SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Vettel hat órán át volt Wehrlein mellett a kórházban

2017.03.16. 18:56
Címkék: hírek
 
Pascal Wehrlein hálás Sebastian Vettelnek, amiért a januári Bajnokok Tornáján történt balesete után mellette volt a kórházban.
 
A Sauber versenyzője és a négyszeres világbajnok az eredeti tervek szerint együtt alkották volna a német csapatot a Miamiben megrendezett Bajnokok Tornája csapatversenyén, ám miután Pascal Wehrlein az első napon tartott egyéni küzdelmek során nagyot bukott, hátsérülése miatt le kellett mondania a további megmérettetésekről. Sebastian Vettel ezt követően egymaga állt ki a „világ” ellen, s mindenkit legyőzve hódította el a Nemzetek Kupáját.
 
Wehrein – aki sérülése miatt az első téli tesztet is kénytelen volt kihagyni – most a svájci Blick című lapnak adott interjúban elárulta, Vettel nagyon is aggódott érte, és igyekezett mindenben segíteni neki a vizsgálatok során. „Szeretnék még egyszer köszönetet mondani Sebastiannak, aki akkor hat órán át figyelt rám a kórházban” – nyilatkozta.
 
Az Egyesült Államokban egyébként még nem tűnt komolynak Wehrlein sérülése, az orvosok csak később, Európába visszatérve tanácsolták azt neki, hogy tartsa távol magát egy ideig a versenyautóktól. Elmondása szerint mára már teljesen rendbe jött, és felkészültnek érzi magát az előttünk álló szezonra. „Mivel csak négy napot tesztelhettem, természetesen van lemaradásom, amit be kell hoznom. Mégis nagyon hamar összebarátkoztam a csapattal és az autóval is. Fittnek érzem magam a szezon előtt.”
 
Ami az új idényt illeti, a Sauber nem mutatott kiemelkedő formát a tesztidényben. A köridők alapján ők tűntek a leglassabbnak, jóllehet saját bevallásuk szerint mindvégig nehezebb autóval köröztek. Jó hír viszont, hogy a csapatok közül ők teljesítették a harmadik legtöbb kört a 8 nap során, azaz versenygépük megbízható. Jörg Zander technikai igazgató kiemelte, az év első felében éppen ezzel győznék le a még technikai gondokkal küzdő ellenfeleiket, s kompenzálnák az egyéves Ferrari-motor által jelentett hátrányukat.
 
Wehrlein tisztában van azzal, hogy az erőforrásuk miatt korlátozottak lesznek a lehetőségeik. „Biztosan lesz gondunk belőle, de a Saubert az új autó építése kényszerítette erre az útra. Nyilvánvalóan nehéz lesz, amikor a többiek már folyamatosan fejleszteni fogják a motorjukat” – ismerte el.
 
Ettől függetlenül nagyon is lát esélyt arra, hogy tavalyi ausztriai egy pontja mellé idén több egységet is gyűjtsön. „Biztos vagyok benne, hogy egynél több pontot fogunk szerezni. Legalább a C36-os folyamatos fejlesztésével szeretnénk tartani a lépést a többiekkel” – tekintett előre.
 

Helmut Marko - Vettelt, ilyet csak akkor csinál, ha tudja, sokra képes az autója

2017.03.14. 18:33
Címkék: hírek
 
Ha Barcelonában rendezték volna az év első versenyét, a Ferrari nyerte volna azt – legalábbis Helmut Marko szerint. A Red Bull tanácsadójának gyanús volt Sebastian Vettel köre…
 
Miközben a Mercedes és a Red Bull a hírek szerint egyszer sem futott ki igazán kevés benzinnel a garázsból Barcelonában, a Ferrari a második teszthét utolsó két napján több igen látványos kört is teljesített. Sebastian Vettel még szándékosan visszafogta autóját, és így ért el 1:19,0-s kört, Kimi Räikkönen a zárónapon pedig a mezőnyből egyedüliként 1:18-as eredménnyel zárt.
 
Nagy kérdés persze, a Scuderia mennyire került közel autója határaihoz. Räikkönen a teszt végén jelezte, még így is maradt bennük tartalék, ám az is nyilvánvalónak tűnik, hogy riválisaikban is. A Mercedesnél például állítólag meg vannak győződve arról, hogy alsó 18-as köröket, de akár 1:17-es időket is képesek lettek volna futni, ha feltekerik kevés benzint töltenek autójukba, motorjukat pedig föltekerik.
 
Helmut Marko a Servus TV hétfő esti Sport und Talk című adásában hangsúlyozta, még a csapatok számára sem egyszerű behatárolni az erőviszonyokat. „A teszteken még senki sem fedte fel a lapjait. Ha valaki tíz kilogrammal kevesebb üzemanyaggal ment, az máris körönként három és fél másodpercet jelent. A motorok beállítása is sokféleképpen variálható, ami körönként egy másodpercet jelenthet. Tehát a sötétben tapogatózunk” – mutatott rá az osztrák.
 
Mégis az az érzése, hogy a Ferrarié a leggyorsabb autó – volt versenyzője, Sebastian Vettel „viselkedéséből” következtetett erre. „Ha az első versenyt hasonló hőmérséklet mellett Barcelonában rendeznék, a Ferrari biztosan elöl lenne. Nagyon erősek, az autójuk megbízható. Ez nagy különbség a múlt évhez képest. Elgondolkodtató számomra, hogy Sebastian provokatív módon visszavett a célegyenesben a legjobb körében. Ezt mindenki láthatta. Jól ismerem őt, és ha ilyesmit mutat be, az magabiztosságot sugall. Azt, hogy pontosan tisztában van vele, nagyon sokra képes az autója.”
 
A Red Bull ezzel szemben még távolról sem lehet ennyire magabiztos. „Ugyanolyan problémák léptek fel többször is. Emiatt nem tudtunk akkorát előrelépni, mint reméltük. Most elemezzük az adatokat” – mondta helyzetükről.
 
Marko azt is kiemelte, az erőviszonyok még sokat változhatnak a szezonkezdés előtt. Pletykák szerint a Red Bull is csak Melbourne-ben veti be „valódi” RB13-asát, melyre érdekes újítás is felkerülhet. A tanácsadó szavai is ezt sugallják. „A csapatok általában sok újdonságot visznek el Ausztráliába. Hogy nálunk mik lesznek ezek, azt majd ott meglátják. Annyit elárulhatok, hogy a festésünk ugyanolyan lesz…” – mondta titokzatosan.
 

Vettel egy dobogós eredménynek már örülne Melbourne-ben

2017.03.12. 12:46
Címkék: hírek
 
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel azt mondja, a Ferrari 2016-os, pályán látott küszködései miatt észrevétlen maradt mind az a szignifikáns fejlődés, amit az olasz istálló elért infrastruktúrájával. A német a dobogóval elégedett lenne Melbourne-ben.
 
A Ferrari nagy reményeket fűzött a 2016-os idényhez, ám végül győzelem nélkül zárta az évet.
 
A csapat versenyzői, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen azonban az idei előszezoni teszteken remekeltek, így sokak szerint a maranellóiak 2017-ben méltó kihívói lesznek majd a Mercedesnek.
 
Bár Vettel óvatosan nyilatkozott idei esélyeiről, úgy érzi, rengeteget fejlődtek az elmúlt 1 évben.
 
Azt gondolom, felkészültebbek vagyunk, mint tavaly, több kört meg tudtunk tenni” – mondta a német. „Úgy gondolom, a csapat alapvetően jobb formában van.”
 
„Sokat tanultunk a tavalyi évből, és véleményem szerint az elmúlt év volt számunkra a legfontosabb.”
 
„Ha csak az eredményeket nézzük, elmondhatjuk, hogy nem volt valami eredményes évünk, de ami a háttérben történt, az nagyon-nagyon fontos volt az előrelépések szempontjából. És remélhetőleg ezeket sikerült is megtenni.”
 
„Azt viszont nem gondolom, hogy Melbourne, vagy az első pár verseny előtt tiszta képet kapunk.”
 
Arra a kérdésre, hogy mi volt az, ami 2016-ban olyan fontos volt a Ferrarinak, Vettel kifejtette: „Azt gondolom, nagyon sok leckét megtanultunk – a teljes organizáció, a teljes csapat fejlődött. Szerintem ez volt a legfontosabb évünk.”
 
„Nyilvánvaló, hogy 2015-ben nagyszerűen indult számomra és a csapat számára az idény, de 2016-ban visszaléptünk az eredmények tekintetében. Viszont a szervezetünket tekintve nagyot léptünk előre.”
 
„Azt hiszem, lépésről lépésre összeállnak a dolgok, de türelmesnek kell lennünk. Ha egy csapat elkezd jól dolgozni, annak meglesz az eredménye. Hogy milyen hamar, azt nem tudom megmondani. De nyilvánvalóan azért vagyunk itt, hogy jól teljesítsünk.”
 
Vettel kifejtette, véleménye szerint továbbra is a Mercedes a 2017-es év favoritja.
 
„Azt gondolom, ha a dobogóért harcolnánk Melbourne-ben, az nagyszerű lenne. De még nagyon messze van ez. Időben nyilván nem, de még sok a tennivalónk. De egyre inkább összecsiszolódunk.”
 
„Nem meglepő, hogyha egy csapat sorozatban három bajnoki címet nyer, akkor favoritnak tekinthető, akár változnak a szabályok, akár nem. Remek szakembereik vannak, egy jól működő csapatuk, szóval őket kell legyőzni.”
 
„Momentán nem számít, hogy Barcelonában mi voltunk a leggyorsabbak, mert ezért nem járnak pontok. Nyilván fontos, hogy az ember ott legyen az elejében, de ezért nem jár semmi.”
 
„A célunk az, hogy teljesítsük a programunkat. Egy kicsit le vagyunk még maradva, de fejlődünk, az autó is javul, a számok pedig biztatóak. Meglátjuk, hogy alakul.”
 

Összesített teszteredmények: A Ferrari a leggyorsabb, a Mercedesé a legtöbb kör

2017.03.10. 22:01
Címkék: hírek
 
A legjobb időeredmények ugyan a Ferrari nevéhez fűződnek, a megtett kilométerek tekintetében továbbra is tart a fölényes Mercedes-uralom. Íme, a két barcelonai teszthét összesített statisztikája!
 
Ahogyan az várható volt, csak a második téli tesztsorozat festett képet arról, pontosan mennyit is gyorsultak a 2017-es autók. A 8 tesztnapon összesen 22 versenyző vett részt, s közülük csak azok (Antonio Giovinazzi és Alfonso Celis Jr.) nem a második héten futották meg leggyorsabb körüket, akik autóba sem ültek akkor.
 
Az egyetlen 1:19-en belüli időeredmény Kimi Räikkönen nevéhez fűződik, aki a zárónapon engedte szabadon vörös paripáját, s közelítette meg tizedekre Felipe Massa 1:18,339 másodperces 2008-as idejét, mely a jelenlegi vonalvezetésen valaha futott leggyorsabb kör. A Ferrari kiváló formáját erősíti, hogy a rangsor második helyén Sebastian Vettel végzett. Őket a két Mercedes követi, 0,6 másodperces hátránnyal.
 
A két hét alatt összesen 9 versenyző tudott 1:20 alatti kört produkálni, a két Ferrari, Mercedes és Red Bull mellett Felipe Massa, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg. futott 19-es időt.
 
A leglassabb csapatnak a körök alapján a Sauber tűnik – őket még a kényszerből lebutított Honda-motorral köröző McLarenek is megelőzték.
 
Összesített eredmény a 8 tesztnap legjobb körei alapján
 
Versenyző Csapat Legjobb köridő Motor Gumi Nap
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:18,634 Ferrari szuperlágy 7.
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,024 Ferrari ultralágy 6.
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,310 Mercedes szuperlágy 5.
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:19,352 Mercedes ultralágy 8.
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:19,420 Mercedes ultralágy 7.
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:19,438 Renault szuperlágy 8.
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:19,837 Renault ultralágy 8.
8. Nico Hülkenberg Renault 1:19,885 Renault ultralágy 7.
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:19,900 Renault ultralágy 6.
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:20,116 Mercedes ultralágy 8.
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:20,161 Mercedes szuperlágy 8.
12. Jolyon Palmer Renault 1:20,205 Renault ultralágy 7.
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:20,335 Mercedes lágy 8.
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:20,416 Renault lágy 7.
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:20,504 Ferrari ultralágy 8.
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:21,110 Ferrari ultralágy 7.
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:21,348 Honda ultralágy 8.
18. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:21,389 Honda ultralágy 8.
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:21,670 Ferrari szuperlágy 8.
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:22,347 Ferrari (2016) ultralágy 7.
21. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:22,401 Ferrari (2016) ultralágy 3.
22. Alfonso Celis Jr. Force India-Mercedes 1:23,568 Mercedes ultralágy 4.
A teljesített körök tekintetében továbbra is a Mercedes és Valtteri Bottas vitte a prímet. A német csapat két versenyzője közé viszont sikerült beékelődnie Sebastian Vettelnek – nem kis mértékben köszönhetően a keddi 168 körének. Érdekesség, hogy csapattársa, Kimi Räikkönen csak a 8. ezen rangsorban, miközben Marcus Ericsson a nagyok közé keveredve lett 4.
 
A versenyzők által teljesített körök, kilométerek
 
Versenyző Kör Km
1. Valtteri Bottas 628 2923
2. Sebastian Vettel 591 2751
3. Lewis Hamilton 468 2179
4. Marcus Ericsson 444 2067
5. Felipe Massa 414 1927
6. Lance Stroll 386 1797
7. Kevin Magnussen 369 1718
8. Kimi Räikkönen 365 1699
9. Esteban Ocon 365 1699
10. Sergio Pérez 349 1625
11. Max Verstappen 347 1615
12. Romain Grosjean 346 1611
13. Daniel Ricciardo 337 1569
14. Nico Hülkenberg 314 1462
15. Carlos Sainz 307 1429
16. Jolyon Palmer 283 1317
17. Danyiil Kvjat 277 1289
18. Stoffel Vandoorne 235 1094
19. Pascal Wehrlein 192 894
20. Fernando Alonso 190 884
21. Antonio Giovinazzi 151 703
22. Alfonso Celis Jr. 71 331
Az istállóknál egyedül a Mercedes jutott 1000 kör fölé a 8 nap során – kifizetődőnek bizonyult tehát, hogy két versenyzőjük minden napot felosztott egymás között. Őket a Ferrari, és az első hét utolsó napjának kihagyása dacára a Williams követi. A leggyengébb tesztidényt a Renault-motoros csapatok és a McLaren zárta – utóbbi gárda mindössze 6,4 versenytávot teljesített, miközben a Mercedes 16,6-et.
 
A csapatok által teljesített körök, kilométerek
 
Csapat Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 1096 5102
2. Ferrari 956 4450
3. Willams-Mercedes 800 3724
4. Sauber-Ferrari 787 3663
5. Force India-Mercedes 785 3654
6. Haas-Ferrari 715 3328
7. Red Bull-TAG Heuer 684 3184
8. Renault 597 2779
9. Toro Rosso-Renault 584 2719
10. McLaren-Honda 425 1978
A motorgyártóknál nincs meglepetés. A Mercedes 3500-zal több kilométert futott, mint a szintén három csapattal dolgozó Renault, miközben az új Ferrari-motorba két istállóval is csak 900-zal került kevesebb kilométer, mint a franciák erőforrásába. A Honda a hatodát teljesítette a bajnokcsapat motorja által megtett távnak.
 
Kiemelendő, hogy a Mercedes kétféle motorral tudta le a 8 tesztnapot (a második verziót csak a gyári csapat használta a második héten), a Ferrari a tervekhez hűen egyetlen hajtóegységet használt, míg a másik két gyártó számos motorcserét hajtott végre műszaki hiba miatt.
 
A motorok által megtett körök, kilométerek
 
Motor Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 2610 12 150
2. Renault 1865 8682
3. Ferrari 1671 7779
4. Ferrari (2016) 787 3663
5. Honda 425 1978

Senki sem szárnyalta túl Räikkönent: rekordidővel övé az utolsó tesztnap

2017.03.10. 21:52
Címkék: hírek
 
A délutáni etapban senki sem futott gyorsabb kört Kimi Räikkönennél, az utolsó tesztnapot tehát a 2017-es előszezon legjobb körét jegyző finn klasszis zárta az élen. A nap ezúttal sem volt problémamentes a McLaren és a Red Bull számára, a legtöbb időt a Williams és a Toro Rosso töltötte a pályán.
 
A szerdai és a csütörtöki tesztnaphoz hasonlóan a délután pénteken is a hosszabb etapokról szólt, az eredménylistán tehát már nem történt komolyabb változás, vagyis Räikkönen megőrizte elsőségét a szuperlágy abroncsokon futott 1:18,634-es időeredményével.
 
Bár a finné maradt a leggyorsabb kör, és a Ferrari tisztességes mennyiségű kört teljesített, a csapat napja nem volt teljesen tiszta, Räikkönen ugyanis a délutáni szakasz második felében megpördült a pálya használaton kívüli sikánjában. A tapasztalt pilóta azért haladt ezen a szakaszon, mert autóján már korábban is problémát észlelt, így a leállás is feltehetően ennek köszönhető. Az utolsó 15 percben aztán visszatért a pályára, a gondot tehát hamar orvosolták.
 
A második helyen Max Verstappen maradt, aki délután csak az utolsó két órában körözhetett, korábban ugyanis csapata a „turbófeltöltőt ellenőrizte” a garázsban. Őt Carlos Sainz követi, aki összesen 132 kört teljesített a Toro Rossóval, a csapat legeredményesebb napját zárva. A befejezés egyébként számára sem volt teljesen tiszta, autója ugyanis megállt a célegyenesben, előidézve ezzel a nap hatodik, és a felkészülési időszak utolsó piros zászlós fázisát.
 
Valtteri Bottas negyedik maradt, csapattársa, a Mercedest délután átvevő Lewis Hamilton pedig közvetlenül mögé zárkózott. A két versenyzőt végül mindössze 5 ezredmásodperc választotta el, miután a brit megfutotta leggyorsabb körét az ultralágy abronccsal.
 
Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is a délelőtti idejével tartott helyét a listán (előbbi nem is javíthatott volna, hiszen a szünetben a csapattárs, Jolyon Palmer vette át a Renault-t), nyolcadiknak pedig Palmer zárkózott, aki a döcögős kezdés után végül futhatott 43 kört. Őket Lance Stroll követte, aki összesen 132 kört jegyzett, feledtetve ezzel – valamint az előző napokon nyújtott stabil teljesítményével – az első hetek hibáit, melyek miatt a Williamsnek bőven volt pótolnivalója a keddtől péntekig tartó tesztszakaszon. A feladatot azonban sikeresen teljesítették.
 
Az első 10-et a délelőtt két alkalommal is „piros zászlót okozó” Romain Grosjean tette teljessé. A francia mögé Fernando Alonso sorolt, aki a délelőtti elektromos hibát követően a teszt második felében zavartalanul körözhetett és idején is javított, sőt, még gyorsabb is lehetett volna, a helyszíni beszámolók szerint ugyanis Stroll feltartotta őt a legjobb körén. A sort ma a két Sauber zárta.
 
A 8. tesztnap végeredménye:
1. Raikkonen szuper-lágy Ferrari 111  1m18.634s
2. Verstappen szuper-lágy Red Bull 71 1m19.438s
3. Sainz ultra-lágy Toro Rosso 132 1m19.837s
4. Bottas szuper-lágy Mercedes 53 1m19.845s
5. Hamilton ultra-lágy Mercedes 54 1m19.850s
6. Hulkenberg ultra-lágy Renault 45 1m19.885s
7. Perez ultra-lágy Force India 128 1m20.116s
8. Palmer ultra-lágy Renault 43 1m20.205s
9. Stroll lágy Williams 132 1m20.335s
10. Alonso ultra-lágy McLaren 43 1m21.389s
11. Grosjean ultra-lágy Haas 76 1m21.389s
12. Ericsson szuper-lágy Sauber 59 1m21.670s
13. Wehrlein lágy Sauber 42 1m23.527s

Ez Vettel napja volt! Övé a legtöbb kör és a rekordidő is

2017.03.09. 18:42
Címkék: hírek
Miután a nap második fele a hosszabb etapokról szólt, senki sem szárnyalta túl Sebastian Vettel délelőtti legjobbját, ami a 2017-es előszezon eddigi legjobb időeredményének számít. Csapatszinten a Williams, egyénileg Vettel futotta a legtöbb kört; újabb gondok a McLarennél…
 
A Ferrari klasszisa a délelőtti szakasz második felében állt az élre, és javította meg Valtteri Bottas eddigi legjobb tesztidejét az ultralágy abroncsokon. A helyszíni tudósítók szerint az eredmény még jobb is lehetett volna, ha Vettel nem vesz vissza az utolsó szektorban. Persze a szünetben őt is megkérdezték, direkt lassított-e, válasza azonban meglehetősen „ködös” volt.
 
Bárhogy is történt, végül ez az eredmény lett a mai nap legjobbja, délután ugyanis a mezőny szinte minden tagja a hosszabb etapokra és a versenyszimulációkra figyelt. Vettel is teljesített egyet, köreinek száma pedig végül elérte a 156-ot, tehát ebben a tekintetben is az élre állt.
 
Hogy a délután mennyire nem a leggyorsabb körökről szólt, azt jól mutatja a tény, miszerint Lewis Hamilton maradt az eredménylista második helyén, noha ő már a nap felénél átadta autóját Bottasnak. A britet a délután szintén versenytávot futó Esteban Ocon követte, és Danyiil Kvjat, aki bár tisztességes mennyiségű kilométert futott, mégsem zárt problémamentes napot. Autója a második óra vége felé megállt, a helyszíni beszámolók szerint a váltó meghibásodása miatt.
 
A délelőtt is tesztelők közül egyedül Kevin Magnussen javított a második tesztfázisban, amikor autójára felkerültek az ultralágy abroncsok és átvette az ötödik helyet Daniel Ricciardótól.
 
A hetedik pozíció Stoffel Vandoorne-é lett, kinek McLarenje ezúttal sem működött tökéletesen: délelőtt elektromos problémák hátráltatták, melyek miatt az ebédszünet után két óráig a garázsban ragadt, majd miután sikerült orvosolni a gondokat, mindössze 16 kört teljesített. Korábban 36 állt a neve mellett, vagyis csapata az utolsó előtti tesztnapon sem érte el az 50 kört, miközben a legtöbb rivális már a 100-as határt is átlépte, vagy megközelítette (legtöbbet a Williams körözött ma).
 
A csak délután autóba ülő Bottas például a nap fele alatt teljesített 95 kört Mercedesével. Legjobb eredménye neki „csak” a nyolcadik helyre volt elég, körét azonban a lágy gumin teljesítette, ami papíron „két fokozattal lassabb” a leggyorsabb kört jegyző Vettelénél, így nézve pedig lemaradása nem tűnik annyira komolynak.
 
A legjobb 10-be még Pascal Wehrlein került, aki a lassú kezdés után végül eljutott 44 megtett körig idei harmadik „félnapján”. Őt a McLarenhez hasonlóan problémás napot záró Renault brit versenyzője, Jolyon Palmer, valamint a csapattárs, Marcus Ericsson követi. A lista végére pedig a Williams pilótái kerültek: köreiket és időeredményeiket látva az mindenki számára egyértelmű, hogy ők ma nem a legjobb időeredményekre hajtottak. Viszont ismét értékes teszkilométereket gyűjtöttek csapatuknak.
 
A 7. tesztnap végeredménye:
1. Vettel ultra-lágy Ferrari 156 kör 1m19.024s
2. Hamilton ultra-lágy Mercedes 52 1m19.352s
3. Ocon ultra-lágy Force India 137 1m20.161s
4. Kvyat szuper-lágy Toro Rosso 94 1m20.416s
5. Magnussen ultra-lágy Haas 119 1m20.504s
6. Ricciardo lágy Red Bull 128 1m20.824s
7. Vandoorne ultra-lágy McLaren 48 1m21.348s
8. Bottas lágy Mercedes 95 1m2.819s
9. Wehrlein ultra-lágy Sauber 44 1m22.347s
10. Palmer lágy Renault 53 1m22.418s
11. Ericsson lágy Sauber 88 1m23.330s
12. Massa közepes Williams 80 1m24.443s
13. Stroll lágy Williams 85 1m24.863s

Mennyi maradt még a Ferrariban? Vettel kommentálta köreit

2017.03.09. 18:38
Címkék: hírek
Sebastian Vettel az eddigi tesztidény legjobb idejét autózta csütörtök délelőtt, ám szektoridőiből kiderül, könnyedén 1:18-as kört is autózhatott volna. A szünetben megkérdezték, mennyire fogta vissza autóját.
 
Az eddigi két barcelonai teszthét legjobb idejét mától Sebastian Vettel tudhatja magáénak. A négyszeres világbajnok a délelőtt utolsó órájában az ultralágy abroncsokon futotta meg 1:19,024 másodperces körét, mely azonban a tudósítók szerint bőven jobb is lehetett volna, ha a német nem vesz vissza az utolsó szektorban.
 
Vettel 0,328 másodperccel futott jobb kört a szintén ultralágyon leggyorsabb Lewis Hamiltonnál. Részeredményeikből kiderül, a Ferrari valóban a harmadik pályaszakaszon bukott sokat. A két versenyző legjobb szektorai a következőképpen alakultak:
 
1. szektor: Hamilton – 23,017; Vettel – 22,835
 
2. szektor: Hamilton 29,759; Vettel – 29,255
 
3. szektor: Hamilton 26,576; Vettel – 26,934
 
A célvonalon áthaladva mind a Mercedes, mind a Ferrari 291 km/órás tempónál tartott. Vettel előnye a középső szektorban bizonyult a legnagyobbnak, ami Barcelonában a legérzékenyebb az üzemanyag-mennyiségre. Mindebből egyértelműen nem derül ki, hogy a Ferrari könnyebb volt-e a Mercedesnél, a harmadik részidőből az viszont látható, hogy Vettel jelentősen visszafogta magát az utolsó kanyarban (még ha a múlt héten nem is ez volt a Ferrari legerősebb szektora.)
 
A pályán kívül is ment a ködösítés…
 
Az ebédszünetben – a héten először – Vettel a média rendelkezésére állt, s természetesen arról faggatták, szándékosan vett-e vissza az ultralágyas és szuperlágyas körein. A versenyző mosolyogva felelt: „Nem mindig. Próbáljuk teljesíteni a programunkat, ezért néha gyorsabb az ember, néha lassabb. De szerintem ma délelőtt elég egyértelműen kiderült, mit csináltunk, hiszen gyorsabbak voltunk, mint az eddigi tesztnapokon. Ezt mindenki értelmezheti úgy, ahogyan akarja” – hagyta nyitva a taktikázás és az üzemanyag-mennyiség kapcsán fölmerülő kérdéseket is.
 
„Jól érezem magam az autóban, de még korai bármit mondani. A leggyorsabb kör nem döntő fontosságú, ennél sokkal több tényezőt kell figyelembe venni. Ilyen tekintetben még egy csomó munka vár ránk. Több kört kell teljesítenünk, és a hátralévő másfél napra ez a célunk. Remélem, hogy ma délután sok kört futok, hogy javítani tudjam az autó vezethetőségét. És azt is remélem, hogy Kimi holnap pozitívan zárja a teszteket. Aztán majd meglátjuk, mi jön azután. A csapat keményen dolgozik. A tavalyi év tapasztalataiból sokat tanultunk, csapatként fejlődtünk, és remélhetőleg ezt a következő szezonba is magunkkal tudjuk vinni.”
 
Tavaly jellemző volt Barcelonában, hogy a leggyorsabb ultralágy gumi nem hozott akkora javulást a szuperlágyhoz és a lágyhoz képest, mint elméletben hozhatna, mivel a harmadik szektorra teljesen elfogyott. Idén némiképp változott a helyzet, ám Vettel ennek kapcsán is csak ködösített. „Két vagy három próbálkozásom volt rajta – túl kevés ahhoz, hogy bármit is mondjak róla. De ismerjük Barcelonát, tudjuk, hogy az utolsó szektorban jobb lenne, ha nagyobb lenne a tapadás” – felelte, amikor arról kérdezték, mennyire bírták a lila Pirellik.
 
„Az első pár kanyar fantasztikus, amikor még frissek a gumik, de az utolsókban már elkezd csúszkálni az autó. Ez részben a pálya karakterisztikájából adódik. De az előző évhez viszonyítva ez teljesen más kávéház, már ami a gumikopást illeti. Most sokkal több értelme van feltenni, és nekünk ez csak annál jobb, mert így bátran támadhatunk. Ez az igazi versenyzés!”
 
Vettel az első négy órában összesen 60 kört teljesített – volt már produktívabb félnapja is. Elárulta, nem teljesen elégedett a programjukkal. „Volt egy kisebb kicsúszásom (a kavicságyban járt – a szerk.), ami némi időveszteséget eredményezett. Ezt be kell hoznunk. Jó lett volna több kört futni mostanáig. De ez lesz a célunk délután, valamint holnap is. A teendőink listája még mindig hosszú” – fogalmazott az utolsó téli tesztnapját futó versenyző.
 

Motorcsere a Red Bullnál, Räikkönen a kavicságyban

2017.03.08. 18:40
Címkék: hírek
 
Az ebédszünet után Lewis Hamilton, Lance Stroll és Marcus Ericsson is pályára gurult; a Renault, a Red Bull és a McLaren a garázsban töltötte az idő nagy részét, Kimi Räikkönen kicsúszása miatt a piros zászló is előkerült – ez történt a szerdai tesztnap délutáni szakaszának első két órájában.
 
Az ebédidő előtti órák igazi tűzijátékot hoztak Barcelonában, hiszen több alkalommal is változott az éllovas kiléte, Valtteri Bottas pedig az eddigi leggyorsabb kört is megfutotta Mercedesével. A folytatás ehhez képest meglehetősen nyugalmas volt, az első két órában ugyanis az eredmények sem változtak drasztikusan, és több pilóta is a garázsból figyelte az eseményeket.
 
A szünet alatt négy csapat is változtatott felállásán: a Mercedesnél Lewis Hamilton, a Williamsnél Lance Stroll, a Saubernél Marcus Ericsson a Renault-nál pedig Jolyon Palmer lendült akcióba a délutáni etapban, vagyis a franciák pilótája csak lendült volna, eddig ugyanis egy kört sem teljesített, igaz az istálló jelentése szerint már készen áll a körözgetésre.
 
Vele ellentétben Hamilton és Stroll is szorgosan rótta a köröket (a brit eddig 41-et, a kanadai pedig 33-at teljesített), de Ericsonnak is jutott némi pályaidő (ő 16 körig jutott). Azzal, hogy Hamilton szinte azonnal gyűjteni kezdte a kilométereket a Mercedes már most átlépte a 100 körös álomhatárt, de panaszra a Williamsnek sem lehet oka, hiszen ők is közel kerültek hozzá, és ha újoncuk a folytatásban is stabilan teljesít, minden bizonnyal át is fogják lépni azt.
 
Hamilton eddigi legjobb eredményével (a lágy gumin teljesített) 1:20,702-vel az ötödik helyre kapaszkodott, míg Stroll a kilencedikre lépett elő, Ericsson pedig egyelőre az utolsón áll.
 
Ami a köröket illeti, a Red Bull, a McLaren és a Renault is többre vágyott. Közülük egyébként „hivatalosan” csak a bikások jelentették, hogy probléma lépett fel a teszt során, ezért ki kellett cserélni a Renault-motort Max Verstappen autójában. Ez nem túl jó hír a franciák számára, hiszen egy erőforrásuk tegnap is tönkrement, igaz, akkor a gyári csapatnál kellett cserélni.
 
A McLaren esetében nem beszélhetünk komoly problémákról – legalábbis a csapat szerint minden a terv szerint zajlott (annak ellenére, hogy majd’ két óráig egy kört sem teljesítettek), mielőtt Fernando Alonso végre a pályára gurult, és folytatta a tesztelést.
 
Röviddel ezután viszont meg kellett szakítani a programot, Kimi Räikkönen ugyanis kicsúszott a hármas kanyarban és Ferrarija a kavicságyban ragadt (arról egyelőre nem érkeztek pontos információk, vezetői vagy technikai hiba okozta a balesetet). Noha az autó a képek tanúsága szerint súrolta a gumifalat, komolyabb károk nem keletkeztek rajta, egyelőre tehát nem tűnik kizártnak, hogy a vörösök folytatni tudják a munkát.
 
A 6. tesztnap állása 16 órakor:
1. Bottas szuper-lágy Mercedes 70 kör 1m19.310s
2. Massa ultra-lágy Williams 63 1m19.420s
3. Raikkonen lágy Ferrari 53 1m20.406s
4. Verstappen lágy Red Bull 102 1m20.432s
5. Stroll szuper-lágy Williams 59 1m20.579s
6. Hamilton lágy Mercedes 79 1m20.702s
7. Hulkenberg szuper-lágy Renault 61 1m21.213s
8. Perez szuper-lágy Force India 100 1m21.297s
9. Sainz lágy Toro Rosso 92 1m21.872s
10. Grosjean ultra-lágy Haas 96 1m21.887s
11. Wehrlein lágy Sauber 59 1m23.000s
12. Alonso lágy McLaren 46 1m23.041s
13. Ericsson lágy Sauber 46 1m23.384s
14. Palmer szuper-lágy Renault 29 1m26.462s

Massa maratont futott, és a leggyorsabb volt a második hét nyitónapján

2017.03.07. 18:31
Címkék: hírek
 
Új hét, új éllovas: most először nem egy Mercedes vagy Ferrari zárt az első helyen egy tesztnapot! Felipe Massa a legjobb és a legtöbb körrel tért vissza a munkába, míg a McLaren vesszőfutása tovább folytatódott.
 
Nem egészen az előző héten megszokott medrében folytatódott a téli felkészülés kedden Barcelonában. Miközben az első héten igazságosan felosztotta egymást közt a napi elsőségeket a Mercedes és a Ferrari, ezúttal egyikük versenyzője sem került a legjobb kettőbe.
 
A nap Felipe Massa elsőségével zárult, aki még délelőtt futott egy 1:19,726 másodperces kört a szuperlágy gumikon, pár századra megközelítve Valtteri Bottas múlt heti legjobb időeredményét. A brazil versenyző produktív napot zárt: délelőtti gyors körei mellett több hosszú etapot is teljesített, s az idén eddigi rekordot jelentő napi köradaggal vonulhatott pihenőre.
 
168 köre figyelemreméltó eredmény, igaz néggyel kevesebb, mint az egy nap alatt teljesített legtöbb kör rekordja, melyet a múlt télen Nico Rosberg állított föl 172 fordulóval. Massa körhalmozása egyúttal azonban kényszer is volt. 2008 ezüstérmese csupán egyetlen tesztnapot (a legelsőt) teljesített eddig az új Williamsszel, mivel csapattársa, Lance Stroll balesetei miatt a múlt csütörtöki tesztnapról le kellett mondania. A brazil mindent elkövetett a pótlásért – az már más kérdés, holnapi újabb munkanapja előtt mennyire fáradt el…
 
A gyűjtött kilométerek tekintetében persze Sebastian Vettel sem panaszkodhat: ő is 168 fordulóig jutott el.  A Ferrari újabb erős napon van túl. A négyszeres világbajnok délelőtt még a közepes gumikat nyüstölte, délutánra azonban autójára fölkerültek a lágy papucsok. A német fokozatosan gyorsult rajtuk, mígnem 16 óra után 1:19,906 másodpercre javított. Bár ez csak a 3. helyet jelentette számára a végelszámolásnál, így is az eddigi téli teszt legjobb lágygumis idejének számít.
 
A tesztidőszakban most mutatta legjobb formáját a Red Bull. Daniel Ricciardo a nap első felében sokáig az élen állt, már pár óra elteltével túlszárnyalta az RB13-as eddigi legjobb barcelonai eredményét, majd a mezőnyből negyedikként tört be 1:20 alá. 1:19,900 másodperces ideje a második helyet jelentett számára.
 
A nagy kilométergyűjtés általában a Mercedes asztala, ám a bajnokcsapat ezúttal ilyen szempontból is visszafogott napot zárt. Lewis Hamilton délelőtt 49 körig jutott csupán, és bár Valtteri Bottas bőven több mint egy versenytávja így is újabb 145 kört jelent a csillagosok számára, ezzel ezúttal nem ők jutottak a legmesszebbre.
 
Hamilton ráadásul elárulta, most nem is volt elégedett az autójával, melyre több újítás, így egy új padlólemez, valamint továbbfejlesztett fordítólemezek is fölkerültek. A brit elmondása szerint a padlólemezük sérülése és a gumik nem megfelelő működési tartománya együttesen tették kellemetlenül vezethetővé a W08-ast – délután a hosszabb etapokat is teljesítő Bottas ennek megoldásán fáradozott. A finnt végül közel fél másodperc választotta el csapattársától – mindketten a lágy Pirelliken érték el napi legjobb idejüket.
 
Rosszul alakult a McLaren és a Renault napja is. Mindkettejüket motorprobléma hátráltatta, mely miatt több órát vesztegeltek a garázsban, miközben szerelőik új erőforrást építettek be autóikba.
 
A wokingiaknál Stoffel Vandoorne délelőtt mindössze 34 kört teljesített, majd egészen 16 óráig várnia kellett, mire ismét pályára hajthatott. Végül a 10. helyen zárt, s összesen 80 körig jutott, miközben csapatat azt várja, hogy Honda végre megoldást találjon visszatérő gondjaira.
 
A Renault-nál Jolyon Palmer csak 15 köriig jutott, ám ő az ebédszünet után átadta a munkát Nico Hülkenbergnek, aki eleinte a közepes keveréken rótta a köröket, majd a lágy gumikkal felkapaszkodott a 7. pozícióba. A német nevéhez fűzödött a nap egyetlen piros zászlós megszakítása. Az utolsó percekben állt meg alatta a Renault – vélhetően mert kifogyott az üzemanyagja (tervezetten).
 
Ma bemutatkozott a Saubernél Pascal Wehrlein. A sérüléséből felépülő német a tervekkel ellentétben csak a délelőttöt teljesítette az új C36-osban, délutánra átadta a volánt Marcus Ericssonnak. Wehrlein összesen 47 környi tapasztalatot gyűjthetett a kék versenygéppel – a hírek szerint fizikai nehézségek nélkül.
 
A teszt szerdán reggel 9 órakor folytatódik.
 
Az 5. tesztnap végeredménye:
1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:19,726 168 szuperlágy
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:19,900 +0,174 89 ultralágy
3. Sebastian Vettel Ferrari 0:19,906 -+99,820 168 lágy
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:20,456 +0,730 49 lágy
5. Valtteri Bottas Mercedes 1:20,924 +1,198 86 lágy
6. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:21,347 +1,621 142 szuperlágy
7. Nico Hülkenberg Renault 1:21,589 +1,863 58 lágy
8. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:21,676 +1,950 81 lágy
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:21,743 +2,017 83 szuperlágy
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:22,537 +2,811 80 lágy
11. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:23,336 +3,610 47 lágy
12. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:23,630 +3,904 53 lágy
13. Jolyon Palmer Renault 1:24,790 +5,064 15 lágy

Marchionne: Vettel és Räikkönen is boldog

2017.03.07. 18:29
Címkék: hírek
 
Sergio Marchionne továbbra bizakodó a Ferrari felkészülése kapcsán, és kijelentette, idén is a győzelem a céljuk.
 
Miközben csapata nagy lendülettel (Sebastian Vettel már jóval 100 kör fölött jár, s az eddigi legjobb lágygumis időt futotta) belevágott a második teszthétbe, az elnök, Sergio Marchionne továbbra is távolról szemléli az eseményeket. Az olasz a Genfi Autószalonon beszélt a Scuderia helyzetéről, s továbbra is visszafogott optimizmus sugárzott szavaiból.
 
Korábban azt ígérte, ezúttal nem tűz ki célokat, s nem is kelt hiú reményeket szurkolóikban, most azonban kimondta, 2017-ben is a győzelem az elfogadható eredmény számukra. „Eddig elégedett vagyok. Figyelem a barcelonai eredményeket. Vettel és Räikkönen is boldog. A célunk, hogy nyerjünk, mint mindig. Elbűvölt, ahogyan eddig az autónk működött. Versenyautóként messze felülmúlja a 2016-os modellt” – értékelte az SF70H-t, mely eddig tempó és megbízhatóság tekintetében is a Mercedes legfőbb ellenfelének tűnt.
 
Marchionnét az új szabályokról is kérdezték, ám ennek kapcsán csak szűkszavúan nyilatkozott. „Ígéretesnek tűnik. Ez volt a helyes lépés” – vélekedett.
 
Végül a sportág új tulajdonosaira terelődött a szó, melynek kapcsán hozzátette: „Bernie Ecclestone-nak hálával tartozunk azért, amit a sportágért tett. De nem szabad máris múlt időben beszélnünk Bernie-ről, hiszen még életben van. Ami az új embereket illeti, én úgy tudom, újra fontosnak tartják a szurkolók érdekeit. Ross Brawn pedig egy jó fogás a részükről, mert rendkívül tapasztalt.”
 
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!