Kimi Räikkönen legutóbb egy interjút adott, méghozzá egy Ferrari F12berlinetta volánja mögött Fioranóban.
Új csapatársad van, akinek hasonló a vezetési stílusa, mint neked. Szerinted ez segít nektek abban, hogy jobban fejlesszétek az autót, mint tavaly?
K.R: „Segíthet, ha a versenyzők hasonló irányt képviselnek, de még túl korai erről beszélni, miközben nem is teszteltünk.
Kimi, megosztod majd a jégkrémedet Sebbel? Melyik a kedvenced?
K.R: „Nincs kedvencem, és annyira nem szeretem a jégkrémet, mint azt az emberek gondolják. De biztos vagyok benne, hogy mindenkinek lesz belőle elég.”
Miért kedveled jobban Sebet, mint a többi versenyzőt?
K.R: „A Forma-1-en kívül is találkozok vele, ahol könnyű vele beszélgetni. Régóta van ez így már. Jó időket töltünk el egymással, és szórakozunk. Ez egy normális baráti kapcsolat.”
Sebastian Vettel az alábbi videóban elmondta, hogy a 2015-ös szezonban 1 sisakfestést tervez, Illetve még Ausztrália előtt kitalálja, hogy hogyan fogja elnevezni a 2015-ös autóját, a bejelentés pedig várhatóan még az első futam előtt megtörténik! Seb számára Melbourne a Ferrarival nagyon különleges lesz, és ezt az érzést soha sem fogja elfelejteni! A német pilóta azt is elárulta, hogy tudja, hogy milyen érzés győzni, és a Ferrari is tudja milyen ez az érzés, reméli, hogy a csapattal együttudnak működni, és a legtöbbet fogják magukból kihozni, hogy sikeresek legyenek. Vettel úgy gondolja, hogy a téli szünet folyamán sokat javultak, és reméli, hogy ezt a javulást az első teszten, Jerezben is sikerül megmutatniuk!
Interjú magyar nyelvű leírása, a bővebben szó mögött!
A holnapi napon kezdetét veszi az idei év első teszteléseJerezben! A Ferrari csapat már a helyszínen van a többi csapattal együtt, és készen állnak a holnapi tesztre! Hoztam pár képet az előkészületekről! A bővebben szó mögött több kép található meg!
Daniel Ricciardo számára a tavalyi szezon nemcsak a győzelmek miatt, hanem a csapattársa, Sebastian Vettel legyőzése miatt is emlékezetes marad.
„Jó érzés volt, hogy le tudtam győzni Seb-et. A szezon kezdete előtt tudtam, hogy nagyon erős lesz, de azt nem, hogy én mennyire leszek jó. Azzal persze tisztában voltam, hogy nem fog körönként egy másodpercet verni rám, és éreztem, hogy kihívások elé állíthatom, de azt nem tudtam, hogy milyen komoly ellenfele lehetek. Aztán, ahogy elindult a szezon, többször tudtam legyőzni, mint ahányszor ő engem – jó volt ezt átélni!”
Sebastian Vettel hivatalos weboldala teljesen megújult! A Weboldalt a képre kattintva tekinthetitek meg!
UI: Mint ahogy láthatjátok nálunk is felkerült az idei év legelső kinézete. Picit próbáltam a Ferrari színeinek irányába elindulni. Bár egyszerűre sikerült a kinézet, de én szeretem az ilyen egyszerű, letisztult diziket! Valószínű, hogy még alakítgatok egy-két dolgon.
Karcsúbb, kompaktabb és hatékonyabb aerodinamika, átdolgozott hűtőrendszer és célirányosan továbbfejlesztett motor. A Ferrari technikai igazgatója, James Allison elmagyarázta, mi változott az előző évhez képest a ma bemutatott új autójukon.
A legszembetűnőbb változást az új autó orra jelenti. James Allison, a csapat technikai igazgatója szerint az előző évi autók megjelenését bírálók most hálát adhatnak a szabályalkotóknak. „Több éves próbálkozás után végre sikerült olyan szabályt alkotni, amely megfelel a biztonsági elvárásoknak, anélkül, hogy ebből bármiféle vadhajtás is kinőne, mint az előző években” – kommentálta Allison az új, kétségtelenül elegánsabb orrmegoldást.
Majd az SF15-T fejlesztéséről is beszélt. „Mindenekelőtt arra összpontosítottunk, hogy kijavítsuk a 2014-es autó gyengeségeit” – fogalmazott. Ennek egyik legszembetűnőbb eredményét az autó hátsó része mutatja meg: az új Ferrari jóval karcsúbb lett elődjénél – köszönhetően az új „csomagolásnak” és az átdolgozott hűtésnek. „A hátsó rész jelentős mértékben különbözik. Sikerült sokkal szűkebbre venni a borítást, jobban hozzáidomítani az alatta megbúvó alkatrészekhez. A hűtő-rendszer hatékonyabbá vált. Minden egyes négyzetcentiméterből igyekeztünk nagyobb hűtőteljesítményt kihozni, így pedig az autó is kompaktabbá vált.”
Ami a hátsó részt illeti, továbbfejlesztették a fékhűtést és módosítottak a hátsó szárnyon, mely nagyobb és stabilabb leszorítóerőt kölcsönözhet a versenyzőknek. Elöl továbbra is kitartottak a vonórudas felfüggesztés mellett – holott egyes vélemények szerint ezen futóműnek komoly szerepe volt Kimi Räikkönen 2014-es gyengélkedésében. „A vonó- és nyomórudas első felfüggesztésnek is megvannak a maga előnyei és hátrányai. A vonórudast nehezebb könnyűvé és strapabíróvá tenni, ugyanakkor aerodinamikai szempontból vannak előnyei. Ez a terület az elmúlt években nem okozott problémát számunkra, ezért nem is foglalkoztunk vele különösen intenzíven” – cáfolt rá a feltételezésekre Allison.
Ahhoz, hogy a Ferrari sikeres legyen idén, persze mindenekelőtt egy erős motorra is szükség lesz. A csapat ezen a téren 2014-ben elmaradt riválisaitól, idén viszont lehetőséget kaptak koncepciójuk újragondolására. „Az előző szezon elején a motor viselkedése nem volt kielégítő, a versenyzőknek nem tetszett, ahogy a gázadásra reagált. A szezon folyamán azonban sokat javítottunk rajta, és az SF15-T-vel ezen a téren még nagyobbat léptünk előre” – mondta a technikai igazgató.
„Tavaly az autónk egyik gyengeségét az jelentette, hogy a turbóval kevesebb elektromos energiát tudtunk átalakítani lóerővé. Emiatt volt a Ferrari múlt évben jobb az időmérőkön, mint a versenyeken. Most próbáltuk úgy megváltoztatni a hajtóegység felépítését, hogy jobb kompromisszumot találjunk az időmérők és a futamok között.”
„Sokat foglalkoztunk még a belső égésű motorral is. Egy olyan időszakban, amikor minden csapatnak azonos mennyiségű üzemanyagot szabad felhasználnia, minden egyes gyújtásból a lehető legnagyobb teljesítményt kell kihoznod” – magyarázta a szakember.
Ami a motort illeti, a csapatnak egyébként még az idénynyitó után, a szezon közben is lesz módja fejleszteni, hiszen az FIA éppen a vörösök és James Allison észrevételére reagálva ismerte el szabálya hiányosságait, s engedélyezte a fejlesztést. Ez a brit szerint óriási segítség lesz számukra. „Amikor olyan helyzetből indulsz, hogy próbálod ledolgozni a hátrányodat, akkor elég bosszantó tud leni, hogy van egy ötleted, mennyit kéne előrelépni, de nem tudod megtenni, mert a szabályok tiltják a fejlesztést, és egész évben ugyanazon dizájnnal kell versenyezned. Frusztráló tud lenni, amikor nincs módod bevetni olyasmit, amitől jobb lenne a teljesítmény. Emiatt jó, hogy 2015-ben rugalmasabb lesz a szabály, és folytathatjuk a fejlesztéseket az év során is. Ezáltal ha jó munkát végzünk, jobban, gyorsabban fejleszthetünk, mint amúgy tennénk” – fejezte ki elégedettségét a korlátozások lazításával kapcsolatban.
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel