SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

A Ferrari elnökének „megszakad a szíve a csapat szenvedését látva”

2016.05.02. 18:18
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szívszorítónak nevezte a gyár Forma–1-es csapatának „szenvedését”, ugyanakkor továbbra is biztosra veszi, hogy az alakulat hamarosan visszavág és feledteti a vártnál gyengébb, balszerencsésebb kezdést.
 
Az első négy futam során bebizonyosodott, hogy még mindig a Mercedes áll az erősorrend élén, azt azonban nem tudtuk meg, egészen pontosan mekkora a címvédő előnye az első számú kihívóval, a Ferrarival szemben, a vörösök ugyanis eddig egy teljesen tiszta hétvégét sem zártak. Ausztráliában és Bahreinben műszaki hibák hátráltatták őket, Kínában pedig egy ütközés miatt veszítettel el minden esélyüket már a start után. Az összképen a múlt vasárnapi Orosz Nagydíj sem javított.
 
Sebastian Vettel ugyanis – azt követően, hogy egy váltócsere miatt csak a középmezőnyből startolhatott – már az indulás után kiesett a Danyiil Kvjat okozta baleset következtében, Kimi Räikkönen pedig, bár harmadikként végzett kijelentette, a Mercedes ellen ezúttal nem volt valós esélye. Nem meglepő tehát, hogy a Ferrari első embere sem elégedett az eddigi történésekkel, ezt pedig egy hétfői eseményen ismét egyértelművé tette.
 
„Fénysebességgel kellene csökkentenünk a lemaradást” – nyilatkozta az olasz média képviselőinek Torinóban, a Fiat Tipo leleplezésén. „Ahhoz a Ferrarihoz szoktam hozzá, amit még Michael Schumacher vezetett, szóval megszakad a szívem, amikor most egy ilyen szenvedő Ferrarit látok” – nosztalgiázott a hétszeres világbajnok eredményeire utalva, aki 2000 és 2004 között öt bajnoki trófeával ajándékozta meg az alakulatot.
 
Noha a Mercedes továbbra is előnyben van (a csapat a konstruktőriben, Nico Rosberg pedig az egyéni bajnokságban tett szert megnyugtató előnyre az első négy futam során), és eddig a szerencse sem állt a csapat pártján, Marchionne továbbra sem adja fel a reményt. „Tegnap volt egy rossz napunk, és még mindig elég sok a tennivalónk, viszont továbbra is bízom a csapatban; együtt sikerrel fogunk járni” – zárta gondolatát a korábbinál pozitívabb hangvitelben.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Elúszni látszik a Ferrari bajnoki esélye? – „Több hibát nem követhetünk el”

2016.05.02. 18:14
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Ez a bajnokság is kicsúszni látszik a Ferrari kezei közül? Maurizio Arrivabene elismeri, meglepte őket a Mercedes szocsi fölénye, ám még mindig hiszi, hogy visszavághatnak.
 
„Mindig azt mondogatjuk, hogy közel vannak hozzánk. De ezen a hétvégén nagyon előttük jártunk, amit jó volt látni” – állapította meg elégedetten az idei negyedik versenyt is könnyedén megnyerő Nico Rosberg csapata Ferrarival szembeni fölényéről. És ha már ő is ezt mondja…
 
A Mercedes technikai problémái ellenére is kettős győzelmet aratott Oroszországban, a harmadikként célba csapó Kimi Räikkönen pedig fél perces hátrányt szedett össze az 53 kör alatt. Sebastian Vettel eközben az első körét sem tudta befejezni Danyiil Kvjattal történt ütközése miatt. „Az biztos, hogy nem repes majd örömében…” – felelte a Scuderia csapatfőnöke arra a kérdésre, mit vár az elnök Sergio Marchionnéval való futam utáni beszélgetéstől.
 
