SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2014.

Exkluzív interjú Sebbel

2014.12.07. 11:36

Az Olasz Sky interjút készített Sebastian Vettellel, ahol képek és régebbi videók segítségével emlékeznek vissza Seb eddigi pályafutására.

Räikkönen bízik a Ferrariban és várja Vettel érkezését

2014.12.07. 11:30

Image and video hosting by TinyPic

Minden adott ahhoz, hogy a Ferrari idővel visszatérjen a győztesek közé – jelentette ki Kimi Räikkönen a vörösök Abu-Dzabiban rendezett szezonzáróján. A finn klasszis az egylet új csapatvezetőjéről és a nemrég leigazolt Sebastian Vettelről is beszélt.

A 2007-es világbajnok első ferraris korszakának utolsó autóját, a 2009-ben használt F60-ast vitte pályára a szombati eseményen, ahol a körözgetés előtt az újságírók kérdéseire is válaszolnia kellett. A legtöbb kérdés természetesen a vártnál gyengébb eredményeket hozó 2014-es esztendővel és a csapatnál végbemenő szerkezeti átalakítással volt kapcsolatos. Räikkönen ismét kihangsúlyozta, ő is és a Ferrari is nehéz éven van túl, viszont papíron minden adott ahhoz, hogy a csapat visszatérjen az élmezőnybe, hiszen tudják mit rontottak el az istállónál pedig nagyszerű szakemberek dolgoznak.
 
„Való igaz, ez a szezon nem volt könnyű, sem számomra, sem pedig a csapat számára” – idézi a mezőny korelnökének szavait a Ferrari hivatalos oldala. „Ettől a csapattól az emberek mindig azt várják, hogy az élen harcoljon, és hogy futamokat nyerjen, idén azonban nem ez volt a helyzet. Viszont lefektettük az alapjait annak, hogy a Ferrari a jövőben visszakerüljön oda, ahol lennie kell. Nagyon sok munka vár még ránk, de tudjuk, mely területeken kell jobbá válnunk” – magyarázza Räikkönen, majd magáról a felkészülésről is beszél.
 
„A munka már elkezdődött, a gyárban pedig tényleg minden adott ahhoz, hogy előrelépjünk, tehát a személyzet és az eszközök minősége is megfelelő. Most mindenekelőtt egy csapatként kell dolgoznunk, ahogyan az a korábbi években is jellemző volt erre az istállóra. Úgy gondolom, a 2015-ös autó jóval versenyképesebb lesz. Persze meg kell várnunk az első teszteket ahhoz, hogy lássuk hol is tartunk valójában” – folytatja Räikkönen, kinek csapata az elmúlt hetekben, hónapokban komoly átalakuláson ment keresztül.
 
A szezonzáró előtt például hivatalossá vált, hogy Sebastian Vettel váltja az istállótól távozó Fernando Alonsót, a futam utáni hétfőn pedig a Ferrari azt is bejelentette, hogy Maurizio Arrivabene veszi át az áprilisban kinevezett csapatvezető, Marco Mattiacci helyét. „Úgy gondolom Maurizio jó választás volt erre a szerepkörre. Ismerem őt régebbről, már láttam mennyire kompetens szakemberről van szó. A tapasztalata szerintem hasznos lesz a csapat számára. Azt, már korábban is elmondtam, hogy Sebastian a barátom, tehát örülök, hogy vele dolgozhatok majd. Úgy érzem, megfelelően együtt tudunk majd működni és motiválni fogjuk egymást, ami a csapatot is segíteni fogja, célunk ugyanis az, hogy visszajuttassuk a Ferrarit oda, ahová való” – zárta gondolatait a 35 éves sportember.

Fogszabályzós fiúból a Ferrari megmentője? – kettős interjú Vettellel és Markóval

2014.12.06. 21:30

Image and video hosting by TinyPic

Talán nincs is ember a paddockban, aki jobban ismerné Sebastian Vettelt Helmut Markónál. Az osztrák gyerekkora óta pártfogója, később bizalmasa volt a németnek, aki pedig a Red Bull utánpótlásprogramjának első „mestermunkájaként” hálálta meg mindezt. Útjuk ez év végén azonban kettéágazott. Az Auto Bild Motorsportnak adott jó hangulatú kettős interjújuk során megismerkedésükről, a Ferrari-mítoszról és a jövőbeni kapcsolatukról beszéltek – és természetesen a csipkelődések sem maradhattak el…

Vettel úr! Kérdezte már Helmut Markót arról, milyen érzés a Ferrarinál versenyezni? 1972-ben az Ön leendő exfőnöke már teljesített sportautóversenyt a Ferrarival.
 
Sebastian Vettel: Igen, de kérdezzék meg maguk, mit is mondott erről!
 
Helmut Marko: Csak annyit mondtam: „Fantasztikus! Ez minden versenyautó között is egy külön kategóriát képvisel.”
 
1973-ban már szinte ott volt a zsebében a Ferrari-szerződés, aztán jött a súlyos balesete. Meséljen arról Sebastiannak, miként zajlottak akkoriban a szerződésről szóló egyeztetések!
 
Marko: Az iroda teljesen be volt sötétítve, elég misztikus volt. És mindig volt ott egy tolmács is. Enzo pedig mindig sötét szemüveget viselt. Mindig.
 
Vettel: Épp a minap olvastam egy interjút Enzo Ferrarival. Egy 1958-as újságból. Arról szólt, hogy nem szabadna túl sokat változtatni a Forma–1-en, hogy az megtartsa a tekintélyét. A költségeknek is bizonyos kereteken belül kellett maradnia. Egyből arra gondoltam, hogy már ötvenhat éve mindig ugyanaz a vitatéma.
 
Marko úr, azt is közölte Vettel úrral, mi minden jár még a Ferrarival? A nyomás sehol máshol nem lehet nagyobb.
 
Marko (mosolyogva): Elvégre kihívásra vágyott!
 
Vettel: Még fiatal vagyok. Helmut szemében nem, de összességében nézve igen.
 
Marko: Egy kicsit Verstappen-szindrómában szenved.
 
Vettel: Ez nem szindróma, csak Helmut próbál mindig ezzel ugratni…
 
Marko: Mégis visszavágott és viccesen megjegyezte: most már lakókocsisofőröket alkalmazok…
 
Vettel: Igen, de csak viccből. Természetesen semmi gondom a hollandokkal – amíg fociban veszítenek ellenünk. Helmut természetesen örül, mert Hollandiában sok szép asszony van.
 
Komolyra fordítva a szót: hogyan reagált Marko, amikor elárulta neki, hogy elhagyja a Red Bullt?
 
Vettel: Szerintem nem volt nagy újság számára. Már jól ismer.
 
Marko: Valójában abban az időben, amikor a szerződéshosszabbításról akartunk vele beszélni, egyszerűen nem vette fel a telefont.
 
Vettel: Akkor éppen kirándultam, és nem volt nálam a telefonom.
 
Megkönnyebbül, miután elmondta?
 
Vettel: Igen. Nem tudtam, hogy fogadják: jól, rosszul? A Red Bullnál mindig Helmut Markótól kaptam a legnagyobb tiszteletet. És úgy éreztem, ő értené meg ezt leginkább…
 
Marko: Mert én versenyző vagyok!
 
Vettel: Igen, és mert ő tudja, mit jelent a Ferrari. Akkoriban is volt benne valami varázslatos, ahogy most is. A hagyomány, a történelem, a mítosz az ember és a márka körül. Az emberek is azt mondják, van abban valami különleges, ha a Ferrarival nyersz. Remélem, hamarosan megtapasztalom.
 
Marko: Amikor én 1973-ban ott kellett volna versenyeznem, a Ferrari a Forma–1-ben nem volt sikeres, de a versenyzés világában mégis kivételes helyzetben voltak.
 
Hiszi, hogy Sebastian Vettel újra a győztesek útjára tereli a Ferrarit?
 
Marko: Igen, de remélem, hogy nem egyhamar.
 
Vettel: Én remélem, hogy hamarosan rácáfolhatok erre.
 
Milyen lesz a jövőben, ha találkoznak?
 
Vettel: Nem sokban különbözik majd attól, amilyen most. Csak bizonyos dolgokról természetesen már nem beszélgethetünk.
 
Marko: Lazábbak leszünk egymással, mert már nem lesz ott a nyomás, és beszélgethetünk az élet szépségeiről.
 
Vettel: Helmut mindig egyszerűen látta a dolgokat, és egyenesen kimondta, amit gondol. Nem politizál, nem akar mindent titokban tartani. Tehát beszélni fogunk majd a Forma–1-ről, de más dolgokról is. Az elmúlt években nem csupán a főnöki arcát ismertem meg, hanem az emberit is.
 
És ki fogja ezután közölni önnel, ha nem vezetett olyan jól?
 
Vettel: A beszólást nem fogom hiányolni, ami úgy hangzik: „Mi volt ez? Elszúrtad a kört” (utánozza Markót). A Ferrarinál kicsivel romantikusabban megy ez. A Helmut-mítoszt már magam mögött hagytam, tehát készen állok a következőre.
 
Marko: Amit mondtam, sosem alaptalanul tettem (mosolyog)
 
Vettel: Igen, ez igaz…
 
Még emlékeznek az első találkozásukra?
 
Vettel: Igen. Ez 2001-ben Spielbergben volt. Ismertem őt, ő viszont nem ismert engem.
 
Marko: Spielberg, fogszabályzó, kicsi volt, és ők ketten valami idegen nyelven beszéltek hozzám. Az édesapja is ott volt. Egy szavát sem értettem.
 
Vettel: Akkoriban kicsit erőteljesebb volt a hesseni dialektusom (nevet). Bemutatkoztunk Dr. Markónak. Ebben az évben lettem gokart Európa-bajnok és német bajnok, és az ő első szavai ezek voltak: „Úgy! Szóval jövőre a nemzetközi gokartban versenyzel!” „Nem – mondtam neki – (tájszólásban) az már mögöttünk van!”
 
Marko: Akkor még semmit sem tudtam a sikereiről.
 
A találkozás során feszélyezett volt?
 
Vettel: Nem, de tisztelettudó voltam, az biztos. Végső soron olyasvalaki volt, aki dönthetett a jövőmről.
 
Marko: Akkoriban még nem volt utánpótlás-csapatunk. Lényegében csak veled kezdődött. Abban a pillanatban, amikor az édesapád december huszonnegyedikén aláírta a szerződést.
 
Vettel: Igen. Ez az első lecke volt: a szenteste nem ünnepnap. Sem Helmutnál, sem Franz Tostnál.
 
És mennyit változott Sebastian az első találkozójuk, a gokartos, fogszabályzós idők óta?
 
Marko: A bátortalan kisfiúból a nevelősorozatokban egyre jobb versenyző vált belőle, aki ráadásul lazább is lett.
 
Vettel: És idén? Túl laza voltam?
 
Marko: Az idei nehéz év volt. Először jött a káosz a teszteken, ahol Sebastian alig vezethetett. Aztán a versenyeken is eleinte hihetetlen hibasorozata volt, amilyenhez hasonlót még a közös barátunknál, Mark Webbernél sem láttunk. Ez egyszerűen odáig vezetett, hogy Sebastian nem tudta alkalmazni a vetteli precizitást és nem dolgozhatott úgy, ahogyan szokott. De végül sikerült újra egyenesbe kerülnie.
 
Vettel: Igen, valóban nem volt egyszerű évünk, és az eredmények sem voltak túl jók. De a dolgok sosem lehetnek csak feketék vagy fehérek. Aki valamennyi futamon ott volt, ahogy Helmut, az pontosan tudja ezt. De önkritikus vagyok, először mindig azt nézem meg, vajon rajtam múlik-e, ha nem megy valami.
 
Egy újabb győzelmi sorozat hatással lett volna a döntésére?
 
Vettel: Jobb eredmények esetén fel sem merült volna a kérdés. A szerződés nem tette volna lehetővé. De alapvetően mindig nehéz megtalálni a megfelelő időpontot. Azt hiszem, nálam megérett már a váltás.
 
Marko: Az is világos volt, hogy a kapcsolatunk nem tarthat örökké. Az embernek időnként új kihívásra van szüksége. A Ferrarihoz szerződését emiatt meg is értjük. Más csapatok esetében már más lett volna a helyzet (utal a Mercedesre).
 
Vettel: Összességében nem lehet előre megtervezni a pályafutásod. De nálam minden tökéletesen alakult. És a Red Bullnál is. A Forma–1-et mindig távolinak éreztem, lépésről lépésre haladtam egyre közelebb hozzá, és hogy ez lesz belőle, azt előre nem láthattam. Ahogy azt sem, hogy válogathatok a csapatok között.
 
Marko úr, volt olyan pillanat, amikor tudatosult önben, hogy Sebastain Vettel a jövő bajnoka?
 
Marko: Több is. Például a 2009-es utolsó futamon, Brazíliában, amikor elveszítette a bajnokságot. Amúgy sem volt túl nagy esélyünk arra, hogy megnyerjük, ennek ellenére Sebastiant mélyen érintette. Akkor arra gondoltam: „Haló, itt olyasvalakiről beszélünk, aki elképesztően elhivatott és rendkívüli módon akarja a győzelmet!” A másik ilyen különleges pillanat 2010-ben Dél-Koreában volt, amikor vezető helyen tönkrement a motorja. Mindannyian magunk alatt voltunk, mert a bajnoki álmainkat tette tönkre az a motor. Aztán mit csinált ez a fiatalember, akinek a legdühösebbnek kellett volna lennie? Vigasztalt minket, a vállunkra koppintott, és azt mondta, mostantól kell csak igazán keményen tovább küzdenünk. Ezt tettük, és a szezon végén valamennyien először lettünk világbajnokok. Egészen különleges pillanata volt ez egy különleges fiatalembernek.
 
Mit jelent majd önnek a Red Bull?
 
Vettel: 1998-ban, az első évemben ötezer eurót kaptam a Red Bull Németországtól. A Red Bull-sisakot akkor még nem használhattam, mert túl fiatal voltam. Ha nincs a Red Bull, akkor biztosan nem járhattam volna be azt az utat, amit bejártam. Tisztelem a Red Bullt és Helmutot, mert elég bátrak ahhoz, hogy fiatal fiúknak adjanak esélyt. 2007-ben ez volt a helyzet velem, amikor a Toro Rossóhoz jöttem. És ma is így van.
 
Marko úr mire gondolt, amikor Sebastian 2008-ban megnyerte az első versenyét a Toro Rossóval: hogy rossz csapattal tette vagy hogy ő a megfelelő versenyző?
 
Marko: Nem, azt hogy szerencsére már előtte bejelentettük, hogy a következő évben a Red Bullhoz jön. Sebastiannal a Red Bull valóra váltotta egy álmát, amit előre nem is tervezhettünk el. Szinte már giccsesen hangzik, hogy létrehoztunk egy utánpótláscsapatot, aztán jött a Forma–1, és a mi fiatal versenyzőnk a saját autónkkal nemcsak egyszer, hanem mindjárt négyszer világbajnok lett. Ilyesmiről nem is álmodhat az ember.
 
Ha egy Ferrarival látja majd nyerni őt, az dühössé teszi majd vagy büszkeséggel tölti el?
 
Marko: Mindenképpen örülni fogok, hogy ha már legyőznek minket, legalább egy volt versenyzőnk teszi. Mindenféle vita nélkül válnak el útjaink.
 
Vettel: És ez fordítva is igaz. Csak mert mostantól más színekben versenyzem, még nem változik meg minden. Továbbra is meglesz a kölcsönös tisztelet. A szívem egy része mindig is a Red Bullé marad. És ha nem én nyerek, akkor nyerjenek inkább Helmuték.
 
Talán lesz még esély arra, hogy újra együtt dolgozzanak?
 
Marko: A Forma–1-ben sohasem mondhatod, hogy soha!

 

Kirabolták a red bull csapatot

2014.12.06. 20:29

Image and video hosting by TinyPic

Péntek éjjel hatvannál is több trófeát loptak el a Red Bull Milton Keynes-i gyárából – erősítette meg a Thames Valley rendőrség.

A rendőrség éjjel 1:30 körül kapott hívást a Red Bull székhelyéről, az üzenetben arról tájékoztatták a hatóságot, hogy egy nagyjából hat főből álló csoport két autóval behajtott a gyár főbejáratán. A rendőrség beszámolója szerint a járművek külföldi rendszámtáblával rendelkeztek. „Lesújtott minket a betörés híre” – idézte az Autosport Christian Horner csapatfőnök szavait. „Az elkövetők behajtottak a főbejáraton és több mint 60 trófeát elloptak, melyeket nekünk hosszú évek kemény munkájával sikerült összegyűjteni!”

A betörés komoly károkat okozott és nagyon felkavarta az éjszaka szolgálatot teljesítő munkatársainkat. Az hogy az elkövetők elvitték a serlegeket, nemcsak azért szomorú, mert ezek nem az ő tulajdonukat képezik, hanem azért is, mert a trófeák egy keményen dolgozó csoport elkötelezettségét és erőfeszítéseit jelképezték. Azon túl, hogy kifejezetten durvának tartjuk az ilyen jellegű cselekedeteket, zavarban is vagyunk, mert nem értjük mi okból lopja el bárki is ezeket a díjakat” – folytatta a brit szakember.

Természetesen a csapat számára rendkívüli értékesek, hiszen hatalmas teljesítmény áll mögöttük, de a valódi értékük csekély. A serlegekből származó bevétel nem lesz magas, ráadásul java részük csupán másolat, az eredetiek a versenyzőknél vannak. Az eset azonban rávilágított arra, hogy a jövőben nehezebben hozzáférhetővé kell tennünk a létesítményeinket. Ez persze tisztességtelen a rajongóinkkal szemben, akik minden évben ideutaznak, hogy meglátogassák a gyárat és lássák a kupákat, illetve a Forma–1-es autót” – magyarázta a csapat első embere.

„Mindenkit arra szeretnénk kérni, hogy ha rendelkeznek bármilyen információval a trófeák, vagy az elkövetők hollétéről, vegyék fel a kapcsolatot a Thames Valley rendőrséggel!” – zárta gondolatait Horner. A rendőrség jelentéséből szerencsére az is kiderült, hogy a péntek éjjel a gyárban dolgozó személyzet tagjai közül senki sem sérült meg.

Image and video hosting by TinyPic

lyen lehet Sebastian Vettel új ferraris sisakja

2014.12.05. 17:41

Lehetséges, hogy a négyszeres világbajnok a Red Bulltól eltérően nem fog minden egyes futamra új festést terveztetni, és csak egy különles fejfedőt használ majd, amivel azonban történelmet is írna a Ferrarinál. Íme erre egy koncepció, aminek a hátulja egyértelműen Michael Schumacher korábbi sisakjára emlékeztet bennünket.

Image and video hosting by TinyPic

Infiniti Show!

2014.12.05. 16:44

Úgy tűnik, hogy egyre jobban érezhető a Forma 1 hiánya, ugyanis, egyre kevesebb hír jelenik meg.. Viszont, most mégis hoztam egy videót, méghozzá a Dubai Infiniti showról, amikor  Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo Dubai utcáin bemutatóztak, erről láthatunk egy rövid videóösszeálítást! 

Újabb Braun képek

2014.12.04. 15:52

Újabb képek jelentek meg a Braun fotósorozatból! A képek már megtalálhatóak a galériában is!

             

Montana étterem

2014.12.04. 15:49

Sebastian Vettel, amikor múlthéten Olaszországban járt meglátogatta a Montana éttermet is, ahol közös fotók is készültek!





Váratlan fordulat: 21 futamos versenynaptár 2015-re!

2014.12.04. 14:48

Image and video hosting by TinyPic

Dél-Korea váratlanul visszakerült a Forma–1-es versenynaptárba, így 2015-ben rekordhosszúságú, 21 versenyes bajnokságot rendezhetnek. Az FIA emellett a jövő évi szabályokról is határozott ma Dohában.

A mai napon tartotta év végi gyűlését az FIA Motorsport Világtanácsa, mely a jövő évi szabályok mellett a 2015-ös versenynaptárról is határozott. És amire senki sem számított: Dél-Korea visszakerült a Forma–1 programjába, mégpedig a szezon ötödik versenyeként, május 3-ai időponttal. Érdekesség, hogy a következő verseny, a Spanyol Nagydíj május 10-én kerül megrendezésre, ami meglehetősen nagy kihívás elé állíthatja majd a logisztikusokat.

Az FIA által közzétett közleményben ugyanakkor a Dél-koreai Nagydíj neve mellett ott áll még a megjegyzés: „megerősítésre vár”. Amennyiben viszont a távol-keleti ország valóban újra részévé válik a száguldó cirkusz programjának, a következő minden idők leghosszabb bajnoksága lesz.
 
További változást jelent a korábban közzétett előzetes naptárhoz képest, hogy Bahreinbe és Kínába egy héten belül látogat el a mezőny, azaz Malajzia után lesz egy szusszanásnyi szünetük. Ami a Magyar Nagydíjat illeti, időpontja nem változott, azaz hazán július 26-án fogadja majd az F1-es cirkuszt.
 
A 2015-ös előzetes versenynaptár:
 
március 15. – Ausztrál Nagydíj
március 29. – Maláj Nagydíj
április 12. – Kínai Nagydíj
április 19. – Bahreini Nagydíj
május 3. – Dél-koreai Nagydíj (megerősítésre vár)
május 10. – Spanyol Nagydíj
május 24. – Monacói Nagydíj
június 7. – Kanadai Nagydíj
június 21. – Osztrák Nagydíj
július 5. – Brit Nagydíj
július 19. – Német Nagydíj
július 26. – Magyar Nagydíj
augusztus 23. – Belga Nagydíj
szeptember 6. – Olasz Nagydíj
szeptember 20. – Szingapúri Nagydíj
szeptember 27. – Japán Nagydíj
október 11. – Orosz Nagydíj
október 25. – Amerikai Nagydíj
november 1. – Mexikói Nagydíj
november 15. – Brazil Nagydíj
november 29. – Abu-dzabi Nagydíj
 
Az FIA a jövő évi program mellett a 2015-ös szabályokról is határozott. Ezeket összegezzük:
 
– A várakozásnak megfelelően eltörölték a szezonzáró pontduplázását, valamint a biztonsági okokra hivatkozva a biztonsági autós fázisok utáni állórajtok ötletét, bevezették viszont a virtuális biztonsági autó intézményét, melyet a dupla sárga zászlós figyelmeztetések esetén alkalmaznak majd.
 
– További változás, hogy a verseny felfüggesztése esetén a jövőben a mezőny tagjainak nem a rajtrácsra, hanem a bokszutcába kell felsorakozniuk, melyet erre az időre lezárnak. A szabály értelmében az első autó, amely megérkezik, a bokszutca végéhez kell menjen, a gyors sávban maradva, s a többieknek mögé kell majd felsorakozniuk.
 
– A jövőben amennyiben egy csapat szerelői a rajt előtti 15 másodperces jelzés után is az autó körül maradnak, az érintett versenyzőnek a bokszutcából kell majd rajtolnia. Amennyiben ezt nem teszi meg, tíz másodperces „stop and go” büntetést kap.
 
– A jövőben 10 másodperces büntetés jár a veszélyes kiengedésekért.
 
– Változott az erőforrások részegységeinek cseréjéért kiosztott büntetések rendszere is. Eszerint a jövőben a teljes hajtóegység cseréje esetén nem jár külön büntetés (eddig az érintettnek a bokszutcából kellett rajtolnia), hanem az egyes részegységek cseréjéért osztják ki a szankciókat – az eddigi gyakorlat szerint hátrasorolást. Ha a versenyző rajthelyezése nem teszi lehetővé a büntetés egészének letöltését, a fennmaradó rajthelyeket időbüntetésre váltják.
 
– Az idén sikerrel bevezetett öt másodperces büntetés mellé jövőre bevezetik a tíz másodperces büntetést is, melyet ugyanúgy a kerékcserék idején, a munka megkezdése előtt kell letölteniük a versenyzőknek.
 
– Némiképp módosul a biztonsági autós fázisok rendszere is. A lekörözött versenyzők továbbra is visszavehetik a körüket az élen állótól, ám a versenyirányításnak a jövőben már nem kell megvárnia, amíg ezen autók visszazárkóznak a mezőnyre: a biztonsági autó a következő kör végén mindenképp a bokszutcába hajt.
 
– Az időmérő edzések szisztémája a jövőben a következőképpen alakult: 24 autó esetén a Q1-ben és a Q2-ben is hét-hét autó búcsúzik a küzdelemtől, míg 22 résztvevőnél hat-hat esik ki az első két kvalifikációs szakaszban, s a sor hasonlóképpen folytatódik, ha a versenyzők száma csökken.
 
– Az FIA újításként 2016-tól bevezeti, hogy 18 évnél fiatalabb versenyző nem kaphat az F1-es versenyzéshez szükséges szuperlicencet. A Toro Rosso 17 éves versenyzőjét, Max Verstappent mindez már nem érinti, hiszen ő már birtokában van a jövő évi induláshoz szükséges engedélynek, ráadásul két év múlva a 18-at is betölti már. Aki F1-es versenyzővé akar válni, annak a jövőben ugyanakkor más kritériumoknak is meg kell majd felelnie: egyfelől ismernie kell a sportszabályzatot, másfelől pedig megfelelő tapasztalattal is rendelkeznie kell, azaz legalább 300 kilométert teljesítenie kell egy F1-es autóval, vagy legalább két évet versenyeznie kell alacsonyabb kategóriás formulaautókkal, ahol pedig egy meghatározott pontrendszer szerint el kell érnie bizonyos mennyiségű pontszámot.
 
– A technikai szabályzat több ponton is módosul, ezek közül a legfontosabb módosulás, hogy a versenyautók versenyzővel együtt mért minimális tömegét 702 kilogrammban határozták meg.

Onboard kör Sebastian Vettellel

2014.12.02. 21:24

Sebastian Vettel Fiorano-ban tesztelte a 2012-es Ferrarit, a legutóbbi videó után most egy onboard felvételt kaptunk a Ferraritól!

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?