SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2015.

Vettel az élre kormányozta a Ferrarit, Räikkönen összetörte autóját

2015.05.23. 12:28

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel sikerét hozta a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzése. A német Nico Rosberget és Lewis Hamiltont utasította maga mögé a hajrában. Kimi Räikkönen falnak koccant, Ferrarija megsérült. De a csütörtökön remeklő Max Verstappen sem úszta meg koccanás nélkül…
 
A ferraris Sebastian Vettel az edzés utolsó perceiben vette át a vezetést a korábban végig az élen álló mercedesesektől, akik végül a második és a harmadik pozícióban zártak, Nico Rosberg-Lewis Hamilton sorrendben.
 
Kimi Räikkönen a másik Ferrarival csupán a hatodik legjobb kört teljesítette, miután az edzés derekánál a korlátnak csúszott az első kanyarban.
 
Mivel a máskor kritikus fontosságú nyitónapi második edzést elmosta az eső, a csapatok rendkívül zsúfolt és változatos programokat állítottak össze a mindössze hatvan perces utolsó tréning idejére.
 
Az orosz Danyiil Kvjat két és fél percet várakozott a bokszutca végén a zöld jelzés előtt, hogy biztosan egy másodpercet se vesztegessen el, őt pedig szinte az egész mezőny követte a pályára – leszámítva a Ferrarikat, amelyek közül Vettel autóján még percekkel az indulást követően is dolgoztak a szerelők.
 
A két Mercedesszel Hamilton és Rosberg azonnal a lágyabbik keveréken futottak ki, s vették át – ennek megfelelően gigantikus előnnyel – a vezetést.
 
Őket eleinte Räikkönen üldözte a legközelebbről, ekkor még alaposan megelőzve Vettelt, és a finn éppen a szuperlágy gumira való átváltás után ütközött a falnak a Sainte Devote-kanyar kijáratánál. Azonnal lengett a piros zászló, jóllehet a tapasztalt monacói pályamunkások hagyományosan gyors munkájának köszönhetően semmi perc alatt folytatódhatott a körözés. A 7-es rajtszámú Ferrarinak a bal hátsó felfüggesztése sérült meg.
 
Néhány minutummal később az újonc létére eleddig bámulatosan gyors Max Verstappen is túllőtt a célon; a fiatal holland az utolsó kanyarban pördült ki, és koccant a szalagkorlátnak a hátsó szárnyával. A Toro Rossó-s azonban – finn kollégájával ellentétben – sikeresen elhajtott a baleset színhelyéről, és vissza tudta vinni az autót a garázsba.
 
A legtöbb problémát ma délelőtt mindazonáltal az alagút utáni sikán jelentette a versenyzők számára. Többek között Hamilton és Vettel – két többszörös világbajnok – is számos alkalommal átvágta a komplexumot, miután elfékezte magát a lejtős bejáraton. A leghajmeresztőbb pillanatokat a címvédő élte át, hiszen Hamilton alatt az egyik ilyen incidens idején alaposan megtáncolt a Mercedes fara – végül azonban nem lett gond a dologból.
 
A leintés felé közeledve mindkét mercedeses vagy csúcsforgalomba került, vagy elrontotta a köreit, így végül – bár Rosberg sokat javított – egyikük sem volt képes visszaelőzni a remek próbálkozást összerakó Vettelt.
 
A szűken mért előzési lehetőségek miatt az év egyik legfontosabb időmérőjének titulált kvalifikáció bő másfél óra múlva, 14:00-kor veszi kezdetét a hercegség utcáin.
 
Monacói Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény
 
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:16,143 27
2. Nico Rosberg Mercedes 1:16,361 +0,218 31
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:16,705 +0,562 31
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:17,120 +0,977 26
5. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:17,256 +1,113 39
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17,401 +1,258 11
7. Danyiil Kvjat Red Bull-Renault 1:17,471 +1,328 28
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:17,767 +1,624 28
9. Max Verstappen Toro Rosso-Renault 1:17,788 +1,645 23
10. Romain Grosjean Lotus-Mercedes 1:17,806 +1,663 28
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:17,832 +1,689 30
12. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes 1:17,956 +1,813 28
13. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:18,102 +1,959 32
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:18,197 +2,054 26
15. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:18,212 +2,069 29
16. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:18,242 +2,099 32
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:18,767 +2,624 38
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,269 +3,126 37
19. Will Stevens Manor-Marussia-Ferrari 1:21,093 +4,950 31
20. Roberto Merhi Manor-Marussia-Ferrari 1:22,225 +6,082 30

Monacói Nagydíj >> képek

2015.05.22. 21:36

Újabb képek kerültek fel az oldalunk galériájába!