Maurizio Arrivabene is érzi, hogy egyre nehezebb helyzetbe kerülnek. A múlt évi három győzelmüket arató Sebastian Vettel négyből mindössze két futamot fejezett be, s már 67 pontos hátrányban van Nico Rosberggel szemben – de az eddig két dobogós helyezésig jutó Kimi Räikkönen is jókora, 57 pontos lemaradással áll a 3. helyen. Ha mindehhez hozzátesszük, hogy a csapat számára visszatérő problémát jelentenek a műszaki hibák, s az azok miatt a harmadik motorját használó Vettelre például jó eséllyel várhat büntetés is az év későbbi szakaszában, a télen még a Mercedes mielőbbi legyőzését célul tűző olaszok bajnoki kilátásai cseppet sem tűnnek rózsásnak.
 
A csapatfőnök ugyanakkor még mindig nem látja elveszettnek az ügyet. „A mi csapatunk nem az a fajta, amely szereti a könnyű győzelmeket. Oké, nagy kihívással nézünk szembe, de ami eddig történt, az hozzátartozik a versenyzéshez. Bahreinben Sebastian szoftverével volt gondunk, Ausztráliában Kimi turbójával, de egyik sem a balszerencsén múlt, ezek emberi hibák voltak. De inkább legyenek most ilyen problémáink, mint a szezon későbbi szakaszában. Persze mindent meg kell tennünk, hogy ne ismétlődjenek meg” – nyilatkozta.
 
„Ami a bajnokságot illeti, nem adjuk fel! Én nem akarok olyan csapatot, amely föladja. Minden erőnkkel ezen leszünk mostantól. Van még tizenhét versenyünk. Ha nyerünk tizenkettőt, a Mercedes megnyerheti a maradék ötöt, és így is harcban lehetünk! De komolyra fordítva a szót: még nincs vége, és biztosan nem adjuk fel.”
 
Az elszántság ugyanakkor kevésnek tűnik jelenleg a Mercedes ellen. Nem túl biztató jel a vörösök szempontjából, hogy a németek Szocsiban minden eddigi hétvégénél nagyobb tempófölényben voltak. Mindez nyilvánvalóan a pálya sajátosságainak is köszönhető (Monza, Spa és Montreal után itt a legmeghatározóbb a motorok szerepe), ám a különbség aligha ledolgozható egyik hétvégéről a másikra.
 
Arrivabene persze igyekszik elkerülni, hogy legénysége összezuhanjon. „Most mindenekelőtt nem követhetünk már el több hibát. Másodszor: bízom, nagyon bízom benne, hogy mostantól sokkal jobban teljesíthetünk, mint eddig. Mégpedig azért, mert a következő pályák jobban fekszenek majd nekünk, és azért, mert felhasználtunk módosító pontokat is. Ezek Spanyolországban sokkal jobban a hasznunkra lesznek majd, mint Oroszországban. De természetesen a többiek sem alszanak, nem várnak ránk” – fogalmazott az olasz.
 
A Ferrari a hétvégén új motorja mellett egy új vezetőszárnyat is bevetett – olasz források pedig arról számoltak be, hogy már Szocsiba magukkal vittek egy új hátsó légterelőt is, amelyet azonban sem az időmérőn, sem a versenyen nem használtak, mivel még alaposabban fel kell térképezniük a működését. Az elkövetkező hetekben az aerodinamika és a motor terén is újabb fejlesztések várhatóak Maranellóból.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Lauda Kvjatról: Vettel helyében én most meg akarnám ölni őt

2016.05.02. 18:10
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A háromszoros világbajnok Niki Lauda is leszedte a keresztvizet Danyiil Kvjatról. Az orosz futamon letöltött büntetésén kívül – több társával együtt – büntetőpontokat is kapott.
 
Nem a hazai közönség előtt versenyző Danyiil Kvjat volt a mezőny egyetlen tagja, aki hibát követett el az Orosz Nagydíjon, de miután kettejük csatájának előtörténete van, ráadásul Sebastian Vettelnek hívták az áldozatot, az ő esetére irányult a legnagyobb figyelem.
 
A Ferrari csapatfőnökén kívül a Red Bull vezetője, de még a csapattárs Daniel Ricciardo is az oroszt tette felelőssé a rajt utáni ütközésekért – ám talán egyikük sem fogalmazott annyira keményen, mint a „kívülálló” Niki Lauda. Az osztrák fölvetette, Kvjat talán még olcsón is úszta meg 10 másodperces stop and go büntetésével. „Borzalmas volt. Nem menekülhet az elől, hogy mekkora hülyeséget csinált. Vettelt mindent jól csinált, Kvjat egyszerűen felöklelte őt. Ennél hülyébben és bosszantóbb módon nem is lehetett volna” – bírált az osztrák.
 
„És aztán még egyszer megtörtént. Nem tudom, mi vezérelte. Oroszországban vagyunk, talán túlmotivált volt, de így nem lehet versenyezni! Ha én lennék Vettel helyében, most meg akarnám ölni őt! Két futam óta ugyanaz a történet.  Teljességgel céltalanul érkezett hátulról. Az FIA-nak jobban át kéne gondolnia, hogy valamilyen figyelmeztetést adjon neki” – vélekedett.
 
Ami a szövetséget illeti, futam utáni közleményéből kiderült, hogy Kvjat az időbüntetésen túl 3 büntetőponttal is gazdagabb lett.
 
Nem ő volt ugyanakkor az egyetlen. Az első kanyarban Nico Hülkenbergnek nekihajtó Esteban Gutiérrez áthajtásos büntetése mellé 2 büntetőpontot is kapott, akárcsak a Toro Rossójával Jolyon Palmert a pályáról leszorító Carlos Sainz, aki a futam alatt 10 másodperces időbüntetést is elkönyvelt.
 
A spanyol egyébként értetlenül állt a történtek előtt. „Úgy döntöttem, a hármas kanyarban külső ívre megyek, és nem számítottam rá, hogy érkezik. Néztem őt a bal tükörbe, aztán hirtelen elveszítette az irányítást a piszkos részen a kettes kanyar kijáratánál. Csak ekkor vettem  észre, hogy van mellettem valaki balra, amikor összeértünk. Talán azt hitték a bírák, hogy lekényszerítettem őt a pályáról. Pedig nem is láttam, egyszerűen csak elveszítette az irányítást, mert kipörögtek a kerekei” – panaszkodott.
 
A negyedik büntetett Felipe Nasr volt Szocsiban. Ő megúszta egy 5 másodperces időbüntetéssel a 2-es kanyar levágását.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Megcsörrent Vettel telefonja – Kvjat kereste…

2016.05.02. 18:05
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Danyiil Kvjat megbeszélte Sebastian Vettellel! Az első körben balesetet előidéző orosz telefonon hívta fel a négyszeres világbajnokot. A Ferrari továbbra is nehezen teszi túl magát a kiesésen.
 
Ezúttal ez száz százalékig Kvjat hibája volt. Meg is értem Seb dühét. Úgy nézett ki, mint egy alsóbb kategória rajtbalesete, nem úgy, mintha ez a Forma–1 lenne” – értékelte Martin Brundle a Danyiil Kvjat és Sebastian Vettel között Szocsiban történt rajtbalesetet.
 
A versenyen büntetést, a leintés után 3 büntetőpontot kapó orosz a futam után maga is elismerte hibáját. Ugyanakkor kiemelte, második ütközésük előtt nem számított arra, hogy Vettel olyan drasztikusan lelassít, ezért rohant bele újra.
 
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke nem tudja elfogadni ezt az érvelést. Amikor fölvetették neki, hogy a német telemetriája igazolni tudná, van-e valami Kvjat érvelésében, így hárított: „Természetes, hogy lassított. Mégis mit kellett volna tennie, repüljön? Nem lenne helyén való a telemetriát elővenni, mert ezt a helyzetet másképp kell szemlélnünk. Értem én, hogy okosnak kell lenni, de a képekből egyértelmű a helyzet.”
 
