A Barcelonai teszt utn kezdett vette a Mdia Nap, ahol Sebastian rszletesen beszmolt arrl, hogy milyen volt szmra a mai nap.
Sebastian Vettel, Ferrari – 5. hely, 1:26,407 (105 kr):
„A megprdls az n hibm volt. Mg kiss lmos voltam, de aztn sikerlt felbrednem! Mg elg hideg volt, n pedig rgi gumikat hasznltam. Szerettem volna ltni, mennyire csszik a plya. Egy kiss elszmtottam magam. De nehz volt a mai nap, mert tl hvs volt ahhoz, hogy kvetkezetes etapokat tudjunk teljesteni. Az autt viszont sszessgben jnak rzem, s el tudtuk vgezni a hzi feladatunkat. Inkbb vrnk mg az erviszonyokrl alkotott vlemnnyel, ez attl fgg, hol rsz clba a versenyeken. A Mercedes tavaly a legjobb volt a teszteken, de ha megkrdeztnk volna valakit kt ve, hogy ki tette a legjobb benyomst r a tesztek sorn, taln ms lett volna a vlasz, mint aki vgl az els futamot megnyerte. Mint mondtam, lehetetlen megmondani, ki mennyi zemanyagot hasznl, milyen jtsok vannak a motorjn, s azt sem tudjuk, ki milyen fejlesztsekkel kszl a msodik, harmadik vagy negyedik versenyre. Mindenki a sajt tervei szerint dolgozik, szval nehz megllaptani, ki hol tart.”
Pastor Maldonado a ht eddigi legjobb idejvel vgzett az len Lotusval a barcelonai teszt harmadik napjn – megelzve a dleltti els Max Verstappent s Lewis Hamiltont. Az esvel tarktott gyakorlson a McLarennek ismt meggylt a baja a technikval.
A buksairl elhreslt Pastor Maldonado ezen a hten ms mdon hvta fel magra a figyelmet: a maival egytt eddig hrombl kt alkalommal is zrta az len az els barcelonai teszt napi programjt. Akrcsak a dleltti listavezet, Max Verstappen, gy a lotusos is a szuperlgy keverken futva vette t a vezetst, miutn egy rvid, dli zport kveten lassacskn felszradt alatta a Circuit de Catalunya.
A nagycsapatok ezttal sem fedtk fel a lapjaikat, s tbbnyire csak hossz etapokat jegyezhettnk fel velk kapcsolatban. A Red Bull-istll pldul ma teljesen ugyanolyan napirendi pontokat piplt ki Danyiil Kvjattal, mint tegnap Daniel Ricciardval – dleltt a kerkcserket gyakoroltk, dlutn versenyszimulcit futottak.
A legextrmebb penzumot a Williams teljestette, ahol a finn Valtteri Bottas vltotta a dleltt autba l Felipe Masst, s regisztrlt 48 krt gy, hogy az utols egy-kt alkalom kivtelvel mindannyiszor letrt a bokszutcba kerkcsere-gyakorls cljbl – ms szval csupn a nap leges-legvgn futott mrt krket. Verstappen kzremkdsvel egybknt a dlutn msodik felben a Toro Rosso szereli is hasonl „kurzuson” vettek rszt, mikzben a holland jonc a nap legszorgalmasabb versenyzjv avanzslt a maga 129 megtett krvel.
Tette mindezt gy, hogy az nevhez fzdik a nap utols piros zszlja is, midn negyed rval a nap vge eltt autjval leparkolt a bokszutca kijratnl. Az elst mg a ferraris Sebastian Vettel okozta a kora reggeli kiprdlsvel, a msodikat pedig a mclarenes Jenson Button, aki alatt a motor adta meg magt a dleltt kzepn.
Mint arrl mr beszmoltunk, a McLaren-Honda egybknt jabb, immr a sokadik hnyattatott tesztnapjn van tl, hiszen a reggeli gondokat kveten kora dlutn ismt ugyanolyan problma lpett fel a kinetikus energit visszanyer rendszerkkel, mint amilyen cstrtkn. A krvallott ugyangy Button lett; a zrnapon a tervek szerint Fernando Alonso veszi t a volnt a wokingiaknl.
