Hrek Sebastianrl ( news ) |
Ez vr Vettelre a Ferrarinl2015.01.10. 17:20

Nagy vrakozs elzi meg, vajon Sebastian Vettel mire megy az elmlt vekben egyre lejjebb sllyed Ferrarival 2015-ben. A csapat volt versenyzje tudja mi vr a nmetre, s pr tanccsal is elltta t.
„Mr rgta gy reztem, hogy nem akarok a legjobb autban lni. Olyan helyzetre vgytam, ahol egytt fejldhetek a csapattal egy bizonyos szintig. Mr eljutottam erre a szintre, s szeretnm most ugyanezt a Ferrarival egytt is elrni.”
E szavakat Michael Schumacher mg 1995 augusztusban mondta, miutn bejelentette, elhagyja a Benettont, s a kvetkez szezonban csatlakozik a Ferrarihoz. Tbbszrs bajnokknt rkezett egy olyan csapathoz, amely vek ta kptelen volt kijutni az t lefel hz rvnybl. Aztn vek kemny munkjval elrte eredeti cljt, s olyan sikercsapatot ptett fel kollgival, amely a sportg trtnetben pldtlan egyeduralkodsba kezdett a 2000-es vek els veiben.
Mivel a helyzetk s a csapatvltsuk mgtt ll motivcijuk kztt is van nmi hasonlsg, sokan vonnak prhuzamot Schumacher s a Red Bullt 2014 vgn a Scuderia kedvrt elhagy Sebastian Vettel kztt. A ngyszeres bajnok clja hasonl, mint pldakpnek, m hogy is sikerrel jr-e, arrl egyelre megoszlanak a vlemnyek (egybknt 1995-ben sem volt ez mskpp). A mlt tanulsgaira ptve viszont taln elrbb juthat.
A Ferrarinl elsre mg minden szp...
A szintn ngyszeres vilgbajnok Alain Prost kt esztendn t maga is a Ferrari versenyzje volt, s ez id alatt alaposan megismerhette az olasz csapatot. A francinak ppen ezrt arra is van rltsa, mi vr Vettelre 2015-ben. „Elsre a Ferrrarinl mindig minden mkdik, mert j passzban vagy s nincsen semmilyen problma. Ez olyan, mint amikor a politikban j elnkt vlasztasz. Hrom-hat hnapig az egsz jnak tnik, aztn ezt kveten a lehetsg megsznik ltezni. Szval az els hat hnap nagyon fontos” – nyilatkozta az Autosport legjabb szmban a Ferrarival 1990-ben a bajnoki cmrt kzd Prost, akit a kvetkez, gyengbben sikerlt szezon vge eltt aztn menesztett a csapat.
„Az els dolog, hogy nagyon sok mindent el kell mondania arrl, mi mindent tud a Red Bull csapatrl, a karosszrirl, a motorrl. Brmilyen tapasztalat, amit magaddal tudsz vinni nagyon fontos az elejn a csapatnak s a versenyznek ahhoz, hogy tudjk, hogy hozhatjk ki a legtbbet abbl, ami eddig a rendelkezskre llt. Aztn fel kell tenni a krdst, mit akarsz szervezeti szinten ahhoz, hogy mindent kihozz a csapatbl. Sebastiannak egy teljesen j rendszert kell megtanulnia.”
A kulcs: politika s viszlyok helyett sszetarts!
s egy teljesen j rendszer felptsben kell kulcsszerepet vllalnia. A Ferrarinl trtnt kirgsi hullm ugyanis a csapat gykeres tszervezsnek rszt jelentette, mellyel az j vezetsg szeretn vgre hatkony csapatt tenni a vrsket. „2013-ban s 2014-ben sok lehetsg maradt kiaknzatlanul. Sebastian szmra a legnagyobb kihvst az jelenti majd, hogy 2015-ben a Ferrari kezd jjplni. Elktelezettsget vrunk a versenyzinktl, s azt, hogy mindent kiprseljenek az autjukbl. Ezrt vannak itt, ez a dolguk” – nyilatkozta mg karcsony eltt az elnk Sergio Marchionne.
Sokan gy ltjk, ha Fernando Alonsnak t v alatt sem sikerlt bajnoki cmet kiprselni a Scuderibl, Vettelnek sem fog menni. De vannak olyan vlemnyek is, amelyek szerint az elmlt vekben ppen az a plusz hinyzott a sikerhez, amit a csapat ers kohzija kpes hozztenni a j teljestmnyhez. Schumacher pldja mrpedig azt mutatja, ennek megteremtsben a versenyzn is nagyon sok mlik. A csapatt gyakran nyilvnosan brl Alonso ilyen szempontbl taln nem illett teljesen az amgy is bels harcairl, intrikirl hres, rzelmes csapathoz. Vettelnek teht ezen aspektusokra is nagyon oda kell majd figyelnie.
gy ltja ezt Prost is, akit 1991 vgn hivatalosan egy, az autra tett megjegyzse miatt tettek ki a csapatbl, valjban viszont egy egsz ven t tart hatalmi harc vgeredmnyeknt. A francia szerint ha Vettel rvnyeslni akar a Ferrarinl, gyorsan fel kell mrnie az ervonalakat.
„Mindig nehz brkinek is tancsokat adni, amikor a Ferrarihoz megy, mert ez nem egy olyan csapat, mint a tbbi. Nem igazn ismerem a struktrjukat jelenleg. Csak kvlllknt szemllem ket, de bellrl ezt ismerned kell. Nagyon sok helycsere s vltozs trtnt. De j rgen adtam egy tancsot Jean Todtnak. Azt mondtam neki, prbljon kialaktani egy olyan emberekbl ll csoportot, akik kpesek jl egyttmkdni, s legyen vatos a politikval. Szerintem megfogadta ezt, s ennek eredmnye ltszott a Rory (Byrne), Ross (Brawn), Michael (Schumacher) s az neve ltal fmjelzett vekben. k igazn sszedolgoztak. Ez fontos, mert nagyon nehz elrni, hogy az egsz csoport sszetartson.”
Vettel nehz kezdetre szmthat
A csapatfnk Maurizio Arrivabene szavaibl mrpedig az tnik ki, elssorban is azt vrja el Vetteltl, hogy legyen j csapatjtkos. „A versenyzk a show sztrjai, de ettl mg k is csak alkalmazottak. Msok, de alkalmazottak. Lttam, hogy kezdte a munkt Sebastian nlunk, s biztosra veszem, hogy a legjobbjt nyjtja majd” – utalt a mlt v vgi bahreini tesztre, ahol Vettel elszr tnt fel a Ferrari garzsban, azonnal j lendletet adva a csapatnak.
Prost gy vli, nehz szezon vr Vettelre els ferraris vben, m szerinte a csapatvltsa helyessgt nem is lehet megkrdjelezni. „Sebastian jl dnttt. Ngyszer lett vilgbajnok, j kihvsra van szksge. s taln a Ferrarinak is valami ms kell most. A Ferrarit Sebastian s Kimi kr ptik jj. Ez mintha egy j kezdet lenne. De igencsak meglepdnk, ha a Ferrari nagyon-nagyon versenykpes lenne 2015-ben…” – tekintett elre a francia.
Newey: Vettel olyan dolgokat visz a Ferrarihoz, amiknek nem rlnk2015.01.10. 13:19