„Sebastian azt mondta nekem, hogy Kvjat először hozzáért, a második alkalommal viszont igen keményen belement. Természetesen az ilyen ütközések után lassít az ember, de ez nem jelenti azt, hogy ha lassít valaki, annak újra neki kell menni! Nincs tehát szükség a telemetriára ahhoz, hogy ezt megállapítsuk. Amikor először megjelentem itt (a média előtt – a szerk.), megígértem mindenkinek, hogy nyílt és őszinte leszek. Legutóbb Kínában nem panaszkodtam Kvjat miatt, azt mondtam, jó munkát végzett. Ezúttal viszont nem tudok semmi magyarázatot a történtekre” – fogalmazott az olasz.
 
Megbeszélték, lezárta
 
Vettel a futamot ugyan végignézte csapatával, a leintés után a megszokottnál jóval korábban elhagyta a pályát. Kvjat azt nyilatkozta, beszélni fog ellenfelével, és azóta kiderült, ezt meg is tette. Nem sokkal a kötelező médiakörök után személyesen hívta fel a négyszeres bajnokot.
 
Hogy pontosan miről beszéltek, nem árulta el. De annyit elmondott: tisztázták a helyzetet. „Mindent elmondtam, amit csak el kellett, azoknak az embereknek, akikkel beszélnem kellett. Felhívtam, akit fel kellett hívnom. És mindent át is beszéltünk. Most bizonyára az emberek élvezik, hogy beszélhetnek rólunk. Hadd tegyék. Tudom, hogy hibát követtem el, és tanulni fogok belőle. A hiba következménye az lett, hogy a csapatunk nem szerzett pontot, holott szerezhetett volna. De ezt most már le kell zárni, a baleset megtörtént. Már beszéltünk. Az pedig teljesen normális, hogy az ember elkövet ilyen hibákat” – zárta gondolatát a verseny 15. helyezettje.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Orosz Nagydíj >> Vettel nyilatkozata

2016.05.01. 19:06
Címkék: video

Orosz Nagydíj >> Vettel és Kyvat

2016.05.01. 19:03
Címkék: video

Ricciardo bocsánatot vár, Arrivabene elfogadhatatlannak tartja Kvjat balesetét

2016.05.01. 19:01
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Nemcsak Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo versenyét is tönkretette Danyiil Kvjat a rajt utáni előidézett balesettel. Christian Horner szerint egyszerűen rosszul mérte föl a helyzetet – Maurizio Arrivabene elfogadhatatlannak tartja a kétszeri ütközést.
 
Danyiil Kvjat először az első féktávon csúszott bele Sebastian Vettel Ferrarijába, aztán miután a német defektet kapott, a következő kanyarban ismét belerongyolt – ez egyúttal a végállomást is jelentette a falnak csapódó bajnok számára.
 
„Sajnos a versenyünket teljesen elcseszte az első kanyar” – nyilatkozta keserűen Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Dani szerintem rosszul mérte fel a féktávot, nekiment Sebnek, aki pedig ezzel Danielnek. Ekkor mindkét első szárnyunknak annyi volt, az autóink komolyan megsérültek, és ennek eredményeként nem szereztünk pontot egyik autóval sem. És nyilván Sebastian versenyét is elszúrtuk.”
 
A négyszeres világbajnok a verseny alatt odament a Red Bull boxfalához, és beszélt volt főnökével. „Eléggé frusztrált volt. Én pedig csak annyit tudtam tenni, hogy bocsánatot kértem tőle, mert ez a hétvége nagyon balszerencsésen alakult számára Danyiil hibája miatt. Az érzelmek ilyenkor tombolnak a fiúkban” – magyarázta a brit.
 
A riporter megkérdezte Hornertől, emlékszik-e arra, kit neveztek pár évvel ezelőtt az „ütköző kölyöknek” – ezzel Sebastian Vettelre utaltak, akit első Red Bull-os éveiben a McLaren korábbi csapatfőnöke, Martin Whitmarsh illetett a nem éppen kedves jelzővel, miután 2010-ben a német kiütötte Jenson Buttont Spában. „Igen… igen” – jött kissé zavarba Horner. „Nézd, Danyiil a hazai futamán egyszerűen túl sokat akart azonnal, de ilyen baleseteket már korábban is láthattunk. Egyszerűen rosszul mérte fel a helyzetet” – mutatott rá.
 