Kiírta a gumitendert az FIA

2015.05.22. 21:19
Image and video hosting by TinyPic
 
Hivatalosan is kiírta a tendert a 2017-től 2019 végéig terjedő időszakra a gumiszállítói pozícióra a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
 
A királykategória jelenlegi kizárólagos beszállítójának, a Pirellinek a szerződése a 2016-os év végén jár le, nemrég pedig a Michelin képviselői úgy nyilatkoztak, szívesen pályáznának újra a Forma-1-be.
 
A francia gumigyártó mindazonáltal világossá tette, csak bizonyos kikötések mellett térne vissza a sportba 2006-os távozása óta először.
 
Az FIA pénteken közzétett egy dokumentumot, melyben a sportág iránt érdeklődő gumigyártók figyelmét hívja fel – ők június 17-ig adhatják be kérvényüket, melyet egy nappal utána bírálnak el.
 
Arról, hogy a kiválasztott gumigyártó megfelel-e a különféle technikai és biztonsági kritériumoknak, július 17-én döntenek – eztán indul csak el a versengés a kizárólagos beszállítói pozícióért.
 
Az FIA a kiadott dokumentumban világossá tette, hajlandó lemondani a jelenlegi, 13 colos kerekekről, ha a gumigyártó úgy véli, a nagyobb átmérő előnyösebb volna a mezőny számára.

Vettel: A Ferrari versenyautója minden pályán ütőképes

2015.05.22. 21:18
Image and video hosting by TinyPic
 
 Sebastian Vettel szerint pusztán egyszeri alkalom volt a Ferrari spanyolországi gyengélkedése, az olasz istálló versenyautója ugyanis minden pályán igazán versenyképes.
 
A patinás olasz csapat nagyot lépett előre tavalyhoz képest úgy a motorerőt, mint a karosszériát tekintve, az évad első versenyein pedig kétségkívül a Mercedes legfőbb riválisa volt.
 
Az erős idénykezdet után azonban Spanyolországban a Ferrari gyengélkedett, noha igencsak komoly fejlesztésekkel érkezett.
 
Vettel azonban nem aggódik, elmondása szerint ugyanis a Ferrari SF15-T kódjelű versenyautója a lassú és gyors kanyarokban egyaránt kiváló.
 
„Eddig sikeresen felülmúltuk a korábbi statisztikákat, ha pedig így tudjuk folytatni, elégedettek leszünk” – mondta a négyszeres Forma-1-es világbajnok.
 
„Azt gondolom, olyan autónk van, mely alapvetően mindenhol jól működik – a gyors kanyarokban, és a kanyargós pályaszakaszokon is. Való igaz, hogy a barcelonai harmadik szektorban nem voltunk valami versenyképesek, de továbbra is úgy gondolom, hogy előreléptünk.”
 
„Sokkal inkább alulteljesítettünk, mintsem hogy valami gond lenne az autóval. Meggyőződésem, hogy ez a megfelelő irány, az új elemek pedig ezen a versenyen is fent lesznek az autón, próbáljuk őket a lehető legjobban megérteni.”
 
Bár Vettel szerint még korai bajnokesélyesnek titulálni a Ferrarit, a német szerint csapata sokakat meglepett az idei évben.
 
„Ahhoz, hogy a bajnoki címről beszélhessünk, el kell kezdenünk a Mercedesek előtt végezni. Sokakat megleptünk azzal, ahol most tartunk. A Ferrari lépett előre a legnagyobbat. A célunk, hogy bajnokok legyünk, de reálisan kell látnunk a dolgokat, és nem szabad elfelejtenünk, honnan jöttünk.”

Seb új sisakja!

2015.05.22. 19:07

Sebastian Vettel a Monacói Nagydíjra kicsit módosított a sisakján Főleg a plexi és környéke változott, a négyszeres bajnok új fejvédője az 1970-es éveket idézi...

Vettel: Monaco mindig tartogat meglepetéseket!

2015.05.22. 15:06

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel úgy érzi, Monacóban közelebb kerülhetnek a Mercedeshez. A német a Forma–1 hivatalos honlapjának adott interjúban a pálya különlegességéről, a csütörtök tanulságairól és a bajnoki esélyekről beszélt.

Monaco mindig különleges. Le tudnád írni, te milyennek érzed?
 
Sebastian Vettel: Igen, a pályán és azon kívül is különleges. Minden ízlést kielégíthet. Én versenyezni jövök, de van, aki a csillogás miatt. Nincs még egy verseny, amelyet ilyen mértékű csillogás jellemez. És a pálya is nagy kihívást jelent – nem csak délutáni séta vezetni rajta, ezt elhihetik nekem! Ráadásul itt számít leginkább az időmérő edzés, melynek kulcsszerepe lehet a vasárnapi eredményben is.
 
És hogy látod a helyzeteteket azok után, hogy úgy fest, a Mercedesé lehet az első sor?
 
Vettel: Természetesen nem örülhetünk ennek – sem annak, hogy ők a legesélyesebbek az első sorra, sem a hátrányunknak velük szemben. Ahogy Maurizio (Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke) a közelmúltban elmondta: a célunk nem az, hogy a dobogón végezzünk, hanem hogy csökkentsük a lemaradást. Nagyon keményen dolgozunk ezért. Barcelonában voltak újításaink, és abban bíztunk, hogy ezzel közelebb kerülhetünk, de nem sikerült. Mondhatják, hogy alulteljesítettünk, de itt fordulhat a kocka.
 
A bajnokság állását elnézve nem tartasz attól, hogy már minden eldőlt?
 
Vettel: A kockás zászlóig, amíg még van matematikai esély, semmi sincs eldöntve. Mi nagyot léptünk előre az előző szezonhoz képest, ennek örülhetünk. A hangulat jó, és amennyire tudom, teljesen megváltozott 2014 óta. Ez tehát pozitívum. De való igaz, hogy a célunk a bajnoki győzelem, és jó irányba haladunk.
 
Mindig is hangoztattad, hogy a versenyző komoly különbséget jelenthet. Még hiszel ebben?
 
Vettel: Igen. Természetesen nem mindig és nem minden körülmények között, de itt szerintem ez igaz. Nincs sok lehetőséged hibázni, és az időmérőn tökéletes kört kell összeraknod.
 
Monaco statisztikailag nem kedvez a Ferrarinak. Miben bízol ezen a hétvégén?
 
Vettel: Nem tanulmányoztam a Ferrari itteni statisztikáit. De a múlt még nem jelenti automatikusan, hogy mindig ugyanaz fog történni. Esélyt kell adni a változásnak!
 
Mennyit számít, hogy csütörtök délután nem sokat tudtatok körözni? A Mercedes mindig erős, de aki fel akar zárkózni, annak minden kör fontos lehet.
 
Vettel: Természetesen kár érte, de mindenki ugyanebben a cipőben jár. Őszintén szólva az autót jónak éreztem, meglátjuk, mi történik szombaton.
 
1,1 másodperccel maradtál el Lewis Hamiltontól a második szabadedzésen. Ez reprezentatív eredmény?
 
Vettel: Nos, ez csak vasárnap fog kiderülni – addig csupán találgatni tudunk. De elnézve a napot, azt kell mondanunk, hogy itt közelebb kerülhetünk. Talán a pálya természetének is köszönhető ez, hiszen az itteni versenyen mindenki közelebb kerül a másikhoz. Valójában Monacót nem tekinthetjük mérvadónak.
 
Tanultatok valamit a csütörtöki napból?
 
Vettel: Őszintén szólva nem túl sokat. Szerettünk volna kipróbálni pár dolgot a második edzésen – aztán jöttek volna a hosszú etapok –, de az eső miatt senki sem tehette. Kár, hogy nem kaptunk képet a szuperlágy abroncsokról sem, de vasárnap bizonyára melegebb és naposabb lesz az idő. Szombaton majd minden kiderül. Szerintem izgalmas időmérő vár ránk – Monaco pedig mindit tartogat meglepetéseket!

Monacói Nagydíj >> képek

2015.05.22. 08:53

Felkerültek a legújabb képek az oldalunk galériájába!

2015.05.21 - Jobban néz ki, mint amennyire látszik...

2015.05.22. 08:48

Image and video hosting by TinyPic

Jobban néz ki, mint amennyire látszik...

A mai napon esett az eső, de elégedettek vagyunk, mert tudtunk pár kört menni a pályán. Az autó jól viselkedett, bár kiszerettünk volna próbálni néhány új dolgot, de sajnos ez ma nem jött össze. Nem tudtunk menni a lágy gumikon sem. Monacó mindig nehéz, ezért az első szabadedzésen megpróbáltuk felvenni a megfelelő ritmust, mert általában az ember a forgalomban van. Emiatt a második szabadedzés nagyon meghatározó volt. Jelenleg jól állunk, de várható volt, hogy a Mercedes lesz ismét a jobb, hamarosan újra írok.

A versenyzők közzétették globális kérdőívüket

2015.05.21. 19:24

Image and video hosting by TinyPic

A mai napon Monacóban elindította a szurkolókat megcélzó globális felmérését a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA.

A szabadedzések után Monaco paddockjában összegyűltek a versenyzők, hogy Bernie Ecclestone-nal karöltve hivatalosan is útjára indítsák azt a felmérést, melynek keretén belül mától a világ bármely táján élő Forma–1-es szurkolók hangot adhatnak a királykategóriáról alkotott véleményüknek. A versenyzőket tömörítő érdekvédelmi szervezet a GPDA két hónapon át összesen ötven kérdésre várja a rajongók válaszait. A 12 nyelven elérhető (a magyar változat meglehetősen érdekes nyelvezetű…) kérdőív a Forma–1 minden területét érinti, s a szervezők minden szurkoló véleményére számítanak.
 
„F1-es versenyzőként szenvedélyesen szeretjük ezt a sportágat és annak szurkolóit is. Szeretnénk minden egyes F1-rajongónak lehetőséget adni, hogy megértsük, mit is gondolnak valójában a sportágról. Sokat hallottuk már, hogy a szurkolókat is be kéne vonni a párbeszédbe, most ezt akartuk megvalósítani” – nyilatkozta a GPDA elnöke, Alexander Wurz.
 
Az alelnök Sebastian Vettel részletesebben is beszélt az általuk indított felmérésről. „Minden olyan kérdésben meg akarjuk ismerni a véleményeket, amelyek a közelmúltban fölmerültek, mint például a motorszabályok, a gumik, a köridők és a versenyek formája. Itt mindenki számára adott a lehetőség, és természetesen minél többen vesznek részt benne, az annál nagyobb segítséget jelent számunkra.”
 
„Ha őszinte akarok lenni, magam is szeretném, hogy gyorsabbak legyenek az autók, mert amióta bemutatkoztam, egyre csak lassultak. Az időmérők mindig arról szólnak, hogy tökéletes kört autózzunk, a tapadás egészen jó, mert a gumik még újak. A versenyen viszont be kell osztanunk a gumikat, spórolnunk kell a garnitúrákkal, pedig végső soron ez arról szól, ki a leggyorsabb – mégpedig nem egy körön, hanem az egész versenyen. Ehhez nyilván kell némi versenyintelligencia is, de szerintem a leggyorsabb versenyzőt kéne jutalmazni, nem azt, aki a legjobb és legfrissebb gumikkal rendelkezik, vagy aki jobb stratégiát választott.”
 
Többekben joggal merülhet föl a kérdés, a kérdőívek lezárása után számít-e majd bármennyit is annak végeredménye – annak tudatában, hogy a szabályalkotás folyamatába sem a versenyzőknek, sem érdekvédelmi szervezetüknek nincs beleszólása. Vettel ennek kapcsán elmondta: „Elsősorban ez abban lesz segítség, hogy lássuk, mit akarnak az emberek. Jelenleg sok mindent írnak. Ez ritkább esetben alapul a szurkolók véleményén, és gyakrabban egyes emberek magánvéleményén, amit ők helyesnek tartanak. Olykor pedig bizonyos érdekek bújnak meg a háttérben. Ezért fontos számunkra, hogy ez a kérdőív teljességgel független legyen, s ezáltal esélyt adjon arra, hogy jobban megértsük a helyzetet. Most, hogy elindítottuk a gépezetet, egyre többet fognak majd beszélni erről, és ha már lesz a kezünkben valami, és a témát kiértékeltük, mi is meg fogjuk vitatni” – mondta a négyszeres bajnok.
 

Monacói Nagydíj – versenyzői nyilatkozatok, csütörtök

2015.05.21. 16:25

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel, Ferrari – 4. hely, 3. hely

„Ez van. Ha esik, mindenki számára esik. De azt is tudjuk, hogy a következő napokban már nem várható eső. Az autót jónak éreztem, sajnos délelőtt azonban nem sokat tanultunk. Jónak tűntünk, de azért várjuk ki a szombatot! Élveztem a körözést a vízen, de elég csúszós volt a pálya. De azért hasznos volt megtenni pár kört. A próbarajt volt benne a legfontosabb, ezért is mentünk ki a végén. Sok értelme nem lett volna ennél többet menni, mert nem mondanak esőt a következő napokra. Jó lett volna kipróbálni pár dolgot délután, és jó lett volna hosszú etapokat is teljesíteni, de ez senkinek sem sikerült. A szuperlágy gumikról nem tudtunk meg sokat, szóval minden más szombatra marad. Hogy az újításokkal közelebb kerülhetünk-e a Mercedeshez, nehéz megmondani. Szerintem közelebb kellene kerülnünk, de ezen a pályán amúgy is szorosabb a küzdelem. Monacót nem lehet viszonyítási alapnak tekinteni, de remélem, hogy sikerült csökkentenünk a hátrányunkat.”

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak