen az ő segédje legyen idén. „Az elmúlt két és fél évben teljesen nyílt versenyt vívtunk egymással. Volt, hogy szoros volt, volt, hogy túl szoros – például tavaly Kínában a részemről… Ez nem volt ideális, de a csapattársaddal ettől még ugyanúgy próbálsz harcolni, mint mindenki mással” – fogalmazott.
 
Azt azért hozzátette, Maranellóban is léteznek alapszabályok, melyeket minden körülmények között be kell tartaniuk, s melyeket bizonyos helyzetekben követniük kell. „Mindketten pontosan tudjuk, hogy a Ferrarinak versenyzünk” – jegyezte meg.
 
Szocsi kedvez a Mercedesnek
 
A bajnokság éllovasa persze nemcsak csapattársával foglalkozik a hétvégén, szeretne újabb sikereket elérni. Könnyű dolga nem lesz. Szocsi papíron több szempontból is kedvez a Mercedesnek: a sima aszfalt nem hozza úgy elő a gumikopás terén eddig tapasztalt problémáikat, mint Bahrein, ráadásul karakterisztikáját tekintve is fekszik a pálya az Ezüstnyílnak. Olyannyira, hogy a három év alatt még egyetlen körben sem állt az élen rajtuk kívül.
 
„Papíron ez egy Mercedesnek kedvező pálya, szóval biztosan erősek lesznek. Minden más meglepetés lenne” – ismerte el Vettel is. „De volt itt pár kanyar, amelyben már tavaly is erősnek éreztem az autónkat. A DNS-e pedig valamennyire hasonló az ideinek is, még ha a szabályok változtak is, és más is vezetni. Szóval mi is erősek lehetünk itt.”
 
Vettel abban bízik, az SF70H-val sikerült olyan területeken is fejlődniük, amelyeken eddig gyengébbek voltak – erre alapozva oroszországi esélyeiket sem írja le. „Tavaly voltak helyszínek, ahol gyengék voltunk, és reméljük, hogy idén erősebbek leszünk. Meglátjuk, hogy állunk. Az időjárás stabilnak tűnik, de a gumik fölmelegítése körül vannak kérdőjelek. Van, aki egy, mások két kört teljesítettek tavaly. Ilyen szempontból nem könnyű mindent rendbe rakni ezen a pályán, főleg az időmérőn” – tekintett előre.
 
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

47. SPANYOL NAGYDÍJ
MÁJUS 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.521
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.802
MÁJUS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:20.214
időmérő: pole: Hamilton 1:19.149,  2. Vettel 1:19.200
MÁJUS 14., VASÁRNAP 14.00:
a verseny (66 kör, 307.104 km) rajtja

2017-es szezon következő futama:
» 2017. május 28., 14.00:  Monacói Nagydíj
május 25., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 27., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 28., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
Image and video hosting by TinyPic
1 Sebastian Vettel 86
2 Lewis Hamilton 73
3 Valtteri Bottas 63
4 Kimi Raikkonen 49
5 Max Verstappen 35
6 Daniel Ricciardo 22
7 Sergio Perez 22
8 Felipe Massa 18
9 Carlos Sainz 11
10 Esteban Ocon 9
11 Nico Hulkenberg 6
 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Archívum
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Lakatos munka- Haidekker kerítés- www.farkasmetal.hu - Úszókapu- www.farkasmetal.hu - Terasz korlát - www.farkasmetal.hu    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Mályva és Pipitér visszatért! A két virágmanócska most megmutatja nektek a rét legszebb madarait! Gyertek a Mesetárba!    *****    KÖSEMBLOG.GP//VIHAR VAGYOK, A PERZSELÕ NAP, A GYILKOS JÉG...//BY: KÖSEM// MINDEN AMI BLOG ÉS A SZULTÁNA C. SOROZAT...    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Kredit nyeremény! Jelentkezz a honlapversenyre és nyerd meg az 50gkr-es fõnyereményt! Kredit nyeremény! 50gkr!    *****    Támogassa egyesületünket adója 1%-val:19108780-1-80    *****    KATT KATT KATT Ashley Tisdale és Gardróbcsere oldal KATT KATT KATT    *****    Rendszeres havi stabil jövedelmet biztosító internetes otthoni munkák!    *****    DIGITALMEMORIES - történetek az életemrõl, rengeteg képes tartalommal - DIGITALMEMORIES    *****    Gréti. 23. Egyetemista. HalálosIramban. Toretto. Izomautók. Chevelle. Rap. Beavatott. Négyes. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Damon, Elena - Nina és Ian ~ Tudj meg minél többet róluk! Középpontban a TVD két sztárja!    *****    NFfriend! Két különc lány youtube csatornája. Gyere less be ha van kedved!    *****    JROCK FANFICTION FANSITE ~ Yaoi, shounen-ai történetek kedvenc jrockkereiddel! Gyere, regisztrálj és olvass nálunk! ;)    *****    Az egyetlen magyar oldal a RIVERDALE címû sorozat szereplõjérõl, COLE SPROUSE-ról!    *****    Ha még nem tetted túl magad a Twilight iránti rajongásodon és írni is szeretsz, gyere! MO egyetlen Twilight FRPG-je!    *****    Brutal Wonderland~ Álarcoshölgy blogja. #kritika #graphics #cikkek #filmek #webkritika #érdekességet katt katt    *****    JÁTÉK A 150000 Ft értékû laptopért!    *****    Újra nyitva a Fitspiration, a Gportal multitémájú blogja. Kattintsatok az új tartalmakért, cikkekért. FITSPIRATION