Hírek Sebastianról ( news ) |
Szingapúri versenyzői parádé2014.09.27. 08:28
Találtam egy videót a Szingapúri versenyzői parádéról! Jó szórakozást hozzá!
Onboard – Szingapúri Nagydíj2014.09.26. 14:31
Az alábbi videóban a pilóták fedélzeti kamerás felvételeit láthatjuk a Szingapúri Nagydíjról..
A videóért kattints a képre, vagy a bővebben szóra!
Marko: jövőre visszatérünk az élre2014.09.26. 12:21
A Red Bull tanácsadója hosszabb távon gondolkodik a jövőt illetően, és 2015 közepére jósolja, hogy csapata ismét fel tudjva venni a küzdelmet a Mercedessel az F1-es világbajnoki címért.
Az éles bírálatairól elhíresült, de az utóbbi időben kicsit háttérbe szoruló Helmut Marko a 2015-ös szezon európai nyitányát tűzte ki arra, hogy csapata a Renault-tal együttműködve olyan versenyképes csomagot tudjon előállítni, amely visszahelyezi a Red Bullt az őt megillető helyére. A Renault év eleji problémái hangos publicitást kaptak, de mostanra sikerült odáig elérniük, hogy a milton keynes-iek stabilan tartják második helyüket a Mercedes mögött. A tervek között szerepel egy motorfejlesztő-osztály kialakítása a gyárban, amit Marko is kihangsúlyozott nyilatkozatában. „Ez lesz a legjobb szezonunk, mert sokkal nagyobb teljesítményre leszünk képesek. Nemrég volt egy technikai megbeszélésünk, ahol a soron következő újítások teljes végrehajtása 2015 júliusára várható. Így az európai szezon kezdetére versenyképes csomagunk lehet.”
Arra a kérdésre, hogy ezzel leírták-e a szezon első négy, tengerentúli versenyét, Marko így válaszolt: „Ebben a szezonban már bizonyítottuk, hogy egy rosszabb autóval is képesek vagyunk jó teljesítményre, így nem szenvedhetünk nagyon a következő évben, még az első négy versenyt ideértve sem.”
Annak ellenére, hogy a Renault négy Red Bull vb-címhez járult hozzá motorjaival, néha előfordult, hogy korábban a gyári csapatként működő Lotus volt a rombuszos márka titkos kedvence. Most viszont, hogy az enstone-i székhelyű csapat Mercedes erőforrásokra váltott, csak a Toro Rosso és a Caterham maradt partnerként, így ha vb-esélyekre terelődik a szó, teljes mellszélességgel a Red Bull mellé állnának. „Ha egy erőforráson múlik a siker, akkor a legígéretesebb opciót kell választanod” – véli Marko. „Csak emlékeztetőül: ebben a szezonban négyféle motorkonfigurációt használtunk a kasztnihoz. A következő évben csak és kizárólag egy lesz – amit a Red Bull és a Renault közösen fejleszt – a többi csapat pedig majd egyenként fogja ezt megoldani. Ez a leghatékonyabb megoldás. A Mercedes és a Ferrari is így csinálja, és nekik beválik ez a módszer” – tette hozzá.
A csapat és a motorszállító közötti viszony nyár közepén elmérgesedni látszott, amikor az Osztrák Nagydíjat követően Christian Horner elfogadhatatlannak nevezte az erőforrásokat. Még ugyanezen a hétvégén dobott Marko a média sűrűjébe egy elszólást, miszerint minden alternatívát figyelembe vesznek egy hosszútávú partneri szerződés érdekében 2016-tól. De azóta a csapat két versenyt nyert, és a Mercedes nyakában lohol, így a szakember pozitívan látja a jövőt: „Az együttműködés megerősítésén dolgozunk, ami lehetővé teszi azt, hogy a Mercedessel harcoljunk jövőre.”
Ecclestone: A csapatok tehetnek a magas jegyárakról2014.09.26. 12:16
Az F1-es mezőny a drága jegyárakban látja az egyik fő okát annak, hogy néhány pályán látványosan lecsökkent a versenyre kilátogatók száma az idén.
Bernie Ecclestone szerint ez könnyen orvosolható: ha a csapatok kevesebb pénzt követelnek maguknak, a nézőknek sem kell annyit fizetni.
Az ügyet a szívükön viselő élcsapatok kiemelten foglalkoznak idén azzal, hogy mivel idegenítette el magától a Formula-1 a rajongókat - hiszen nem csak a televíziós nézettség számai csökkentek, a Német és az Olasz Nagydíjra szemmel láthatóan kevesebben látogattak ki, mint az előző években.
„Szerintem nagyon egyértelmű, mit kellene tennünk annak érdekében, hogy megtöltsük a lelátókat az olyan tradicionális helyszíneken, mint Hockenheim és Monza” - mondta Toto Wolff, utalva arra, hogy a legtöbb helyen az irreálisan magas jegyárak bátortalanítják el a nézőket.