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke ugyanakkor hangsúlyozta, mindez csak akkor lenne mentség Kvjat számára, ha csak egyszer ment volna neki Vettelnek. „Kétszer csinálta! Egyszer még elfogadható, de kétszer! Ez elfogadhatatlan” – bosszankodott az olasz. „A versenynek már vége, megkapta a büntetését, de ez ettől még elfogadhatatlan.”
 
Horner kollégája szavai hallatán hozzátette: „Szerintem Danyiil tudja, mi történt. Minden versenyző megnézi a felvételeket. Elmérte az első kanyart, aztán nekiment Sebastiannak. A csapat szempontjából ez mindent teljesen tönkretett, mert értékes pontokat szerezhettünk volna ma. Sok pontot engedtünk ki a markunkból.”
 
A másik „áldozat”, Daniel Ricciardo eközben szintén úgy látta, hogy csapattársa követett el hibát. „Láttam, hogy Sebastian ütközött nekem, de tudtam, hogy nem ő a hibás, mert nem volt természetes, ahogyan nekem jött. Ttudtam, hogy ő is kapott egy ütést hátulról. A biztonsági autós fázis alatt láttam a visszajátszást, és hogy Danyiil volt az. Frusztráló, hogy így történt, és kár, hogy már az első körben véget ért a versenyünk” – fogalmazott.
 
„Sergio (Pérez) és Sebastian között voltam, a kanyar nagyon szűk és más már nem fért be oda. Ha Danyiil lökte meg Sebastiant, akkor nem tudom, hová szeretett volna beférni, mert ott már nem volt elég hely. Az emlékeim alapján mi hárman voltunk előtte, szóval a pálya már le volt zárva. Abból, amit én láttam, tényleg nem volt már hely, ebben a pozícióban pedig követnie kellett volna az előtte lévőt. Nagy sebességgel érkezünk meg ebbe a kanyarba, akárcsak Monzában, ilyenkor pedig nagyobb a baleset lehetősége, mint mondjuk Sanghajban. Ehhez még alkalmazkodnia kell.”
 
A kérdésre, szerinte bocsánatot kér-e tőlük csapattársa, a háromszoros futamgyőztes elmondta: „Igen, Szerintem bocsánatot fog kérni. Elég sok embernek tartozik ezzel ma, szóval igen. Meglátjuk.”
 
Majd a fölvetésre, szerinte változtatnia kell-e csapattársának a hozzáállásán, hozzátette: „Meglátjuk, ez csak rajta áll.”

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Kvjat bocsánatot kért – és felkészült a támadásokra

2016.05.01. 18:59
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Danyiil Kvjat elismerte, ő volt a felelős a Sebastian Vettellel történt kettős ütközésért. Felkészült az őt érő támadásokra, s jelezte, megbeszélik a történteket kollégájával.

Sebastian Vettel Kínában torpedónak nevezte Danyiil Kvjatot, aki szerinte túl nagy elánnal, túl optimistán érkezett meg a rajt után az első kanyarba, s csakis annak köszönhette, hogy ebből nem lett komolyabb baj, mert ő félrehúzódott előle. Ezúttal esélye sem volt félreállni: Kvjat az első kanyarban telibe találta Ferrarija hátulját, majd egy kanyarral később ismét nekiment, kiütve őt ezzel a versenyből.
 
Az orosz a leintés után beszélt arról, mi vezetett a kettős balesethez. „Volt egy kis probléma. Az utolsó pillanatban nem számítottam arra, hogy ennyire lelassul. Aztán rátapostam a fékre, de már nem volt esélyem, mert ha leblokkolod a kereket, nem tudod irányítani az autót. Az első ütközésünk ennek köszönhető” – magyarázta Kvjat a Sky Sportsnak. „A második ütközésnél épp mögötte voltam, és nem láttam, hogy mi történik előttem. Ő jelentősen lelassított, nekem pedig már nem maradt időm reagálni sajnos.”
 
A versenybírók végül az oroszt ítélték hibásnak a történtekért, s ezért a legsúlyosabb, 10 másodperces stop and go büntetéssel sújtották őt. „Nyilvánvaló, hogy a bajt én okoztam” – ismerte el Kvjat. „Természetesen nem túl jó érzés, de időnként megesik az ilyen az első körben. Talán ez volt a legpocsékabb első köröm pályafutásom során, de tanulni fogok belőle. Bocsánatot kérek mindenkitől, aki érintett volt ebben. Legközelebb már minden rendben lesz” – ígérte.
 
A kérdésre, mindezek után már érzi-e szükségét annak, hogy beszéljen Vettellel (Kína után nem beszéltek többet a történtekről), elismerte: „Igen, fogunk beszélni. Most csakis ennyit tehetünk. Természetesen nem könnyű, hogy most bizonyára mindenki engem fog támadni. De boldogulok majd vele.”

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

A Ferrari rommá tört, Vettel felrobbant: „Most komolyan, mi a pokol ez?!”

2016.05.01. 16:23
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Sebastian Vettel rendkívül dühösen szállt ki Ferrarijából Szocsiban – még mielőtt az első kör véget ért volna. Elmondása szerint nem is kérdés, ki volt a meggondolatlan Danyiil Kvjattal történt kettős ütközésüknél…
 
Legutóbb össze sem értek, ezúttal viszont kétszer is. A két hete egymással összeszólalkozó Sebastian Vettel és Danyiil Kvjat újra egymásra talált az Orosz Nagydíj rajtja után, és ismét a német húzta a rövidebbet. A négyszeres világbajnok az első kanyarban Daniel Ricciardót támadta, amikor orosz ellenfele rövid féktávot vett, s belecsúszott hátulról. És ha ez még nem lett volna elég, Kvjat a második kanyarban aztán még egyszer belerohant a Ferrariba, amely ezzel a falba csapódott.
 
Mi a ****?! A ****! Kiestem! Baleset! Valaki az autóm **** hátuljába rohant! Aztán még egyszer a **** hátuljába rohant a hármasban! Most komolyan, mi a pokol ez?!” – szitkozódott a rendkívül dühös Vettel, akinek ez már a második olyan versenye volt idén, amelyen egyetlen kört sem tudott teljesíteni.
 
„Szerintem a felvételek magukért beszélnek. Ti többet láttatok, mint én. Egy nagy ütést éreztem, aztán amikor a második kanyarba érkeztem, jött egy újabb nagy ütés, amitől már meg is pördültem. Nem tudtam elkerülni a falnak csapódást. Már azzal szerencsésnek mondhattam magam, hogy az első kanyarban nem pördültem meg” – nyilatkozta közvetlenül kiesése után Vettel a Sky Sportsnak.
 
Pedig a szombati időmérő után még csak legyintett, amikor megemlítették neki, hogy kínai „barátja”, Kvjat rajtol mellőle. „Én vagyok a tiszta oldalon. Nincs miért aggódnom. Tudom, hogy mindent belead majd, én is így teszek. Meglátjuk, most ki lesz elöl” – nyilatkozta akkor.
 
Még nem sejtette, hogy másnap ismét beszédtémát szolgáltat párosuk. A kérdésre, tartott-e az orosz közelségétől a rajt előtt, elmondta: „Nem tartottam senkitől, hogy összeütközünk. Megesik az ilyen. Nem jött jól persze. A verseny még megy, én meg már itt nyilatkozom – ez így nincs rendjén.”
 
Vettel az első ütközés során defektet is kapott, elmondása szerint ez azonban már nem sokat változtatott helyzetén. „Épp akkor kezdtem valami furcsát érezni, amikor jött a nagy ütés. Semmit sem tehettem volna másképpen. A rajt után elkaptam Daniel szélárnyékát, hogy az éles jobbosban mellette fékezhessek. Ez sikerült is, és meg is volt már a kanyar, de ez semmit sem jelentett. Aztán próbáltam kitalálni, esett-e baja az autónak, közben pedig Hamiltont is támadtam. Ekkor jött a második ütés. Lewis belső íven volt, én kívül, a kanyar balos volt, ezért kicsit visszavettem. Ha most bárkinek is beszélnie kell bárkivel, az Danyiil…”
 
Kvjat végül egy 10 másodperces kapott az esetért, Vettel pedig még a futam alatt volt főnökéhez, Christian Hornerhez sietett a boxfalhoz, majd röviden beszélgettek egymással. A német a leintés után aztán hamar hazafelé vette az irányt. „Nem tudom, hol végezhettem volna a versenyen, de természetesen fájó, ha már az első kör után kiállni kényszerülsz. Ilyen a versenyzés. Mindenki követ el hibákat, de ez bosszantó, mert a verseny 53 körös, nem három kanyarig tart…” – kesergett.
 
Vettel újabb nullázásával már 67 pontos hátrányban van a bajnoki éllovas Nico Rosbeghez képest, s jelenleg csak 5. a tabellán.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel-dráma és Rosberg-elsőség – az éllovas továbbra is hibátlan!

2016.05.01. 15:40
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Nico Rosberg minden kalamajkából kimaradt, s megszerezte sorozatban 7. győzelmét! Sebastian Vettelt már a rajt után kiütötte Danyiil Kvjat – Lewis Hamilton a második helyig zárkózott fel a 10. rajtkockából. Megszerezte első pontjait a Renault, két McLaren a top 10-ben!

Hiába vágyott végre tiszta versenyre Sebastian Vettel, Oroszországban is egy rajt utáni baleset okozta a vesztét. A büntetése után a 7. kockából induló német remek ütemben kapta el a rajtot, az első kanyarig vezető hosszú út végén már Daniel Ricciardót próbálta kifékezni az 5. helyért. Ekkor azonban érkezett Danyiil Kvjat, aki csúnyán elmérte a féktávot, s hátulról olyan erővel rongyolt bele a Ferrariba, hogy az még a levegőbe is emelkedett egy pillanatra.
 
Vettelt az első ütés ugyan még nem küldte padlóra, az orosz gondoskodott róla, hogy a másodikkal K.O.-t érjen el. A négyszeres világbajnok az újabb ütközéssel tehetetlenül csapódott a gumifalba, majd sűrű szitkozódással jelezte csapatának a rádión, fel nem tudja fogni, hogy történhetett ilyesmi. A németnek a mostani már a második kiesése volt idén – ezúttal legalább a rajtig eljutott…
 
Az élről induló Nico Rosberg rajtja ennél simábban alakult: a német magabiztosan fordult el elsőként az első kanyarban, miközben mögötte a két finn csatájának első körét, Kimi Räikkönen nyerte meg Valtteri Bottasszal szemben.
 
Az első métereken egyébként nemcsak Kvjat, Esteban Gutiérrez is kiütötte egyik társát: ő Nico Hülkenberg versenyének vetett véget – de ekkor hullt ki az ütközésüknek áldozatul eső Rio Haryanto is. A két vétkest gyorsan megbüntette az FIA: Kvjat 10 másodperces, Gutiérrez áthajtásos büntetésre siethetett a boxba.
 
Miközben Vettel bánatosan „ültette” be Ferrarijába letört első szárnyát, majd felpattant egy robogóra, a pályán a biztonsági autó vette át a vezetést. Ezt kihasználva Kvjat, Ricciardo és Gutiérrez közepes gumikat tetetett fel, miközben az első tíz sorrendje Rosberg, Räikkönen, Bottas, Massa, Hamilton, Verstappen, Alonso, Grosjean, Magnussen és Palmer volt.
 
A nem F1-es Mercedes a 3. kör végén engedte útjára Rosbergéket, s ezzel jött a finnek csatájának második felvonása: Bottas hamar visszaszerezte második helyét Räikkönentől. Mögöttük ezzel egy időben a 10. helyről induló Hamilton került Felipe Massa elé – kicsit később pedig Kvjat bonyolódott látványos pengeváltásba Marcus Ericssonnal a 15. helyért.
 
Hamilton érezhetően gyorsabb volt a két finnél, amit a 7. körben Räikkönen ellen bemutatott előzése is igazolt. Bottas Williamse ugyanakkor túl nagy falatnak bizonyult számára. A háromszoros bajnok pár kör után belátta, nem fog tudni előzni, így visszavett, s várta a kerékcseréket. Rosberg eközben nagy léptekkel építgette előnyét 10 másodperc körülire.
 
Az élmezőnyben elsőként Bottas szánta el magát kerékcserére a 16. köre végén, majd egy fordulóval később Hamilton, további hárommal később Räikkönen is lágy gumikat kapott. Végül mindketten a finn elé kerültek – Hamilton egy kőkemény előzés, Räikkönen egy sima elévágás révén.
 
Az éllovas a 21. körben cserélt kereket. Ekkor már 32 másodperces előnyben volt Hamiltonnal szemben, így nem is volt kérdés, hogy az élre tér vissza.
 
A futam ezen szakaszában Max Verstappen még a második helyen is állt egy ideig késői kerékcseréje miatt, és bár ezt követően a 6. helyen haladt, végül elfüstölt alatta a Ferrari tavalyi motorja.
 
A verseny közepén az élen megfagyni látszódtak a különbségek (bár Hamilton 10 másodpercen belül lopakodott csapattársához képest), a mezőny sűrűjében azonban ekkor is akadt csata bőven. Daniel Ricciardo például a közepes gumin gyenge tempót futva előbb Kevin Magnussennek, majd Romain Grosjeannak esett áldozatul, hogy aztán azzal a lendülettel lágy gumikért meneküljön a boxba. Carlos Sainz közben nem előzött, hanem egy tíz másodperces büntetést kapott Jolyon Palmer korábbi leszorításáért.
 
Ha volt némi reménye még arra, hogy utolérje Rosberget, Hamilton arról is lemondhatott a 37. körben, amikor csapata jelezte neki: gondok vannak a víznyomással. Bár öt körrel később mérnöke arról adott hírt, hogy a helyzet stabilizálódott, a brit ekkor már érezhetően visszavett a tempóból, amit a leintésig 22 másodpercesre nőtt a hátránya jelzett. E lassulás sem volt azonban elég ahhoz, hogy Räikkönen 9 másodpercnél közelebb kerüljön hozzá.
 
Hátrébb a McLaren idei első kettős pontszerzésének, a Renault idei legelső pontjainak, míg a Haas újbóli pontszerzésének örülhetett – a Red Bull négy versenyzője közül mindeközben senki sem kapott bajnoki egységeket.
 
Nico Rosberg rajt-cél győzelmével 43 pontra növelte előnyét a bajnokságban Hamiltonnal szemben. Sorozatban 7., idei 4., pályafutása 18. győzelmét aratta. Kimi Räikkönen második idei dobogójával a 3. helyen áll a tabellán, míg csapattársa már 67 pontos lemaradásban az 5. pozícióban.
 
A mezőny legközelebb a barcelonai Spanyol Nagydíjon csap össze egymással, május 15-én.
 
Az Orosz Nagydíj végeredménye
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1 ó 32 p 41,997 mp
2. Lewis Hamilton Mercedes +22,002 mp
3. Kimi Räikkönen Ferrari +31,998 mp
4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +50,217 mp
5. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 14,427 mp
6. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kör
7. Kevin Magnussen Renault +1 kör
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
9. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 kör
10. Jenson Button McLaren-Honda +1 kör
11. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +1 kör
12. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kör
13. Jolyon Palmer Renault +1 kör
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
15. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer +1 kör
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
17. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 kör
18. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +2 kör
19. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari kiesett
20. Sebastian Vettel Ferrari kiesett
21. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes kiesett
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes kiesett

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!