A McLaren-Hondához igazoló Alonsót a Red Bull négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel váltja. Räikkönen köztudottan jó kapcsolatot ápol a német versenyzővel, kinek tehetségét is elismeri, így tehát nem meglepő, hogy már várja a közös munka kezdetét.
„Tegnap találkozunk először a tavalyi szezon vége óta, szóval érdekes volt először együttműködni vele. Biztosra veszem, hogy meg fogjuk érteni egymást, a célunk pedig közös, előre szeretnénk vinni a Ferrarit. Szerintem egymást is motiválni fogjuk” – kezdi a finn, majd az interjú készítője megjegyzi, ők ketten együtt öt világbajnoki címmel rendelkeznek. „Ez igaz, de ennek a nagy részét ő szerezte! Fantasztikus pályafutás van mögötte, de én is igyekszem majd jól teljesíteni. Remélhetőleg együtt visszajuttathatjuk a Ferrarit oda, ahová való!”
A Ferrari új csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene nem hiszi, hogy átalakított istállójuk varázsütésre megtáltosodik, ám abban bízik, hogy a 2015-ös szezont nem nyeretlenül zárja majd.
Így első látásra milyenek a benyomásaid az új autóról, hogy tetszik az SF15-T?
Maurizio Arrivabene: Valamikor régen Enzo Ferrari azt mondta, hogy a legjobb autók a nyertes autók. Tavaly egy ronda és nem nyertes autónk volt… Tetszik az új autó, még nem tudok semmit a teljesítményéről, de külsőre nagyon szexi.
Ez egy új autó és egy új csapat is egyben a vezetőség tekintetében. Hogyan hat ez változás a Ferrari filozófiájára?
Arrivabene: A csapat filozófiáján nem változtat, annak alapjait a Ferrari alapítója fektette le. Nekünk az volt munkánk, hogy kicsit visszahozzuk a csapat szenvedélyét, a lelkesedését, ami kicsit elveszett az utóbbi években, és hogy keményen dolgozzunk, annyi győzelmet gyűjtve, amennyit csak lehetséges.
Tavaly decemberben azt mondtad, hogy két győzelemmel boldog lennél idén, tartod ezt a véleményt?
Arrivabene: Én realista vagyok, senkinek nincs varázspálcája, hogy megváltoztasson olyan dolgokat, melyek megváltoztathatatlanok. Az autó már decemberben kész volt, azóta pár változtatást végeztünk rajta, melyek véleményünk szerint egészen érdekesek. Nem mondom, hogy megnyerjük ezekkel a világbajnokságot, de az biztos, hogy elhivatottak vagyunk, legalább két versenyt nyerni szeretnénk.
Vettel az új pilóta, Kimi Räikkönen pedig a veterán, már a második évével. Hogy látod, mennyire tudnak együtt dolgozni?
Arrivabene: Együtt kell dolgozniuk mint csapattársak, együtt kell dolgozniuk mint csapatjátékosok is. Én a csapatmunkánál el szeretném kerülni, hogy külön irányok legyenek, mindenki egy irányba húz, az egész csapattól és a pilótáktól is ezt várom.
Folyamatos tárgyalások, egyeztetések zajlanak a csapatok és gyártók között arról, hogy milyen irányba kellene a motorsportnak haladni. Hol áll a Ferrari ebben a kérdésben?
Arrivabene: Én már párszor elmondtam a véleményemet erről. Engem nem a cilinderek száma érdekel a kocsikban, hanem az a fajta forradalom, amire a sportnak szüksége van. Nem fejlődés kell, hanem forradalom. Forradalom alatt olyan show-t értek, ahol gyönyörűek a kocsik, jó hangjuk van és a néző az egész Forma–1-et sokkal közelebbinek érzi magához. Ez számomra fontosabb, mint bármilyen találgatás a sporttal kapcsolatban...
Sebastian Vettel nem elégszik meg a második hellyel, de tudja, hogy nem várhat azonnali sikereket a 2014-ben nehéz évet záró Ferraritól. A német úgy véli, szoros csatát vív majd új csapattársával, Kimi Räikkönennel.
Bemutatták a Ferrari 2015-ös új autóját, az SF15-T-t, amely egyúttal Sebastian Vettel első Ferrarija is. A négyszeres világbajnok a Red Bulltól érkezett gyerekkori kedvenc csapatába, s eltökélt szándéka, hogy visszavezesse az elmúlt években megroggyant vörösöket a sportág csúcsára. A mai bemutató kapcsán Vettel videointerjú formájában beszélt 2015-ös várakozásairól, a beilleszkedési folyamatról, új csapattársáról – de még felfrissített olasz nyelvtudásáról is.