A Red Bull szakembere, Adrian Newey megrti, hogy mirt akart Sebastian Vettel tvozni tlk, viszont sajnlja, hogy ez elkerlhetetlenl egyirny informciramlst is jelent a kt F1-es csapat kztt.
Az osztrk istll az elmlt vekben ppen a Newey neve ltal fmjelzett technikai megoldsokrl vlt hress, s sikereit is jrszt ezeknek ksznheti. Persze a csapatok kztti szakemberramls sorn a mrnkk mindig magukkal viszik a meglv tudsukat, m gy van ez a versenyzkkel is. Newey szerint pedig nem is vits, hogy Vettel is megosztja majd a Ferrarival azokat a munkamdszereket, amelyek a Red Bullnl is jl mkdtek, hiszen immr az a clja, hogy jelenlegi csapatt minl jobb helyzetbe hozza.
„Szeretne messzebbre nylni s felfedezni j dolgokat, de az letben termszetes ez a kvncsisg, hiszen az ember meg akarja tudni, hogyan kpes teljesteni msmilyen krnyezetben” - mondta Vettelrl a szakember. „Teljesen meg tudom rteni, hogy mirt vltott. m sajnos biztos vagyok benne, hogy olyan dolgokat is magval visz a Ferrarihoz, amelyeknek jobban rlnnk, ha nem jutnnak el hozzjuk.”
A Red Bull F1-es rszlegtl idn visszbb lp Newey a SkySportsnak nyilatkozva beszlt arrl is, hogy az engedlyezett motorfejleszts ellenre sem vr nagy vltozst az erforrsok kztti ersorrendben, m mgis gy vli, nincs fjan fellreprezentlva a motorok szerepe a sportban.
„Hogy a Renault s a Ferrari feljuthat-e a Mercedes szintjre? Nagyon nehz lesz szmukra - s persze azt sem tudjuk, hogy a Honda milyen teljestmnnyel fog beszllni” - rtkelte az idei helyzetet Newey.
„m valamivel gyengbb motorral s jobb aerodinamikval tovbbra is lehetsges nyerni. Viszonylag j az egyensly a motor s a karosszria kztt, s megltsom szerint ennek gy is kell lennie. Persze az elz vet egyrtelmen a motor dominlta, s ennek eredmnyeknt lthattuk a Williams elretrst is. Ktsgtelenl j munkt vgeztek, de szerintnk a motor jelentette szmukra a legfbb tnyezt.”
Az FIA megerstette, nem lesz verseny Dl-Koreban2015.01.10. 10:49

Ahogyan arra szmtani lehetett, 2015-ben sem ltogat Dl-Koreba a Forma-1 meznye – mindezt a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) is megerstette a minap.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgat Bernie Ecclestone mg decemberben mindenkit meglepett azzal, az utols pillanatban Dl-Korea is bekerlt az idei kalendriumba, gy a 2015-s tervezet 21 futamosra bvlt.
Habr voltak vlemnyek, melyek szerint mindez pusztn azrt trtnt, hogy a Forma-1 csapatai egy motorral tbbet hasznlhassanak el az idny sorn, Ecclestone akkor gy fogalmazott, kizrlag a szerzdsben foglaltak miatt kerlt be a naptrba Korea, noha mr akkor sejteni lehetett, az zsiai orszgba minden bizonnyal nem ltogat el a Forma-1 meznye.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) a minap pontot tett az gy vgre, amikor weboldaln publiklta a vgleges idei naptrat, mely megersti, 2015-ben csak 20 versenyt rendeznek a Forma-1-ben.
„A kereskedelmi jogok birtokosa javasolta – mivel ehhez joga van –, hogy a Dl-Koreai Nagydj kerljn bele a naptrba, mivel volt esly arra, hogy 2015-ben megtartjk a futamot” – nyilatkozta az AUTOSPORT-nak az FIA egyik szvivje.
„Az FIA ezt elfogadta, persze ceruzval berva. Mivel azonban mgsem lesz futam, a hivatalos naptrbl is kikerlt.”
Vettel beszlsa rtott a Forma-E megtlsnek?2015.01.10. 08:36

Tiszteletben tartja Sebastian Vettel vlemnyt a Forma-E els embere, Alejandro Agag, elmondsa szerint azonban a ngyszeres vilgbajnok hnapokkal ezeltti kijelentse rtott a szrnyait bontogat elektromos sorozatnak.
Vettel tavaly szeptemberben fejtette ki vlemnyt a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) legjabb versenysorozatrl: a nmet pilta komolytalannak nevezte az elektromos szrit. Elmondta, hogy nem rajong a bajnoksgrt, amit egyelre nemcsak versenyzknt, hanem nzknt sem tall vonznak. Noha, azta tbb hnap is eltelt, a szria els embere csak most, a bajnoksg negyedik, argentnai versenyhtvgje eltt reaglt a ngyszeres vilgbajnok kijelentsre.
„Nagy rajongi vagyunk Vettelnek” – idzi a Reuters a spanyol sportvezet szavait. „ egyszeren csak nem szereti a bajnoksgunkat. Taln, egy nap t is sikerl majd meggyznnk, hogy jjjn t a Forma-E-be” – teszi hozz Agag, kinek sorozata a htvgn Buenos Airesben vendgeskedik majd. Az itt kialaktott utcai plyn az elzetes kalkulcik szerint elektromos hajts versenygpek a 220 km/rs sebessget is elrhetik, maga a sorozat pedig komoly szerepet jtszhat a technika fejldsben, a vilgbajnok megjegyzsei viszont nem segtettk annak npszerstst.
„Az emberek mg mindig nem gy gondolnak rjuk [a Forma-E versenyautira], mint valami men, valami gyors dolgokra. Termszetesen tiszteletben tartjuk azt, amit Vettel gondol, de ugyangy tiszteletben tartjuk azt is, amit Alain Prost gondol” – utalt a msik ngyszeres vilgbajnokra, aki korbban tbb alkalommal is killt a sorozat mellett, st jelenleg vezeti a DAMS Forma-E-ben rdekelt alakulatt (e.dams-Renault); hrom futam utn ez az istll vezeti a csapatok bajnoksgt.
Agag remnyei szerint idvel tbb gyrt is csatlakozik a bajnoksghoz, ami a vilgbajnoki rangot is megkaphatja majd a Nemzetkzi Automobil Szvetsgtl. „gy gondoljuk, hogy jvre ngy-t gyrt is rdekelt lehet a bajnoksgban” – mondja a spanyol, aki szerint mr az is csoda, hogy idben tet al tudtk hozni a szrit. „Kt vvel ezeltt nem voltak autink, nem voltak helyszneik s nem voltak csapataink sem. Televzis kzvettink sem voltak, most viszont van egy bajnoksg, ami teljes gzzel halad elre, s amelyben a versenyzk komoly kzdelmeket vvnak” – zrja gondolatt.
A Ferrari is megerstette bemutatja dtumt2015.01.09. 18:13

A napokban tbb forrs is arrl rt, hogy a Ferrari a hnap vgn leplezi le 2015-s versenygpt, most pedig hivataloss vlt, hogy a vrsk janur 30-n prezentljk j autjukat a nagykznsgnek – az esemny az interneten is figyelemmel kvethetjk.
Nhny rval azutn, hogy a McLaren megerstette, az interneten kering hreknek megfelelen janur 29-n leplezi le 2015-s versenygpt, a Ferrari is ismertette a bemutat dtumt (k janur 30-n prezentljk autjukat). A vrsk – rivlisukhoz hasonlan – az interneten leplezik le versenyautjukat – a hivatalos kzlemny szvege szerint az esemny eltti napokban az aut nevt is felfedik, valamint ismertetni fogjk a bemutat pontos idpontjt.
A csapat komoly tszervezsekkel kszl a 2015-s vre, a tavalyi gyenge teljestmny hatsra ugyanis tbb szakember is tvozott, illetve tvozni knyszerlt az istlltl. Tbbek kztt a korbbi elnk, Luca di Montezemolo is elhagyta a Ferrarit, de tvozott mg a csapatvezet, Stefano Domenicali, utdja Marco Mattiacci, a motorrszleg vezetje s a kt korbbi ftervez is.
A Ferrari piltaprosn is vltoztatott: az t v utn tvoz Fernando Alonso helyt a Red Bullt elhagy Sebastian Vettel veszi majd t, aki sajt elmondsa szerint izgatottan vrja mr plyafutsa j korszaknak kezdett. A nmet – korbbi csapattrsa, Daniel Ricciardo elmondsa szerint – mindig is rajongott a mrkrt, a csapat klasszisa, Michael Schumacher pedig gyermekkori hse volt. Vettel csapattrsa Kimi Rikknen lesz – tdik ferraris szezonjt kezdheti majd, melyben mindenkppen jobb eredmnyeket szeretne elrni, mint 2014-ben, amikor 12. lett az sszetettben.
Mikzben a csapat bejelentette bemutatjnak idpontjt, a La Gazzetta dello Sport legutbbi cikkben arrl r, hogy a legutbbi szlcsatorns tesztek biztatak voltak, ez pedig elrelpst jelent az istll szmra; az egyelre 666 kdnven fut autrl korbban rosszabb hrek rkeztek.
A 2015-s bemutatk eddig ismert dtumai:
janur 21. – Force India (Mexik - csak az j festst mutatjk be)
janur 29. – McLaren (az interneten)
janur 30. – Ferrari (az interneten)
Az FIA ismertette a virtulis biztonsgi auts szably rszleteit2015.01.09. 09:31

A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) hivatalosan is a szablyknyvbe foglalta az j virtulis biztonsgi aut intzmnyt. A regulkbl kiderl, pontosan hogy is mkdik majd a szisztma.
A virtulis biztonsgi auts rendszer az FIA vlasza Jules Bianchi tavalyi Japn Nagydjon trtnt slyos balesetre, melynek sorn a Marussia versenyzje ketts srga zszls jelzs alatt csszott ki az ess plyrl. A rendszert az v utols versenyein tbb zben is tesztelte a mezny, s br voltak gyermekbetegsgei, vgl kellen hatkonynak tltk ahhoz, hogy 2015-ben bevezessk.
Az FIA megjtott sportszablyzatba mr bele is kerlt az jts, melynek mkdsrl a 41-es cikkelybl tudhatunk meg minden rszletet. Ebbl egyrtelmen kiderl, hogy a virtulis biztonsgi autt kizrlag „ketts srga zszls jelzsnl vetik be a plya brmely pontjn, ha a rsztvevk vagy a szemlyzet veszlybe kerlnek, de a krlmnyek nem indokoljk a biztonsgi aut bevetst.”
Amikor a versenyirnyts kiadja a jelzst, a plya szln lv informcis lmpkon a „VSC” felirat villan fel a bri llsoknl, mikzben a ketts srga zszlt is lengetni kezdik. A versenyzk ilyenkor nem llhatnak ki a bokszba, csak ha kereket kell cserlnik, s az FIA ltal elrt limitid fltt kell maradniuk legalbb egyszer valamennyi bri szektorban (azaz a VSC-lmpk kztti szakaszokon). Aki tlpi a sebessgkorltozst, az bntetsre szmthat.
A virtulis biztonsgi auts fzisban senki sem elzhet, kivve, ha az egyik aut a bokszba hajt (ekkor az els biztonsgi auts vonal utn szabad elznie, kifel menet pedig a plyn a msodik biztonsgi auts vonal eltt), illetve ha a msik autnak szemmel lthat problmi vannak.
Miutn a veszlyt elhrtottk, az FIA a csapatokat informlja, hogy hamarosan vget r a virtulis biztonsgi auts fzis. Ezt kveten 10-15 msodperccel a VSC feliratok zld sznre vltanak, s a versenyzk folytathatjk a versenyt. 30 msodperccel ksbb az emltett lmpkat lekapcsoljk.
Az gy teljestett krk – a biztonsgi auts fzishoz hasonlan – hivatalos versenykrk, azaz beleszmtanak a futam krszmba.
Kiderlt, hol s mikor lesznek a 2015-s szezonkzi tesztek2015.01.09. 09:30

A Red Bull kikotyogta, a Pirelli megerstette – kiderlt, hol s mikor tesztel a Forma–1 meznye a 2015-s szezon kzben.
Azt mr rgta tudjuk, miknt alakul a Forma–1-es csapatok tli tesztprogramja, m arrl eddig nem volt sok informcink, a mezny mikor s mely helyszneken gyakorolhat a szezon kzben. Eddig. A Red Bull ma ugyanis kzztett egy, a 2015-s vltozsokat sszest cikket a honlapjn, melyben „elszlta magt”.
Az osztrk csapat arrl szmolt be, az idei kt szezonkzi tesztet Spanyolorszgban (Barcelona) s Ausztriban (Spielberg) rendezik, kzvetlenl az ottani versenyek utn. A Speedweek rdekldsre utbb a Pirelli is megerstette ezen program helyessgt.
Mint ismert, 2014-ben mg ngy szezon kzbeni gyakorlsi lehetsge volt a csapatoknak (Bahrein, Spanyolorszg, Nagy-Britannia, Abu-Dzabi), idn ez a szm megfelezdik. Az emltett gyakorlsok mindegyike ktnapos lesz, az sszesen rendelkezsre ll ngy tesztnapbl kettn pedig valamennyi csapatnak fiatal versenyzket kell foglalkoztatnia.
A csapatoknak a tli felkszlsi idny sorn hrom tesztlehetsgk lesz – valamennyi Spanyolorszgban.
A 2015-s tesztprogram:
Tli tesztek:
februr 1-4., Jerez
februr 19-22., Barcelona
februr 26-mrcius 1., Barcelona
Szezonkzi tesztek:
mjus 12-13., Barcelona
jnius 23-24., Spielberg
Nagyot gyorsulhatnak tavalyhoz kpest a 2015-s autk2015.01.09. 09:29

Jelents mrtkben javulni fognak a kridk a 2015-s szezonban – vli a Forma–1 hivatalos gumibeszlltja, a Pirelli.
A 2014-es tfog szablyvltozsoknak ksznheten a mlt vben a korbbiakhoz kpest jelentsen lassultak a Forma–1-es autk, amirt a sportg szmos kritikt kapott. Mindez elssorban az aerodinamika talakulsval lecskkent leszorternek, valamint a motorok megvltozsnak ksznhet.
A lassulsban ugyanakkor nmi szerepet jtszottak a Pirelli, a 2013-asnl kemnyebb, s ezltal lassabb abroncsai is. Az olasz gumicg az elz vnek – a korbbi hibkbl tanulva – konzervatvabb hozzllssal vgott neki, mivel nem volt biztos abban, pontosan milyen hatssal is lesz a megnvekedett forgatnyomatk s a kisebb leszorter a gumikra.
2015-nek viszont mr tbb ismerettel tarsolyukban vghatnak neki – magabiztosabban. Paul Hembery, a cg sportigazgatja arra szmt, idn jelentsen gyorsulnak majd az autk. „Az elmlt szezonban a motorgyrtk, a csapatok s mi magunk is rengeteget tanultunk. gy rendkvl rdekes lesz ltni, mi vr majd rnk Ausztrliban. Csak akkor kapunk pontos kpet a vltozsok hatsairl” – nyilatkozta az orosz f1news.ru cm portlnak.
„A Pirellinek mr most pontosabb informcii vannak arrl, mire szmthatunk a kvetkez szezonban, s annyit mondhatok, hogy lesznek nagyon rdekes dolgok – s akkor mg finoman fogalmaztam. Jelents tempjavulsra szmtunk, s ha azt is figyelembe vesszk, mennyit javulnak tlagban a kridk egy szezon alatt, szerintem 2015 vgre mr kzel fogunk kerlni a rekorddntsekhez” – jsolta a brit szakember.
Idn mr nem az M1 kzvetti az F1-es versenyeket2015.01.07. 19:43

2015-ben mr nem az M1-en lesznek lthatak a Forma-1-es vilgbajnoki sorozat kzdelmei – erstette meg kedden kiadott kzlemnyben a Mdiaszolgltats-tmogat s Vagyonkezel Alap (MTVA).
A kommnikbl kiderl, mrcius 15-tl megjul az M1 kzszolglati televzis csatorna msorknlata, mely gy a tovbbiakban folyamatos hrszolgltatst biztost, tovbb hrhttr- s magazinmsorokat sugroz.
Ebbl kifolylag a tovbbiakban mr a Duna TV lesz az MTVA zszlshajja, mint „nemzeti fad”, melynek rtelmben az eddig az M1-en sugrzott szrakoztat msorok tkerlnek erre a csatornra.
Az M4 Sportcsatorna indulsig pedig a kiemelked hazai s nemzetkzi sportesemnyek – gy a Forma-1 is – a Duna TV-n lesznek lthatak.
Informciink szerint az M4 Sportcsatorna leghamarabb jliusban indulhat el, azt azonban nem tudni, hogy a Forma-1-es kzvettsek is tkerlnek-e a nemzeti sportcsatornra.
Csszik a Ferrari kltzse2015.01.06. 12:10

Elhalasztja j gyrpletbe val tkltzst a Ferrari. A csapat vezeti szmra a 2015-s felkszls most mindenekfelett ll.
A „Gestione Sportiva” j, minden ignyt kielgt gyrplett mg 2012-ben kezdtk el pteni, s az eredeti tervek szerint a ltestmnyt idn janurban mr t is akartk adni (az gyakorlatilag mr el is kszlt). A Speedweek azonban gy rteslt, ezen tervek most nmikpp mdosultak. Az eredeti elkpzels szerint a 2015-s autt mr az j pletben prezentltk volna a nagykznsgnek, m a csapatfnk Maurizio Arrivabene karcsony eltt bejelentette, Sebastian Vettel s Kimi Rikknen autjt a korbbi hagyomnyokkal ellenttben ezttal nem egy nagyszabs rendezvny keretben, hanem az interneten keresztl leplezik le.
Arrivabene s az elnk, Sergio Marchionne a klssgek helyett inkbb a munkra helyezi a hangslyt, ezrt az emltett lap szerint gy dntttek, a kltzkds nem lehet semmilyen hatssal a 666-os kdnven fut projektre. gy ahelyett, hogy a 2015-s gp fejlesztsi temtervt bolygattk volna meg, inkbb az j gyrplet „felavatst” halasztottk februr msodik felre – s addig a rgi helyen folytatjk a munkt.
A tesztidny egybknt februr 1-jn Jerezben veszi kezdett, az olasz csapat pedig grete szerint janur vgn mutatja be az j autjt. Hogy pontosan melyik napon, egyelre mg nem dlt el – Arrivabene jelezte, errl is a fejlesztsek alakulstl fggen dntenek majd.

| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|