Amikor Ecclestone-nak felvetették Wolff javaslatát, a FOM elnöke azonnal visszadobta a labdát a csapatok játékterére. „Azt nem mondta, hogy ezt hogyan lehetne elérni? Mondják meg neki, hogy kérjen kevesebb pénzt a versenyzéshez, és akkor csökkenteni tudjuk a versenyrendezési díjakat” - replikázott a 83 éves üzletember.
„Ez jelenti a problémát. Mi a csapatoknak gyűjtünk pénzt - 70 százalékát megkapják annak a bevételnek, ami a pályáktól érkezik.”
Ecclestone szerint tehát a látogatottság csökkenésének részben a csapatok az okai, mivel a szezonok végén nekik fizetett juttatásokat a pályák versenyrendezési díjából rakják össze, a helyszínek pedig csak úgy tudják előteremteni a jogdíjakat, ha a pénzt a nézőkön hajtják be.
A közönség az Orosz Nagydíj ellen?2014.09.26. 12:08
Két hét múlva kerül sor az első Orosz Nagydíjra a Szocsi olimpiai park körül kialakított F1-es versenypályán, de a vélemények továbbra is megoszlanak azt illetően, hogy politikailag helyes-e az országba vinni a sportot.
Persze amikor pár éve döntöttek a futam rendezéséről, ez a kérdés még nem merült fel. A téli olimpiai után azonban Oroszország politikai összetűzésbe és területi vitákba keveredett Ukrajnával, a két állam közötti feszültség pedig azóta sem enyhült, így minden bizonnyal a verseny idejére is megmarad. Az F1-nek persze korábban sem okozott problémát, hogy politikai viszály által sújtott területre utazzon, hiszen egy év törlés után Bahreinbe is visszatért, itt most ráadásul nem a zavargások gócpontjába kell utaztatni a mezőnyt, sokan azonban mégis etikátlannak tartják, hogy ilyen közegben folytatják a száguldást.
Egy német hírügynökség, a Sport-Informations-Dienst elvégzett egy közvélemény-kutatást, amelyben a megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy a Formula-1-nek el kellene kerülnie Oroszországot a politikai helyzet miatt. De persze a németek a helyszíntől távol bármit mondhatnak.
Az F1Racing által nemrég megkérdezett orosz lakosok körében nem merült fel ilyen aggodalom - és még ha szép számmal vannak azok is, akik egyáltalán nem, vagy csak felületesen követik a sportot, pozitív véleményeket is lehetett olvasni.
„A meglévő infrastruktúra miatt Szocsi a megfelelő hely a verseny számára” - mondta egyikük. „Az oroszok többsége nem engedheti meg magának, hogy külföldre utazzon egy verseny miatt, de most, hogy idehozták, már könnyebben elérhető lesz. Az érdeklődés pedig évről évre csak növekedni fog.”
Lewis Hamilton, Nico Rosberg & Sebastian Vettel Team Radio2014.09.26. 11:34
Lewis Hamilton, Nico Rosberg & Sebastian Vettel Csapat rádiós felvételei a Szingapúri Nagydíjról.
Vettel válaszolt Alonso csípős megjegyzésére2014.09.26. 11:28
Bóknak veszi Fernando Alonso legutóbbi csípős megjegyzését Sebastian Vettel. A Red Bull bajnoka elismeri hibáit, ugyanakkor csalókának tartja az idei szezonban elért eredményeit.
Sebastian Vettel Szingapúrban idei legjobb helyezését érte el (2. lett), s ezzel igazolta, az év eleji nehézségek után valóban kezd egyre jobban boldogulni idei autójával. „Természetesen jót tett ez a siker. A csapat és én eddig nem éltünk át ennél nehezebb szezont, de a tény, hogy lassan kezd kifizetődni a kemény munkánk, nagyon sokat jelent számunkra” – nyilatkozta Vettel az Auto Bildnek adott interjújában.
Az utóbbi időben a gyengébb eredmények és a Red Bull nehézségei miatt elég sokat találgattak arról, vajon Vettel kitart-e csapata mellett. Mivel újra összefüggésbe hozták a Ferrarival is, a német lap természetesen arról is megkérdezte, garantálja-e, hogy jövőre is az osztrákoknál versenyez. „Nem, természetesen nem! Bármikor lezuhanhatok a lépcsőn, és súlyosan megsérülhetek” – viccelte el nevetve a kérdést. „De komolyra fordítva a szót: már többször is hangsúlyoztam, hogy szerződésem van a következő évre a Red Bull-lal. Tehát náluk fogok versenyezni.”
„Egy versenyző mindig nyerni akar – teljesen mindegy, épp kinél versenyez. A kihívás, hogy újra nyerjek a Red Bull-lal, nem lett kisebb. Igaz ugyanakkor, hogy a régi versenyzők sokszor mondták már nekem, hogy a Ferrarival a legszebb nyerni. Ezt a tapasztalatot még nem éltem át, tehát nem is tudom, hogy igaz-e az állítás.”
A közelmúltban Vettelnek újra odaszúrt nagy riválisa, Fernando Alonso, aki kijelentette, az idei eredmények megmutatják, mennyire igaza volt, amikor a múltban hangsúlyozta, nem a négyszeres világbajnok a legjobb versenyzője a mezőnynek. „Gyanítom, ezt bóknak is vehetem. Fernando és én már nagyon sok szoros csatát vívtunk egymással, és természetesen nagyon boldoggá tesz, hogy gyakran nyertem. Tehát úgy értelmezem ezt, hogy nehezen visel el engem” – reagált Vettel az egyébként Lewis Hamiltont legjobbnak nevező riválisa szavaira. Majd a kérdésre, szerinte ki a legjobb versenyző a mezőnyben, diplomatikus választ adott. „Tisztelem Alonsót és Hamiltont is. Mindketten nagyszerű versenyzők. Ennél többet azonban nem szeretnék mondani. Még ha meg is van erről a véleményem, inkább megtartanám magamnak.”
Az idei évben egyébként újabb név csatlakozott a legjobbak közé: Vettel csapattársa, Daniel Ricciardo. Az idén már három futamot megnyerő ausztrál a harmadik helyen áll a bajnoki tabellán, s az elmúlt hetekben már többször is fölvetődött, hogy a bajnoki esélyek életben tartása érdekében Vettelnek segítenie kéne őt. „Nem ez a megfelelő év arra, hogy csapatsorrendről beszéljünk. Még ha tökéletes autónk lenne, akkor is nagyon nehéz megelőzni a Mercedest. Egyszerűen nagyszerű munkát végeztek a télen, jobb csomaggal álltak elő, mint mindenki más. Ami minket illet, Szingapúrban megmutattam, hogy én sem vagyok annyira messze Danieltől” – mondta erről a heppenheimi.
Végül pedig arról is beszélt, hogy az idei eredmények némiképp félrevezetőek. „Kívülről nehéz megítélni ezt, hiszen nem ismered a hátteret. De kicsit több szerencsével én is nyerhettem volna. Egyes futamokon komoly technikai problémáim voltak, másokon ezen gondok miatt nem tudtam rendesen felkészülni a versenyre az edzéseken. És a stratégiával is voltak nehézségeink. De hozzáteszem: én is követtem el hibákat, mint a magyarországi megpördülésem. A legfontosabb, hogy tanulj ezen hibákból, mert az így nyert tapasztalattal is csak jobb lehetsz. Daniel ugyanakkor nagyon-nagyon jól teljesít, megnehezíti az életemet – ehhez kétség sem férhet.”
Új tirendo reklám + így készült2014.09.25. 16:50
Íme a legújabb Tirendo reklám Sebastian Vettel közreműködésével:
Így készült a reklám:
Vettel: Az idei autó egyszerűen nem fekszik nekem2014.09.25. 16:41
Sebastian Vettel mára belátta, 2014-es autója egyszerűen nem fekszik vezetési stílusának. A négyszeres bajnok az okokról beszélt.
Szingapúrban idei legjobb eredményét (2. hely) érte el Sebastian Vettel, aki Monza után ismét egy új kasztnit kapott csapatától. Noha a német a Magyar Nagydíj óta úgy fest, egyre jobban boldogul az RB10-zel, az Autosportnak nyilatkozva elárulta, már nem számít arra, hogy megtalálja a maximális összhangot vele.
„Valahányszor igazán nyomni szeretném, vagy szeretném, hogy történjen valami, egyszerűen nem megy. Úgy vélem, ez az idei autónk karakterének köszönhető, valamint a rendelkezésünkre álló leszorítóerőnek és a gumiknak. Ez a kombináció egyszerűen nem adja meg nekem azt, amit elvárok a kanyar bizonyos részében. Ez persze nem kifogás, mert végső soron nekem kell kihoznom a maximumot az autóból. Sokat fejlődtünk, de még mindig rengeteg dolgot csinálhatnánk jobban” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok.
Vettel számára idén a legfőbb nehézséget a féktávok, a kanyarbejáratok, valamint a Pirelli gumijai okozzák. A betiltott befújt diffúzor eltűnésével az autók hátul nagy mennyiségű leszorítóerőt veszítettek, a Red Bull viselkedését pedig emellett az új, elektronikus fékrendszer, valamint a Renault-motor is bizonytalanabbá teszi, mint Vettel azt szeretné. A több csúszkálás pedig értelemszerűen a gumik gyorsabb kopásához is vezet – ezen a téren eddig Daniel Ricciardo boldogult jobban a címvédő gárdánál.
Vettel elárulta, ezen korlátai miatt időnként lassabban kell vezetnie, mint amire képes lenne. „Igen. Alapvetően úgy vezetsz, ahogy gyorsabbnak gondolod, hogy éppen visszafogod magad, vagy jobban nyomod, azt pedig a helyzet határozza meg. Idén viszont nem ilyen egyszerű, és nem is vagyunk olyan következetesek, tehát ez kemény dió.”
A címvédő úgy véli, az idei évben sokat már nem változik a helyzete, ám bízik abban, hogy 2015-ös autójával újra sikerül megtalálnia a közös hangot. „Versenyzőként mindig szeretnél gyorsabb lenni, de idén ez nem megy olyan könnyen. Az előző pár versenyen már sokkal jobban boldogultam, de még mindig vannak dolgok, amikkel túlságosan is a határon táncolunk” – zárta gondolatát Vettel.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|