Az emltett utols napon szintn reggel 9 rtl kezdik meg a krzst a piltk, ahogy azt eddig is tettk.
A Red Bull s a Renault is fejldtt az els teszt ta, a folytatsban pedig a felek jabb elrelpseket tehetnek – jelentette ki Christian Horner, aki nyilatkozata sorn Sebastian Vettelrl is beszlt. Egykori csapatvezetje boldognak ltja a ngyszeres bajnokot.
Pnteken remek napot zrt az osztrk alakulat: Daniel Ricciardo teljestette idei els versenyszimulcijt, st a leggyorsabb krt is jegyezte, s ha ez mg nem lett volna elg, nla tbb krt senki sem teljestett a barcelonai teszt msnapjn. A csapat vezeti termszetesen elgedettek voltak az ausztrl teljestmnyvel, fleg annak tkrben, hogy 12 hnappal korbban jformn folyamatosan mszaki problmkkal kzdttek s rengeteg idt vesztettek az elszezon sorn. A 2015-s v els gyakorlsn ismt jelentkezett pr problma, de gy tnik, ezeket sikerlt orvosolni.
„A tegnapi nap remek volt” – mondta Christian Horner a Sky Sports riporternek. „Daniel nagyon sok krt futott s egy versenyszimulcit is teljestett. vgzett az len, ami az v ezen szakaszban ugyan semmit sem jelent, mgis nagyon j volt egy Red Bullt ltni a lista elejn. Mindenki rendkvl kemnyen dolgozott a gyrakban – nlunk s a Renault-nl is – hogy minl hamarabb megoldjuk a problmkat. Mindenki lthatja, sikerlt megtennnk egy kisebb lpst az elz teszt ta. Mr teljestettnk egy versenyszimulcit, amirl tavaly ilyenkor mg csak lmodhattunk. Most sokkal jobb formban vagyunk, mint egy vvel ezeltt s tbb j fejleszts is rkezik mg; nem ezzel az autval fogunk rajthoz llni az v els futamn, Melbourne-ben” – folytatja.
Egy vvel ezeltt a csapat problmi elssorban a Renault erforrsval voltak kapcsolatosak. A francik ksbb igyekeztek minl tbb hibt kijavtani, a tli hnapokban pedig egy agresszv fejlesztsi stratgit kvettek, hiszen nemcsak a megbzhatsgon, hanem teljestmnykn is javtani szeretnnek, lvn ebben a tekintetben is elmaradtak a Mercedestl. Munkjukat ezttal a Red Bull mellett az Illmor s az AVL is segti. „A motorokkal kapcsolatban egy folyamatos fejlesztsrl beszlhetnk. Idn mr letbe lpett a mdost pontos rendszer, s n biztosra veszem, hogy a Renault nhny pontot visszatart, mert a mrnkk bznak abban, hogy a szezon ksbbi szakaszban mg nagyobb lpst tehetnek” – magyarzza a csapatvezet.
„Ez az egsz [a mdost pontok felhasznlsa] rsze egy stratginak. Persze tisztban vagyunk azzal, hogy hatalmas a Mercedes elnye, amit neknk valahogy le kell dolgozni, szval szeretnl sprolni ezekkel a mdost pontokkal s csak akkor felhasznlni ket, amikor gy rzed, komoly elrelpst tehetsz a teljestmny tern” – majd a 2016-os vad is szba kerl, ami sokak szerint vzvlaszt lehet a Renault szmra, a csapatnak teht arra is gzervel kell kszlnie. „A helyezet ugyanaz, mint eddig, amit idn megtanulunk, azt a kvetkez szezonban is hasznostjuk. A Renault is ezt teszi. Gyorsan kell javtanunk az autnk teljestmnyn. Errl szl ez az egsz, errl szl maga a Forma-1 is. Folyamatosan szem eltt kell tartanod a holnapot!”
Pntek este a csapat korbbi versenyzje, Sebastian Vettel is elltogatott a Red Bull garzsba, ahol a fotk tanulsga szerint j hangulat beszlgetst folytatott Hornerkkel. A brit szakembert most a Ferrari piltjnak ltogatsrl is faggattk. „Mks volt vrsben ltni! Nagyon j volt sszefutni vele. Boldognak s elszntnak tnt. Tudjk, az j cges autjrl beszlgettnk” – jegyezi meg jkedven a Red Bull vezetje, majd ismt kihangslyozta, hogy a tesztelst szombaton kezd ngyszeres vilgbajnok most „nagyon j formban van”.
A versenyz tetszst elnyerte a Ferrari ezen a hten bemutatott futurisztikus F1-es koncepciautja. Sebastian Vettel szerint valamennyi kollgja rmmel venn, ha a mostaninl brutlisabb versenygpeket vezethetne.
Ezen a hten kt grafikt tett kzz a Ferrari tervezirodja s az F1-es csapat aerodinamikusai ltal kzsen megalkotott jvbeni F1-es autrl. A meglehetsen futurisztikus kinzet, a jelenlegi autktl merben eltr versenygp szmos rajong tetszst elnyerte, s br nagy krds, hogy hasonl irnyt vesz-e a kzeljvben a kirlykategria, vlheten a versenyzk is rmmel fogadnk a vltozst.
Sebastian Vettel szerint legalbbis mindenkppen. „Ez nagyon klassz! Ha ehhez a klshz mg sok-sok ler is trsulna, akr jra ott tarthatnnk, ahol tz vvel ezeltt voltunk. A versenyzk szemszgbl nzve ez igazn nagyszer lenne” – alkotott vlemnyt csapata terveirl Vettel az olasz RAI tvcsatornnak adott interjjban.
s hasonlan pozitv vlemnyt formlt az olaszok elkpzelt autjrl honfitrsa, a Mercedesnl versenyz Nico Rosberg is. Jllehet elssorban a biztonsgi szempontokat vette figyelembe, s a kerekek krl elhelyezett srhnyszer elemeket tartja j tletnek. „A teljesen szabadon ll kerekek igen nagy veszlyt jelentenek. Erre nincs szksg. Ha egy kicsit is zrjuk ket ell s htul – valahogy gy, ahogy a Ferrari rajzn –, akkor azt megfelel irnynak tartom” – idzte a Motorsport Magazin a tavalyi ezstrmest.
Ami a jv autjt illeti, Rosberg egybknt vilgbajnok desapja, Keke Rosberg idejbl mertene tleteket. „A nyolcvanas vek autit igazn klassznak tallom. A nagy gumik sokkal vadabbak, mint a tklyre fejlesztett aerodinamika. De n a mostani helyzetet is jnak tallom. Ez gy korszer. A hibridhajtsra van most szksge a Forma–1-nek ahhoz, hogy nyomot hagyjon. Teht mr ezekkel is a jv autjrl gondolkodunk, hiszen a hibrid a jv. Vlemnyem szerint csak a biztonsgra kellene nagyobb figyelmet fordtani. Ez fontosabb tma” – zrta gondolatt Rosberg.
Azonnal bocsnatot krt Sebastian Vettel csapattl a barcelonai harmadik tesztnap elejn elkvetett hibjrt – s mg autja mentsben is segdkezett szerelinek s a plyabrknak.
Nem kezddtt jl Sebastian Vettel els tesztnapja Barcelonban. A nmet versenyz mr ngy kanyar utn a kavicsgyban tallta magt, miutn elvesztette az irnytst autja fltt a kiss mg nyirkos aszfalton. A nmet vgl a kavicsgyban ragadt, s azonnal bocsnatot krt csapattl els komolyabb ferraris hibja miatt.
„Nem volt komoly gond, egyszeren csak hideg gumival ment, a plya pedig mg itt-ott nedves volt” – vdte meg a ngyszeres bajnokot a csapatfnk, Maurizio Arrivabene a Speedweeknek nyilatkozva. „Vettel a rdin keresztl azonnal bocsnatot krt. Azt mondta: »Bocs, srcok, ez az n hibm volt«.”
Vettel vgl nem vesztett sok idt a kicsszssal. A plyabrk hamar visszajuttattk az SF15-T-t a garzsba, melyben maga is segdkezett, s nem sokkal ksbb mr meg is kezdhette vele a valdi munkt. Szerencsjre autja nem srlt meg. „Nem, nem, minden psgben maradt. Csak arra kellett vrni, hogy az autt visszahozzk a kavicsgybl” – erstette meg mindezt Arrivabene.
Vettel az ebdsznetig aztn sszesen 54 krt teljestett, amivel Felipe Massval holtversenyben a mezny msodik legszorgalmasabb tagja volt Max Verstappen mgtt. Legjobb ideredmnyvel a nmet jelenleg a harmadik helyen ll.
18:11 Vgetrt a harmadik teszt nap Barcelonban! Maldonado elssgvel zrult a nap! Sebastian 105 krt tett meg a mai napon, s az tdik helyen vgzett a ferrarival 1:26.407 kridvel!
Vgeredmny:
1.MaldonadoLotusE231:24.348104
2.VerstappenToro RossoSTR101:24.739+0.391129
3.HamiltonMercedes GPW061:26.076+1.728101
4.EricssonSauberC341:26.340+1.99253
5.VettelFerrariSF15-T1:26.407+2.059105
6.KvyatRed Bull RacingRB111:26.589+2.241112
7.MassaWilliamsFW371:26.912+2.56455
8.WehrleinForce IndiaVJM081:27.333+2.98581
9.BottasWilliamsFW371:27.556+3.20849
10.ButtonMcLarenMP4-301:29.151+4.80324
15:42: Jelenlegi lls:
1.MaldonadoLotusE231:24.34860
2.VerstappenToro RossoSTR101:24.739+0.39190
3.HamiltonMercedes GPW061:26.142+1.79461
4.VettelFerrariSF15-T1:26.407+2.05979
5.KvyatRed Bull RacingRB111:26.589+2.24169
14:54: Az idjrs ellenre Vettel kimerszkedett a plyra!
14:42: Krk szma:
Verstappen 64
Massa 55
Vettel 54
Hamilton 48
Maldonado 43
Kvyat 37
Wehrlein 37
Button 12
Ericsson 8
14:19 Az es tovbbra is szemerkl, minden versenyz a bokszban van
Holnap, a szezon msodik tesztsorozatnak a 3. napja kvetkezik Barcelonban, amikor Kimi Raikknent vltja fel Sebastian Vettel. A teszt ismt 9 rtl kezddik el! Termszetesen az oldalon figyelemmel kvethetitek a teszt legfontosabb tudnivalit!
Sebastian Vettel a szezon msodik tesztsorozata eltt megltogatta a Carrozzeria Scaglietti-t s versenyzit, illetve kiprblhatta a California T tpus autt is Maranello-ban, s a Ferrari zletben is jrt!
„A mai nap nem volt teljesen idelis, nhny apr problma miatt ugyanis nem tudtunk annyit krzni, amennyit szerettnk volna, viszont sikerlt kiprblnunk nhny egyb dolgot s tanulhattunk is. J irnyba haladunk, minden tren! A csapat nagyszer munkt vgzett a tl folyamn. Persze a versenyzs ms trtnet, viszont a tesztek eddig valban pozitvak voltak. A csapat vezetinek sikerlt a megfelel embereket a megfelel helyre ltetni. Korai napok mg ezek, de gy tnik, most mindenki sokkal jobban lvezi ezt az egszet. A kvetkez teszten is igyeksznk majd megfelel dolgokat tenni az autba.”
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.