Az új SF15-T-ről:
„Számomra ez egy új élmény, az autó csodálatos, és egészen különleges volt látni azt, ahogyan összeáll. Minden évben, amikor készül az új autó, először látod az új elemeket, aztán amikor meglátod a végeredményt, az egészen egyedülálló. Már alig várom, hogy először kipróbáljam.”
A csapatváltás nehézségeiről:
„A csapatváltásnál mindig sok minden változik. Itt elsősorban nem a versenyző pozíciója a fontos, hiszen számos változtatást kérhetsz az autón. Más a kormány, a stratégia, és bár ugyanazokról a dolgokról beszélünk, más nyelven tesszük. Például eltérő kifejezéseket használunk ugyanazon jelenségekre. Sok mindent meg kell tehát tanulni, de a szezon elején, a tesztek során majd belelendülünk.”
Az első ferraris élményeiről:
„Amikor tavaly először megérkeztem ide, és lehetőségem nyílt tesztelni a 2012-es autót, az egészen különleges, varázslatos élmény volt. Most viszont már kezdetét vette a 2015-ös idény, amit különleges lenne jól indítani. A melbourne-i első versenyem is nagyon különleges lesz a Ferrarival. A vörös szín is különleges, komoly jelentés, komoly múlt áll mögötte.”
A 2015-ös várakozásairól:
„Nagyon sok változás történt, sok új ember került új pozíciókba – engem is beleértve. Mindig kell egy kis idő ahhoz, hogy előrelépj ilyenkor, de hiszem, hogy jó irányba haladunk. Ugyanakkor nem lenne helyénvaló azonnal sokat várni tőlünk. Nem szabad elfelednünk azt sem, hogy a 2014-es szezonban volt egy csapat, amely nagyon kiemelkedett, tehát nehéz lesz már az elején jónak lenni. A legfontosabb, hogy jól dolgozzunk együtt, előrelépést érjünk el, és a szezon előrehaladtával egyre többet faragjunk a hátrányunkból.”
Kimi Räikkönenről:
„Nem számítok semmilyen problémára. Nehéz lesz őt legyőzni a pályán, mivel nagyon gyors, nagyon tehetséges. De a pályán kívül jól kijövünk. Nem beszélünk ugyan sokat, de ő mindig nagyon egyenes, amit én sokra becsülök benne, mert az ilyesmi nem mindig jellemző az F1-ben.”
Az olasz nyelvről:
„Egyre jobban haladok. Sokat segít, hogy egyre több időt töltök a csapattal. Minél többet hallod a nyelvet, annál könnyebb. A Toro Rossónál is voltam, így az olasz szavak kezdenek visszatérni. Egész jól értem, amit mondanak, de ahhoz még kell kis idő, hogy igazán jól beszéljek magamtól is.”
Arról, hogy Maurizio Arrivabene már egy idei futamgyőzelemmel is elégedett lenne:
„Természetesen elégedettek lennénk, de még inkább, ha még többször sikerülne nyerni. Mint mondtam, realistának kell lennünk. Sok változás történt a tél folyamán, a legfontosabb, hogy a téli tesztek idején belerázódjunk. Tavaly nehéz volt a győzelmekért harcba szállni, de természetesen ez a célunk, nem azért vagyunk itt, hogy másodikak legyünk.”
A legjobban várt versenyekről:
„Mindig nagyon várom Japánt, Szuzukát. Az a kedvenc pályám. De sok jó verseny van a naptárban. Melbourne tökéletes helyszín a szezonkezdéshez, az egy nagyszerű város, ráadásul a pályája is remek. Szingapúrt is nagyon kedvelem, egy igazi éjszakai verseny, egy nagyon technikás és nehéz pályán. De nincs is olyan verseny, amit ne szeretnék – minden futamot várok már.”
A Ferrari is bemutatta a nagyközönségnek idei autóját. A Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen által vezetett SF15-T több szempontból is eltér csalódást keltően szereplő elődjétől.
Visszatérni a győztesek útjára – ez a legfőbb célja a Ferrarinak a több mint húsz év után először nyeretlenül zárt 2014-es szezon után. Hogy megfékezzék az évek óta tartó lejtmenetet, az istállónál az elmúlt hónapokat a teljes megújulás jellemezte: kicserélődött a vezetőség és újjászervezték csapatukat, melynek technikai részlegét immáron teljes mértékben a Maranellóba 2013 végén visszatérő technikai igazgató, James Allison irányítja.
A ma leleplezett SF15-T az első olyan konstrukció, melynek megalkotásában már a kezdetektől szerepet vállalt a sokak által a mezőny egyik legtehetségesebbjének tartott brit aerodinamikus. Allison nemrég azt ígérte, az új autó jóval vonzóbb lesz elődjénél – s úgy tűnik, nem beszélt mellé. Az új orrkúp kecsesebbé vált, a hátsó része karcsúbbá. A képek tanúsága szerint a csapat kitartott az immáron évek óta használt vonórudas első felfüggesztés mellett.
Az új gépet először a csapathoz frissen érkező Sebastian Vettel viszi majd pályára – a vasárnapi jerezi nyitónap lesz a német első olyan tesztje a vörösökkel, amelyet egy aktuális versenyautóval teljesít. Vettel csapattársa Kimi Räikkönen csak a gyakorlás harmadik napján áll munkába.
Chrisitan Horner szerdán elhintette, hogy Sebastian Vettel tavaly elgondolkozott az F1-ből való kiszálláson, ám volt csapattársa szerint sosem volt erről szó.
Horner szerdai nyilatkozata sokakat meglepett, hiszen szomorú képet festett a négyszeres világbajnokról, ám Daniel Ricciardo szerint sosem volt olyan súlyos a helyzet, hogy Vettel elgondolkodott volna a visszavonuláson.
„Amit láttam tőle csapattársként, úgy vélem, ez sosem volt kérdés” – mondta Ricciardo a Sky Sportsnak. „Túlságosan odavan ezért a sportágért, hogy csak úgy kiszálljon. Ebben az évben, egy Ferrarit vezetve nagy kihívás előtt áll, de szerintem fokozatosan megtörik majd a körülötte lévő burok, és ismét elkezd majd eredményeket szállítani.”
Ricciardo idén első számú pilótaként viszi harcba az RB11-est, csapattársa pedig a tavaly eső szezonját futó Danyiil Kvjat lesz. „Jó eredményeket fog elérni. Abban is biztos vagyok, hogy sikerül majd dobogóra állnia, és talán még győzhet is, de természetesen mindent megteszek azért, hogy nekem is sikerüljön” – tette hozzá a három futamgyőzelemmel rendelkező pilóta.
A várakozásnak lassan vége – hirdeti a Ferrari. Az olasz csapat elárulta, hogy pénteken magyar idő szerint 12 órakor leplezi le 2015-ös autóját.
Eljátszadozott az emberek idegeivel a McLaren csütörtökön. A csapat már rég bejelentette, hogy január 29-én mutatja be honlapján 2015-ös új konstrukcióját, arról azonban még a nagy nap reggelén sem adott hírt, pontosan hány órakor tervezi a bemutatót. Végül magyar idő szerint 13 óra után került fel az első videó a világhálóra, amit aztán követett a többi fotó.
Pénteken valamelyest rendszerezettebben folytatódik a leleplezések sora. A Sauber magyar idő szerint délelőtt 10 órakor fogja megmutatni új – a várakozás szerint kék-sárga festést kapó – autóját; s most az is kiderült, hogy a Ferrari két órával később, pontosan délben teszi ugyanezt az SF15-T-vel. Az olasz csapat már a visszaszámláló órát is elhelyezte oldalán. Az eseményről az egyik olasz sporttelevízió egyébként élőben tudósít majd.
James Allison technikai igazgató „ígérete” szerint Sebastian Vettelék új autója jóval karcsúbb lesz az elődjénél, s jóval vonzóbb lesz a külseje is. Pletykák szerint az orrát is jelentősen átalakították.
Szombaton aztán a Toro Rosso bemutatóját követhetjük figyelemmel 17 órakor, míg vasárnap a Jerezi teszt 9 órai rajtja előtt, a Mercedes és a Red Bull is a nyilvánosság elé áll idei gépével. Az osztrákokkal kapcsolatban friss hír, hogy állítólag csak a mai napon vetették alá az FIA kötelező töréstesztjeinek Daniel Ricciardóék autóját. Mindez összhangban van a csapat azon állításával, mely szerint igencsak csipkedniük kell magukat, hogy elkészüljenek Jerezre.
A bemutatók időpontjai:
Sauber: január 30., 10 óra
Ferrari: január 30., 12 óra
Toro Rosso: január 31., 17 óra
Mercedes, Red Bull: február 1., 9 óra előtt (a pontos időpont még nem ismert)
Hosszas várakozás után csütörtökön leleplezte 2015-ös versenyautóját a McLaren-Honda. Az MP4-30-ast két világbajnok, Fernando Alonso és Jenson Button vezetheti majd.
Holnap végre lehullik a lepel az SF15-T versenygépről! A Ferrari csapat hivatalos oldalukon fogja közvetíteni az eseményt az Interneten! Ne maradj le róla!
Sebastian Vettel eddigi RBR kocsijainak a neve; Julie, Kate's Dirty Sister, Luscious Liz, Randy Mandy, Kinky Kylie, Abbey, Hungry Heidi, Suzie... Vajon milyen nevet fog adni az SF15-T-nek?
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel